..Suomessa missä jatkuva neliveto on todellinen etu? Senkö takia ettei uskalleta ostaa autoa, jonka markkina osuus on "liian pieni". Vai se, että bokseri kuluttaa 10% enemmän? Alle seitsemän kuitenkin pääsee maantiellä aina. Tai ehkä se ettei varaosia saa jokaisesta kylästä.
25 vuotta siitä kun sain ajokortin ja viimeiset viisi vuotta Subaru Legacy:llä. Ylivoimaisesti varmatoimisin auto mitä on ollut. Tänään tuli 150tkm täyteen eikä pienintäkään vikaa tai toimintahäiriötä ole ollut. Mikään muu niistä viidestä muusta merkistä joita on ollut ei ole pystynyt samaan.
Yleensä olen vaihtanut uuteen 3-5 vuoden välein, mutta nyt jatkan vuosi kerrallaan ja katsotaan miten käy.
Miksi Subarua myydään niin vähän..
11
254
Vastaukset
- Auto Masentaja 2
Siksipä et vaihdakaan kun et saa siitä autostasi riittävästi välirahaa...
Olisiko vähäisen myynnin syynä kohtuuton hinta autolle ja etenkin varaosille?
Eikä tuo ilmoittamasi kulutus ainakaan pieni ole! - pekka-
Suomessakaan ei nelivedolla ole toisasiassa koivnkaan suurta etua. Vaikka pääsetkin muutamana päivänä ehkä hieman nopemamin paikasta toiseen, ei sillä ole kummoista merkitystä.
Siinä syy. - 494949
Lisäksi vielä Subarussa ei valitettavasti ole mitään vetovoimaa merkkinä.. Ei se autosta tee huonoa, mutta ei myöskään haluttavaa.
Kaikki Subarut ovat myös vanhahtavia, eikä premiumista ole tietoakaan. Näin ollen Subaru on varmaankin ihan hyvä työkalu, mutta ei juuri mitään muuta. Sitten kun vielä hintakin on korkea, ostaa kyseisen työkalun ne, ketä sitä oikeasti tarvitsee.
Subarulla on uudistuksen ja kasvojen kohotuksen aika ollut jo pitkän aikaa. Saa nähdä, onnistuuko se siinä. Subarun rinnallahan Saabkin näytti nuorekkaalta. - jokumuu.
Jostain syystä Subarut ovat yleensä olleet melkoisen kolhosti muotoiltuja. Se on jokaisen oma asia paljonko asialle antaa painoarvoa mutta eipä se myyntiä ainakaan edistä.
Muuten Saparoa voisi kyllä vaikka kokeillakin, ovathan ne teknisesti keskimääräistä mielenkiintoisempia kapineita. - Kokeilin - petyin
Ennen diesel-moottorin tuloa Subaru ei kiinnostanut juuri dieselin puutteen takia. Sitten kun diesel tuli, pitihän sillä tehdä perusteellinen koeajo. Pettymys oli melkoinen diesel-Legacy farkkuun. Moottori oli täysin hengetön tyhjäkäynnin pinnasta jonnekin 1800 kierroksen tuntumaan eli juuri niillä kierroksilla joista olin tottunut nauttimaan sen aikaisessa TDI-Golfissani. Kovemmilla kierroksilla se toki pelasi odotusten mukaisesti. Ajettavuus on kohtuullinen muuten, mutta auto osoittautui melkoisen uraherkäksi ja veteli ohjausta puolelta toiselle kiihdytyksen aikana jos tien pinnassa oli pientäkään uran poikasta. Omani oli tuossa suhteessa aivan toista maata. Matkustamoon oli tehty tilan tuntua kepulikonstein, matalilla istumilla. Reisiä tukevaa istuma-asentoa aikuisen oli takapenkillä mahdotonta saada. Pituussuunnssa tilaa sen sijaan oli riittävästi, toisin kuin Golfissa. Tavaratila ei IV-koppaisessa farkku-Golfissa ole kovin kummoinen, mutta Legacyn kontti kontti ei ollut missään suhteessa auton kokoon. Aivan onnettoman matalana ja muutenkin pienikokoisena siihen ei olisi mahtunut verhon alle minkäänlaista lastenvaunua kuin ilman pyöriä. Sellainen ei yksinkertaisesti ollut hyväksyttävää meidän perheessä. Kovan tuntuisesta jousituksesta huolimatta kantavuus epäilytti. Legacy tuntui pohjaavan takajousiaan helposti jo neljän hengen kuormalla ilman tavaraa kontissa.
Subaru jäi siis kauppaan.
Golf vaihtui aikanaan Passatiin. Siinä ei Legacyn tai Golfin puutteista ole tietoakaan ja muutenkin on osoittautunut jokaisen siihen sijoitetun euron arvoiseksi. - Yksi syy
Boxer Kone!
Minulla on kolmas Forester menossa. Olen etsiskellyt 2008 koppasta, 2009 käyttöönotettua kohtuullisen vähän ajettua turboa automaatilla. Mutta ei vaan ole myytävänä. Miksi 2008 kopalla, siksi, että on niitä viimeisiä auton näköisiä, sopivan kokoisia "työkalun" näköisiä, niin kuin pitää ollakin.
Nykyinen, tuolla samalla korilla varustetusta automaatilla ja nahkasisustuksella, alle 100 tuhatta ajettuna, 2006 mallista ilman turboa,pyydetään 21900 € netissä. Mitä sitten tarjotaan vaihdossa, en ole vielä käynyt kysymässä. Turhaa on selitellä, että ainahan sitä voi pyytää. Totuus kuitenki on, että menevät kaupaksi, kun ei ole ylettömästi tarjontaa.
Joten puheet arvon menetyksestä voi unohtaa. On kaikkien tarkistettavissa netistä. Kysyn vaan, minkä merkin 40000 uutena maksaneesta 6,5 vuoden jälkeen saa vielä 20000 €? Sen siitä saa varmasti vaihdossa.
- ei o peltoo
Ei oo tarvetta traktorille
- Subbekarhu
Subarun muotoilu (melko rumia) , sisustan laatu (mustaa ämpärimuovia) ja muukaan status ei tee siitä haluttavaa, lisäksi perusmallit eivät ole kovin kummoisia ajettavia jopa etuvedot pesevät ne, kalliit korjauskustannukset, siinähän niitä syitä ettei Subaru myy
- subbexv12
Veikkaanpa, että monet ihmiset luulevat subarua tällaiseksi ´ralliautomaiseksi´ja isokulutukselliseksi autoksi. Omalla kaverillani on ollut Subbe jo lähes 4 vuotta, eikä edellämainitut seikat pidä kovinkaan paikkaansa. Sen lisäksi Subaruissa on yleensä hyvä haluttavuus, pitää hinnansa suht koht hyvin, hyvät ajo-ominaisuudet, hyvä vetoauto ja kestää hyvin. Itse odotan kovin uutta XV-mallia, joka näyttää hyvältä, kulutus on aika pieni ( 2.0 bensa manuaali=6.9l/100km !!), hyvä vetopaino (1600kg) ja hyvä varuste/laatu/hintasuhde. Eli sen takia siis kannattaisi kaikkien yllämainituista ominaisuuksista pitävien kokeilla subarua, sillä onhan silläkin merkillä paljon erilaisia malleja...
- japanin outo lintu
Saparolle maistuu pensa ja ääni muistuttaa Saab 96:n pöpötystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934488Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473106Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah17812