Olen 29-vuotias nuori nainen. Lukion lisäksi takana on yhteisöpedagogin tutkinto ammattikorkeakoulusta (kansalaistoiminta ja nuorisotyö) ja nyt opiskelen viimeistä vuotta viittomakielen ohjaajaksi Rovaniemellä. Olen tehnyt töitä niin päiväkodeissa kuin nuorisotyönkin puolella. Ruotsissahan ei ole ammattikorkeakouluja vaan korkeakoulu/yliopisto. Mihin työhön olen pätevä kyseisessä maassa?
Mihin olen pätevä Ruotsissa?
3
164
Vastaukset
- odonjuan
Slussenin nurkille, sinne vaan!
- Elliiina
Eiköhän Ruotsissakin voi tehdä esim. lastenhoitajan tai nuorisotyöntekijän töitä tuolla tutkinnolla, jos vain kielitaitoa riittää. Viittomakielestä on varmasti apua, jos työskentelee paikoissa, joissa on myös kuuroja lapsia ja nuoria. Henkilökohtaisen avustajan töitä ainakin luulisi riittävän.
- MMM
Huomautettakoon, että Ruotsissa viitotaan eri tavalla kuin Suomessa - eri viittomakieli, kuten melkeinpä jokaisessa maailmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111