Olen parikymppinen pyöreä tytöntyllerö ja pikku hiljaa pudottanut painoa liikunnan ja ruokavalion avulla. Ongelma on edelleen iltasyöminen ja iltapala.
Ennen söin rahkaa, leseitä ja marjoja/hedelmiä, mutta rahka ja jogurtti alkoivat tympimään todella pahasti ja olen myös laktoosi-intolerantikko. Kaipaan yötä vasten reilun iltapalan, muuten yöuni jää vähiin. Nyt olen syönyt ihan jättiannoksen puuroa, johon lisään reilusti raejuustoa. Ei kovin hyvä? Mitä ihmettä söisin, ettei paino taas nousisi, muttei nälkä kuitenkaan kurnisi puolenyön jälkeen. Kiitos kovasti, jos kerrotte hyviä vinkkejä.
Mitä iltapalaksi?
10
721
Vastaukset
- kevyt linja
Itse syön kevyitä iltapaloja kuten hedelmiä, jugurttia/rahkaa joihin laitan sekaan mielelläni vähän pähkinä-rusina sekoitusta. Marjat maistuvat myös. Eli samaa linjaa... Joskus saatan kyllä ihan pyöräyttää yhden munan munakkaan johon laitan mukaan vähän kasviksia (annos on kuitenkin pieni) ja tonnikala on myös herkullista munakkaan seassa! Paistan myös sipulia tilkassa öljyä ja laitan sitä ruisleivän päälle. Siis VAIN sitä sipulia. On hyvää :) Luulen että sulla on vain tapa tuo ilta mussutus. Kun jaksta vaan ponnistella etkä sorru niin huomaat kyllä jossain vaiheessa ettei illalla ole enää nälkä! Itsella ainakin on kroppa niin tottunut säännölliseen ruokailuun ja pieniin annoksiin, että harvoin tunnen nälkää. Söin viimeksi eilen illalla 19:30 maissa maustamatonta jugurttia, mansikoita ja pähkinöitä, eikä minulla ole vielä nälän tunnetta vaikka heräsin tunti sitten ja kävin koiran kanssa reippaan lenkin! Alan valmistaa aamupalaa sitten kun muu perhe saa itsensä ylös vuoteesta :)
- Martha M
Onko sinulla sitten nälkä myös muina aikoina päivästä? Jos ei, niin voisit syödä päivällä kevyemmin ja tarkoituksella säästää illaksi reilun aterian. Mikset voisi syödä ihan lämmintä ruokaakin, vaikka munakasta tai kasvissosekeittoa ja leipää.
Luin kerran unitutkijan haastattelun, jossa hän suositteli iltapalaksi banaania, koska se nukuttaa hyvin. Juusto taas voi aiheuttaa painajaisunia, joten sitä ei pitäisi syödä illalla.- aP
Kiitos vinkeistä! Päivisin mulla ei oo niin kova nälkä/ruoanhimo kuin illalla, syön normaalikokoiset aamupalan, lounaan ja päivällisen ja nälkä lähtee niillä. Illalla on vain usein niin väsynyt, että katsoo telkkaria ja ravaa jääkaapilla koko ajan jos ei vedä sitä jättipuurolautasta.
Olis kiva löytää se elämäni mies niin ei tarvis asua yksin ja olis jotain kontrollia tohon iltasyömiseen;) Kaipa tää on vaan tahdonvoimasta kiinni.. Jotain munakasta vois kyllä kokeilla ainakin joinain päivinä.
- kylläsesiitä
Juuri sitä iltasyöpöttelyä tuo tosiaankin on, syöt yksinäisyyteen ja tv:tä katsellessahan on mukava aina mussuttaa :) Tahdonvoimaa tosiaankin, uskon vahvasti että tämä on sitä. Itseä niskasta kiinni nyt vaan!
- HeviJuures
Auttaisiko rutiinien muutos? Eli sen sijaan, että istut telkkarin ääressä illat (jolloin kaipaat syömistä), kokeilisit kirjojen lukemista sängyssä. Sängyssähän et syö? Itselläni laihdutusiltapalana toimii oikein iso päärynä - paljon kuitua ja vähän energiaa. Sen sivussa voi syödä nokareen maitorahkaa, jos pelkkä päärynä ei vie nälkää.
- jujup
Tonnikala tai kanasalaattia. Lehtisalaattia,tomaattia, paprikaa ja sipulia joukkoon sekä kananmunaa (ja vähärasvaista fetaa). Tosi edullista tehdä isompi satsi ja saa proteiiniä vitamiineja. Jos rasvoja tai hiilareita haluat lisätä, niin pähkinät tai siemenet sopii hyvin tai ruispaahtoleivät paloiteltuna.
- joku
isohko smoothie 3dl? marjoja,banaania, maitoa/maitorahkaa tms? pähkinöitä ja siemeniä,leseitä sekaan ja surrur. varmasti tulee täysi olo.
- XraXu
Tuli mieleen, että jos ravaat jääkaapilla tai haluat iltanapostella, varaa sinne dippivihanneksia (porkkanaa, lanttua, kukkakaalia, kurkkua, omenaa esim.) ja mieleisesi dippi vaikka johonkin vähärasvaiseen hyla-tuotteeseen tehtynä (paksu jogurtti vaikka).
- Kokeile tätä keinoa
Kokeile vain olla antamatta periksi mahan kurnintaan, kyllä se vatsa on sen verran älykäs, että tottuu uuteen rytmiisi ja ajoittaa näläntunteen paremmin.
- syö porkkanaa
Älä syö niitä jättiannoksia. syö pieniä annoksia 5 kertaa päiväs. syö myös hedelmiä ja vihanneksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117171Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594757- 954731
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493889- 513818
- 2173787
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263363- 512731
- 382671
- 382299