silmälasimuoti

ymmällään

Olen ostamassa silmälaseja, joidet toivoisin olevan muodikkaat vielä muutaman vuoden päästä. Aavistelen että isot tummat sangat alkavat olla kohta out, ainakin monet ovat jo hankkineet kevyempiä sellaisten jälkeen. Meneekö muoti takaisin pienempiin, kapeampiin, vaaleampiin??? Onko kukaan nähnyt ensi kauden uusimpia malleja, tai silmälasitrendejä muualla kuin Suomessa? Tai ihan omatkin mielipiteet riittävät, mitä mieltä ootte, millaiset näyttää hyvältä nyt ja ens vuonna?

11

1427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rillirousku

IItselläni on värilliset sangat.Ongelma vain on siinä että vaikea yhdistellä eri värisiin vaatteisiin.Kannataa pysyä neutraaleissa väreissä silmälasien kanssa.

• virheostos

Olen hiljattain hankkinut muodinmukaiset isohkot kulmikkaat lasit, ja nyt en viihdykään niissä. Tuntuu kuin isot lasit saisivat kasvoni näyttämään kömpelöiltä ja harmittaa. Tummaan väriin olen kyllä tyytyväinen, ei tarvitse niin meikata. Tv-esiintyjiä seuratessa näkyy aika paljon kevyitä värittömiä kehyksiä niillä joilla oli välillä vähän aikaa raskaammat. ja arvelen heitäkin alkoi kyllästyttää tämä viimeisin muoti. Jos hinta ei olisi niin kallis, hankkisin heti vähän sirommat lasit, muotitrendeistä välittämättä.

• rillit jo 35 vuotta

Itse haen laseja, jotka sopivat minulle, eli tummat kookkaat sangat. Välillä olen päätynyt vaaleampiin, erkoisemman värisiin tai kehyksiin, joissa alaosa on ns. hengetön mutta mikä'än noista ei käy mulle, ei myöskään täysin kehyksetön malli. Tietyt värit eivät sovi lainkaan, tuntuu ettei silmiä näy ja kasvot muutenkin ovat mitäänsanomattomat.

On hienoa, että tarjolla on monenlaisia kehyksiä

• optikon asiakas

Minusta tuntuu että nyt on muodissa aika monenlaiset kehykset, laidasta laitaan ihan käyttäjän oman maun mukaan. Ainakin kaikenlaisia näkee myös muotitietoisten käytössä. Tärkeintä on löytää itselle sopivat, ja siihen toivoisin myyjiltä rohkeempaa apua. Yleensä myyjät vain kehuvat kaikkea mitä asiakas on valitsemassa - pääasia että syntyy kaupat, vaikka asiakas huonoilla silmillään valitsisi ihan väärin.

Itse vältän tarjouksia, joissa saa kahdet tai jopa kolmet yhden hinnalla. Se on kauppiaiden tapa lisätä myyntiä yli todellisen tarpeen. Oma kokemus se, että kaksia ostaessa ei pysty/jaksa valitsemaan samalla kerralla molempia kunnolla. Toiset lasit jäävät muutenkin käyttämättä, koska kuitenkin käyttää niitä mieluisampia eika kaksien kanssa viitsi vekslata. Sitten kun pitää vaihtaa vahvuuksia, joutuu heittämään kahdet pois - hirveää tuhlausta. Sitäpaitsi kaksien hinta nousee kuitenkin isommaksi kuin yksien, kun kaikki erityisominaisuudet maksetaan perushinnan päälle molempiin laseihin.

Kierrän siis kaukaa nämä tarjoukset! Jos jossain tarjottaisiin neuvontaa kehysten valintaan, niin siihen kauppaan menisin.

• Käytetyt kiertoon

Ei silmälaseja pidä heittää pois. Jotkut optikot toimittavat niitä kehitysmaihin, joissa on pulaa kaikesta.

• siimii

onneksi on näitä upeita lukulaseja nykysin

• GT05

ostaessani laseja katson aina ensin kehysvalikoiman, jos ei löydy mieleisiä vaihdan liikettä.

• furla123

Dolce CABAN, FURLA,, DG, VALKO MUSTAT POKAT AINA MUOTIA

• 2013.

Harva enään käyttää silmälaseja, silmälasit ovat auttamattomasti out ! Laserleikkauksilla silmät kunnostetaan.

• Myooppi

Taittovirhe hoituu parhaiten silmälaseilla. Yli 45-vuoden iässä tarvitset jokatapauksessa lukulasit, ellet ole valmis tinkimään binokulariteetistä, eli syvyysnäöstä. Itse pidän mieluiten binokulariteettini kunnossa ja otan silmälasit pois päästä katsoessani lähelle (-3/-3)

• Isot raamit

Mulla on vanhoja -80 luvun laseja, laittaisko niihin uudet linssit, ne on oikein retroja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe