Kuppikokoni muuttui B:stä D:hen!

Jem.

Pitkän aikaa tuskailin oikeaa liivikokoani ja yritin mittailla ja laskureilla laskea oikeaa kokoani. Käytin yleensä 75B kokoisia, ne tuntui suht hyviltä, mutta nyt kun kävin changessä niin huppista kun kokoni onkin 70D. Aluksi vähän hämmilläni, että ei kai nyt oikeasti voi olla D kuppi (muutenkin olen aika pienikokoinen, rintani ei mielestäni ole mitenkään isot vaan ihan keskikokoiset)
Mutta kyllä sitten vaan liivit tuntuikin tosi hyviltä päällä. Kyllä sen melkein arvasin, että liian suurta ympärysmittaa käytin, mutta kuppikoosta en olisi arvannut.

Saman tien ostin kolmet parit, eikä hintakaan mielestäni paha (yhteensä siis maksoin 80 euroa). Ja luulisi liivien ainakin olevan pitempikestoisia kuin joidekin halpisliivien.

Nyt kun muuten vain tutkin h&m, seppälä ym liivikokoja netissä niin eipä sieltä kyllä tuota minun 70D kokoa löydy, näköjään pitää siis vaan toivoa, että noi liivit kestää eikä tarvi turhan usein ostella uusia :) mutta olen kyllä tyytyväinen kun vihdoin oikean ja hyvän kokoiset, palvelukin oli hyvää changessä :)
Millaisia kokemuksia teillä changen liiveistä? Ja muutenkin kokemuksia kun oikea liivikoko onkin ihan muuta mitä ajatteli...

53

7143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mainoskoot

      Mitäs mittanauha antaa tulokseksi rintojen alta?

      • Jem.

        Rintojen alta 73 cm.


      • .-.--.-.
        Jem. kirjoitti:

        Rintojen alta 73 cm.

        tarkoittanet tissijen alla/alta 173cm.


      • kutikuti

        harmit sulle 0-o


    • hlf

      Sanottakoon oma kokemus change-liiveistä: koko 70 i sopiva kun taas esim. primadonnan liivit mulla kokoa 75F.

    • ninkriz

      Mitä päältä? Mun mitat on alta 71 ja päältä 92-93. Koko 70D on käynyt hieman pieneksi parin lisäkilon myötä. Changessa on käsittääkseni hieman eroa koossa verrattuna muihin liikkeisiin. Kerran kävin sieltä etsimässä biksuja, kokeilin jopa kuppia F,enkä mahtunut niihin ja kyllästyin sovittelemaan enkä ostanut mitään.

      Käytän shock absorber urheiluliivejä, vain harvoin tavallisia liivejä. Haluan näin ehkäistä roikkoontumista. Lindexiltä olen joitakin 70d kaariliivejä ostanut.

      • Jem.

        Päältä 88-89. Hyviltä nää tuntuu, paljon paremmat kun ne 75B :D :D


      • .
        Jem. kirjoitti:

        Päältä 88-89. Hyviltä nää tuntuu, paljon paremmat kun ne 75B :D :D

        ..


      • vivi--
        . kirjoitti:

        ..

        Mä ostin Chancesta 1 liivit. Olin ennen käyttänyt kokoa 80-B
        Mutta chancessa,kun mitattiin tuli kooksi F-80.
        Mutta sattumoisin nää liivit on mulle isot edestä kuppeihin jää ylimäärästä tilaa.
        Eli KYLLÄ on eroja koossa! jos kerta mulle on liian isot kupeista


      • kaamoskaappi
        Jem. kirjoitti:

        Päältä 88-89. Hyviltä nää tuntuu, paljon paremmat kun ne 75B :D :D

        En oo kokeillu, mut noi kuulostaa kyl hyviltä noi rinnat.....;)


    • kaiken se kestääN

      mulla taas kun painoa tuli lisää ja vaihdevuodet niin kuppikoko lisääntyi AA peräti C kuppiin ja se ärsyttää ...kun on kuin ilmapallot eli hormooninen hiipuminen kasvatti kaameet tissit jotka sattuu ja on tiellä kun haluaa lenkkeillä ..tosin olen sopusuhtainen ja normaali vieläkin ...ennen oli 15kg vähempi paino...en vaan tykkää olla muodokas...

    • 85I

      Hyviä liivejä ovat, jo parin vuoden ajan olen käyttänyt vain changen liivejä. niiden istuvuus ja tukevuus on ylivoimainen muihin mahdollisiin liiveihin nähden ja on palvelu liikkeessä on erinomaista. Hintakin on enemmän kuin kohtuullinen vaihtoehtoihin verrattuna. Change kokoni on 85 I kun muiden liikkeiden valikoimissa kokoni on vain 85 F. Changen liivit ovat ainoat joissa voin elää normaalia elämää, ilman että tarvitsee vähän välillä käydä kohentamassa rintojen asentoa liiveissä, näissä todellakin riittää että aamulla laittaa päälle, illalla ottaa pois ja pesee. Liivien käyttöikä on ollut minulla n vuoden, vaikka ohjeiden vastaisesti pesenkin ne koneessa. (käsinpesuohjelma ei linkousta).

      • todellakin ex-change

        OHOH!!
        et taatusti ole kokeillut muita liivejä! siis change ei ole enään erikoisliikkeen liivi ja kun astut sisään erikoisliikkeeseen, kokeileppa oikasti hyviä liivejä!! eron tunnet jo kun kosket liiviin! change käyttää erittäin edullisia materiaaleja. tämä tarkoittaa kovuutta, karkuutta jne.. kokeiles vaikka primadonna!!!!!! on eroa kuin päivällä ja yöllä!


    • Urhoska

      Voisi itsekin ajatella menevänsä asiantuntevaan liikkeeseen, jossa on palvelua. En oikein mene takuuseen, onko liivini oikean kokoiset, ja täten voisin saada apua asiaan. Käytän pääasiassa Lindexin 75B, mutta välillä tuntuu olevan ylimääräistä tilaa, kun välillä taas tuntuu tila loppuvan kesken? 75A useimmissa liiveissä on liian pieni, C taas liian suuri. Tästä voisi päätellä, että kenties ympärysmitassa olisi jotain häikkää. Hakaset ovat säädettynä tiukimmilleen, ja olkaimetkin mielestäni sopivat. Tiedä sitä sitten :)

      • Jem.

        Liivejä sovittaessa hakaset ulommaiseen kohtaan eli siis löysimmälle. Itsekin aina sovittaessa tein sen mokan, että sovitin keskihakaan. Onhan siinä pienoinen ero. Mutta suosittelen mennä kunnon liiviliikkeeseen.


    • innuska

      Itse käytän vain Changen liivejä, koska sieltä saa hyvää palvelua ja liivit ovat laadukkaita. Itselläni koko siellä 65G ja muualta kun ei tahdo noin kapeaa ympärystä löytyä. Mutta suosittelen changen liivejä, hyviä ovat olleet. Urheiluliivitkin mitä parhaat!

    • myyntikikka

      Changen kuppitaulut taitaa olla vähän yläkanttiin väännetttyjä jos B-kuppi yht'äkkiä onkin D.

      Mutta ehkä niitä liivejä saa myytyä paremmin kun asiakas luulee omaavansa isommat tissit.

      • Mies

        70% naisista ei osaa ostaa rintaliivejä. Tutkittu juttu. Ympärysmitta on liian suuri ja kuppikoko liian pieni. Antakaa asiantuntijan kaupassa auttaa. Se maksaa vaivan.
        Hartian ja olkapään väliin pitää mahtua kaksi sormenlevyttä, silloin ei liivit paina olkapäitä. Rintojen kannattelu tapahtuu oikein mitoitetusta taakse menevästä osasta. Aivan niin kuin rinkan säätö.


      • Jem.

        Onhan noissa varmasti eri liikkeiden malleissa eroja. Varmastikaan ei muualla kuppikokoni ole tuo D. Enkä edes pidä rintojani isoina ja kun vertasin vanhoihin B kupin liiveihini, niin eipä niissä hirveästi eroa ainakaan näyttänyt olevan, mutta päällä sen silti huomaa, että hyvät on nuo changen liivit. :)


    • Ostin.

      Untuvatakin,se on lämmin.

    • kjfdsalkjdkj

      Ei D-koko ole mikään iso vaan keskikokoinen. Jostain syystä ihmisillä vain on se käsitys että D olisi hirvittävät lollot. Changella kuppien erot ovat pienemmät kuin muilla joten kuppikoko on yleensä siellä yhden isompi. Itse käytän Changen liivejä koska ovat mukavimpia päällä, ihan sama mikä se koko on!

      • Jem.

        Niinhän sanoin, en pidä D kokoani lainkaan isona vaan se on nimenomaan keskikokoinen. Siskoni D koko on huomattavasti isompi, mutta on myös paljon isompi ympärysmittakin kun omani on 70. Ja tykkään itsekin changen liiveistä koska on niin mukavat päällä, näyttää nätiltä eikä hinta paha!


    • huh..

      Ostin changesta liivit ja hämmästyin kovasti kun kuviteltu 80D kuppikokoni olikin oikeesti 70G :o

    • Olen tottunut käyttämään DD/E-kuppia. Mielestäni minulla on isot rinnat. Mittasin kuppikokoni tällä viikolla alusvaateliikkeen nettisivustolla ja koko onkin L. Mulle on kyllä hyvin mahtuneet noi pienempi kuppiset: ei pursua yli eikä paina. Ilmeisesti liivien mitoituksissa on paljon eroja. Harmillista, kun olisi kiva tilata ulkomailta liivejä, mutta ku ei voi tietää, onko ne isoa vai pientä kokoja ja istuvatko kunnolla. Palautus on kuitenkin hankalampaa kuin suomalaisissa nettiliikkeissä.

    • PiiPaa

      Nykyään ostan vain changesta liivit, minun 85c rinnoista tuli 75DD/E ja istuvat nyt paljon paremmin päällä. Urkkaliivit ovat suoerhyvät ja hintakin on kohdallaan varsinkin kun on kaikkien tuotteiden -50% ale.

    • nii-iiiiiiiin

      on varmasti myymälöissä eroa mitä merkkiä myyvät. Lindexiltä löytyy vielä ainakin dd kuppia. Raskauden aikana kävin myyjän juttusilla ja silloin oli 75d imetysliivit ja mahdottomat "lollot" ja nyt dd vaikka minun mielestä paljon pienemmät

    • N 34

      Olen ostanut liivini vuosia Changesta ja olen ollut tyytyväinen. Kokoni on 75E, kuten oli jossain muussakin erikoisliikkeessä ennen kuin Changen löysin. 7 kiloa sitten kokoni oli 70E.

      Monet käyttää tosiaan väärän kokoisia liivejä, ja yleensä vika on liian iso ympärys. Ja kun ympärysmitta pienenee, niin kupin kirjain kasvaa. Esim. 75C:n rinnakkaiskoko on 70D. Noissa kupin reaalinen koko on sama, ympärysmitta vain pienempi. Toisaalta koot 75E ja 90E on kupin reaaliselta koolta ihan eri luokkaa. Edellinen on normaalipainoisen koko ja jälkimmäinen tuhdimman naisen koko, jolla rinnatkin isommat. Ympärysmitta vaikuttaa siis kupin todelliseen kokoon, vaikka kirjain olisikin sama. Tosin omalla kohdallani 75E tarkoittaa sitä, että rinnatkin on normaalipainoiseen kroppaani melko näyttävät.

      Kaikki ei aina ymmärrä miten noi ympärysmitat vaikuttaa kupin kokoon. Varsinkaan miehet... ;)

    • Runggari-mies

      Laittakaa minulle maililla kuva rinnoistanne, niin kerron teille kuppikokonne!

    • epätietoinen N

      ois kiva tietää mikä on Changesta???missä sellanen liike on?

    • innuska

      Change liikkeitä löytyy ympäri Suomea, mutta ainakin Jumbosta löydät kyseisen liikkeen, Turusta löydät keskustasta kuin myös Myllystä, Kempeleestä Zeppeliinistä yms. Katso Changen nettisivuilta myymälät.

      • 75G

        Turussa kannattaa käydä myös Wiklundilla. Siellä on paljon eri kokoisia rintaliivejä. Itse löysin sieltä tässä taannoin sopivat (ja jopa kivan näköiset) rintaliivit. Maksoivat alle 40€ (tosin siellä oli alennuspäivät, muuten ne olis ollut jotain 60€ pintaa).


    • PirjettaB

      En tykkää kyllä yhtään Changen huonolaatuisista liiveistä. Ostan omat 70E liivini Funky Ladysta, Fredalla on paras valikoima, tai Annellalta www.annella.fi. Hiukan on enemmän hintaa, mutta kestääkin hyvin ja on kauniit.

    • 75b oikeesti

      Musta koko Change on ihan vitsi. Jos haluaa saada liiviensä lappuun isomman kirjaimen niin sinne- niin pieniä tissejä ei varmaan olekaan ettei siellä myydä vähintään D-kuppia. Munkin minitissit muka E-kupit, joo joo.

    • Gilda

      Kumma juttu, mutta mulla on tällä hetkellä liivejä neljää eri merkkiä (Sans Complexe, Freya, Change, Viania) ja kaikki ovat kokoa 80E, myös Changen. Tosin niissä Changen liiveissä on ehkä vähän liian suuri ympärys, joten ehkä niistä olisi parempi koko 75F.

      Eri verkkokauppojen kokolaskurit ovat antaneet mulle kooksi mm. 80DD, 80E, 80F, 80G, 85D ja 85E.

    • Gilda

      Ostin tänään uudet rintsikat Stockalta, Curvy Katet. Ovat ihanat! Kokeilin niistä kolmea eri mallia. Kaksista oli 80E sopiva, yksistä ei mikään koko, koska kuppi oli mulle liian suippo ja syvä. Lisäksi kokeilin Chantelleja, niistäkin kävi 80E. Freyasta kävi toisista 80DD ja toisista taas sama koko oli sekä kupista että ympärysmitasta pieni.
      Eli ei noissa erimerkkisissä liiveissä niin hirveästi eroa ole kokomerkinnöissä.

    • breastless

      Pienirintainen ei löydä sitten millään mistään sopivia liivejä, ei edes tuolta Changesta. Niiden mittojen mukaan mun liivikoko olisi 70B!!!! Olen käyttänyt kokoa 80A, mutta kun kupit ovat aivan liian isot, ympärysmitta on sopiva. Multahan salpautuu henki jos käytän kokoa 70.

    • Minä en ymmärrä tätä, Jos ympärysmittani rintojen alta on 75cm, miksi liivien koko on silloin oltava 70? Olisi paljon loogisempaa jos olis sama kun ympärysmitta. Kuka tietää??

      • Perfect fit

        75 sovittelee ensisijaisesti 75..., katso että jää hakasiin säätövaraa.
        Malleissa on eroja, etenkin valmistajista johtuen, joten rinnakaiskokojakin voi sovittaa.


      • hfwih

    • MillaÅ

      Tässä on ihan mielettömän hyvä sovitusohje kuvilla, johon törmäsin ostoksilla: http://www.annella.fi/index.php?page=1044&lang=1
      Eli mittanauhat romukoppaan, pääasia on se, miltä liivi näyttää ja miltä se tuntuu. Joku tuolla valitteli, että minitissit ei voi olla E-kuppia. No, sehän on se ympärysmitta, joka määrää. Mulla 60F, on pienet rinnat silti! ;)

    • Love change

      ''Minä en ymmärrä tätä, Jos ympärysmittani rintojen alta on 75cm, miksi liivien koko on silloin oltava 70? Olisi paljon loogisempaa jos olis sama kun ympärysmitta. Kuka tietää?? ''


      Kysyin saman kysmyksen Change-myyjältä ja vastaus oli: '' Liivin ympärymittä pitäisi olla 5cm pienempi kuin naisen oikea ympärysmittä. Näin Liivi antaa paremman tuen ja kestää pidempään. Liivin pitäisi olla todella napakka!''

      • rakettitiedettä...

        Ei taida Changen liivimyyjäkään ymmärtää liivikokoja?

        Liivikoko 75 ei tarkoita samaa kuin 75 cm, eikä varsinkaan tarkoita että sinun selkäsi ympärysmitta on 75 cm.

        Ympäryskoko 75 ns. eurokoossa viittaa siihen että liivin nauhan leveys eri hakasilla kiinni on 73-77 cm.

        Kun lähdetään kaupassa ostamaan uutta liiviä, sitä pitää aina kokeilla uloin hakanen kiinni eli maksimi ympärysmitassaan. Sillä tavalla kun liivi hieman antaa periksi käytössä, voit kiristää ympärystä toiseen hakaseen tai kolmaneen, jos sellaista on. Sillä lailla liivi on pitkään käyttökelpoinen.

        No jos ympärysmittasi on 73 cm ja laitat kaupassa liivin koko 75 päälle, joudut luultavasti laittamaan sen sisempään hakaseen kiinni jo kokeillessa. Jos ostat liivin, voikin käydä että jo parin viikon kulutta liivi onkin joustanut sen verran että se alkaa olla liian löysä. Jos olisit ottanut kaupassa koon 70, jossa suurin hakanen on n. ympärysmittaa 72 cm vastaava, se olisi parin viikon kuluttua oikein napakka vielä siellä uloimmassa hakasessa.

        No tuo olis ns. peruskaava. Sitten lisätään vaikeusastetta. Se mikä ympärysmitta milloinkin käy rippuu tietysti liivin valmistajasta, mallista ja materiaalista - jos materiaali on joustavaa ja kevyttä, kannattaa ottaa valmiiksi se pienempi, esim. 70 tässä esimerkissä. Napakkamatskuinen liivi taas voikin vaatia sen isomman koon esim.. 75.

        Ja sitten vielä lisää kierteitä: jos olet leveäselkäinen suhteessa kuppiin, esim. sellainen luiseva tai atleettinen tyyppi, on sopivin ympäryskoko usein se pari senttiä suurempi kuin selänympärysmitta.

        Jos taas kuppi on aika iso suhteessa ympärykseen, ja/tai olet selän ympäriltä hieman pullea ja pehmeälihainen, sitten huomaat että se napakampi ympärysmitta istuu paremmin.

        Eli jos neiti A, joka on kokoa 74 cm selkä/c-kuppi ja lihaksikas tyyppi, jolla on tasapaksu vartalo kokeilee napakahkoa urheiluliiviä, suosittelisin kokeilemaan koon 75C.

        Neiti B on taas tiimalasimallinen, runsasrintainen, kapeahkovyötäröinen mutta tyyliä, jolla on hieman pehmeää poimua selässä ja mittanauhalla mitaten hän olisi 74 cm kupilla E. Hän haluaa kokeilla nättiä liiviä, (joustava) pitsinen nauhaosa. Suosittelisin testaamaan ensin kokoa 70F.

        Neidillä A, selkä tukee kuppia hyvin, liivi on napakka materiaaliltaan, eikä tasaisessa selässä ole vaaraa liivin liukumisesta alas, siksi 75C olisi okei. Mutta neidillä B on raskaammat rinnat, joita suhteessa kapean selän ja liivin nauhan tulee tukea, siksi koko 70 on parempi ja kuppikokoa tietysti nostetaan että oikea volyymi säilyy. Lisäksi pehmeä kudos selän ympäryksessä tarvitsee tiukemman puristuksen ja jos selänympärys on 74 cm mutta vyötärö kapeampi, hieman liian löysä liivin nauha voi luisua alemmas eikä tue niin hyvin. Kun liivin materiaali on joustava, jos ympärys ei tue tarpeeksi, ja luisuu vähän alas, alkavat myös olkaimet siirtyä ulommas (rinnan painosta) ja putoilla.

        Eli kyllä tää on rakettitiedettä!


    • Entinen asiakas

      Changen koot nyt ovat mitä ovat. Veikkaisin, että suurimmassa osassa kauppoja olet 70C. 70C:hän on kuppikooltaan tismalleen sama kuin 75B, vain ympärys on piempi. Kun itse vertaan Changen liivejä toisesta liikkeestä ostettuihin liiveihin, joissa on sama ympärysmitta, mutta kokoa pienempi kuppi - ovat muuten täsmälleen saman kokoiset.

      Tuskin tulen enää koskaan liikkeessä asioimaan, jäi viime kerralta niin huono maku suuhun. Liikkeen myyjä toi minulle "oikeankokoisia" liivejä sovituskoppiin ja ihmettelin oudolta tuntuvaa istuvuutta, mutta luotin myyjän "asiantuntijuuteen". Kotiin kun pääsin ja pidin liivejä vähän kauemmin päällä, tuli huono olo, päässä heitti ja puristi ja kiristi. Kun kokeilin tiukempaa toppia päälle, huomasin aivan jumalattomat ylipursuilut. Liivit meni laatikonpohjalle (palautusoikeuttahan näillä ei ole) hintalappuineen päivineen.

      Toisissa, hintatasoltaan kalliimmissa alusvaateliikkeissä tällaista ongelmaa ei ikinä ole ollut. Mielenkiintoista myös huomata, että näissä muissa liikkeissä minulle tuodaan aina samaa kokoa sovitettavaksi, mutta Changessa aina suurempaa kuppikokoa ja joskus pienempää ympärysmittaa.

    • Eilen kävin shoppailemassa kaupungin kaikki vaateliikkeet chancea ja triumpfia myöten mutta prismasta tuli sitten taas ostettua uudet liivit.


      Lindexissä kokeilin 6 eri liivimallia osassa 70C ja 75C kokoja, toisessa mallissa 70 oli "liian suuri" ympärys ja toisessa se ei yltänyt lähellekään ympäri.
      Lopulta paiskin Prismaan ja sieltä löytyi mukavan tuntuiset 70D kokoa olevat liivit, jotka tosin taas ovat kireimmilleen puettuna hyvät, eli olisi taas pitänyt ilmeisesti etsiä pienemmät, 65E??

      INHOAN RINTALIIVIEN OSTAMISTA TÄMÄN KOKO-HELVETIN TAKIA.

      • tinsku nimim.

        En enää käytä normaaleja liivejä. Yleensä toppi, tai sit urheiluliivit. Varsinkin toppi on ihana kun siinä on niin kevyt olla. Joskus olen "villi ja vapaa" eli ilman liivejä ;)


    • huohh

      Mun mielestä Changen kuppikokolaskuri netissä on ainakin ihan perseestä..anto mulle koon 65F..kuppi oli todellakin liian pieni vaikka mittasin mahdollisimman löysästi

    • ÄlkääMarisko

      No elämä naiset! Tässä muutama vinkki rintaliiviostoksille:

      1. Unohtakaa ne nettilaskurit. Ne, ja teidän mittauksenne, ovat suunnilleen sinne päin. Menkää Funky Ladyyn, Changeen tai muuhun rintaliivikauppaan, jossa kuppikokonne mitataan. Eli riisuuduutte rintsikoillenne, joissa ei ole toppauksia, ja kiltti kaupan täti mittaa kokonne puolestanne.

      2. Mikään vaatekappale, koskaan ja missään ei ole samankokoinen. Miksi siis kaikki rintaliivit olisivat? Valmistajilla on luonnollisesti eroja. Sovittakaa älkääkä marisko!

      3. Jos sinulla on niin pienet rinnat, ettei mistään löydy oikeaa kokoa, käytä kupittomia rintaliivejä. Tai, vaihtoehtoisesti, mene seppälän tai lindexin rintaliiviosastolle. Löytyy koosta 65AA ylöspäin.

      4. Jos olet hankala kuppikoko, kuten 65D, eikä rintaliivejä löydy halvalla, kokeile rinnakkaiskokoja. Hyviä rinnakkaiskokoja kannattaa kysyä mittauksen yhteydessä rintaliivikaupasta. 65D -> 70C -> 75B

      • _manon_

        "Jos olet hankala kuppikoko, kuten 65D, eikä rintaliivejä löydy halvalla, kokeile rinnakkaiskokoja. Hyviä rinnakkaiskokoja kannattaa kysyä mittauksen yhteydessä rintaliivikaupasta. 65D -> 70C -> 75B !

        Ahaa, ja se että otan liian ison ympäryksen ratkaisee ongelmat vai?

        Kuulepas, rinnakkaiskokoja käytetään mittausapuna vain silloin kun liivejä kokeillaan ja joko ympärysmitta tai kuppikoko on väärän kokoinen.

        EI ole todellakaan tarkoitus ostaa ja käyttää väärän kokoisia liivejä. Jos yrität ompelemalla kaventaa esim. kokoa 70 kokoon 65 eipä se aina toimi, koska kavennus voi vaikuttaa liivin muihin osiin ja istuvuus heikkenee jostain toisesta kohdasta. Lisäksi liivin tuki perustuu siihen nauhan kudokseen, joten jos sen menee leikkelemään kappaleiksi, se heikentää myös tukea.

        Ei kannata haukkua muita marisijoiksi jos itse ei tunne alaa, eikä ole mikään järjen jättiläinen.


      • ÄlkääMarisko
        _manon_ kirjoitti:

        "Jos olet hankala kuppikoko, kuten 65D, eikä rintaliivejä löydy halvalla, kokeile rinnakkaiskokoja. Hyviä rinnakkaiskokoja kannattaa kysyä mittauksen yhteydessä rintaliivikaupasta. 65D -> 70C -> 75B !

        Ahaa, ja se että otan liian ison ympäryksen ratkaisee ongelmat vai?

        Kuulepas, rinnakkaiskokoja käytetään mittausapuna vain silloin kun liivejä kokeillaan ja joko ympärysmitta tai kuppikoko on väärän kokoinen.

        EI ole todellakaan tarkoitus ostaa ja käyttää väärän kokoisia liivejä. Jos yrität ompelemalla kaventaa esim. kokoa 70 kokoon 65 eipä se aina toimi, koska kavennus voi vaikuttaa liivin muihin osiin ja istuvuus heikkenee jostain toisesta kohdasta. Lisäksi liivin tuki perustuu siihen nauhan kudokseen, joten jos sen menee leikkelemään kappaleiksi, se heikentää myös tukea.

        Ei kannata haukkua muita marisijoiksi jos itse ei tunne alaa, eikä ole mikään järjen jättiläinen.

        Miksi noin kärttyisänä? Puretaampa tämäkin osio suomen kieltä taitamattomille:
        Alkuperäinen:

        Jos olet hankala kuppikoko, kuten 65D, eikä rintaliivejä löydy halvalla, kokeile rinnakkaiskokoja. Hyviä rinnakkaiskokoja kannattaa kysyä mittauksen yhteydessä rintaliivikaupasta. 65D -> 70C -> 75B

        ELI:
        -Olet hankala kuppikoko. Et halua maksaa rintaliiveistä paljon.
        -Liivejä ei löydy halvalla.
        -Myös rinnakkaiskoot voivat tuntua mukavilta päällä, liivistä riippuen.
        (Sivuhuomautus: koska koot eriävät kauppakohtaisesti, voi kaupan a 65D olla sama kuin b:n 70C)

        TIIVISTETTYNÄ: JOS ET HALUA OSTAA KALLIITA LIIVEJÄ, KÄYTÄ RINNAKKAISKOKOJA. PIENENTÄÄ MUKAVUUTTA, MUTTA LOMPAKKO KIITTÄÄ.

        Enkä haukkunut ketään marisijaksi. Kaikki ihmiset marisevat, se ei tee heistä huonoja tai epämukavia ihmisiä. Mihin sivistys on kadonnut maailmasta?


    • Kuuskytähvä

      "Mulla 60F, on pienet rinnat silti! ;)"

      Sama koko, mutta mieluusti ottaisin pienemmät.

    • Elma

      Mun mitat ovat rinnanympärys: 90 cm ja rinnan alta 72 cm. Yleensä saan kokolaskureilla tulokseksi koon 70D, sama on todettu myös liikkeessä. 65E saattaa sopia myös, mutta semmoisia ei juuri tule vastaan enkä ole yhtiäkään ostanut. Yhdet istuvat 70C:t löytyy myös. Tuo 70D oli kans aika yllätys. Ennen käytin 85B:tä :D Olin kyllä laihtunut tuossa välissä vähän, mutta silti..

      Noh. Changen laskuri nyt näyttää mulle kooksi 65F. Eli tiukemman ympärysmitan kuin laskurit yleensä ja vielä rinnakkaiskoostani (65E) isomman kupin.

      Eli kyllä tuo heidän taulukkonsa on aika imarteleva ja uskon sen olevan markkinointikikka. Totta kai naiset ostavat kun saavat käyttää kapeampaa ympärysmittaa ja isompaa kuppia.

    • Hey3

      Reilu vuosi sitten käytin vissiin kokoa 70C, ja laskin changen laskurilla kokoni ja tulos pamahti 65DD:hen (vastaa siis suomessa 65E-kuppia) ajattelin kyllä vähän että mitäköhän ihmettä, ja ostin yhdet sellaiste, mutta jäivät vähän käyttämättä kun ympärys oli niin tiukka. Ostin sitten 70D kokoisia. Nyt tissit on vähän isommat, ja käytän 70E:tä.

    • seirita

      Ne on rinnakkaiskokoja, ja d:ssä reilumpi kuppi, olen ent, liivikauppias, naiset ostaa liian usein pieniä liivejä, mä olin ja 75b vuosia, mutta ryntäät kasvoi että mulla on 80d.käytän aina pitsialusvaatteita , en pidä rumia ikinä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe