Yhdysvallat vai Venäjä?

~cissi~

Kumpi on parempi, ja miksi?

14

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jaa...

Neuvostoliitto/Venäjä taitaa johtaa jääkiekon MM-voitoissa, mut USA:lla on varmaan eniten olympiamitaleita. - USA:n BKT lienee jotakin 20 % koko maailman BKT:sta, mutta se on velkainen ja Venäjä taas rikastuu koko ajan.

En minä laittaisi toista toisen edelle. - Paitsi, että ainakaan Venäjä ei ole parempi :) Jos ei USA:kaan...

• ~cissi~

Sorruin kylmän sodan asetelmiin, mutta vastakkainasettelu tuli mieleen aikaisemmasta aloituksesta, jossa väitettiin, että USA:ssa ryöstäjän taltuttanut nainen olisi ollut sankari, Suomessa hän on rikoksesta epäilty.

Yhdysvalloissa on osavaltioita, joissa on käytössä kuolemanrangaistus. Venäjällä ei ole kuolemanrangaistusta. Venäläiset eivät sittenkään ole barbaareja :)

• ~cissi~ kirjoitti:

Sorruin kylmän sodan asetelmiin, mutta vastakkainasettelu tuli mieleen aikaisemmasta aloituksesta, jossa väitettiin, että USA:ssa ryöstäjän taltuttanut nainen olisi ollut sankari, Suomessa hän on rikoksesta epäilty.

Yhdysvalloissa on osavaltioita, joissa on käytössä kuolemanrangaistus. Venäjällä ei ole kuolemanrangaistusta. Venäläiset eivät sittenkään ole barbaareja :)

En ole niin kauhean tietoinen noista lainsäädännöllisistä eroista, mutta ainakin joskus kerrottiin armeijan Venäjällä olevan kuin kidutuslaitos ja vankilan pahempi kuin kuolemantuomio. - Mut noihan on tietysti osittain propagandaa.

• Ei ole propagandaa
        xena-183 kirjoitti:

En ole niin kauhean tietoinen noista lainsäädännöllisistä eroista, mutta ainakin joskus kerrottiin armeijan Venäjällä olevan kuin kidutuslaitos ja vankilan pahempi kuin kuolemantuomio. - Mut noihan on tietysti osittain propagandaa.

Olen nähnyt useita videoita venäjän armeijasta ja ei ole kaunista katseltavaa. Eikä myöskään vankilat ole inhimillisiä paikkoja ryslandiassa.

• ~cissi~
        Ei ole propagandaa kirjoitti:

Olen nähnyt useita videoita venäjän armeijasta ja ei ole kaunista katseltavaa. Eikä myöskään vankilat ole inhimillisiä paikkoja ryslandiassa.

Arvaa olisko venäläisiltä mennyt kymmentä vuotta maailman etsityimmän terroristin löytämiseen?

• yhdysvallat koska

sieltä tulee paljon enemmän katsottavia elokuvia, siellä valmistetaan parhaat kitarat ja se ei ole hyökkinyt koskaan suomeen.

• ~cissi~

Ensimmäinen lauseesi kumoaa viimeisen. Kulttuuri-invaasio, sanoisinko miehitys, on ollut totaalinen.

• Älähän viisastele.
        ~cissi~ kirjoitti:

Ensimmäinen lauseesi kumoaa viimeisen. Kulttuuri-invaasio, sanoisinko miehitys, on ollut totaalinen.

Venäjän takia Suomella on niinkin korkeat puolustusmenot kuin ovat.

• ~cissi~
        Älähän viisastele. kirjoitti:

Venäjän takia Suomella on niinkin korkeat puolustusmenot kuin ovat.

Suomella ei ole korkeat puolustusmenot. Mielenkiintoista, että yksikään presidenttiehdokas ei uskalla/saa sanoa ääneen sitä, mikä on päivänselvää: koko Suomea ei voi puolustaa - eikä ole tarkoitus edes yrittää - näillä resursseilla.

• FI fan

Eihän sitä nykyisin muut olekkaan kun USA ihannoimista niin ruoka, vaate, ja raha asioissa, joten vaan se jo näyttää miten ihmiset haluavat elää, ja mitä ihannoivat. Itse ihannoin VAAN omaa maatani.

• Jos matkailua pitäisi harrastaa, niin kyllä mieluummin Venäjälle matkustaisin, kuin jenkkeihin.
      Molemmissa käyty ja Venäjälle on mukavempi matkustaa ja se on jopa exoottisempi, vaikka onkin naapurimaa.

• ~cissi~

Mä en uskalla matkustaa Neuvostoliittoon, vielä. Katsotaan ne vaalit nyt ensin :)

Jenkkeihin olen menossa piakkoin. Parasta vissiin olla nöyrää poikaa saapumisjonossa ja harjoittaa itsesensuuria varmuuden vuoksi

• Puolibanni? Entä tänne? Mää häivyn sit :D

4D:lle
      s24 ei anna mun vastata sulle:D Kokeillaan tänne.

• 4D tähti

Jos sä pystyt laittamaan viestejä muihin ketjuihin, mutta et lähettämään jotain tiettyä tekstiä, niin vika on s24:n mielestä siinä tekstissä, ei ketjussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10935
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8227
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      126
      5247
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3646
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3568
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3524
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3157
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2519
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2021
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1786
    Aihe