Kuinka ehdottaa avoimuutta loukkaamatta?

vaimoke

Aihe on varmasti jo moneen kertaan täällä kysytty, mutta haluan silti kysyä omin sanoin.
Olemme olleet mieheni kanssa vuosia yhdessä, hääpäiväkin on päätetty. Minulla ei ole epäilystäkään etten olisi löytänyt vihdoin vierelleni ihmistä joka arvostaa minua, on sitoutunut minuun, tuo parhaat puoleni esille, ja tekee selväksi että kokee kohdallani samoin. Seksimme on täydellistä, mutta käyttöömme saama yhteinen aikamme ei. Menemättä yksityiskohtiin enempää, sanottakoon, että harrastaisimme enemmän seksiä, jos olosuhteet sen vain sallisivat, mutta eivät salli. Olen toistuvasti, syvästi turhautunut. Sisälläni kasvaa tunne, että kyllä elämältä saisi vaatia enemmän jos sen rehellisesti tekee, varsinkin tietäen rakkautemme järkähtämättömyyden. Haluaisin siis ehdottaa rohkeaa, rehellistä avointa suhdetta, normaalein, kunnioittavin rajoituksin tietysti.

Ongelmani on mieheni itsetunto (ehkäpä myös oma arkuuteni asiassa?). Olemme sivunneet aihetta monesti, jopa menneet niin pitkälle että hän on saanut jo maistaa palaansa kakusta, vaikkakin minun läsnäollessani.. Minua taas ei kiinnosta seksi kahden miehen kanssa yhtä aikaa. Toiveeni olisi kyetä siis myös täysin erillisiin intiimeihin kanssakäymisiin tahoillamme. Mutta tämä ei ole mahdollista mieheni heikon suhtautumisen vuoksi, hän on periaatetasolla hyväksynyt ajatuksen, mutta koska tunnen hänet, tiedän, että toimistani koituisi toistaiseksi vielä vain pahaa mieltä. Toistaiseksi olen hyväksynyt osani suhteemme liberaalimpana ja viriilimpänä vaikkakin tukahdettuna osapuolena, mutta en rehellisesti sanoen toivoisi tämän jatkuvan pitkään näin. Toinen vaihtoehto olisi saada niitä jonkun mainitsemia haluntappopillereitä, että saisin mielenrauhani näiltä fetisismiä hipovilta ajatuksiltani.. Ero ei tule kuuloonkaan. Mitä siis teen? Mistä lähtisin liikkeelle tämän selvittämisen suhteen?

Tuli valtavan pitkä teksti, mutta toivottavasti joku sai kopin ja osaisi asiallisesti kokeneempana kommentoida :) Kaikkea hyvää!

21

1622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

      Miksi seurustelet jos haluat muuallakin käydä naimassa ja jos on tuollaisisa ajatuksia niin silloin täytyy olla sinkkuna ja kertätä se reviiri miehiä missä käy naimassa ja voi vaihdella niin eri päivinä. Itse miehnä en hyväksyisi mitään tuollaista ja kun seurustellaan niin silloin ei muita ole että silleen.

      • voi ei

        Ei ongelma ollut se ettei saa suhteita vaan se miten pitää se yksi jonka haluaa.

        Kannattaisi lukea kysymys kokonaan ennen vastaamista...


    • gsavsg

      Et ole oikeutettu leikkimään toisen ihminsen tunteilla. Miehelläsi on käynyt todella huono tuuri kun on rakastunut naiseen joka tulee suurella todennäköisyydellä pettämään ja loukkaamaan. Tuo tie johtaa valehtelemiseen ja seläntakana perseen jakamiseen pitkin kylää.- Huono itsetunto taas ei automaattisesti liity siihen että jos sitoutuu ja rakastaa puolisoaan ja on hänelle uskollinen,niin myös vastaavasti odottaa sitä toiselta.

      • Just joo

        Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Jos käsite "avoin suhde" ei ole tuttu kannattaisi tutustua ennen kuin alkaa tuollaisia kirjiottelemaan.

        Aloittaja kysyy neuvoa juuri siihen, miten pitää huolta toisen tunteista.


    • Tuon varmasti vaikea asia, mutta sinuna ottaisin kissan pöydälle hyvissäajoin ennen häitä. Eniten leikit toisen tunteilla jos et kerro/selvitä asiaa ennen avioliittoa joka ehkä kariutuu siihen että hän ei saa tyydytettyä tarpeitasi.
      Ei varmasti helppoa, mutta nyt se on tehtävä eikä myöhemmin. Hän joko ymmärtää ja hyväksyy asian tai keksitte siihen yhdessä ratkaisun.

      • 11+9=?

        Julkku66 kannattaisi itse olla rehellinen omissa toimissaan. Esim pitää proliilia netissä ja pelata muilla suhteilla saman aikaisesti oman suhteensa kanssa.

        Julkku66 kannattaisi myös maksaa velkansa, lopettaa valehtelu ja pettäminen.
        Jos vähäänkään omaa miehistä selkärankaa..


    • AnniinaP

      Samaa mieltä edellisen kanssa. Asioista on hyvä puhua läpikotaisin ennen niinkin isoa asiaa kuin avioliittoa. Reilua miestäsi kohtaan.
      Itse seksistä nauttivana naisena olen puolellasi, tämä yhteiskunta ei vaan hyväksy noin vaan tuollaisia avoimia suhteita, mutta ehdottomasti kannatan seuraamaan tunteitasi! Vain sillä tavalla olet onnellinen ja ympärilläsi olevat ihmiset yleensä myös ovat.
      Että otin todellakin kopin, toisen ("normaalin") ihmisen huono itsetunto taas luo haasteita.. Puhukaa :)

    • uskova

      Olen sitä mieltä,luettuani kertomuksesi,että olet miltei mahdottoman probleemin edessä, kohdalleni on jossain elämäni vaiheessa osunut kaltaisesi nymfomaani sorry tuo sana mutta asia on kuitenkin niin,että mies ei kestä pitempään sitä että on kykenemätön tyydyttämään naistansa,Se käy miehisen kunnian päälle..Sinkkuna ainoastaan pystyt luomaan itsellesi mahdollisuudet saada tyydytys halullesi loukkaamatta ketään.

    • Ei uskova

      >ALOITTAJALLE) Anteeksi ,että kirjoitan miehesi tuttavana asiasta. Olemme
      jutelleet sinun asiasta ja miehesi kysyi neuvoja minulta annoin hänelle neuvot?
      Sanoin ,että älä mene naimisiin sinun kanssa koska ongelmat vain lisääntyy ja
      miehenä olet entistä enemmän kiinni sinussa. Neuvoin HÄNTÄ OTTAMAAN
      ERON SINUSTA , ETTEI ONGELMAT LISÄÄNNY, Anteeksi.

      Selitin hänelle ,että ethän voi vaimoosi luottaa edes hetkeäkään ,eikö hän
      toteuttaisi JAKORASIA TOIMINTAA. Pyydän anteeksi jos tunsit minut.

    • deep love

      Entä jos miehelläsi ei ole huono itsetunto, vaan hän ajattelee rakkaudesta ja parisuhteesta eri tavalla kuin sinä. Jospa hänen syvä rakkautensa sinuun sulkee pois muut naiset. Silloin on varmaan vaikea ymmärtää, että sinä haluat kokea läheisyyttä myös muiden miesten kanssa.

      Jotenkin se, että kääntäisit miehen pään myötämieliseksi avoimelle suhteelle, ei tunnu hyvältä. Mies saattaisi kuitenkin olla sisimmässään aika onneton. Parisuhteen tarkoitus on tuoda hyvää molempien osapuolten elämään. Tärkeissä asioissa mielipiteiden pitäisi kohdata ilman suuria kompromisseja.

      • Jaa mikä rkks ?

        No onko sulla lukihäiriö: " ... että hän on jo saanut maistaa palaansa kakusta, ... ". - Jotta ei ajattele eri tavalla, jos on kerran maistanut.


      • keep dark
        Jaa mikä rkks ? kirjoitti:

        No onko sulla lukihäiriö: " ... että hän on jo saanut maistaa palaansa kakusta, ... ". - Jotta ei ajattele eri tavalla, jos on kerran maistanut.

        Lukihäiriö, mikä se on ;)))

        Kerran ja kerran, just joo, jottako ei ajattele eri tavalla ;))))

        t. deep love


      • F r e e d o m
        keep dark kirjoitti:

        Lukihäiriö, mikä se on ;)))

        Kerran ja kerran, just joo, jottako ei ajattele eri tavalla ;))))

        t. deep love

        Niiih, kerran on maistanut yhren kerran, niin se kertoo "syvän rakkauden" tasosta tarpeeksi. Ja yhren rakastaminen on omistamista, oikea rkks on ihan jotain muuta - vapautta meinaan.


      • romantic soul
        F r e e d o m kirjoitti:

        Niiih, kerran on maistanut yhren kerran, niin se kertoo "syvän rakkauden" tasosta tarpeeksi. Ja yhren rakastaminen on omistamista, oikea rkks on ihan jotain muuta - vapautta meinaan.

        Rakkaus on vapautta ja luottamusta, yes. Ja vapauden rajana on rakkaus.


    • rovamies

      hei.

      tässäpä erikoinen tapaus että satuin huomaamaan tietokoneeltani että oma kultani oli tänne kirjoittanut,ja sain itse lukea viestin.olen siis tarinan mies.
      aluksi täytyy sanoa että on ihmisillä huvit kirjoitella tänne ns.kaverinani vaikken kenenkään kanssa asiasta ole ehtinyt jutella.noh,pikkuisen mustaa karmaa sinne jonkun pussiin,koita kestää.

      tämä koko asia tuli itselle aikamoisena shokkina,kun muuten alamäkeen menevässä elämässä on ainoita asioita tämä parisuhde mikä on enään tolipilla pitänyt.olen siis harrastanut seksiä naiseni ja toisen naisen kanssa.tämä oli yhteinen fantasia ja siitä jäi kaikille hyvä maku.myöskin olen tarjonnut tilaisuutta(siis olijo mies valmiina).olen siis mielestäni avomielinen enkä kangistu kaavoihin.kuitenkin oma maailmani tässä romuttui,koska kaikessa mitä unelmoin ja fantasion on yksi muuttumaton tekijä:niissä on tuo oma rakas aina kokemassa asioita minun kanssani.tuntuu aivan saatanan pahalta kuulla että toinen haluaa täysin erillisiä intiimejä suhteita.myönnän että itsetuntoni on horjuva,mutta onhan tämä aika selvä asia todeta että minussa/suhteessa on jotain vikaa,ja sepä harmittaa.halut näihin naiseni himoihin on hieman erikoiset sillä syy ettemme harrasta seksiä useammin on se että rakkaalla on 3 viikkoa kuukaudesta menkat,ja se viimeinen viikko on hirviömäistä pms käytöstä,joka on murtanut valmiiksi horjuvan itsetuntoni uusiin pohjalukemiin.niille jotka eivät pms:sää tunne niin se on kuin eläisi kahden eri ihmisen kanssa.joka kuukausi tulee jakso että vaikka mitä tekisit,nii olet maailman paskin mies ja helposti jätettävissä,sit kun se loppuu niin itketään ja pyydetään anteeksi ja aletaan venailla seuraavaa,elämä siis on todellista vuoristorataa..en oikein siis tätä yhtälöä ymmärrä,ja luulenkin että tämä on naisen logiikkaa.että jos me ei kuukautisten takia pystytä harrastamaan seksiä,niin avuksi mietitään irtosuhteita?itsestäni ainakin tuntuu että joudun siis vielä jakamaan tämänkin vähäisen ajan muiden miesten kanssa..
      täytyy myöntää että kun luin viestin niin menin hieman shokkiin ja lukkoon ja olin pitkään hiljaa.tiedän että mykkäkoulu on perseestä mutta en voi aina autistisuudelleni mitn.nyt olen kuullut huutoa siitä kuinka en osaa asiosta puhua ja kuinka elämme länsimaisessa muslimiyhteiskunnassa,jess.

      itsetuhonmakuista valkeaa talvea vaan kaikille,en tule vastauksianne lukemaan,että ihan vtun sama mitä skriivailette.

      • .. ..

        noniin siinä onkin kaikki mahdollinen todella kunnossa


    • Ei vapaata

      >Vaimokkeelle. Olimme exän kanssa menossa naimisiin viime juhannuksena
      monen vuoden rakkauden lopussa. Kunnes hän ennen juhannusta kavereiden
      yhteisellä juhlissa esitti ,että hän haluaisi vapaan suhteen ,niin kuin hänen kaverinsa
      että saa paneskella kenen kanssa haluaa. Olin todella järkyttynyt asiasta ,mutta
      ilmoitin hänelle ,että saa vapaan suhteen tästä päivästä lähtien. Hän soitti
      kaverilleen sain vapaan hurraa! milloin nähdään. Päivä oli lauantai ,hän kertoi
      kaverilleen ,että meillä on juhannushäät, sanoin hänelle ettei meillä enää ole
      sellaisia,nimittäin minä saan kyllä noita vapaan suhteen naisia, venäjältä?
      ,,,kaikkihan tietää mikä on vapaasuhde.

      Meidän tarina päättyi siihen.

    • Reilu peli

      Ottakaa reilu ero miehenne kanssa ja muutat kalastelemaan kapakkoihin uusia mallimiehiä.Ja miehesi pääsee valtamerille sukeltelemaa koralliriuttoja kauniit kaloja katsellen,ja löytää kauniin Lolan jonka kanssa jatkaa elämää bambumökissään.

      • Kimmo

        Voi teitä. Olette eksyneet alueelle jonne teidän ei olisi pitänyt tulla.
        Täällä keskustellaan avoimesta suhteesta. Siinä ei puhuta huoraamisesta tai pettämisestä. Siinä on kyse avoimuudesta.

        Pyydän. Ne jotka ette elä avoimessa suhteessa älkää kirjoittako tänne, vaikka haluattekin lukea näitä kirjoituksia.

        T. Kimmo


    • ELOELO

      Missä kohtaa täällä lukee, että tänne saavat kirjoittaa vain avoimessa suhteessa olevat? Minusta avoimesta suhteesta kiinnostuneet saa ihan yhtä lailla osallistua.
      T. Avoimesta suhteesta kiinnostunut varattu nainen, joka miehelleen ehdotti muiden kokeilua huonoin tuloksin ja sen takia ahdistaa, koska ei pettääkään halua.

    • hohhoijaa

      "Mitä siis teen? Mistä lähtisin liikkeelle tämän selvittämisen suhteen?"

      Tietenkin siitä että kerrot juuri nämä samat jutut miehellesi. Miksi edes puhut avoimesta suhteesta jos et kykene avautumaan alkuunkaan?

      Kaikki nämä tarinoinnit täällä on pelkkää selittelyä ja avoimuuden vastakohtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe