kauan peset hampaita

hammasnainen :D

siinä se tulikin, eli kuinka kauan peset hampaita? itse en ymmärrä miten pitäisi saada hampaat pestyä n.2minuutissa?!?! itselläni menee aina väh 4min, ja siis sähköhammasharja, huolellisesti pesen joka hampaan ja joka puolelta. 2minuutissa olen hyvällä tuurilla saanut pestyä puolet hampaista vasta :D

ajan siis tiedän tarkasti kun meillä on triumph harja jossa on erillinen näyttö jossa näkee kuluneen ajan. joskus olen koittanut selvitä siinä parissa minuutissa ja ei kyllä tule kunnolla puhdasta.

erikseen menee tietty aikaa hammasväleihin langalla tai hammasväliharjalla

6

394

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnon pesu

Olen huolellinen hampaidenpesijä, eli vähintään 5 min. menee joka kerta, kun käyn kaikkien hampaiden pinnat läpi, joskus jopa kahteen kertaan. En yleensä kerkeä pestä hampaita kokonaan esim. ohjelmien mainostauoilla, vaikka ne pitkiä onkin.

• hammasnainen :D

en ole siis ainoa jolla kestää tuo pesuoperaatio :D tuntuu vaan niin kauhean pitkältä tuo aika mitä itellä menee pesuun kun aina puhutaan siitä 2minuutista :)

• asfasfasfa

Siis sehän on vähintään kaksi minuuttia se suositus, ei suinkaan maksimiraja :D harjaan itsekin kauemmin, olen neuroottinen hampaideni puhdistuksen suhteen. Sähköhammasharjalla vaan ei kuulemma kannata liian kauaa harjailla kerralla, saattavat ikenet ärtyä ja vetäytyä. Mikä on sitten liian kauan, en tiedä valitettavasti, näin vain sanottiin.

• 4+19

Kahden minuutin suositus perustuu pääasiassa siihen, että hammastahnan sisältämä fluori ehtii alkaa vaikuttamaan hampaissa. Fluorin tehtävähän on kovettaa hammaskiillettä ja näin ehkäistä reikiintymistä.

Mihin perustuu väite että juuri sähköharjalla ei kannata harjata liian kauan ikenien vetäytymisen vuoksi? Yleensä ihmisillä on tapana jynssätä ja käyttää liikaa voimaa tavallisella harjalla harjatessa, paineentunnistimella varustetuissa sähköharjoissa (eli lähes kaikissa) liiallisen voiman käyttö on mahdotonta.
      Plakin saa hampaista pois ilman liiempää jynssäystä, kevyt kynäote ja pehmeät harjakset puhdistavat tavallista harjaa käytettäessä mainiosti, jos harjaustekniikka muuten on kunnossa :)

• neuroottinen

Kyllä se 5-7 minuuttia menee sähköjammasharjalla. Taidan olla maailman neuroottisin hampaidenpesijä. Ennätys taitaa olla 10 minuutin luokkaa. Tai jotain. Kai tässä pakko-oireista kärsitään. Niin ja sitte pitää joka ilta vielä pestä sillä 360n puhdistajalla kieli ja poskien sisäpinnat ja lopuksi hammaslangalla. Taidan olla hullumpi kuin kukaan teistä.

• Ei_liikaa

Sähköharjan pesuteho on suurempi ja on vaarallista jos jyystää sillä hampaita liikaa (tapahtuu ienpakoa). Sen vuoksi nykyisin on yleensä sähköharjassa ajastin joka muistuttaa tai jopa lopettaa pesun 2 minuutin jälkeen (on aika hankalaa pestä pätkivällä harjalla).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3074
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2772
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      62
      2556
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2477
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2038
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1559
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1552
    8. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1529
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      77
      1514
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1439
    Aihe