Älä ole surkea ruipelo vaan hanki lihasta salilla
47
839
Vastaukset
- asosahsoh
jutussa ei kerrota että montako kertaa viikossa
kävi salilla,eikä myöskään sitä käyttikö jotakin lisäravinteita jne..- ,.,.,
"Nikolai päätti käydä neljästi viikossa salilla seuraavan kolmen kuukauden ajan. Saliohjelman kaverukset löysivät netistä. Ohjelma oli sama, jota Brad Pitt käytti harjoitellessaan Fight Club -elokuvaansa varten. Alkupainot valittiin tuntuman mukaan."
- Lisä Ravinne
Nikolai päätti käydä neljästi viikossa salilla seuraavan kolmen kuukauden ajan.
- ..............
Lisä Ravinne kirjoitti:
Nikolai päätti käydä neljästi viikossa salilla seuraavan kolmen kuukauden ajan.
Mikä lie oli salainen ainesosa?
- weerwrwwrrwwer
.............. kirjoitti:
Mikä lie oli salainen ainesosa?
kreatiinia vetää kunnolla, niin saa vettä lihaksiin.
"lisämassa on pelkkää lihasta" on kusetusta, aina on vettäkin.
- Naisasialooseri.
Tuo mies oli vähintäänkin KTM jo ilmankin salia, koska sillä oli ollut tyttöystävä.
- uygfdlkj
atm ei tarkoita vain täysin kokematonta miestä vaan atm on mies johon kohdistuu vähän tai ei lainkaan kiinnostusta. yksi tai muutama tyttöystävä ei vielä nosta miestä atm tasolta ktm:ksi
- Naisasialooseri.
uygfdlkj kirjoitti:
atm ei tarkoita vain täysin kokematonta miestä vaan atm on mies johon kohdistuu vähän tai ei lainkaan kiinnostusta. yksi tai muutama tyttöystävä ei vielä nosta miestä atm tasolta ktm:ksi
Kyllä nostaa jos ne tyttöystävät ovat kauniita. Ja ennemminkin sanoisin, että yksi pano, johon nainen on kännissä sortunut ei nosta AT-miestä kastistaan. Sen sijaan seurustelusuhde kyllä jo nostaa kunhan se ei ole ATN:n kanssa.
- åqåwåe
Naisasialooseri. kirjoitti:
Kyllä nostaa jos ne tyttöystävät ovat kauniita. Ja ennemminkin sanoisin, että yksi pano, johon nainen on kännissä sortunut ei nosta AT-miestä kastistaan. Sen sijaan seurustelusuhde kyllä jo nostaa kunhan se ei ole ATN:n kanssa.
tehän vääntelette tuota tasoteoriaanne aivan miten sattuu. lueppa laasasesi uudelleen. laasanen määrittelee atmiehen aivan toisin kuin sinä
- eeeeeeeeeeeeet
Näissä muodonmuutostarinoissa lähtee aina karvat samalla. Käytännössä joka kerta alkuasetelmissa miehellä on joku pidempi letti ja joskus päheä parta, mutta lihasten tultua kuvioihin jäbästä tuleekin siloposki hyppyritukka. Masentavaa.
- Sali ei ratkaise
Ongelma tässä on se että olen mm. itse treenannut salilla ja niin on moni muukin.
Ei tuo alunperinkään olen huonon näköinen mies joten tietysti salitreeni auttaa saamaan vähän eloa ihmiseen sekä lihasta näkyviin joka kihottaa naista.
Mutta jos alunperin näytä jo vähemmän komealta niin ei salitreeni auta yhtään.
Saat tyytyä sitten niihin samoihin ylipainoisini tai pyöreisiin pallinaama naisiin kuin aiemminkin, ovat vain enemmän kiinnostuneita sinusta kuin aiemmin.- eipaljonkiinnosta
Piti oikein käydä katsomassa peilistä, että onko mulla pallit naamassa..Ei ollut, mutta munaa löytyy muuten vaikka pyöreä olenkin. Enkä ole kiinnostunut susta.
- Sali ei ratkaise
eipaljonkiinnosta kirjoitti:
Piti oikein käydä katsomassa peilistä, että onko mulla pallit naamassa..Ei ollut, mutta munaa löytyy muuten vaikka pyöreä olenkin. Enkä ole kiinnostunut susta.
Painotus oli noilla pyöreä ja ylipaino sanoilla tässä.
Mutta pitäähän joku taso olla mitä normaalilta naiselta voi odottaa. Pallinaamaisuudelle ei mahda mitään joten se sallittakkoon mutta kun ovat vielä pyöreitä/lihavia/pulskia vielä päälle.
Joten salitreeni ei paljon innosta pelkästään siltä pohjalta kun tarjonta ei laajene hoikkiin naisiin yhtään jos itse miehenä varsin normaali pallinaama. - jhdbcjdgfj
Sali ei ratkaise kirjoitti:
Painotus oli noilla pyöreä ja ylipaino sanoilla tässä.
Mutta pitäähän joku taso olla mitä normaalilta naiselta voi odottaa. Pallinaamaisuudelle ei mahda mitään joten se sallittakkoon mutta kun ovat vielä pyöreitä/lihavia/pulskia vielä päälle.
Joten salitreeni ei paljon innosta pelkästään siltä pohjalta kun tarjonta ei laajene hoikkiin naisiin yhtään jos itse miehenä varsin normaali pallinaama.Salitreeni kannattaa ottaa myös siltä oman kunnon kohotuksen kannalta, niin löytyy enemmän motivaatiota.
- Sali ei ratkaise
jhdbcjdgfj kirjoitti:
Salitreeni kannattaa ottaa myös siltä oman kunnon kohotuksen kannalta, niin löytyy enemmän motivaatiota.
Tietysti, mutta tarkoitin ettei salitreeni innosta sen takia vain että hoikat nuoret naiset kiinnostuisivat tai sen takia kannattaisi treenata erityisesti.
Itse treenaan mielelläni ja sitä samaa odottaisin myös naiselta että välillä vähän perse nousisi ylös sohvalta tai nojatuolista. Ei niin monella nouse ja se näkyy ruumiin muodossa.
Mutta yritin korostaa vain sitä että treeniä pitää tehdä ittensä vuoksi eikä kuvitella että se vaikuttaa naisten kiinnostukseen.
Jos olet jo valmiiksi geeneiltäsi ei niin kiinnostava niin ei niitä geenejä "kiillottamalla" salilla saada paljonkaan aikaiseksi.
Ainakin itsellä samat pyöreät naiset jotka olisivat muutenkin kinnostuneita ilman treeniä ehkä innostuvat enemmän kun kroppa on kunnossa. Minua ei vain heidän pyöreä muotonsa viehätä yhtään.
Muihin naisiin taas ei valmis ulkonäköni tuota oikeastaan mitään vaikutusta vaikka kuinka treenailisin.
Ainoastaan joku plastiikkakirurgia ja karvojen värjäys voisi vaikuttaa asiaan. - Naamaraja
Sali ei ratkaise kirjoitti:
Tietysti, mutta tarkoitin ettei salitreeni innosta sen takia vain että hoikat nuoret naiset kiinnostuisivat tai sen takia kannattaisi treenata erityisesti.
Itse treenaan mielelläni ja sitä samaa odottaisin myös naiselta että välillä vähän perse nousisi ylös sohvalta tai nojatuolista. Ei niin monella nouse ja se näkyy ruumiin muodossa.
Mutta yritin korostaa vain sitä että treeniä pitää tehdä ittensä vuoksi eikä kuvitella että se vaikuttaa naisten kiinnostukseen.
Jos olet jo valmiiksi geeneiltäsi ei niin kiinnostava niin ei niitä geenejä "kiillottamalla" salilla saada paljonkaan aikaiseksi.
Ainakin itsellä samat pyöreät naiset jotka olisivat muutenkin kinnostuneita ilman treeniä ehkä innostuvat enemmän kun kroppa on kunnossa. Minua ei vain heidän pyöreä muotonsa viehätä yhtään.
Muihin naisiin taas ei valmis ulkonäköni tuota oikeastaan mitään vaikutusta vaikka kuinka treenailisin.
Ainoastaan joku plastiikkakirurgia ja karvojen värjäys voisi vaikuttaa asiaan.Lihaksikas vartalo ei tosiaan auta yhtään silloin kun mies näyttää aivan rumalta apinalta. Ennemmin plösökin mies kuin naamastaan vastenmielinen.
- Sali ei ratkaise
Naamaraja kirjoitti:
Lihaksikas vartalo ei tosiaan auta yhtään silloin kun mies näyttää aivan rumalta apinalta. Ennemmin plösökin mies kuin naamastaan vastenmielinen.
Olet varmaan oikeassa.
Oma ongelmani on se etten näytä rumalta apinalta vaan leuka ja kasvot ovat liian pyöreät malliset sekä ei mitenkään erityisen karhean kulmikkaat.
Naamastani en ole vastenmielinen muuten vaan miellyttävä, mutta miellyttävyys ei takaa sitä että nainen kiinnostuisi seksuaalisesti tai romanttisesti.
Siihen tarvitaan niitä hyviä naamageenejä.
- Sali ei ratkaise
Pitää siis lisätä että jos kuntoilunne on nollatasolla ja olette tosiaan ylipainoisia/ruipeloita (ei mitään loukkaavaa minun puolelta tässä) niin tietysti voi kokeilla hankkia sitä lihasta jotta naisonni paranee.
Mutta noin keskimäärin keskivertomiehelle joka muuten on ok kunnossa ei tuo treeni merkitse paljoakaan.
Paljon enemmän naisille merkitsee ne luontaiset piirteet ja eritoten kasvogeenit sekä esimerkiksi pituus/raamit (hartioiden leveys ja mittasuhteet).
Noihin ei salilla ole mitään taikareseptejä joten valitettavasti niiden naisten joukko jotka teistä kiinnostuvat todennäköisesti ei kasva (joista voisi valita sitten sen sopivamman).
Joskus kuvittelin että treeni muuttaisi asioita, mutta tosiassa ei sillä ole merkitystä. Naiset ehkä kattelevat kauempaa että onpa siinä ryhdikäs ja treenatun oloinen mies, mutta lähempää huomaavat ettei kasvot ole komeat.
Enkä toisaalta tahtoisi että nainen valitsisi minua pelkkien lihasten tai treenien vuoksi. Vaan siis sisimmän, mutta tuskin sinne asti haluavat katsoa kun naama ei vetoa.
Hyviä treenailuja kuitenkin jokaiselle, kannattaa tehdä sitä ihan itsensä vuoksi.
AIvan kuten lukea kirjojakin, katsella dokumentteja, käyskennellä luonnossa tai vaikka taiteilla jotain.
Itseä varten. Toisen osapuolen eli toisen sukupuolen haluille et mahda mitään ja jos et niihin sovi tai ainakaan sellaisten jotka kokisit itsellesi sopiviksi niin sitten joudut tyytymään hakemaan hyvää oloa muualta.
Elämä on kovaa, mutta treenini ovat kovempia! :D- dddddddddddrrrrrrrrr
Tahdot kauniin hoikan naisen joka kiinnostuu sinusta sisimmän takia vaikka itsellesi merkistsee vain naisen ulkonäkö jotain. Pinnallinen paska ansaitsee toisen samanlaisen.
- Sali ei ratkaise
dddddddddddrrrrrrrrr kirjoitti:
Tahdot kauniin hoikan naisen joka kiinnostuu sinusta sisimmän takia vaikka itsellesi merkistsee vain naisen ulkonäkö jotain. Pinnallinen paska ansaitsee toisen samanlaisen.
Jos kaunis = hoikka niin sitten olet oikeassa. Muussa tapauksessa et.
Tuskin on mitään pinnallista siinä jos en tahdo naisen olevan pyöreä pompula tai ylipainoinen vaan treenailevan tai ainakin yrittävän olla edes sinne päin normaalikokoinen.
Siitä on helppo lähteä liikkeelle kun ollaan samalla tasolla.
Mutta koska naisilla on niin paljon kysyntää niin vähemmän komea treenaileva mies joutuisi sitten tyytymään pyöreään naiseen.
Tästä yrtitin varoitella eli siltä pohjalta ei kannata tuhlata aikaansa treeneihin jos se ei oikeasti kiinnosta. Minua kiinnostaa.
Sisin on tietysti tärkein, mutta kyllä se ulkomuodossa näkyy mitä siellä sisällä on jos kyse on asiasta johon itse voi vaikuttaa kuten pyöreys ja lihavuus. Sali ei ratkaise kirjoitti:
Jos kaunis = hoikka niin sitten olet oikeassa. Muussa tapauksessa et.
Tuskin on mitään pinnallista siinä jos en tahdo naisen olevan pyöreä pompula tai ylipainoinen vaan treenailevan tai ainakin yrittävän olla edes sinne päin normaalikokoinen.
Siitä on helppo lähteä liikkeelle kun ollaan samalla tasolla.
Mutta koska naisilla on niin paljon kysyntää niin vähemmän komea treenaileva mies joutuisi sitten tyytymään pyöreään naiseen.
Tästä yrtitin varoitella eli siltä pohjalta ei kannata tuhlata aikaansa treeneihin jos se ei oikeasti kiinnosta. Minua kiinnostaa.
Sisin on tietysti tärkein, mutta kyllä se ulkomuodossa näkyy mitä siellä sisällä on jos kyse on asiasta johon itse voi vaikuttaa kuten pyöreys ja lihavuus."Tästä yrtitin varoitella eli siltä pohjalta ei kannata tuhlata aikaansa treeneihin jos se ei oikeasti kiinnosta. Minua kiinnostaa."
Kiitos varoituksesta. Kyllä se niin on että millään yksinkertaisilla vippaskonsteilla ei pääse naisten suosioon. Senpä vuoksin suosinkin vain omia hoitojani, esim. ihonkuorintaa, ja uusien hiusten kasvattamista. Nämä sotamaalaukset mitä naisetkin harrastavat eivät korjaa itse ihoa, vaan ongelmat lakaistaan niinsanotusti maton alle.m36-intj kirjoitti:
"Tästä yrtitin varoitella eli siltä pohjalta ei kannata tuhlata aikaansa treeneihin jos se ei oikeasti kiinnosta. Minua kiinnostaa."
Kiitos varoituksesta. Kyllä se niin on että millään yksinkertaisilla vippaskonsteilla ei pääse naisten suosioon. Senpä vuoksin suosinkin vain omia hoitojani, esim. ihonkuorintaa, ja uusien hiusten kasvattamista. Nämä sotamaalaukset mitä naisetkin harrastavat eivät korjaa itse ihoa, vaan ongelmat lakaistaan niinsanotusti maton alle."Senpä vuoksi"
- ....
Ainoastaan tyhmä mies voi kuvitella, että nainen muuttuu hoikaksi ja kauniiksi vain sillä ettei syö kuin hevonen.
- rnbzo
.... kirjoitti:
Ainoastaan tyhmä mies voi kuvitella, että nainen muuttuu hoikaksi ja kauniiksi vain sillä ettei syö kuin hevonen.
Sentään yksi järjen äänikin täällä. Mutta turha näille on selittää, tyhmä ei tajua vaikka piirtäisit kuvan ja pitäisit power point esityksen päälle.
.... kirjoitti:
Joo saisi sen perseen eteen tehdä jotain.
- Bodaaminen
kannattaa? Menikö tää tyyppi sekaisin bodaamisesta vai oliko seko jo valmiiksi?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011215066985_uu.shtml- Mieshormoni.
Oliko "roid rage" kohtaus?
- realismus
Salilla kävijät ovat idiootteja ja bodaajat rumia
- 123qweggg
eli sinä käyt salilla ja olet bodari.
- No kyllä oli
tuossakin muutos selvästi huonompaan suuntaan. Semi-kiinnostavasta rock-hemmosta on tullut kuntosalien tusinatuote.
- Kamoon, mimmit
Älkää nyt viitsikö höpsötellä. Kyllä rockfestareillakin ne kaverit joilla on vähän lihasta kädessä ja rinnassa menee paremmin kaupaksi kuin sama kaveri pullamössöversiona.
- Ei pullamössöt
Kamoon, mimmit kirjoitti:
Älkää nyt viitsikö höpsötellä. Kyllä rockfestareillakin ne kaverit joilla on vähän lihasta kädessä ja rinnassa menee paremmin kaupaksi kuin sama kaveri pullamössöversiona.
Mutta hoikat rokkarihemmot, joilla on hyvä pärstä. Tuo mies oli ihan pantavan näköinen kummassakin olomuodossaan.
- Kamoon, mimmit
Ei pullamössöt kirjoitti:
Mutta hoikat rokkarihemmot, joilla on hyvä pärstä. Tuo mies oli ihan pantavan näköinen kummassakin olomuodossaan.
No mikäs siinä sitten. Jätkän terveyden kannalta oli ehkä kuitenkin ihan hyvä aloittaa kuntoilu jossain muodossa.
- jabasluibaduu
Tuo lopputulosko on "järkyttävän upea"? Tuohan on aika normaalin nuoren miehen kroppa nykyään, en ainakaan itse pitänyt itseäni erityisen "upeana" tuossa kunnossa.
- hyödytöntä
Kuten jo todettu, lihakset eivät takaa yhtään mitään. 7 vuotta salilla käyntiä ja painoa 50 kiloa enemmän kuin aloittaessa eikä kyllä ole ollut mitään havaittavaa vaikutusta naisasioihin.
Ei-treenaavien naisten mielestä lihaksikas monesti tarkoittaa jotain ruipeloa, joka on vain tiukka. Treenaavilla naisilla käsitys taas on iso ja tiukka kehonrakentaja. En edusta kumpaakaan, joten -0.
Naisten saamisen kannalta varmaan mikä tahansa on kustannustehokkaampaa kuin lihasten kasvattaminen. Ellei siis ole jo ennestään suosittu, silloin voi ehkä olla jotain lisähyötyä.
Sekin on jännä havainto että kenenkään treenaavan naisen ei varmasti tarvitse tyytyä edes laihaläskiin mieheen, läskistä puhumattakaan. - 7+14
Ja mikä tässä niin kuin muuttui? Hiuskuontalo vaihtui ihmismäisemmäksi. Tuolla miehellä on jo peruslähtökohtana hyvännäköiset kasvot. Varmaan olisi ollut täysin yhtä kiinnostava ilman sitä salitreeniäkin eri tyylisenä. Kuntoharjoittelusta ei ole mitään hyötyä parisuhdemarkkinoilla, mikäli lähtökohdat ovat huonot eli pärstäkerroin ei miellytä.
- ..............,
"Kuntoharjoittelusta ei ole mitään hyötyä parisuhdemarkkinoilla, mikäli lähtökohdat ovat huonot eli pärstäkerroin ei miellytä."
Naisilla on hyötyä poikkeuksetta. Kun oikein ajattelee. - Sali ei ratkaise
.............., kirjoitti:
"Kuntoharjoittelusta ei ole mitään hyötyä parisuhdemarkkinoilla, mikäli lähtökohdat ovat huonot eli pärstäkerroin ei miellytä."
Naisilla on hyötyä poikkeuksetta. Kun oikein ajattelee.Naisille on hyötyä siitä todella paljon koska miehet kattelee myös sitä naisten runkoa sekä paljonko sitä rasvaa, pyöreyttä ja kiloja on kertynyt.
Moni nainen ei vain käy tarpeeksi usein salilla tai syö oikein joten treenailu menee usein hukkaan.
Pari jumppakertaa ja hikikävelyt viikossa eivät paljon näy jos sen vastapainoksi hesetetään jne.
Mutta älkää mainitko tätä naisille, hermostuvat kun jokainen mies haluaisi hoikan missin!!!
vaikka todellisuudessa normaalivartaloinen liikkuvainen nainen kelpaisi.
Normaalivartaloinen tai tavallinen nykyään tosin jo muistuttaa päärynää joten se siitä mielikuvasta.
- Kivi
Paljonkohan tuon artikkelin kaverin rasva% on tuossa 85kg kuvassa?
- vcxvxvcxvv
Kyllä lihaksilla on merkitystä vaikka millainen naama olisi. Kyllä saan kuulla tutuilta naisilta kommentteja jatkuvasti kehostani kun olen alkanut treenaamaan. Aiemmin ei ulkonäköäni juurikaan kommentoitu, vaikka en kyllä mikään rumakaan ole.
Noita ohjelmia on nettikin pullollaan eikä tarvitse olla mikään Einstein, jotta osaa itselleen sellaisen muokata kunhan ensin hieman lueskelee. Kannattaa kuitenkin opetella liikkeiden oikeat tekniikat ja tiedostaa yleisimmät virheet ennen kuin lähtee laittamaan painoja tankoon.
Ruokaa ja lepoa ei kannata muuten unohtaa tai treenin hyöty on olematon.- Sali ei ratkaise
"Kyllä lihaksilla on merkitystä vaikka millainen naama olisi."
Puhutaanko me nyt jostain pissiksistä humalatilassa baarissa vai mistä?
"Kyllä saan kuulla tutuilta naisilta kommentteja jatkuvasti kehostani kun olen alkanut treenaamaan."
Moniko heistä on suostunut kanssasi ulos?
"Aiemmin ei ulkonäköäni juurikaan kommentoitu, vaikka en kyllä mikään rumakaan ole. "
Sitten asialla ei olekaan sinulle merkitystä koska olet jo valmiiksi naisten mielestä sopivan näköinen.
Mutta jos et ole niin ei se salitreeni asioita oikeastaan miksikään muuta.
Saan paljon kommentteja tuttava naisilta ja muilta että olen hyvän ryhdin omaava, minulla on lihasta ja "olet tuollainen lihaksikas" jne.
Mikä ei tarkoita että ne naiset olisivat sinusta "siinä mielessä" kiinnostunetia elleivät näe sinun kasvojasi valmiiksi jo viehättävinä.
- qe4t5rhwe45tjtry
Ei kai kukaan nyt salilla ähki vuosikausia naisten takia? :DD
Kyllä sinne mennään hakemaan voimaa ja parempaa kuntoa noin yleensä = parempi olo.
Se on myös sosiaalisen kanssakäymisen paikka, kohentaa itsetuntoa yms.
Tuo kuvan mies näyttää ruipelolta vaikka onkin käynyt salilla. Vähän epäilyttää tuo mainittu paino. Muutenkin nuo iltalehden jutut on välillä vähän myötähäpeän tuntumassa.- Sali ei ratkaise
Tiedän pari tai oikeastaan muutaman jotka ihan tuota tarkoitusta varten melkein lähtivät salille. Toki tarkoituksena oli vähän karistaa kiloja ja samassa porukassa käydä "miehisissä hommissa".
Ei heidän flaksinsa naisten suhteen erityisemmin parantunut. Melkein voisi sanoa että samat tytsyt oli kiinnostuneita kuin aiemmin.
Aika per-sevää ja reitevää ämmää jos tähän saan näin rumasti sanoa heidän tyttöystävistään. Yksi heistä edelleen taitaa treenata tuon takia, mutta ei se salitreeni paranna
1. miehen statusta
2. miehen muuta ulkonäköä kuten kasvoja
3. miehen lussuista luonnetta (ehkä joskus, vähän)
- fukthishiit
Treenaavana miehenä olen täysin samaa mieltä, että jos naama/luonne ei miellytä niin ei se miellytä lihaksikkaassa kehossakaan. Toki saan nyt naisilta katseita ja paljon kehuja kropasta, mutta ei ne mihinkään koskaan johda.
Treenaan siltikin vain itseni tähden ja nautin siitä suuresti :)- Tuota nyt ei usko
vanha erkkikään. Naisetkin aina laittautuvat vain itseään varten....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342373
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472106- 442068
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3231863- 1191514
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161435Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101167- 411065
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036