Kuka osaa sanoa miksi Jeesus ei ollut velvollinen toteuttamaan kymmenettä käskyä.
Jeesus käski opetuslapsia hakemaan aasin tamman, kun piti lähteä Jerusalemiin.
Èlä tavoittele hänen aasiansa`.
Kymmenen käskyä.
21
85
Vastaukset
- rautalankanen
Muistaakseni opetuslapset ihmettelivät hiukan tuota samaa, kun Jeesus heitä pyytää aasia hakemaan. Silloin Jeesus muistini mukaan käskee heidän sanoa, että Herramme tarvitsee. Luulen, että aasin omistajan täytyi kuulua Jeesuksen joukkoihin ja hän tajusi, missä mennään. Oli siis valmis lainaamaan aasiaan Jeesuksen käyttöön.
Eiköhän se aasi myös varmaan palautettu ratsastusreissun jälkeen takaisin omistajalleen, luulen minä.
Ja jos minä olisin ollut aasin omistaja, niin olisin varmaan ollut utelias ja mennyt katsomaan, mihin Jeesus aasia tarvitsee. Ehkäpä aasin isäntä veisasi hoosiannaa kansanjoukon mukana, kun Jeesus sitten kopsutteli Jerusalemiin. - aasin taluttaja
EL.a.k.IM sinulle sanoisin seuraavaa, ihminen on se aasi, jolla Jeesus ratsastaa.
Jeesuksen oppi on kirjoituksellinen valhe ja tyhmät ihmiset ovat verrattavissa aaseihin. Nainen saviastiassa on seurakunta lihassa, joka vie porton sanomaa yli kaiken maan. Älkää milloinkaan uskoko tätä kirjoitusta, sillä tämä on totta!"aasin taluttaja". Varmaan oot uskossa, joten sinut voin leimata saman tien aasiksi. Missä järjenjuoksu?
- Maailmanparasuutinen
"Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa. (Gal. 5:19-21)
- ei lahkossa
Tarkoittaako tuo lahkolaisuus myös luterilaista lahkoa?
- EL.a . K:IM
Maailmanparasuutinen
Mulla ei suuria intoja ole edes tavoitella omakseni Jumalan valtakuntaa.
Mä tykkäilen että se on Jumalan valtakunta, eikä mun.
- Nelo
Aivan varmasti tarkoittaa. Portto kirkko on Babylonin portto.
- b.d.ew-32
10-käskyä ei ole Jumalan ja Jeesuksen Laki vaan se on luciferia palvelevien epäjumalien, katekismuksen laki jossa Luder/Lutjer tekee itse itsestään epäjumalan lahkolaisilleen ja kieltää palvelemasta muita jumalia, siis Jumalaa ja Jeesustakin!
katekismuksen ensimmäinen käsky jota ei ole Jumalan ja Jeesuksen Laissa:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia." - Kristinuskon kirja.
Kymmenen käskyä on kirkon pyrkimys ihmisten alistamiseen. Käskyjen sanoma on ihmisen geeneissä alkaen ensimmäisestä syntyneestä, synnytetystä, ihmisestä alkaen. Ensimmäisestä luodusta ihmisestä alkaen. Ei tämä sen ihmeellisempää ole.
- PSARI
EL.a.k.IM,
hyvin olet Raamattusi lukenut, kun huomasit tuon Jeesuksen rikkovan 10.:ttä käskyä.
2. Moos. 20:17 "Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."- EL.a .K:IM
PSARI
En mä sitä aapista ole kauheasti lukenut.
Vähän selaillut vaan.
- Justiinsa joopas
"Jeesus lähetti kaksi opetuslasta ja sanoi heille: "Menkää kylään, joka on edessänne, niin te kohta löydätte aasintamman sidottuna ja varsan sen kanssa; päästäkää ne ja tuokaa minulle. Ja jos joku teille jotakin sanoo, niin vastatkaa: 'Herra tarvitsee niitä'; ja kohta hän lähettää ne."
Siis Jeesus käski paluttamaan aasin!
Matt. 21:5 - EL.a .K:IM
Justiinsa joopas
Niinpäs olikin.
Piti ratsastaa aasin tamman varsalla. Sak 9:9.
Mä muistin että aasilla. - hannu w.
AASIN tamman varsalla ei voi ratsastaa, sillä varsa ei ole enää varsa, silloin kun se on ratsastus ikäinen n. 3 v. ikäisenä vasta voi alottaa koeratsastuksen pienellä pojalla vasta sittenkin. Kuitenkaan en minä sitä sano varmaksi, sillä voihan sitä, jos haluaa katkaista varsalta selän.
Älkäämme olko aaseja ymmärrykseltämme, vaan raittiita ja onnellisia lukioita ja kirjoittajia, sillä minäkään en aina jaksa uskoa kaikkia kirjoituksiani, joten se siitä.- EL.a :K:IM
hannu w.
Se kohtaus onkin kuulostanut enemmänkin vertaukselta.
En ole vaan saanut koodattua sitä auki vielä. - Eräs neuvonanto
EL.a :K:IM kirjoitti:
hannu w.
Se kohtaus onkin kuulostanut enemmänkin vertaukselta.
En ole vaan saanut koodattua sitä auki vielä.Pyydäpä Pyhältä Hengeltä sitä koodausta.
Ideana kaiketi on, että varsa on puhdas, kuten vaadittiin kaikissa Israelin uhrimenoissa. Sen lisäksi piti toteutua: "Iloitse tytär Siion, sinun..." - Eräs neuvonanto
Eräs neuvonanto kirjoitti:
Pyydäpä Pyhältä Hengeltä sitä koodausta.
Ideana kaiketi on, että varsa on puhdas, kuten vaadittiin kaikissa Israelin uhrimenoissa. Sen lisäksi piti toteutua: "Iloitse tytär Siion, sinun..."Jatkan samasta aiheesta. On mielenkiintoista, että Pyhä Henki täydentää itseään ihmisten kautta. Sisareni aina kiinnittää huomiota juuri kohtaan, jossa aasin varsa on puhdas, jota en itse olisi hoksannut, kun taas itse rakastan kohtaa "Iloitse tytär Siion, sinun pelastajasi saapuu ratsastaen aasin tamman varsalla...etc."
Panee ajattelemaan, vai mitä? Toinen siis auttaa toista ymmärtämään lisää...
Emmekä kumpikaan pidä itseämme edes varsinaisesti uskovaisina. Herra on suuri! Saa idiootinkin ymmärtämään tekstiään. - Eräs neuvonanto
Jatkan samasta aiheesta. On mielenkiintoista, että Pyhä Henki täydentää itseään ihmisten kautta. Sisareni aina kiinnittää huomiota juuri kohtaan, jossa aasin varsa on puhdas, jota en itse olisi hoksannut, kun taas itse rakastan kohtaa "Iloitse tytär Siion, sinun pelastajasi saapuu ratsastaen aasin tamman varsalla...etc."
Panee ajattelemaan, vai mitä? Toinen siis auttaa toista ymmärtämään lisää...
Emmekä kumpikaan pidä itseämme edes varsinaisesti uskovaisina. Herra on suuri! Saa idiootinkin ymmärtämään tekstiään.Jatkan yhäti monologiani. Käsittääkseni Raamattu on siroteltu täyteen tekstiä, jonka tarkoitus on auttaa muistamaan Jumalansa. Me siis "tunnemme" Jumalan jollain tasolla, joka on meihin sisäänkirjoitettu, mutta koska emme lue Raamattua, miten voisimme enää muistaa Häntä? Kuka mistäkin kohdasta "muistaa".
Miettikää sitä, ja tarkkaan miettikääkin. - juuri noin
Jatkan yhäti monologiani. Käsittääkseni Raamattu on siroteltu täyteen tekstiä, jonka tarkoitus on auttaa muistamaan Jumalansa. Me siis "tunnemme" Jumalan jollain tasolla, joka on meihin sisäänkirjoitettu, mutta koska emme lue Raamattua, miten voisimme enää muistaa Häntä? Kuka mistäkin kohdasta "muistaa".
Miettikää sitä, ja tarkkaan miettikääkin.Jos et itseäs uskovaisena pidä, niin ainakin tunnut ymmärtävän melko hyvin miten asiat on.
Jatkan yhäti monologiani. Käsittääkseni Raamattu on siroteltu täyteen tekstiä, jonka tarkoitus on auttaa muistamaan Jumalansa. Me siis "tunnemme" Jumalan jollain tasolla, joka on meihin sisäänkirjoitettu, mutta koska emme lue Raamattua, miten voisimme enää muistaa Häntä? Kuka mistäkin kohdasta "muistaa".
Miettikää sitä, ja tarkkaan miettikääkin.Olet oikeassa. 88.7 % kaikista maailman 7 miljaardista ihmististä tuntee, että heissä on sisäänkirjoitettu "jumala". Israelin Jumalaan uskovia on noin 2 miljardia.
- Eräs neuvonanto
juuri noin kirjoitti:
Jos et itseäs uskovaisena pidä, niin ainakin tunnut ymmärtävän melko hyvin miten asiat on.
Ehkäpä en itse ymmärräkään, vaan Hän, joka neuvoo jokaista luotuaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743990Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1963275Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473006Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle762657Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3792398- 1812072
- 781595
- 361576
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391392