Suomen paras kuoro?

Unnukka

Tähän hei mielipiteitä mikä on Suomen paras kuoro. Ite laulan seurakunnan kuorossa ja musta meidän kuoro on kyllä aivan upee.

36

10688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä..

      Turun Tähdet Kertovat -tyttökuoro on must PARAS!! Ite oon laulanu siin muutaman vuoden...!

    • Kuoroilija

      Timo Lehtovaaran kuoro Kampin laulu on tosi hyvä sekakuoro!

      • maricaz

        tornion selestina on kyllä paras! ;D


      • Kuorotyttö
        maricaz kirjoitti:

        tornion selestina on kyllä paras! ;D

        Suomen paras kuoro on ehdottomasti Seminaarinmäen Mieslaulajat. Murtavat hienosti mieskuoromusiikin rajoja :)


      • Dorka
        Kuorotyttö kirjoitti:

        Suomen paras kuoro on ehdottomasti Seminaarinmäen Mieslaulajat. Murtavat hienosti mieskuoromusiikin rajoja :)

        mikää simmarit paras... paras mieskuoro on ypäjän mieslaulajat


      • moxu
        Kuorotyttö kirjoitti:

        Suomen paras kuoro on ehdottomasti Seminaarinmäen Mieslaulajat. Murtavat hienosti mieskuoromusiikin rajoja :)

        Joo, Semmarit kyllä menee mieskuorogenren ykköseksi. Yhtään Ylioppilaskunnan Laulajia aliarvioimatta.
        Sekakuorojen joukosta löytyy paljon laadukkaita, mm.Kampin Laulu, Turun Yliopiston Ylioppilaskunnan kuoro, Suomen Laulu, Grex Musicus ym. Naiskuoroista paras on Marjukka Riihimäen persoonallisella tavalla johtama Philomela.


      • Rane
        moxu kirjoitti:

        Joo, Semmarit kyllä menee mieskuorogenren ykköseksi. Yhtään Ylioppilaskunnan Laulajia aliarvioimatta.
        Sekakuorojen joukosta löytyy paljon laadukkaita, mm.Kampin Laulu, Turun Yliopiston Ylioppilaskunnan kuoro, Suomen Laulu, Grex Musicus ym. Naiskuoroista paras on Marjukka Riihimäen persoonallisella tavalla johtama Philomela.

        Onks se muka kuoro?


      • laulaja
        Kuorotyttö kirjoitti:

        Suomen paras kuoro on ehdottomasti Seminaarinmäen Mieslaulajat. Murtavat hienosti mieskuoromusiikin rajoja :)

        SAMAA MIELTÄ! LOISTAVA!!! :)


      • miessopraano
        Dorka kirjoitti:

        mikää simmarit paras... paras mieskuoro on ypäjän mieslaulajat

        Onko kova karsinta? Miten pääsisi mukaan?


    • jessi

      vaan sen verran että:

      Turun yliopiston TYY:n kuoro on ihan paska. Mikä hiton sekakuoro se on, jos laitetaan sata naista ja kaksikymmentä miestä riviin veisaamaan? Ihan järkyttävä äänten epätasapaino ja tulos on karmiva. Sama vika kyllä vaivaa suurinta osaa suomalaisia sekakuoroja.

      Mieskuoroista kun puhutaan, niin kyllä Semmarit on kova juttu. Mutta ei ne perinteiseen kuorogenreen istu. Että ne kai pitäis käsitellä koko asiasta erillisenä ilmiönä.

      Naiskuoroista Philomela on kovin kehuttu (ja joskus parjattukin), mutta taitoa kuorolta löytyy. Erikoisuudentavoittelu menee kyllä välillä liioitteluksi.

      Mikäs sitten on hyvä kuoro? No kuunnelkaapa joskus piruuttanne raisiolaista naiskuoroa Chorus Resonus, niin huomaatte ehkä kuuntelevanne varsin tasapainoista kuoroa, jonka pääideana ei ole perinteinen naiskuoromainen "korkeelta ja kovaa". Varmasti tästä maasta muitakin hyviä löytyy, mutta tämä nyt minulle tutuista harrastelijakuoroista ehkä miellyttävimpänä.

      • Dorka

        Raisiosta...ja naiskuoro.

        Oliks tää joku vitsi?


      • jessi
        Dorka kirjoitti:

        Raisiosta...ja naiskuoro.

        Oliks tää joku vitsi?

        No ei se mikään vitsi ollu. Mut et ehkä ymmärtänyt mitä tarkoitin.

        En ottanut varsinaisesti kantaa tähän "paras kuoro" -souviin, koska kuorot ovat erilaisia. Ei kai ole mielekästä kiistellä siitäkään, onko hevi- vai discomusiikki parempaa.

        Yritin sanoa, että ko. kuoro edustaa muutamia sellaisia kuoromusiikin periaatteita, joita itsekin kannatan. Mm. äänen pehmeys, laajat soinnut, stemmojen tasapaino jne.

        Ethän vain kuulu niihin, jotka tuomitsevat kaikki naiskuorot jo etukäteen vanhojen mammojen juorupiireiksi? ;) Naiskuoroissakin löytyy nuoria ja elinvoimaisia kuoroja, joissa altoissa on todellista syvyyttä ja potkua, eikä musiiki jää diskanttivoittoiseksi kirkumiseksi.

        Kuuntele - arvostele sitten. :)


    • Mimmi

      Helsinkikuorojen Aventur-ryhmä ainakin on tosi kiinnostava viihdekuoro, ei mitään klassista vaan ihan kevyttä ja nuorekasta meininkiä. Kävin joskus Aleksanterin teatterissa katsomassa, vois vaikka joskus itekin pyrkiä sinne...

      Tässä on linkki, josta löytyy jotain musanäytteitäkin

      http://www.helsinkikuorot.com/media.htm

    • simone

      TYYn kuoro on ihan p***a, jos Turusta haetaan niin Turun Linnan kamarikuoro on paljon parempi. Osoitus siitä että kuoroissa pätee ennemmin laulaujien laatu kuin määrä, on aika snadi poppoo.

      Simone

    • Eevis

      Semmarit on parhaat!
      Ite mailaan yhen kans ;)
      Oon hirvee semifani...jos muita faneja on niin mailata saa... :)

      • Emska

        Kenen kaa mailaat?
        Kui vanha oot?


      • Eevis
        Emska kirjoitti:

        Kenen kaa mailaat?
        Kui vanha oot?

        Janne Kettusen kans mailaan :)
        Oon 13.. :)


      • Banzgu

        SEMMARIT ROKKAA JA KAIKKEE! Seminaarinmäen Mieslaulajat on ehdottomasti koko maailman parhain kuoro. Vaikka sitä ei kaikki kuoro-kategoriaan laskekkaan, se on silti kuoro. :) Uskokaan hyvällä :DDDD No tietty. Mitäs Eevis? Missä päin asustat? Voisinko saada sun sähköpostiosoitteen, olis kiva jaella ilot semmareista!!! :)))


      • Eevis
        Banzgu kirjoitti:

        SEMMARIT ROKKAA JA KAIKKEE! Seminaarinmäen Mieslaulajat on ehdottomasti koko maailman parhain kuoro. Vaikka sitä ei kaikki kuoro-kategoriaan laskekkaan, se on silti kuoro. :) Uskokaan hyvällä :DDDD No tietty. Mitäs Eevis? Missä päin asustat? Voisinko saada sun sähköpostiosoitteen, olis kiva jaella ilot semmareista!!! :)))

        [email protected]

        Kaikki semmarifanit vaan mailaamaan!! :D


      • Hattara

        Jes! Löysin sielun kumppanin :). Itsekkin olen kova fani.. Tai no en ole kovinkaan vanha.. Mutta kummiskin.. Mäkin oon saanu pari viestii semmareil, tai no 3 :)


    • Semmari fanityttönen

      Eli, huutomerkin kera, auh! Perinteiseen kuorokategoriaan ei kyllä Semmari-poppoo kuuluu, meininki lähentelee kokonaisen orkesterin kapasiteettia ja toiminnallaan saavat tämän tytön bökät pyörimään kuin pahimmat teini-idolibändit:). Vastaus on siis: ehdottomasti paras kuoro, musiikin päälle makeana kermana tulevat vielä mahtavat miesfiguurit:)!

    • Emska

      Ensinnäkin Semmarit on paras kuoro. Ei kukaan oo ees kuullu noist ihme kuorois! sitä piatsi se ei oo tavallinen kuoro ja siks se onki niin hyvä! HYVÄ SEMIKSET!x)

    • Kuorolainen

      Siinä on kuoro joka on ehdottomasti Suomen paras. Tietenkin riippuu siitä mistä kuoromuodosta pitää eniten. Itse laulan sekakuorossa alttoa, mutta ehdottomasti mieskuoro on minusta komeinta kuunneltavaa ja YL:n miehet kaikki upeita laulajia ja ammattilaisia.

      Semmarit on hyvä, tosi hyvä, mutta jos kuuntelee monesti niin hiukan kyllästyy.

      Marjukan innostava ja upea tapa johtaa taas tekee kaikista hänen kokoonpanoistaan loistavia. Olen saanut olla mukana koulutuksissa Marjukan johdolla - mahtava nainen kertakaikkiaan.

      • Qwerty

        YL:n laulajat eivät ole ammattilaisia. Ihan samalla tavalla se on amatöörikuoro kuin muutkin.

        Yleensä ammattikuoroista kuulee puhuttavan, mutta niitä ei Suomessa ole todella kuin 1,5. Ehkäpä ammattikuoroista puhutaankin, kun ei haluta omaa kuoroa verrattavan todella hyviin amatööriryhmiin...

        Semmarit ei ikävä kyllä taida enää käydä juurikaan kuorosta. Hyvä bändi se silti on. Mutta kun ne kolme biisiä on kerran kuullut, ei jaksaisi enää kuunnella niitä uudestaan eri sanoilla...uudestaan ja uudestaan...

        Marjukka Riihimäki rulaa kyllä! Vaikka en mä ole sen käsistä mitään selkoa saanut kun olen sen johdolla joskus laulanut.


      • Jaappa
        Qwerty kirjoitti:

        YL:n laulajat eivät ole ammattilaisia. Ihan samalla tavalla se on amatöörikuoro kuin muutkin.

        Yleensä ammattikuoroista kuulee puhuttavan, mutta niitä ei Suomessa ole todella kuin 1,5. Ehkäpä ammattikuoroista puhutaankin, kun ei haluta omaa kuoroa verrattavan todella hyviin amatööriryhmiin...

        Semmarit ei ikävä kyllä taida enää käydä juurikaan kuorosta. Hyvä bändi se silti on. Mutta kun ne kolme biisiä on kerran kuullut, ei jaksaisi enää kuunnella niitä uudestaan eri sanoilla...uudestaan ja uudestaan...

        Marjukka Riihimäki rulaa kyllä! Vaikka en mä ole sen käsistä mitään selkoa saanut kun olen sen johdolla joskus laulanut.

        No kenenkäs käsistä sitten saa selon? Olen kuullu sanottavan, ettei ole huonoja kuoroja, on vain huonoja kuoronjohtajia. Niinpä tulemme asettamaan kysymyksen uudelleen: kuka on paras johtaja?

        Ja mitä se sitten tarkoittaa, että paras ja paras, mitä siihen vaaditaan ja mitä siihen kuuluu? Mitä arvostatte itse kuorossa tai sen johtajassa?


      • Qwerty
        Jaappa kirjoitti:

        No kenenkäs käsistä sitten saa selon? Olen kuullu sanottavan, ettei ole huonoja kuoroja, on vain huonoja kuoronjohtajia. Niinpä tulemme asettamaan kysymyksen uudelleen: kuka on paras johtaja?

        Ja mitä se sitten tarkoittaa, että paras ja paras, mitä siihen vaaditaan ja mitä siihen kuuluu? Mitä arvostatte itse kuorossa tai sen johtajassa?

        Suomessa on kymmeniä huippukoulutettuja ammattilaisia tossa asiassa. En ala sen kummemmin perustelemaan mutta...tässä muutama tyyppi ilmiselvää kärkeä...

        Matti Hyökki
        Pasi Hyökki
        Heikki Liimola
        Timo Nuoranne
        Timo Lehtovaara
        Jani Siven
        Seppo Murto
        jaa...pitää olla naisiakin...
        Rita Varonen


        Ja kyllä niitä huonoja kuoroja on. N. 80% kuoroista, jos lempeäksi ryhdytään.


      • Jack Pot
        Qwerty kirjoitti:

        Suomessa on kymmeniä huippukoulutettuja ammattilaisia tossa asiassa. En ala sen kummemmin perustelemaan mutta...tässä muutama tyyppi ilmiselvää kärkeä...

        Matti Hyökki
        Pasi Hyökki
        Heikki Liimola
        Timo Nuoranne
        Timo Lehtovaara
        Jani Siven
        Seppo Murto
        jaa...pitää olla naisiakin...
        Rita Varonen


        Ja kyllä niitä huonoja kuoroja on. N. 80% kuoroista, jos lempeäksi ryhdytään.

        mä kaadan noi kaikki, tönin kumoon heti kun näen heidät.
        siinä mun missio ja statement samassa paketissa.. nurin vaan!!
        antaa mennä, kannat kattoon!!


      • Lehtolainen
        Qwerty kirjoitti:

        Suomessa on kymmeniä huippukoulutettuja ammattilaisia tossa asiassa. En ala sen kummemmin perustelemaan mutta...tässä muutama tyyppi ilmiselvää kärkeä...

        Matti Hyökki
        Pasi Hyökki
        Heikki Liimola
        Timo Nuoranne
        Timo Lehtovaara
        Jani Siven
        Seppo Murto
        jaa...pitää olla naisiakin...
        Rita Varonen


        Ja kyllä niitä huonoja kuoroja on. N. 80% kuoroista, jos lempeäksi ryhdytään.

        On myös muitakin huippukuoron johtajia
        mm.
        Kallio Esko
        Rainio Heikki


    • Lalala

      Kamarikuoro Sempre-Balanssi Porista, johtajana Ognian Vassilev.

      Tulivat juuri viime kuussa Saksasta kuoro-olympialaisista tuomisinaan kultamitali naiskamarikuorosarjassa!!
      Edellisessä kilpailussaan, Espanjassa 1999, saavutuksena oli kunniamaininta naiskuorosarjassa ja kansanmusiikkisarjan voitto.

      • Qwerty

        Mutta kuka naiskuoroa jaksaa kuunnella?

        Naiset ehkä.


    • Ernesto

      Se on munsta vänkä kuoro.

    • paras!!!

      Suomen paras kuoro on mein seurakunnan nuorisokuoro. Tosin se kyllä lopahti kun kuoron "johtaja" eli nuoriso-ohjaajamme oli estynyt enää opettamaan meitä. Kanttorimme olisi voinut jatkaa johtamista, mutta hän on joku ihme oopperalaulaja (entinen) eli se vaati meiltä liikaa eikä se osannu opettaa kun myö ei mitään huippulaulajia kuitenkaan oltu. Mutta kun meillä oli konsertteja niin mummot kyllä itki ihan oikeesti! Et oltiin myö hyviä!!!

    • Ernesto

      On kyllä tosi hyvä kuoro ja urheiluseura kanssa.

    • Kari A.

      Kuorojen paremmuutta arvioitaessa minusta pitäisi tehdä jonkinlainen "sarjajako": kamarikuorot, mieskuorot, naiskuorot jne. Vannoutuneena kamarikuoroihmisenä mainitsisin sellaisia
      nimiä kuin Tapiolan kamarikuoro, Candomino,
      Dominante ja Kampin laulu (siis nyt kun RKK on lakannut olemasta). Muualta Suomesta Puijon Kamarikuoro antoi hyvän konsertin n. vuosi sitten Kuopion kirkkomusiikkijuhlien yhteydessä.

    • Anonyymi

      Tykkään tosi paljon Radion kamarikuorosta, Tapiolan lapsikuorosta ja Kansallisoopperan kuorosta. Radion kamarikuoro taitaa olla ainut suomalainen kamarikuoro, jonka soundista tykkään.
      Täällä on joku ihme tauti, joka saa tyypilliset kamarikuorot laulamaan ylivaalealla äänellä ja puskemaan äänen supisuoraksi ja kireäksi. Ilmeet ovat outoja : suuta auotaan hirveästi sivusuunnassa ja vire on jatkuvasti inan alhaalla. Sopraanot tuntuvat kuristuvan kuoliaiksi korkeissa äänissä ja tenorit huutavat läpitunkevasti. Altot ja bassot laulavat yleensä aika hyvin.

    • Anonyymi

      Helsingin laulu; selkäranka äänestää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe