olihan upeita asuntoautoja

Helly Heluna

eilen tvssä sieltä messuilta,
kuinka moni tahtos tommosen luksus lukaalin??
teknologiat on kaikki.Uskomattoman upeita.

21

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei koskaan fiattia

      Eiköhän kaiiki haluaisi sellaisen. Tulisi vaan liikaa velkaa .
      Fiatissa on muutenkin liikaa maksamista ,vielä kun sekin on hajalla,eli turhasta maksetaan nytkin

      • ope-täti

        Tämä sinun mielipiteesi Fiateista on 350 kertaa toistettuna jo tullut kaikkien tietoon.

        Koetapa kovasti pinnistellä, josko elämäsi aikana onnistuisit keksimään vielä toisen, UUDEN mielipiteen!
        Odottelemmen tätä uutta mielipidettä mielenkiinnolla, joskaan emme toiveikkaina.


    • kauheet hinnat

      On tosiaan kova raha 75000eur Fiatista, siis siitä mitä itse tässä katsellut. Kalliimpaa en halua ostaa, kun en viitsi tehdä velkaa.

      • Onhan ne hinnat kovia jos ei ole rahaa mutta nyt kolmella Fiat pohjaisella m-autolla 13 vuoden aikana noin 350'000 km ajaneena voin kertoa Fiatilla pääsevän vaikka minne. Alppienkin ylitys sujuu mainiosti kuten Pyreneiden ja Norjan vuoristojen kunhan on malttia.

        Kertaakaan ei ole matkalle jättänyt ja pisin reissu oli yli 10'000 km yhtä mittaan (siis Suomessa käymättä), se suuntautui Portugaliin.

        Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille mutta muutoin ei ole valittamista.


      • fiat ok
        karva.naamari kirjoitti:

        Onhan ne hinnat kovia jos ei ole rahaa mutta nyt kolmella Fiat pohjaisella m-autolla 13 vuoden aikana noin 350'000 km ajaneena voin kertoa Fiatilla pääsevän vaikka minne. Alppienkin ylitys sujuu mainiosti kuten Pyreneiden ja Norjan vuoristojen kunhan on malttia.

        Kertaakaan ei ole matkalle jättänyt ja pisin reissu oli yli 10'000 km yhtä mittaan (siis Suomessa käymättä), se suuntautui Portugaliin.

        Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille mutta muutoin ei ole valittamista.

        Hyvin kestänyt.
        125 tkm takana ja paljon,paljon, paljon, ... vähemmän ongelmia kuin vw transporterissa.

        vain pa-pumppu korjattu ja ne ohjauksen ylälaakeri vaihdettu.

        Tää "Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille" on kyllä totta.


      • sepän poika
        fiat ok kirjoitti:

        Hyvin kestänyt.
        125 tkm takana ja paljon,paljon, paljon, ... vähemmän ongelmia kuin vw transporterissa.

        vain pa-pumppu korjattu ja ne ohjauksen ylälaakeri vaihdettu.

        Tää "Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille" on kyllä totta.

        Normaalien huoltojen lisäksi minun Fiiussa vaihdettiin vain yläpään laakerit ja mittarissa oli silloin yli 160 000 km.

        Nykyisellä Fiiulla ajettu vasta 30 000 km joten tämän kestävyydestä en tietenkään voi sanoa mitään. Normaalit huollot tehty ja ajettu, siinä se.


    • ddddd33

      Älä vaan mene ja osta Fiattia . Menee rahat kyllä hukkaan

    • SFC-9xxx

      Niin nyt luulen että tarkoitat noita " luxus " asuntoautoja? Tuskin tarkoitat niitä alle 80,000€ autoja?

      Jos tarkoitat niitä ISOJA kalliita niin ei sellaisella mitään tee Suomessa. Ja muutenkin Euroopassa on aika ahtaat paikat liikkua tuollaisella.

      Itse omistin iso Rapido jossa Mersu alusta. Auto oli korkea ja pitkä. Ei sillä voinut mennä kaupunkien keskustoihin vaan aina piti jättää jonnekin junaasemmalle auton ja junalla perille.

      Nyt meillä on 7,4m puoliintergroitu ja sillä voi jo mennä melkein minne vaan koska asuntoauton idea on kai siinä että sillä liikutaan eikö?

      Nämä isot kalliit autot ovat messuilla sitä varten että kun sellainen näet ja katsot hintalappua missä lukee 230,000€ niin joku 80,000€ auto on ihan ilmainen eikö?

      Kyllä mainosmiehet/naiset tietävät mikä vetää porukka osastolle.

    • kiero savolainen

      kyllä tilaa pitäisi autossakin olla, koirathan kopissa pruukaa nukkua.

      • rehti suomalainen

        Matkailuauton vuoteissa on tilaa ihan ruhtinaallisesti. On kolmea m-autoa kokeiltu yli 10 vuoden jaksolla ja pitkilläkin (sekä ajan että matkan suhteen) matkoilla aina nukkuen ruhtinaallisesti niin kesällä kuin talvella. Tosin kun kerran Italiassa ei lämpötila öisinkään laskenut paljoa alle 30 plussan celsiusta niin piti lähteä livohkaan, autossa kun oli ohjaamoilmastointi mutta ei yöllä kuorsatessa toimivaa.


      • SFC-9xxx
        rehti suomalainen kirjoitti:

        Matkailuauton vuoteissa on tilaa ihan ruhtinaallisesti. On kolmea m-autoa kokeiltu yli 10 vuoden jaksolla ja pitkilläkin (sekä ajan että matkan suhteen) matkoilla aina nukkuen ruhtinaallisesti niin kesällä kuin talvella. Tosin kun kerran Italiassa ei lämpötila öisinkään laskenut paljoa alle 30 plussan celsiusta niin piti lähteä livohkaan, autossa kun oli ohjaamoilmastointi mutta ei yöllä kuorsatessa toimivaa.

        Jos matkustaa Turusta länteen tai etelään niin ilmastoinilaite on pakollinen!
        Me olemme joka vuosi käyty Välimerenrannalla ja siellä on kyllä lämmintä.
        Ihan normaali että kesäisin on 40C varjossa jopa tietää sen että yöllä on niinkuin jotakin 30C

        Sitten tuolle " kiero savolainen " tiedoksi että mitä teet asuntoautolla joka on
        30m2 ?
        Jos haluaa tilaa niin silloin ainut oikea on huvila ja jos viet leirintäalueelle niin joku Kabe Hacienda !

        Jos käyttää asuntoauto matkailuun niin alle 7,5m se pitää olla muuten se ei toimi matkalla.
        Ja se onko se Iveco, Mersu, Rellu tai Fiat ei ole väliä kunhan asumistilat ovat sellaiset että itse viihtyy!


      • rehti suomalainen
        SFC-9xxx kirjoitti:

        Jos matkustaa Turusta länteen tai etelään niin ilmastoinilaite on pakollinen!
        Me olemme joka vuosi käyty Välimerenrannalla ja siellä on kyllä lämmintä.
        Ihan normaali että kesäisin on 40C varjossa jopa tietää sen että yöllä on niinkuin jotakin 30C

        Sitten tuolle " kiero savolainen " tiedoksi että mitä teet asuntoautolla joka on
        30m2 ?
        Jos haluaa tilaa niin silloin ainut oikea on huvila ja jos viet leirintäalueelle niin joku Kabe Hacienda !

        Jos käyttää asuntoauto matkailuun niin alle 7,5m se pitää olla muuten se ei toimi matkalla.
        Ja se onko se Iveco, Mersu, Rellu tai Fiat ei ole väliä kunhan asumistilat ovat sellaiset että itse viihtyy!

        Juuri tuon lämpötilan vuoksi ajoitan etelänmatkat toukokuulle tai aiemmin.


      • Tyytyväinen
        SFC-9xxx kirjoitti:

        Jos matkustaa Turusta länteen tai etelään niin ilmastoinilaite on pakollinen!
        Me olemme joka vuosi käyty Välimerenrannalla ja siellä on kyllä lämmintä.
        Ihan normaali että kesäisin on 40C varjossa jopa tietää sen että yöllä on niinkuin jotakin 30C

        Sitten tuolle " kiero savolainen " tiedoksi että mitä teet asuntoautolla joka on
        30m2 ?
        Jos haluaa tilaa niin silloin ainut oikea on huvila ja jos viet leirintäalueelle niin joku Kabe Hacienda !

        Jos käyttää asuntoauto matkailuun niin alle 7,5m se pitää olla muuten se ei toimi matkalla.
        Ja se onko se Iveco, Mersu, Rellu tai Fiat ei ole väliä kunhan asumistilat ovat sellaiset että itse viihtyy!

        Meillä on ollut isoja matkailuautoja jo kymmenkunta vuotta ja tälläkin hetkellä auton pituus on 9 metriä. En ole huomannut vielä juuri mitään negatiivisia puolia auton koossa. Tarvitsee vain olla hieman tarkempi esim. leirintäalueilla, missä takertuu helposti liian matalalla roikkuviin oksiin jne. Muuten iso auto on mukava tien päällä ja pitempikin matka taittuu mukavasti.


      • edfcrff
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Meillä on ollut isoja matkailuautoja jo kymmenkunta vuotta ja tälläkin hetkellä auton pituus on 9 metriä. En ole huomannut vielä juuri mitään negatiivisia puolia auton koossa. Tarvitsee vain olla hieman tarkempi esim. leirintäalueilla, missä takertuu helposti liian matalalla roikkuviin oksiin jne. Muuten iso auto on mukava tien päällä ja pitempikin matka taittuu mukavasti.

        Onko Fiatti ???


      • Tyytyväinen
        edfcrff kirjoitti:

        Onko Fiatti ???

        Ei ole Fiat, vaan MAN


      • edfgb
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Ei ole Fiat, vaan MAN

        No jos se olisi ollut Fiatti ,niin tuskin sillä olisit mihinkään päässytkää. Romu mikä romu


    • vielä kierompi savol

      Unen taisit nähdä, olen tottunut elämään väljästi varojeni mukaan. Mtkusta sinä ahtaasti minä väljästi, sovitaanko niin ?Enhän minä autoni koossakaan mielipidettäsi tarvitse.

    • Tahtoo kans

      En tahtoisi , kun jo olemassa olevalla vaatimattomammallakaan ei ehdi matkailla, joten ei todellakaan tee nieli sitä pihaan seisomaan.

      • Kyllä aikaa löytyy jos halua on. Itse olen aina halunnut pitää kiinni vapaa-ajasta vaikka olen toiminut noin 30 vuotta yrittäjäpohjalta. Mitä hyötyä on työstä jos ei ole varaa vapaa-aikaan ja virkistäytymiseen sekä seikkailuihin?


      • Vaunun myynyt
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Kyllä aikaa löytyy jos halua on. Itse olen aina halunnut pitää kiinni vapaa-ajasta vaikka olen toiminut noin 30 vuotta yrittäjäpohjalta. Mitä hyötyä on työstä jos ei ole varaa vapaa-aikaan ja virkistäytymiseen sekä seikkailuihin?

        Vapaa-aikaan ja vittuilun kuuntelemiseenkö sinä aikasi käytät.


      • Vaunun myynyt kirjoitti:

        Vapaa-aikaan ja vittuilun kuuntelemiseenkö sinä aikasi käytät.

        Vapaa-aikaa ei enää ole on vain eläkkeellä oloa mutta töissä ollessa vapaa-aika kuului elämääni oleellisena osana. Ei sitä muutoin työtä jaksa tehdä täysipainoisesti.

        Tuo toinen mainitsemasi v-tuilu ei taas kuulu valikoimiini ja katson siitä kärsimisen olevan omalähtöistä. Positiivisen henkilön kuten minä ei tarvitse moisesta kärsiä vaan homman voi aina heittää huumorin puolelle ja alkajan tappioksi.

        Lisäksi liikkuvana todellisena karavaanarina ei noita paljoa kerkiä kuuntelemaan jos muija ei siihen ala. Puutarhakaravaanarina asiat tietysti saattavat olla toisin jos luontosi on siihen suuntaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe