eilen tvssä sieltä messuilta,
kuinka moni tahtos tommosen luksus lukaalin??
teknologiat on kaikki.Uskomattoman upeita.
olihan upeita asuntoautoja
21
187
Vastaukset
- ei koskaan fiattia
Eiköhän kaiiki haluaisi sellaisen. Tulisi vaan liikaa velkaa .
Fiatissa on muutenkin liikaa maksamista ,vielä kun sekin on hajalla,eli turhasta maksetaan nytkin- ope-täti
Tämä sinun mielipiteesi Fiateista on 350 kertaa toistettuna jo tullut kaikkien tietoon.
Koetapa kovasti pinnistellä, josko elämäsi aikana onnistuisit keksimään vielä toisen, UUDEN mielipiteen!
Odottelemmen tätä uutta mielipidettä mielenkiinnolla, joskaan emme toiveikkaina.
- kauheet hinnat
On tosiaan kova raha 75000eur Fiatista, siis siitä mitä itse tässä katsellut. Kalliimpaa en halua ostaa, kun en viitsi tehdä velkaa.
Onhan ne hinnat kovia jos ei ole rahaa mutta nyt kolmella Fiat pohjaisella m-autolla 13 vuoden aikana noin 350'000 km ajaneena voin kertoa Fiatilla pääsevän vaikka minne. Alppienkin ylitys sujuu mainiosti kuten Pyreneiden ja Norjan vuoristojen kunhan on malttia.
Kertaakaan ei ole matkalle jättänyt ja pisin reissu oli yli 10'000 km yhtä mittaan (siis Suomessa käymättä), se suuntautui Portugaliin.
Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille mutta muutoin ei ole valittamista.- fiat ok
karva.naamari kirjoitti:
Onhan ne hinnat kovia jos ei ole rahaa mutta nyt kolmella Fiat pohjaisella m-autolla 13 vuoden aikana noin 350'000 km ajaneena voin kertoa Fiatilla pääsevän vaikka minne. Alppienkin ylitys sujuu mainiosti kuten Pyreneiden ja Norjan vuoristojen kunhan on malttia.
Kertaakaan ei ole matkalle jättänyt ja pisin reissu oli yli 10'000 km yhtä mittaan (siis Suomessa käymättä), se suuntautui Portugaliin.
Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille mutta muutoin ei ole valittamista.Hyvin kestänyt.
125 tkm takana ja paljon,paljon, paljon, ... vähemmän ongelmia kuin vw transporterissa.
vain pa-pumppu korjattu ja ne ohjauksen ylälaakeri vaihdettu.
Tää "Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille" on kyllä totta. - sepän poika
fiat ok kirjoitti:
Hyvin kestänyt.
125 tkm takana ja paljon,paljon, paljon, ... vähemmän ongelmia kuin vw transporterissa.
vain pa-pumppu korjattu ja ne ohjauksen ylälaakeri vaihdettu.
Tää "Fiatin jousitus on varsin kova teiden pikkuvirheille" on kyllä totta.Normaalien huoltojen lisäksi minun Fiiussa vaihdettiin vain yläpään laakerit ja mittarissa oli silloin yli 160 000 km.
Nykyisellä Fiiulla ajettu vasta 30 000 km joten tämän kestävyydestä en tietenkään voi sanoa mitään. Normaalit huollot tehty ja ajettu, siinä se.
- ddddd33
Älä vaan mene ja osta Fiattia . Menee rahat kyllä hukkaan
- SFC-9xxx
Niin nyt luulen että tarkoitat noita " luxus " asuntoautoja? Tuskin tarkoitat niitä alle 80,000€ autoja?
Jos tarkoitat niitä ISOJA kalliita niin ei sellaisella mitään tee Suomessa. Ja muutenkin Euroopassa on aika ahtaat paikat liikkua tuollaisella.
Itse omistin iso Rapido jossa Mersu alusta. Auto oli korkea ja pitkä. Ei sillä voinut mennä kaupunkien keskustoihin vaan aina piti jättää jonnekin junaasemmalle auton ja junalla perille.
Nyt meillä on 7,4m puoliintergroitu ja sillä voi jo mennä melkein minne vaan koska asuntoauton idea on kai siinä että sillä liikutaan eikö?
Nämä isot kalliit autot ovat messuilla sitä varten että kun sellainen näet ja katsot hintalappua missä lukee 230,000€ niin joku 80,000€ auto on ihan ilmainen eikö?
Kyllä mainosmiehet/naiset tietävät mikä vetää porukka osastolle. - kiero savolainen
kyllä tilaa pitäisi autossakin olla, koirathan kopissa pruukaa nukkua.
- rehti suomalainen
Matkailuauton vuoteissa on tilaa ihan ruhtinaallisesti. On kolmea m-autoa kokeiltu yli 10 vuoden jaksolla ja pitkilläkin (sekä ajan että matkan suhteen) matkoilla aina nukkuen ruhtinaallisesti niin kesällä kuin talvella. Tosin kun kerran Italiassa ei lämpötila öisinkään laskenut paljoa alle 30 plussan celsiusta niin piti lähteä livohkaan, autossa kun oli ohjaamoilmastointi mutta ei yöllä kuorsatessa toimivaa.
- SFC-9xxx
rehti suomalainen kirjoitti:
Matkailuauton vuoteissa on tilaa ihan ruhtinaallisesti. On kolmea m-autoa kokeiltu yli 10 vuoden jaksolla ja pitkilläkin (sekä ajan että matkan suhteen) matkoilla aina nukkuen ruhtinaallisesti niin kesällä kuin talvella. Tosin kun kerran Italiassa ei lämpötila öisinkään laskenut paljoa alle 30 plussan celsiusta niin piti lähteä livohkaan, autossa kun oli ohjaamoilmastointi mutta ei yöllä kuorsatessa toimivaa.
Jos matkustaa Turusta länteen tai etelään niin ilmastoinilaite on pakollinen!
Me olemme joka vuosi käyty Välimerenrannalla ja siellä on kyllä lämmintä.
Ihan normaali että kesäisin on 40C varjossa jopa tietää sen että yöllä on niinkuin jotakin 30C
Sitten tuolle " kiero savolainen " tiedoksi että mitä teet asuntoautolla joka on
30m2 ?
Jos haluaa tilaa niin silloin ainut oikea on huvila ja jos viet leirintäalueelle niin joku Kabe Hacienda !
Jos käyttää asuntoauto matkailuun niin alle 7,5m se pitää olla muuten se ei toimi matkalla.
Ja se onko se Iveco, Mersu, Rellu tai Fiat ei ole väliä kunhan asumistilat ovat sellaiset että itse viihtyy! - rehti suomalainen
SFC-9xxx kirjoitti:
Ihan normaali että kesäisin on 40C varjossa jopa tietää sen että yöllä on niinkuin jotakin 30C
Sitten tuolle " kiero savolainen " tiedoksi että mitä teet asuntoautolla joka on
30m2 ?
Jos haluaa tilaa niin silloin ainut oikea on huvila ja jos viet leirintäalueelle niin joku Kabe Hacienda !
Jos käyttää asuntoauto matkailuun niin alle 7,5m se pitää olla muuten se ei toimi matkalla.
Ja se onko se Iveco, Mersu, Rellu tai Fiat ei ole väliä kunhan asumistilat ovat sellaiset että itse viihtyy!Juuri tuon lämpötilan vuoksi ajoitan etelänmatkat toukokuulle tai aiemmin.
- Tyytyväinen
SFC-9xxx kirjoitti:
30m2 ?
Ja se onko se Iveco, Mersu, Rellu tai Fiat ei ole väliä kunhan asumistilat ovat sellaiset että itse viihtyy!Meillä on ollut isoja matkailuautoja jo kymmenkunta vuotta ja tälläkin hetkellä auton pituus on 9 metriä. En ole huomannut vielä juuri mitään negatiivisia puolia auton koossa. Tarvitsee vain olla hieman tarkempi esim. leirintäalueilla, missä takertuu helposti liian matalalla roikkuviin oksiin jne. Muuten iso auto on mukava tien päällä ja pitempikin matka taittuu mukavasti.
- edfcrff
Tyytyväinen kirjoitti:
Meillä on ollut isoja matkailuautoja jo kymmenkunta vuotta ja tälläkin hetkellä auton pituus on 9 metriä. En ole huomannut vielä juuri mitään negatiivisia puolia auton koossa. Tarvitsee vain olla hieman tarkempi esim. leirintäalueilla, missä takertuu helposti liian matalalla roikkuviin oksiin jne. Muuten iso auto on mukava tien päällä ja pitempikin matka taittuu mukavasti.
Onko Fiatti ???
- Tyytyväinen
edfcrff kirjoitti:
Onko Fiatti ???
Ei ole Fiat, vaan MAN
- edfgb
Tyytyväinen kirjoitti:
Ei ole Fiat, vaan MAN
No jos se olisi ollut Fiatti ,niin tuskin sillä olisit mihinkään päässytkää. Romu mikä romu
- vielä kierompi savol
Unen taisit nähdä, olen tottunut elämään väljästi varojeni mukaan. Mtkusta sinä ahtaasti minä väljästi, sovitaanko niin ?Enhän minä autoni koossakaan mielipidettäsi tarvitse.
- Tahtoo kans
En tahtoisi , kun jo olemassa olevalla vaatimattomammallakaan ei ehdi matkailla, joten ei todellakaan tee nieli sitä pihaan seisomaan.
Kyllä aikaa löytyy jos halua on. Itse olen aina halunnut pitää kiinni vapaa-ajasta vaikka olen toiminut noin 30 vuotta yrittäjäpohjalta. Mitä hyötyä on työstä jos ei ole varaa vapaa-aikaan ja virkistäytymiseen sekä seikkailuihin?
- Vaunun myynyt
Työeläkeläinen kirjoitti:
Kyllä aikaa löytyy jos halua on. Itse olen aina halunnut pitää kiinni vapaa-ajasta vaikka olen toiminut noin 30 vuotta yrittäjäpohjalta. Mitä hyötyä on työstä jos ei ole varaa vapaa-aikaan ja virkistäytymiseen sekä seikkailuihin?
Vapaa-aikaan ja vittuilun kuuntelemiseenkö sinä aikasi käytät.
Vaunun myynyt kirjoitti:
Vapaa-aikaan ja vittuilun kuuntelemiseenkö sinä aikasi käytät.
Vapaa-aikaa ei enää ole on vain eläkkeellä oloa mutta töissä ollessa vapaa-aika kuului elämääni oleellisena osana. Ei sitä muutoin työtä jaksa tehdä täysipainoisesti.
Tuo toinen mainitsemasi v-tuilu ei taas kuulu valikoimiini ja katson siitä kärsimisen olevan omalähtöistä. Positiivisen henkilön kuten minä ei tarvitse moisesta kärsiä vaan homman voi aina heittää huumorin puolelle ja alkajan tappioksi.
Lisäksi liikkuvana todellisena karavaanarina ei noita paljoa kerkiä kuuntelemaan jos muija ei siihen ala. Puutarhakaravaanarina asiat tietysti saattavat olla toisin jos luontosi on siihen suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663245
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272303Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681869Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281785Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161421- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291271Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631177