Miten kristityt kohtelevat ateistia

Hävytöntä

http://exm.nr/yA7xhv

Tuolla on hyvä esimerkki siitä, miten kristityt välillä kohtelevat ateisteja. Ja on ihan turha sanoa, että tuota tapahtuu vain Yhdysvalloissa - katsokaa vaikka tätä palstaa.

46

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskova X

Minä olen kristitty uskovainen (ev.lut.) ja olen aina tullut toimeen ateistiystävieni kanssa.

Emme kiistele näistä kysymyksistä ja kunnioitamme molemmin puolin toistemme vakaumusta. En tyrkytä uskoani, vaikka ystäväni tietää, että esim. luen raamattua ja rukoilen Jumalaa.

Itseasiassa tuttavapiiriini on kaikenkaikkiaan kuulunut enemmän ateisteja kuin uskovaisia. Mistähän ihmeestä te olette saaneet päähänne, että kristityillä on torahampaat ja roikumme öisin päät alaspäin puiden oksilla? Kristittyjä ja kirkkoja on monenlaisia, eikä huonosti käyttäytyvien fundamentalistiprotestanttien mukaan pidä tuomita esim. maltillisia kirkkouskovaisia. Mutta jos ihminen tunnustautuu kristityksi, kyllä hänen silloin tulee pitää kiinni ainakin Jeesuksen opetuksista.

Jeesus oli ihan hyvä ihminen (, oli Hän myös Jumalan Poikakin).

• Ei ihmisen pahuus johdu kristinuskosta, islamista, kommunismista, natsismista tai muusta maailmankatsomuksesta.

Eiköhän pahuus tule heikkoudesta, pelosta, ahneudesta, piittaamattomuudesta, kylmyydestä ja muista ihmisen pimeän puolen ominaisuuksista.

Ongelma taitaa olla siinä, että jotkin oppijärjestelmät valjastavat ihmisen ikävimmät piirteet valtansa voimistamiseen tai antavat niiden vapaasti rehottaa kunhan ne palvelevat "yhteistä asiaa".

En tietenkään tarkoita sitä, että uskonnot ja poliittiset ääriliikkeet tietoisesti tavoittelevat pahaa, mutta niiden sisään muodostunut kulttuuri voi viedä siihen.

Vaikka tavisuskovaiset eivät todellakaan ole ihmishirviöitä, heidänkin kannattaa muistaa, että kuuluessaan kirkkoon he osallistuvat yhteisönsä osana mm. kirkon ihmisoikeusasiain neuvottelukunnan (KION) toteaman ihmisoikeusrikkomuksen peittelyyn sekä seksuaalisten vähemmistöjen eriarvoiseen kohteluun, elleivät korota ääntään niiden poistamiseksi.

Ps. Emme tiedä, oliko Jeesus hyvä ihminen. Meillä on vain sekava joukko ristiriitaisia kertomuksia hänestä. Itse asiassa emme täysin varmasti tiedä edes oliko tarinoiden kuvaamia henkilöitä yksi vai useampia, vai oliko ketään.

Minä ainakin pidän Jeesusta (tai sitä kollaasia, mikä kertomuksista syntyy) jonkin verran tekopyhänä ja melkoisen itsekeskeisenä hahmona.

Laupiaan ulkokuoren takaa löytyy henkilö, joka ei piittaa toisten omaisuudesta (sikalauma, viikunapuu ja rahanvaihtajien sekä uhrieläinkauppiaiden pöydät), joka voi saada pidäkkeettömiä raivokohtauksia (temppelitandrum) ja joka todella kylmästi torjuu väheksytyn kansanryhmän edustajan (kanaanilaisvaimo) luotaan.

Myös parin kaupungin "kiroaminen" siksi, että opetuslapsia ei siellä uskottu, on varsin huonosti harkittu päätös. Eivät kaikki kaupungin asukkaat (naiset, lapset) edes nähneet apostolien vierailua. Kuitenkin heitä sorrettiin siinä kuin "syyllisiäkin".

En tietenkään ole mitenkään tuohtunut Jeesuksen huonosta käytöksestä, sillä ymmärrän hyvin, että ihmiset eivät aina tule miettineeksi kertomuksiaan aukottoman loogisesti ja niiden moraali kuvastaa aikakautensa ajatuksia sekä tietämystä.

Kertomus on kertomus. Jotkut ovat parempia kuin toiset ja vika ei ole kertomuksen henkilöiden, vaan kertojien.

• Foliopipoman

Lue tätä palstaa pidemmältä ajata ja tutkaile näitä sielun siskojesi-ja veljiesi tekstejä.
        Kun vuodesta toiseen täällä joku telaketju-hihhuli tuomitsee ja kirkuu. Tulee sellainen käsitys, että se on hihhuleiden päätarkoitus elämässä.
        Poikkeuksia on, mutta TODELLA harvassa.

• goddeloos

"Minä olen kristitty uskovainen (ev.lut.) ja olen aina tullut toimeen ateistiystävieni kanssa."
        - Niin minäkin. Lisäksi ystäväpiiriini kuuluu pari jehovaa, yksi muslimi ja muutama kristitty (hellari-ystävät tosin laittoi välit poikki kun lakkasin uskomasta). Se ei kuitenkaan muuta sitä ajatusta miten jumalaan uskomatonta kohdellaan. Suomessa tilanne on suhteellisen hyvä mutta mm. amerikassa tilanne on toinen. Ystäväni Teksasissa joutuu piilottamaan uskonnottomuutensa koska saisi potkut työstään! Se mitä sinä ja minä koemme lähipiirissä ei poista sitä syrjintää mitä uskonnottomat saavat kokea. Kai se on sitä rakkautta...

"Jeesus oli ihan hyvä ihminen (, oli Hän myös Jumalan Poikakin). "
        - Jeesus varmaan tarkoitti hyvää kulttia luodessaan...

• uskova X
        goddeloos kirjoitti:

"Minä olen kristitty uskovainen (ev.lut.) ja olen aina tullut toimeen ateistiystävieni kanssa."
        - Niin minäkin. Lisäksi ystäväpiiriini kuuluu pari jehovaa, yksi muslimi ja muutama kristitty (hellari-ystävät tosin laittoi välit poikki kun lakkasin uskomasta). Se ei kuitenkaan muuta sitä ajatusta miten jumalaan uskomatonta kohdellaan. Suomessa tilanne on suhteellisen hyvä mutta mm. amerikassa tilanne on toinen. Ystäväni Teksasissa joutuu piilottamaan uskonnottomuutensa koska saisi potkut työstään! Se mitä sinä ja minä koemme lähipiirissä ei poista sitä syrjintää mitä uskonnottomat saavat kokea. Kai se on sitä rakkautta...

"Jeesus oli ihan hyvä ihminen (, oli Hän myös Jumalan Poikakin). "
        - Jeesus varmaan tarkoitti hyvää kulttia luodessaan...

Eiväthän syvälliset kristityt voi hyväksyä minkäänlaisia vääryyksiä uskonnon nimissä!

USA:n äärifundamentalistit ovat ihan oma hirviölajinsa.
        Teksas on oikein sitä etelävaltiolaista punaniska-aluetta.

Kaikille ihmisille kuuluvat samat ihmisoikeudet.

• goddeloos
        uskova X kirjoitti:

Eiväthän syvälliset kristityt voi hyväksyä minkäänlaisia vääryyksiä uskonnon nimissä!

USA:n äärifundamentalistit ovat ihan oma hirviölajinsa.
        Teksas on oikein sitä etelävaltiolaista punaniska-aluetta.

Kaikille ihmisille kuuluvat samat ihmisoikeudet.

"Eiväthän syvälliset kristityt voi hyväksyä minkäänlaisia vääryyksiä uskonnon nimissä!"
        - 'syvälliset eivät tajua hyväksyvänsä vääryyksiä.

"USA:n äärifundamentalistit ovat ihan oma hirviölajinsa. "
        - Suomen vastaavat eivät eroa joukosta. Onneksi heitä on vähän.

"Teksas on oikein sitä etelävaltiolaista punaniska-aluetta."
        - En tunne tilannetta kuin teksasissa ja ohiossa paremmin. Kummassakin tilanne on surkea.

"Kaikille ihmisille kuuluvat samat ihmisoikeudet."
        - Käsitys 'ihmisoikeudet' ovat erillaisia eri ihmisten ja heidän taikauskonsa joukossa

• uskova X

Jeesuksella kieltämättä oli anarkistisia taipumuksia.

Mutta paiskoessaan rahanvaihtajien pöytiä Jerusalemin temppelialueella, Hän nimenomaan raivostui sen ajan tekopyhälle ja köyhiltä viimeisetkin rovot vievälle "kirkolle", eli synagoogalle.

Hän oli tempperamentikas persoona, toisaaltahan Hän oli hyvin armollinen.

Kanaanilaisvaimonkin Hän ensin torjui, sillä Jeesus oli juutalainen ja omien sanojensa mukaan lähetetty ainoastaan juutalaisten keskuuteen. Uskonnollinen laki myös kielsi juutalaisia olemasta tekemisissä "pakanoiden" kanssa. Mutta kun nainen anoi Häntä auttamaan hänen tytärtään, Jeesus heti armahti hänet ja tytär tuli terveeksi. Näennäisellä "torjunnallaan" Hän vain halusi ensin ilmaista olevansa juutalainen ja noudattavansa uskonnollista lakia, mutta sitten heti, lähimmäisenrakkauden nimissä, armahti kanaanilaista ja paransi hänen tyttärensä.

Juuri näiden juutalaisten uskonnollisten lakien rikkomisesta Hänet tuomittiinkin kuolemaan.
      Hän oli aina napit vastakkain uskonnollista lakia noudattavan, mutta sydämeltään kovan papiston kanssa. Papisto väänsi Hänen sanomisensa kuullostamaan siltä kuin Hän vastustaisi Rooman keisaria ja sillä tavoin Pontius Pilatus saatiin antamaan Hänelle kuolemantuomio (vaikka hänen vaimonsa varoitti ja yritti estellä häntä).

Jeesus kyllä kuoli ja Hänet haudattiin, mutta kolmantena päivänä Hän nousi kuolleista ja saarnasi vielä 40 päivää maanpäällä, kunnes Hänet kansan silmien edessä nostettiin ylös Taivaisiin.

Jeesus oli köyhän kansan ja syntisinä pidettyjen ihmisten ystävä, istui aina heidän keskellään.

• Raha ratkaisee.

"utta paiskoessaan rahanvaihtajien pöytiä Jerusalemin temppelialueella, Hän nimenomaan raivostui sen ajan tekopyhälle ja köyhiltä viimeisetkin rovot vievälle "kirkolle", eli synagoogalle. "

Samaahan kristityt nykyään tekevät kaikille sillä kristinuskoa ei olisi olemassakaan ilman kristittyjen harrastamaa varastelemista,valehtelua ja kiristysä.

Kristunusko tarvitsee rahaa olemmassaoloonsa.

• uskova X
        Raha ratkaisee. kirjoitti:

"utta paiskoessaan rahanvaihtajien pöytiä Jerusalemin temppelialueella, Hän nimenomaan raivostui sen ajan tekopyhälle ja köyhiltä viimeisetkin rovot vievälle "kirkolle", eli synagoogalle. "

Samaahan kristityt nykyään tekevät kaikille sillä kristinuskoa ei olisi olemassakaan ilman kristittyjen harrastamaa varastelemista,valehtelua ja kiristysä.

Kristunusko tarvitsee rahaa olemmassaoloonsa.

No, tuollaista uskonnolla huijaamistakin on paljon.
        Mutta normaaliälyinen, itsenäisen ajattelun säilyttävä kristitty pysyy sellaisesta pois.
        Sillä itse peruskysymys ja raamatun Uuden-testamentin sanoma ei muutu miksikään ja se on aina sama kaikkina aikoina.

Oikeat, vaatimattomat kristityt eivät ryövää ketään. Itseasiassa tuhannet hiljaiset kristityt Suomessakin antavat omia varojaan esim. ulkomaiden köyhien auttamiseen ja vaatettamiseen. Vuosikymmeniä on Suomesta lähtenyt rekkoja ja kuorma-autoja esim. viemään avustuksia Venäjälle. Kristityt itse eivät hyväntekeväisyyttään mainosta. Kristityt myös ovat ylläpitäneet mm. lukuisia erilaisia hoitokoteja päihdeongelmaisille ja aiempina vuosikymmeninä itse yksinään kolehtivaroin niitä kannattaneet, nykyään on valtio jossain määrin mukana rahoituksessa. Paljon on kotimaassa kaikenlaista muutakin köyhien auttamista, sekä hengellistä työtä, ihan ruohonjuuritason uskovaisten toimesta. Esim. Hurstin perheen toiminta.

Jos ihmisellä on vakaa usko Jumalaan, ei hänen tarvitse lähteä mukaan hurmahenkisiin lahkoihin, jotka tarjoavatkin enemmän uskoonollista viihdettä, kuin todellista Jumalan sanaa. Itse kannattaisin kirkkojen eroamista valtiosta.

• ...
        uskova X kirjoitti:

Mutta normaaliälyinen, itsenäisen ajattelun säilyttävä kristitty pysyy sellaisesta pois.
        Sillä itse peruskysymys ja raamatun Uuden-testamentin sanoma ei muutu miksikään ja se on aina sama kaikkina aikoina.

Oikeat, vaatimattomat kristityt eivät ryövää ketään. Itseasiassa tuhannet hiljaiset kristityt Suomessakin antavat omia varojaan esim. ulkomaiden köyhien auttamiseen ja vaatettamiseen. Vuosikymmeniä on Suomesta lähtenyt rekkoja ja kuorma-autoja esim. viemään avustuksia Venäjälle. Kristityt itse eivät hyväntekeväisyyttään mainosta. Kristityt myös ovat ylläpitäneet mm. lukuisia erilaisia hoitokoteja päihdeongelmaisille ja aiempina vuosikymmeninä itse yksinään kolehtivaroin niitä kannattaneet, nykyään on valtio jossain määrin mukana rahoituksessa. Paljon on kotimaassa kaikenlaista muutakin köyhien auttamista, sekä hengellistä työtä, ihan ruohonjuuritason uskovaisten toimesta. Esim. Hurstin perheen toiminta.

Jos ihmisellä on vakaa usko Jumalaan, ei hänen tarvitse lähteä mukaan hurmahenkisiin lahkoihin, jotka tarjoavatkin enemmän uskoonollista viihdettä, kuin todellista Jumalan sanaa. Itse kannattaisin kirkkojen eroamista valtiosta.

Mutta kuitenkin kristityt hyökkääväät esim homoja vastaan vanhan testementin kohdilla tai jotain mitä paavali kirjoitteli vaikka paavali ei UT; mukaisesti ikinä Jeesusta tavannut.

Joten se siitä kristittyjen kaksoismoraalista, ja onhan kuitenkin UTn mukaisest kristityt aloittaneet maailmansodat,orjuuden,apartheidin ja inkvisiittion, joten se siitä sitten.

Kukaan kristitty ei kuitenkaan tee mitä Jeesus kohotti vaan enemmänkin mitä Paavali katkerana haluaa.

• uskova X
        ... kirjoitti:

Mutta kuitenkin kristityt hyökkääväät esim homoja vastaan vanhan testementin kohdilla tai jotain mitä paavali kirjoitteli vaikka paavali ei UT; mukaisesti ikinä Jeesusta tavannut.

Joten se siitä kristittyjen kaksoismoraalista, ja onhan kuitenkin UTn mukaisest kristityt aloittaneet maailmansodat,orjuuden,apartheidin ja inkvisiittion, joten se siitä sitten.

Kukaan kristitty ei kuitenkaan tee mitä Jeesus kohotti vaan enemmänkin mitä Paavali katkerana haluaa.

Mä kyllä väitän, etteivät sodan aloittajat, tai apartheidin kannattajat ole olleet mitään uskovaisia kristittyjä. 1. maailmansota alkoi aivan poliittisista syistä Sarajevon laukauksilla, Venäjän vallankumous sosialistien / kommunistien aloitteesta (kaataakseen tsaarin ja kirkon vallan Venäjällä), eikä 2. maailmansodan motiivitkaan olleet nimenomaan kristilliset, vaan aivan poliittiset.

En oikein tiedä sitten ristiretkien, olisiko nimenomaisen kristinuskon motiiveilla aloitettu sotia. Ristiretkethän perustuivat jo silloin siihen, että islam oli Turkista tullut valtaamaan ns. Pyhää Maata, jota puolustamaan ristiretkeläiset sitten lähtivät. Tällä en tarkoita, että puolustaisin ristiretkiä. Inkvisitio on kyllä ollut paha moka katolisen kirkon historiassa.

Raamattu nimeää erilaisia syntejä ja niistä kaikistahan harras kristitty itse haluaa pysyä erossa, sekä itse tehdä parannusta. Kirkon tehtävä on julistaa evankeliumia. Paavali saarnasi ja opetti "moraalia" uskovaisille, hän kielsi "tuomitsemasta ulkopuolella olevia" (eli ei-uskovaisia) ja rakastamaan heitä lähimmäisinä. Sillä vasta evankeliumin ymmärtämisen kautta ihminen saa uuden mielen ja uuden ajattelutavan. Tätä samaa opetti myös Jeesus.

• Jeesus on selvästi kertomuksen hahmo. Siksi ei kannata (paitsi kirjallisuustieteen kannalta) välittää hänen erehdyksistään. Itse kertomuksen juonen ristiriidat ja epäloogisuudetkin kertovat vain toimituksellisista puutteista.

Inhimilliset kertojat eivät vain ole osanneet luoda loogisesti aukotonta kertomusta.

• <>
        uskova X kirjoitti:

Mä kyllä väitän, etteivät sodan aloittajat, tai apartheidin kannattajat ole olleet mitään uskovaisia kristittyjä. 1. maailmansota alkoi aivan poliittisista syistä Sarajevon laukauksilla, Venäjän vallankumous sosialistien / kommunistien aloitteesta (kaataakseen tsaarin ja kirkon vallan Venäjällä), eikä 2. maailmansodan motiivitkaan olleet nimenomaan kristilliset, vaan aivan poliittiset.

En oikein tiedä sitten ristiretkien, olisiko nimenomaisen kristinuskon motiiveilla aloitettu sotia. Ristiretkethän perustuivat jo silloin siihen, että islam oli Turkista tullut valtaamaan ns. Pyhää Maata, jota puolustamaan ristiretkeläiset sitten lähtivät. Tällä en tarkoita, että puolustaisin ristiretkiä. Inkvisitio on kyllä ollut paha moka katolisen kirkon historiassa.

Raamattu nimeää erilaisia syntejä ja niistä kaikistahan harras kristitty itse haluaa pysyä erossa, sekä itse tehdä parannusta. Kirkon tehtävä on julistaa evankeliumia. Paavali saarnasi ja opetti "moraalia" uskovaisille, hän kielsi "tuomitsemasta ulkopuolella olevia" (eli ei-uskovaisia) ja rakastamaan heitä lähimmäisinä. Sillä vasta evankeliumin ymmärtämisen kautta ihminen saa uuden mielen ja uuden ajattelutavan. Tätä samaa opetti myös Jeesus.

Paavali sitä ja Paavali tätä! Paavali uhoili ajanloppumisella ja maailman katoamisella,
        Paavali väitti ajan olevan käymässä vähiin.

Aika ei loppunut,eikä maailmankaikkeus näytä olevan häviämässä yhtään mihinkään.
        joten Paavali kuten Johennes valehteli.

Katkera Paavali peloitteli aikalaisiaan, hallusinaatiollaan.

• "Mutta paiskoessaan rahanvaihtajien pöytiä Jerusalemin temppelialueella, Hän nimenomaan raivostui sen ajan tekopyhälle ja köyhiltä viimeisetkin rovot vievälle "kirkolle", eli synagoogalle."

Ei minua hämmästytä se minkä takia Jesse otti pultit, vaan se että laupias ei olekkaan laupias.

"Kanaanilaisvaimonkin Hän ensin torjui, sillä Jeesus oli juutalainen ja omien sanojensa mukaan lähetetty ainoastaan juutalaisten keskuuteen."

Juurikin noin. Mutta se ei anna oikeutta käyttää vihapuhetta kansanryhmää vastaan. Jesse toki auttoi naista, mutta vasta kun opetuslapset saivat hänet ymmärtämään tekonsa epäinhimillisyyden ja julmuuden.

"Juuri näiden juutalaisten uskonnollisten lakien rikkomisesta Hänet tuomittiinkin kuolemaan."

Eikös Jeesuksen ristissä ollut kirjoitettuna syynä tuomioon I.N.R.I. Hänethän tuomittiin kertomuksen mukaan "juutalaisten kuninkaana", siis kapinoinnista Rooman miehitysvaltaa vastaan.

Ei roomalaisen maailmanvallan edustaja olisi tuominnut ketään kuolemaan joidenkin vieraiden uskontojen keskinäisitä oppiriidoista.

Jeesus voi olla jollekkin hyvinkin merkittävä henkilö. Minulle hän on vain keskinkertaista huonomman tarinan ristiriitainen hahmo.

• uskova X
        Phoebus kirjoitti:

"Mutta paiskoessaan rahanvaihtajien pöytiä Jerusalemin temppelialueella, Hän nimenomaan raivostui sen ajan tekopyhälle ja köyhiltä viimeisetkin rovot vievälle "kirkolle", eli synagoogalle."

Ei minua hämmästytä se minkä takia Jesse otti pultit, vaan se että laupias ei olekkaan laupias.

"Kanaanilaisvaimonkin Hän ensin torjui, sillä Jeesus oli juutalainen ja omien sanojensa mukaan lähetetty ainoastaan juutalaisten keskuuteen."

Juurikin noin. Mutta se ei anna oikeutta käyttää vihapuhetta kansanryhmää vastaan. Jesse toki auttoi naista, mutta vasta kun opetuslapset saivat hänet ymmärtämään tekonsa epäinhimillisyyden ja julmuuden.

"Juuri näiden juutalaisten uskonnollisten lakien rikkomisesta Hänet tuomittiinkin kuolemaan."

Eikös Jeesuksen ristissä ollut kirjoitettuna syynä tuomioon I.N.R.I. Hänethän tuomittiin kertomuksen mukaan "juutalaisten kuninkaana", siis kapinoinnista Rooman miehitysvaltaa vastaan.

Ei roomalaisen maailmanvallan edustaja olisi tuominnut ketään kuolemaan joidenkin vieraiden uskontojen keskinäisitä oppiriidoista.

Jeesus voi olla jollekkin hyvinkin merkittävä henkilö. Minulle hän on vain keskinkertaista huonomman tarinan ristiriitainen hahmo.

"Ei minua hämmästytä se minkä takia Jesse otti pultit, vaan se että laupias ei olekkaan laupias."

Tässä oli kyseessä ns. "pyhä viha". Vääryyttä tuleekin vihata, eikä olla sille armelias.
        Ei Jesse ollut pelkkää "laupeutta", vaan vahva julistaja.

"Juurikin noin. Mutta se ei anna oikeutta käyttää vihapuhetta kansanryhmää vastaan. Jesse toki auttoi naista, mutta vasta kun opetuslapset saivat hänet ymmärtämään tekonsa epäinhimillisyyden ja julmuuden."

Tuohon aikaan ei olut käsitettä "vihapuhe kansanryhmää vastaan"! Käyttäytyminen kaikkialla maailmassa on ollut sitä, että ihmiset eristäytyivät omiensa joukkoon! Vastauksellaan Jeesus vain koetteli vaimon uskoa. ei Hän syrjinyt häntä.

"Eikös Jeesuksen ristissä ollut kirjoitettuna syynä tuomioon I.N.R.I. Hänethän tuomittiin kertomuksen mukaan "juutalaisten kuninkaana", siis kapinoinnista Rooman miehitysvaltaa vastaan."

Tuolla tekstillään roomalainen Pilatus halusi osoittaa, mistä syvimmillään oli kysymys. Silloiset temppelin papit kielsivät Jeesuksen kuninkuuden. Kun Pilatus kirjoitutti tuon tekstin, häntä kiellettiin, että älä kirjoita noin, vaan kirjoita, että hän SANOI olevansa juutalaisten kuningas! Tähän Pilatus vastasi, että "sen minkä kirjoitin, sen kirjoitin." Roomalainen "pakana" Pilatus tunnusti Jeesuksen kuninkuuden, mutta oli heikko siinä, ettei kyennyt vastustamaan juutalaisen temppelin papistoa, joka halusi tapattaa Hänet. Jeesus ei koskaan kapinoinut roomalaista miehitysvaltaa vastaan, Hän ei ollut poliittinen henkilö, vaan hengellinen. Kun Jeesus puhui "kuninkuudestaan", valehtelijat käänsivät Hänen sanansa siten, että Hän muka "puhui Keisaria vastaan ja halusi julistaa itsensä kuninkaaksi". Tällaista Jeesus ei koskaan sanonut, eikä tarkoittanut.

Kuitenkin, paradoksaalisesti, Jeesuksen tuli kuolla, sillä hän on hengellisessä mielessä Messias, joka ristinkuolemallaan sovitti koko maailman synnit. Hän oli ihminen, mutta myös inkarnoitunut Jumala. Näin Jumala Itse sovitti koko maailman synnit Itsensä edessä. Jeesus myös voitti kuoleman, nousemalla 3. päivänä kuolleista. 40 päivän kuluttua Hän nousi Taivaisiin. Hän ei siis ole kuollut henkilö, vaan kirkastetusti elävä. Näin meidät kaikki, jotka tunnustamme Jeesuksen, kerran ylösnousemuksessa, kirkastetussa ruumiissa, nostetaan ylös Taivaan valtakuntaan.

"Ei roomalaisen maailmanvallan edustaja olisi tuominnut ketään kuolemaan joidenkin vieraiden uskontojen keskinäisitä oppiriidoista."

Vastaus edellä.

• uskova X kirjoitti:

"Ei minua hämmästytä se minkä takia Jesse otti pultit, vaan se että laupias ei olekkaan laupias."

Tässä oli kyseessä ns. "pyhä viha". Vääryyttä tuleekin vihata, eikä olla sille armelias.
        Ei Jesse ollut pelkkää "laupeutta", vaan vahva julistaja.

"Juurikin noin. Mutta se ei anna oikeutta käyttää vihapuhetta kansanryhmää vastaan. Jesse toki auttoi naista, mutta vasta kun opetuslapset saivat hänet ymmärtämään tekonsa epäinhimillisyyden ja julmuuden."

Tuohon aikaan ei olut käsitettä "vihapuhe kansanryhmää vastaan"! Käyttäytyminen kaikkialla maailmassa on ollut sitä, että ihmiset eristäytyivät omiensa joukkoon! Vastauksellaan Jeesus vain koetteli vaimon uskoa. ei Hän syrjinyt häntä.

"Eikös Jeesuksen ristissä ollut kirjoitettuna syynä tuomioon I.N.R.I. Hänethän tuomittiin kertomuksen mukaan "juutalaisten kuninkaana", siis kapinoinnista Rooman miehitysvaltaa vastaan."

Tuolla tekstillään roomalainen Pilatus halusi osoittaa, mistä syvimmillään oli kysymys. Silloiset temppelin papit kielsivät Jeesuksen kuninkuuden. Kun Pilatus kirjoitutti tuon tekstin, häntä kiellettiin, että älä kirjoita noin, vaan kirjoita, että hän SANOI olevansa juutalaisten kuningas! Tähän Pilatus vastasi, että "sen minkä kirjoitin, sen kirjoitin." Roomalainen "pakana" Pilatus tunnusti Jeesuksen kuninkuuden, mutta oli heikko siinä, ettei kyennyt vastustamaan juutalaisen temppelin papistoa, joka halusi tapattaa Hänet. Jeesus ei koskaan kapinoinut roomalaista miehitysvaltaa vastaan, Hän ei ollut poliittinen henkilö, vaan hengellinen. Kun Jeesus puhui "kuninkuudestaan", valehtelijat käänsivät Hänen sanansa siten, että Hän muka "puhui Keisaria vastaan ja halusi julistaa itsensä kuninkaaksi". Tällaista Jeesus ei koskaan sanonut, eikä tarkoittanut.

Kuitenkin, paradoksaalisesti, Jeesuksen tuli kuolla, sillä hän on hengellisessä mielessä Messias, joka ristinkuolemallaan sovitti koko maailman synnit. Hän oli ihminen, mutta myös inkarnoitunut Jumala. Näin Jumala Itse sovitti koko maailman synnit Itsensä edessä. Jeesus myös voitti kuoleman, nousemalla 3. päivänä kuolleista. 40 päivän kuluttua Hän nousi Taivaisiin. Hän ei siis ole kuollut henkilö, vaan kirkastetusti elävä. Näin meidät kaikki, jotka tunnustamme Jeesuksen, kerran ylösnousemuksessa, kirkastetussa ruumiissa, nostetaan ylös Taivaan valtakuntaan.

"Ei roomalaisen maailmanvallan edustaja olisi tuominnut ketään kuolemaan joidenkin vieraiden uskontojen keskinäisitä oppiriidoista."

Vastaus edellä.

"Tässä oli kyseessä ns. "pyhä viha". Vääryyttä tuleekin vihata, eikä olla sille armelias."

Kukas se puhui anteeksiannosta, poskienkäännöstä ja vihamiehen rakastamisesta. Huonoa esimerkkiä antoi itse tykönänsä!

Onko temppelin alueella kaupankäynti todella niin suuri synti, että jumaluudelta palaa hihat. Eikö täällä maailmassa ole paljon isompiakin vääryyksiä korjattavana?

"Vastauksellaan Jeesus vain koetteli vaimon uskoa."

Eikö jumalan poika, itsekkin 1/3 jumaluutta, tiennyt vaimon uskoa ihan jo suoralta kädeltä?

"mutta oli heikko siinä, ettei kyennyt vastustamaan juutalaisen temppelin papistoa"

Voi olla, että tarinan mukaan noin olikin, mutta todellisuudessa roomalainen maaherra oli alueella täysivaltainen yksinvaltias.

Ps. Nuo Jeesus elää ja voi hyvin jutut ovat aika tylsiä. Eikös tässä keskustella vain siitä, miten Jeesus ei ollut synnitön ja 100 prosenttisen hyvä heppu.

• epikuroseikirj.
        uskova X kirjoitti:

Tässä linkissä on asiallinen keskusteluketju yllä olevasta aiheesta.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10364975

• uskova X
        Phoebus kirjoitti:

"Tässä oli kyseessä ns. "pyhä viha". Vääryyttä tuleekin vihata, eikä olla sille armelias."

Kukas se puhui anteeksiannosta, poskienkäännöstä ja vihamiehen rakastamisesta. Huonoa esimerkkiä antoi itse tykönänsä!

Onko temppelin alueella kaupankäynti todella niin suuri synti, että jumaluudelta palaa hihat. Eikö täällä maailmassa ole paljon isompiakin vääryyksiä korjattavana?

Eikö jumalan poika, itsekkin 1/3 jumaluutta, tiennyt vaimon uskoa ihan jo suoralta kädeltä?

"mutta oli heikko siinä, ettei kyennyt vastustamaan juutalaisen temppelin papistoa"

Voi olla, että tarinan mukaan noin olikin, mutta todellisuudessa roomalainen maaherra oli alueella täysivaltainen yksinvaltias.

Ps. Nuo Jeesus elää ja voi hyvin jutut ovat aika tylsiä. Eikös tässä keskustella vain siitä, miten Jeesus ei ollut synnitön ja 100 prosenttisen hyvä heppu.

*Huokaus*

• uskova X
        Phoebus kirjoitti:

Jeesus "käänsi toisen posken" suostumalla Itse ristinkuolemaan meidän syntiemme sovitukseksi.

Sitä ennen Hän saarnasi Jumalan valtakuntaa, saarnasi syntiä ja pahuutta vastaan ja kutsui ihmisiä parannukseen. Hän myös suuttui sen aikaiselle "kirkkolaitokselle", jossa uskontoa väärinkäyttäen köyhältä kansalta vietiin rahat. Uhrieläinten myynti Temppelissä oli suuri bisnes. Tätä ei Jumala Itse halunnut.

Luulisi juuri ateistien ihastuvan tähän tapaukseen ja pitävän Jesseä kaverinaan!

• Ei hyvä!
        uskova X kirjoitti:

Jeesus "käänsi toisen posken" suostumalla Itse ristinkuolemaan meidän syntiemme sovitukseksi.

Sitä ennen Hän saarnasi Jumalan valtakuntaa, saarnasi syntiä ja pahuutta vastaan ja kutsui ihmisiä parannukseen. Hän myös suuttui sen aikaiselle "kirkkolaitokselle", jossa uskontoa väärinkäyttäen köyhältä kansalta vietiin rahat. Uhrieläinten myynti Temppelissä oli suuri bisnes. Tätä ei Jumala Itse halunnut.

Luulisi juuri ateistien ihastuvan tähän tapaukseen ja pitävän Jesseä kaverinaan!

Ei Jeesus kuollut sinun syntiesi tähden vaan Juutalaisten, olet väärässä uskossa hyvä uskova x!

Jeesus oli juutalainen.

Jeesus ei vaan saarnannut syntiä ja pahuutta vastaan vaan myöskin homofobiaa ja sukupuolitasa-arvoisuutta vastaan, sitä te kristityt ette edusta.

Lisäksi Jeesus sanoi että myykää omaisuutenne ja lahjoittakaa rahat köyhille ja ottakaa koditon asumaan kattonne alle.

Kumma vaan että te kristityt ette oikeastaan tee mitään mitä Jeesus käski vaan seuraatte enemmänkin Paavalin vihaviestejä ja vanhan testentin vihaa!

Ikävää on myöskin miten te kristityt pidätte rahakasta omaisuutta ja kauneutta lahjana Jumalaltanne.

Lisäksi kristityillä on lähes olematon ieto raamatusta oikeasti.

• uskova X
        Ei hyvä! kirjoitti:

Ei Jeesus kuollut sinun syntiesi tähden vaan Juutalaisten, olet väärässä uskossa hyvä uskova x!

Jeesus oli juutalainen.

Jeesus ei vaan saarnannut syntiä ja pahuutta vastaan vaan myöskin homofobiaa ja sukupuolitasa-arvoisuutta vastaan, sitä te kristityt ette edusta.

Lisäksi Jeesus sanoi että myykää omaisuutenne ja lahjoittakaa rahat köyhille ja ottakaa koditon asumaan kattonne alle.

Kumma vaan että te kristityt ette oikeastaan tee mitään mitä Jeesus käski vaan seuraatte enemmänkin Paavalin vihaviestejä ja vanhan testentin vihaa!

Ikävää on myöskin miten te kristityt pidätte rahakasta omaisuutta ja kauneutta lahjana Jumalaltanne.

Lisäksi kristityillä on lähes olematon ieto raamatusta oikeasti.

Koska juutalaiset eivät uskontona ottaneet vastaan Messiasta, Hänen messiaanisuutensa siirtyi pakanoille, jotka uskon kautta vastaanottivat Hänet. Näin syntyi kristinusko, joka myöhemmin laitostui.

Jeesus sovitti koko maailman synnit. Ne on kertakaikkiaan sovitettu. Menneet, sen hetkiset ja tulevat. Jokaisen tulee kuitenkin uskon kautta vastaanottaa tämä lahja, muuten se ei häntä hyödytä. Ateisteillekin on valmiina tämä lahja, koska Jeesus on kuollut kaikkien puolesta.

Meitä kristittyjä on monenlaisia. Kyllä Jeesuksella on aivan aitojakin seuraajia, jotka haluavat elää Hänen opetustensa mukaan. He eivät aina julkisesti näy, eivätkä kuulu, mutta tekevät salassa hyviä tekoja.

Tunnustavat kristityt tuntevat kyllä kohtalaisen hyvin raamattua.

Se, että kristityt usein ovat rahallisesti "hyvinvoivia", johtuu elämäntavoista. Pienilläkin tuloilla elää hyvin, kun ei tuhlaa niitä "huvituksiin", tai esim. viinaan ja tupakkaan. Rahapula monesti johtuukin vääristä elämäntavoista.

• .
        uskova X kirjoitti:

Koska juutalaiset eivät uskontona ottaneet vastaan Messiasta, Hänen messiaanisuutensa siirtyi pakanoille, jotka uskon kautta vastaanottivat Hänet. Näin syntyi kristinusko, joka myöhemmin laitostui.

Jeesus sovitti koko maailman synnit. Ne on kertakaikkiaan sovitettu. Menneet, sen hetkiset ja tulevat. Jokaisen tulee kuitenkin uskon kautta vastaanottaa tämä lahja, muuten se ei häntä hyödytä. Ateisteillekin on valmiina tämä lahja, koska Jeesus on kuollut kaikkien puolesta.

Meitä kristittyjä on monenlaisia. Kyllä Jeesuksella on aivan aitojakin seuraajia, jotka haluavat elää Hänen opetustensa mukaan. He eivät aina julkisesti näy, eivätkä kuulu, mutta tekevät salassa hyviä tekoja.

Se, että kristityt usein ovat rahallisesti "hyvinvoivia", johtuu elämäntavoista. Pienilläkin tuloilla elää hyvin, kun ei tuhlaa niitä "huvituksiin", tai esim. viinaan ja tupakkaan. Rahapula monesti johtuukin vääristä elämäntavoista.

Kristity ovat perseestä!

Ja se on Jumalan kansan mielipide.

• uskova X kirjoitti:

Niinpä niin, ei tästä taida tulla valmista.

Minun näkemykseni mukaan Jeesus teki muutamassa paikassa selvästi vääryyksiä.

En tietenkään voi tuomita häntä, vaikka hän olisikin ollut olemassa, sillä kukapa ihminen ei joskus erehtyisi tai menettäisi malttiaan.

Vaikka tekojen motiivina olisi mitä tahansa, niin silti väkivalta, omaisuuden tuhoaminen ja karkeat sanat ovat väärin. Samaan ja jopa paljon parempaan lopputulokseen olisi pääsyt rauhallisella ja sopuisalla lähestymistavalla. Erityisesti jos sattuu olemaan kaikkivoipa.

Pointtini onkin siinä, että synnitön ja tahrattoman puhdas ei tee moisia virheitä. Siis tarinan Jeesus on joko erehtyväinen ihminen, kaltaisemme syntinen, tai sitten jumalan viaton karitsa. Ei molempia.

Ymmärrän hyvin, että haluat puolustella Jeesusta. Haluat selittää kaiken parempaan päin, onhan Jeesus kaiketi kaverisi. Ei ole sinun syysi, että tarinan kirjoittajat eivät ajatelleet asioita suuremmalla sydämellä, vaan pienen ihmisen ahtaalla ja rajoittuneella mielellä.

• K.R.S.
        uskova X kirjoitti:

''Koska juutalaiset eivät uskontona ottaneet vastaan Messiasta, Hänen messiaanisuutensa siirtyi pakanoille''
        Miksi tarjota diiliä ensin juutalaisille? Eikö Jeesus jumalana tiennyt miten juutalaiset ottaisivat hänet vastaan?
        Entä jos juutalaiset ovatkin oikeassa, Jeesus ei ollut messias. Ehkä hän oli vain tavallista tehokkaampi saarnaaja.

• uskova X
        K.R.S. kirjoitti:

''Koska juutalaiset eivät uskontona ottaneet vastaan Messiasta, Hänen messiaanisuutensa siirtyi pakanoille''
        Miksi tarjota diiliä ensin juutalaisille? Eikö Jeesus jumalana tiennyt miten juutalaiset ottaisivat hänet vastaan?
        Entä jos juutalaiset ovatkin oikeassa, Jeesus ei ollut messias. Ehkä hän oli vain tavallista tehokkaampi saarnaaja.

"Miksi tarjota diiliä ensin juutalaisille? Eikö Jeesus jumalana tiennyt miten juutalaiset ottaisivat hänet vastaan?"

Maailmassa esiintyy lukuisia erilaisia uskontoja. Ihmismieli tiedostaa jumaluuden olemassaolon ja läsnäolon, ihmisillä on "muisti" Jumalasta. Ihmiset ovat kuitenkin eksyneet kauas Jumalasta ja tehneet itselleen muita, ns. epäjumalia.

Noin vajaat 4000 vuotta sitten eli ja asui nyk. etelä-Irakin alueella, Kaldeassa, mies nimeltä Avram. Hän ei löytänyt Jumalaa sen alueen epäjumalista, vaan alkoi huutaa, missä on Elävä Jumala! Jumala, JHWH, vastasi hänelle. Jumala antoi lupauksen Avramille ja hänen lapsilleen. Jumala siunasi hänen pojan poikaansa Jaakobia ja antoi lupauksen Jaakobin 12 pojalle ja näiden jälkeläisille. Näin syntyi juutalaisuus.

Jumala, JHWH, oli juutalaisten Jumala ja tämä uskonto piti sisällään monia uskonsankareita. N. 2000 vuotta sitten syntyi luvattu Messias.

Kyllä Jeesus tiesi, miten tulee käymään, sillä se itseasiassa, paradoksaalisesti, oli Jumalan tarkoituskin. Raamattu on täynnä paradokseja, eli sisältää samanaikaisia päinvastaisuuksia. Jeesus oli ihmisenä "heikko", Hän oli nöyrä, Häntä pilkattiin ja halveksittiin. Jumalan Poikana Hän on Kuningas, vahva "Juudan Leijona", Pelastaja, Voittaja.

Hän on kaikkien ihmisten Pelastaja, niin juutalaisten kuin "pakanoidenkin", niiden, jotka uskovat Häneen.

• K.R.S.
        uskova X kirjoitti:

"Miksi tarjota diiliä ensin juutalaisille? Eikö Jeesus jumalana tiennyt miten juutalaiset ottaisivat hänet vastaan?"

Maailmassa esiintyy lukuisia erilaisia uskontoja. Ihmismieli tiedostaa jumaluuden olemassaolon ja läsnäolon, ihmisillä on "muisti" Jumalasta. Ihmiset ovat kuitenkin eksyneet kauas Jumalasta ja tehneet itselleen muita, ns. epäjumalia.

Noin vajaat 4000 vuotta sitten eli ja asui nyk. etelä-Irakin alueella, Kaldeassa, mies nimeltä Avram. Hän ei löytänyt Jumalaa sen alueen epäjumalista, vaan alkoi huutaa, missä on Elävä Jumala! Jumala, JHWH, vastasi hänelle. Jumala antoi lupauksen Avramille ja hänen lapsilleen. Jumala siunasi hänen pojan poikaansa Jaakobia ja antoi lupauksen Jaakobin 12 pojalle ja näiden jälkeläisille. Näin syntyi juutalaisuus.

Jumala, JHWH, oli juutalaisten Jumala ja tämä uskonto piti sisällään monia uskonsankareita. N. 2000 vuotta sitten syntyi luvattu Messias.

Kyllä Jeesus tiesi, miten tulee käymään, sillä se itseasiassa, paradoksaalisesti, oli Jumalan tarkoituskin. Raamattu on täynnä paradokseja, eli sisältää samanaikaisia päinvastaisuuksia. Jeesus oli ihmisenä "heikko", Hän oli nöyrä, Häntä pilkattiin ja halveksittiin. Jumalan Poikana Hän on Kuningas, vahva "Juudan Leijona", Pelastaja, Voittaja.

Hän on kaikkien ihmisten Pelastaja, niin juutalaisten kuin "pakanoidenkin", niiden, jotka uskovat Häneen.

''Maailmassa esiintyy lukuisia erilaisia uskontoja. Ihmismieli tiedostaa jumaluuden olemassaolon ja läsnäolon, ihmisillä on "muisti" Jumalasta. Ihmiset ovat kuitenkin eksyneet kauas Jumalasta ja tehneet itselleen muita, ns. epäjumalia.''
        Minulla on sitten dementia tämän asian suhteen, en ole koskaan sellaista ''muistanut''.

''Jumala, JHWH, oli juutalaisten Jumala ja tämä uskonto piti sisällään monia uskonsankareita. N. 2000 vuotta sitten syntyi luvattu Messias.''
        Tämä ''messias'' ei kuitenkaan kelvannut juutalaisille. Ihan kuin Jahve ei olisi lukenut VT:a, eikä tiennyt mitä raamatussa oli asiasta kirjoitettu.

''Raamattu on täynnä paradokseja, eli sisältää samanaikaisia päinvastaisuuksia.''
        Niitä voi myös kutsua ristiriidoiksi.

• uskova X
        K.R.S. kirjoitti:

''Maailmassa esiintyy lukuisia erilaisia uskontoja. Ihmismieli tiedostaa jumaluuden olemassaolon ja läsnäolon, ihmisillä on "muisti" Jumalasta. Ihmiset ovat kuitenkin eksyneet kauas Jumalasta ja tehneet itselleen muita, ns. epäjumalia.''
        Minulla on sitten dementia tämän asian suhteen, en ole koskaan sellaista ''muistanut''.

''Jumala, JHWH, oli juutalaisten Jumala ja tämä uskonto piti sisällään monia uskonsankareita. N. 2000 vuotta sitten syntyi luvattu Messias.''
        Tämä ''messias'' ei kuitenkaan kelvannut juutalaisille. Ihan kuin Jahve ei olisi lukenut VT:a, eikä tiennyt mitä raamatussa oli asiasta kirjoitettu.

''Raamattu on täynnä paradokseja, eli sisältää samanaikaisia päinvastaisuuksia.''

Paradoksi ei ole sama kuin ristiriita.
        Mahdolliset ristiriitaisuudet ovat eri asia.

Paradoksi on esim. sitä, että Jeesus Kristus on samanaikaisesti sekä "Jumalan Karitsa", että "Juudan Leijona".

• uskova X
        K.R.S. kirjoitti:

Jeesus Messias (Kristus):

http://www.youtube.com/watch?v=-Y6oRFlbEh0&feature=related

• ööörk...
        uskova X kirjoitti:

Jeesus Messias (Kristus):

http://www.youtube.com/watch?v=-Y6oRFlbEh0&feature=related

Jeesus ei kuitenkaan täyttänyt vanhan testamentin ennustutsta "soturikuninkaasta" joten edes VTn mukaisesti Jeesus ei voinut olla jumala.

Se siitä krisselipellet.

Edes raamattu ei sano että jeesus olisi jumala.

• K.R.S.
        uskova X kirjoitti:

Paradoksi ei ole sama kuin ristiriita.
        Mahdolliset ristiriitaisuudet ovat eri asia.

Paradoksi on esim. sitä, että Jeesus Kristus on samanaikaisesti sekä "Jumalan Karitsa", että "Juudan Leijona".

''Paradoksi (kreikan sanoista παρά 'vastaan' ja δοξα 'oppi' tai 'näkemys') on väite, joka on näennäisesti looginen tai epälooginen. Näennäisesti looginen väite johtaa loogiseen ristiriitaan tai järjenvastaiseen tilanteeseen, näennäisesti epälooginen väite on puolestaan loogisesti selitettävissä.''

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paradoksi

• K.R.S.

• uskova X
        K.R.S. kirjoitti:

''Jeesus Messias (Kristus):''
        Mitä laulu liittyy asiaan? Juutalaisille Jeesus ei kelvannut, koska hän ei täyttänyt VT:n ennustuksia.

http://www.aish.com/jw/s/48892792.html

Annoit hyvän linkin.

Laulu liittyy edellisiin kommentteihin sikäli, että siinä kerrotaan Jeesuksesta "Juudan Leijonana".

Se on myös eräs nykypäivänä Jeesukseen uskovien juutalaisten, "messiaanisten", lauluja.

Laulun sanat sisältävät raamatullisia symbooleja, joilla mm. vanhat juutalaiset profeetat kuvasivat tulevaa Messiasta.

• uskova X
        ööörk... kirjoitti:

Jeesus ei kuitenkaan täyttänyt vanhan testamentin ennustutsta "soturikuninkaasta" joten edes VTn mukaisesti Jeesus ei voinut olla jumala.

Se siitä krisselipellet.

Edes raamattu ei sano että jeesus olisi jumala.

Jeesus kuoli "Jumalan uhrikaritsana", mutta nousi ylös kuolleista saa -tanan ja kuoleman voittaneena Juudan Leijonana.

Hän tulee takaisin taivaista maan päälle, ennustusten mukaan jo ehkä muutamien vuosien kuluttua. Silloin Hän on "soturikuningas", Daavidin poika!

Hän tulee hallitsemaan maata 1000 vuotta.

• Huomenna tulee
        uskova X kirjoitti:

Jeesus kuoli "Jumalan uhrikaritsana", mutta nousi ylös kuolleista saa -tanan ja kuoleman voittaneena Juudan Leijonana.

Hän tulee takaisin taivaista maan päälle, ennustusten mukaan jo ehkä muutamien vuosien kuluttua. Silloin Hän on "soturikuningas", Daavidin poika!

Hän tulee hallitsemaan maata 1000 vuotta.

Sinä et ilmeisesti edes tajua, että lause "Jeesus tulee pian" on koko maailman kaikkein epäuskottavin lause.

Lause joka kadotti kaiken uskottavuutensa jo yli tuhat vuotta sitten, eikä ole sen jälkeisestä odottelusta yhtään lisää uskottavuutta saanut - mutta ei enää enempää voi sitä tietenkään menettääkään, kun kaikki uskottavuus on jo kokoaan poissa.
        Sataprosenttisesti.

• uskova X
        Huomenna tulee kirjoitti:

Sinä et ilmeisesti edes tajua, että lause "Jeesus tulee pian" on koko maailman kaikkein epäuskottavin lause.

Lause joka kadotti kaiken uskottavuutensa jo yli tuhat vuotta sitten, eikä ole sen jälkeisestä odottelusta yhtään lisää uskottavuutta saanut - mutta ei enää enempää voi sitä tietenkään menettääkään, kun kaikki uskottavuus on jo kokoaan poissa.
        Sataprosenttisesti.

Itseasiassa alkukielinen sana, joka on vanhoissa suomalaisissa raamatuissa käännetty sanalla "pian", tarkoittaa varsinaisesti: "äkillisesti", pikaisesti", "yhtäkkisesti".

Jeesuksen tulemusta on odotettu 2000 vuotta ja aina kristityt ovat tulkinneet ennustukset kulloiseenkin omaan aikaansa liittyviksi. Tämä ilmiö selittyy osittain sillä, että maailma toistaa itse itseään.

Samat tapahtumakuviot seuraavat uudestaan ja uudestaan. Hirmuhallitsijat, monet muutkin asiat. Ennustukset sopivat tavallaan moneen aikaan.

Tänä päivänä ns. "lopun ajan" (ei ole sama kuin "maailmanloppu") ennustukset toteutuvat aiempia aikakausia selvemmin. Monet kristityt näinä päivinä odottavat äkillistä ylösnousemusta, ns. "ylöstempaamista". Jeesus on luvannut hakea omansa pois, maailmassa alkaa 7 vuotta kestävä ns. "vaivan aika", hirvittävin aika koko maailman historiassa. Tämän jälkeen Jeesus saapuu takaisin maanpäälle, hallitakseen täällä 1000 vuotta (Tuhatvuotinen valtakunta).

Jokainen, joka ottaa vastaan Jeesuksen oman elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi, pelastuu ja pääsee myös mukaan ylösnousemukseen.

• ei liian vakavasti s

Ei täällä nyt ihan herkkähipiäisimmät ateistit oleleile ja pitäähän olla jotkain huumoriakin: se kamelin aunus ja Nikita- hattuveikko. joka voi vastaan tallustella.

• uskova X

Juuh.

Minua nauratti tuolla vitsipuolella se kertomus papista, jonka piti laittaa lasilliseen vettä kaksi tippaa votkaa, mutta laittoikin votkalasilliseen kaksi tippaa vettä ja mitä siitä seurasi...

• im Ateist

Olen itse ateisti ja minun mielestä ihminen saa uskoa mihin haluaa, mutta monesti eri uskonnoissa on tapana satuttaa niitä ihmisiä jotka on ns. "väärän uskoisia" .
      Monissa uskonnoissa aliarvioidaan naisia joka johtuu täysin siitä että miehet pelkäävät naisen seksuaallisuutta ja ovat aina pelänneet. Raamatun kirjoittaja oli mies joka myös pelkäsi naisen seksuaallisuutta. Raamattu on satu ja satuna sen pitäisi pysyä! Uskonto on tosi asioiden pelkäämistä.
      Suomi on hyvinvointi valtio jossa kaikki voivat elää kohtuullisessa tasa-arvossa... Suomi on rikas valtio ja niin on muut pohjoismaatkin ja jos olette huomannut myös pohjoismaissa on vähiten uskovaisia, tasa-arvo kohdillaan, vähän sotia ja eniten iloisia ihmisiä. Eikö nämä uskovaiset ymmärrä tai huomaa sitä eroa mikä tässä näkyy? Kyllä se niin on että uskonnot on kaiken pahan alku ja juuri. Sodat yleensä syntyvät uskonnoista joten MINÄ en aijo olla mukana asioissa jotka satuttaa toisia. Saat olla minkä näköinen tai kuuloinen tai ihan mikä haluat mutta muiden satuttaminen on aina väärin.

• jep jep

Kun joku kristitty joka ei tunne minua, tapaa minut ensimmäistä kertaa, ja on nähnyt minun käytöstä vähän aikaa, hän kehuu minua kavereilleen todellisena hyväntekijä kristittynä.

Mutta kun hänelle selviää että olenkin ateisti, muutun saman tien helvetin syvimmän sontakolon lika ämpärin arvoiseksi...

• uskova X

En minä ole koskaan tuolla tavoin suhtautunut ateisteihin.
        Eihän ateismi millään tavoin alenna ihmisen hyvää työtä, tai hyviä ja ansiokkaitakin tekoja. Eikä ateismi tee ihmisestä mitään likaämpärin arvoista ihmistä.

Kristinusko puhuu kylläkin synnistä, mutta nimeää kaikki ihmiset syntisiksi. Itse olen syntinen ihminen. Mutta uskon kautta Jeesukseen, olen armahdettu syntinen. Usko sitten aikaansaa halua tehdä Jumalan tahdon mukaista parannusta ja Jumala antaa siihen voimaa.

Ihminen ei omassa voimassaan voi saada tällaista uskoa, vaan sitäkin tulee rukoilla Jumalalta. Näin ihminen ei koskaan voi kehuskella itsellään, vaan kaikki hyvä saadaan Jumalan armosta ja rakkaudesta.

• ..
        uskova X kirjoitti:

En minä ole koskaan tuolla tavoin suhtautunut ateisteihin.
        Eihän ateismi millään tavoin alenna ihmisen hyvää työtä, tai hyviä ja ansiokkaitakin tekoja. Eikä ateismi tee ihmisestä mitään likaämpärin arvoista ihmistä.

Kristinusko puhuu kylläkin synnistä, mutta nimeää kaikki ihmiset syntisiksi. Itse olen syntinen ihminen. Mutta uskon kautta Jeesukseen, olen armahdettu syntinen. Usko sitten aikaansaa halua tehdä Jumalan tahdon mukaista parannusta ja Jumala antaa siihen voimaa.

Ihminen ei omassa voimassaan voi saada tällaista uskoa, vaan sitäkin tulee rukoilla Jumalalta. Näin ihminen ei koskaan voi kehuskella itsellään, vaan kaikki hyvä saadaan Jumalan armosta ja rakkaudesta.

Kristitnusko onkin yksi tippa uskontojen meressä eikä sillä ole mitään painoarvoa elämässä paitsi niille jonka kristinsuko on julmasti tappanut

• uskova X
        .. kirjoitti:

Kristitnusko onkin yksi tippa uskontojen meressä eikä sillä ole mitään painoarvoa elämässä paitsi niille jonka kristinsuko on julmasti tappanut

Usko on jokaisen henkilökohtainen. Uskonnon nimissä on tehty vääryyksiä, myös yksilöt tekevät niitä. Jumala itse ei vääryyksiä hyväksy. Vääryydentekijät eivät ole Jeesuksen opetuslapsia, eivätkä oikeita kristittyjä, vaikka itse itseään sellaisina pitäisivät. Paljon on myös tehty väärää muka "uskon" nimissä, vaikka motiivit ovat olleet pelkästään poliittiset. Tekijät eivät ole olleet kristittyjä. Monet kutsuvat itseään kristityiksi, vaikkeivät edes tunne raamattua.

Jokainen meistä tekee tilin Jumalalle kaikista teoistaan. Siksikin meidän tulee pyrkiä kaikkeen hyvään. Jeesuksen sanoma on: "rakasta Herraa, sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi." Jumala antaa pyyteettömän rakkauden, kun sitä rukoilee.

• atheist.
    • deedeekoo

Minusta tuli ateisti varsinkin helluntailaisten toimesta, pisti ajattelemaan enemmänkin mitä uskon takaa löytyy. Takakireitä jotka pienessä piirissä kertovat "omia totuuksia" muista ihmisistä puhuen läpiä päähänsä eli laittaen toisten sanomaksi asioita mitkä eivät pidä paikkaansa. Pari tuollaista järjetöntä syytösryöppyä silmilleni kuunnneltua sain tarpeekseni kristityistä ja uskosta. Täydellistä pahansuopuutta.

Evlut pappi puhua toitotti isäni hautajaisissa autoista ja siitä millä hän ja poikansa ajelee. Kiitos maallisesta mutta jotenkin närästi ja vielä enemmän äitiäni. Taisi olla kosto kun minua ei kirkonkirjoilla näkynyt.

Aamen.

• attekismus

***** ******** ***** aloitus pyydetty poistoon ****** ****** epäasiallisena ja ****** ****** provokatiifisena!

• uskova X

Mehän käydään täällä aivan asiallista keskustelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4753
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3848
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      3336
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3081
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2914
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2578
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2226
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2040
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      38
      1913
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108