Onnistuin ! ! ! :)

hippiskäinen¤

Mä olen lyhyen elämäni aikana yrittänyt ja yrittänyt laihduttaa, mutta milloinkaan se ei ole onnistunut. Ei kyllä ikinä! Aina se on ollut niin takkuista puuhaa, että oksat pois! :( Monet itkut on tirautettu ja itsesäälissä ryvetty.

Sitä tosiasiaa ei ole kiertäminen, että kuluta se mitä syöt.
Niin ärsyttävältä kuin se kuulostaakin ja kaikki sitä toitottaa.

Minä olen 159cm pitkä ja painoin 112kg vuosi sitten.
Nykyinen painoni on 83kg.
Painoni oli päälle sata ainakin kolme vuotta. Sitä ennen paino nousi pikku hiljaa tasaiseen tahtiin. Kiitos oman tyhmyyteni. Herkut vei voiton.

En tiedä mikä liikuntaterveyshyvänolon ampiainen minua pisti, mutta siitä se lähti. Ihan oikeesti, ennen vihasin liikkumista, en jaksanut tehdä yhtään mitään ja kaikki tuntui vastenmieliseltä.

Aloitin uuden elämän. Liikuin, söin vähemmän ja terveellisesti. Herkut jäi pois lähes kokonaan. Jäin riippuvaiseksi painon putoamisesta.
Jotkin palaset vain loksahti päässä oikeille paikoille ja huomasin miten älyttömän hyvä olo siitä liikkumisesta tuli. Pyöräilin, kävin reippailla kävelylenkeillä, uin ja jumppasin myös välillä.

Jätin perunat ja pastat kokonaan pois, söin iltapalaksi vain hedelmiä.
Ainoa leipä mitä söin, oli kuntonäkki tomaatilla, salaatilla, kevyt juustolla ja kurkulla sekä VOILLA.
Join paljon vettä. Tosi tosi paljon vettä.
Paino alkoi pudota loppujenlopuksi tosi äkkiä.

Tällä hetkellä painon lasku on hidastunut. Syön nykyään perunaa ja pastaa, mutta kohtuudella, salaatteja ja hedelmiä en ole unohtanut.

Olen kyllä niin tyytyväinen itseeni! Aina olen ollut erittäin laiska. Ihan totta.
Joka paikkaan piti päästä autolla, lyhytkin matka.
On vaan niin voittaja fiilis! :)

42

6479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienoa :)

Vautsi!!!

• 16+2

Hyvä hyvä juttu :) Oon onnellinen sun puolesta, toivottavasti munkin laihdutus onnistuu yhtä hyvin :p

• Himo liikkuja

Hienoa,että olet löytänyt liikunnan kautta elämääsi uutta "elixiidiä" ja samalla kehosi kokee liikunnan myötä varmasti muodonmuutosta.
        Mutta yritäppä kiinnittää ruokavaliossasi huomio myös seuraavaan seikkaan, nimittäin HIVENAINEET: on alue joka monesti unohtuu liikkuvan ruokavalion osalta.
        Koska kiinnitetään vain huomiota hiilareihin,rasvoihin sokereihin ja kaloreihin yleensäkkin joka on hyvä sinänsä mutta siinä ohessa menee ns."lapsi pesuvesien ohessa ulos".
        Mikäli liikut paljon sen myötä kulutat paljon jolloin kehostasi myös hivenaine laskee ellet huolehdi korvaavista aineista.
        Kromia ja magnesiumia ainakin suosittelen. Kehoitukseni perustuu kokemukseen.

• Mamma85¤

Todella ihailtavaa :) Onnea tosiaankin todella paljon! Toivon itteltäni samaa.Mut musta kans tuntuu että jotkut aivonystyrät todella tajus yhtäkkiä että elämä voi olla mukavempaa kun nauttii liikunnasta yms.Osa tekstistäsi kuvaili just mua :)
      Mun ei ollut tarkoitus edes aloittaa mitään laihista koska en myöskään niissä koskaan ole onnistunut mut jotenkin vaan alkoi liikkuminen ja terveellinen elämä ja tässä sitä ollaan jo 10 kiloa kevyempiä :) toivottavasti fiilis jatkuu ja paino tippuu :)

• laihruttaja

Vau! Mahtavaa! Onnea suorituksesta!! :) Tää motivoi itseäkin! Mulla on vielä matkaa paljon ja aionpa minäkin onnistua! :)

• Hyvä hyvä! Onnea aloittaja! motivoit vielä monia muitakin upealla elämäntaparemontillasi! :)

• Mikkos69

jaa a Mä olen läski enkä jaksa liikkua Onko mulle jotain lääkettä?

• täti Moonika

Lääkettä ei ole, mutta jos tahdot ylimääräistä kiloista nopeasti eroon, harkitse amputaatiota.

• Tarkkalan tyttöt
        täti Moonika kirjoitti:

Lääkettä ei ole, mutta jos tahdot ylimääräistä kiloista nopeasti eroon, harkitse amputaatiota.

Hai mitenkä siellä viihtyy missä ei ole lihaa,mutisi Manne laittaessa pykälään reppuaan.

• TARJAHELENA

Mutta aloittaja painaa vieläkin liikaa, itse olen 159 cm pitkä ja painan ton 83 kg niin lääkäri sanoi, että pitäisi sen painon olla 65-67 kg minun pituisella että tälleen täällä.... mutta onnea sinulle painon pudotuksestasi, en sillä tätä kirjoittanut vaan kun mikään ei riitä pudottipa sitä painoa tai ei..... aina vaan sanotaan et enemmän lisää pudotusta huh huh..... ja liikun joka ikinen päivä sen tunnin tai enemmänkin kävelen...joka paikkaan nousen portaita jne.... mulla on hormonaaliset syyt miksi se jämähti tähän toi paino , mutta en lakkaa yrittämästä... ja en tarkoittanut loukata
      HIENOOOOO

• 53v

Minä 160cm ja 51kg. Olen keski-ikäinen ja painanut aina saman. Kaksi raskautta jotka ei jättäneet lisäkiloja.
        Jonkin verran saa katsoa nykyään mitä suuhunsa laittaa. Tai lähinnä minkä verran. Vatsan kohtaan tuppaa helposti tulemaan ylimääräistä. Ikä varmaan vaikuttaa. Luulen että tuo ruumiinrakenne on jollain lailla syntymäominaisuus ja perintötekijät vaikuttaa. Toisilla paino pysyy helposti normaalina, toiset saa tehdä työtä ettei sitä tule liikaa.

• MotiVaatioTon

Todella hienoa! Itse en ole saanut painoa liikahtamaan yhtään.

Liikun neljstä viiteen kertaa viikossa (hiihtolenkki 1h/ kuntosali 1-1,5h/ uinti 1km) hyötyliikunta. En syö pizzaa, hampurilaisia tms. pikaruokia ja karkkipäivä kerran viikossa (pieni Sukulaku pussi tms.). Pasta, riisi ja peruna ovat jääneet ruokavaliostani viime kesänä. Ja kiloakaan en ole laihtunut vuoden aikana...

Onneksi ei mitään terveydellisiä haittoja ole, mutta harmittaa vain tämä 40 huiteilla oleva painoindeksi. Motivaatio on välillä tosi kadoksissa. Rahaa on mennyt ravintoneuvontaan ja personal traineriin, työterveydestä ei saanut MITÄÄN apua. Mutta onneksi sentään pidän liikkumisesta, joten painonpudotus ei ole ainoa syys sen harrastamiseen.

• 5t4wgstgw54se

Kannattaa syödä ne hedelmät aamusta ja iltapäivästä muu ruoka, siis ihan pelkästään ruuansulatuksen takia.

• Onnen pekka miehesi.

Hyvä!

Noin se pitää hoitaa.
      On hyvä antaa arvoa itselleen sen verran, että keksii muutakin tekemistä kuin syömisen. Olen montaa lihavaa kuunnellut vuosikaudet. Aina heillä on syy jossain muussa kuin itsessään ja syömisessään. On olevinaan poikkeuksellista aineenvaihduntaa ja vaikka mitä, aivan erikoislaatuisia ihmisiä.
      Sinä olet oivaltanut sen tarvittavan, syö se mitä tarvitset, ei enempää, ja liiku jotta pysyt kunnossa. Arvosta itseäsi, jotta saat sen ja liikunnan kautta itsellesi hyvän olon ja voit nauttia oikeasti elämästä!!
      Siinä se on kaikessa yksinkertaisuudessaan.
      ONNEA Sinulle

• Fiifiiu

Hieno juttu! Isosti onnea ja tsemppiä myös jatkoon :)

• mies laihduttaja

Mä olin 2010 ,114 kg possu ja nyt olen 80 kg pikku possu

• 4+2

Voit tutkia tarkemmin tapahtunutta muutosta, ja huomata että ajatuksen muutos aiheutti muutoksen toiminnassasi. Itsesääli on sitä, että ajattelee olevansa huono jne ja senlaiset ajatukset toimivat vastaavasti rajoittavana mikäli niihin uskoo. Olemme oppineet lapsuudesta lähtien ajatuksia ympäristöltä, ja ne vaikuttavat elämäämme ohjaamalla tai rajoittamalla eri tavoin liikettämme.

Olen tutustunut erääseen uuteen käytännön/elämänfilosofiaan, jonka mukaan ulkoiset ajatukset määrittelevät meille hyvin vahvasti myös sen mitä meidän elämässämme tulisi tehdä, ja lopulta alammekin tekemään valintamme näiden ajatusten pohjalta, sen sijaan että tekisimme ne oman tahdon pohjalta. Vähitellen oma tahto vajoaa tiedottomuuteen varttuessamme, ja tämä mielen ristiriita aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia elämäämme.

Tuosta elämänfilosofiasta löytyy tietoa, jonka avulla oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatus paljastuu niin siitä on tullut tietoiseksi ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta henkilö huomaamatta ohjaten tämän elämää. Sitä mukaan kun ajatuksia paljastaa, tietoisuus omasta itsestä ja tahdosta kasvaa, ja jossakin vaiheessa ulkoiset ajatuset ovat lakanneet vaikuttamasta valintoihin, ja ne tapahtuvat omasta tahdosta. Katso Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja, löysin sen sivulta www.alkuajatus.org ja siellä voi myös ilmottautua maksuttomaan nettiopintopiirin, jossa voi tutustua aiheeseen lähemmin. Kannattaa kokeilla, tämä todella toimii.

• kaksitoist sitte

Mie olen sitä ikäluokkaa, ettähankitut kilot pysyy. Paljon ei ole liikaa, mutta kuitenkin noin viisi kiloa olisi kiva saada pois. Olet kyllä mahtava, ihailen.

• miksimiksumuksu

UPEAAAA,,LIIKU PALJON JA VAIKKAPAS SAUVAKÄVELMÄÄLLÄ MYÖS!!!!

• Aloittaja - minkä ikäinen olet?
      Kuitenkin sanon wautsi ja mainiota jatkoa sinulle...

• jatka samaa rataa

Todiste siitä, että koko homma lähti korvien välistä. Asenne ja suhtautuminen syömiseen ja elämäntapaansa täytyy muuttua ennen kuin saa aikaan pysyvän muutoksen ja aloittaja on onnistunut tässä hyvin. Hieno juttu! Varo vain, kohta joku alkaa nimitellä sinua liikuntariippuvaiseksi - yleensä hoikkia ihmisiä kadehditaan, et saa aina jotain piikkejä, et on mukamas liian laiha kun on muodot oikeissa paikoissa. Ja jos liikkuu säännöllisesti, liikunta elämäntapa, sitten on kuullut kommentteja, et olet liikuntariippuvainen, tai mitä pakenet.... Et pientä kateutta varmaan, jotkut kun eivät saa peräänsä mihinkään sohvan pohjalta, ja liikkumisen esteenä oma asenne. Liikunta muuten säätelee insuliinitasoa, jolloin alkaa automaattisesti syödä terveellisemmin, koska voi huonosti, jos syö huonosti - tapahtuu aika automaattisesti tietyt ruokailutottumukset.

• Mahtavaa! Minulla oli viime syksy raskas, siskoni sairastui ja minä söin suruuni. Kaikki maistui: valmispizzat, karkit, suklaa, siiderit yms. Nyt joulun jälkeen tein täydellisen ruokaremontin; vaalea leipä jäi kokonaan pois, samoin kaakao. Syön päivässä kaksi lämmintä ateriaa, joista toinen on kevyempi (keitto). Lisäksi juon paljon vettä. TV:n tai lehden ääressä en syö ollenkaan, muuten tulee ahmittua. Lisäksi harrastan hyötyliikuntaa (lenkkeily, uinti, pyöräily yms.) Karkkipäivän pidän kerran viikossa. Harrastan myös zumbaa ja kuntonyrkkeilyä. Yksi kilo on jo tippunut ja omaan ihannepainooni on matkaa 29 kiloa. Se, että pääsisin jo alle 80 kilon, on kovan urakan takana, mutta onnistun =)

• onnea! :)

Vau, upea saavutus! Onnea myös jatkoon! :)

• tulevaKesäBeibe

mahtavaa!!
      Mulla kolme vuotta paino vain nousi ja nousi,oli masennusta ym.
      Joskus kauan sitten kävin salilla ja jumpissa.
      Sitten se vaan tuli,päätös että nyt HALUAN laihtua.
      Aloitin salitreenin (4krt viikossa) ja pyörällä töihin.
      Pari kuukautta sitte otin kaveriksi cambridgen jolla sai aivan törkeen helpolla lisää potkua painonpudotukseen! Olen siis 35v 162cm ja painan 77kg... -15kg 6kk (ja senttejä esim.vyötäröltä 18,reidestä 15 jne).
      Nykysin korvaan osan ruoista cambridgella, iltaisin syön hernemaissipaprika-pussin,sipulia,juustoa (koskenlaskija esim.) ja mausteita. Lisäksi kanaa,kalaa tai lihaa...ja rasvaprosentti senkun pienenee ja minä siinä mukana :D

• eljii

raitiovaunun korvaaminen kävelyllä alle puolen tunnin kävelyetäisyyksillä pudotti painoindeksiä yhdellä pykälällä ilman todellakaan muuia temppuja

muutenkin suomalaisten velttous järkyttää: liukuportaissa 90 prosenttia tervejalkaisen näköisistäkin jämähtää paikoilleen kun ihan ilmaiseksi saisi tehokasta liikuntaa

• huolenaihe tämäkin

Itse puolestani olen lyhyen elämäni aikana nähnyt useita aivan liian ylipainoisia nuoria naisia jotka olisivat melkein 100% varmuudella (täyttä varmuuttahan ei voi arvioida) standardien mukaan täydelliseksi kelpaavia jos pysyisivät hoikkana. Mikä ihme ajaa sellaisen henkilön tekemään itselleen noin? Useat tavalliset perus naiset käyttävät koko ikänsä itsensä ehostamiseen mutta kun lähtökohtaisesti eivät ole täydellisiä jäävät tulokset tosiaankin tavalliseksi. Ja sitten on nämä jotka kaikista edellytyksistään huolimatta pilaavat itsensä jo nuorena. Eihän heidän asiansa minuun pitäisi vaikuttaa kuitenkaan mutta onhan silti kummallinen ilmiö tämä lihavaksi repsahtaminen.

• fghjkl

Muistakaa PROTEIINI. Et maininnut siitä mitään aloitusviestissäsi, joten ajattelin mainita. Muuten lähtee myös lihakset, jonka myötä myös painon putoaminen hidastuu.

• 12+15

Ap:n kaqnnattaisi edelleen pitää poissa makaroni ja valkoinen vehnäjauho ynnä sokeri, lihottajat numero yksi.

Voi on hyvä, kun margariinin ja kevyttuottieiden syöjät saisi joskus sen kalloonsa ettei voi todellakaan lihota. Sen sijaan rypsioljyön omega 6-happojen liikasaanti (kevytintoilijoilla tavallista) voi aiheuttaa elimistössä tulehdusmaisen tilan.

• kahdesta pahasta

Samoin on tutkittu että kevytmakeutteet lihottavat ja aiheuttavat syöntihimoa. Lisäksi esim. aspartaamin on tilastoitu aiheuttavan noin 50 eri vaivaa,
        On useita maita joissa aine on kielletty.

Ennen syön sokeria jos makean himo iskee, kuin aspartaamia josta itse saan huonon olon.

• Aivohäiriöt lisäänty
        kahdesta pahasta kirjoitti:

Samoin on tutkittu että kevytmakeutteet lihottavat ja aiheuttavat syöntihimoa. Lisäksi esim. aspartaamin on tilastoitu aiheuttavan noin 50 eri vaivaa,

Ennen syön sokeria jos makean himo iskee, kuin aspartaamia josta itse saan huonon olon.

Monet äidit esim, vetää aspartaamilla makeutettuja ruokia ja limsoja raskaana ollessaan ja imettäessään. Olen miettinyt onko tällä mitä yhteyttä siihen, että erilaiset aivojen häiriöt lapsilla ovat selvästi lisääntyneet.

Tämä nyt pomppasi hiukan ohi aiheesta, mutta kevytlimsoja ym. ei todellakaan kannata nauttia siinä luulossa että niillä laihtuisi!

• tee ite parempi
        Aivohäiriöt lisäänty kirjoitti:

Monet äidit esim, vetää aspartaamilla makeutettuja ruokia ja limsoja raskaana ollessaan ja imettäessään. Olen miettinyt onko tällä mitä yhteyttä siihen, että erilaiset aivojen häiriöt lapsilla ovat selvästi lisääntyneet.

Tämä nyt pomppasi hiukan ohi aiheesta, mutta kevytlimsoja ym. ei todellakaan kannata nauttia siinä luulossa että niillä laihtuisi!

älä dissaa hyvää tuotetta. minkä makeutusaineen sinä olet keksinyt?

• eiliikuntaa

Makeutusaineet eivät lihota. Ne yllyttää ruokahalua ja laihduttaja syö sitten nälkäänsä enemmän kuin tarpeen on. Saman tekee myös sokeri. Jopa makeat hedelmät.

• Heh !

>

Voissa on rasvaa n 80 %. Jos voin sijalla käyttää margariinia, jossa on esim. 40 % rasvaa, niin kalorisaanti tippuu hivenen. Tämä tietysti laihduttaa.

>

Älä nyt hullujas puhu. Rypsiöljyssä on erinomainen omegasuhde: siitä ei todellakaan saa liikaa omega-6-rasvaa.

>

Vain kokonaiskalorit ratkaisee. Mikään yksittäinen ravintoaine ei siis sellaisenaan ole lihottava.

• Heh !

>

No, makeutusaineet eivät sentään lihota, mutta jotkut ihmiset todellakin syövät enemmän, jos käyttävät makeutusaineita. Tämähän ei ole kevyttuotteiden perusidea. Ajatus niissä on se, että jos jonkin tuotteen korvaa kevyellä, niin silloin laihtuu. Virheen tekee siinä, että miettii, että voi syödä enemmän, jos käyttää kevyttuotteita.

>

Mutta yksikään vaiva ei ole merkittävä - jos sellaisia nyt ylipäätään on. Tomaatissakin on väittämän mukaan yli 200 syöpävaarallista ainetta luonnostaan. Eli tuloksia oman uskomuksen puolesta tulkiten mistä tahansa tuotteesta saadaan suuri saatana.

>

Mitäs maita tällaisia on ?

Olisiko kuitenkin niin, että joissain maissa sitä ei ole vielä hyväksytty ?

>

Vai onkohan tuo "aspartaamista huono olo" omaa kuvitteluasi (kenties aspartaamihihhulointisi vuoksi kuvittelet tuollaisen huonon olon - ja sen liittyvän aspartaamiin) ?

Todellakin ihmisillä on tällaisia omia kuvitelmia, joissa he liittävät jotain itse"havaitsemaansa" vaivaa johonkin tiettyyn tuotteeseen, johon suhtautuvat negatiivisesti. Yleensähän tällaisella assosiaatiolla ei ole reaalimaailman vastinetta.

• Heh !
        Aivohäiriöt lisäänty kirjoitti:

>

Tällaisesta ei ole todisteita, joten perustat käsityksesi nyt pelkästään omaan uskomukseesi.

Onko aivojen häiriöt ylipäätään lisääntyneet ?

>

Ei ne luonnollisesti laihduta mutta eivätpä lihotakaan (tosin jos sokerillinen juoma vaihdetaan kevytlimsaan, niin sitten ne laihduttaa). Ei ole olemassa mitään rationaalista syytä kuitenkaan vältellä kevytlimsoja kuin ne levittäisi jotain ruttoa. Niitä voi juoda aivan hyvin pieniä määriä - vaikka päivittäin.

• 6+19

Ei sokeri lihota sen enempää kuin rasvakaan, jos sitä ei liikaa syö... Eräs tuttavani lopetti karppaamisen, koska lihoi. Eli eiköhän se vain ole laihtumisen edellytys numero yksi, että ei syö enempää kuin kuluttaa, oli se sitten mitä tahansa.

• Liike on lääke

Onnea sulle, viisas ihminen. Elämäntaparemontti on tosiaan ainut keino päästä pysyviin tuloksiin, hyvään kuntoon ja perusterveeksi. Oikea ravinto, säännöllinen liikunta ja riittävä uni, peruspilarit ovat siinä.

• eiliikuntaa

Tosi tosi paljon vettä? Sekö on terveellistä? Nyky tutkimuksien mukaan runsas veden juominen ei ole terveellistä. Veden mukana huuhtoutuu elimistöstä paljon tarpeellisia aineita pois.
      Karppaus ei ole hyväksi liikkujalle. Tosin kerroit syöneesi hedelmiä, josta sait hyviä hiilareita.Ei niitä hiilareita kannatakaan ottaa viljasta.
      Todellisuudessa tuskin koskaat vihasit liikuntaa, koska et muuten olisi siitä innostunut. Itse aikoinaan pidin liikkumisesta, mutta nykyisin ei sitten lainkaan. YÖK.
      Itse en herkuttele, mutta paino ei putoa. Meillä syödään terveellisesti, mutta nälässä en ala olemaan. Ruoka-annokseni ovat vuosien saatossa pienentynyt yli puoleen entisestä, mutta paino ei. Ennen tosin liikuin, niin kulutin kaikki poiskin.
      En jaksa kiinnittää huomiota painooni. 20kg on kyllä ylimääräistä, mutta so?

• tee ite parempi

Onpas sinulla erikoisia kommentteja ja tuohon "Makeutusaineet eivät lihota. Ne yllyttää ruokahalua ja laihduttaja syö sitten nälkäänsä enemmän kuin tarpeen on" en voi sanoa mitään kerta en itse ole lihava. Käytän silti lähes pelkkää "lighttia" kaikissa tuotteissa sokerin tilalla. Painon pudottaminen/hallinta terveyssyistä on pienen marginaaliryhmän ongelma mutta tuo 20kg ylimääräistä ja varsinkin jos se näyttää ylimääräiseltä on yleinen ongelma kelle tahansa.

• Onnea!

Onnea painon pudotuksesta!! Itse olen oivaltanut, että tärkeintä liikkumisessa on, että tekee sellaista mistä pitää ja vaikka pienissä pätkissä. Itselleni ainakin ajatus kahden tunnin sali-sessiosta on jo sellainen, että tekee mieli tyrmätä homma alkuunsa. Alussa yritin noudattaa ohjelmaa, mutta itse asiassa siinä kävi niin, että sentit vain lisääntyivät!! Oiskohan stressi aiheuttanut sen sekä epämääräinen vuorokausirytmi. Nykyään en tuijota sitä ohjelmaa, teen sitä, mikä milloinkin kivalta tuntuu. Ihmetyttää vaan, miksi olen laihtunut vajaassa vuodessa vain n.3-4kg ja miksi tietyistä paikoista ne sentit ei tipu ollenkaan! Näin on ollut aina, että lantio ja yläreidet eivät vai pienene, on painoni mikä hyvänsä. Ja juuri ne ovat ne kohdat, mistä eniten haluaisin senttejä pois.

• Voi ja kerma!

Ihanaa toi sana leipää VOILLA! En laihduta, mutta mikään ei voita voita!

• Hieno juttu :)

Onnea vain onnistumisellesi :) Vaikka painonlasku onkin hidastunut viimeaikoina, pudotus se on pienikin pudotus. Ja suuri askel kohti normaalipainoa, johon varmaankin tähtäät? Olet jo niin paljon pudottanut, että loputkin kilot kyllä karisevat ajan kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3240
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1482
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      159
      1265
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      51
      838
    Aihe