Tekeekö aloitteen teko naisesta "alempiarvoisen" ?

mietin vain

Siis verrattuna naisiin, joiden kanssa mies on ollut aloitteellinen osapuoli.

Jotenkin vain tämä vaivaa minua aina kun näin naisena olen ollut aloittellinen osapuoli. Että mies ei nähnyt minua tarpeeksi hyvänä ja sen arvoisena, että hän olisi vaivautunut tekemään aloitteen.

En minä halua olla muita naisia vähäarvoisempi.

74

2106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjnkhjb

      Ei! Aloitteen tekeminen tekee naisesta hurjasti niitä passiivisia naisia ylempiarvoisen.
      Se että mies jättää aloitteen tekemättä, johtuu usein siitä että nainen on niin ihastuttava, että pakit sattuisivat liian paljon. Sen sijaan niitä naisia on helppo lähestyä joista ei ole yhtään niin kiinnostunut. Eli se että mies ei tee aloitetta ei useinkaan johdu siitä että mies ei näkisi naista aloitteen arvoisena, vaan siitä että hän pitää naista erityisen suuressa arvossa.

      On paljon järkevämpää että nainen tekee aloitteen, kuin että mies tekee aloitteen, koska nainen voi aina lähestyä miestä ilman pelkoa siitä että mies suuttuu hänelle sen vuoksi. Mies ei myöskään odota että naisen tarvitsisi lähestyä jollain tietyllä tyylillä. Nainen voi ihan rauhassa heittää vaikka jonkun kuluneen iskurepliikin tai mennä suoraan asiaan ilman mitään smalltalkia.
      Naisten on niin paljon helpompaa tehdä aloite, että on todella hölmöä etteivät he harrasta aloitteiden tekemistä enemmän. Arvostan todella jokaista aloitteellista naista

      • Tällaisia tuntuu olevan harvassa, jotka arvostavat naisten aloitteellisuutta. Tai, mistä kummasta onkaan pesiytynyt ajatus, että nainen olisi jakorasia tai erittäin epätoivoinen, mikäli tekee aloituksia. Itse annan piut, paut tällaiselle ajatukselle, koska tunnen itseni ja omat motiivini. Kuitenkaan en voi olla aloittajan tapaan joskus miettimättä tätä kysymystä.

        Pääsääntöisesti, kuten olen jossakin jo kertonutkin, niistä ei ole yleinsä syntynyt mitään suurempaa, kun olen itse ollut aloitteen tekijä, mutta miesten aloitteista on syntynyt joka kerta jotakin. On ollut tunne tällaisesta, että naureskellaan vaan, eikä oteta onkeen.


      • helinakeijuvaan kirjoitti:

        Tällaisia tuntuu olevan harvassa, jotka arvostavat naisten aloitteellisuutta. Tai, mistä kummasta onkaan pesiytynyt ajatus, että nainen olisi jakorasia tai erittäin epätoivoinen, mikäli tekee aloituksia. Itse annan piut, paut tällaiselle ajatukselle, koska tunnen itseni ja omat motiivini. Kuitenkaan en voi olla aloittajan tapaan joskus miettimättä tätä kysymystä.

        Pääsääntöisesti, kuten olen jossakin jo kertonutkin, niistä ei ole yleinsä syntynyt mitään suurempaa, kun olen itse ollut aloitteen tekijä, mutta miesten aloitteista on syntynyt joka kerta jotakin. On ollut tunne tällaisesta, että naureskellaan vaan, eikä oteta onkeen.

        Empä itse ainakaan ajattele, että aloitteen tekeminen tekisi jostakusta epätoivoisen. Ja itse en ole kuullut että naisesta tulisi jakorasia vain tuosta syystä. Kyllä se tulee enemmänkin kaiketi siitä jos joku nainen oikeasti on jakamassa persettä aina kun tekee mieli.

        Ja aloittajalle. On monia syitä miksi joku ei kiinnostu toisesta. Minkäs sille sit voi. Enintään yrittää uudestaan. Kenties sillä miehellä on ollut henkilökohtaisia syitä, että miksei ole silloin kiinnostunut tai ehkä onkin niin, ettei joku asia natsaa teillä.


      • Pelkurit selittelee

        Kaikenlaiset nössö"miehet" täällä selittävät, miten on kauhean pelottavaa lähestyä naista koska pakkien saaminen tekee niin kovin kipeää ja nainenhan voi vaikka suuttua... hahhah. Jos mies on aidosti mies, niin hän ei todellakaan pelkää aloitteen ottamista.


      • kjnkhjb
        Pelkurit selittelee kirjoitti:

        Kaikenlaiset nössö"miehet" täällä selittävät, miten on kauhean pelottavaa lähestyä naista koska pakkien saaminen tekee niin kovin kipeää ja nainenhan voi vaikka suuttua... hahhah. Jos mies on aidosti mies, niin hän ei todellakaan pelkää aloitteen ottamista.

        Olet joko:

        A) Nainen joka nauttii suunnattomasti tästä asetelmasta jossa miesten on tehtävä aloitteet ja naiset saavat vain valita aloitteentekijöistä mieleisensä. Siksi tahdot pitää tästä asetelmasta kynsin ja hampain kiinni ja mustamaalaat kaikki miehet nössöiksi, jotka eivät opettele pelimies asennetta.

        tai

        B) "Mies" jolla ei ole tunteita.


      • Ei hyvä

        Mutta jos nainen tekee aloitteen, hän ei koskaan saa tietää tarttuiko mies vain tarjoukseen vai oliko mies hänestä aidosti kiinnostunut.


      • Ei synny, ei
        helinakeijuvaan kirjoitti:

        Tällaisia tuntuu olevan harvassa, jotka arvostavat naisten aloitteellisuutta. Tai, mistä kummasta onkaan pesiytynyt ajatus, että nainen olisi jakorasia tai erittäin epätoivoinen, mikäli tekee aloituksia. Itse annan piut, paut tällaiselle ajatukselle, koska tunnen itseni ja omat motiivini. Kuitenkaan en voi olla aloittajan tapaan joskus miettimättä tätä kysymystä.

        Pääsääntöisesti, kuten olen jossakin jo kertonutkin, niistä ei ole yleinsä syntynyt mitään suurempaa, kun olen itse ollut aloitteen tekijä, mutta miesten aloitteista on syntynyt joka kerta jotakin. On ollut tunne tällaisesta, että naureskellaan vaan, eikä oteta onkeen.

        "Pääsääntöisesti, kuten olen jossakin jo kertonutkin, niistä ei ole yleinsä syntynyt mitään suurempaa, kun olen itse ollut aloitteen tekijä, mutta miesten aloitteista on syntynyt joka kerta jotakin."

        Just näin! Lähtökohta on ihan eri, jos naisena joutuu tekemään aloitteen. Sitä ei ota tosissaan koko juttua, koska ajattelee, että mies on mukana vain siksi, että tarttui vain tarjoukseen, kun mielenkiintoisempaakaan ei ollut vaihtoehtona.


      • Ei synny, ei kirjoitti:

        "Pääsääntöisesti, kuten olen jossakin jo kertonutkin, niistä ei ole yleinsä syntynyt mitään suurempaa, kun olen itse ollut aloitteen tekijä, mutta miesten aloitteista on syntynyt joka kerta jotakin."

        Just näin! Lähtökohta on ihan eri, jos naisena joutuu tekemään aloitteen. Sitä ei ota tosissaan koko juttua, koska ajattelee, että mies on mukana vain siksi, että tarttui vain tarjoukseen, kun mielenkiintoisempaakaan ei ollut vaihtoehtona.

        Käyttäytyykö naisetkin näin? Eli suostuu jollekin, koska ei ole parempaakaan tarjolla?

        Itse kun ajattelen että ensin jos ja kun tavataan, niin siinä aletaan tutustumaan. Ja jos kävis sillai ettei oikein olekkaan oikea, niin sitten lopettaa homman. Jotkut toki voi tarttuakin tuollai, että kunhan vain joku on, mutta sitä varten on keskustelu, jotta ainakin fiksumpi nainen osaisi miettiä onko toinen tosissaan vai ei. Itseluottamusta pitää sen verran olla, että nainenkin uskaltaa tunnustaa virhearvionsa ja lempata miehen, jos se onkin väärä tai väärällä asenteella.

        Eihän ensitapaaminen ole kummankaan puolelta mikään ikuisen rakkauden lupaus.


    • mementooo

      Naisen aloite on aina arvostettava. Mutta naiset tekevät yleensä aloitteen ylempitasoisella miehelle, joten sitä kautta olet oman valintasi takia alempi.

      Toisaalta, onhan se vähän arpapeliä kenelle miehet tekevät aloitteen, joten älä potki itseäsi turhaan. Jos sinä teet aloitteen, maksimoit omat mahdiksesi saada sellainen mies kuin haluat.

      • ap.

        "Mutta naiset tekevät yleensä aloitteen ylempitasoisella miehelle, joten sitä kautta olet oman valintasi takia alempi."

        Mielenkiinnosta täytyy nyt kysyä, että mitä mahollisuuksia naisella oikeastaan on saada selville minkä "tasoinen" mies on ennen aloiteen tekemistä. Siis jos nyt on kyse jostain puolitutusta ihmisestä, saati sitten jossain baariympyröissä, joissa saatetaan kokeilla onnea ihan tuntemattomien kanssa.

        Siis tietysti sitä näkee, että onko mies miellyttävän näköinen ja miten hän käyttäytyy ja on pukeutunut ja muuta sellaista, mutta tämähän ei vielä taida tehdä miehestä pelkästään ylempitasoista vai mitä ? (Eikös ylempitaoisen miehen olennaisiin piirteisiin kuulu varakkuus ja menestyminen/hyvä asema)


      • sillitrooli
        ap. kirjoitti:

        "Mutta naiset tekevät yleensä aloitteen ylempitasoisella miehelle, joten sitä kautta olet oman valintasi takia alempi."

        Mielenkiinnosta täytyy nyt kysyä, että mitä mahollisuuksia naisella oikeastaan on saada selville minkä "tasoinen" mies on ennen aloiteen tekemistä. Siis jos nyt on kyse jostain puolitutusta ihmisestä, saati sitten jossain baariympyröissä, joissa saatetaan kokeilla onnea ihan tuntemattomien kanssa.

        Siis tietysti sitä näkee, että onko mies miellyttävän näköinen ja miten hän käyttäytyy ja on pukeutunut ja muuta sellaista, mutta tämähän ei vielä taida tehdä miehestä pelkästään ylempitasoista vai mitä ? (Eikös ylempitaoisen miehen olennaisiin piirteisiin kuulu varakkuus ja menestyminen/hyvä asema)

        Ylempitasoinen mies voi olla myöskin köyhä renttu, jos kyseessä on joku taiteilija tai muu sosiaalisesti arvostettu ja suosittu mies. YTM viittaa ainoastaan siihen, että naiset antautuvat miehelle tosta noin vaan (vaikka syytä ei olisi). YTM ei määrittele sitä, millainen mies on muuten. YTM:iä voi olla erilaisia, vaikka tyypillisimmät ovat toki aggressiivinen ja menestynyt johtajauros, ja toisena mahdollisuutena jännittävä ja korkealla sosiaalisella asemalla oleva renttu, jonka taloudellinen tilanne ei ole merkitsevä naissuosion kannalta.


      • ed.
        ap. kirjoitti:

        "Mutta naiset tekevät yleensä aloitteen ylempitasoisella miehelle, joten sitä kautta olet oman valintasi takia alempi."

        Mielenkiinnosta täytyy nyt kysyä, että mitä mahollisuuksia naisella oikeastaan on saada selville minkä "tasoinen" mies on ennen aloiteen tekemistä. Siis jos nyt on kyse jostain puolitutusta ihmisestä, saati sitten jossain baariympyröissä, joissa saatetaan kokeilla onnea ihan tuntemattomien kanssa.

        Siis tietysti sitä näkee, että onko mies miellyttävän näköinen ja miten hän käyttäytyy ja on pukeutunut ja muuta sellaista, mutta tämähän ei vielä taida tehdä miehestä pelkästään ylempitasoista vai mitä ? (Eikös ylempitaoisen miehen olennaisiin piirteisiin kuulu varakkuus ja menestyminen/hyvä asema)

        Riippuu kai vähän iästä, kuuluuko varakkuus ja asema tasoon. Opiskelujen aikana esim. harva mies on varakas tai erikoisessa asemassa. Mutta jos teet aloitteen yhdelle baarin komeimmista miehistä, joka käyttäytyy itsevarmasti ja miehekkäästi, niin kyllähän sun täytyy olla naisten sarjassa samanlainen, että olisitte samaa tasoa.


      • Täytyy muistaa

        että naiset arvottaa yt:t ja at:t aivan eri kriteereistä kuin miehet. Muuutenkin musta koko yt/at- juttu on täyttä sontaa.


    • sillitrooli

      "Pääsääntöisesti, kuten olen jossakin jo kertonutkin, niistä ei ole yleinsä syntynyt mitään suurempaa, kun olen itse ollut aloitteen tekijä, mutta miesten aloitteista on syntynyt joka kerta jotakin."

      Minäpä kerron mistä se johtuu. Aloite ei ole yksittäinen hetki tai teko. Aloite on prosessi. Tässä yksi esimerkkiprosessi, toistetaan vielä siis esimerkki:
      * vitsailee tai flirttailee
      * pyytää ulos
      * keksii tapaamiseen ohjelmaa
      * suutelee
      * tekstailee ja soittelee jälkeenpäin

      Kun naiset yrittävät tehdä aloitteita, he tyypillisesti tekevät vain yhden noista alkuvaiheista. Nainen voi vähän flirttailla, ja pitää sitä aloitteentekona. Tai nainen voi ehdottaa yhteistä tekemistä, ja pitää sitä aloitteentekona. Tämän jälkeen nainen jää lepäämään laakereillaan ja odottaa että mies hurmaa hänet säkenöivämmin kuin kukaan aiemmin.

      Tiedätkö, miten moni mies tulkitsee tuon naisen "aloitteen" ja sitä seuraavan hiljaisuuden?

      • sillitrooli

        Tuo oli siis vastauksena helinäkeijulle, vaikka menikin tänne alas.


      • mementooo

        Vai sanoisiko että iskeminen on prosessi? Aloitteeksi riittää vähempikin, kuin mitä sanoit tuossa. Naiset eivät taida usein tulla ajatelleeksi, että jonkun pitää sen prosessin aikana tehdä "aloite" niihin kaikkiin vaiheisiin, mitä tarvitaan, että edetään suhteeseen asti. Tai mihin sitten edetäänkään.


      • sillitrooli
        mementooo kirjoitti:

        Vai sanoisiko että iskeminen on prosessi? Aloitteeksi riittää vähempikin, kuin mitä sanoit tuossa. Naiset eivät taida usein tulla ajatelleeksi, että jonkun pitää sen prosessin aikana tehdä "aloite" niihin kaikkiin vaiheisiin, mitä tarvitaan, että edetään suhteeseen asti. Tai mihin sitten edetäänkään.

        Sanotaan sitten vaikka että iskeminen, tai vielä paremmin, että tutustuminen on prosessi. Kyllä se pointti kuitenkin pysyy edelleen, se syy miksi naisten aloitteet epäonnistuvat, jos yleensäkään epäonnistuvat.


      • "Aloite on prosessi. Tässä yksi esimerkkiprosessi, toistetaan vielä siis esimerkki:
        * vitsailee tai flirttailee
        * pyytää ulos
        * keksii tapaamiseen ohjelmaa
        * suutelee
        * tekstailee ja soittelee jälkeenpäin"

        Osa mainitsemistasi kohdista ovat sellaisia, jotka kuuluvat hyvään käytökseen. Kuten; on kohteliasta ehdottaa, että keksitään yhdessä ohjelmaa. On kohteliasta myös oman persoonan puitteissa pitää seuraa tapaamisen loppuun asti ja on kohteliasta tapaamisen jälkeen hihkaista jotain itsestään, ettei haihdu kuin tuhka tuuleen, oli päättänyt tykönänsä jatkosta sitten mitä tahansa. Jos ensitapaamisesta on kyse, niin suutelu ei ole tarpeen, mutta fiiliksen mukaan ja sen, mikä molemmille sopii.

        Olen samaa mieltä siitä, että vaikka pitkä katse ei ole aloite, ei myöskään yksi ilmoille heitetty vitsi. Omassa elämässäni olen elänyt todeksi sen, että "tie miehen sydämeen, käy vatsan kautta"...


      • Onko joulukortin vieminen vieraalle miehelle aloite?


      • kukkahattusetä
        helinakeijuvaan kirjoitti:

        "Aloite on prosessi. Tässä yksi esimerkkiprosessi, toistetaan vielä siis esimerkki:
        * vitsailee tai flirttailee
        * pyytää ulos
        * keksii tapaamiseen ohjelmaa
        * suutelee
        * tekstailee ja soittelee jälkeenpäin"

        Osa mainitsemistasi kohdista ovat sellaisia, jotka kuuluvat hyvään käytökseen. Kuten; on kohteliasta ehdottaa, että keksitään yhdessä ohjelmaa. On kohteliasta myös oman persoonan puitteissa pitää seuraa tapaamisen loppuun asti ja on kohteliasta tapaamisen jälkeen hihkaista jotain itsestään, ettei haihdu kuin tuhka tuuleen, oli päättänyt tykönänsä jatkosta sitten mitä tahansa. Jos ensitapaamisesta on kyse, niin suutelu ei ole tarpeen, mutta fiiliksen mukaan ja sen, mikä molemmille sopii.

        Olen samaa mieltä siitä, että vaikka pitkä katse ei ole aloite, ei myöskään yksi ilmoille heitetty vitsi. Omassa elämässäni olen elänyt todeksi sen, että "tie miehen sydämeen, käy vatsan kautta"...

        Tilanne vain on se, että monet naiset eivät tee juuri mitään noita sillitroolin mainitsemia, ja muutamia muitakaan juttuja. Itselleni tulee usein olo, että nainen on vähän liian perässävedettävä treffeillä. Eikä sitä sitten jossain kohtaa enää jaksa, jos ei muuten synkkaa ihan jumalattoman hyvin.


    • Väsynyt olemaan hiir

      Eipä ole minullakaan oikein hyviä kokemuksia aloitteellisuudesta. Aina on mies ollut jotenkin epäilevä, eli suunnilleen miettinyt antaako tuo kaikille ja onko ihan epätoivoinen, mikä siinä on vikana...Varsinkin seksuaalisen aloitteellisuuden suhteen. Tuntuu että aina pitäisi pelata sitä ikuista "kissa ja hiiri"-leikkiä missä nainen on hiiri ja mies metsästää saalistaan kunnes tämä antaa periksi. Niin väsynyttä touhua, mutta muuten ei mies tunnu naista arvostavan jos ei ole joutunut näkemään kamalasti vaivaa tämän eteen...

      • 16+14

        Niin, itse miehenä saattaisin vitsailla kun otat aloitteen, kannustavasti kylläkin. Tuollaisesta sukupuolirooleja rikkovasta käytöksestähän saa jutun juurta paljonkin. Eli osa epäilevästä käytöksestä voi olla ihan komiikkaakin, ehkä huonoa ehkä hyvää.


      • 5

        Erittäin hieno kommentti! tuodaan nyt (katkerana) tähän tämmöinenkin todennäköisesti erittäin poikkeava näkökulma!!

        Pienikin kissa-hiirileikin alku ja olen pistänyt aina kokonaan poikki. Sitten rupeaa 2-4viikon päästä tulemaa koodia mutta ei enää ikinä uutta mahdollisuutta.

        Itselle naisien lähestyminen on lähtökohtaisestikin suunnattoman vaikeata (empä ole itse oikestaan edes lähestynyt) niin tahallinen vandalismi on anteeksiantamatonta ja näin ollen omassa päässäni luokittelen tapauksen ns. "ongelmaihmiseksi" ja "valtataistelijaksi". Käytännössä ainoa vahingon kärsiä olen minä itse.

        pistäkää miinusta, ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eriasioihin eri tavalla.


    • citynainen

      Siis aloite mihin??

      Aktiivinen nainen on arvoisempi kuin passiivinen.

    • No ei todellakaan. Ainakin mun silmissä se antaa huomattavasti positiivisemman vaikutelman, kuin se että odottelee vaan passiivisena.

      • citynainen

        Sinä olet se kehen ei saa kontaktia joten se siitä aktiivisuudesta.. Aina ei jaksa yrittää vaan kävelee onnensa ohi:/

        Kivat rehut kuvassasi;)


      • citynainen kirjoitti:

        Sinä olet se kehen ei saa kontaktia joten se siitä aktiivisuudesta.. Aina ei jaksa yrittää vaan kävelee onnensa ohi:/

        Kivat rehut kuvassasi;)

        Aijaa, ollaanks me tavattu? Mun toinen numero on kyl sammunut kun en ladannut siihen puheaikaa ja sit operaattori pisti sen kiinni. Ja kyl muhun saa yhteyden tuon minä-proffan kautta.

        Joo no tuon kuvan oon ottanu viime vuoden elokuussa vaahterasta.


    • asoihaoih

      Tekeekö aloitteen teko naisesta "alempiarvoisen" ?
      No ei todellakaan tee,nykyaikana on ihan okeih
      että nainenkin tekee aloitteen..

      • citynainen

        Ainakin saa itse päättää kehen aloitteen panostaa mutta eri asia suostuuko aloitteeseen.


    • Jaska'

      No ei helvetissä tietenkään itsessään tuo tee alempiarvoiseksi, hullu ajatus.
      Mut sun täytyy ymmärtää se,että et voi olettaa,että jokainen mies jolle teet aloitteen olisi sinusta kiinostunut,todellakaan. Tervetuloa miesten mailmaan, turpiin tulee usein.
      Sehän se oliskin kun sais aina just sen kenet haluais tost vaan niinku boks.

      • citynainen

        Hei. Totta. Se on juuri tuo. Vastaus kysymykseen.


    • citynainen

      Aloitteellisuus tekee naisesta alempiarvoisen ja halvan, helpon nakin. Jokaisesta aloitteen teosta rukkaset saanut nainen häpeää tekojaan toistuvasti. Toki päättänyt myöskin jättää moiset hommat osaaville.
      Tietynlainen passiivisuus on hyvästä.

      • sillitrooli

        Miksi muuten passiiviset naisetkin alkavat kovasti aloitteellisiksi, jos lähistöllä on joku YTM, jota haluaa sata muutakin naista?


      • mementooo

        Halvan ja helpon nakin? Puhutaanko tässä nyt siitä, että nainen vie aloitteen seksiehdotukseen asti? Kyllähän sellaistakin tapahtuu, että nainen tulee juttelemaan, ja jää sen jälkeen passiiviseen rooliin.


      • Ei tee mutta usein miehet kuvittelevat että aloitteen taustalla on pelkän seksiseuran vonkaaminen. Ei sillä etteivätkö naisetkin usein kuvittelisi samaa.


      • Jaska'
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Ei tee mutta usein miehet kuvittelevat että aloitteen taustalla on pelkän seksiseuran vonkaaminen. Ei sillä etteivätkö naisetkin usein kuvittelisi samaa.

        Ja tämä oletus perustuu mihin.?


      • Jaska' kirjoitti:

        Ja tämä oletus perustuu mihin.?

        Kokemuksiin.


      • Jaska'
        gloriana_demeter kirjoitti:

        Kokemuksiin.

        Ainaskin ite oletan jotain ihan muuta,jos olisin kuvitellut kyseen olevan pelkästä seksistä, olisi saattanut jäädä muutamat pakit antamatta.


      • Jaska' kirjoitti:

        Ainaskin ite oletan jotain ihan muuta,jos olisin kuvitellut kyseen olevan pelkästä seksistä, olisi saattanut jäädä muutamat pakit antamatta.

        Niin minä nimenomaisesti kirjoitin usein, en kaikki tai edes suurinosa.


      • ATM=Paskakasa
        sillitrooli kirjoitti:

        Miksi muuten passiiviset naisetkin alkavat kovasti aloitteellisiksi, jos lähistöllä on joku YTM, jota haluaa sata muutakin naista?

        Siksi että hyvästä kannattaa kilpailla. Paskalla miehellä ei tee mitään.


    • Mikael Orson

      jos et tee alotetta niin todennäköisesti sen tulee sulle tekemään ihan joku muu kuin se mitä olet sivusilmällä epämääräisesti vilkuillut, joka taas ei tiedä mahdollisesta kiinnostuksestasi mitään tai sitte sillä ei vaan riitä virtaa tulla ottamaan lisää turpaan torjuntojen muodossa sinä iltana

    • T

      Ei

    • ...........

      Ei. Onnistuin vähän ihastumaan erääseen naiseen, joka alkoi jutella minulle. Mokasin sitten kuitenkin homman, kun en oikein saa sanaa suustani uusien tuttavuuksien kanssa.

    • 111

      Ei tee.

      Jos nainen ei ensinkään tee aloitteita, niin naisen todennäköisyys saada hyvä parisuhde puolittuu.

    • Mies24v

      Kyllähän näillä palstoilla on melkoiset asenteet valloillaan mitä tässä muutamana iltana on käynyt juttuja selailemassa. Liian paljon olisi kommentoitavaa, joten keskitytään nyt tähän alkuperäiseen asetelmaan tällä kertaa.

      Miksi aloitteen tekeminen naisen puolelta olisi arvoa alentavaa? On täysin vanhentunut näkemys, että miehen tulee olla se, joka on aina tilanteessa vievänä osapuolena. Kaikessa muussa kyllä ollaan tasa-arvon perään huutamassa, mutta sitten näitä kaikkien syvimmälle ihmisten tajuntaan iskettyjä asioita ei voida kuvitellakkaan muutettavan.

      Toisen ihmisen lähestyminen, oli kyse kummasta tahansa sukupuolesta, viestii aina jonkinlaisesta mielenkiinnosta. On täysin kieroutunutta kuitenkin ajatella, että se ensimmäinen kiinnostuksen syy olisi aina seksi. Tokihan näitäkin ihmisiä on varmasti liikkeellä, jotka hakevat sitä yhden yön juttua. Mutta eihän sitä voi etukäteen tietää? Millä perusteella voit väittää sinua lähestyvän ihmisen olevan jonkun tietyn asian perässä, ellei se ole täysin läpinäkyvästi esillä eleiden tai suoran puheen muodossa? Jos aloitteen tekevää naista pidetään jotenkin halpana, on kylläkin vika ympärillä olevien ihmisten asenteessa eikä henkilössä itsessään.

      Miksi kiinnotuksen osoittaminen naisen toimesta olisi jotenkin erilaista kuin miehen toimesta? On olemassa niin paljon ihmisiä, joille aloitteen tekeminen on hyvin hankalaa. Ei siitä, että aloite on jäänyt tekemättä, voi mennä vetämään suoraa johtopäätöstä etteikö kyseistä henkilöä mahdollisesti kiinnostaisi seurasi romanttisessa mielessä. Keskustelemalla selviää monet asiat.

      Tämä nyt on toki vain oma mielipiteeni asiaan, mutta sanoisin että aloitteen tekevä nainen ennemminkin erottautuu joukosta edukseen osoittaen rohkeutta, avoimuutta ja itsevarmuutta. Tätähän miehiltäkin aina odotetaan rajattomissa määrin, joten miksei se olisi sitten naisissa hyvä piirre? Lopulta kyse on kuitenkin "vain" kiinnostuksen osoittamisesta. Miksi tämän pitäisi olla yhdeltä sukupuolelta kiellettyä? Jos haluat tutustua toiseen ihmiseen, olivat sukupuolet mitä tahansa, niin kannattaa toki lähestyä itse. Helpommalla pääsee kun ei tarvitse päiväkausia miettiä ja odotella, josko sieltä toisesta suunnasta jotain joskus tulisi.

    • suomihuora=15nussima

      Tietysti tekee, koska silloin mies tietää, että tämä ei varmasti ollut ensimmäinen kerta kun nainen tälläistä miehille ehdottelee ja mies alkaa miettimään, että monenkohan miehen nussima huora tämä nainen oikein on.

      Tämän vuoksi naiset eivät tee aloitteita.

      • Mies24v

        Kovin on kapea näkemys maailmasta ja sen ihmisistä jos aloitteen tekeminen ja ehdottelu (olettaakseni tarkoitat tuota seksuaalisessa mielessä) ovat sinulle yksi ja sama asia. Ja jos itselleni joku tulee juttelemaan niin ei kyllä ensimmäisenä todellakaan tule mieleen miettiä montako kumppania kyseisellä henkilöllä on aikaisemmin ollut. Miksi sillä edes olisi merkitystä? Kummallista että naiset eivät saisi tyydyttää tarpeitaan miesten avulla, kun miehet sitä tekevät jopa maksullisilla naisilla. Vika on yhteiskuntaan juurtuneissa, vanhoissa perusteettomissa arvoissa eikä henkilöissä itsessään.

        Ensin katsotaan se tilanne loppuun ja jälkeenpäin voi sitten miettiä ihan mitä vaan. En jaksa edes uskoa että olisin asiassa vähemmistön kannalla, sen verran toivoa kuitenkin tämän maailman suhteen vielä löytyy.


      • vinkkinä pienenä
        Mies24v kirjoitti:

        Kovin on kapea näkemys maailmasta ja sen ihmisistä jos aloitteen tekeminen ja ehdottelu (olettaakseni tarkoitat tuota seksuaalisessa mielessä) ovat sinulle yksi ja sama asia. Ja jos itselleni joku tulee juttelemaan niin ei kyllä ensimmäisenä todellakaan tule mieleen miettiä montako kumppania kyseisellä henkilöllä on aikaisemmin ollut. Miksi sillä edes olisi merkitystä? Kummallista että naiset eivät saisi tyydyttää tarpeitaan miesten avulla, kun miehet sitä tekevät jopa maksullisilla naisilla. Vika on yhteiskuntaan juurtuneissa, vanhoissa perusteettomissa arvoissa eikä henkilöissä itsessään.

        Ensin katsotaan se tilanne loppuun ja jälkeenpäin voi sitten miettiä ihan mitä vaan. En jaksa edes uskoa että olisin asiassa vähemmistön kannalla, sen verran toivoa kuitenkin tämän maailman suhteen vielä löytyy.

        Nikki jolle vastasit on hc-trolli, jonka sanomisia ei kannata paljon analysoida.


      • 40 pillun mies
        Mies24v kirjoitti:

        Kovin on kapea näkemys maailmasta ja sen ihmisistä jos aloitteen tekeminen ja ehdottelu (olettaakseni tarkoitat tuota seksuaalisessa mielessä) ovat sinulle yksi ja sama asia. Ja jos itselleni joku tulee juttelemaan niin ei kyllä ensimmäisenä todellakaan tule mieleen miettiä montako kumppania kyseisellä henkilöllä on aikaisemmin ollut. Miksi sillä edes olisi merkitystä? Kummallista että naiset eivät saisi tyydyttää tarpeitaan miesten avulla, kun miehet sitä tekevät jopa maksullisilla naisilla. Vika on yhteiskuntaan juurtuneissa, vanhoissa perusteettomissa arvoissa eikä henkilöissä itsessään.

        Ensin katsotaan se tilanne loppuun ja jälkeenpäin voi sitten miettiä ihan mitä vaan. En jaksa edes uskoa että olisin asiassa vähemmistön kannalla, sen verran toivoa kuitenkin tämän maailman suhteen vielä löytyy.

        Toivottavasti sinulle kasvaa joskus vielä kivekset ja lakkaat olemasta tuollainen huoranpillua nuoleva "mies".


      • Älyn haamu
        40 pillun mies kirjoitti:

        Toivottavasti sinulle kasvaa joskus vielä kivekset ja lakkaat olemasta tuollainen huoranpillua nuoleva "mies".

        Toivottavasti sinä et ikinä saa koska miestä ei sinusta koskaan tule. Alias Naisasialuuseri.


    • afaffaafaaf

      Maksimoit kuitenkin omat mahdollisuutesi, jos teet fiksuja aloitteita miehille, jotka kiinnostavat.

    • Ei tee.
      Se kuulemma tekee aloitteen, kumpaa enemmän polttelee. - Kaikista naisista vain ei ole siihen... eikä miehistäkään.

      • 40 pillun mies

        Tuollaisen vanhan amazoni-kurpan mielipiteillä tai sanomisilla ei ole _mitään_ merkitystä. Toivottavasti poistut tältä palstalta vaikka jollekin yh-kurpat palstalle.


      • 40 pillun mies kirjoitti:

        Tuollaisen vanhan amazoni-kurpan mielipiteillä tai sanomisilla ei ole _mitään_ merkitystä. Toivottavasti poistut tältä palstalta vaikka jollekin yh-kurpat palstalle.

        Iloista päivän jatkoa sinullekin ;)
        Ehkä sinun kannattaa kuitenkin vielä vähän hioa tuota aloitteentekotaitoasi...
        Mutta ihan OK yritys muuten.


      • näinonnäppylät
        40 pillun mies kirjoitti:

        Tuollaisen vanhan amazoni-kurpan mielipiteillä tai sanomisilla ei ole _mitään_ merkitystä. Toivottavasti poistut tältä palstalta vaikka jollekin yh-kurpat palstalle.

        Mene nyt 0 pillun mies muualle runkkaamaan.


    • näinonnäppylät

      Ei tee. Naiset eivät yleensä tee aloitteita, joten aloitteen teko olisi välillä erittäin virkistävää.

    • Sunder

      Aloitteen teko ei todellakaan tee naisesta alempiarvoista vaan aivan päinvastoin.
      Nainen joka tekee aloitteen on eittäin harvinainen olento ja jo sellaisena aina ehdottomasti tutustumisen arvoinen yksilö.
      Kuinka harvinaista herkkua se on? Itselläni on ikää 28 vuotta eikä vielä ole tullut vastaan ainuttakaan tilannetta, jossa nainen olisi tullut minulle tekemään aloitetta ja osoittamaan olevansa kiinnostunut. Ei baareissa, ei koulussa, bussipysäkillä, kassajonossa jne. ei missään, ei ikinä.

      Elämme todellakin sukupuolten tasa-arvon maailmassa, jossa toinen sukupuoli edelleen haluaa kuningattaren oikeudet prinsessan vastuilla.

      Ja voin aivan rehellisesti luvata, että yhdellekään naiselle, joka minua lähestyy en anna automaattisia pakkeja vaan varmasti annan tilaisuuden itselleni ja hänelle tutustua.

      • ruma nainen

        Kuinka armeliasta.


      • Sunder
        ruma nainen kirjoitti:

        Kuinka armeliasta.

        Kyse ei ole mistään armeliaisuudesta vaan ihan normaalista kohteliaisuudesta. Se, että automaattisesti toisen tullessa avaamaan keskustelua toteaa "suksi vittuun" tms. yhtä kohteliasta ei ole miellyttävimpiä kokomuksia. Tuntemattoman ihmisen tullessa keskustelemaan, on kohteliasta keskustella vaikka mitään vetovoimaa ei olisikaan.
        Tietysti alatyyliset suorat ehdotukset ovat sitten asia erikseen, joita tiedän myös osan miehistä harrastavan.


    • 29 vee mies

      Aloitteellinen nainen on aina plussaa, tosin se ei mitenkään ratkaise sitä kiinnostunko hänestä vai en. Mutta se tekee vaikutuksen jos nätti tai kaunis nainen uskaltaa tehdä aloitteen.

      Muunlaisten naisten tekemät aloitteet on paljon yleisempiä eivätkä tee vaikutusta koska he tekevät aloitteen pakosta eivät omasta halustaan.

      Sama ilmiö näkyy naisissa joilla alkaa olla ikää jo enemmän, eli yli 30-vuotiaat ja siitä kasvavassa määrin mitä enemmän naisella ikää sitä aloitteellisempi hänen täytyy olla hyvännäköisiä miehiä kohtaan (paitsi jos nainen sattuu olemaan harvinaisen hyvässä kunnossai ikäisekseen).

      Passiivinen nainen on passiivinen myös seksuaalisesti. Aktiivinen nainen on tästä syystä paljon mielenkiintoisempi jos hän vain sattuu ulkoisesti ja luonteeltaan olemaan kiinnostava.

    • PÖÖÖÖ

      Aloiteen tekeminen vaatii hyvää itsetuntoa, oli sitten mies tai nainen.
      Minua kohtaan naiset tekevät aloitteita vähän liiankin tiheään. Olen aikuinen lapsiperheen isä, sormusta en kylläkään käytä.
      Jos olisin vapaa niin tottakai arvostaisin hyvällä itsetunnolla varustettua naista joka uskaltaisi lähestyä aloitteen tekiänä.

      Naisten aloitteet ovat paljon hienotunteisimpia kuin mitä miehet tekevät.( olen niitäkin saanut muutaman). Yleinen tapa naiseltä on vain hivuttautua lähelle, vaikka parin jakkaran päähän baaritiskille. Kun mies sitten sanoo moi, niin kumpi sen aloiteen teki? Mielestäni nainen.

      Jos nainen ei vastaa mitään tai ei ala jutella mitään niin viesti on selvä.
      Aloite voi olla pienikin naisen puolelta jos ne vaan oppii huomioimmaan tai osaavat aikuiset naiset olla hyvin suoriakin. Mielestäni liian suora ehdotus ei oikein toimi ja vie pohjaa tulevaisuudesta!

      • Sunder

        Nämä mitä tässä luettelit eivät nimeomaan ole aloitteita vaan toiveita, että joku mies tulisi tekemään aloitteen.
        Aloite tarkoittaa keskustelun avaamista ja aloitteen on tehnyt se henkilö, kumpi on keskustelun avannut.


    • ...................

      oletko jo monelle kerennyt reikääsi jakamaan?

    • Romantiikka

      "Osta" silloin, kun toinen haluaa "myydä" - saat edullisimmin! ja
      "myy" silloin, kun toinen haluaa "ostaa" - saat parhaan hinnan!
      Opetti jo isä aikoinaan ;)

    • Myös mies voi olla ujo eikä uskalla tehdä aloitusta. Mikäli mies hämmentyy aloitteesta jollain tavoin, kyse lienee ujoudesta. Mikäli ei, hän joko peittää hyvin hämmennyksen tai ei välitä. Kieltävän vastauksen sävystä yleensä saa viitteen hänen käsityksestään naisen aloitteellisuuden suhteen.

    • dsvev

      Ei aloitteen teko tee naisesta todellakaan muita naisia alempiarvoista, vaan minun silmissäni ainakin muita naisia ylempiarvoisen.

      Itse olen tapaillut tässä yhtä naista, joka teki aloitteen minua kohtaan. Hän paljastui aika pahasti mielenvikaiseksi,mutta siitä huolimatta olen jatkant tapailua ja toivonut että suhde voisi toimia kaikesta huolimatta.
      Jos kyseessä oleva nainen ei olisi tehnyt itse aloitetta, niin olisin varmaan saman tien lopettanut suhteen kun hänen ongelmansa paljastuivat. Arvostan häntä kuitenkin niin paljon juuri sen takia koska hän teki aloitteen.

      • selkeä esimerkki

        Naiset, yllä on erittäin selkeä esimerkki kaksoispiiloviestinnästä.

        Tässä tyypillinen esimerkki loukkaavasta kaksoispiiloviestinnästä. Naiset tunnistakaa nämä miehet! Käytännön halveksunta kuorrutetaan. Elämään alkaa ilmestyä kunnollisia miehiä, kun tunnistaa ja välttää miehiä, jotka harrastavat kaksoisviestintää. Eli kauneimpaakin asiaan piilottavat aina loukkausen naista kohtaan. Tietynlainen vallankäyttö/arvostelun ja halveksunnan viesti näissä on takana. Naiset arvostakaa itsejänne ja tehkää, mikä on välttämätöntä: välttää tällaisia miehiä.


      • dsvev
        selkeä esimerkki kirjoitti:

        Naiset, yllä on erittäin selkeä esimerkki kaksoispiiloviestinnästä.

        Tässä tyypillinen esimerkki loukkaavasta kaksoispiiloviestinnästä. Naiset tunnistakaa nämä miehet! Käytännön halveksunta kuorrutetaan. Elämään alkaa ilmestyä kunnollisia miehiä, kun tunnistaa ja välttää miehiä, jotka harrastavat kaksoisviestintää. Eli kauneimpaakin asiaan piilottavat aina loukkausen naista kohtaan. Tietynlainen vallankäyttö/arvostelun ja halveksunnan viesti näissä on takana. Naiset arvostakaa itsejänne ja tehkää, mikä on välttämätöntä: välttää tällaisia miehiä.

        Voi voi vainoharhaa.
        Mitäs kaksoispiilomerkityksiä tuossa nyt oli?


    • 19+20

      Mä olen kanssa kokeillut naisena aloitteellisuutta. Siitä ei tuu hevon v****tua. Pelkästään pahaa mieltä. Pakkeja en ole saanut mutta kaikenlaista pelaamista. Jutusta ei tule vakavasti otettavaa eikä sillä tunnu olevan mahdollisuksia siihen.
      Kyllä kun mies tietää mitä haluaa niin se sen ottaa ja nainenkin voi olla varma että tässä on kysessä vakavasti otettava mies jolla on munaa sanan useammassakin merkityksessä. Jatkossa en enää suostu analysoimaan asioita puhki ja ajattelemaan mitä toinen mahtaa millon mistäkin ajatella. Miehen tulee se mulle ITSE kertoa. Eli, täällä miesten aloitteellisuutta kannattava jos meinaan haluaa jotain aitoa ja oikeaa.

    • lumikola

      Vastauksena otsikkoon: tekee.

      Itsensä tyrkyttäjät ovat säälittävintä pohjasakkaa.

    • gggggggggg

      Miehenä voin sanoa että aloitteen tekevä nainen on positiivinen ja piristävä. Enkä nyt tarkoita mitään 'aletaanko olemaan' touhua. Tietystikin merkitsee paljonko kyseinen nainen näitä aloitteita tekee, jos se on ikäänkuin kokeillaan joka kiinnostavaa jamppaa niin se on täysin turn off.

    • NIG

      Tekeekö aloitteen teko naisesta "alempiarvoisen" ?
      NO EI TODELLAKAAN TEE VAAN YLEMPIARVOISEN!!!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      197
      4025
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1488
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      47
      1273
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      105
      1056
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      51
      1035
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1009
    7. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      69
      943
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      67
      915
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      94
      874
    10. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      70
      860
    Aihe