Tähtiartisti 2012

kiiskinen

Hei ihmiset! Millä mielellä tämän vuoden finaalin/Superfinaalin suhteen??

92

2533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällä mielellä

      No juu...tulihan tuokin koettua. Ja kokemus sellainen että kilpailu oli palkitsemistilaisuus niille jotka toivat rahaa naplitille. Muutama poikkeus oli jossa yleisön antamat äänet tai oikeammin niiden vähyys eivät vaikuttaneet mutta toista kymmentä vuotta keikkailua vaikutti ja se kyllä näkyikin esiintymisessä .
      .
      Infotilaisuudessa korostettiin yleisön eli äänestäjien vaikutusta ja luotiin uskoa että kaikki ovat jo voittaneet ja jokaisella onnistuessaan mahdollisuus vaikka mihin. Superfinalistit julkaistaisiin vasta lauantain kilpailuissa ja syynä se että voisi oppia jotain niistä jotka superiin pääsisivät ja näin voisi itse kehittyä. No tässäpä omat oppini mitä sain.

      Käy kaikki laululeirit ja etelänmatkat niin voit voittaa seuraavana vuonna. Laulutaito nimittäin kehittyy tai sitten tuomariston korva tottuu ääneesi. Toinen asia minkä huomasin oli että saat laulaa kappaleesi niin pieleen kuin vain osaat ja palkintosija on varma kun olet päässyt piireihin. Otan esimerkin . Suomen eräs tunnetuin iskelmä esitettiin niin että laulun kestoon tuli puolitoista tahtia lisää kolmena eri lisäyksenä mutta kai se oli niin hienosti toteutettu ettei tuomaristo huomannut ettei laulaja pysynyt tahdissa. Meikäläinen huomasi virheet ja ihmettelinkin että laululla pääsi palkinnoille. Ja tämä ei ollut ainoa esitys joka meni pieleen mutta palkintosija silti tuli. Ihmettenkin ettei niinkin paljon musiikkia tehnyt Reijo Määttä virheitä huomannut vai oliko niin ettei sana painanut kun valintoja tehtiin. Kyllä tällaisessa kisassa pitäisi pysyä tahdissa ja kappale esittää oikein.

      Laula aina sama kappale . Ei tuomarit voi muistaa mitä olet edellisellä kerralla laulanut. Itse vaihdoin joka kerta kappaletta jotka olivat eri tyylisiä mutta se oli virhe
      .
      Ja se viimeinen oppi minkä sain. Pysyn erossa näistä kilpailuista ja käyn laulamassa karaokea paikallisessa ja keikoilla bändin kanssa sillä ei näissä kisoissa se laulutaito ole se tärkein kriteeri millä pärjää . Pitää olla hyvissä väleissä järjestäjien kanssa niin silläkin pääsee pitkälle vaikka taidot eivät välttämättä riitä.

      No nyt joku saattaa miettiä että puran pettymystäni oman sijoituksen suhteen mutta siitä ei ole kysymys vaan olen olen harmissani niiden laulajien puolesta jotka olisivat oikeasti ansainneet voiton. Ainakin perjantain ja lauantain perusteella olisin valinnut osan voittajista toisin . Makuasioista ei voi kiistellä mutta teknisestä suorituksesta (sävelpuhtaus ja rytmi ) voi enkä ole ainoa mukana ollut joka kritisoi valintoja.

      Ahaa ..joku miettii mikä olen arvostelemaan valintoja . Olen harrastanut musiikkia monella tapaa (omat bändit , kuorot, säveltäminen sanoittaminen ) jo kolmekymmentäviisi vuotta. Itse olen jo saanut kokea mitä on levyn teko oikeassa studiossa ja saanut omia kappaleita omakustannecd-lle asti ja jopa radiosoittoon saakka. Sen verran siis kokemusta musiikista on että osaan sanoa menikö kappale oikein . Musiikki on minulle kuitenkin vain harrastus ja oikea ammattini on ihan muu eli ammattilainen en musiikin alalla ole...eikä koskaan tule sillä en rakentele pilvilinnoja.

      Mukavia hetkiä karaoken merkeissä sillä laulu on hyvä harrastus ja hyviä hetkiä voi kokea vaikka siinä lähikuppilan karaokessa kun kaikki menee nappiin. Siihen ei tarvita kilpailuja joissa money talks..

      • vihdoinkin asiaa

        todella ammattitaitoinen ja toden totta asiaa, tästähän juuri on kysymys! HYVA


      • ei kisaan mukaan

        Tässä voisi sanoa, että työvoitto oli joillekin... no se siitä. Aivan uskomaton kisa, joten edellinen kirjoittaja aivan oikeassa.


      • kuuntelija 4

        Nuorten sarjan voittaja ei ole ollut missään kinkereissä mukana ja voitti silti omalla suorituksellaan ... jos paljon kiertää ja haluaa olla mukana ja oppii tunteen ihmiset niin ei se tarkoita sitä että sillä saa palkinto paikan se vaan on niin että kun on monta tomaria ja monta mieltymystä niin pisteet vaan hajoaa ja jokainen kiinnittää eri asioihin huomiota .. minusta tuollainen suhde ja sisäpiiri puheet on ihan turhia ja osoittaa vain kuinka suppea ajatus maailma on.


      • Karaokekoukku

        "Olen harrastanut musiikkia monella tapaa (omat bändit , kuorot, säveltäminen sanoittaminen ) jo kolmekymmentäviisi vuotta."

        Tämä on niitä harvoja asioita, jotka minua hieman harmittaa näissäkin kisoissa, että tänne tulee ns. ammattilaisia kilpailemaan harrastajien kanssa. Sillä kyllä jo tuota voisi luokitella ammattilaisuudeksi, vaikkei työkseen sitä tekisi.
        Toisaalta näitten kisojen säännöissä ei mainita enää (alkuun oli), ettei saisi olla ammattilainen. Tämä on taas näitä ikuisuuskysymyksiä.

        Moni finaaliyleisöstä arvostelee vain tämän finaalikappaleen, vaikka sijoituspisteet lasketaan useasta kilpailun osiosta; aluekisa, studiokpl, semifinaali ja nyt finaali ja superfinaali.

        Jotkut laulajat ovat saattaneet onnistua paremmin edellisissä jaksoissa ja saaneet sieltä hyvät pisteet, vaikkei ehkä finaalissa niin hyvin mennyt ja taas on joillekin käynyt niin päin, että finaalissa on onnistunut, mutta aiemmat laulut ei, tällöin monesti luullaan, että valinnat ovat pielessä.

        Laulu on hyvä harrastus ja karaokessa saa hyviä hetkiä, mutta minusta tällaiset kisat on hieno asia.
        Myös karaoken harrastajien kannattaa kuunnella itseään ja kehittää laulutaitojaan ja erilaiset kilpailut ovat vain hyviä etappeja seurata omaa kehitystään ja tavata ystäviä ja tuttuja ympäri Suomen, joita muulloin ei ehkä tapaisikaan.
        Jos vielä onnistuu esityksessään, niin sehän on palkinto uurastuksesta,

        Miksi tätä ei suotaisi?

        Minusta kisat olivat mukavat, tutustuin uusiin ihmisiin ja erääseen perheeseen, jonka nuori poika kirjoitti ylös kaikkien laulajien nimet ja laulut vihkoonsa, oli kuunnellut netistä laulut moneen kertaan, tunsi heti kuka olin, kun kysyin onko siinä pöydässä tilaa. Jos luet tätä, niin terveisiä.

        itse nautin suuresti kaikkien laulusta ja arvostan sitä, että tällaisiin osallistutaan silläkin uhalla, ettei onnistuta laulussa.
        Oli mukava tavata tuttuja.

        Jatketaan hyvässä harrastuksessa ja hyvässä yhteishengessä.


      • tällä mielellä
        Karaokekoukku kirjoitti:

        "Olen harrastanut musiikkia monella tapaa (omat bändit , kuorot, säveltäminen sanoittaminen ) jo kolmekymmentäviisi vuotta."

        Tämä on niitä harvoja asioita, jotka minua hieman harmittaa näissäkin kisoissa, että tänne tulee ns. ammattilaisia kilpailemaan harrastajien kanssa. Sillä kyllä jo tuota voisi luokitella ammattilaisuudeksi, vaikkei työkseen sitä tekisi.
        Toisaalta näitten kisojen säännöissä ei mainita enää (alkuun oli), ettei saisi olla ammattilainen. Tämä on taas näitä ikuisuuskysymyksiä.

        Moni finaaliyleisöstä arvostelee vain tämän finaalikappaleen, vaikka sijoituspisteet lasketaan useasta kilpailun osiosta; aluekisa, studiokpl, semifinaali ja nyt finaali ja superfinaali.

        Jotkut laulajat ovat saattaneet onnistua paremmin edellisissä jaksoissa ja saaneet sieltä hyvät pisteet, vaikkei ehkä finaalissa niin hyvin mennyt ja taas on joillekin käynyt niin päin, että finaalissa on onnistunut, mutta aiemmat laulut ei, tällöin monesti luullaan, että valinnat ovat pielessä.

        Laulu on hyvä harrastus ja karaokessa saa hyviä hetkiä, mutta minusta tällaiset kisat on hieno asia.
        Myös karaoken harrastajien kannattaa kuunnella itseään ja kehittää laulutaitojaan ja erilaiset kilpailut ovat vain hyviä etappeja seurata omaa kehitystään ja tavata ystäviä ja tuttuja ympäri Suomen, joita muulloin ei ehkä tapaisikaan.
        Jos vielä onnistuu esityksessään, niin sehän on palkinto uurastuksesta,

        Miksi tätä ei suotaisi?

        Minusta kisat olivat mukavat, tutustuin uusiin ihmisiin ja erääseen perheeseen, jonka nuori poika kirjoitti ylös kaikkien laulajien nimet ja laulut vihkoonsa, oli kuunnellut netistä laulut moneen kertaan, tunsi heti kuka olin, kun kysyin onko siinä pöydässä tilaa. Jos luet tätä, niin terveisiä.

        itse nautin suuresti kaikkien laulusta ja arvostan sitä, että tällaisiin osallistutaan silläkin uhalla, ettei onnistuta laulussa.
        Oli mukava tavata tuttuja.

        Jatketaan hyvässä harrastuksessa ja hyvässä yhteishengessä.

        "Tämä on niitä harvoja asioita, jotka minua hieman harmittaa näissäkin kisoissa, että tänne tulee ns. ammattilaisia kilpailemaan harrastajien kanssa. Sillä kyllä jo tuota voisi luokitella ammattilaisuudeksi, vaikkei työkseen sitä tekisi."
        En kyllä millään muotoa katso itseäni ammattilaiseksi vaikka olenkin harrastanut musiikkia noin kauan . Ja säännöissä sanotaan että avoin kaikille yli 18 vuotiaille. Jokaisella on mahdollisuus tehdä oma levy jos siltä tuntuu ja innostusta riittää. Kuka vetää rajan harrastajan ja ammattilaisen välille? Onko ammattilainen jos tekee omaa musiikkia ja saa sitä omalla kustannuksella levylle vai se joka tekee keikkaa tanssilavoilla vuodesta toiseen ?Kuinka kauan saa harrastaa ja kehittää itseään ettei luokitella ammattilaiseksi? Itse tein muutamia keikkoja vuodessa (lähinnä hää- ja synttärikeikkoja) ja kuten sanoin, harrastuksena ,en työnä .
        Pidän edelleenkin pääni sen suhteen että jos superfinaaliin asti pääsee pitää pysyä tahdissa ja nuotissa. Tuskin olisin ollut finaalissa asti jos olisin laulanut edellisissä karsinnoissa ihan miten sattuu.
        En ole kilpailuja vastaan ja jokainen saa osallistua ihan mielen mukaan mutta katson kuitenkin että voin lausua mielipiteeni kilpailun kulusta . Minäkin kuuntelin kilpailun kuluessa noita näytteitä netistä ihan mielenkiinnosta etten muodostanut mielipiteitäni ihan pelkästään finaalin perusteella.
        Musiikki on hyvä harrastus ja sitä aion jatkaa siihen asti kunnes kuopataan.


      • Karaokekoukku
        tällä mielellä kirjoitti:

        "Tämä on niitä harvoja asioita, jotka minua hieman harmittaa näissäkin kisoissa, että tänne tulee ns. ammattilaisia kilpailemaan harrastajien kanssa. Sillä kyllä jo tuota voisi luokitella ammattilaisuudeksi, vaikkei työkseen sitä tekisi."
        En kyllä millään muotoa katso itseäni ammattilaiseksi vaikka olenkin harrastanut musiikkia noin kauan . Ja säännöissä sanotaan että avoin kaikille yli 18 vuotiaille. Jokaisella on mahdollisuus tehdä oma levy jos siltä tuntuu ja innostusta riittää. Kuka vetää rajan harrastajan ja ammattilaisen välille? Onko ammattilainen jos tekee omaa musiikkia ja saa sitä omalla kustannuksella levylle vai se joka tekee keikkaa tanssilavoilla vuodesta toiseen ?Kuinka kauan saa harrastaa ja kehittää itseään ettei luokitella ammattilaiseksi? Itse tein muutamia keikkoja vuodessa (lähinnä hää- ja synttärikeikkoja) ja kuten sanoin, harrastuksena ,en työnä .
        Pidän edelleenkin pääni sen suhteen että jos superfinaaliin asti pääsee pitää pysyä tahdissa ja nuotissa. Tuskin olisin ollut finaalissa asti jos olisin laulanut edellisissä karsinnoissa ihan miten sattuu.
        En ole kilpailuja vastaan ja jokainen saa osallistua ihan mielen mukaan mutta katson kuitenkin että voin lausua mielipiteeni kilpailun kulusta . Minäkin kuuntelin kilpailun kuluessa noita näytteitä netistä ihan mielenkiinnosta etten muodostanut mielipiteitäni ihan pelkästään finaalin perusteella.
        Musiikki on hyvä harrastus ja sitä aion jatkaa siihen asti kunnes kuopataan.

        Aivan, kerroinhan ettei näissä kisoissa ole enää sitä pykälää. Myös siihen on erittäin vaikea piirtää viivaa, kenet luokitellaan ammattilaiseksi tai edes puoliammattilaiseksi.

        Muistelen, että näissä alkuvuosina oli niin tarkat säännöt, ettei edes karaokelevyjen pyörittäjä saanut osallistua kisaan, katsottiin ammattilaiseksi, mutta se sääntöhän on poistettu, joten ei minulla ole sitä vastaan, että keikkailijatkin osallistuu ja sinunkin tuosta kirjoituksesta kuulsi, että on oma orkesteri, olet tehnyt itse musiikkia ja levyjä, olkoonkin että omakustanteisia.

        Oma pointini on, että miksi moittia näitä kisoja, jotka antaa mahdollisuuden harrastaa monella tasolla laulamista, ensin karaokena ja sitten mahdollisuus orkesterin säestykseen.
        Lisäksi tämä firma järjestää monipuolista toimintaa, mm. Kanarian matkat, jonne on ihan kaikilla mahdollisuus osallistua ilman laulamistakin.
        Siellä on toimintaa sellaisellekin, joka ei esimerkiksi yksin uskalla lähteä ulkomaille ja muutenkin on iloinen mukava porukka, joka pitää hauskaa ja nauttii auringosta, uimisesta, retkeilystä ym.
        Harva firma järjestää myös koulutusta laulajille ja siihenkin on kaikilla halukkailla mahdollisuus.
        Sitä en ymmärrä että aina moititaan, että rahastetaan firmalle, ei kukaan tee kokopäiväistä työtä ilmaiseksi missään.

        En ole kieltänyt, ettei saa sanoa mielipidettä, eihän muuten syntyisi keskusteluakaan. Minusta on ihan kiva nyt kun täällä on virinnyt uudelleen nämä keskustelut ja sinunkin puheenvuorosi oli ihan asiallista.

        Superfinaaliin päässeiden tahdissa pysymisestä ja nuotissa pysymisestä ollaan ihan samalla linjalla, taisi mullakin tahti pari kertaa heittää, mutta mielestäni nuotissa pysyin, huh, piti oikein ruveta muisteleen.
        Mutta sittenkin olen sitä mieltä, että jos ei ole ollut mahdollisuutta aiemmin harjoitella orkesterin kanssa, niin on kohtuutonta vaatia täydellisyyttä.

        Tällainen kilpailuhan on juuri nimenomaan kokeilua menestymisestä ja mahdollisuuksien hakemista, toisille se on yksi etappi.

        Minä myös jatkan laulamista, vaikka kuinka haukuttais, oon siihen tottunu, mutta oon saanu kehujakin, että kymmenessä vuodessa oon kehittyny:)


      • karaokea vai laulua

        On se hyvä että ns ammattilainen osall. tähän kisaa ja huomaa samat kuin amatööritasolla olevakin jo kauan sitten havainnut mikä on asian ydin. Luoda varjele näitä on kisoja on muitakin jossa ei ole mitään tolkkua, amm.laulajat ja karaokelaulajat - kilpailijat katsokaa tarkasti mihin olette menossa kisamaan.


      • tällä mielellä
        Karaokekoukku kirjoitti:

        Aivan, kerroinhan ettei näissä kisoissa ole enää sitä pykälää. Myös siihen on erittäin vaikea piirtää viivaa, kenet luokitellaan ammattilaiseksi tai edes puoliammattilaiseksi.

        Muistelen, että näissä alkuvuosina oli niin tarkat säännöt, ettei edes karaokelevyjen pyörittäjä saanut osallistua kisaan, katsottiin ammattilaiseksi, mutta se sääntöhän on poistettu, joten ei minulla ole sitä vastaan, että keikkailijatkin osallistuu ja sinunkin tuosta kirjoituksesta kuulsi, että on oma orkesteri, olet tehnyt itse musiikkia ja levyjä, olkoonkin että omakustanteisia.

        Oma pointini on, että miksi moittia näitä kisoja, jotka antaa mahdollisuuden harrastaa monella tasolla laulamista, ensin karaokena ja sitten mahdollisuus orkesterin säestykseen.
        Lisäksi tämä firma järjestää monipuolista toimintaa, mm. Kanarian matkat, jonne on ihan kaikilla mahdollisuus osallistua ilman laulamistakin.
        Siellä on toimintaa sellaisellekin, joka ei esimerkiksi yksin uskalla lähteä ulkomaille ja muutenkin on iloinen mukava porukka, joka pitää hauskaa ja nauttii auringosta, uimisesta, retkeilystä ym.
        Harva firma järjestää myös koulutusta laulajille ja siihenkin on kaikilla halukkailla mahdollisuus.
        Sitä en ymmärrä että aina moititaan, että rahastetaan firmalle, ei kukaan tee kokopäiväistä työtä ilmaiseksi missään.

        En ole kieltänyt, ettei saa sanoa mielipidettä, eihän muuten syntyisi keskusteluakaan. Minusta on ihan kiva nyt kun täällä on virinnyt uudelleen nämä keskustelut ja sinunkin puheenvuorosi oli ihan asiallista.

        Superfinaaliin päässeiden tahdissa pysymisestä ja nuotissa pysymisestä ollaan ihan samalla linjalla, taisi mullakin tahti pari kertaa heittää, mutta mielestäni nuotissa pysyin, huh, piti oikein ruveta muisteleen.
        Mutta sittenkin olen sitä mieltä, että jos ei ole ollut mahdollisuutta aiemmin harjoitella orkesterin kanssa, niin on kohtuutonta vaatia täydellisyyttä.

        Tällainen kilpailuhan on juuri nimenomaan kokeilua menestymisestä ja mahdollisuuksien hakemista, toisille se on yksi etappi.

        Minä myös jatkan laulamista, vaikka kuinka haukuttais, oon siihen tottunu, mutta oon saanu kehujakin, että kymmenessä vuodessa oon kehittyny:)

        Olen pyrkinyt siihen että esitän asiallisia kommentteja ehkä pikkaisen kärjistäen mutta sillä saa keskustelua aikaiseksi. Jos asioista vain hymistellään niin mitään ei tapahdu.

        Kyllä jokainen vetää itse sen rajan onko ammattilainen vai amatööri. Esimerkiksi naisten sarjan voittajaa en pidä ammattilaisena vaikka onkin keikkaillut paljon. Taitaa suurin osa tanssilavoja kiertävistä olla kuitenkin amatöörejä mutta onhan se selvää että esiintymisvarmuus on eri luokkaa kuin toisilla.

        En ole moittinutkaan itse karaokekisoja vaan sitä kuinka paljon esitykset vaikuttavat palkitsemisiin. Miksi esimerkiksi omasta esiintymisestä ei saa kommentteja kuin laululeirin kautta ? Mielestäni on kaksi eri asiaa olla yleisön edessä lauteilla kuin laulaa leirillä . Eräästä toisesta kisasta sai omasta laulusta tuomarien palautteen pyydettäessä.

        Eihän naplit tee mitään hyväntekeväisyystyötä vaan rahan takia näitä hommia pyöritetään . No mikä olisi parempaa mainosta näille oheistoiminnoille kuin se että mukanaolleet pärjäävät, eikö totta ? Tässä on aina se vaara että tasapuolisuus kärsii. Kuten tuolla toisessa puheenvuorossasi mainitsitkin, näitä matkoilla olleita pääsi pitkälle, jopa voittoon asti. Väkisinkin tulee mieleen mikä on vaikutus tällaisella toiminnalla. Tuskin se ainakaan huonontaa mahdollisuuksia.

        Sitä olen miettinyt että miksi se tahdissa pysyminen yhtyeen kanssa on monelle niin vaikeaa ? Samalla tavalla se kappale menee kuin karaokessakin eli lasketaan kolmeen tai neljään.. Tuolla naplitin sivuilla sanotaan että etsitään esiintyjiä jotka pystyvät viihdyttämään elävää yleisöä. Kyllä se aika vaikeaa tulee olemaan jos yhtä kappaletta ei saa pysymään kasassa ja illassa pitäisi vetää kuitenkin sellaiset 50-60 kappaletta. En minäkään vaadi täydellisyyttä mutta tanssijoiden on aika vaikea tanssia jos yhtye ja laulaja kulkevat omia teitään. Minulla on muutamia intohimoisia lavatanssien harrastajia ja heidän mielestään kaikkein suurin virhe on jos ei pysytä tahdissa sillä sen mukaan tanssitaan. Sävelpuhtauskin voi olla pikkasen pielessä ajoittain mutta rytmi ei.
        En hyväksy kilpailun tässä vaiheessa selitystä ettei ole voinut harjoitella yhtyeen kanssa sillä semifinaalitkin jo vedettiin elävän yhtyeen kanssa. Rytmitajua pitää olla senverran että klaaraa tutun kappaleen.

        Jokainen yrittää kehittyä ja sehän ei onnistu kuin harjoittelemalla. Minuakin on kehuttu joskus aikaisemmin mutta nykyään on tyyli muuttunut. Nyt ne sanoo että voi hyvä mies..ymmärtäisit lopettaa ... :)) otan tuon kehuna.. :)

        Mainitsit tuolla toisessa keskustelussa siitä pojasta jonka luona kävi näitä kilpailijoita. Minua hän ei tunnistanut vaikka istuin hänen lähellä. En varmaan ollut tarpeeksi hyvä että tai kuulunut joukkoon ja sain olla omissa oloissani ;)


      • Karaokekoukku
        tällä mielellä kirjoitti:

        Olen pyrkinyt siihen että esitän asiallisia kommentteja ehkä pikkaisen kärjistäen mutta sillä saa keskustelua aikaiseksi. Jos asioista vain hymistellään niin mitään ei tapahdu.

        Kyllä jokainen vetää itse sen rajan onko ammattilainen vai amatööri. Esimerkiksi naisten sarjan voittajaa en pidä ammattilaisena vaikka onkin keikkaillut paljon. Taitaa suurin osa tanssilavoja kiertävistä olla kuitenkin amatöörejä mutta onhan se selvää että esiintymisvarmuus on eri luokkaa kuin toisilla.

        En ole moittinutkaan itse karaokekisoja vaan sitä kuinka paljon esitykset vaikuttavat palkitsemisiin. Miksi esimerkiksi omasta esiintymisestä ei saa kommentteja kuin laululeirin kautta ? Mielestäni on kaksi eri asiaa olla yleisön edessä lauteilla kuin laulaa leirillä . Eräästä toisesta kisasta sai omasta laulusta tuomarien palautteen pyydettäessä.

        Eihän naplit tee mitään hyväntekeväisyystyötä vaan rahan takia näitä hommia pyöritetään . No mikä olisi parempaa mainosta näille oheistoiminnoille kuin se että mukanaolleet pärjäävät, eikö totta ? Tässä on aina se vaara että tasapuolisuus kärsii. Kuten tuolla toisessa puheenvuorossasi mainitsitkin, näitä matkoilla olleita pääsi pitkälle, jopa voittoon asti. Väkisinkin tulee mieleen mikä on vaikutus tällaisella toiminnalla. Tuskin se ainakaan huonontaa mahdollisuuksia.

        Sitä olen miettinyt että miksi se tahdissa pysyminen yhtyeen kanssa on monelle niin vaikeaa ? Samalla tavalla se kappale menee kuin karaokessakin eli lasketaan kolmeen tai neljään.. Tuolla naplitin sivuilla sanotaan että etsitään esiintyjiä jotka pystyvät viihdyttämään elävää yleisöä. Kyllä se aika vaikeaa tulee olemaan jos yhtä kappaletta ei saa pysymään kasassa ja illassa pitäisi vetää kuitenkin sellaiset 50-60 kappaletta. En minäkään vaadi täydellisyyttä mutta tanssijoiden on aika vaikea tanssia jos yhtye ja laulaja kulkevat omia teitään. Minulla on muutamia intohimoisia lavatanssien harrastajia ja heidän mielestään kaikkein suurin virhe on jos ei pysytä tahdissa sillä sen mukaan tanssitaan. Sävelpuhtauskin voi olla pikkasen pielessä ajoittain mutta rytmi ei.
        En hyväksy kilpailun tässä vaiheessa selitystä ettei ole voinut harjoitella yhtyeen kanssa sillä semifinaalitkin jo vedettiin elävän yhtyeen kanssa. Rytmitajua pitää olla senverran että klaaraa tutun kappaleen.

        Jokainen yrittää kehittyä ja sehän ei onnistu kuin harjoittelemalla. Minuakin on kehuttu joskus aikaisemmin mutta nykyään on tyyli muuttunut. Nyt ne sanoo että voi hyvä mies..ymmärtäisit lopettaa ... :)) otan tuon kehuna.. :)

        Mainitsit tuolla toisessa keskustelussa siitä pojasta jonka luona kävi näitä kilpailijoita. Minua hän ei tunnistanut vaikka istuin hänen lähellä. En varmaan ollut tarpeeksi hyvä että tai kuulunut joukkoon ja sain olla omissa oloissani ;)

        Kiitän mielipiteistäsi, tätä keskustelua tietysti voisi jatkaa kuinka pitkälle tahansa, mutta jospa muut jatkavat. Vastaan nyt kuitenkin vielä tähän.

        Yhdyn eka mielipiteeseesi: ”Olen pyrkinyt...”

        En kiistä toistakaan, näin se taitaa olla: ”Kyllä jokainen....”

        Tuohon kolmanteen:”En ole moittinutkaan...” lisäisin omalta kokemukseltani, että myös näissä kisoissa joskus sai lyhyen palautteen tekstiviestinä, jos halusi.
        Olen myös itse ollut sellaisissa karaokekisoissa, joista on saanut heti laulun jälkeen tuomareilta kommentit ja kerran olen ollut kisassa, josta sai kirjallisen palautteen.
        Niistä kommenteistakin oltiin montaa mieltä, useimmiten olivat ihan paikallaan, mutta esim. korvaani särähti erään tuomarin lausunto (ei ollut minulle), että ”tämä oli niin kulunut laulu” ja sitten kun oli oman kylän esittäjä, niin tuli kehumisia hyvästä lauluvalinnasta, vaikka se laulu oli paljon kuluneempi laulu. Se kuluneisuushan on monesti kiinni siitäkin, missä päin tykätään jostain laulusta enempi, toisella paikkakunnalla ollaan toista mieltä.
        Toisaalta ei sellainenkaan saanut arvostusta, joka lauloi ihan harvinaisen laulun, jota yleensä ei kukaan osaa tai tunne laulua.
        Nämä ovat niitä ikuisuuskysymyksiä tuomareiden päätöksistä ja varsinkin mieltymyskysymyksiä.

        Tuohon osioosi:”Eihän Naplit...” en ole kai sanonutkaan, että hyväntekeväisyyttä tekee, vaan olen sanonut, että tekee tätä työkseen ja silloinhan täytyy saada rahaakin elääkseen ja peittääkseen kustannukset.
        Toki iloitsen sellaisten menestyksestä, jotka harrastavat niin paljon, että osallistuvat matkoihin ja laululeireihin (itse olen ollut matkoilla, mutta en laululeirillä).
        Kaikki se on hyvää harjoitusta ja mukavaa yhdessäoloa, jota ei pidä väheksyä lainkaan, mutta en mielestäni ole sanonut ” näitä matkoilla olleita pääsi pitkälle, jopa voittoon asti”, sillä en nyt todellakaan ole katsonut kuvia, ketkä oli nyt viimeksi reissussa, joten en voi sanoa oliko voittajissa heitä.
        Yhden hyvän tutun kyllä tiesin ja hän sai kolmannen palkinnon, jonka mielestäni kyllä ansaitsi hyvällä esityksellään. Saattaa olla muitakin, en vain ole katsonut sillä silmällä.
        Ei todellakaan huononna mahdollisuuksia, jos on aktiivinen ja paljon osallistuva harrastaja, kyllä siitä pitää kiitosta saadakin.

        Tuohon tahdissa pysymiseen löytyy tietysti monia selityksiä ja olen samaa mieltä että pitäisi finaalissa pysyä tahdissa.
        Mutta on monia asioita, miksi tapahtuu kömmähdyksiä.
        Toiset jännittää huomattavasti enemmän kuin toiset ja siinä olen eri mieltä, että karaoketausta ja orkesterin tausta voivat olla, sanoisinko melkein täysin erilaiset. Tämän takia olisi hieno asia, jos pääsisi kokeilemaan livetaustalla oman laulunsa.
        Jotkut väittää, että on helpompi laulaa orkesterin tahdissa, sanoisin, että toisille on, toisille ei.
        Olen kuullut, että myös ammattilaulajat ovat laulaneet oman pravuurilaulunsa karaokessa täysin pieleen.

        Sanot, että onhan jo semifinaalissa ollut mahdollisuus laulaa orkesterisäestyksellä, totta, mutta sehän oli eri laulu ja silloin oli kenraaliharjoitus.

        Ammattilaiset keikkailevat illassa jopa 50-60 laulua, mutta uskon, että ovat harjoitelleet esim. oman orkesterin kanssa jo vuosia, kun ovat opetelleet niitä ja luultavasti takana on musiikinopiskelut ym. kokemukset. Lisäksi toiset ovat saaneet synnyinlahjanaan musikaalisuuden ja toiset joutuvat tekemään harrastuksensa eteen paljon töitä.
        Mielestäni pitää antaa kaikille mahdollisuus kehittää omaa harrastustaan mistä pitää, vaikkei huippuesittäjää tulisikaan ja kyllä yleisönkin pitäisi tietää, että tällaisissa kisoissa voi olla monentasoista ja erilailla jännittäviä laulajia, eikä aina voi onnistua.
        Mielestäni ei nyt ollut kovin pahoja mokia kellään, tuskin tanssijoillakaan jalat ihan solmuun meni (toivottavasti):)

        Ehdotus Naplitille, että järjestäisivät vaikka edellisviikonlopulla mahdollisuuden käydä laulamassa omaa lauluaan ko. orkesterin kanssa harjoituksissa laululeirin tai kenraaliesityksen tapaan.

        Tulipahan tässä asiaa ja ehkä asian vierestä, toivotan kaikille hyvää talven jatkoa ja iloista laulumieltä, moikataan kun nähdään!


      • seurannut

        kirjoitit ihan asiaa,ei mennyt kaikki ihan oikein, ekaksi pois keikkailevat laulajat kisasta mahdollisuus niille jotka harrastuksena käyvät kisaamassa,eipä vaikuttanut äänestys prosentit lopputuloksiin


      • naurattaa jo
        vihdoinkin asiaa kirjoitti:

        todella ammattitaitoinen ja toden totta asiaa, tästähän juuri on kysymys! HYVA

        Asiaa kirjoitat "tällä mielellä"- ja vielä kerran asiaa! Vieläkö siellä ihmiset sinisilmäisenä käypi. Huvittaa ja naurattaakin jo ko ohj,tson sivulla tuomareiden puheenvuoro.... höpö höpö sanon mä vain!


    • kaikki jees

      "Käy kaikki laululeirit ja etelänmatkat niin voit voittaa seuraavana vuonna"

      --> Enpä lähtisi heittämään tuollaista väitettä ilman parempaa tietoa asiasta; eipä nimittäin tämän vuoden voittajissa tainnut olla yhtään (tai ainakaan montaa) sellaista, jotka ovat olleet leireillä tai matkoilla. Ja sama ilmiö on nähty edellisinä vuosina..


      "Laula aina sama kappale . Ei tuomarit voi muistaa mitä olet edellisellä kerralla laulanut. Itse vaihdoin joka kerta kappaletta jotka olivat eri tyylisiä mutta se oli virhe"

      --> Tässä kisassa ei nimenomaan saa laulaa uudestaan saman kilpailukauden aikana sellaista kappaletta, jonka on jo jossain kisan vaiheessa esittänyt..

      Ja kyllä siellä oli kaikenkaikkiaan tehty täysin oikeita valintoja palkinnoille päässeiden suhteen.

      • tanssikunkku

        No käyhän kattomassa kanarian- ja laululeirin kuvia,palkintosijoille päässeitähän siellä näkyy olevan!
        Ja ne kanarian laululeiriläisten kuorolauluesitykset olivat karmeaa kuunneltavaa.Olisivat edes harjoitelleet ennen estradille menoa.
        Kyllä nämä tähtiartistiskabat on pikkupiirin lekkikisat!
        Ja poninhäntä kuuluttaja vois mennä puhetaidon kurssille kun kerran esiintyy hienossa kisassa juontajana.

        Mutta eihän näitä kisoja arvostetakkaan ihan tosimielessä.Onneksi on muitakin OIKEITA LAULUKILPAILUJA johon voi osallistua!!!!!

        Eikä tosiaan enää finaalissa voi hyväksyä virheitä laulussa,mutta tässä kisassa haetaankin persoonallisia,pikkuvarakkaita esiintyjiä.Eikä se haittaa vaikka ei pysy tahdissa mukana ja laulaa vähän sinnepäin.
        Mutta meitä tanssijoita se haittaa kun laulaja ja bändi on eritahdissa......mutta tämähän olikin TÄHTIARTISTI kisa.

        Onneksi ei ole pakko osallistua ja rahoittaa tätä pellekerhoa.

        Talviterveisin tanssikunkku


      • Onneksi järki voitti
        tanssikunkku kirjoitti:

        No käyhän kattomassa kanarian- ja laululeirin kuvia,palkintosijoille päässeitähän siellä näkyy olevan!
        Ja ne kanarian laululeiriläisten kuorolauluesitykset olivat karmeaa kuunneltavaa.Olisivat edes harjoitelleet ennen estradille menoa.
        Kyllä nämä tähtiartistiskabat on pikkupiirin lekkikisat!
        Ja poninhäntä kuuluttaja vois mennä puhetaidon kurssille kun kerran esiintyy hienossa kisassa juontajana.

        Mutta eihän näitä kisoja arvostetakkaan ihan tosimielessä.Onneksi on muitakin OIKEITA LAULUKILPAILUJA johon voi osallistua!!!!!

        Eikä tosiaan enää finaalissa voi hyväksyä virheitä laulussa,mutta tässä kisassa haetaankin persoonallisia,pikkuvarakkaita esiintyjiä.Eikä se haittaa vaikka ei pysy tahdissa mukana ja laulaa vähän sinnepäin.
        Mutta meitä tanssijoita se haittaa kun laulaja ja bändi on eritahdissa......mutta tämähän olikin TÄHTIARTISTI kisa.

        Onneksi ei ole pakko osallistua ja rahoittaa tätä pellekerhoa.

        Talviterveisin tanssikunkku

        Ei todellakaan suosittele ko kisaa, nytkö silmät aukenivat -minulle jo kauan sitten !
        Asiaa kirjoitti todellakin "tällä mielellä" -nimimerkki !


      • voi elämä taas
        tanssikunkku kirjoitti:

        No käyhän kattomassa kanarian- ja laululeirin kuvia,palkintosijoille päässeitähän siellä näkyy olevan!
        Ja ne kanarian laululeiriläisten kuorolauluesitykset olivat karmeaa kuunneltavaa.Olisivat edes harjoitelleet ennen estradille menoa.
        Kyllä nämä tähtiartistiskabat on pikkupiirin lekkikisat!
        Ja poninhäntä kuuluttaja vois mennä puhetaidon kurssille kun kerran esiintyy hienossa kisassa juontajana.

        Mutta eihän näitä kisoja arvostetakkaan ihan tosimielessä.Onneksi on muitakin OIKEITA LAULUKILPAILUJA johon voi osallistua!!!!!

        Eikä tosiaan enää finaalissa voi hyväksyä virheitä laulussa,mutta tässä kisassa haetaankin persoonallisia,pikkuvarakkaita esiintyjiä.Eikä se haittaa vaikka ei pysy tahdissa mukana ja laulaa vähän sinnepäin.
        Mutta meitä tanssijoita se haittaa kun laulaja ja bändi on eritahdissa......mutta tämähän olikin TÄHTIARTISTI kisa.

        Onneksi ei ole pakko osallistua ja rahoittaa tätä pellekerhoa.

        Talviterveisin tanssikunkku

        Niin. Palkintosijoille päässeitä on joitakin Kanarian kuvissa, mutta eipä juuri voittajia. Vain murto-osa matkalla olleista on sijoittunut, joten turha väittää matkan olevan varsinainen oikotie pokaaleille.
        Ja hetkinen? Siis "Kanarian laululeiri"?? Ai sellainenko se on näissä kisoissa? Kannattaa ottaa oikeasti selvää mikä on Kanarian matka ja mikä on laululeiri, eikä sotkea puuroja ja vellejä sekaisin! On nimittäin aika ala-arvoista arvostella ja selostaa asioista, joista ei oikeasti ole perillä.


      • tällä mielellä

        Huomasit varmaan että puhuin mitä itse opein. En väittänyt mitään vaan muodostin oman mielipiteeni. Katsoppas kuvia leireiltä ja matkoilta tarkemmin. Minulle ainakin tuli tuttuja vastaan . Viime vuoden voittajia oli useampi ja myös tämän vuoden voittaja löytyy . Löytyy sieltä myös niitä jatka olivat mukana kilpailuissa mutta eivät sijoittuneet . Epäilen että tuskin se täysin merkityksetöntä on jos olet mukana näillä naplitin järjestämillä matkoilla ja kursseilla. Kyllä yhdessäolo kisan järjestäjien kanssa ei voi olla vaikuttamatta. Näiden seikkojen perusteella muodostin oman ohjeeni tulevaa varten.


      • Mukana monessa
        tällä mielellä kirjoitti:

        Huomasit varmaan että puhuin mitä itse opein. En väittänyt mitään vaan muodostin oman mielipiteeni. Katsoppas kuvia leireiltä ja matkoilta tarkemmin. Minulle ainakin tuli tuttuja vastaan . Viime vuoden voittajia oli useampi ja myös tämän vuoden voittaja löytyy . Löytyy sieltä myös niitä jatka olivat mukana kilpailuissa mutta eivät sijoittuneet . Epäilen että tuskin se täysin merkityksetöntä on jos olet mukana näillä naplitin järjestämillä matkoilla ja kursseilla. Kyllä yhdessäolo kisan järjestäjien kanssa ei voi olla vaikuttamatta. Näiden seikkojen perusteella muodostin oman ohjeeni tulevaa varten.

        Ja miksi sen pitäisi vaikuttaa jos sattuu tutustumaan ihmisiin, laulaminenkin on sosiaalinen tapahtuma ja kun paljon mukana myös oppii tuntemaan hyvin mutta se ei tarkoita että sen takia pärjää.. siellä on eri tuomareita jotka ei ole mukana koko ajan vaan joka kisassa tuomarit vaihtuu.. minulle se ei ainakaan ole sijoitusta tuonut vaikka tunnen hyvin. Enkä huonoimmasta päästä edes laulamaan. siellä tuntee 70 % niin kilpailijoista kun kilpailun järjestäjistä toisensa, niin aika paljon pitäisi ykkös ,kakkos ja kolmos paikkoja olla että saadaan se noin 70-80 % palkinnoille jotka tuntee järjestäjät. tää kisa on kuitenkin kiertänyt 10 vuotta ja eiköhän ole selvää että ihmiset oppii tuntemaan toisensa ja järjestäjät. ja vielä selvennykseksi minäkin olen kiertänyt tätä kilpailua paljon ja tämän vuoden voittajat suurin osa oli ihan uusia naamoja.
        Kaikille mukavaa talvea ja reilua kisa henkeä.


      • mukana ollut
        Onneksi järki voitti kirjoitti:

        Ei todellakaan suosittele ko kisaa, nytkö silmät aukenivat -minulle jo kauan sitten !
        Asiaa kirjoitti todellakin "tällä mielellä" -nimimerkki !

        Joo minäkin tulin nyt järkiini, kun odottaa lauluvuoroa n.7 tunti ei fiiliksestä ole tietoakaa.
        En todellakaan ole ensikerralla mukana!


      • kiinnostunut
        tällä mielellä kirjoitti:

        Huomasit varmaan että puhuin mitä itse opein. En väittänyt mitään vaan muodostin oman mielipiteeni. Katsoppas kuvia leireiltä ja matkoilta tarkemmin. Minulle ainakin tuli tuttuja vastaan . Viime vuoden voittajia oli useampi ja myös tämän vuoden voittaja löytyy . Löytyy sieltä myös niitä jatka olivat mukana kilpailuissa mutta eivät sijoittuneet . Epäilen että tuskin se täysin merkityksetöntä on jos olet mukana näillä naplitin järjestämillä matkoilla ja kursseilla. Kyllä yhdessäolo kisan järjestäjien kanssa ei voi olla vaikuttamatta. Näiden seikkojen perusteella muodostin oman ohjeeni tulevaa varten.

        Kursseilla?? Mitä kursseja tämä kyseinen formaatti oikeen järjestää?


      • Tyttö
        tanssikunkku kirjoitti:

        No käyhän kattomassa kanarian- ja laululeirin kuvia,palkintosijoille päässeitähän siellä näkyy olevan!
        Ja ne kanarian laululeiriläisten kuorolauluesitykset olivat karmeaa kuunneltavaa.Olisivat edes harjoitelleet ennen estradille menoa.
        Kyllä nämä tähtiartistiskabat on pikkupiirin lekkikisat!
        Ja poninhäntä kuuluttaja vois mennä puhetaidon kurssille kun kerran esiintyy hienossa kisassa juontajana.

        Mutta eihän näitä kisoja arvostetakkaan ihan tosimielessä.Onneksi on muitakin OIKEITA LAULUKILPAILUJA johon voi osallistua!!!!!

        Eikä tosiaan enää finaalissa voi hyväksyä virheitä laulussa,mutta tässä kisassa haetaankin persoonallisia,pikkuvarakkaita esiintyjiä.Eikä se haittaa vaikka ei pysy tahdissa mukana ja laulaa vähän sinnepäin.
        Mutta meitä tanssijoita se haittaa kun laulaja ja bändi on eritahdissa......mutta tämähän olikin TÄHTIARTISTI kisa.

        Onneksi ei ole pakko osallistua ja rahoittaa tätä pellekerhoa.

        Talviterveisin tanssikunkku

        Ei kannata olla katkera! Se ei tuo voittoa;)


    • Uteliainen

      Hei!
      Olisi kiva saada tietää ketkä siellä palkintosijoille pääsivät tänä vuonna.

    • tanssi-nestori

      Osa voittajista lauloi väärään tahtiin,ei voinut edes tanssia kunnolla kun musiikki ja laulu tulivat eriin tahtiin!.

    • rahaa on,lauluä..ei

      Tässä kisassa pärjäävät vain itseään äänestävät kilpailijat. Olen tosi huono laulaja,mutta seuraavan kerran osallistun tähän kisaan ja pistän eurot likoon ja äänestä itseäni muutamalla satasella.

      • niimutt

        mutta eihän paljon yleisönääniä saaneita montaa ollut kärkikolmikoissa...


      • Karaokekoukku

        Hyvä, hyvä, kannattaa kokeilla, jos kerran rahaa on, mutta älä pety jos et pääse kärkikolmikkoon:D
        Jos pärjäät, niin kerrothan sitten täällä, että me muutkin tiedetään, kun minä en raaski haaskata turhaan kovin paljoa:DD


      • seurannut

        1 ainut yleisö ääniä saanut oli palkinto sijoilla.


      • Karaokekoukku
        seurannut kirjoitti:

        1 ainut yleisö ääniä saanut oli palkinto sijoilla.

        Minä kyllä sain kolme palkittua, joten suhde kuitenkin oli pieni, kun palkintoja jaettiin 18.


      • piipo
        seurannut kirjoitti:

        1 ainut yleisö ääniä saanut oli palkinto sijoilla.

        taisi olla 2 kappaletta näin tarkennukseksi.. :D


      • Karaokekoukku
        seurannut kirjoitti:

        1 ainut yleisö ääniä saanut oli palkinto sijoilla.

        Suosikkipokaalit saivat; kuningassarjan kakkonen, ruhtinassarjan kakkonen ja kreivitärsarjan ykkönen, siis kolme.


    • ninniimutt

      ...keitäs en voittajat sitte on??? :-O

      • käyppäs vilkasee

    • tupu

      Hei. Kisa oli hyvä ja hyvö fiilis .

      • katseleva kuuntelija

        Kisaa en menis kyllä kehumaan,mutta kauniita naisia katsoessa silmä kyllä lepäs.Muutama helmi joukossa,kaunis nainen,kupliva nauru-niinkuin Korisevan Arja!!!!!


      • kuurokorva
        katseleva kuuntelija kirjoitti:

        Kisaa en menis kyllä kehumaan,mutta kauniita naisia katsoessa silmä kyllä lepäs.Muutama helmi joukossa,kaunis nainen,kupliva nauru-niinkuin Korisevan Arja!!!!!

        Taisimme katsella samaa iloista tummatukkaa !!! Silmä lepäsi ja laulut unohtui .


      • utelias 3
        kuurokorva kirjoitti:

        Taisimme katsella samaa iloista tummatukkaa !!! Silmä lepäsi ja laulut unohtui .

        :D Katseleva kuuntelija ja kuurokorva kuka niistä monista nauravista tummatukista? :D


      • Klores
        utelias 3 kirjoitti:

        :D Katseleva kuuntelija ja kuurokorva kuka niistä monista nauravista tummatukista? :D

        Niin varmaan kävi tuomareillekin... juuri tälläistä se pelin henki on, jos ulkonäkösi tai jokin muu seikka luonteessasi ei miellytä tuomareita niin et voi päästä kärkipaikoille. ja tämä tosi on isommissakin kisoissa.


      • katseenvanki 2
        utelias 3 kirjoitti:

        :D Katseleva kuuntelija ja kuurokorva kuka niistä monista nauravista tummatukista? :D

        Minulle ainakin pisti silmään eräs tumma nainen joka esitti Tarja Lunnaksen kappaleen :)


      • solmiomies
        utelias 3 kirjoitti:

        :D Katseleva kuuntelija ja kuurokorva kuka niistä monista nauravista tummatukista? :D

        Ainakin tumma pitkähiuksinen, kauniit suuret silmät omistava hersyvänauruinen nainen.Taisi laulaa perjantaina jonkun humppakappaleen,olisiko ollut oi,juliska.Kyllä oli kaunista ja iloista katseltavaa!!!
        Kauniit naiset on elämän suola,ei siitä pääse mihinkään.


      • vauhtikenkä
        solmiomies kirjoitti:

        Ainakin tumma pitkähiuksinen, kauniit suuret silmät omistava hersyvänauruinen nainen.Taisi laulaa perjantaina jonkun humppakappaleen,olisiko ollut oi,juliska.Kyllä oli kaunista ja iloista katseltavaa!!!
        Kauniit naiset on elämän suola,ei siitä pääse mihinkään.

        Kävinpä kattomassa tämän naisen esittelyvideon ja sama nauruhan se oli sielläkin :)) Harmi ettei päässy lauantaina laulaan. Ois ollu mukava nähdä esitys uudestaan ! Toivotttavasti ens vuonna on mukana että pääsee lavan eteen ihasteleen :) Ois pitäny käydä pokkaamassa ...ois varmaan lähteny parketille ;)


      • TAIS OLLA
        solmiomies kirjoitti:

        Ainakin tumma pitkähiuksinen, kauniit suuret silmät omistava hersyvänauruinen nainen.Taisi laulaa perjantaina jonkun humppakappaleen,olisiko ollut oi,juliska.Kyllä oli kaunista ja iloista katseltavaa!!!
        Kauniit naiset on elämän suola,ei siitä pääse mihinkään.

        TÄMÄ IHAILEMASI TYTTÖ ON VARMAAN PÄIVI VALLEEN ROVANIEMELTÄ!


      • päivin ihailija myös
        TAIS OLLA kirjoitti:

        TÄMÄ IHAILEMASI TYTTÖ ON VARMAAN PÄIVI VALLEEN ROVANIEMELTÄ!

        Kiitos tiedosta,täytyypä katsoa esittelyvideo!!


      • taneli
        vauhtikenkä kirjoitti:

        Kävinpä kattomassa tämän naisen esittelyvideon ja sama nauruhan se oli sielläkin :)) Harmi ettei päässy lauantaina laulaan. Ois ollu mukava nähdä esitys uudestaan ! Toivotttavasti ens vuonna on mukana että pääsee lavan eteen ihasteleen :) Ois pitäny käydä pokkaamassa ...ois varmaan lähteny parketille ;)

        Mistä löydän Päivin esittelyvideon?


      • tanelille

      • tanssikurssilainen
        päivin ihailija myös kirjoitti:

        Kiitos tiedosta,täytyypä katsoa esittelyvideo!!

        Katsoinpa minäkin ihan uteliaisuuttani kyseisen videopätkän.Olipa tosiaan oikea ilopilleri ja mikä hersyvä nauru!!!!!!Upea nainen....


      • toivossa elävä
        TAIS OLLA kirjoitti:

        TÄMÄ IHAILEMASI TYTTÖ ON VARMAAN PÄIVI VALLEEN ROVANIEMELTÄ!

        Toivottavasti osallistuu kisoihin uudestaan,olisi mukava nähdä tähtisilmä toisenkin kerran!!!!


    • Tulokset 2012

      Tässä tulokset suht. selkeästi, kun niitä tuolla alempana on kyselty:

      Kuningatar-sarja 2012
      1. Pauliina Peltokangas
      2. Tiina Mikkonen
      3. Tuula Hiltula

      Kuningas-sarja 2012
      1. Ville Mourujärvi
      2. Jukka Mikkola
      3. Janne Toivoniemi

      Ruhtinatar-sarja 2012
      1. Arja Löytynoja
      2. Päivi Rissanen
      3. Aira Seppänen

      Ruhtinas-sarja 2012
      1. Eero Järvinen
      2. Jouko Järveläinen
      3. Esko Koivuluoma

      Kreivitär-sarja 2012
      1. Arja Kemppainen
      2. Eila Niskala
      3. Helena Räsänen

      Kreivi-sarja 2012
      1. Lauri Harsunen
      2. Rauno Kanniainen
      3. Taisto Tawast

      • Karaokekoukku

        Onnea voittajille, olette pokaalit ansainneet.


    • Karaokekoukku

      Hups sentään, huomasin että minäkö oon ainua näissä keskusteluketjuissa, joka on rekisteröityneenä ja vielä kuvan kera??? No ei mulla mittään salattavvaa ookaan, voihan se olla niinkin, ettei kukkaan uskalla mua haukkuakkaan, ko oon näin esillä, pelekäävät vielä että suututtavat ison immeisen, heh.

      Terveisiä vain kaikille tutuille, miksei tuntemattomillekki, jatketaan laulamista ja kisaillaan, tapaillaan, oli mukava nähdä.

    • Raili 56

      Laittaakohan ne niitä voittajien videoita sivuilleen? Olisi kiva kuulla voittajat.

    • kilpaakin tanssineet

      Kiitos hienosta,juhlallisesta ja hyvin järjestetystä Tähtiartisti-laulukilpailun finaaliviikonlopusta! Kilpailijat pisti parastaan,joidenkin kohdalla näkyi kilpailujännitys,mikä on ymmärrettävää.Kauan keikkailleet laulajatkin kertoo,että on eri asia laulaa kilpiluissa kun tavallisena iltana tanssiyleisölle.Tanssimme molemmat finaali-illat ja tykkäsinmme tosi paljon. Kilpailijoilla hyvät kappalevalinnat,tanssijat oli otettu hyvin huomioon tuli kaksi samanlaista kappaletta peräkkäin ja hyvin pystyi tanssimaan,orkesteri soitti hyvin ja kilpilijat pysyi kyllä tahdissa.Tanssiparketilta seuranneena kilpilijat olivat hyviä,ottivat tanssiyleisönkin huomioon,eivät vain laulaneet ns.paperille.Onnea kaikille finaalisteille,superfinaalisteille ja palkituille!(kaikkihan ei voi voittaa!).Tulemme kyllä vastakin tanssimaan Tähtiartisti-kilpailun merkeissä ja kuuntelemaan hyviä kilpailijoita.

    • Tietysti!

      Kyllä se niin on hiljaa tosi että rahalla tai ilman pärjäät vaan jos KEKE tykkää!

      Tiettyyn asti auttaa äänestykset mutta sitten toppaa! Kaikki nämä kisat on "samaa paskaa mutta eri pussissa".
      Yleensä on tietysti MUKA tuomareiden vika ettei pärjää, liian tuttu tai jotain...tässä ne yleisimmät häviölle jääneiden valituksen aiheet! SELI;SELI!
      No tietysti osaako tuomarit laulaa tai ovatko voittaneet siitäkin valitetaan usein...Kysyn vaan että miksi aina syy on jonkun toisen. Eikö sitä nyt vaan vois tajuta että aina ei voi voittaa ja itsessäkin voipi olla syy.

      Ammatilainen vai amatööri??? Mitä väliä?? Ei niin mitään! Jos onnistuu amatööri pärjää siinähän toiseksi jää ammattilainen..ongelmahan tulee vasta siinä vaiheessä kun itse ei pärjää silloin kaikella on muka väliä!!!
      Jaa että kuka on ammattilainen? Henkilö joka saa elantonsa artistina! Loput onkin sitten amatöörejä...myös entiset ammattilaiset siis!

      Itse en laula tai tuomaroi mutta kuuntelen toisia mielelläni. Minusta on hauskaa tapailla tuttuja ja nauttia illoista muuten vaan. Piloille menee sekin kun on utelias ja lähtee katsomaan tänne "mikä nyt on vialla".....Kenenkäs syyksi sen laittaisi ja herää kysymys ollaankos tässä nyt valituksen ammattilaien vai amatööri??

      • Musiikin ystävä

        No olen justiinsa samaa mieltä! Jos haluaa laulaa...siitä vaan mutta kitinät pois!
        Ei pidä lähteä ellei kestä kilpailua, tuomareita, äänestyksiä jne.
        Ei kait kaikki voi pitää kaikista. Niin se vaan minun mielestäni on!


      • muusikon akka
        Musiikin ystävä kirjoitti:

        No olen justiinsa samaa mieltä! Jos haluaa laulaa...siitä vaan mutta kitinät pois!
        Ei pidä lähteä ellei kestä kilpailua, tuomareita, äänestyksiä jne.
        Ei kait kaikki voi pitää kaikista. Niin se vaan minun mielestäni on!

        olihan siellä laulajia vaikka millä mitalla. palkinnot jaettiin kait pärstäkertomen mukaan. jos jakoperusteet on mitä sattuu niin pitäis jättää kilpailu-sana pois. tai ainakin säännöissä pitäis olla maininta että laulutaijoilla ei oo niin kauhiaa merkitystä . musiikin ystävä ollaan itekki mutta joku tolokku silti pitää olla. ykski ukko laulo satulinnan päin peetä ja tais silti olla palakinnoilla. moon tätä mieltä!


    • nyt sivusta seurannu

      "muusikon akka,"oletko ollut kuuntelemassa tätä" päin peetä "laulanutta aluefinaalissa,semifinaalissa,semifinaalin studiossa ja oletko katsonut minkä verran yleisö on tykännyt prosenteissa tästä laulajasta!?Näistä asioista tietääkseni finaalisijoitus muodostuu!Tuomarit vähempi pystyy pärstäkertoimen mukaan voittajia valitseen kun kuulemma aina paras ja huonoin numero otetaan pois,sama periaate kun esim.mäkihypyssä.Eli varmasti oikein perustein tässäkin KILPAILUSSA palkinnot on jaettu!

      • muusikon akka

        Kyllä tiiän että yleisön ääniä oli sarjassaan eniten mutta eipä se kaikille vaikuttanu. yhden sarjan voittajan yleisösaalis oli 0-1 % ja voitti silti ja toiset eniten sarjassaan ääniä saaneet ei päässy palakinnoille. Ookko kuullu kilpailijoiden studioesitykset? en oo kyllä misään nähny että ne ois esillä. ja tuskin kukaan on käyny kuuntelemassa kaikki esitykset. ja tuohon mäkihyppyyn ja pisteisiin. jos kuulemma on ollu tasanen kilipailu niin ei kärsi mäkihypyssäkään kaatua toista hyppyä.


      • limperin muori
        muusikon akka kirjoitti:

        Kyllä tiiän että yleisön ääniä oli sarjassaan eniten mutta eipä se kaikille vaikuttanu. yhden sarjan voittajan yleisösaalis oli 0-1 % ja voitti silti ja toiset eniten sarjassaan ääniä saaneet ei päässy palakinnoille. Ookko kuullu kilpailijoiden studioesitykset? en oo kyllä misään nähny että ne ois esillä. ja tuskin kukaan on käyny kuuntelemassa kaikki esitykset. ja tuohon mäkihyppyyn ja pisteisiin. jos kuulemma on ollu tasanen kilipailu niin ei kärsi mäkihypyssäkään kaatua toista hyppyä.

        Olen samaa mieltä ja 100% varma,että ulkonäkö vaikuttaa tuloksiin! tai ainakin se vaikuttaa tuomarien kuulemaan ääneen... kokonaisuushan se aina ratkaisee. Hyvä ulkonäkö---paremman kuuloinen ääni, jos ulkonäössä jotain ongelmaa niin eipä kuulostakaan enää niin kauniilta! Mut raaka peli. Ei voi mitään.


    • Auringonlapsi ;))

      Tähtiartisti-sivuilla kerrotaan että finaalissa valittaisiin ns. Aurinko-kuninkaallinen....valittiinko ja kuka hän on? Onko kellään tietoa?

      • Tiedoksi

        Ei enää lapsi, vaan ihan aikuinen mies, aurinkoinen Raimo Leskinen, oli nyt sivustolla.


    • eräs kannustaja

      no mitäs mieltä noin yleensä karkikolmikoista ollaan ?

      • yusef

        osassa en tiedä minkä perusteella valitsivat kärkipaikat... omasta mielestäni joissakin sarjoissa jäi parempia esiintyjiä/laulajia kärkikolmikoista. Mutta näistä maku asioistahan ei voi kiistellä...


    • muumipeikko

      kylläpä oli aika masentavaa luettavaa. Miksi te hyvät ihmiset mollaatte aina kaikkia ja kaikkea. Jokainenhan itse on vastuussa siitä ottaako osaa kilpaan vai ei.Ja tämähän on nimenomaan KILPAILU.Ja kaikki ei voi pitää kaikesta.Ei tästä kovin ainakaan kannustusta saa kun otin tänä vuonna itse osaa ja olen jo hyvässä matkassa menossa eteenpäin. Niin että kiitos kovasti OIKEIN rohkaisevista ilmaisuistanne.

    • lauluope -vm.69

      Nimenomaan kilpailu jossa ei laulutaidolla ole suurtakaan merkitystä.Jos finaalissa on ihan okei että laulaa väärästä sävellajista ja laulun aloitus ei oikein stemmaa..niin ,no eihän sillä ole suurta merkitystä!
      Oikein mukavaa kilpailuvirettä ja pidetään peukkuja että pääset ihan palkintosijoille.
      Osallistu kuitenkin kaikkeen järjestäjien organisoimiin matkoihin ja laululeireille niin olet sijoitut kärkipaikoille.

    • muumipeikko

      Kiitos kommentistasi. No saa nähdä miten käy. Olen laulanut koko pienen ikäni ja ottanut osaa muihinkin kilpailuihin ja olen myös menestynytkin. Totta se loppupeleissä on niin että kuulijat valitsevat omia suosikkejaan ja vängälläkin silloin muutama"raakkuvariskin" pääsee joukkoon. Ja onhan se niinkin että ulkonäkökin vaikuttaa asiaan vaikka se kovin karulta kuulostaakin. (itseensä voi myös panostaakin.) En todellakaan aio lähteä mihinkään matkalle ja leiriäkin harkitsen kun olen perheellinen. Ja tosi asiassa en todellakaan usko että nuo edellä mainitut ovat mikään ratkaiseva tekijä.
      Maku asiahan tämäkin on ja eikös se sanonta kuulu että niistähän ei voi kiistellä ja silti aina niin kuitenkin jokainen meistä tekee tahtoi tai ei. HELLUREI!

    • niin se on

      Se on näin, älkää uskoko siihen levytyssopimukseen liian paljon, siitä tulee radiosoitto ja itse saatte yhden levyn, itsepoltettuna, ei kansikuvia, ei tekstejä ei mitään muutenkaan.
      nyt esimerkiksi ei vieläkään ole valmiina vuoden 2011 voittajien levyt!
      kiva kisa mutta mitettikää!

    • liianpaksuperhoseks1

      ite menossa kisaamaan lauantaina,ääntä on tällein,
      musta vaan tuntuu että yleisö äänet menee paikallisille puleille mikkelin otavassa. tai jos on joku nuorempi seurue siinä... osittain on aika väärin että yleisö saa äänestää,koska kaikkihan äänestävät sitä ystäväänsä koska se on nimenomaan ystävä vaikkei sitä ääntä löytyisikään. mutta joo innolla koittamaan onneani kirjoitan tänne sitten että kuinka meni.

    • seurannut vuosia

      tuomaristo uusiksi, ei palkinnoille ystävyyssuhteilla, reilu peli, oikeesti laulamalla jatkoon ja palkinnoille ,näin jää kaikille kiva muisto kisasta, tapahtuma sinällään ihan kiva.

    • liianpaksuperhoseks1

      No tulihan käytyä... Tuloksista ei ole kuulunut mitään vielä..
      Kuinka pitkään menee noin että kuulee tuloksista?
      No ainekin juontajan mielestä olen lahjakas. Kai se on edes jotain?:D

      • Välivuosi

        Tietääkseni tulokset semifinaaliin pääsystä ilmoitetaan kaikille päässeille samanaikaisesti, siis vasta sitten kun kaikki ne aluekisat on käyty, jotka tulee samaan semifinaaliin, joten saat vielä odottaa hiukan, mutta voithan jo alustavasti katsella orkesterin semifinaali laululistaa ja harjoitella sieltä kolme laulua, joista yksi laulu tulee semiin ja toinen laulu karaokelistoilta studiota varten.


      • Välivuosi

        Nyt huomasin, että olitkin vasta alkukisoissa, aluekisaan tulee tekstiviestinä kutsu ja enimmäkseen tuomareiden äänillä. Nythän on lauantaina 7. aluefinaali ja sulla olisi vasta 3.11./ 8. aluefinaali.. On vielä aikaa. Tsemppiä.


    • tanelitaas

      Olipa pettymys kun ei ollutkaan ilopilleri-Päivi mukana kisassa?En löytänyt ainakaan äänestys videoista.
      Missä on Rovaniemen tähtisilmä????

      • Pj Askat

        Näitä kisoja on maailma pullollaan, laulajat kiltisti odottaa vuoroaan, sanotaan kaksi laulajaa kerrallaan. ei ennäta k-usella käymään kun pitää odottaa vuoroaan. onko ihmiset niin h-elevetin typeriä että suostuu tällaiseen pompotteluun, näköjään niitä riittää. PS. Saumaa olisi tosi kilpailuformaatille. Kerronko mikä se on ! ??


      • p-utin
        Pj Askat kirjoitti:

        Näitä kisoja on maailma pullollaan, laulajat kiltisti odottaa vuoroaan, sanotaan kaksi laulajaa kerrallaan. ei ennäta k-usella käymään kun pitää odottaa vuoroaan. onko ihmiset niin h-elevetin typeriä että suostuu tällaiseen pompotteluun, näköjään niitä riittää. PS. Saumaa olisi tosi kilpailuformaatille. Kerronko mikä se on ! ??

        Oletteko niin typeriä että ette ymmärrä pelin juonta. "Yleisö " äänestää on yhtäkuin äänestät puhelinäänestyksessä itseäsi, pääset ainakin semifinaaliin saakka. kuka vieras ihminen tällaisia pilipali kisoja menee äänestämään. Äly Hoi. Finaalissa täytyy osata laulaakin ja muuten olla sopiva, ja hieman ruskea kieli, näin se menee. Ja plussaa tietenkin on laululeirit, ja osallistuminen kanarian matkalle yhtä kaikki. Ei poikkea muista kisoista paljonkaan.


      • sivutuuli

        Kertoi pitävänsä välivuoden kilpailuiden osalta. Jotain muuta oli suunnitelmissa ...laulaa kyllä vieläkin .


      • tanelifani
        sivutuuli kirjoitti:

        Kertoi pitävänsä välivuoden kilpailuiden osalta. Jotain muuta oli suunnitelmissa ...laulaa kyllä vieläkin .

        Ketä tarkoitat?Rovaniemen tähtisilmä Päiviäkö?Missä laulaa,olispa mukava kuulla ja nähdä????


      • sivutuuli
        tanelifani kirjoitti:

        Ketä tarkoitat?Rovaniemen tähtisilmä Päiviäkö?Missä laulaa,olispa mukava kuulla ja nähdä????

        Ei ole vähään aikaan näkynyt mutta valdemarissa käypi joskus iltojemme ilona


      • fanitane
        sivutuuli kirjoitti:

        Ei ole vähään aikaan näkynyt mutta valdemarissa käypi joskus iltojemme ilona

        Kiitos vinkistä,täytyypä pyörähtää joku ilta katsomassa jos vaikka ilopilleri olisi laulamassa.


      • kakkostenori
        tanelifani kirjoitti:

        Ketä tarkoitat?Rovaniemen tähtisilmä Päiviäkö?Missä laulaa,olispa mukava kuulla ja nähdä????

        Käyhän vilkaisemassa Rovaniemen kaupungin sivut ! Sieltä löytyy samanniminen nainen,tuskin on monta samannimistä!


    • liianpaksuperhoseks1

      elikkäs sitä tuli nyt päästyä aluefinaaliin. ou jeah... :)

    • liianpaksuperhoseks1

      elikkäs aattelin tähän kirjottaa vielä jotain : en tunne tuomareita,en nuole persettä,
      ekaa kertaa osallistun,en ole käynyt millää matkoilla/kursseilla yms niiden tai muutenkaan ja kirjoitan sitten taas lisää tähän kun on ollut toi aluefinaali mun osalta... (3.11.2012)

      • p-utin

        Huhuu, et ollut tarkkaavainen lukija. kirjoitin että kun osaat hieman tahdilleen laulaa ja äänestät itseäsi, niin pääset heittämällä semiin saakka. Siitä eteenpäin auttaa em. asiat. Kiertele katsele ympärille, se avartaa.....Oon ehkä perhonen, nauraen leikkien........


    • vast.odott.va

      LUOSTON Semifinaali,ompas äänitteet surkeita,toisten ääni kuuluu liian kovaa,eikös mikserimies ollut tarkkana.Näkyyhän siellä olleen hyviäkin laulajia,miksihän kaikkien videopätkää ei näytetä???.

      • pikkumyy

        Olitkos paikan päällä? Minä olin ja yksi kilpailijoista. Kenraaliharjoituksissakin oli vähän niin ja näin sen kuuluvuuden kanssa. Ei meinannut kuulla omaa ääntä ollenkaan. En minä ainakaan löytänyt kuin yhden laulajan jonka pätkää ei näytetä. Oliko niitä muka useampi?Epäilitkös ettei täällä pohjoisessa sitten ole hyviä laulajia?Kyllä niitä kuule mahtuu tännekkin,mistä päin suomea sitten lie kirjoitatkaan.


    • liianpaksuperhoseks1

      No niin kisat oli... Nyt näköjään on toi video tuolla... Elikkä saa nyt nähdä mitä tästä tulee päättyy 9.11. toi äänestys.

      • p-utin

        Nyt sitten vaan turbona itseä äänestämään. 10 egee per laaki, ja 10 ääntä on kasassa, ja uudelleen, ja uudelleen..... jos pelaa varmanpäälle, tai muuten on kova hinku päästä semiin. Niin ja myös tietty hyvin laulamalla myös voi päästä. mutta lukekaa säännöt, joissa sanotaan että jos et saa yhtään yleisöääntä niin et välttämättä.........jne ja jne. Heh.


      • Kklaulaja
        p-utin kirjoitti:

        Nyt sitten vaan turbona itseä äänestämään. 10 egee per laaki, ja 10 ääntä on kasassa, ja uudelleen, ja uudelleen..... jos pelaa varmanpäälle, tai muuten on kova hinku päästä semiin. Niin ja myös tietty hyvin laulamalla myös voi päästä. mutta lukekaa säännöt, joissa sanotaan että jos et saa yhtään yleisöääntä niin et välttämättä.........jne ja jne. Heh.

        Happamia nuo pihlajanmarjat... kuulostat just tuolta. Tässä kisassa on kuitenkin jotain mieltä ja mielekkyyttä, eikä tässä pärjää pelkällä huutamalla tai seksikkäillä vaatteilla, niinkuin joissakin muissa kisoissa olen huomannut. Tuomareitakin on useampia, jotka kuuntelevat ja arvostelevat äänitteet, eivät ole siis paikalla kaikki.
        Eikä monessa kisassa pääse semissä ja finaalissa laulamaan orkesterin säestyksellä. Tuloksista ja palkinnoista viis, kun fiilis on hyvä ja tutustuu mukaviin ihmisiin, niinkuin mekin nyt taas.
        Eikä sitä tartte mahdottomasti äänestää ( itseäänkään), jos on laulanut kohtalaisen hyvin, pääsee tuomareiden äänillä eteenpäin.
        Nauraahan saa, se pidentää ikää.


      • Kklaulaja

        Olen seurannut mielenkiinnolla kirjoitteluasi täällä ja paikan päällä mietin kuka laulajista olet, olin itsekin mukana. En kyllä ihan ole varma keneksi arvelin, kahdesta vaihtoehdosta luulisin, mutta ei sillä olekaan merkitystä, vaan laululla.
        Eikö muuten ollut paljon hyviä laulajia?
        Minusta miehissä oli tosi hyviä laulajia, naisista ei niinkään erottunut selvää parasta, vaan tasaisen hyviä.
        Nyt sitten valitsemaan ja harjoittelemaan orkesterikappaleita, jos sieltä löytyisi mieluista. Semifinaalihan on tammikuussa, varmaan (toivottavasti) siellä nähdään jos päästään sinne asti:D


      • Kklaulaja
        Kklaulaja kirjoitti:

        Olen seurannut mielenkiinnolla kirjoitteluasi täällä ja paikan päällä mietin kuka laulajista olet, olin itsekin mukana. En kyllä ihan ole varma keneksi arvelin, kahdesta vaihtoehdosta luulisin, mutta ei sillä olekaan merkitystä, vaan laululla.
        Eikö muuten ollut paljon hyviä laulajia?
        Minusta miehissä oli tosi hyviä laulajia, naisista ei niinkään erottunut selvää parasta, vaan tasaisen hyviä.
        Nyt sitten valitsemaan ja harjoittelemaan orkesterikappaleita, jos sieltä löytyisi mieluista. Semifinaalihan on tammikuussa, varmaan (toivottavasti) siellä nähdään jos päästään sinne asti:D

        Tämä oli siis vastaus "liianpaksuperhoseks1":lle


    • liianpaksuperhoseks1

      joo toivotaan että ollaan semifinaalissa... ja äänestin itseäni... parilla äänellä vaan kylläkin... ja miehet oli kyllä tosi loistavia :) varsinkin vanhemmat... ja orkesteri kappaleissa on pari hyvää... :) jotka on harkinnassa jos pääsee semifinaaliin asti... :) ja mun mielestä meissä naississa oli kyllä aika tasaista... en viitti tähän kirjoittaa kuka oon... mutta nuorempi nainen kyllä....

      • Kklaulaja

        Ei tarkkekaan tänne kirjoittaa kuka on ja ne pari, joista arvelin oli just nuoria naisia:D
        Uskon, että pääsit semiin, joten jos minäkin pääsen, siellä sitten taas nähdään.
        Sinne täytyy valita kolme kappaletta, joista ensimmäinen on se, jonka saa laulaa, jos ei joku nopeampi ole ehtinyt ennen sua varata, mutta etukäteen ei voi näitä ilmoittaa, vasta sitten kun saa viestin, että on valittu.
        Tsemppiä!


    • liianpaksuperhoseks1

      Tänään tuli tekstiviesti että onneksi olkoon olette päässyt semifinaaliin... :)

      • Kklaulaja

        Onneksi olkoon minunkin puolesta, näinhän minä arvelinkin, sielläpä sitten nähdään, viesti tuli minullekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe