Miten saan ISON takun pois?!

takkutukka...

Se takku on ihan kuin rasta varmaan 10 cm pitkä, ihan hiusten alla!! Sitä ei huomaa hiusten alta, koska mulla on niin paksu tukka, mut ois kampaajalle meno tällä viikolla enkä todellakaan halua että sitä leikataan pois, koska oon jo leikelly takkuja ja menettäny hiuksiani siinä tarpeeks.. Mikä auttais? :/ Kyllä alan tähän hiustenhoitoon panostaa ton takun poissaamisen jälkeen! Mutta miten ton nyt sais pois? :/

35

14949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pumi vai puli

      Ota kampa ja ala kammata takun vapaasta päästä hius ja puoli milliä kerrallaan. Jos takku ei sillä aukene, leikkaaminen on ainoa ratkaisu.

      Mistä ihmeestä sinä saat takkuja hiuksiisi? Ja varsinkin noin valtavia?

      • Anonyymi

        esim et harjaa, potkään aikaan.


      • Anonyymi

        Mullakin on ihan kamalan isot kaks takkua ja harjaus ei toimi enkä kyl todellakaa haluu leikkaa sitä pois niin mitä voin tehdä
        Ps takut on tullut sen takia koska on ollut korvatulehus viikon ja tärykalvo on puhjennut niin sitä nestettä on mennyt hiuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim et harjaa, potkään aikaan.

        Hehe en mä ainakaa tee niin kampaan siis joka päivä😅😶😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin on ihan kamalan isot kaks takkua ja harjaus ei toimi enkä kyl todellakaa haluu leikkaa sitä pois niin mitä voin tehdä
        Ps takut on tullut sen takia koska on ollut korvatulehus viikon ja tärykalvo on puhjennut niin sitä nestettä on mennyt hiuksiin.

        Kun meet suihkuun ota paljon hoitoainetta ja harjaa vähän kerrallaan ja aitten kun on harjattu selväksi osta hiusöljyä ja laita sitä AINA kun olet käynyt suihkussa ja laita letille jos ei jaksa laittaa letille niin löysä nuttura


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun meet suihkuun ota paljon hoitoainetta ja harjaa vähän kerrallaan ja aitten kun on harjattu selväksi osta hiusöljyä ja laita sitä AINA kun olet käynyt suihkussa ja laita letille jos ei jaksa laittaa letille niin löysä nuttura

        Ja pessyt hiukset


    • 31

      Bonacuren moisture kick hoitoainetta (kyllä, sitä saa vain kampaamoista) ja kammalla edellistä ohjetta noudattaen. luultavasti itselläsi väsyy kädet aika nopeasti joten kannattaa pyytää kaveri tai äiti apuun.

    • kampaajaa neuvoo

      Piikkikamman piikillä saa myös jonkin verran avitettua selvitystä. Mut nimenomaan alhaalta takkua alat pikkuhiljaa selvittää.

      • Anonyymi

        Kiitos ohjeista
        Alan heti hommiin


    • 16 1

      Näkemättä tilannetta arvailen vaan... yleensä rastoittuneeseen takkuun ei auta muu, kuin leikkaaminen. Vähän hiuksia säästyy, jos leikkaat "veitsellä" partaterällä tms. takun pitkittäin suikaleiksi ja koitat sen jälkeen latvasta alkaen selvittää rastapötköjä. Paljon on katkennutta ja lattialle tippuvaa, mutta osa kenties säästyy. Jos tukka on niin paksu, ettei takku sen alta näy, miks et voisi leikata???

      Tämäntyylinen rastatakku on yleensä niin likainen, että kampaaja ei saksiaan siinä pilaa.

      • Pendaa11

        Mulla on tällä hetkellä takku en saa sitä selväksi! Kuka voisi auttaa haluan saada sen nopeasti pois <3


      • Anonyymi
        Pendaa11 kirjoitti:

        Mulla on tällä hetkellä takku en saa sitä selväksi! Kuka voisi auttaa haluan saada sen nopeasti pois <3

        Eli oottaa sellaisen harjan jota yleensä käyttää, ÄLKÄÄ TEHKÖ SITÄ VIRHETTÄ ETTÄ LAITATTE TAKUN POISTOAINETTA PALJON SIIHEN KOHTAAN!!!!! No mutta siis pyytäkää joku kaveri tai vanhempi auttamaan tässä : Erottele sileät ja takkuiset eri olkapäille ja ala harjata takkuisen latvaa eteny ylös päin ja viola!


    • 31

      rastatakun saa aivan hyvin selvitettyä kun käyttää hoitoainetta ja on kärsivällinen. piikkikamman piikillä ja kammalla latvasta alkaen varovasti

    • Sannipony

      Ota kampa ja hoitoaine. Ruiskuta hoitoainetta noin. 3cm kaukana hiuksistasi, niin se aine leviää kokohiuksiisi. Sitten harjaat vain, jos se ei lähe niin ei auta muu kuin mennä sinne kampaajalle.

      Mites sä oot sen takun sun hiuksiisi saanut ?

      Ps. Sitten kun oot saanu sen takun pois, niin harjaa joka aamu hiuksesi!

      Sannipony

    • Tähkäpää

      Jee sain just jätti takun auki vinkeillänne. Kiitos!

      • Kiinnostaaa

        Kerro nyt, miten onnistuit saamaan sen takun aikaan. Ja miksi odotit kuukauden ennen kuin rupesit kokeilemaan saamiasi vinkkejä?


      • dfghjk65
        Kiinnostaaa kirjoitti:

        Kerro nyt, miten onnistuit saamaan sen takun aikaan. Ja miksi odotit kuukauden ennen kuin rupesit kokeilemaan saamiasi vinkkejä?

        En ole aloittaja, mutta mulla tuli aikoinaan ihan valtava takku niskaan sen seurauksena, että talvitakissani oli kova ja karkea kaulus, joka ulkoillessa jatkuvasti hankasi niskassa olevia hiuksia. Sit kun siihen vielä yhdistää sen, että hiuslaatuni on todella hento ja helposti takkuuntuva niin tilanne paheni varsin nopeasti. Asiaan tosin kyllä vaikutti se, että olin jotain about 11-vuotias, enkä pahemmin jaksanut murehtia tuollaisista asioista. Ei niillä hiuksilla silloin ollut niin väliä. Sitä en ihan tajua, miten kukaan vähänkään vanhempi ihminen(?) jättä asian hoitamatta.


      • Anonyymi
        Kiinnostaaa kirjoitti:

        Kerro nyt, miten onnistuit saamaan sen takun aikaan. Ja miksi odotit kuukauden ennen kuin rupesit kokeilemaan saamiasi vinkkejä?

        Mulla ainakin tullut huonosti laitetuista sinettipidennyksistä ihan jäätävän kokonen takkupallo omiin hiuksiin ja tässä mietin mikä paras ja hellävaraisen tapa saada auki..


    • ofjdök

      moi mulla siiis oon niin paras oon julkkiksen tyttö mul on takkuli ja tosi vähän tukkaa ku äiti leikkaa sitä joka päivä

    • Shirelee

      Aloittaja ei luultavasti vain ole jaksanut joka päivä harjata hiuksia.

    • juulia911

      Siihen takun syntyyn mulla riittää esim vain sekin,että jää hoitoaine suihkukerralla välistä. Tosin ne tajkut ei oo ihan noin pahoja enemmän sellasia mölttejä

    • äly hoi...

      No hyvänen aika, takut syntyvät siitä, että hiuksia ei KAMMATA, eikä HARJATA.
      Pesun jälkeen hoitoaine liukastamaan hiukset ja kampa käteen, JOKA PÄIVÄ.

      • miettikää

        Kommentoin nyt vanhaan keskusteluun, mutta mun hiukset on aina takussa, vaikka harjaan niitä joka päivä ihan hirveesti. Jopa enemmän kun te, joiden hiukset ei mee nopeesti takkuun. ;)


    • TakutOnTyhmiä

      Mullakin on iso takku😩 äiti koitti harjata sitä, mut ei pystyny😭 täs koitan kattoo vinkkei ja tehä niiden mukaa, et sais tän auki😌🙏

    • fkkdco

      Kampaajana suorastaan ärsyttää, että lasten hiuksia ei voida harjata, ennen hiusten leikkausta KOTONA. Siihen kuluu aikaa kun niitä täytyy selvitellä kampaamossa. Menee aikataulut sekaisin!

    • kutrisue

      Minulla itselläni on tosi pitkät ja paksut hiukset.Pidän niitä ponnarilla joka päivä.Takku syntyy siihen ponnarin kiinityslenkin kohtaan. Ei se auta,vaikka harjaa jokapäivä,käyttää hoitoainetta joka pesussa. Kyllä kampaaja sen selvittää,älä ihmeessä leikkaa hiuksiasi. Olen kokeillut myös erilaatuisia hiuslenkkejä,mut aivan sama. Jos on sellanen kärsivällinen kaveri,joka auttaa,niin hyvä.Itse sitä on vaikea saada selväksi.

    • Apua

      Huoh. koitin kattoo täs mitä tehä , mut mul on hiusten vasemmalla puolella niinku takana semmone iso pallukka ja se on pelkkää takkuu.. oon koittanu harjaa sutä mut ei. se ällöttää ja on ärsyttävän tuntune. Voitteko auttaa? (ei mieluiten hiusten leikkausta)

    • NewYourkDansing

      Mulla on tällä hetkellä koko tukka ihan takissa. Johtunee siitä,että olen kipeä ja kuumeen takia hikoilen yöllä. Pyörin tämän takia enemmän. En jaksanut harjata joka aamu tukkaani,mutta kun huomasin,että se on aivan takissa aloin harjata sitä enemmän kuin koskaan. Äiti harjaa iltaisin ennen nukkumaan menoa ja minä itse aamuisin ja päivisin. En missään nimessä haluaisi leikata tukkaa pois.

    • Anonyymi

      Hiusverkko päähän ja menoksi.

    • Anonyymi

      Mun oma vinkki ois se jos on iso takku kuten mulla mul varsinkin on herkkä pää nahka mutta mulla oli iiso takku oelkäsun et se joudutaan leikkaa mut otin kamman ja menin lämpimän suihkun alle ja harjasin siellä ja nyt mun tukka on silee eikä yhtäkään takkua suosittelen tota koska aiellä ne takut littaantuu sillee oudosti ja pystyy kampaa silleen ettei satu🙂💕

    • Anonyymi

      Mee suihkun alle ja kampaa lämpimän veden alla

    • Anonyymi

      Mulla on nyt ihan sika iso takku

    • Anonyymi

      No mun vinkki!!!:mee lämpimän suihkun alle laita harhaan hoitoainetta ja harjee se siellä ei satu yhtään

    • Anonyymi

      toimiva vinkki:

      laita hoitoainetta tai esim four reasonsin colourmaskia ja hoitoainetta sekaisin, kokeilin ja toimi.
      sitte kammalla tai harjalla alhaalta kohti ylös harjaat siis että harjaat pieniä pätkiä alaspäin ja niin liikut ylöspäin jos joku tuosta jotain edes ymmärsi😅 sitten sitä hoitoainetta voi lisäilläkkin ja kokeilin tuossa puolivälissä suihkuttaa takkusuihketta, auttaa vain vähän. siinä sitten yhteensä mun prosessi kesti noin 15-20min ja mulla oli semmonen 5-10cm pitkä ja leveä takku. mulla kans on sillai suht ohuet vaaleat käsittelemättömät suorat hiukset, takku oli tuolla melkein päälaessa kiinni. onnea yritykseen! mulla muuten oli lasten harja käytössä ja siitä lähti pari harjastakin kun se on sellainen muovinen/metallinen😂

    • Anonyymi

      Minullakin on ihan hitsin iso takku takaraivossa olen 9v ja kun äiti harjaa niin aina on tullut lisää oon vieläpä lomalla ja uin hitsin paljon et kiva 😮‍💨😵‍💫

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7235
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4232
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2039
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1686
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1608
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe