Niin pieni palkka

Köyhä rotta

Tunnen itseni aivan huonoksi. Olen vastavalmistunut liiketalouden tradenomi, ja palkkani on bruttona hieman alle 1 800€/kk. Työkseni teen kirjanpitoa, ja pidän työtäni vastuullisena. Tähän työhön mielestäni vaaditaan ihan oikea alan koulutus, joka minulla onkin. Minua aivan masentaa.

Tämä paljon puhuttu "sumalaisten keskiansio n.3 500€" tuntuu niiiiiin suurelta rahalta. Enkä nyt tarkoita että ansaitsisin mielestäni 3 500 euron palkan juurikin nyt tällä kokemuksella. Minusta vain tuntuu että työtäni ei arvosteta kun saa noin pa*kaa palkkaa. Täälläkin kun lukee keskusteluja, tuntuu että kaikki tienaavat huimia summia. Vastavalmistuneetkin ovat johtajia tai vähintäänkin asiantuntijoita 3 000€ palkalla ja kaiken maailman eduilla.

Joo, anteeksi tämä nyt oli taas vähän turha viesti :) vituttaa vaan.

40

17426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äpoölälöpo

      Olen kouluttamaton ja melko vastuuton varastotyöntekijä alle parin vuoden työkokemuksella ja tienaan enemmän.

      Siis mitä?

      • tule katsomaan

        Tilitoimistoissa on naurettavan pienet palkat. Keskustelemme suomi24:n hallinto- ja toimistotyö -palstalla juuri asiasta.


    • 8+11

      Jostain se on aloitettava, mutta kyllä se palkka siitä nousee kun hommat sujuu ja viimeistään vaihtamalla työpaikkaa. Itse aloitin työelämässä 2001 vajaan kahden tonnin liksalla ja nykyisin se on reilu reilu 4800 e/kk. Tradenomi minäkin mutta it-puolelta.

      • Puhut soopaa.

        IT-tradenomi ei missään tienaa 4800€/kk, joten puhut täyttä puppua.

        Tai sitten et todellakaan ole missään IT-tradenomin koulutusta vastaavissa hommissa. Mahdollisesti IT-puolella n. 10-vuoden kokemuksella myyntipuolella, yritysmyynniissä, pääsee tuolle palkkatasolle.

        Eli liioittelet oman palkkasi rankasti, niin kuin kaikki tälläisellä anonyymipalstalla.

        Aloittajalle tiedoksi, että liiketalouden tradenomille tuo 1800€/kk on ihan hyvä aloituspalkka.


      • 353443646346
        Puhut soopaa. kirjoitti:

        IT-tradenomi ei missään tienaa 4800€/kk, joten puhut täyttä puppua.

        Tai sitten et todellakaan ole missään IT-tradenomin koulutusta vastaavissa hommissa. Mahdollisesti IT-puolella n. 10-vuoden kokemuksella myyntipuolella, yritysmyynniissä, pääsee tuolle palkkatasolle.

        Eli liioittelet oman palkkasi rankasti, niin kuin kaikki tälläisellä anonyymipalstalla.

        Aloittajalle tiedoksi, että liiketalouden tradenomille tuo 1800€/kk on ihan hyvä aloituspalkka.

        Jorma Ollila on vain datanomi ja oli Nokian johdossa. Ja tienasi vähän enemmän kuin 4800 € / kk.
        Jos olet IT-alan tradenomi ja osaat ohjelmoida molilla eri ohjelmointikielillä sekä frontendiä ja backendiä niin voit mm. Eezy Osk:n kautta mennä alihankintasuhteeseen isoihin Helsinkiläisiin tai Tamperelaisiin Vuokrafirmoihin, jotka eivät ota mihinkään muuhun kuin alihankinta ketjuun mukaan ja voit laskuttaa 40-60 € / h ALV 24 % ja teet kuukaudessa n. 158 työtuntia jolla kyllä pääset tohon 4800 € / kk bruttopalkan helposti.


      • Palkka
        353443646346 kirjoitti:

        Jorma Ollila on vain datanomi ja oli Nokian johdossa. Ja tienasi vähän enemmän kuin 4800 € / kk.
        Jos olet IT-alan tradenomi ja osaat ohjelmoida molilla eri ohjelmointikielillä sekä frontendiä ja backendiä niin voit mm. Eezy Osk:n kautta mennä alihankintasuhteeseen isoihin Helsinkiläisiin tai Tamperelaisiin Vuokrafirmoihin, jotka eivät ota mihinkään muuhun kuin alihankinta ketjuun mukaan ja voit laskuttaa 40-60 € / h ALV 24 % ja teet kuukaudessa n. 158 työtuntia jolla kyllä pääset tohon 4800 € / kk bruttopalkan helposti.

        Jorma Ollila on Insinööri suomesta, opiskellut Englannissa liiketaloutta ja Citin kautta päässyt Nokiaan, pieni ero?


    • it-tradenomi

      No tässä nyt kuitenkin on yksi yhtään liioittelematta sen verran tienaava trade ja asiantuntijahommissa softakehityksessä. Ei tuo mitenkään poikkeuksellinen liksa ole pk-seudulla kun on oikeat tekniikat hallussa.

      • Puhut edelleen soopa

        "Ei tuo mitenkään poikkeuksellinen liksa ole pk-seudulla"

        On erittäin poikkeuksellinen palkka pk-seudullakin asiantuntijahommissa softakehityksessä. Ja tuolla peruskoulutuksella.

        Joten otas siitä pari tonnia pois, niin joku voi uskoakin.

        Tälläisellä anonyymipalstalla on helppo heitellä noita euromääriä.

        P.S. Olen ollut samalla alalla reilu 20 vuotta, ja uskoisin kyllä tietäväni tuollaisen asiantuntijan palkkatason.


      • it-tradenomi
        Puhut edelleen soopa kirjoitti:

        "Ei tuo mitenkään poikkeuksellinen liksa ole pk-seudulla"

        On erittäin poikkeuksellinen palkka pk-seudullakin asiantuntijahommissa softakehityksessä. Ja tuolla peruskoulutuksella.

        Joten otas siitä pari tonnia pois, niin joku voi uskoakin.

        Tälläisellä anonyymipalstalla on helppo heitellä noita euromääriä.

        P.S. Olen ollut samalla alalla reilu 20 vuotta, ja uskoisin kyllä tietäväni tuollaisen asiantuntijan palkkatason.

        Samapa tuo minulle on mitä uskot, minä uskon siihen mitä tilinauhassa näkyy. Palkka on hyvä ja ylärekisterissä en sitä kiistä, mutta tietyissä konsulttifirmoissa tuohta saisi samoista hommista todennäköisesti vielä pykälän pari enemmänkin.


      • soopaa ja soopaa
        Puhut edelleen soopa kirjoitti:

        "Ei tuo mitenkään poikkeuksellinen liksa ole pk-seudulla"

        On erittäin poikkeuksellinen palkka pk-seudullakin asiantuntijahommissa softakehityksessä. Ja tuolla peruskoulutuksella.

        Joten otas siitä pari tonnia pois, niin joku voi uskoakin.

        Tälläisellä anonyymipalstalla on helppo heitellä noita euromääriä.

        P.S. Olen ollut samalla alalla reilu 20 vuotta, ja uskoisin kyllä tietäväni tuollaisen asiantuntijan palkkatason.

        http://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-tyopaikat/java-konsultti-vuosipalkka-60-67k€/600070

        Siinäpä sulle päivitystä Java EE -asiantuntijoiden palkkatasosta.


    • Näin on.

      Mulla kaksi amk-tutkintoa ja työkokemusta, ja sain palkkaa vielä vuosi sitten 1800, toinen tutkinto liiketalouden trade. Työnantaja sai myös palkkatukea. Kehäkolmosen ulkopuolella ei kukaan saa yli neljää tonnia oikeasti, tai palstoilla näitä on, mutta tosielämässä en tunne yhtään. Veljeni on ekonomi ja päällikkötason hommissa, 5 vuoden työkokemus pk-seudlla pk-yrityksessä ja hän saa jotain 5000 perupalkkaa.

      Isoissa firmoissa on yleensä aika pienet palkat, vaikka toisin monesti luullaan. Itse olen nyt kolmen hengen pienyrityksessä ja palkka nousi kerralla tonnilla, työn vaativuus ei noussut kovin paljoa. Keskustelupalstojen palkosta voit usein huoletta ottaa tonnin pois. Käy vaikka mol.fi -sivuilla katsomassa mitä tarjotaan. Esim. valtion toimistovirkoihin nykyään alkaa olla vaatimus tradenomi eikä palkka kovin ihmeellinen ole. Ei toimistonjohtajatkaan taida niissä edes neljää tonnia saada.

    • suomi24troll

      Olen talkkari ja 5000€/kk

      • orjamus

        itse olen isossa firmassa kuljettajana ja palkka oli eilen noin 3euroa tunti kiitos siitä erään naisen . hän voi toimillaan tehdä kelle vaan että palkkaa ei tule jos häntä ei nuoleskella. asia viety eteenpäin katsotaan mitä tapahtuu. firmaa en kerro mutta arvauksia otetaan vastaan


    • hah453

      Vastavalmistunut... ei tuo 1800 ihan kakka palkka ole. Mutta jos liksa ei ala nousta hyvin korotuksin 1-2 vuodessa niin nosta kytkintä. Kyllä traden uskoisi saavan pienelläkin kokemuksella koulutustaan vastaavasta työstä 2500-3000€ ja ylikin.

      Oletko varma että työsi vaatimustaso on tradenomin koulutusta vastaavaa? Kyllähän esim. laskentatoimen merkonomi on kirjanpidon "alempi koulutus", eli heitä on kirjanpidollisissa töissä aika runsaasti. Ei niinkään tilinpäätöksiä tekemässä isoissa firmoissa kuitenkaan. Kirjanpito-alalla on kysyntää tekijöistä joten uskoisi että palkoilla kilpaillaan, joten jos liksasi ei nouse, vaihda paikkaa.

      Suomalaisten keskiansio ei ole 3500€ kk vaan hitusen yli 3000€, edelleen.
      Suomalaisten mediaanitulo on jossain 2500-3000 välillä.

      Vain harva vastavalmistunut pääsee todella hyville liksoille. Se vaatii suhteita, perheyritystä taakse tai erinomaisia taitoa ja onnistuneita neuvotteluita työnantajan kanssa. Tai duunia niin pe*keleesti.

      Omista koulutuksistani "korkein" on merkonomit paperit ja brutto on nyt reilut 3000e, mutta on tuota työkokemustakin muutamasta eri firmasta, eri aloilta ja aivan erilaisista työtehtävistä(mm. siivouksesta myyjän töihin jne) jo 15v.

      Luulen että jos pärjäät hyvin, olet mun palkkatasossa jo n. 5 vuodessa, on sulla kuitenkin pykälää tai paria korkeampi pohjakoulutus.

      Toisekseen, progressiivinen verotus syö osan tuloista. Ei se 1800 vs 3500€ brutto ole todellakaan 1700€ ero netossa..
      Ihan arvio että 1800 egellä nettosi on noin 1400-1450€. 3500 eurolla netto olisi noin 2300€, eli "vain" 900€ enemmän. Suomessa on kivaa se että ensin kun pääse keskituloihin tai parempiinkin niin verotus nousee todella nopeasti ylöspäin ja sitten maksetaan 23% arvonlisäveroa lähes kaikesta, ja kaikkien tuotteiden, sähkön, polttoaineiden, maakaasun jne hinnat vain nousevat.. täällä ei todellakaan voida puhua hyvistä tuloista kun vasta lähelle 10.000 euroa/kk tienaavien osalta.

      • 4400 e/kk

        "Suomessa on kivaa se että ensin kun pääse keskituloihin tai parempiinkin niin verotus nousee todella nopeasti ylöspäin ja sitten maksetaan 23% arvonlisäveroa lähes kaikesta, ja kaikkien tuotteiden, sähkön, polttoaineiden, maakaasun jne hinnat vain nousevat.. täällä ei todellakaan voida puhua hyvistä tuloista kun vasta lähelle 10.000 euroa/kk tienaavien osalta."

        Kirjoitat täyttä asiaa. Olen kolme vuotta tehnyt töitä yli 4000 euron bruttokuukausipalkalla, joka on nettona 2900 e/kk. Pelkkään asumiseen menee 1200 e/kk, kun asun yksin ja maksan kaiken itse. Ruoka ja muut menot päälle, niin joka kuukausi menee ihan normaaliin, vaatimattomaan elämiseen yli 2000 eur/kk.

        Eli ei tästä 2900 e/kk palkasta paljon jää säästöön. Tai jos haluaisi, niin leveään elämiseen raha ei riittäisi ollenkaan!


    • omavika

      tradenomeja mahtuu 13 kappaletta tusinaan.... ylikoulutusta alalla, mikä painaa palkat alas
      olisit opiskellut kauppatieteiden maisteriksi, siellä lähtöpalkka alkaa nelosella

      • jmk4564

        En ihan usko että nelosella alkaa lähtöpalkka, ehkä joissain paikoissa muttei voi yleistää..

        Insinööreilläkään lähtöpalkat ovat kaukana tuosta, sanoisin että keskipalkka juuri valmistuneelle insinöörille on noin 2500€/kk.


    • köyhä rotta

      Toisaalta, tässä työpaikassa olen kyllä oppinut todella paljon. Eli hyvää kokemusta saan, vaikka palkka nyt ei päätä huimaa. Ja täytyy kyllä sanoa, että pidän työstäni, ja viihdyn siellä hyvin, mukavien työkavereiden ja joustavan työajan vuoksi. Toisaalta kaipaisin lisää haasteita. Tiedän olevani hyvä työntekijä, ja halukas kehittämään itseäni. Jospa vielä joku päivä minunkin palkkani tästä nousee :) Se vaan on ikävä tosiasia, että alle 2 000€ bruttopalkalla ei ihan hirmuisesti juhlita nykypäivänä. Kyllähän tällä nyt asuntolainaa lyhentää ja ruokaa saa, mutta ei kyllä rikastumaan pääse.

      Minua ei vituta se, että joku saa parempaa palkkaa kuin minä. Jos hän sen ansaitsee, se on ihan oikein. Toivoisin vain että minunkin työtäni arvostettaisiin, edes piirun verran enemmän.

    • jookosta

      Talouden alalla on kuulemma huutava työvoimapula, mutta palkat on tosiaankin 1800 euron kantturoilla. Itse olen palkanlaskija, työkokemusta 10 vuotta ja palkka nyt 1800 eur/brutto/kk ravintoetu. Pitkän kinuamisen jälkeen sain satasella nostettua kk-palkkaa, keltanokat otetaan töihin 1500 euron palkalla...

      P.S. Muistakaahan toimittaa uudet verokortit palkanlaskentaan, ettei tarvii kitistä 60% ennakonpidätyksestä.

      • ...

        No ei todellakaan ole palkat 1800 euron kantturoilla. Itse pelkästään toimistosihteerinä merkonomin papereilla lähtöpalkka yksityisellä puolella yli parin tonnin (2100-2300 ja kirjanpitäjänä lähtöpalkka yksityisellä 2300-2700) ja kunnallisella lähtöpalkka 1900 ja nykyään palkat kunnallisellakin nousseet yli parin tonnin.


      • mummeli1111

        Tarkoitukseni ei ollut painaa miinusta. Sorry.
        Pääkaupunkiseudulla juuri palkat ovat jotakuinkin tuota luokkaa. Mistään toimistotyöstä pääkaupunkiseudulla ei enää makseta kunnon palkkoja. Täytyisi olla joku erikoisosaaminen. Ja tietysti jos on mies kyseessä, niin saattaa saada pikkasen enemmän.


    • ...

      On tuo palkka aika huono, sillä merkonomikin tienaa enemmän. Yritä koko ajan tähyillä uutta työpaikkaa, sillä kirjanpitäjistä on pulaa ja varmasti muualla saisit aivan erilaista alkupalkkaa.

    • jotain rajaa..

      Voi kuule, meitä on Suomessa aikamoinen määrä työntekijöitä, joiden kk-bruttopalkka on alle 1800e... :(

    • työläinen helsingist

      Hei. Ihan vaan tiedoksi että 1800 ei ole huono palkka. ainakin 50 prosenttia suomalaisista tienaavat juuri tämän verran ja vähemmän. Se mikä tätä "keskipalkkaa" nostavat ovat nämä jotka tienaavat aivaan kohtuuttomia summia.
      Loppujen lopuksi 1800 euroa riittää aivan hyvin. Tienasin itse kahden vuoden ajan keskimäärin 900€/kk. Maksoin tänä aikana pois myös 3000€ lainan.

    • sannna871

      Aika uskomattoman huonoja liksoja ihmiset saavat. Itse tienasin 2000e lisät jo aikoja sitten, jolloin olin töissä yksityisellä turvallisuusalalla. Käytännössä kuukauden koulutuksilla :)

    • hyvin saat palkkaa

      Miten sen nyt ottaa;tekeväthän monet vastuullisia työtehtäviä mutta alle kahden tonnin tekee monikin töitä. Alalla kun ei enempää makseta,varsinkin kun on kyse kunnan hommista..
      Itselläni brutto n.1500€ ja hyvin pärjää.
      En tunne yhtäkään ihmistä joka tienaisi 3000€,harvempi tienaa edes 2000€ käteen. Tuttavapiiriini kuuluu kuitenkin monen ikäistä ihmistä monelta eri alalta.

      • näin meillä

        Kaikki on suhteellista ja riippuu tuttavapiiristä. Toisilla on vähän erilaiset tuttavat.

        - Yksi tuttu on 35-vuotias lääkäri (ortopedi) Turussa. Palkka 200 000 euroa vuodessa, brutto.
        - Toinen on erikoistumassa suu- ja leikakirurgiksi Tampereella. Tämä 31-vuotias tienaa 150 000 euroa vuodessa, brutto.
        - Yksi tuttu on johtaja Finnair Cargossa. Palkka liki 100 000 eur/vuosi, brutto.
        - Yksi opiskelukaveri on suuren tukkurin maajohtaja. Palkka yli 200 000 eur/vuosi.
        - Yksi kaveri on myyjä Baswarella. Palkka 160 000 euroa vuodessa.
        - Yksi kaveri on Stadissa pankkiiriliikkeessä johtaja. Palkka yli 100 000 eur/vuosi, brutto.
        jne. jne. jne.

        Säälittävää, miten joku ei tunne ketään yli 3000 e/kk tienaavaa. Minä tunnen vain itseni (4400 eur/kk, brutto). Kaikki muut tuttuni tienaavat yli 10 000 eur/kk, joten minä olen se porukan luuseri.

        Tuttavapiirejä voi näköjään olla niin kovin erilaisia.


      • nhhhtyt20
        näin meillä kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista ja riippuu tuttavapiiristä. Toisilla on vähän erilaiset tuttavat.

        - Yksi tuttu on 35-vuotias lääkäri (ortopedi) Turussa. Palkka 200 000 euroa vuodessa, brutto.
        - Toinen on erikoistumassa suu- ja leikakirurgiksi Tampereella. Tämä 31-vuotias tienaa 150 000 euroa vuodessa, brutto.
        - Yksi tuttu on johtaja Finnair Cargossa. Palkka liki 100 000 eur/vuosi, brutto.
        - Yksi opiskelukaveri on suuren tukkurin maajohtaja. Palkka yli 200 000 eur/vuosi.
        - Yksi kaveri on myyjä Baswarella. Palkka 160 000 euroa vuodessa.
        - Yksi kaveri on Stadissa pankkiiriliikkeessä johtaja. Palkka yli 100 000 eur/vuosi, brutto.
        jne. jne. jne.

        Säälittävää, miten joku ei tunne ketään yli 3000 e/kk tienaavaa. Minä tunnen vain itseni (4400 eur/kk, brutto). Kaikki muut tuttuni tienaavat yli 10 000 eur/kk, joten minä olen se porukan luuseri.

        Tuttavapiirejä voi näköjään olla niin kovin erilaisia.

        AIjai, että jos ei yllä edes keskipalkkaan niin on luuseri? On sulla paineita elämässä.

        Varmaan oletan että pidät kaikkia huonopalkkaisia epäonnistujina elämässään?
        Arvasin.


    • koulu suks!

      AHAHAHAHAHHAAH!!!

      HAA HAA HAA!

      mä en käyny koulua enään ylä asteen jälkeen ja tienaan puhelin myyjänä enemmän!!! HA HA HA!!!

      • Telemarketer

        Niin not Telemarketerilla on kyllä lähes kaikissa firmoissa kyllä pelkkä provisio epäpääräisillä palkkapäivina. Ja osaava puhelinmyyjä tienaa n. 0-2000 € / kk ja joutuu eleen 0 kuukaudet Toimeentulotuella ja KELA:sta ei saa rahaa kuin takautuvasti kun palkkanauhat tulee miten sattuu ja saat olla kyllä aika kova selittämään tämä sossutantoille KELA:ssa jos sieltä mitään sovitettuapäivärahaa meinaat saada.


      • Ei soviteltua
        Telemarketer kirjoitti:

        Niin not Telemarketerilla on kyllä lähes kaikissa firmoissa kyllä pelkkä provisio epäpääräisillä palkkapäivina. Ja osaava puhelinmyyjä tienaa n. 0-2000 € / kk ja joutuu eleen 0 kuukaudet Toimeentulotuella ja KELA:sta ei saa rahaa kuin takautuvasti kun palkkanauhat tulee miten sattuu ja saat olla kyllä aika kova selittämään tämä sossutantoille KELA:ssa jos sieltä mitään sovitettuapäivärahaa meinaat saada.

        Paitsi että kokopäivätyössä oleva ei saa kelasta soviteltua edes niinä "nollakuukausina".... sillon saa fyffeä ainoastaan toimeentulotukena, JOS kahden edellisen kuukauden palkka ei sitten ole ollut "laskennallisesti iso" ja näin ollen saatu "vyörytettyjä tuloja" tuolle hakemuskuukaudelle. On tullut elettyä ja koettua tämäkin.


    • ikuinen nolla

      Sen kyllä huomaa, siis sivistystason.

    • edes keskipalkkaa ei

      En itsekään pääse keskiansioon vaan palkkani on brutto 3500/kk. Käteen jää joku 2300 / kk.
      Tuskin kannattaa masentua, voithan pyytää palkankorotuksia kerran vuodessa. Jos ei anna, ei otakaan.

      • b2432324

        Kova on veroprossa yms. Itselleni jää useamman sata vähemmästä brutosta n. 2300-2400 käteen.

        Asutko jossain kunnassa jossa veroprosentti kova?


    • 4+3

      Kerrankin lähihoitajat tienaa enemmän, 2039e/kk, todella pieni on sekin..

      • verokortti esiin

        Missä sää lähäri saat noin pientä palkkaa,jaappa vuosiansiosi verokortista 12 kuukaudella niin saat kuukausiansiosi ja kirjottele sitten lisää.Mun hoitajan palkka ylläolevasti laskettuna on n.2900,-/kk-


      • 8+7
        verokortti esiin kirjoitti:

        Missä sää lähäri saat noin pientä palkkaa,jaappa vuosiansiosi verokortista 12 kuukaudella niin saat kuukausiansiosi ja kirjottele sitten lisää.Mun hoitajan palkka ylläolevasti laskettuna on n.2900,-/kk-

        päiväkoti eli pelkkää päivävuoroa, yksityiseltä päiväkodilta olisi saanut 2100e mutta luulenpa sen olevan ihan maksimi mitä tulee pk päivävuorotyöhön.


    • Palkat 30v jälessä

      Jos se 1800 olis netto, niin sitten olisi jo vähän parempi. Riittää kyllä elämiseen, jos syö tosi vähän, ei omista autoa, asuu halvimmassa mahollisessa yksiössä, ei tee heräteostoksia ja elää kaikinpuolin hyvin askeettista ja yksinkertaista elämää.

      • Anonyymi

        Aloitan pian tradenomin opinnot, joten mietin, että missä vaiheessa alkaa kyseisen alan palkan maksu?

        Olen tällä hetkellä merkonomi yli 3 vuoden kaupallisen alan kokemuksella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe