Napakoru!

:)

Hei! Täytän pian 14 ja otan napakorun lähiaikoina. Lähden kesäkuussa ulkomaille, ja haluaisin tietää vaikuttaako merivesi "tuoreeseen" napakoruun? Ja ehtiikö se mahdollisesti parantua kesäksi jos otan sen huhtikuun lopussa? Ps. Minua jännittää hieman, joten voisitteko kertoa omista kokemuksistanne? Olisi hyvä jos vastauksia tulisi mahdollisimman nopeasti. Kiitos! :)

6

418

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NaPis <3

No siis.. En ottaisi korua noin nuorena, koska saatat vielä kasvaa, ja silloin koru kasvaa ulos ja siihen voi jäädä ruma arpi. Lisäksi merivesi voi kuivattaa napa-aluetta, ja jos se kuivaa liikaa, niin koru kasvaa ulos. Ja napakorun paranemisaika voi olla yli vuoden... joten en usko että kerkeää parantumaan.. :s Sinuna en ottaisi korua vielä... ihan terveyssyistä.. :) ja siis.. omia kokemuksia.. Minua pelotti ja jännitti ihan julmetusti, ja tilanetta ei yhtään helpottanut se, kun näin kun siskolleni tehtiin napakoru :s se oli jotenkin .. ällöö.. ja kun huomasin että siskoa jännitti ja ehkä sattui.. oli kyllä sitten todella hurjaa menä itse siihen penkille, kun oli jo nähnyt miten se sitten tehtiin.. ja mitä siitä seurasi.. ym. Itse kipua en tuntenut.. tai.. oli siinä sellainen "paine" kun neulaa kaivettiin napaan.. : D mutta ei se paha ollut. Ne pihdit eivät tuntuneet missään.. : D en edes huomannut koko pihtejä.. : D haha.. En kyllä ole yhtään katunut sitä kun otin napiksen.. :) ja hoito on tosi tärkeää ! itselläni, ikävä kyllä, napa tulehtui, vaikka hoidinkin sitä hyvin.. mutta ei se ollut arka kauaa.. :) nestettä tulee vieläkin.. mutta se on normaalia.. :) Ja ikää minulla on se 15 :) sinuna odottaisin AINAKIN vuoden.. tai edes puolivuotta, ennekuin otat napiksen.. (: mutta.. ei ole minun ongelmani ;)

• gfhctyghfv

no ihan hyvin voit otta 14 vuotiaana!! en tajuu mikä tän aikasemman kirjottajan ongelma on:"En ottaisi korua noin nuorena" ITE OOT VAA VUODEN VANHEMPI! senku meet ottaa 14 vuotiaan jos sille tuntuu.. muuhu en puutu.. ite otin 13 vuotiaan jo ekan huulee:)

• Napalävärii;)

Mee ottaa ihmees jos haluut! Mä otin sen kans 14 vuotiaana :). Se paranemis aika riippuu vähä henkilöstä, että ei se aina kestä iha vuotta.. jollaki se voi parantua jo muutamas kuukaudes. Mua jännitti aika paljo sen ottaminen mut kuitenki loppujen lopuks kaikki meni iha hyvi. Se vaa vähä sattu, ainki mulla mut ei kauaa ;)

• trolli

Mun mielestä siinä ei oo mitää vikaa jos ton ikäsenä napakorun ottaa! Ite oon melkeen 16 ja otin reilu kuukaus sitte napakorun 14v kaverini kanssa, molemmilla jo aika hyvin parantuneet. mitä se meijän lävistäjä ja sen lävistämön nettisivut sano että merivesi on hyvästä lävistykselle. Kyllähän tulehtuneeseenkin lävistykseen laitetaan suolavesiliuosta. Minua jännitti lävistyksen ottaminen aivan kamalasti, mutta lopulta rohkaistuin kaverini avulla menemään liikkeeseen. Ei se sitten kuitenkaan edes sattunut ollenkaan.

• maybemaybe

nimimerkki "NaPis

• äöäläöääö

Mustaki sä voit ihan hyvin ottaa koska mä oon 12 ! ja otin kaks päivää sitten napakorun , musta ees iällä ei ole välii kunhan sitä osaa hoitaa ja kestää kivut (: !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      64
      4231
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4181
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      107
      2900
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2782
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1989
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1669
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1343
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1271
    Aihe