olette tällaisesta, kun poikaystäväni urkkii netin kautta tietoonsa kaikenlaista minusta? Alkaa tosissaan jo ahdistaa, että minkälaisesta stalkkerista tässä on kyse ja miksi hänen pitää pakkomielteisesti tehdä noin. On etsinyt kaiken mahdollisen tiedon eksistäni, eksieni sukulaisista ja kavereista, minun läheisistäni ja sukulaisistani. Ennen suhdetta hän oli etsinyt osoitetietoni, numeroni ja kaikkea mahdollista. Hän on urkkinut kaikki käyttäjätunnukseni joka paikkoihin. Jos olen sanonut keskustelleeni jossain, niin hän googlettaa ne ja etsii käsiinsä. En uskalla enää puhua hänelle mistään koska kai minullakin on yksityisyyteni joka ei hänelle kuulu. Emme sentään aviossa ole ja kai avioliitossakin kummallakin saa olla menneisyytensä ja omat asiansa. En ole esim. antanut mitään syytä olla mustasukkainen. Olen aina kotona istumassa, joten sellaista ei edes voisi epäillä.
Mitä mieltä
5
148
Vastaukset
- 2+12
Kaikki netissä kerran oleva jää sinne, joten kuka hyvänsä voi ne sieltä etsiä käsiinsä. Oli se sitten poikaystäväsi tai joku sinulle täysin tuntematon henkilö. Tällöin kyse ei siis todellakaan voi olla 'urkinnasta', vaan olet jättänyt tietosi julkisuuteen omasta tahdostasi.
- löaskdfj
Näin se on. Jos julkaisee jotain netissä niin se ei ole sen jälkeen enää yksityistä. Kannattaisi aina miettiä ennenkuin suoltaa nettiin mitään omalla nimellään.
- Terhi1975
Minä olen sitten taas toista mieltä. Tuo käytös kuulostaa melko pakkomielteiseltä toiminnalta. Kyllä jokaisella on yksityisyys olemassa. Miten se voi olla esimerkiksi kysyjän vika jos tämä poikaystävä on etsinut käsiinsä tytön läheiset netistä? Sen voin vielä ymmärtää, että etsii tytöstään tietoja mutta läheisten yms. tietojen etsiminen ei mielestäni ole oikein ja tämä tyttö ei ole siitä vastuussa, mitä hänen sukulaisensa tai läheisensä ovat nettiin laittaneet. Yhtälailla on sitten oikeus urkkia sähköpostit ja kännykät ja kaikki. Miksei vain kysy suoraan asioita jos niin paljon kiinnostaa. Ei kovinkaan luotettavalta kuulosta aloittajan kumppani.
- kaikkea.kanssa
Sivustoilla ei yleensä käytetä omia nimiä vaan nimimerkkejä, joten silloinhan aloittajan poikaystävän on täytynyt urkkia ne jotenkin. Ja se ei ole reilua toimintaa. Eikä sekään ole reilua että etsii aloittajan läheisistä ja sukulaisista kaikki mahdolliset tiedot, sai ne netistä tai ei. Mitä nuo asiat edes poikakaverille kuuluu? Se on tietenkin eri asia jos ennen suhdetta on numero ja osoitteet olleet julkisia, niin onhan se omaa vikaa jos ne jättää julkisiksi. Ihmettelen vaan noita muita asioita että millä oikeudella poikaystävä on ne etsinyt käsiinsä.
- 10
Sanoisin että sinulle on raskaasti ongelmia luvassa, poikakaverisi suhteen kyse ei ole siitä mitä teet nyt vaan mitä olet tehnyt menneisyydessäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382431- 332269
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151549- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060