Auri laihtui metsästäjä-keräilijän ruokavaliolla yli 20 kiloa

o.isumyz

Viljatuotteet ovat hyvin pieninä määrinä kuuluneet ihmiskunnan ruokavalioon jo ennen maanviljelyksen keksimistä.....................

- On virheellistä olettaa, että sama ruoka sopii kaikille. Geeniperimämme määrää osaltaan, millainen ruokavalio meille sopii. Suomalaiset ovat sopeutuneet erilaiseen ruokavalioon kuin Kongon sademetsän asukkaat, Tavi väittää.

- Laihdutuksessa mennään helposti ääripäihin. Rasvojen välttelystä mennään ylettömään pekonin syöntiin tai liian tärkkelyspitoisesta ruuasta hiilihydraatittomaan ruokaan.

Tavin ajatteluun vaikuttaa se, että hänen mukaansa viljatuotteet ovat hyvin pieninä määrinä kuuluneet ihmiskunnan ruokavalioon

jo ennen maanviljelyksen keksimistä.

- Luonnonkansatkin harjoittivat joskus pienimuotoista viljelyä, ja villiviljaa on syöty, kun sitä on ollut saatavilla.

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2012011615035197_lh.shtml

12

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennen maanviljelyn keksimistä ei ollut nykyisenlaisia vehnälajikkeita yms.

      • Ennen maanviljelystä ei ollut myöskään maitoa, kananmunia eikä rasvaista lihaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ennen maanviljelystä ei ollut myöskään maitoa, kananmunia eikä rasvaista lihaa.

        Oululaisen jälkiuuniviipaleita oli ja sipaisu halpaa markariiniä laitettiin vuonna 10000 ennen ajanlaskun alkua.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ennen maanviljelystä ei ollut myöskään maitoa, kananmunia eikä rasvaista lihaa.

        Jaa ettei ennen maanviljelystä syöty lintujen munia??????
        Eikä tietenkään syöty riistaeläimiä joissa oli rasvaa?
        Eiköhän saaliiksi jääny usein se vanhempi rasvoittunut yksilö joka ei jaksanut juosta karkuun yhtä vilkkaasti kuin hoikemmat lajitoverit..
        Maidosta en tiedä.


    • Anonyymi

      Niin onhan ne kasvit olleet olemassa jo ikuisuuksia luonnossa ja niistä on kehitetty viljelykasveja ajan saatossa. Mutta viljelyssä käytetään nykyään kemikaaleja ja myrkkyjä että vilja ei ole sitä samaa mitä se joskus on ollut. Ympäristömyrkyt muissakin elintarvikkeissa ja eläimissä ja kaloissa...

      • Anonyymi

        Ei se ole ihme että syöpää on niin paljon.Sitten on vielä migroaaltouunin säteily josta myöskin tulee syöpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole ihme että syöpää on niin paljon.Sitten on vielä migroaaltouunin säteily josta myöskin tulee syöpää.

        Ja pitää käytä sairaaloissa jotka on täynä röntkeneitä ja kammoja ja peettoja säteilynä ja muita laitteita ja hirviästi lääkkeitä kaapeissa.Maa perästä tulee urania ja vettä ja muuta maa sätelyä.Taivaalta sataa solkemaam asteriitteja ja koko avaarus on ilman happia.Ei ole ihme että ihminen sairastuu ja lopulta kuolee.


      • Anonyymi

        Myöskin eläimet ovat olleet luonnossa jo ikuisuuksia ja niistä on kehitetty maidon- ja lihantuottajia ajan saatossa eikä niiden liha tai maito ole samaa mitä se on joskus ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole ihme että syöpää on niin paljon.Sitten on vielä migroaaltouunin säteily josta myöskin tulee syöpää.

        Voi hirveää kun on säteilyä.
        Mites sinun asumuksesi lämmitys, ettei vain puukamiina kun siitä tulee lämpösäteilyä?
        Myös sähkölämmityksessä ja vesikiertoisessa lämmityksessä tulee säteilyä.
        Mites sitten valo, valo kun on 100% säteilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hirveää kun on säteilyä.
        Mites sinun asumuksesi lämmitys, ettei vain puukamiina kun siitä tulee lämpösäteilyä?
        Myös sähkölämmityksessä ja vesikiertoisessa lämmityksessä tulee säteilyä.
        Mites sitten valo, valo kun on 100% säteilyä.

        Onneksi järki ei paljon säteile tänne kirjoittelijoilla.


    • Anonyymi

      maanviljelystaidon oppiminen 10 000 vuotta takaperin mullisti ihmiskunnan elämän. Alkoi valtaisa muutos, Väestönkasvu nopeutui, syntyi ammatteja. Syntyi kyliä ja kaupunkeja. Alkoi kehittymään sivilisaatioita. Elinikä nousi. Heikommatkin ihmiset jäivät henkiin, Elämä tuli helppommaksi ja turvallisemmaksi. 10 000 vuotta sitten ihmiset elivät kuten muutkin eläimet. Maapallon väkimäärä oli niukin naukin 1 miljoona ihmisyksilöä. Nyt ihmisiä on valtavan paljon enemmän.Yli 8 miljardia, Tämmöistä kouluviisautta.

    • Anonyymi

      "Auri laihtui metsästäjä- keräilijä dieetillä 20 kiloa". No varpisti laihtuu, jos metsästää ja kerää luonnosta syötävänsä itse. Saattaa jopa nälkään kuolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe