Mistä "vammainen" saa töitä vai saako ikinä ???

töitätöitätöitä

Etsimistä internetistä ilman kenenkään tietoa / tukea ja apua kuka työllistäisi? Eikö kotona voi tehdä etätyötä?
Monia turhia tunteja, päiviä, hakemisia / etsimistä vuodesta toiseen kun on riittävä palava halu päästä tekemään pientä lisätienestiä.Työkkärissä täällä sanotaan: "Ei töitä ole pakko tehdä"!!! :/
En halua makoilla sängynpohjalla vaan TÖITÄ!! Onko etätöitä kotona tehtävää? Minne otan yhteyttä, mistä töitä eläkeläiselle?

nimim." työnä menee työn etsiminen!"

16

2834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitäpä itsekin ihmettelen. Mulla on FM tutkinto kiitettävällä arvosanalla ja edustin yliopistoa joukkuematikkakilpailuissa. Silti en meinaa saada töitä millään. Myönnettäköön, että voin olla vähän hidas, joten mulle sopisi parhaiten asiantunteva työ, jossa voisin tehdä kiireettömästi julkaisuja tai matemaattisia malleja.

      • Vakuuttava

        Aktuaariksi (vakuutusmatemaatikko)


    • Avustaja -80

      Ei tarvitse olla edes vammainen, jos olet "hidas" oppimaan, kuten minä. (Lainausmerkeissä siksi, että nykyisin suositaan vain heitä, jotka oppivat heti, ei tarkoita, etteikö oppisi, jos annettaisi edes vähän aikaa.) Asiantuntijatyöhön taas on vaikea päästä. Mulla on kyllä tällä hetkellä aika turvattu, ja melko hyvä työpaikka, mutta kauan kesti se löytää. Palkka tosin ei ole päätä huimaava, ja joskus, etenkin huonoina päivinä tuntuu, että haluaisi vielä enemmän, jotain haastetta lisää. Toisaalta tiedän, että harvassa työpaikassa, jossa esim. saisi käyttää luovuuttaan, on noinkin leppoisaa. Yleensä niissä paikoissa just on kova kiire, ja pomo hengittämässä kokoajan niskaan, eikä taatusti ole noin joustavia työaikoja, kun mulla on. No, harva sitä täydellistä työpaikkaa koskaan löytääkään. Kun nyt joku kuitenkin kohta kysyy, että mitä työtä teen, niin olen henkilökohtainen avustaja. Riippuu varmaan vähän vamman tasosta, että kykeneekö kyseistä työtä tekemään. Voisi se varmaan joillekin vammaisille sopiakin. Kysehän on lähinnä siitä, miten avustajan ja avustettavan kemiat kohtaavat, todistuksilla tai ammattitaidolla ei ole yleensä niin väliä. Jos siis sun persoonasta tykätään, sen pitäisi riittää. Voi ehkä olla, että jotkut vammaiset karsastavat vammaista avustajaa, mutta voihan myös olla, että se on vain plussaa. Silloinhan teillä on jotakin yhteistä, ja voitte tukea toisianne. Kannattaa ainakin kokeilla, jos on palava halu työntekoon! Senhän voi vaikka mainita haastattelussa, auttaa varmasti tällä alalla!

    • he does

      Ne "hitaat oppijat" on usein juuri niitä älykkäimpiä, kun ovat asioihin perehtyneitä.
      Tää nykymaailma suosii "sopulimallin kilpailua", jossa nopeimmat pärjää, vaan mitenkähän se mahtaa olla "pitkässä juoksussa". "Vammainen" ei saa mistään töitä, eikä ikinä nykymenolla. Juoskaa "kilpailukykyiset nopeat sopulit" - teillä on vain kiireenne.

    • toimtakeksukseen....

      Kannattaa mennä johinkin toimintakeksukseen. Se on sellainen paikka johon otetaan juuri sellaiset lievästi vammaiset jotka ei tavaliseen pallkatyöhön pääse.

      Toki palkka on huono, mutta et mentä muita tukia. Ite olen työkyvyttömyyseläkkeellä aspergerin syndrooman takia ja käyn toimintakeskuksella 3pv/viikko.


      Siellä on kuuroja, puhevikaisia, syndroomia sairastavia joiden on mahdoton työllistyä pallkatyöhön niin jos olet vammainen toimintakeksus on sinun paikkasi. Palkkatyötä on turha edes hakea. Ei sinne oteta jos on vain lievästikkin vammainen.

      • Anonyymi

        Et ole. Aspergerin vuoksi ei pääse eläkkeelle. Eläkepapereissasi ei ole syynä asperger koska se ei ole eläkeeseen oikeuttava vamma.


    • Karu totuus

      UNELMATYÖNHAKIJA:

      MIES
      - lukion käynyt
      - armeijan käynyt
      - kaljuuntunut tai kaljupäinen
      - hiukset maksimissaan 10 cm pitkät
      - polttaa tupakkaa tai piippua, tai käyttää nuuskaa
      - kielitaitoinen
      - pyöreävartaloinen
      - perheellinen isä
      - käyttää kauluspaitaa
      - käyttää metallirannekkeista rannekelloa
      - käyttää Facebookkia

      NAINEN
      - lukion käynyt
      - meikkaa kevyesti, esim. vain ripsiväriä ja puuteria
      - hiukset maksimissaan olkapäille asti pitkät
      - hoikka, muttei anorektinen, vaatekoko noin M
      - kauniskasvoinen
      - kielitaitoinen
      - valkoiset, tasaiset hampaat
      - terveet kynnet
      - lapseton
      - sinkku
      - käyttää silmälaseja
      - pitkä
      - käyttää Facebookkia

      TYÖNANTAJALLE EHDOTON EI -TYÖNHAKIJA

      MIES
      - pitkät hiukset
      - hiusten väri muu kuin ruskea, maantienharmaa tai blondi
      - pitkäaikaistyötön
      - kielitaidoton
      - naisia lyhyempi

      NAINEN
      - pitkät hiukset
      - hiusten väri muu kuin ruskea, maantienharmaa tai blondi
      - pitkäaikaistyötön
      - kielitaidoton
      - pureksitut ja lyhyet kynnet
      - voimakas meikki
      - tyylitön pukeutuminen
      - liikaa koruja
      - iso nenä
      - lyhyt

      • naisnainen

        Kaljuuntuminen ei ole mikään meriitti, toki mies voi olla työelämässä vakuuttavampi, jos hän näyttää viiskymppiseltä...


    • rcd 410

      Niin, sairaus tai vamma ei välttämättä tarkoita että on työkyvytön. Jos vaan sopiva työ löytyy, voi siitä suoriutua ihan yhtä hyvin/paremmin kuin terveet työntekijät. Ja aina haetaan niitä sosiaalisia ja ulospäinsuuntautuneita!

      Mulla on eräs reumatauti ja nyt epäily toisestakin reumataudista ja lisäksi epäsosiaalinen perusluonne. Toistaiseksi vielä on työtä, mutta sairauden vuoksi joudun tämän työn lopettamaan.

      En kuitenkaan halua jäädä vain kotiin työttömäksi, eläkettäkään ei kuitenkaan myönnetä! Juuri ollut 3,5 kk kotona sairastamassa. Yritän saada edes osa-aikatyötä, en tiedä pitäisikö vaan olla puhumatta sairauksista työnantajalle ja yrittää peittää leikkausarvet yms. mitkä viittaa heikentyneeseen työkykyyn. Mutta sehän on huijaus.

    • ..............

      Minäkin olen vähän "syndroomainen" ja en lisäksi oikein juttele vieraille. On todella vaikeaa saada töitä. Olen 27, mutta en ole koskaan ollut palkallisessa työssä. Olen käynyt kaksi ammattikoulua. Koulussa pärjäsin aina hyvin ja on hyvä todistus. Olen ahkera ja tunnollinen, mutta mitenpä sen todistat. Työvoimatoimisto laittaa ahkerasti harjoitteluun ja olen ollut ainakin kuudessa paikassa. Saan aina sellaista palautetta, että olen ahkera ja teen työn hyvin, mutta sitten alkaa valitus epäsosiaalisuudestani. Toivoisin pääseväni oikeaan työhön, jossa saisin työskennellä itsenäisesti. Tai sitten tehdä työtä kotoa käsin tai perustaa oman yrityksen. Työpaikoilla jään aina yksin. Kahvihuoneessa muut pölisevät, mutta minä istun hiljaa ja luen. Puhun silloin, jos joku kysyy jotain. Jos olen kotona työttömänä pidemmän aikaa, niin tulee kauhean vaikeaksi mennä mihinkään harjoittelupaikkaankaan tai hakea työtä, kun tuntuu, ettei kelpaa minnekään.

      • Anonyymi

        Entä jos etsisit oppisopimuspaikkaa? Työnantajalle olisi pienempi riski ottaa si nut töihin, ja saisit täsmäkoulutuksen työhön.
        Tässäkin on se että paikka täytyy löytää itse, mutta kun löytyy, oppisopimuskeskukseen yhteyttä.
        Ja koulutuksen ajalta saat minimipalkan, mutta työnantajasi saa jotain rahaa, kun kouluttaa.


    • tsemppaduu

      Itse olen kyllä liikunta vammainen ja ollut koko ikäni tavallisessa työssä.

      Jos siis vammainen on älykäs ja pää toimii niin se on vaan sitä että et ole löytänyt sopivaa työnantajaa itsellesi.

      Minun työ ei vaadi liikuntasuorituksia ja jos tarvitsen apuja saan sitä koska työnantaja saa jotain tukea mun tukityöntekijällekin.

      Kyse on monesti siitä että työnantajat eivät vain tiedä. Eikä muuten vammaisetkaan mitä apuja on saatavilla.

    • huolestunutKansalainen

      tuo netti persoona Cyberman on lievästi kehitysvammanen, istuu koneella, mutta ei edes pelaa mitään moninmutkasta peliä. Maailmankuva on, että mustat, muslimit ja arabit valtaa Suomen. Saanu 800€ sakon ku laitto nettiin väkivalta fantasioita. minisomessa moderoi. Cybermiehellä hirveästi vapaa-aikaa, uhraa tsätti kavereilleen aikaa. Varsinki kauniilli nuorille naisille. Jos haluatte tietää miten lievästivammanen elää niin menkää minisomeen puhuun cyberille. Cyberillä 10v:den työhistoria, mutta niin pieni työkyvyttömyyseläke, että saa toimarii. Niin ja cyberillä ei omaisuutta melkeen yhtään. Ottanu paljo pikavippi velkaa ja nyt holhouksessa.

    • tyhmäkansa

      Kaikki ovat vammaisia, ja kukaan ei saa töitä. Live a long and happy life. Paitsi se, jolla oli kavereita toisella asteella.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikki kehitysvammaiset ja ne kellä ei oo vammaa pystyy tekemään töitä jos vaan itsellä on sitä innostusta tekemään??

    • Anonyymi

      ?? Hyvä kun olet saanut luku ja kirjoitustaitoisen omaishoitajan, Kun lukutaidottomia tuntuu olevan niin paljon nykyään että aina pitää soitella
      eiköhän teidän vammaisten pitäisi miettiä ihan muuta kuin töiden tekemistä, eikö ristiä ole jo tarpeeksi elämässänne, kyllä hyvinvointi yhteiskunta hoittaa.

      "Vammaisuus" taas tuntuu olevan milteimpä edellytys suomessa tietyillä aloilla, johtajilla pyrökraateilla, rekeytoijilla ihmisillä jotka suunitelevat ja päätävät asiat. Tämän tajuaaa kun ihmettelee miksi kaikki hajoaa, asiat ei toimi.

      Trans-vammaisuudella kanssa varmaan on vain etua työn-hankimisessa koska osuu uhrikatekoriaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe