Saako vaimo lyödä? Saako mies puolustautua?

leoksi

Meillä on aina ollut myrskyisä suhde, mutta yleensä on selvitty huutamalla ja tavaroita heittämällä ja ovia paiskomalla. Nyt viime aikoina vaimo on alkanut lyömään minua kasvoihin avokkaalla riidan aikana ja muutaman kerran hän on purrut minua.

Minä en ole voinut tehdä muuta kuin poistua paikalta, jolloin olen mm. saanut lautasen takaraivooni.

Onko miehellä mitään oikeutta puolustaa itseään kun vaimo on väkivaltainen?

88

5254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juomari Turmio

      Vaimo EI saa lyödä!!! Koskemattomuus on määritelty jo YK:n Ihmisoikeuksien Julistuksessa.

      Mies SAA puolustautua! Aggressiivinen akka on oikeus, ja jopa velvollisuus tehdä vaarattomaksi laillisin ja sallituin keinoin, eli keksiä joku keino joka ei vahingoita naista mutta joka estää tämän hyökkäyksen/väkivallan.

      • Gerlaika

        Itse puolustautumiseen on toki Suomessa oikeus, mutta miehenä kannattaa ennen takaisinläimäisyä hiukan miettiä, mitä poliisisetä ja vaimo ja tuomari siitä tulevaisuudessa sanovat. Jääkö mies oikeudessa ns. tinalle, kun riidellään kuka ensin löi ja ketä? Kuka yleensä Suomessa saa lapset ja kuka syyt?

        Hommaa vahvoja todisteita vaimosi väkivaltaisuudesta, ennenkuin lähdet. Tarvitset niitä sekä oikeudessa että lapsista taistellessa. Käy lääkärissä vammoja näyttämässä, tee rikosilmoituksia. Itse pysyttele pulmusen puhtaana.

        Ainoa tapa toimia omaksi edukseen!


      • seksigiiim

        mies ei saa koskea, vaikka nainen pieksisi remmillä


    • silmä sininen

      Tämä voi kyllä hieman tuntua mutta kun olet matkalla ulos ja nainen estää lähtösi nosta naisesi hänen käsivarsista ja vie toiseen huoneeseen.

      JOUKSE ULOS! kuulostaa naurettavalle mutta aina parempi kuin löydä takaisin
      pakko sanoa että jotkut(EI SIIS KAIKKI) naiset provoivat miehiään sen takia että haluavat olla "uhreja" hirviö miehen runtelemia kukkasia.

      Keskustele naisesi kanssa ja kerro mitä mieltä olet siitä että hän antaa avokasta jne.
      koittakaa selvittää miksi hän toimii noin.

      • hetero män

        on hyvä olla yksin,ei ole parisuhde ongelmia.on aivan sama nus-si eli runkkas.lopputulos aina varmempi viimeks mainitussa.


    • A+C

      KETÄÄN ei saa lyödä!
      Ei vaimo miestä, ei mies vaimoa, vanhemmat lapsia. Ei KETÄÄN.

      Te tarvitsette apua, molemmat. Vaimollasi on jotain vakavasti vialla nyt.
      Hakekaa apua ennenkuin ongelma syvenee ja sitä kautta pahenee.

    • ökök

      Sanot rauhallisella hetkellä hänelle tiukasti ja painokkaasti: minua et sitten enää lyö tai tulee ero.
      Mitä peeveliä te siellä oikein nujuatte kuin pahaiset kakarat? Ryyppääminenkö riidan aiheena tai osasyynä, vaiko uskottomuus tai mustasukkaisuus? Ei ihan kuulosta täysi-ikäisten terveeltä tavalta olla vuorovaikutuksessa?
      Väkivaltaa perheissä taustana? terapian tarvetta?

    • Tee niin kuin naiset

      Eli jätä se.

    • rekisteröitymätön**

      Ihan sama kuin tilanteen ollessa toisinpäin:

      Jos et koe fyysisen turvallisuutesi olevan vaarassa ja haluat jatkaa tämän ihmisen kanssa, menkää parisuhdeterapiaan ja hänen on mentävä juttelemaan jonkun kanssa lisäksi väkivaltaisesta käytöksestään. Pitkä tie ja vaatii omistautumista ja sitoutumista. Vaikeaa, jos väkivallakko ei ymmärrä käyttäytyvänsä väärin. Itseään ei voi muuttaa, ellei koe muutosta tarpeelliseksi.

      Kannattaa miettiä, onko suhteessa jatkaminen vaivan arvoista. Väkivaltainen käytös tulee aikalailla selkärangasta. Haluatko tällaisen ihmisen kasvattavan lapsiasi?

      Itse lähtisin.

      Itseään saa toki puolustaa, jos vaikka joku tulee veitsen kanssa heilumaan, mutta parempi on, että lähtee suhteesta, ennenkuin väkivalta eskaloituu siihen pisteeseen.

    • jep jep

      Lyö takaisin.

      • lare78

        Samaa mieltä. Nyrkillä vaan, niin että tuntuu. Loppuu muuten siihen se väkivalta. Ja anteeksi et sitten pyytele, etkä selittele yhtään. Kyllä hän tietää miksi löit. Anna sen ihan rauhassa itkeä kavereilleen väkivaltaista miestä ym. Jos joku muu sinulle asiasta huomauttaa, niin sanot vaan, ettet enää jaksanut sitä, kun nainen hakkasi,puri, ja heitteli lautasilla. Muijan kanssa et itse asiaa ota puheeksi ollenkaan. Annat sen ryömiä takaisin. Ja jos se rupeaa sättimään, että ei naisia saa lyödä, niin sanot vaan: Jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa, niin painu v....n. Vasta kun muija pyytelee itse anteeksi, että on ollut väkivaltainen, niin suostut puhumaan asiasta, ja sanot, että se loppuu nyt, tai seuraavalla kerralla tulee ero.
        Jos tämä ei toimi, niin sitten kannattaa jo erotakin.
        On myös mahdollista, että hän tekee pahoinpitelystä rikosilmoituksen. Sinä vastaat siihen tekemällä kaikista kerroista kun hän on sinua lyönyt ilmoituksen.
        Ja tämä ei ole ytllytystä väkivaltaan, vaan kerron miten itse toimisin. EN kehoita ketään väkivaltaan.


      • Hurt
        lare78 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Nyrkillä vaan, niin että tuntuu. Loppuu muuten siihen se väkivalta. Ja anteeksi et sitten pyytele, etkä selittele yhtään. Kyllä hän tietää miksi löit. Anna sen ihan rauhassa itkeä kavereilleen väkivaltaista miestä ym. Jos joku muu sinulle asiasta huomauttaa, niin sanot vaan, ettet enää jaksanut sitä, kun nainen hakkasi,puri, ja heitteli lautasilla. Muijan kanssa et itse asiaa ota puheeksi ollenkaan. Annat sen ryömiä takaisin. Ja jos se rupeaa sättimään, että ei naisia saa lyödä, niin sanot vaan: Jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa, niin painu v....n. Vasta kun muija pyytelee itse anteeksi, että on ollut väkivaltainen, niin suostut puhumaan asiasta, ja sanot, että se loppuu nyt, tai seuraavalla kerralla tulee ero.
        Jos tämä ei toimi, niin sitten kannattaa jo erotakin.
        On myös mahdollista, että hän tekee pahoinpitelystä rikosilmoituksen. Sinä vastaat siihen tekemällä kaikista kerroista kun hän on sinua lyönyt ilmoituksen.
        Ja tämä ei ole ytllytystä väkivaltaan, vaan kerron miten itse toimisin. EN kehoita ketään väkivaltaan.

        Jos tuo on mielestäsi parisuhteessa järkevä ja toimiva käyttäytymismalli, niin en ole varma tajuatko että parisuhde kyllä perustuu toisen rakastamiseen...


      • sepposaatana
        lare78 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Nyrkillä vaan, niin että tuntuu. Loppuu muuten siihen se väkivalta. Ja anteeksi et sitten pyytele, etkä selittele yhtään. Kyllä hän tietää miksi löit. Anna sen ihan rauhassa itkeä kavereilleen väkivaltaista miestä ym. Jos joku muu sinulle asiasta huomauttaa, niin sanot vaan, ettet enää jaksanut sitä, kun nainen hakkasi,puri, ja heitteli lautasilla. Muijan kanssa et itse asiaa ota puheeksi ollenkaan. Annat sen ryömiä takaisin. Ja jos se rupeaa sättimään, että ei naisia saa lyödä, niin sanot vaan: Jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa, niin painu v....n. Vasta kun muija pyytelee itse anteeksi, että on ollut väkivaltainen, niin suostut puhumaan asiasta, ja sanot, että se loppuu nyt, tai seuraavalla kerralla tulee ero.
        Jos tämä ei toimi, niin sitten kannattaa jo erotakin.
        On myös mahdollista, että hän tekee pahoinpitelystä rikosilmoituksen. Sinä vastaat siihen tekemällä kaikista kerroista kun hän on sinua lyönyt ilmoituksen.
        Ja tämä ei ole ytllytystä väkivaltaan, vaan kerron miten itse toimisin. EN kehoita ketään väkivaltaan.

        Ei poliisi usko jos mies tekee naisesta ilmoituksen. Mies kyll saa sakot ja putkaa jos väkivaltaista naista lyö. Kaikki uskoo vaan naisen selityksen. Miestä ei kukaan usko. Laki on kaikille sama, mutta tuomiot vaihtelee!


      • ihmettelyä
        lare78 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Nyrkillä vaan, niin että tuntuu. Loppuu muuten siihen se väkivalta. Ja anteeksi et sitten pyytele, etkä selittele yhtään. Kyllä hän tietää miksi löit. Anna sen ihan rauhassa itkeä kavereilleen väkivaltaista miestä ym. Jos joku muu sinulle asiasta huomauttaa, niin sanot vaan, ettet enää jaksanut sitä, kun nainen hakkasi,puri, ja heitteli lautasilla. Muijan kanssa et itse asiaa ota puheeksi ollenkaan. Annat sen ryömiä takaisin. Ja jos se rupeaa sättimään, että ei naisia saa lyödä, niin sanot vaan: Jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa, niin painu v....n. Vasta kun muija pyytelee itse anteeksi, että on ollut väkivaltainen, niin suostut puhumaan asiasta, ja sanot, että se loppuu nyt, tai seuraavalla kerralla tulee ero.
        Jos tämä ei toimi, niin sitten kannattaa jo erotakin.
        On myös mahdollista, että hän tekee pahoinpitelystä rikosilmoituksen. Sinä vastaat siihen tekemällä kaikista kerroista kun hän on sinua lyönyt ilmoituksen.
        Ja tämä ei ole ytllytystä väkivaltaan, vaan kerron miten itse toimisin. EN kehoita ketään väkivaltaan.

        Lare myös jep jepin kanssa terapiaan. Ei saa lyödä kumpainenkaan. Jos vaimo on väkivaltainen ei se oikeuta lyömään. Hoitoon tai ihmissuhde tarkkailuun


    • 18

      varmaan niin kuin juomari sanoikin jo, että laillisin keinoin saa puolustautua. SOITA POLIISIT! OTA ERO! KÄSKE VAIMOSI HAKEA ITSELLEEN APUA!

    • 3971

      Lyöminen taikka minkään muunkaan fyysisen kontaktin ottaminen ei ole kenellekään oikeutettua. Ranteesta puristaminen, töniminen ja pureminen lukeutuvat tähän myös.

      Kun toinen käy päälle, uhri saa puolustautua totta kai. Jos nyt mietitään miten asetelma yleensä on, niin nainen ei pysty itseään puolustamaan miestä vastaan millään tavalla. Ehkä sunkin olis syytä riidan alettua aina vaan heti lähteä pois. Siis jo ennen kuin tilanne äityy niin pahaksi, että alkaa fyysinen kontakti.

      Kuinka vahvasti saa puolustautua? Mielestäni samalla voimalla, mitä on ottanut vastaan. Nainen lyö sua avarilla naamaan, läppäse takaisin. Ehkä se herättää? Tai sitten vain kädet naisen ympäri ja pidät kiinni niin kauan että nainen rauhottuu. Siinä voi mennä viitisen minuuttia. Sen jälkeen rauhallista keskustelua ja tilanteen purkamista, aivan kuten uhmakkaan lapsen kanssa :D No niin. Voimia sinulle! Tarvitset sitä!

      Sanottakoon vielä, että itse otin mieheltä vastaan kahdesti fyysistä väkivaltaa. Kerran annoin anteeksi ja toisella jätin lopullisesti. Henkistä väkivaltaa tosin oli niin paljon ja joka päivä, että ihmettelen miten jaksoin niinkin kauan sitä urputusta kuunnella...

    • lyöjän linja

      Kamalaa. Minäkin lätkin miestäni kämmenellä pitkin naamaa, kun jäi kiinni pettämisestä ja oli valehdellut minulle päin naamaa ja vielä sanoi luulotautiseksi. Luuloni oli kuitenkin tosi ja pettämistä jatkunut puoli vuotta. Se valehteleminen otti niin kipeästi. Olisi kertonut totuuden että on ihastunut johonkin toiseen, niin että olisin voinut heti alkaa omia ratkaisuja tehdä. Mikä oiekus se on jollakin hommata sivusuhde ja vakuuttaa ja valhehdella ettei sitä ole. Eiksä se silloin ole parempi kertoa asianlaita aj silloin saa vapautensa että voi mennä ihan reilusti sen toisen luo, eikä tarvi pettää ja salailla.
      ja silti mies vannoo rakkauttaan minuu. Ei voi pettää jos oikeasti toistarakastaa. Rakastamiseen liittyy niin paljon myös kunnioitusta, että toisille ei halua pahaa mieltä ja jos sitli pitää mennä ja rakastua toiseen, pitäsi alkaa jo puhumaan parisuhteen tilasta, onko se enää hyvä.
      Minun mielesätni mieheni ihan ansaitsi läimäytyksensä, vaikka olen kyllä aina ollut sitä mieltä että ketään ei saa lyödä...

      • sama juttu myös täällä ukko petti minkä kerkes ja kehtas viellä valehdella päin naamaan ettei ketään muuta naista ole ollut ukko ei kerennyt edes kotia kun sentraali santrat jo ilmoitivat ukon toisen naisen kans painuvan no ,eihän siinä muu auttanutko valehtelijalle hyvä turpa tälli namaan ja kalossin kuva persuksille se on menoa nyt.......


      • ihan okei

        oli niin omasta elämästä että sanon sulle,itse olen kokenut saman mut mä en lyönyt kun oli nainen,mut olis ehkä pitänyt päästää tunteet pois,olis ollut helpompi.yritin ymmärtää,mitä luulet mun tuntevan nyt kun tuosta on aikaa kymmenen vuotta ja syyt eroon ovat "muija on saanut päihinsä"olis pitänyt vaan olla avoimempi.


    • Oikeus onneen!

      Hirveää kuulla, että olet joutunut kokemaan tuollaista väkivaltaa ihmiseltä, jota ilmeisesti koet rakastavasi, kun et ole vielä lähtenyt. Mietin, miksi edes jäät tällaista pohtimaan, että olisiko vaimolla oikeus lyödä, onko sinua lyöty lapsena? En oikein muuta keksi selitykseksi, jos et ole jo lähdössä suhteesta. Jos lapsuudessa on joutunut vääryyden kohteeksi saamatta apua, on oikeus omaan koskemattomuuteen ja turvalliseen arkeen rikottu. Silloin käsitys siitä, mitä lempeä toista koko persoonana kunnioittava rakkaus on, on jäänyt syntymättä. Jos näin on, olen vielä enemmän surullinen puolestasi. Aitoa turvallista rakkautta on maailmassa sinua odottamassa jonkun toisen luona! Joka tapauksessa vaimosi on käytöksellään ylittänyt sekä lain että moraalin salliman rajan. Jos ihminen ei hallitse kielteisiä tunteitaan, hän on muille vaarallinen sukupuolesta riippumatta. Tilanne on hänen häpeänsä ja hänen täytyy tajuta hakea itselleen apua. Pakota itsesi ajattelemaan, mitä itse neuvoisit toista ihmistä tekemään sinun tilanteessasi? Et varmasti ajattelisi, että kyllä se siitä itsestään muuttuu paremmaksi ja väistele vaan väkivaltaa ja ole ulospäin pokkana kuin mitään ei olisi pielessä...Onko teillä lapsia? Jos on, paina mieleesi, että jo väkivallan näkeminen tai kuuleminen on heille äärimmäisen vahingollista! He eivät voi kasvaa tasapainoisiksi ympäristössä, jossa joutuvat pelkäämään. Toimi pian! Jo tänään! Jos odottelet muutaman vähän paremman päivän yli, tilanne ehkä hetkeksi helpottaa, mutta ei muutu. Saatat jopa itse joutua turvautumaan itsepuolustukseksi voimaan, ja siitä saat vain lisää haavoja sieluusi. Väkivaltaan jo syyllistynyt henkilö on niin syvällä omissa ongelmissaan ja hukassa normaalista käytöksestä, että hän ei ilman ammattiapua siitä pääse paranemaan. Sinun täytyy hakea itsellesi apua vaikka turvatalosta. Älä missään tapauksessa hyväksy itsellesi tällaista elämää, sinulla on oikeus elää rauhallista leppoisaa arkea ja kokea aitoa oikeaa hellää rakkautta varmana siitä, että puoliso ei tee pahaa! Upeaa, että olet jo kirjoittanut tänne, nyt ota seuraava askel rohkeasti ja soita tai aja vaikka turvatalon pihaan juttelemaan ammattilaiselle!

    • 13+1

      Poliisit muuten nauraa tullaiselle töpsykkämiehelle, eivätkä edes ota todesta koko
      asiaa!!

      Jos ei saa edes yhtä akkaa kuriin,niin ei sellaista voi kutsua mieheksi.

      Itse nappaisin lutkusta kiinni ja pari kertaa kunnon pamaus,niin johan ääni muuttuu
      kellossa......

      Ja jos se ei auta niin ei muutakuin niskaperseotteella pihalle ja pikkarit jalassa.

      Vai onko vaimosi sinua vahvempi????

      • m1956-HKI

        Aina kuitenkin on miehen vika ja mies tuomitaan pahoinpitelystä. Katsoitko sitä TV-ohjelmaa hiljattain jossa esiteltiin väkivaltaisia naisia Suomessa? Toinen nainen myönsikin, että poliisit veivät aina miehen pois asunnosta, vaikka hän ei todellakaan väkivaltainen ollut. Kukahan se ne poliisit hälytti paikalle, ettei olisi ollut naapuri. Tätä ohjelmaa kun pyysin oman vaimoni katsomaan, niin hän otti sen raskaana vittuiluna ja jotain uhkaili.
        En ole alkuperäinen jutun aloittaja ja ei meillä vaimon kanssa kovin pahoja riitoja ole ollut.


      • kokemusta on

        Oletko ihan imbesilli? Tuon kaltaiset kirjoitukset kertovat sen, ettei ole kokenut omalla kohdallaan väkivallan uhkaa tavalla, joka saisi tajuamaan kaiken sellaisen olevan ehdottoman VÄÄRIN! Kun nainen lyö, hänellä on todella paha olla ja jos mies tahtoo osoittaa olevansa vahvempi osapuoli, hänen on haettava ulkopuolista apua tai lähdettävä, jollei nainen halua selvittää käytöstään tai ottaa vastuuta. Mitä luultavammin mies osaa provosoida tuota puolisoaan niin, että saa tämän kontrollin pettämään.


    • mouh

      Juu ei kannata jatkaa. Ainahan se on paljon pahempaa kun nainen lyö. Äijät saa hakata koko ajan eikä kukaan sen pahemmin kritisoi. Muija nyt sattu oleen niin piru....

    • suolejuspyhimys Lex

      "Onko miehellä mitään oikeutta puolustaa itseään kun vaimo on väkivaltainen? "

      kyllä itseään saa puolustaa.

      ei parisuhde anna mitään koskemattomuudensuojan heikennystä.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hätävarjelu

      Kannattaa sit pitää mielessään, että ei syyllisty liialliseen voimankäyttöön yms....

      • nimetön-84

        itse olin raskaana ja mies kuristi potki ja,kun puolustauduin kaikki olikin mun syytäni..soitin poliisille..tämä mies oli 2 yötä putkassa minä 1yö sairaalassa..,kun tuli 6kk myöhemmin oikeudenkäynti minäki jouduin maksamaan sakkoja!!!ehkä eri jos lapsi olisi kuollut,mutta oikeudenkäynnin aikaan olin viimäsilläni raskaana..että nähtävästi raskaana olevaa naista saa pahoinpidellä...;((


      • 1+17
        nimetön-84 kirjoitti:

        itse olin raskaana ja mies kuristi potki ja,kun puolustauduin kaikki olikin mun syytäni..soitin poliisille..tämä mies oli 2 yötä putkassa minä 1yö sairaalassa..,kun tuli 6kk myöhemmin oikeudenkäynti minäki jouduin maksamaan sakkoja!!!ehkä eri jos lapsi olisi kuollut,mutta oikeudenkäynnin aikaan olin viimäsilläni raskaana..että nähtävästi raskaana olevaa naista saa pahoinpidellä...;((

        Kukaan ei saa pahoinpidellä ketään; ei miehiä, ei naisia, ehdottomasti ei lapsia, vanhuksia eikä eläimiä; puolustuskyvyttömiä. Tätä kuitenkin tapahtuu koko ajan.
        En ymmärrä, miksi ihmiset eivät opettele puhumaan keskenään?
        Miksi ihmiset purkavat omaa pahaa oloaan heikompaansa?


    • Miäs2012

      Olen samaa mieltä monen edellä kirjoittaneen kanssa että teidän suhteessa on jotain pahasti vialla, tai sinun naisellasi on asiat pahasti sekaisin. Nyt tarvitsette ammattiauttajaa - ja aivan oikeasti tarvitsette nyt apua! Ei tuollainen käytös ole normaalia, vaikka sellaista jotkut saattaisivat olettaa. Terve parisuhde ei toimi noin. Jos rakastatte toisianne, niin miksi siellä pitäisi olla väkivaltaa tai väkivallan pelko mukana suhteessa, kun se ei sinne kuulu? Turhaan vähättelet ongelmaa, vaan suhtaudu siihen nyt kuin todelliseen kriisiin. Sellainen normaali riita ei saisi paisua väkivaltaan asti - oli se sitten miten pienimuotoista väkivaltaa tahansa, se ei sitä vaikutusta vähennä yhtään. Molemmat ansaitsette turvaa parisuhteessa, ja nyt tuossa sitä ei ole, eikä se sivuttamalla katoa.

      Sinä et saa lyödä naistasi eikä nainen saisi lyödä sinua, eli nyt kolmas osapuoli teitä auttamaan ja äkkiä, ennen kuin tilanne pahenee.

    • älä lyö

      ei lyöminen ole oikein, mutta ihmisiähän me vain olemme. mielestäni saa lyödä itsepuolustukseksi. eikö oo aika hakea apua tai erota ?

    • Rikosilmoitus kehiin

      Naisten vanha peli on ollut hankkia turpiinsa ja huutaa sitten yhteiskunta apuun. Sillä tavalla mies on aina hävinnyt, menettänyt lapsensa ja omaisuutensa. Tämän kokeneena minulla on vain yksi neuvo: Heti ensimmäisestä läpsäytyksestä tee rikosilmoitus. Sen jälkeen olet aina vahvoilla tässä sosiaalitätien yhteiskunnassa.

      • Johan On

        Nykyisin lähisuhdeväkivalta on yleisen syyttäjän alainen rikos, josta poliisi, tullessaan paikalle, tekee aina rikosilmoituksen, siitä huolimatta, mitä puolisot seuraavana päivänä tuumaavat.

        Ja ei, ei sosiaalitädit ole aivottomia, ellei lyontien kohteena ole lapset.
        Osaavat toki ajatella, ettei savua ilman tulta, ja että tuskin syytä on vain toisessa osapuolessa.


    • Kannattaa.

      Erota. Väkivaltainen puoliso ei ole henkisesti terve,joten kannattaa lopettaa parisuhde.

    • johannes

      Sinä olet oikea herrasmies teet a
      oikein kun poistutpaikalta .Tuonlaisen vaimonkans ei kannata kauan olla saman katon alla .hae pikaisasti ero

    • Tolkku peliin

      Jos sanat loppuvat että tarvii alkaa lyömää ni se suhde on taputeltu loppuun. Ihan sama kumpi alkaa lyömisen. kohta toinen laudoissa ja toinen raudoussa.

    • tuulihuminoi

      Samalla mitalla takaisin vaan!!

    • Maraka

      Joo, kannattaa hakea apua, jos meinaa olla yhdessä. Älä sinä ainakaan vastaa väkivallalla, tulee vaan lisää ongelmia!

      Itse olin aikoinaan vastaavanlaisessa tilanteessa. Avopuoliso läpsi, löi ja raapi aina riidoissa. Pari kertaa jouduin hillitsemään pitämällä ranteista kiinni ja usein sitten poistuin tilanteesta vessaan lukkojen taakse, tai ulos kämpästä.

      Kun sitten viimeisen mätkinnän jälkeen sanoin, että nyt ollaan erottu, kävi exä tekemässä rikosilmoituksen. Voisin sanoa, että raskasta aikaa oli, enkä samaa kellekkään toivo... Nämä sinun kirjoitukset toimivat mukavasti näyttönä, jos sulle käy samoin, itsehän en osannut niistä oikein muille puhua. Exähän sai tuossa tilanteessa mukavasti tukea kavereiltaa ja perheeltään, "uhri" kun oli.

      Se, että miehiä pahoinpidellään, on yllättävän yleistä. Ei ole kysymys, ettenkö naisille pärjää, en vain halua suhdetta, jossa lyödään.

      • 14+9

        Tuttu tilanne, tunnustan, meilläkin minä olin se aggressiivisin.
        Mies yritti rauhoitella, kun mulla paloi käämit totaalisesti.
        Jälkeenpäin arvostan herrasmiesmäistä käyttäytymistä,
        mutta olisin kyllä itsekin voinut toimia toisin.
        Ehkä omaa heikkoa itsetuntoa, lapsuudenkokemuksia,
        kun en osaa asioita puhumalla selvittää....


    • Justiina-76

      Ei juu. Pitää ottaa vain avioero. Niin se on. Itseään voi suojata, mutta lyödä ei saa. Oikeutta jakaa oikeuslaitos eli jos haluat rangaista vaimoa, tee rikosilmoitus.

    • neljä * äitee

      Tuota itseään on oikeus puolustaa. Mutta niin kuin me kaikki tiedetään, jos mies puolustautuu itseään naista vastaan, on mies se rikollinen. Soita siis poliisi jos akka päälle käy, ja hommaa lähestymiskielto.

      Meilläkin riidellään, mutta joo ei tavaroita paiskita, eikä ovia, joten sekään ei ole normaalia.

      ps. mene lääkäriin jos jälkiä jää ja ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LISÄÄNNY TUOLLAISEN SEKOPÄÄN KANSSA.

    • Wandering man

      Itellä kanssa oli avovaimo, joka muutaman kerran yritti lyödä.
      Onneksi oli itsepuolustalajeja tullut harrastettua, joten torjuin hänen lyöntinsä ja hän väsyi hakkaamaan kättäni.
      Mutta ei tilannetta kannata hyväksyä ja vaimoa takaisin lyöminen ei ole ratkaisu.
      Saat vain itse syytteen. Ehkäpä kannataa poliisille ilmoittaa?
      Tässä vaan sukupuoliroolit eivät oikein ole miehen etujen mukaisia.
      Toviottavsti polisit tajuavat tilanteen vakavuuden.

    • Piiskaa naiselle

      Jos nainen lyö miestä, se on hänen tapansa etsiä tunnesidettä mieheen ja oikeaa päättäväistä miestä väistyvän vätyksen takaa.

      Entä jos vetäisit naisesi poikittain polviesi päälle, housut alas ja kunnolla piiskaa kämmenellä tai jollain kättä pidemmälle paljaille pakaroille.
      Sen jälkeen sylihoitoa pitkään kunnes äkäpussi on rauhoittunut.

    • ghfghfghfghg

      Vaimo ei saa lyödä sinua etkä sinä saa lyödä vaimoa. Takaisin lyöminen ei ole itsepuolustusta. Vielä kertaakaan ei ole väkivaltaa saatu loppumaan väkivallalla, kohta olette kuin Matti ja Mervi. Kun kyse ei kuitenkaan ole vielä niin vakavasta tilanteesta että henki olisi uhattuna, antaisin vaimolle vielä yhden mahdollisuuden. Sano että lyömisen on loputtava ja ehdota vaikka sitä usein mainittua pariterapiaa, kuulostaa siltä että teidän suhde voisi siitä hyötyä. Jos läpsintä edelleen jatkuu, on aika pistää lusikat jakoon.

      Uskoisin kuitenkin että teillä on vielä toivoa, koska vaimon lyöminen on alkanut vasta hiljattain. Tässä vaiheessa väkivallan kierre voidaan vielä katkaista.

    • Näin se meni

      On ihmisiä, jotka eivät missään olosuhteissa lyö ketään. Ole sinä sellainen.

      Vaimosi tila asteittain vain huononee ja välinpitämättömyys koskemattomuuteesi vain kasvaa. Näinhän on käynytkin.

      Älä jää odottamaan, vie itsesi ja lapsesi turvaan.

    • atsiuu

      Naiset ovat tavalla taikka toisella luonteeltaan 99,99% henkisen ja fyysisen väkivallan alkuunpanijoita ja pitävät alitajuisesti dramatiikasta joka yleensä johtaa suurempiin mittasuhteisiin. Henkinen väkivalta voi olla myös välillistä. Naiset eivät voi elää ilman dramatiikkaa ja mies on yleensä naisen kiusattavana tai provosoinnin kohteena kertoo tutkimus.

      Jos te miehet ette saa naisia kuriin niin tässä hyvä neuvo ja varmasti toimii.

      Moni mies laittaa riehuvat päänaukojat pakettiin vähäksi aikaa niin jo alkaa uskomaan. Kun nainen on rauhoittunut sitten voi päästää irti. Jos se alkaa hakkaamaan tai riehumaan uudelleen jossakin vaiheessa niin takaisin pitää antaa mutta painotan ettei ruumiinvammoja kuitenkaan pidä aiheuttaa. Jos nainen tarttuu johonkin esineeseen jolla haluaa aiheuttaa vahinkoa tilanne on sitten toinen. Voimankäyttö on silloin sallittu jos oma tai toisten henki on vakavassa vaarassa.

      Suosittelen kumminkin kutsumaan viranomaiset paikalle jotka kyllä lain puitteissa hoitavat kapinoivan naisen pakettiin laittamiset jos puhe ei muuten auta. Ikävä kyllä poliisit joutuvat käyttämään raakaa voimaa myös naisiin jotka kuvittelevat itsestään liikoja.

      Se on tosimies joka näyttää kaapin paikan!

      • jaa?!

        No ei naiset ole yleisemmin osallisina kuin henkiseen väkivaltaan - näidenkin Suomi24- palstojen perusteella jos moni tyhmä ämmä jättäisi herjaamatta, olisi mailmassa varmaan paljon vähemmän nettiherjaa. Miehet taas sitten eivät lyö ketään - ei tietenkään. Minuakin taas mikäli olisi halunnut mun n. lähemmäs 190 senttinen urhelijamies aikoinaan ex- seukkasuhteessa vetää pataan, kun vähän "erimielisyyksiä", niin ei siitä olisi hyvä heilunut. Mutta en ollut sellaisen kansa seurustelusuhteessa, van fiksun, akateeemisen ja hyväön miehen kanssa. En muutenkaa tunne ketään väkivaltaisia ihmisiä ja johtuu varmaan siitä, että oma isäni on tosi lempeä ja mut ylipäätään on kasvatettu siten, etten voi edes käsittää, miten naisia voisi joku mies kohdella väärin. Tai kukaan nainen mitään miestä.


        Ja etusivulta tuln lukemaan, en ole foorumin jäsen.


    • korpppivainaa

      naiset lyovat puukolla niin arvaamatta ettet osaa odottakaan. Anna sita samaa hita ne nyt ovat vuosikausia pyytaneet, tasa-arvoa. Tasavakisestti takasin, ja kerta paukulla etta jaa siihen.
      Menkoot sinne Afknistaniin retteloimaan, ja nayttamaan miesmaisyyttaa, naiset meinaan.

    • gresethsiuiuhserg
    • 16+9

      Se lyöminen ei oikeastaan mitään ratkaise, mutta jos tunnet että voit oikeasti saada jotain vammoja tai satuttaa itseäsi pahemmin. Sinulla on velvollisuus puolustaa omaa henkeäsi.

      Ihan ensiksi kannattaa varmaan tuo parisuhde jättää kokonaan, se ei ole mitenkään terveellistä ja normaalia jos ei osata sopia "normaalisti", eli puhumalla ne läpi ja perus mykkäkoulu.

      Terapiaan en lähtisi naista raahaamaan, todennäköisesti tekee ne normaalit että heittäytyy uhriksi. Hyvällä tuurilla hän alkaa sabotoimaan sinun elämääsi viellä pahemmin.

    • akka hakkaa,miksi?

      Nosta pistäppä vähäksi aikaa akkasi narikan nauloihin puserostaan jäähtymään. Muuten aika kumma juttu, kun miehillä on yleensä enemmän voimaa, niin miksi et pärjää? Vai oletko valinnut tietoisesti sellainen akan, jolta saa turpiin. Eli haluat saada köniisi, tämäkin on luonnon laki.

    • tasa-arvo

      turpiin vaan jep jep.

    • akkujukka

      väkivaltaista akkaa pitää lyödä!mun ex tuli appiukon mökillä moran kanssa pälle,en arkaillut pätkääkään,et mitä teen.appiukko näki koko tilanteen,potkasin puukkokäteen ja löin päin turpavärkkiä,siihen putos koko suomivalas.appi kysyi,kuoliko se,sanoin vaan,että toivottavasti.oli tajuttomana noin puioltuntia.alkoi itkeä vinkumaan ettei kukaan oo koskaan ennen lyönyt häntä,ei kait ku kaikki on ollut tossunalla.on tullut myös jälkeenkin mun päälle,mut ilman puukkoa,ja joka kerta on lätty lätissyt niin että putoo koko akka.ja miehet,pitäkää pintanne!piste.

      • ..

        Miksi kuvittelet oman tilanteesi olevan ratkaisu toisten ongelmiin? Ihmiset eivät ole samanlaisia, eivätkä väkivaltatapaukset toistensa kaltaisia, sillä elämiä ja tarinoita on yhtä monia kuin ihmisiäkin.. LYÖMINEN ON KAIKISSA MUISSA TILANTEISSA EHDOTTOMAN VÄÄRIN, PAITSI HENGENVAARAN EDESSÄ! Jos on edelläkuvatun kaltainen tilanne, niin pitää olla MIEHELLÄ päässä vikaa, että on edes katsellut tuollaista naista. Eikös miehet olekaan luomakunnan kuninkaita? Jos eivät, mitä sitten valittavat, jos nainen vähän haluaa näyttää mistä kana ..see? Naiset muistavat miesten harjoittaman kaltoinkohtelun paremin kuin hyvin, oli se sitten henkistä tai fyysistä ja henkinen tulee aina ensin.


      • Raamattu kädessäkö
        .. kirjoitti:

        Miksi kuvittelet oman tilanteesi olevan ratkaisu toisten ongelmiin? Ihmiset eivät ole samanlaisia, eivätkä väkivaltatapaukset toistensa kaltaisia, sillä elämiä ja tarinoita on yhtä monia kuin ihmisiäkin.. LYÖMINEN ON KAIKISSA MUISSA TILANTEISSA EHDOTTOMAN VÄÄRIN, PAITSI HENGENVAARAN EDESSÄ! Jos on edelläkuvatun kaltainen tilanne, niin pitää olla MIEHELLÄ päässä vikaa, että on edes katsellut tuollaista naista. Eikös miehet olekaan luomakunnan kuninkaita? Jos eivät, mitä sitten valittavat, jos nainen vähän haluaa näyttää mistä kana ..see? Naiset muistavat miesten harjoittaman kaltoinkohtelun paremin kuin hyvin, oli se sitten henkistä tai fyysistä ja henkinen tulee aina ensin.

        teillä odotetaan poskea käännellen, koska puoliso rauhoittuu? Kyllähän aloituksen kaltaiseen tilanteeseen päästäkseen pitää olla asiat muutoinkin sekaisin, mutta ei kai se sitä tarkoita, että miehen pitää kuvaillun kaltaiset temput sietää? Neuvojahan tuo aloittaja kyseli, ei moraalisaarnoja siitä kuka kuseskelee mistäkin ja kuka käski ketä. Turpaan vaan ja onnee, tasapuolisesti.


      • ..
        Raamattu kädessäkö kirjoitti:

        teillä odotetaan poskea käännellen, koska puoliso rauhoittuu? Kyllähän aloituksen kaltaiseen tilanteeseen päästäkseen pitää olla asiat muutoinkin sekaisin, mutta ei kai se sitä tarkoita, että miehen pitää kuvaillun kaltaiset temput sietää? Neuvojahan tuo aloittaja kyseli, ei moraalisaarnoja siitä kuka kuseskelee mistäkin ja kuka käski ketä. Turpaan vaan ja onnee, tasapuolisesti.

        Kommenttini oli osoitettu AkkuJukalle, ei aloittajalle.Ja joo, Raamattu kädessä ei kannata odotella väkivallan loppumista, turha toivo.. Sekopää on sekaisin, vaikka miten takoisit järkeä kaaliin. Raamatussa todetaan: "Survo hullua huhmareessa, ei erkane hänestä hänen hulluutensa." Jotta on sitä epätoivonhetkinä tullut tartuttua Isoon Kirjaan, mutta jottei aloittajan elämä menisi hukkaan, toivotan hänelle paljon tervettä järkeä!!!


      • Tosi uskovainen(huom

        Jo Luther sanoi että jos muija keskeyttäisi hänen puheensa tiedän oivan lääkkeen...korvapuustin.
        Piian himojen lääkkeeksi käski kurittaa piika että himot miesten perään haihtuisi.
        Sitten Luther suositteli tukevaa tammikeppiä hurjille amatsooneille ja olen samaa mieltä, vaikka mielestäni vasta silloin on voimakeinoin puolustettava jos veitsen kanssa päälle tulee ja sen jälkeen soitto poliisille.
        Kristillisyydessä pidetään akka kurissa ja Herran nuhteessa.


    • Mitä sää utelet?

      Vedät keskelle klyyvaria niin, että on vaimo kun pandakarhu seuraavan kolme viikkoa silmänympärykset mustana. Luulisi sen hieman rauhoittavan. Jos ei kertalaakista usko niin käsittelyn voi uusia tarvittaessa. Niin tyhmää olekkaan, etteikö nenän niskan puolelta keksittyään tokene.
      Tuntuu sille, että nuo lentävät lautaset ja vaimonne puremisrefleksit indikoivat ettei teillä puhumalla kaikki aina selviä?
      Tasa-arvon nimissä, kyllä miehelläkin on oikeus itseään puolustaa.

    • Mies

      Itse olen ehdottomasti kaikenlaista väkivaltaa vastaan, mutta puolustaudun tarvittaessa. Mutta silti olen sitä mieltä että se on enempi ne miehet ketkä tappelee, ja jos nainen käyttäytyy miehen tavoin, kohdeltakoon häntä miehen tavoin. Tietysti tilanne yritetään välttää kaikin keinoin. Mutta ehdointahdoin en ota turpaan keneltäkään, en mieheltä enkä naiselta

    • Mies minäkin

      Ei, miehellä ei ole mitään oikeutta puolustaa itseään väkivaltaiselta ja riehuvalta naiselta. Suomen oikeusjärjestelmässä mies on lähtökohtaisesti aina syyllinen perheväkivaltatapahtumissa, vaikka itselläsi olisi silmät mustana ja huuli halki, mutta naisestasi jos löytyy yksikin mustelma, vaikkapa käsivarresta josta olet yrittänyt pitää kiinni, olet syyllinen. Omasta lääkärintodistuksestasi saat syyttäjältä tiedoksiantona syyttämättäjättämmispäätösen sanoilla: mainitut vammat ovat voineet syntyä kuvatulla tavalla mutta siitä ei ole näyttöä, naisella pelkkä kertomus on uskottavampi kuin miehen lääkärintodistus.

      Siis miehellä on ainut vaihtoehto poistua paikalta mahdollisimman nopeasti.

      Siis tämä kaikki vain omasta kokemuksesta, puolustautumisestasi saat vähintään 40 päiväsakkoa.

      • Maalaisjärkeen

        panostaisin, en lakikirjaan. Ei niin kovapäistä olekkaan etteikö kättä tottelisi kun siihen törmää. Kun napauttaa kerralla ja kunnolla niin se vastapuoli yleensä herää. 40 päiväsakkoa on mitätön hinta rauhasta parisuhteessa.


      • jaa..,,..,.

        No itse olen tiennyt ihmisiä, joissa tapauksissa nainen ja mies kun ovat yhtä korkeasti koulutettuja, niin nainen uhkailee aiheetta ja perusteetta poliisilla miestä enemmän kuin viaton mies, vaikka mies olisi henkisen perheväkivallan todellinen uhri. Mutta sen verran teille junteille voin kertoa, että sivistysperheissä ajatellaan aina valtion verokassaa, eli sivistyneillä ei koskaan käy mielessä alkaa tehdä mitään oikeusjuttuja mistään ainakaan perheriidoista - siinähän pilaisi maineensakin.

        Toivottavasti itse ei koskaan joudu tekemisiin ihmisten kanssa, jotka käyttävät väkivaltaa.


    • jepjepjep45454545

      näin kerran bottalla kun ämmä läpsi jotain isohkoa ukkelia. sai kerran kämmenestä naamaan takasin ja putosi. koulussa kuiskittiin että neliraajahalvaus, ei kävellyt enää ikinä, lol. naisten geneerinen tyhmyys huvittaa, viihdyttää ja kiinnostaa.

      • Mikä idiootti...

        "koulussa kuiskittiin että neliraajahalvaus, ei kävellyt enää ikinä, lol. naisten geneerinen tyhmyys huvittaa, viihdyttää ja kiinnostaa."

        Ai "ei kävellyt enää ikinä, lol."? Ymmärrätkö sinä pieni raukka edes, mitä "lol" tarkoittaa? Sinun tyhmyytesi ei huvita eikä viihdytä, vaan on surullista ja järkyttävää. Toivottavasti koet itse saman kohtalon jollain nakkikioskilla, katsotaan kuinka paljon sen jälkeen huvittaa.


    • jhephephep4545

      se on ihanaa kun joku nainen tulee aukomaan/läpsimään. ei ole upeampaa tunnetta kuin laittaa kädet nyrkkiin taskuissa ja humauttaa ämmä teholle/hautaan. yleensä yksi osuma riittää, joskus ehtii reboundiin nyrkillä/jalalla... nam.

    • c.nieminen

      Latase nyrkillä takas niin paljon kun lähtee niin loppuu se läpsiminen ja oppii ettei kannata lyödä. Naisilla on mun kohalla niin kauan koskemattomuus kunnes ne ite lyö tai puree eka tai tekee muuta fyysistä väkivaltaa jos näin tapahtuu latasen ainakin ite niin että muistaa lopun elämäänsä!!!

      • yhue

        sehän tekee susta vitun kovan jätkän kun haluat naista lyödä.


      • Ei välttämättä
        yhue kirjoitti:

        sehän tekee susta vitun kovan jätkän kun haluat naista lyödä.

        Edellisessä ei lue missään, että hermanni haluaa lyödä naista. Ongelmaahan ei ole mikäli tuo on käyttäytymismallinsa ennakkoon tiedottanut partnerilleen ja tämä sen on rekisteröinyt. Reilu peli olla pitää.


    • ..it happens..

      Oksettaa lukea näiden kakaroiden provoja, mutta kun tekee niin kipeää, en voi olla kommentoimatta. A) Naista ei koskaan tule lyödä ensin B)Naista ei koskaan tule lyödä periaattelle "se alotti, me ei mahuta samalle hiekkikselle.."C)Nainen on fyysisiltä ominaisuuksiltaan ja (nyt ei moni tykkää) usein myös henkisesti heikommalla kantilla varustettu, mitä tulee paineen sietokykyyn ja rationalisointiin ja tunteiden hallintaan, ERITYISESTI kun on kyseessä oma mies,huom! Siksipä suurin vastuu on miehellä, jonka on oltava se vastuunkantaja perheessä-SE on rakkautta, ettei alistu väkivaltaan tai mahdollista sitä!

    • rtdrggb

      Väkivaltainen akka polvelle poikittain ja remmillä tai avarilla persiille kunnes tajuaa pyytää anteeksi ja on valmis puhumaan ilman riehumista.
      Mies ei ikinä saa lyödä ensin, eikä nyrkillä päin naamaa. Mutta kunnon isännän kädestä paljaalle takamuksella toimii.

    • Terapeutti T.

      Kun suhteen solmut etenevät tarpeeksi tiukiksi, myös nainen lyö.

      Se on sikäli uhka, että on todettu, että kun nainen lyö, hän käyttää miestä useammin jotain terävämpää kuin nyrkkiä.
      Miksi siis tällaista syntyy ?

      Onko nyt niin, että menet karkuun hänen sanojaan, joihin sinulla ei ole vastausta, silkasta pelosta, joka käynnistää sitten suunnattoman suuttumuksen vaimossa, joka ei tule kuulluksi ?Vedätkö herkästi herneen nenään ja poistut mielenosoituksellisesti paikalta ?

      Missään tapauksessa ei tule lyödä takaisin.

      Monesti mallit väkivaltaan on opittu lapsuudesta.

      Lyöjällä on itsellään tavattoman paha olo, sekä häpeäntunne käytöksestään.
      Takaisinlyöjä joutuu samaan negatiiviseen flow.hun kuin aloittajakin, tässä ei sukupuolella ole merkitystä.
      Yleensä tilanteet kuvastavat kaaosta ja väärinkohdelluksi tulemisen vahvaa tunnetta lyöjän tunne-elämässä.
      Näihin on mahdollista saada apua,esim. Lyömätön Linja, jossa naisille omat ryhmät.
      En usko kenenkään olevan halukas tarpeettomaan dramatiikkaan tai huomionhakuun, uskon henkisesti satutetuksi tulemiseen ja vahvaan loukkaantumisen tunteeseen, jossa ihmisen aivot eivät kestä aiheutuvaa epäoikeudentunnetta, ja seurauksena on heilahtava nyrkki.

      Somut saa auki puhumalla, ja puhuminen sujuu, jos olette molemmat motivoituneita ongelmanratkaisuun.
      Nainen on ihan oikeasti heikompi astia, jolla on myös kyky hahmottaa kokemansa vääryys eri tavalla ja eri syistä kuin miehellä.

      Mistään älyyn liittyvästä tässä ei ole kysymys, vaan erilaisesta aivotoiminnasta.

      Useimmiten tilanteisiin liittyy uhkaa, jonka mies on aiheuttanut, pelkoa, epävarmuutta, uhkailua tai kuuntelemattomuutta.

      Olenpa hoitanut pariskuntaa, jossa mies oli niin eristäytyvä ja loukkaantuva, että vaimon puhe, olipa se millaista tahansa, tavallista arjen ongelmatiikkaa, johti miehen pakenemiseen, ja kun tätä oli jatkunut useita vuosia, tilanne repesi siihen, että miehen paetessa korvat luimussa oletettua vaikeaa asiaa, nainen hermostui ainaiseen dissaukseen ja nakkasi teräaseella seurauksin, jotka olivat miltei kohtalokkaat.

      Tilanne olisi vältetty, jos mies olisi ollut kuunteleva, avoin ja halukas ratkaisemaan suhteessa vallitsevat ongelmat. Siis heti, kun niitä ilmenee, ei sitten joskus tai ei ollenkaan. Lyöjällä on aina asiaa, jonka takia se nyrkki heilahtaa.
      Monisyisistä asioista on kyse.

      Moni mies mieluummin luikkii karkuun kuin syventyy tunteisiin jotka liikkuvat parisuhteen pinnan alla ja jotka vaativat ongelmanratkaisua.
      Moni myös tuntee itsensä voimattomaksi , kun ongelmia alkaa kasaantua.
      Itse ei tarvitse keksiä vastauksia ylivoimaisilta tuntuviin tilanteisiin, mutta puhumisen opettelu ja omien tunteitten sanallisen ilmaisun opettelu ovat keskeinen osa tätä prosessia.

      Myös positiivisten asioitten tuominen esille, kun tilanne ei ole kärjistynyt, on hyvää tekevä asia, jossa negaation kierre katkeaa, jolloin suhteessa vallitseva uhan tunne vähenee.

      Pariterapia auttaa tilanteessanne, jos olette valmiita miettimään , mistä aggressio johtuu.

    • Deadlift

      Minä ainakin puolustan itseäni olkoon se sitten mies vai nainen niin takas tulee satavarmasti!!!

    • Ääliö, ihminen saa aina puolustaa itseään oli sitten mies tai nainen. Oli sitten hyökkääjä nainen tai mies tai vaikkapa anoppi.
      -
      Jos puolustusta tarvii miettiä hyökkääjän sukupuolen mukaan niin ei silloin tarvitse tarttua väkivaltaan...

    • wroom...

      Harkittu voimankäyttö on sallittua silmittömän väkivallaan estämiseksi.
      Kannattaisi kuitenkin perehtyä väkivallan syihin ja pyrkiä ennaltaehkäisemään väkivallan syntyminen. Miksi vaimosi sitten lyö ja mistä kaikki saa alkunsa. Voitko omalla käyttäytymisellä vaikuttaa ettei vastaavia tilanteita syntyisi.
      Seuraavan kerran, kun riitelette, niin myönnä olevasi väärässä ja lupaa korjata tapasi ja pyydä vaimoltasi anteeksi.
      Keskustele vaimosi kanssa siitä, olisiko mahdollista kokeilla sellaista, ettei kumpikaan vaadi toiselta mitään ja pyrkii epäitsekkäästi vaan olemaan toiselle mieliksi. Yhdessäolo on epäitsekkyyttä ja se ei ole helppoa, kun ollaan totuttu aina saamaan tahto läpi. Onnellinen yhteiselo ei ole itsestään selvyys, vaan sen eteen on tehtävä työtä, jotta se toimisi.
      Tottakai se harmittaa jos on oikeassa ja myöntää olevansa väärässä, mutta elämä on kaikenkaikkiaan mukavampaa, jos pystyy olemaan sovussa kaikkien kanssa.

    • 14

      mies ei saa puolustautua tai lyödä nainen saa ,mies saa tuomion nainen ei
      surullisen kuuluisaa naisten " tasa- arvoa"
      jos puolustaudut nainen ihan varmasti syyttää sua pahoinpitelystä ja oli tilanne mikä tahansa niin sinä saat tuomion naisen puheen perusteella.

    • ......

      Kyllä saa, ei väkivaltaa tarvitse sietää. Jos sen lopettamiseen ei ole muuta keinoa kuin lyödä takaisin niin liipaise vaan. En suosittele sitä silti ensisijaiseksi keinoksi.

    • punainen perse

      Anna kunnon selkäsauna nahkavyöllä paljaalle perseelle. kuulostaa vähän erikoiselta mutta siihen loppuu kyllä se kiukuttelu.
      Meillä toimii ainakin ja kun jättää naisen vielä sen jälkeen puutteeseen on anteeksipyyntö taattu.
      Miehen on näyttettävä että on mies.

    • lyömätön linja

      Riippuu vähän tilanteesta. Parissa viestissä täällä mies oli räikeästi pettänyt naista ja nainen oli suutuspäissään läiminyt miestään. Tämä on varmasti hyvin puolusteltavissa oleva teko. Samoin jos mies on jotenkin muuten loukannut naista niin, että nainen on käyttäytynyt noin. Jos riitoihin ei ole suurempia syitä, sitten asia on erikseen. Koska koko tarinaa ei kerrottu, on vaikea sanoa mikä on sopivaa käytöstä kummaltakaan. Muuten olen samaa mieltä, kuin muutkin - terapiaan, hop, hop. Varsinkin jos on perhettä.

    • JK

      MIEHELLÄ ONOIKEUS PULOUSATAUTUA

    • Do something special

      Se tykkää susta vaan niin hirveesti. Sun täytyy ostaa semmonen halpalentolomamatka Tanskaan tässä kevään alkaessa. menette kato yhdessä ja jos se ei tajuu, kuinka hyvä jäbä sä oot, niin vaihda hiukan säyseämpään otukseen. Yleensä tommoset tempperamenttiset muijat ovat melko kivoja, kunhan niille näyttää oikein rajansa.

      http://youtu.be/JvK_dy6W3-Y

    • PääPusseihinKiinni

      Riisu se akka vaan alasti ja paina sen pää haarojesi väliin ja purista reisillä niin että se pysyy siinä pyllöttämässä ja sitten kämmentä pakaroihin niin että raikaa. Lopuksi käännät sen ympäri ja vetelet sukunuijallas sitä takaapäin niin että älinä kuuluu niin johan on jos ei ala tottelemaan:):)

    • Hommaa käsiraudat

      Seuraavan kerran kun eukollas alkaa ne siimat heilua, niin laita se käsiraudoilla sänkyyn kiinni. Jos alkaa huutamaan niin teippaa sen suu. Sen jälkeen voit rauhallisesti kertoa mitä mieltä olet kun hän alkaa lyömään ja millaset seuraukset siitä tulevaisuudessa hänelle tulee. Sitten poistat teipin suunpäältä ja kysyt ymmärrsikö hän, että voit päästää hänet irti ja jatkaa elämää rauhalllisesti. Jos alkaa heti huutamaan niin lauta sille sellanen koiran sähkökaulapanta, eiköhän se lopeta sen sun haukkumisen ;) Mutta muista olla kokoajan rauhallinen, se pistää kyllä eukon miettimään että mitäköhän se seuraavaksi tekee jos noin rauhallisena tekee jo tämänkin.

    • elälyömua

      HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAAAAAHAHAHAHAHAHAHHAHAAAAAA.....

    • Kokenut kans

      Jos nainen lyö, niin sitähän väkisinkin säikähtää senverran, että lyö takaisin, ennen kuin edes tajuaa mitä tekee.

    • ookoooo

      Vaikka olenkin vain 19-vuotias mies, olen silti sen verran "vanhoollinen", että en kyllä pistäisi pahakseni, jos miestä "lyötäisiin avokämmenellä" (kuulostaa niin paljon pahemmalta :D) eli siis jos mies saisi litsarin siitä johdosta, että on mies tehnyt jotain todella typerää.
      Toki jos nyrkeillä käy käsiksi niin se on sitten eri asia!

    • Naisten hakkaaja

      Kaksin käsin rupeet kunnolla leipomaa ämmää turpaa vaa! Ja sitku homma hoidettu ni laitat ämmän jonnekki piha-koivuun köyden jatkoks. Nii mä oon ain tehny eikä oo muija enää lyöny sen jälkee.

    • miesvm67

      Yksiselitteisesti, vaimosi syyllistyy pahoinpitelyyn. Olen ylpeä sunsta ettet ole itse käyttänyt voimakeinoja, suomalainen mies kestää toki pari tälliäkin mutta nykyinen meno ei ole enää hyväksyttävän rajoissa vaan se täytyy saada ilman muuta loppumaan ettei käy pahemmin.

      Oikeastaan sulla ei kyllä ole muuta keinoa kuin soittaa poliisi kun muija alkaa riehumaan. Jos yrität itse väkisin lopettaa riehumisen niin olet hyvinkin nopeasti syytettyjen penkillä pahoinpitelystä ja usko minua, siellä ne uskovat naisen tarinan ensin ja sitten kuuntelevat miehen tarinan jos viitsivät. Häviät joka tapauksessa.

      Eli ota pari kunnon moukkua sisään että saat jälkiä naamariin todisteeksi ja soita sitten poliisit viemään hullu bitch putkaan miettimään.

      Toisaalta voit vielä yrittää puhua asiasta hänelle, mikä tietysti olisi inhimilisempää, ettet enää halua turpaasi koska mitta on nyt täynnä ja toinen osapuoli vastaa seuraavista seuraamuksista.

      Ihan ilmeisestikin teillä on ongelma kommunikaatiossa joten tässäkin tapauksessa TAAS jälleen kerran syvällinen keskustelu ihan selvinpäin voisi auttaa todella paljon. Kuka haluaa lyödä rakastaan, kuka haluaa rakkaansa putkaan. Oikeasti.. ei kukaan! Teillä on ongelma joka purkautuu aggressiona, kandeis yrittää hoitaa sitä ensin ja sitten vasta miettiä muita vaihtoehtoja. Ja sillen että molemmat JUMALAUTA tajuaa missä ollaan menossa. Yksipuolinen mutina ei ole keskustelua!

    • fiksu juttu

      Asenna kamera piiloon (esim känny) ja käynnistä seuraavan riidan aikana kun muija timmaa turpaan ompahan näyttöä oikeudessa siinä on feminitisimmätkin puolustus asianajajat kovilla jos puolustelevat naista vain sukupuolen perusteella ja syyttäjä saa vankat todisteet.

    • TOLKUNMUKERO

      aKOILLA ON PIENET AIVOT JA SUURET LUULOT. SUKSI TOSTA AKASTA EROON AKKA KUN ALKAA LYÖMÄÄN NIIN LOPPUA EI TUU EIKUN PAHENEE

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      99
      1863
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1410
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      84
      1263
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      455
      939
    7. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      908
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      842
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      826
    Aihe