-13kg

kisus

haluun kesään mennessä laihtua 10kiloa. Miltä tämä kuulostaa 800kcal päivässä? Tämä on 500kcal vaje mun peruskulutuksesta . Jättäisin mäkkärin,karkit kaikki epäterveelliset kokonaan pois ja perunat pastat leipää vähentäisin ja kunnon hikiliikunta 3krt viikossa hyötyliikunta pyöräily jne. Haluaisin laihtua ja mikä tärkein kiinteyttää en halua mitää löllyvää en halua et menetän kaikki lihakset vaa läskiä ! En halua olla ns laihaläski joten voisitteko kertoa mielipiteenne tästä ja sit kertoa lisää tosta lihasten menetyksestä ei mua haittaa jos jonku verra mut ku haluun menettää sitä läskiä. Ja toimiiko se näin söisin paljon proteiinipitoista ja hikitreeni 3x viikossa et osa mun lihaksistajotenki säilyis ? Eikä mitään ilkeitä kommentteja haluan vain vähän valaistusta tähän ku olen sairastanut jonkin asteista anoreksiaa enkä halua takasi kierteeseen vaa haluan laihuuttaa terveellisemmin en ole alipainoinen vaan musta on josta ottaa kiitos vastauksista:)

6

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisus

ja niin toi -13kg otsikko oli väärin kirjoitettu:) meinasin -10kg. Ja tosta anoreksiasta en ole ollut hoidossa eikä mitään pudotin painoa mutten liian näkyvästi joten ei herättäny huomiota eikä kukaan pistäny hoitoo tai psykologille mut se sairastaminen oli lähinnä päässä henkisesti puuttui vain se radikaali painon pudotus.

• fghsgsefs

kyllä 800 kcal on liian vähän. Normaali ihminen syö 1400-2000 kcal päivässä. Jos peruskulutus on jo tuon 1300 luokkaa, niin se tarkoittaa juuri sitä, ettei enää pitäisikään laihduttaa.
      Jos ei ole kunnolla läski ja syö noin paljon alle peruskulutuksensa, keho alkaa aivan varmasti polttamaan lihaksia läskien sijaan. Koettu on.

Koska peruskulutuksesi on noin pieni ja olet normaalipainoinen, sun on panostettava enemmän siihen kuntoiluun ja ruokavalion aineksiin kuin pieneen kalorimäärään sillä pienestä normaalivartaloisesta vartalosta se läski ei niin helposti lähde. Siihen tarvitaan kuntoilua ja terveellistä ruokavaliota. Jos haluut siis laihduttaa terveellisesti, syöt ainakin 1100-1200 kcal päivässä.. Ja jos liikut paljon niin enemmänkin saa syyä.

http://www.iltalehti.fi/painopaivyri/?ref=kn tää kertoo tarkemmi paljon kannattaa syyä.

• fasfgagfaa

tosin jos olet tosi lyhyt yms pienikokoinen ja siksi peruskulutuksesi on noin pieni niin enpä osaa sanoa.

• ktkm.gp
        fasfgagfaa kirjoitti:

tosin jos olet tosi lyhyt yms pienikokoinen ja siksi peruskulutuksesi on noin pieni niin enpä osaa sanoa.

oon 161cm/57kg ja haluan siihen 47kg:) luulin et se puolen/kilon pudotus viikossa ois terveellistä

• wulle
        ktkm.gp kirjoitti:

oon 161cm/57kg ja haluan siihen 47kg:) luulin et se puolen/kilon pudotus viikossa ois terveellistä

Mikähän mahtaa olla BMI nyt 57kg ja 47 kiloisena?

Kenenkään ei kannata olla 800 kcal vlcd-dieetillä 4-5 viikkoa kauempaa yhtä mittaa.

Järkevämpää on pitää vlcd-dieettiä viikosta-kahteen, maksimissaan kolmeen, muutamana eri jaksona, joiden välillä syödään huomattavasti enemmän kaloreita.

Kannattaa pitää noin 6 aterian rytmi jotakuinkin 3 tunnin välein. Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala ja syödä pienehköjä aterioita.

Panostaa proteiinin saantiin hyvistä lähteistä, eli sitä 1,5-2g per rasvaton painokilo/pvä. Itse maustettu broilerin filee, naudan paistijauheliha(10%), seifile, kirjolohifilee, vaalealihaiset tonnikalanpalat (vedessä, säilyke), sardiinisäilyke, kananmuna(myös keltuainen terveellistä), raejuusto, maitorahka, rasvaton maito/piimä/luonnonjogurtti, palkokasvit, sienet, pähkinät.

Höyrytetyillä kasviksilla mm. kukkakaali, parsakaali, porkkana ja palkokasvit(herne, pavut) voi korvata osin tai kokonaan riisin, pastan, couscousin, perunan ja bataatin. Syödä viljatuotteet 100% täysjyväisinä, siis riisin, pastan, leivän(Uotilan 100% maalaislimppu jne.). Peruna ja bataatti ravintorikkaampia kuin pasta ja riisi. Perunat mieluummin uuniperunoina kuorineen.

Rasvat kannattaa ottaa hyvistä lähteistä mm. neitsytoliiviöljy eli kylmäpuristettu oliiviöljy esim. salaatin joukkoon. Kalasta, kananmunan valkuaisesta. Pöytälevitteet voi jättää pois, sekä ruuanvalmistuksessa käytettävät rasvat.

Paljon vettä ja vihreää teetä sekä kahvia. Tee ilman maitoa, kahviin sitä voi laittaa lorauksen.

• esgesgfa
        ktkm.gp kirjoitti:

47kg on pituudellesi jo alipainoa. Laihduttaisin tosta enintään 5kg ja hitaastihan sen on tapahduttava jos siinä haluaa pysyä. Sun painoindeksillä 1kg pudotus per viikko voi olla vähän liikaa koska se menis just noille äärirajoille eli 800 kcal päivässä! Ei terveellistä. Tuol painopäivyris sanotaanki et sun kanttis nyt syödä about 1200 kcal kun kerta haluut paljon pudottaa... mutta en todellakaan suosittelis pudottaan alle 52 kg.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe