Jäädä vaiko lähteä?

Vanessa-

Hei kiltit, voisko joku auttaa..? Kauheen vaikea elämäntilanne menossa. Oon seurustellu nyt 3 vuotta yhden miehen kanssa, oon 21v. Meillä on jo pidemmän aikaan menny huonommin (n. puoli vuotta) ei tehdä enää mitään yhdessä, ja se on ollu tosi sulkeutunut. Nyt muutama viikko sitten hän yhtäkkiä alkoi purkaa kaikkea mietteitään. Sanoi kaikkea tosi pahasti (ei ehkä kuulutakkaan yhteen, ollaan liian erilaisia ym), että itkin kaks päivää melkein taukoamatta.
Kummatkin huomattiin, että ollaan oltu tosi surullisia viime aikoina, ja se koki haluttomuutta ja sanoi, että haluais enemmän omaa aikaa yms.. Oon ite joutunut tosi paljon venymään viime aikoina ja tuntuu, että kaikki asiat menee niinku se haluaa.

Lopulta päätettiin pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä asioihin. Nyt tauolla oon huomannu, että miten paljon helpompi mun on hengittää, suunnitella ja ELÄÄ!! Ei enää tarvii mennä toisen pillin mukaan ja pahottaa mieltä kaikista tyhjistä lupauksista mitä toinen tekee. MUTTA kaikessa on se mutta, kumpa se oliskin näin yksinkertasta..

Kuitenkin rakastaa toista tosi paljon ja mekin oltiin aina aikasemmin yhdessä suunniteltu elämää eteenpäin, yhteenmuuttoa, kihloja ym. Nyt tuntuu käsittämättömältä se toisen ihme käytös ja perääntyminen kaikesta. Toisaalta tuntuu kaiken sen jälkeen, mitä se sano mulle, että oon ihan idiootti, jos jään tähän roikkumaan, mutta toisaalta ajattelee, että pitääkö sille toiselle vaan antaa lisää aikaa.. Oon monta kertaa kysyny, että haluatko vaan erota, mutta ei hän halua sitäkään..

Nyt pääsinkin mun ydinkysymykseen, että mitä teen? Räjähdän tähän tilanteeseen, että ollaan tauolla, välillä soitellaan, mut ei kuitenkaan keskustella mitään sen kummempaa. Uskallankohan enää koskaan luottaa tohon ihmiseen, jos se on NOIN epävarma kaikesta. JÄÄDÄKÖ vielä vähän odottamaan vai LÄHTEÄ? APUAA! Must tuntuu et hajoon tähän…

10

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tympäänyt

ihan hyvä kun lähdit.mul on kans huono tilanne en vain jaksa enää yhtään kun ei esim auta koti töissä ja on pieniä lapsia,pitää nekin hoitaa pitää kysellä aina et voinko lähteä jonnekkin.nyt tuli mitta täyteen ja kun ei ole ollut rakkauttakaan yli 10-vuotta

• margaret.parrish

Parempi lähteä.
      Meillä on vain yksi elämä elettävänä, ja sen pitäisi olla ns. siedettävää.
      Itse irtaannuin kolmisen kuukautta sitten vuoden harkinnan jälkeen, enkä ainakaan vielä kaipaa takaisin entiseen.
      Myös meillä tiet erkani pikkuhiljaa, ja lopulta olimme vain kaksi ihmistä jotka asuvat saman katon alla. Mitään sen kummempaa riitaa tai tramatiikkaa eroon ei liity, mutta juuri tuo yhteenkuuluvaisuuden puute ja toisistamme erkaantuminen ajoi meidät lopulta kokonaan erillemme.
      Päivät kävimme töissä, mies usein illallakin, ja jos olimme yhtäaikaa kotona, niin toinen jäi lapsenvahdiksi että toinen pääsee harrastuksiinsa. Siirryin pikkuhiljaa nukkumaan tyttären huoneeseen, koska en halunnut olla miestäni lähellä ja tulla torjutuksi. Kaipuu läheisyydestä ja odotukset toisen auttavaisuudesta ja ymmärtämisestä saivat aina aikaan pettymyksen. Nyt kun on yksin niin ei tarvitse odottaa eikä olettaa yhtään mitään.

Ehkä miehesi on jo pitempään kyseenalaistanut oletteko sittenkään sopivia toisillenne, ja uskalsi vasta nyt puhua? Mutta hyvä kun puhui, ja tekstistäsi saa kyllä sen kuvan että "tauko" on vain nätti ilmaus sille että ette ole oikeasti enää yhdessä.
      Älä jää roikkumaan, vaan jatka elämää. Se voi tuntua hankalalta ja raskaalta, mutta varmasti näin on parempi. Miehiä tulee ja menee, näin se vain näkyy olevan......

• kotityö mies

Mä osaan tiskata ja siivota

• yksinäinen mies

Oota mä heitän kolikolla. Klaavalla lähdet, kruunulla jäät, ................Klaava tuli, joten nyt sun tarvii lähtee. Paras vaihtoehto sulle.!

• ollako vaiko ei

...oli ihan pakko kommentoida,NIIN hyvä ratkaisu..teepäs niin mullekin..jatkanko vai en..:))

• Rento Regina

sanon kokemuksestani, että ota vaan eteisyyttä siintä miehestä. Mies vaan pelaa
      aikaa, ajatuksia vailla, olette erillaisia jne....
      Lähdet ja annat ajan tasaantua .........
      Teet mitä sua huvittaa, etkä selittele jos hänkään ei omia menojaan selittele.
      Jos mies rakastaa, se sanoo sen sulle ihan varmasti.
      Näyttää kuitenkin siltä, että olisitte vain hyvän päivän tuttuja.
      Ja , jos EI toi sulle riitä ollaan vaan kamuja. Mieti ?? mitä oikeesti haluat hänestä ?
      Rakkautta ja yhdessäoloa, tulevaisuutta eteenpäin, lapsia ??
      kerrasta poikki koko juttu ...........EHKÄ MIES TULEE JÄRKIINSÄ JA ETSII SUT JA
      HALUAA VAIN SUT .

• timbey80

Sehän tässä nyt vaikeeta onkin, kun et ole oikeesti lähtenyt. Nyt siis pitäs ihan vaikka hälle ääneen sanoa että erotaan, enkä enää ole sinussa kiinni. SIlleen henkinen työ alkaa tässä eroasiassa.
      Nauti nyt vapaasta elämästä ja kun aika kuluu, huomaat että ero oli hyväksi. Kasvoit ja opit siitä suhteesta ja kun uusi suhde joskus alkanee, niin olet viisaampi jollain elämän osa-alueella.

Kuulostaa, että olette harviaisen fiksusti eronneet ja puhuneet keskenänne tunteista ja ajatuksista.
      Kyllä elämä kantaa!

• Sanoisin että kannattaa ottaa nyt kunnon aikalisä. Erotkaa ystävinä, jos se suinkin on mahdollista. Saatte molemmat hengähtää ja miettiä mitä lopulta oikeasti haluatte. Molemmat tuntuvat kokevan epävarmuutta ja ahdistusta suhteessa, joten ei kannata väkisin yrittää.

• Olette nuoria.
      Harkitkaa, kokekaa.

Kyllä se siitä. :)

• Vanessa-

Ihania vastauksia, kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4383
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      57
      2974
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2511
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      113
      2321
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2003
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1967
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      222
      1723
    8. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      64
      1647
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    Aihe