Sain muutama päivä sitten nelivedon ylikuumenemaan. Yllätyin kun lumi oli kevyttä puuterilunta ehkä alla ollut polanne vaikutti asiaan. Aikaisemmin tänä talvena kun oli suvilunta 20CM niin silloin ei kuumentunut vaikka joutui sudittelemaan aikas reilusti. Aikaisemmin ajoin HR-V:llä 6vuotta neliveto kuumeni vain yhden kerran.
Onko kuinka moni hondan omistajista kohdannut tämän kuumenemis ongelman?
Mitä tulee niin sanottuun nelivedon kytkeytymis viiveeseen minua se ei ole haitannut ollenkaan.
Real Time
6
347
Vastaukset
- CRV itselläkin
Eikös ohjekirjassakin sanota että noin voi käydä? Kannattaa ajella mahdollsimman vähällä sudittamisella.
- Etuveto CR-V
Honda CR-V muuttuu kokonaan etuvetoiseksi jo muutamalla hinausyrityksellä jäisellä pinnalla. Takapyöriin ei välity enää yhtään voimaa. Edellämainittu tosiasia todettiin Tuulilasin citymaasturivertailussa (nro.4 / 2006 sivulla 67). Voimansiirto kuumeni Hondassa kun hinailivat jäällä toisiaan. CR-V.n etupyörät myös ehtivät sutia eniten, ennenkuin takapyörät tulivat mukaan. (kunnes eivät enää tulleet ollenkaan) Testissä oli edellinen CR-V korimalli ja tässä nykyisessä on aivan sama nelivetoratkaisu. Taitaa olla yksi heppoisimmista nelivetoratkaisuista tuo Hondan. Se oli myös ainoa auto jossa nelivedolle ei ollut erillistä kytkintä. Sama juttu nykyisessä mallissa. (Suzukissa oli testin ainoana jatkuvasti nelivetoinen.) Maavara on muuten Honda CR-V.n nykyversiossa on valitettavasti edellismallia reilusti matalampi, vain normi henkilöautotasoa.
- Muina miehinä
Ei ihan noin. Olen möyrinyt CR-V:llä lumessa reilusti ja vähän hinaillutkin enkä ole saanut voimansiirtoa kuumenemaan niin että auto muuttuisi kaksivetoiseksi. Eihän se paras nelivetosysteemi ole, mutta liikkeelle pääsee kyllä. Etuvedon sutimisa en pidä pahana ja sitä voi vähentää pehmeillä liikkeellelähdöillä.
Nykyisessä korimallissa maavaraksi ilmoitetaan 18 cm eli on yli henkilöautotason 11-13 cm. Edellisessä korimallissa oli 20 cm. Se oli muutenkin muotoilultaan parempi kori.
Mutta nyt alle vaihtuu Dacia Duster, jonka neliveto on selvästi parempi ja sen saa lukittuakin alle 80 km nopeuksille.- nakki
CR-V dieselissä on 17cm. maavara, on luokkansa alhaisimpia.
- Grand Cherokee WJ
GC-01 V8 Limited. Kävin Venäjän puolella. Tiet auraamatta. Joutu siellä vähän sudittelemaan. osan aikaa varmaan oli 4-veto päällä (aut. fulltime), mut ei mitään kuumenimisia ollut. Menin mistä halusin kaikki automaatit päällä.
Alennusvaihteillahan se lyö lukot päälle. Sitten ajetaan suoraan, on se niin jäykkä kääntymään. - DodNit
Minulla Dodge Nitro SXT turbodiesel 4x4 CRD automaatti, en aio mennä ryssänmaalle ikinä, senverran suojelen autoani. Menee hangessa kuin moottorikelkka vaikka on jäykkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358