Mieheni ei tue minua.

Arielle_88

Hyvä ystäväni kuoli yllättäen tällä viikolla ja se on ollut minulle todella vaikea asia. Mieheni mielestä olen naurettava kun suren kuollutta ystävääni. Minulla ei oikein ole ketään kellä asiata puhua tai purkaa tunteitani, sillä asun kaukana omista hyvistä ystävistäni ja perheestäni. Mieheni vain toteaa, että ystävi on jo kuollut ja niiden perään on turha itkeä. Hänen sanansa saavat oloni entistä pahemmiksi ja tunnen oloni todella nurkkaan ahditetuksi kotonani. Aiemmin kun muita tuttaviani on kuollut niin mieheni on todennut, että ei suru niitä takaisin tuo. Hänen käytöksensä saa minut itkemään vielä entistä enemmän jolloin hän alkaa minua haukkumaan tyhmäksi ja yksinkertaiseksi. Tunteeni ovat todella pinnassa, koska olen raskaana ja en tosiaan tiedä mitä tehdä. Kannattaisiko puhua ammattilaiselle vai unohtaa kuten mies sanoo?

19

1944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13

      Raakasti todeten äijäsi on oikeassa, kuolleet ovat kuolleita ja sillä hyvä.
      Inhimillisesti asiaa katsoen se onkin toisenlainen, tietynlainen sureminen kuluu ihmisen eloon mutta ei siihen märehtimään saa jäädä.

      • Anonyymi

        On aivan oikein, että kokee surun tunteita siinä missä kokee ihan mitä tahansa muitakin tunteita.
        Kun menettää ystävänsä, normaali ihminen on surullinen. Normaalin kumppanin pitää silloin tukea toista ja olla empaattinen. Psykopaatit eivät kykene normaaleihin tunteisiin. Psykopaatit eivät myöskään tue elinkumppaneitaan.


    • tsemppiä!

      Sinulla on lupa surra ja puhua surustasi. Itkukin on vain hyväksi ja saat tunteet puretuksi. Puhu ystäville tai ammattilaiselle. Miehes ei ole tottunut puhumaan tunteista eikä osaa suhtautua normaaleihin tunnereaktioihin, ehkä lapsuuskodista alkaen, ja sitä on vaikea nyt enää opetella. Kai sinun täytyy tyytyä siihen että siihen ei miehesi pysty, ja etsiä henkinen tuki ja lohdutus muualta.

      On kamalaa kun ystävä kuolee, ja ikävä ja kaipaus tulee pintaan vielä pitkään. Vähitellen alat muistella hyviä ja iloisiakin asioita, ja huomaat että hänen muistonsa ei tarvitse kuolla, ja hän on muistoina mukana elämässäsi, tukijana ja nauvojana. Huomaat myös, että voit tuntea surua ja iloa samanaikaisesti ja vähitellen elämän iloiset asiat voittavat

    • shokki2

      Kannattaa puhua jollekulle vaikka neuvolapsykologille, nyt kun olet siunatussa tilassakin. Puhua myös miehesi oudosta käytöksestä. Epäempaattinen pösilö.
      Valitteluni huonon miesvalinnan takia ja onnea odotukseen, voimahali sinulle surussasi. Nyt pistät jalat ristiin pariksi viikoksi, siis kieltäydyt seksistä, kunnes mies pikkusen ymmärtää jostakin jotakin ja ehkä osaa pyytää anteeksi. Ts. jos toinen käyttäytyy huonosti, sinun ei tarvitse hyväksyä sitä. Osoita loukatut tunteesi niin selvästi, aste asteelta selventäen jos ei mene perille, että hänen on pakko ne vähintäänkin hyväksyä jos osanotto on mahdotonta. Se, että hän on kovettanut itsensä ja jäädyttänyt tunteensa, ei tarkoita etteikö nainen saisi surra ystäväänsä. Ja tarvitsisi juuri nyt tukea ja turvaa.
      Matkusta viikoksi sukusi luo, ota sairaslomaa tarvittaessa, ja jätä hänet miettimään!

    • kokemusta on..

      Käy puhumassa ammattiauttajalle, jos ei muita kuulijoita ole..niin ikävältä kuin se kuulostaakin, se voi olla ainoa kanava mihin voit purkaa surusi järkevästi.

      Jokaisella meillä on omanlaisensa käsitys kuolemasta ja surun kokemisesta. Sinulla on oikeus surra ja jos sitä joku ei ymmärrä, pysyttele poissa sellaisten ihmisten seurasta. Sure silloin kun surettaa, iloitse kun olet iloinen. Älä muuta itseäsi muitten vaatimusten mukaiseksi.

      Suru ja kaipaus lähtevät vain niitä tunteita tuntemalla ja ajan kanssa. Oli läheinen tai ei, poismeno koskettaa aina tunteellista ihmistä. Tällä hetkellä itse suren lapsettomuuttani, se suru ei ehkä koskaan hälvene. En tiedä milloin voin laskea tuskasta irti, mutta toivon, että se päivä vielä tulee kun pääsen tämän asian yli lopullisesti. Inhoan ajatustakin, että en päässyt kokemaan äitiyden riemua ja tuskaa, kasvanut ihmisenä lasten kanssa..ei näitä tuskia voi verrata, mutta samanlainen loputtomuus niissä on. Et saa ystävääsi takaisin, kadut ehkä sanomattomia asioita. Anna itsellesi anteeksi sellaiset asiat, joille et voi enää mitään. Kunnioita ystäväsi muistoa, sytytä kynttilä ja mieti itsellesi se aika ja paikka, jossa voit arvostelutta häntä surra ja muistaa.

      Toinen vaihtoehtosi on tietysti istuttaa mies kuuntelemaan se mitä sinulla on sanottavana. Jos haluat suhteestanne syvemmän ja näet onko mies oikeasti tukenasi kaikessa hyvässä ja pahassa, kerrot hänelle miltä tuntuu siten että hän sen oikeasti ymmärtää. Hänen ei tarvitse ottaa suruasi kannettavaksi, mutta riittäisi että hän antaa sinulle tilaa. Suru menee aikanaan ohi, nythän se on niin tuore että olisi petosta yrittää sivuuttaa koko asia..

      Voimia!

    • Osanotto,,,.

      Älä sure miehesi käytöstä, ehkä hän ei uskalla näyttää tunteitaan. Sure ystävääsi niin kauan kuin haluat, menetys on varmasti suuri. Et saa tukea tai ymmärrystä miehellesi tähän asiaan, se on fakta joka sinun on tajuttava. Jaa surusi jonkun toisen kanssa tai sitten ammattiauttajalla. Unohtaa ei tietenkään tarvitse, ei varsinkaan sen takia kun joku niin sanoo.

    • Heitä vit..tuun tollanen äijä jos ei tue sua surun kohdatessa. Ystävät on tärkeitä ja on luonnollista surra jos joku kuolee.

    • itse muuttaisin

      Saat keskusteluapua valtakunnallisesta kriisipuhelimesta, tai kirkon perheasiain neuvottelukeskusksesta (käynnit, terapeutti) tai sitten kriisikeskuksesta puhelimella tai käynti. Nimettömänäkin. Googlaa.
      Itse muuttaisin erilleen, mies on jotenkin pelottavan kuuloinen ja jos haukkuu. Hän ei tunne sympatiaa ehkä lainkaan, jatkossakaan.

    • Nananana

      Taas yksi tälläinen itsekäs huora jolle kaikki on miestä tärkeämpää. Sinuna keskittyisin mieheesi ja unohtaisin kuolleet ämmät. Turha tulla tänne poraan kun mies käy vieraissa, eikä ihme ei kukaan jaksa kattella pillittävää ja itsekästä huoraa. Oikein toivon että ukkos ettii paremman! Jos mun miehelle olisi kaverit tärkeämpiä niin ovea näyttäisin. Tuossa juuri syy miksi miehet pettää kun kaiken maailman kaverit menee toisen edelle!

      • nonono

        Oletko nananana ihan terve itse? Onko sinulta koskaan kuollut läheistä ihmistä? Tai onko kukaan ihminen ollut sinulle läheinen? tai onko sinulla hajuakaan kuinka tunteet pinnassa velloen, hormoniryöpyistä johtuen, eka kertaa raskaana oleva nainen on? Sopisit varmaan hyvin yhteen ap.n miehen kanssa.


      • Anonyymi

        Niin että pettävät kun nainen suree kuollutta ystäväänsä. Voi vtu sä olet kyllä tyhmä😂. Anonyyminä laukoo sairasta läppää palstalla. Mene hoitoon urpo!!!


    • Jaksamisia!.

      Minä menetin läheisen ihmisin joitain viikkoja sitten. Mieheni antoi surra, lohdutti ja piti lähellä. Ensijärkytyksen jälkeen yritin hoitaa arjen asiat edes jotenkin. Vaikka taisin toimia vain robottimaisesti.

      Hautajaiset pari viikkoa myöhemmin nosti taas surun pintaan.

      Hautajaisiltana kotiin päästyämme mies halusi seksiä. En antanut.
      Seuraavana päivänä hän itketti minua heti aamiaispöydästä iltaan saakka. Hänellä oli asia ja pointti mutta päivä totaalisen väärä.

      Ne miehet, ne miehet.

      Muista, että on helpompi surra nyt täysillä niin kauan kuin surettaa, loppuu se johonkin kuitenkin ajan kanssa KUIN että yrität esittää urheaa, teeskentelet että kaikki on hyvin ja unohdat surra. Kyllä se täytyy käydä läpi. Tänään vähän enemmän, huomenna jo hieman vähemmän.

      • harmillista tuo

        "Hautajaisiltana kotiin päästyämme mies halusi seksiä. En antanut.
        Seuraavana päivänä hän itketti minua heti aamiaispöydästä iltaan saakka."

        Huhhuh. Olen kiitollinen että olen sinkku. Onko itkettäjistä koskaan puolisoiksi.. mikä se sallainen mies on joka naisia itkettää.


    • ei yksin..

      Sun mies ei ole empatiaa tunteva tai sitten häntä ahdistaa nähdä surusi eikä oikein osaa lohduttaa sinua.Jos kerrot että tarvitset kuuntelijaa..muuttuko asenne? Mene vaikka juttelemaan th tai pyydä psykologille aika..

      • robottivaimies

        Niin voi olla, silloin mies voisi sanoa "minua ahdistaa nähdä sinut noin surullisena" ja "en oikein osaa lohduttaa sinua". Sen sijaan mies alkaa pomottaa ja murjottaa, vaatii naista olemaan kuin mies ja oitis lakata häiritsemästä miehen mukavaa arkea. Mies pakenee itsekkyytensä suojaan, muuten alkaa sisällä velloa epämiellyttävästi, tuskaisesti. Omat suremattomat, jakamatta jääneet surut saattaisivat tulvahtaa esiin...pelottavaa..

        Jotenkin hirveän surullista, nämä pikkupojat jotka pienenä on jätetty yksin kamppailemaan surujensa ja ahdistuksensa keskelle. Ei ole ollut lohduttavaa syliä, ei myötätuntoisia sanoja, ei hiusten silittelyä ja lämmintä halia. Päiväkodissa pitää esittää reipasta ja kotona olla helppo ja omissa oloissaan. Äitien kasvatuksen satoa, ja sen poissaolevan isän, miehenmallin, tässä korjataan. Surullista, tunteensa hukanneiden miestenkin puolesta.


    • Yöäk !

      Unohda tunnevammainen mieäs.

    • Anonyymi

      Miehesi on sika!

    • Anonyymi

      Ehkä vain kouluttaa sinua vahvemmaksi ihmiseksi? Niin kuollut on kuollut ei takasin tule. Oikeassa on. Tarpeeksi kun elät tuon kyynisyyden alla itsesyäkin tulee samanlainen lopulta ja onnellinen liitto taattu. Molemmat patoon tunteensa ja odottaa kumpi kuolee ensi että vihdoinkin pääsee elämään yksin ja onnellisena.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu, toivottavasti tuo aloittaja on jo eronnut , ketju aloitettu 10 v sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe