Evoluutio on ihmisoikeusrikos

Poisvierakkaus

Olen ihminen ja minut on luotu Jumalan kuvaksi. Olen arvokas ja tärkeä Hänen silmissään. Siksi minulle kuuluu ihmisoikeudet ja loukkaamaton ihmisarvo.

Evoluutio-opetuksen kautta ihmisarvoani on kuitenkin loukattu. Evoluutioteorian mukaan olen vain joku eläin, joka on sukua apinalle ja kaukaisempaa sukua matelijoille ja kaloille.

Tämä on räikeä loukkaus minua ja monia muita, ellei kaikkia ihmisiä kohtaan. Se on pahempaa kuin mikään rasismi.
Kenelläkään ei ole oikeutta riistää minulta tai muilta ihmisiltä heidän ihmisarvoaan minkään opetuksen muodossa.

Edellä olevan perusteella kehoitankin ihmisoikeusjärjestöjä ja humanitäärisiä piirejä tekemään asiasta rikosilmoituksen kaikkia niitä tiedemiehiä, tutkijoita, koulujen biologian kirjan tekijöitä, TV:n ohjelman tuottajia ja muita henkilöitä vastaan, jotka ovat myötävaikuttaneet ja edelleen vaikuttavat siihen, että tällaista oppia Suomessa opetetaan ja suositaan.

Samalla vaadin koulujen biologian opetukseen sellaista muutosta, että mainitun kaltaiset ihmisoikeusrikkomukset poistetaan koulujen opetusohjelmista.

36

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisit vain käynyt sen koulun kunnolla, niin et esittelisi tuollaisia typeryyksiä.

• Apo-Calypso

Tough shit. Olet eläin, kuten me kaikki muutkin, ja mielipiteesi on täydellisen arvoton, ja siinähän vaadit.

Kokeilepa vielä heittäytymistä selällesi Senaatintorilla, ja rääkyä, heiluttaen käsiäsi ja jalkojasi ilmassa, kunnes kasvosi muuttuvat sinisiksi.

Varmaankin touhotuksesi ohella myös ihmettelen suu mutrussa ja silmät sirrissä, miksi kaltaisillesi täydellisen aivottomille tolloille nauretaan kylki vääränä.

• Jos ihmisarvosi on taksonomisesta luokittelustasi kiinni, niin joutaapa tulla loukatuksikin.

EVVK

• »Evoluutio-opetuksen kautta ihmisarvoani on kuitenkin loukattu. Evoluutioteorian mukaan olen vain joku eläin..»

No juu, kaiikia ei kyllä olisi sopivaa kehua eläimiksi kun eivät käyttäydy arvonsa mukaisesti. Silti evoluutiota on tapahtunut jo huomattavasti ennen ihmisiä (eihän ihmisiä muuten olisikaan), joten jos välttämättä haluat pitää evoluutiota rikkoksena, sinun tarvii pitää evoluutiota eliöoikeusrikoksena. Tosin koska evoluutio noudattaa luonnonlakeja, se ei ole rikos.

Jumalan taikatemput ovat rikoksia luonnonlakeja vastaan.

• asdfasdfasdfe

Oon täysin samaa mieltä. Makroevo on aika villi veikkaus ja valhe. Suosittelenkin siten kaikkia ihmisiä kääntymään poiespäin siitä ja tulemaan uskoon.

• Ei uskoontulo poista eliöiden evoluutiota, ei mennyttä eikä tulevaa.

• Hulluja nuo uskikset

Ehkä painovoimakin on?

• Vedä kaikin mokomin oikeuteen. Nähdään sekin ihme että tuomari kuolee kesken virantoimituksen.

Nauruun.

• LaD

Ihminen on riippuvainen luonnosta, luonto ei ihmisestä-> ihmisarvokäsityksesi tuhoutuu

• LaD kirjoitti:

Ihminen on riippuvainen luonnosta, luonto ei ihmisestä-> ihmisarvokäsityksesi tuhoutuu

Etkö ole huomannut että olen kissa?

• LaD
        naapurin.kissa kirjoitti:

Etkö ole huomannut että olen kissa?

Silloin sinulla ei ole ihmisarvoa(:tui tui

• LaD kirjoitti:

Silloin sinulla ei ole ihmisarvoa(:tui tui

Se tästä nyt enää puuttuisikin.

• älä puhu soopaa..

Mitä vikaa eläimissä on? Ne ovat monesti älykkäämpiä kuin ihmiset.
      Ne ovat realistisia ja tarkoituksenmukaisia. Maailma olisi paljon parempi paikka ilman ihmistä. Ihminen on samanlainen kuin eläin, pahempikin, todella kovan paikan tullen.

• Monet eläimet ymmärtävät meidän kieltämme paljon paremmin kuin me eläinten kieltä. Kuka silloin on viisaampi?

Me voimme toki hallita monia eläimiä, mutta tekeekö se meistä viisaampia?
        Onko totalitaaristen valtioiden johtajat viisaampia kuin kaikki heidän alistamansa asukkaat? Oliko Hitler kaikkein viisain saksalainen (vaikka olikin itävaltalainen)?

No sori tää viimenen kortti, sormet vaan jatko kun tuli jatkumoa kirjaimille.

• asianharrastaja
        Töppönen kirjoitti:

Monet eläimet ymmärtävät meidän kieltämme paljon paremmin kuin me eläinten kieltä. Kuka silloin on viisaampi?

Me voimme toki hallita monia eläimiä, mutta tekeekö se meistä viisaampia?
        Onko totalitaaristen valtioiden johtajat viisaampia kuin kaikki heidän alistamansa asukkaat? Oliko Hitler kaikkein viisain saksalainen (vaikka olikin itävaltalainen)?

No sori tää viimenen kortti, sormet vaan jatko kun tuli jatkumoa kirjaimille.

Moni muunkielinen ymmärtää paremmin englantia kuin englantilaiset hänen kieltään. Onko jompikumpi porukka toista viisaampi?

• sepeteusX

Pidätkö ihmisoikeusjärjestöjä ja humanitaarisia piirejä yhtä älykkäinä kuin Sinä?

• JC

Eikö todellakin ole suuri loukkaus jos eläintarhassa käydessäsi vertaat jotain kanssaihmistäsi puussa kiipeilevään apinaan? Kutsut lähimmäistäsi tuon apinan lähisukulaiseksi, väität jopa hänen veriryhmänsä olevan mahdollisesti apinan kanssa saman. Vertailet vielä heidän välisiään lukuisia "yhtäläisyyksiä" ja kerrot kuinka heillä molemmilla oli joskus yhteinen esi-isä ja että heidän lukuisat serkuksensa elävät apinoina ympäri maailmaa.

Jos evokit ottavatkin nämä kohteliaisuuksina vastaan, niin miten on muiden ihmisten laita? Eikö heillä ole oikeutta tästä loukkaantua ja vaatia tällainen rienaus heti lopetettavaksi?

• O'ou

Ainoastaan tyhjäpäinen kreationisti, joka kuvittelee itselleen muusta luonnosta poikkeavan, jumalallisen alkuperän, voi loukkaantua ihmisen ja apinan vertailusta. Itse en keksi mitään syytä loukkaantua siitä. En loukkaannu siitäkään, jos joku sanoo ihmisen ja sian elimistöllä olevan hyvin paljon yhtäläisyyksiä.

Kreationisti, joka kuvittelee Jumalan luoneen ihmisen erikseen omaksi kuvakseen ja siten uskottelee olevansa muun eläinkunnan yläpuolella, melkein Jumala, loukkaantuu tietenkin kaikista yhtäläisyyksistä. Sääli, että kreationistinkin pitää ulostaa...

• Töpps.

Minä pitäisin loukkauksena, jos joku väittäisi minun olevan sukua kreationistille.

• Töpps.
        O'ou kirjoitti:

Ainoastaan tyhjäpäinen kreationisti, joka kuvittelee itselleen muusta luonnosta poikkeavan, jumalallisen alkuperän, voi loukkaantua ihmisen ja apinan vertailusta. Itse en keksi mitään syytä loukkaantua siitä. En loukkaannu siitäkään, jos joku sanoo ihmisen ja sian elimistöllä olevan hyvin paljon yhtäläisyyksiä.

Kreationisti, joka kuvittelee Jumalan luoneen ihmisen erikseen omaksi kuvakseen ja siten uskottelee olevansa muun eläinkunnan yläpuolella, melkein Jumala, loukkaantuu tietenkin kaikista yhtäläisyyksistä. Sääli, että kreationistinkin pitää ulostaa...

Kaikkien, myös (ja etenkin) kreationistien, kannattaisi lukea joskus Douglas Adamsia.

• siunausta valinnalle
        Töpps. kirjoitti:

Minä pitäisin loukkauksena, jos joku väittäisi minun olevan sukua kreationistille.

>Minä pitäisin loukkauksena, jos joku väittäisi minun olevan sukua kreationistille.

OK! Ole sinä sitten arvostamasi evoelukka ja kanna sitä määritelmää vaikka hautaasi asti.

Terveisin kreationisti

• siunausta valinnalle kirjoitti:

>Minä pitäisin loukkauksena, jos joku väittäisi minun olevan sukua kreationistille.

OK! Ole sinä sitten arvostamasi evoelukka ja kanna sitä määritelmää vaikka hautaasi asti.

Terveisin kreationisti

Anteeksi kaikki kasvit, mutta minä pidän kreationistien älykkyyttä lähinnä vihannekseen verrattavana. Ravintoarvoltaan ja todennäköisesti maultaankin vihannes toki on parempi.

• Hulluja nuo uskikset

"...väität jopa hänen veriryhmänsä olevan mahdollisesti apinan kanssa saman."

Mutta kun meillä ja simpansseilla on täsmälleen samat veriryhmät, niin jokaiselle meille löytyy simpanssi, jolla on sama veriryhmä.

Sinun harhaisesa maailmankuvastasi kertoo kaiken se, että sinusta on loukkaava väittää jotain, joka on mitattavasti ja testattavasti osoitettavissa todeksi. Sinulle tärkeämpää on se, mikä sinun mielestäsi pitäisi olla totuus kuin se mikä on todeksi todennettavissa.

• >Eikö todellakin ole suuri loukkaus jos eläintarhassa käydessäsi vertaat jotain kanssaihmistäsi puussa kiipeilevään apinaan? Kutsut lähimmäistäsi tuon apinan lähisukulaiseksi, väität jopa hänen veriryhmänsä olevan mahdollisesti apinan kanssa saman. Vertailet vielä heidän välisiään lukuisia "yhtäläisyyksiä" ja kerrot kuinka heillä molemmilla oli joskus yhteinen esi-isä ja että heidän lukuisat serkuksensa elävät apinoina ympäri maailmaa.

Taas päästelet murto-osatotuuksia, raamatullinen omatuntosi varmaan käskee. Ei ketään verrata henkilönä apinaan jos puhutaan evoluutiosta, vaan kyse on ihmisestä lajina. Siis myös sanojasta itsestään, tajuatko?

Jos joku vertaa tuttavaansa apinaan ja asettuu itse kuvion yläpuolelle, se voi tuttavasta hiukan riippuen hyvinkin olla loukkaus, mutta evoluution kanssa sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä.

Mikäli tieteen tulosten esittäminen on jonkun mielestä loukkaavaa, niin se on sitten voi voi ja sääli. Ei ole sellaisen henkilön elämä helppoa varmaan muutenkaan.

• siunausta valinnalle kirjoitti:

Terveisin kreationisti

Sinä et halua olla "evoelukka", mutta kuitenkin olet. Hautaasi asti.;)

• JC
        O'ou kirjoitti:

O'ou, luulen, että kirjoitat kuin apina, jos se vain osaisi kirjoittaa. Yhtäläisyyksesi sian kanssa käyvät ilmi myös kirjoitustyylistäsi. Alenna toki itsesi apinan ja sian tasolle, mutta muista silti, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja muun eliökunnan yläpuolelle.

• JC
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Eikö todellakin ole suuri loukkaus jos eläintarhassa käydessäsi vertaat jotain kanssaihmistäsi puussa kiipeilevään apinaan? Kutsut lähimmäistäsi tuon apinan lähisukulaiseksi, väität jopa hänen veriryhmänsä olevan mahdollisesti apinan kanssa saman. Vertailet vielä heidän välisiään lukuisia "yhtäläisyyksiä" ja kerrot kuinka heillä molemmilla oli joskus yhteinen esi-isä ja että heidän lukuisat serkuksensa elävät apinoina ympäri maailmaa.

Taas päästelet murto-osatotuuksia, raamatullinen omatuntosi varmaan käskee. Ei ketään verrata henkilönä apinaan jos puhutaan evoluutiosta, vaan kyse on ihmisestä lajina. Siis myös sanojasta itsestään, tajuatko?

Jos joku vertaa tuttavaansa apinaan ja asettuu itse kuvion yläpuolelle, se voi tuttavasta hiukan riippuen hyvinkin olla loukkaus, mutta evoluution kanssa sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä.

Mikäli tieteen tulosten esittäminen on jonkun mielestä loukkaavaa, niin se on sitten voi voi ja sääli. Ei ole sellaisen henkilön elämä helppoa varmaan muutenkaan.

Rinnastat kyseenalaisen evoluutioteorian hämärät arvelut oikeaan tieteeseen. On loukkaus sekä yksittäistä ihmistä (evot poislukien) että ihmislajia kohtaan tehdä vertaus apinaan.

Oikean, vakavasti otettavan tieteen tulosten esittämisessä ei ole mitään loukkaavaa. Evokin elämän raskaus maailmankuvansa takia on tullut kaikille jo kauan sitten selväksi.

• Apo-Calypso
        JC kirjoitti:

O'ou, luulen, että kirjoitat kuin apina, jos se vain osaisi kirjoittaa. Yhtäläisyyksesi sian kanssa käyvät ilmi myös kirjoitustyylistäsi. Alenna toki itsesi apinan ja sian tasolle, mutta muista silti, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja muun eliökunnan yläpuolelle.

"Alenna toki itsesi apinan ja sian tasolle, mutta muista silti, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja muun eliökunnan yläpuolelle. "

Et ainakaan sinä., ja jos jumalasi on kaltaisesi, hän ansaitsee korkeintaan räkäistä röhönaurua, kuten sinäkin.

• JC kirjoitti:

Rinnastat kyseenalaisen evoluutioteorian hämärät arvelut oikeaan tieteeseen. On loukkaus sekä yksittäistä ihmistä (evot poislukien) että ihmislajia kohtaan tehdä vertaus apinaan.

Oikean, vakavasti otettavan tieteen tulosten esittämisessä ei ole mitään loukkaavaa. Evokin elämän raskaus maailmankuvansa takia on tullut kaikille jo kauan sitten selväksi.

"Oikean, vakavasti otettavan tieteen tulosten esittämisessä ei ole mitään loukkaavaa."

• raamatulla päähän
        JC kirjoitti:

Uskonkiihkoilijatko päättävät mikä on vakavasti otettavaa tiedettä ja mikä ei ole? LOL. Eiköhän se ole tiedeyhteisö itte.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

"Oikean, vakavasti otettavan tieteen tulosten esittämisessä ei ole mitään loukkaavaa."

Sekoilenko minä erehtyväinen ihminen vai suomi24 sitä en tiedä, mutta edellinen jäi vajaaksi. Ja toistaiseksi jääkin, sillä minä juon nyt kahvia.

• mdma
        JC kirjoitti:

"Rinnastat kyseenalaisen evoluutioteorian hämärät arvelut oikeaan tieteeseen."

Evoluutioteoria sattuu vaan olemaan ihan oikeaa tiedettä, sinun mielipiteelläsi ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.

" On loukkaus sekä yksittäistä ihmistä (evot poislukien) että ihmislajia kohtaan tehdä vertaus apinaan."

Ihminen on apina ja jos joku tästä tosiseikasta loukkaantuu niin se on loukkaantujan oma ongelma.

• JC
        Hulluja nuo uskikset kirjoitti:

"...väität jopa hänen veriryhmänsä olevan mahdollisesti apinan kanssa saman."

Mutta kun meillä ja simpansseilla on täsmälleen samat veriryhmät, niin jokaiselle meille löytyy simpanssi, jolla on sama veriryhmä.

Sinun harhaisesa maailmankuvastasi kertoo kaiken se, että sinusta on loukkaava väittää jotain, joka on mitattavasti ja testattavasti osoitettavissa todeksi. Sinulle tärkeämpää on se, mikä sinun mielestäsi pitäisi olla totuus kuin se mikä on todeksi todennettavissa.

Hyväksyn ihmisen ja simpanssin väliset tietyt yhtäläisyydet. En kuitenkaan hyväksy näillä asioilla retostelua enkä niiden sotkemista evoluutioteorian todisteiksi. Ihmisen alentaminen apinan ja sian tasolle rinnastuksia esittämällä on mautonta ja typerää.

Viisaampaa on korostaa ihmisen erityisasemaa luomakunnassa ja jättää vähemmälle huomiolle Jumalan eri lajeille luomat yhtäläisyydet ja niistä tehtävät johtopäätökset. Ihmisarvoa ei saa kyseenalaistaa koskaan. Evokkien apina- ja eläinvertaukset uhkaavat sen tehdä - jos eivät jo tee.

• Apo-Calypso
        JC kirjoitti:

Hyväksyn ihmisen ja simpanssin väliset tietyt yhtäläisyydet. En kuitenkaan hyväksy näillä asioilla retostelua enkä niiden sotkemista evoluutioteorian todisteiksi. Ihmisen alentaminen apinan ja sian tasolle rinnastuksia esittämällä on mautonta ja typerää.

Viisaampaa on korostaa ihmisen erityisasemaa luomakunnassa ja jättää vähemmälle huomiolle Jumalan eri lajeille luomat yhtäläisyydet ja niistä tehtävät johtopäätökset. Ihmisarvoa ei saa kyseenalaistaa koskaan. Evokkien apina- ja eläinvertaukset uhkaavat sen tehdä - jos eivät jo tee.

"Hyväksyn ihmisen ja simpanssin väliset tietyt yhtäläisyydet. En kuitenkaan hyväksy näillä asioilla retostelua enkä niiden sotkemista evoluutioteorian todisteiksi. "

Kukaan ei ole kiinnostunut sinun "hyväksymisistäsi" tai hyväksymättä jättämistäsi. Olet vain mitätön, mitättömän ääriuskonnollisen roskaväen edustaja, revi siitä.

• "...väität jopa hänen veriryhmänsä olevan mahdollisesti apinan kanssa saman."

Niin... Muttakun ongelma on se, että tämä ei ole tyhjäpäinen väite vaan tieteellisesti tutkittu ja todistettu fakta. Jos lukisit biologiaa yliopistotasolla, uskon että ymmärtäisit näitä asioita paremmin kuin uskonnollisten mielipiteitesi pohjalta. Ero on siinä, että uskovaisen mielestä apina ei voi olla sukua ihmiselle koska se kuulostaa ällöttävältä ja uskonnollinen usko kieltää siihen uskomisen, kun taas biologiasta ymmärtävän mielestä ihminen ja apina ovat sukulaislajeja vaikka kuinka ällöltä kuulostaisi. Tieteellisiä faktoja ei voi kiistää siksi että ne kuulostavat ikäviltä eivätkä sovi kuulijan maailmankuvaan.

"Edellä olevan perusteella kehoitankin ihmisoikeusjärjestöjä ja humanitäärisiä piirejä tekemään asiasta rikosilmoituksen kaikkia niitä tiedemiehiä, tutkijoita, koulujen biologian kirjan tekijöitä, TV:n ohjelman tuottajia ja muita henkilöitä vastaan, jotka ovat myötävaikuttaneet ja edelleen vaikuttavat siihen, että tällaista oppia Suomessa opetetaan ja suositaan."

"Samalla vaadin koulujen biologian opetukseen sellaista muutosta, että mainitun kaltaiset ihmisoikeusrikkomukset poistetaan koulujen opetusohjelmista."

Sitä ei suosita vain suomessa, vaan maailmanlaajuisesti. Maailman kymmenet johtavat tiedeakatemiat ovat kukin itsenäisen tutkimuksen perusteella tulleet johtopäätökseensä, ja siten kirjoittaneet yhteiset myönnytykset sille että lajien kehitys on fakta eikä mikään uskomus. Uskonnosta vapaa tutkimus on johtanut tämän opetukseen, koska sen on havaittu selittävän biodiversiteetin parhaiten. Jos tämä ei miellytä, mene yliopistoon ja todista evoluutio huuhaaksi sen sijaan että huutelet valheitasi saarnapenkiltä. Sinusta tulee maailmankuulu tiedemies ja palkittu nero jos osaat tieteellisesti osoittamaan evoluutiobiologian huuhaaksi, ja nimenomaan tieteellisesti tutkimuksen kautta sen sijaan että yrität väittää sitä huuhaaksi vain koska et tykkää siitä ja se kuulostaa loukkaavalta. Luonto ja ympäristösi ei ole riippuvainen sinun henkilökohtaisista mielipiteistäsi.

Evoluutio ei ole ihmisoikeusrikkomus, koska Ihmisoikeus ei perustu siihen uskonnolliseen olettamukseen että ihminen on luomakunnan kruunu. Ihmisoikeus on oikeutta omaisuuteen, vapauteen ja onnellisuuteen. Se että ihminen on sukua muille kädellisille lajeille ei liity tähän faktaan mitenkään. Sinun käsityksesi ihmisoikeudesta on vajavainen joka perustuu paimentolaiskansojen satukirjaan, ja se ei ole todellakaan mikään syy tukahduttaa tieteellistä tutkimusta ja sen pohjalta tehtyjen varmistettujen faktojen opetusta lapsille.

Ainut ihmisoikeusrikkomus mitä täällä kukaan harjoittaa voisi olla kretiinien ja muiden hihujen yritys tumputtaa uskonnollisia, tieteellisesti vääriksi osoitettuja satujaan lasille kurkusta alas. Ero on siinä, että biologian opettaja tunkee kurkusta alas jotain paljon maukkaampaa: tieteellisesti tutkittua faktaa joka vastaa todellisuutta ja on tiedeakatemioissa ympäri maailmaa todeksi osoitettua. Tiede ei pure ketään eikä sitä pidä pelätä, ja se että olemme sukua apinoille ei ole mikään syy tehdä itsaria koska elämällä ei muka ole tarkoitusta. Toki omista uskonnollisista harhoista vapautuminen voi aluksi järkyttää (tiedän tunteen) mutta lopulta ymmärtää että tiede auttaa ihmisiä aivan eri tavalla kuin fundamentalistinen uskovaisuus.

Se, että haluat evoluutiota tutkivat tiedemiehet vankilaan vain koska he tutkivat maailmaa kriittisesti eivätkä uskonnollisten satujen pohjalta, ei ole osoitus suuremmasta älymäärästä. Neuvostoliitossa tehtiin samoin, eli tukahdutettiin tutkimusta ja eri tieteenaloja ideologisista syistä. Se ei ole kriittistä ajattelua, vaan oman ideologiansa läpiajamista. Kasva aikuiseksi.

Jos sinusta tuntuu että ihmisarvoasi on loukattu evoluution takia, saanen esittää oman mielipiteeni: se, että olen paljon läheisempää sukua toiselle ihmiselle joka käyttää älylahjojaan ja puhujan taitojaan valheiden ja tieteellisten tutkimustulosten jatkuvaan vääristelyyn (kreationisti)... Se jos mikä on minulle suuri loukkaus.

t. Ex-kreationisti (luojan kiitos)

• Miten, miksi ja milloin sinusta alunperin tuli kreationisti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6228
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4396
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2888
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1456
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1447
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1261
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe