*huokaus*

salapoliiti.

Miten toimit, jos puhelin soi keskellä yötä ja sinulle entuudestaan tuntematon henkilöihminen kertoo tietävänsä millä nimimerkillä kirjoittelet Suomi24:sen keskustelupalstoilla?

31

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~cissi~

En ymmärrä ihmisiä, joiden puhelin soi öisin. Mulla on aina pois päältä. Muutenhan jormat häiriköisi kaiket yöt.

• salapoliiti.

No mitä jos se puhelin soikin päivällä ja tämä sinulle tuntematon kertoo tietävänsä nimmarisi?

• ~cissi~
        salapoliiti. kirjoitti:

No mitä jos se puhelin soikin päivällä ja tämä sinulle tuntematon kertoo tietävänsä nimmarisi?

Itse asiassa mulla on puhelin päivisinkin pois päältä...akkukin irti ettei kulkemiset tallennu EU-lainsäädännön mukaisesti. Mutta jos justiin osaa soittaa illalla, kun pistän sen tunniksi päälle, niin kiitän tiedosta ja suljen puhelimen, jos ei muuta ollut.

Mistähän se olis mun numeron saanut...

• salapoliiti.
        ~cissi~ kirjoitti:

Itse asiassa mulla on puhelin päivisinkin pois päältä...akkukin irti ettei kulkemiset tallennu EU-lainsäädännön mukaisesti. Mutta jos justiin osaa soittaa illalla, kun pistän sen tunniksi päälle, niin kiitän tiedosta ja suljen puhelimen, jos ei muuta ollut.

Mistähän se olis mun numeron saanut...

En tiedä, tuli vaan mieleen kun täällä ollaan niin kiinnostuneita kirjoittajista.

Et yhtään ihmettelisi mistä tämä tuntematon soittaja olisi saanut henkilöllisyytesi selville?

• ~cissi~
        salapoliiti. kirjoitti:

En tiedä, tuli vaan mieleen kun täällä ollaan niin kiinnostuneita kirjoittajista.

Et yhtään ihmettelisi mistä tämä tuntematon soittaja olisi saanut henkilöllisyytesi selville?

No ei niitä tapoja kovin monta ole, jolla saa henkilön selville. Kaksi vaihtoehtoa, molemmat yhtä säälittäviä. Koska kuka jaksaa...

• Sanon: aha. Ja kysyn, kukas sää olet ja mikä nimmari. Sitten jatkan elämääni niinkuin ennenkin. Ei se nyt ainoa ihminen maailmassa sentään ole, joka tietää. Aika moni läheisistä tietää että kirjoittelen s24:ssa, ei sen tarkemmin missä täällä. Mutta ei ne ole koskaan kysyneet nikkiä. Mitä ne mun kirjoittelua täältä lukis, kun irl:ssäkin kuulee mun juttuja ihan riittävästi. Ja joku kaveri sitten taas tietää, kun on ollut juttua ja hän on ollut utelias.

• salapoliiti.

Mutta läheisesi tunnistavat kirjoitustyylisi ja jos olet riidoissa heidän kanssaan, niin voi olla, että joku heistä voi kertoa vaikka missä asut.

Ei se olisi ensimmäinen kerta kun niin tapahtuisi.

• salapoliiti. kirjoitti:

Mutta läheisesi tunnistavat kirjoitustyylisi ja jos olet riidoissa heidän kanssaan, niin voi olla, että joku heistä voi kertoa vaikka missä asut.

Ei se olisi ensimmäinen kerta kun niin tapahtuisi.

Ai siis palstalla kertoa vai? En ole riidoissa kenenkään kanssa. En ymmärrä miksi joku niin tekisi, jos olisinkin. Mitä se siitä hyötyisi? Mutta ei ole tapana olla riidoissa ihmisten kanssa. En keksi kenellä olisi syytä sellaiseen paljasteluun. No, jos näin jostain käsittämättömästä syystä kävisi, lopettaisin varmaan kirjoittelun, luulisin. Tai, sitten jatkaisin vain mahdollisimman neutraaleilla aiheilla. Joo, en mä varmaan ihan kokonaan lopettaisi, mutta miettisin niin, että kaikki teksti olis tyyliin fb-seinä-tasoa.

• salapoliiti.
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Ai siis palstalla kertoa vai? En ole riidoissa kenenkään kanssa. En ymmärrä miksi joku niin tekisi, jos olisinkin. Mitä se siitä hyötyisi? Mutta ei ole tapana olla riidoissa ihmisten kanssa. En keksi kenellä olisi syytä sellaiseen paljasteluun. No, jos näin jostain käsittämättömästä syystä kävisi, lopettaisin varmaan kirjoittelun, luulisin. Tai, sitten jatkaisin vain mahdollisimman neutraaleilla aiheilla. Joo, en mä varmaan ihan kokonaan lopettaisi, mutta miettisin niin, että kaikki teksti olis tyyliin fb-seinä-tasoa.

Niin, et kai oleta että ihmiset ovat yhtä kilttejä kuin itse olet?

Motiivina voisi olla vaikka kosto.

Niin, et kai oleta että ihmiset ovat yhtä kilttejä kuin itse olet?

Motiivina voisi olla vaikka kosto.

Heheh, kosto mistä? Muista, että mä olen kiltti ;) En mä ole tehnyt mitään sellasta, mistä pitäis kostaa.

• salapoliiti.

Heheh, kosto mistä? Muista, että mä olen kiltti ;) En mä ole tehnyt mitään sellasta, mistä pitäis kostaa.

Kiltit ihmiset nimenomaan joutuvat kiusatuksi, koska kiusaaja/t tietää, että sellainen ei kykene puolustamaan itseään.

Syy ja seuraus sanoisin.

Kiltit ihmiset nimenomaan joutuvat kiusatuksi, koska kiusaaja/t tietää, että sellainen ei kykene puolustamaan itseään.

Syy ja seuraus sanoisin.

Miten siinä puolustat? Jos joku kertoo mun osoitteen, niin sitten kertoo. Aika surkea olis kosto, eihän se tarkoittaisi muuta kuin että vähentäisin kirjoittelua täällä radikaalisti tai lopettaisin. Mitä se ihminen siitä saisi? Meinaatko, että mä kärsisin sitten niin kaameasti, että näkyisi irl:ssäkin, että se kostaja saisi siitä jotain fiilareita?

Mua ei ole kiusattu sitten yläasteiän, joten en mä nyt kamalan kiusattu ole ollut. Kyllä kiltteydelläkin pärjää.

• salapoliiti.

Miten siinä puolustat? Jos joku kertoo mun osoitteen, niin sitten kertoo. Aika surkea olis kosto, eihän se tarkoittaisi muuta kuin että vähentäisin kirjoittelua täällä radikaalisti tai lopettaisin. Mitä se ihminen siitä saisi? Meinaatko, että mä kärsisin sitten niin kaameasti, että näkyisi irl:ssäkin, että se kostaja saisi siitä jotain fiilareita?

Mua ei ole kiusattu sitten yläasteiän, joten en mä nyt kamalan kiusattu ole ollut. Kyllä kiltteydelläkin pärjää.

Kysymykseni oli hypoteettinen, mutta miksi kiusaaja haluaa vahingoittaa toisia...en tiedä, motiiveja on varmasti yhtä monta kuin kiusaajiakin.

Mutta yleisesti ottaen kiusatuiksi joutuvat kiltit, poikkeavat ja liian arat yksilöt.

Kysymykseni oli hypoteettinen, mutta miksi kiusaaja haluaa vahingoittaa toisia...en tiedä, motiiveja on varmasti yhtä monta kuin kiusaajiakin.

Mutta yleisesti ottaen kiusatuiksi joutuvat kiltit, poikkeavat ja liian arat yksilöt.

Näin on, mutta en silti koskaan halua enää muuttua massaksi ja samanlaiseksi kuin muut. Haluan olla tällainen kuin olen. Muut saavat kestää tai olla kestämättä xD

Nyt täytyy mennä :) Kilttiä perjantai-iltaa :P

• Ei ole mahdollista. :-)

• salapoliiti.

On kyllä jos joku tunnistaa sinut valokuvasta.

Esimerkiksi samalla keskustelupalstalla oleskeleva ex voi käyttäytyä hyvin kettumaisesti.

On kyllä jos joku tunnistaa sinut valokuvasta.

Esimerkiksi samalla keskustelupalstalla oleskeleva ex voi käyttäytyä hyvin kettumaisesti.

No mä tiedän kaikki ne, jotka tietää mun numeron. Joten jos mun numero päätyy jonkun sellaisen tietoon, jolle en sitä itse ole antanut tai antanut lupaa toisen sitä jollekin antaa, niin aika pian saan selville mistä se on vuotanut.

Ts. exät ja muut tutut, jotka sen numeron voisi vuotaa on äkkiä selvillä. Ja voit olla varma, että en kehu vaan annan tulla täydellä laidalla jotain muuta. :-)

Joten uskon saavani nukkua yöni rauhassa vieraiden soitteluilta vastakin.

• ol_io kirjoitti:

No mä tiedän kaikki ne, jotka tietää mun numeron. Joten jos mun numero päätyy jonkun sellaisen tietoon, jolle en sitä itse ole antanut tai antanut lupaa toisen sitä jollekin antaa, niin aika pian saan selville mistä se on vuotanut.

Ts. exät ja muut tutut, jotka sen numeron voisi vuotaa on äkkiä selvillä. Ja voit olla varma, että en kehu vaan annan tulla täydellä laidalla jotain muuta. :-)

Joten uskon saavani nukkua yöni rauhassa vieraiden soitteluilta vastakin.

Toisaalta sä syytit mua joskus sun numeron laittamisesta palstalle.

• dazu kirjoitti:

Toisaalta sä syytit mua joskus sun numeron laittamisesta palstalle.

Se ei ollut mun numero ja en syyttänyt. Sulta jos kysyy tietä, se on syytös. :-) Mutta se on totta, että olen sun kanssa ollut aina varauksellinen, jokin mun takaraivossani hälyyttää kun sä lähestyt. :-)

• Q off
        ol_io kirjoitti:

Se ei ollut mun numero ja en syyttänyt. Sulta jos kysyy tietä, se on syytös. :-) Mutta se on totta, että olen sun kanssa ollut aina varauksellinen, jokin mun takaraivossani hälyyttää kun sä lähestyt. :-)

Hyvin viisasta sillä dazulle tunnetusti kommunikointi on syyttely- ja marttyyriksi heittäytymismahdollisuuksien petaamista.

• 12

Evakuoituisin välittömästi ja laittaisin puhelimeni vessanpönttöön. Värjäisin tukkani ja ostaisin ison pipan ja vaihtaisin nimeä, sekä sukupuolta.

• Ainoastaan lapsieni tiedossa oleva numero vastaa öisin, eli kännykkä on periaatteessa äänettömällä. - Mutta eiköhän siitä keskustelu saataisi aikaan palstan ihmeellisestä maailmasta, jos joku päiväaikaan pirauttaa :)
      Ja toki saa soitella ne tututkin palstalaiset, joilla mun numero jo on ! Mulla ei ole juuri nyt muuta kuin aikaa...

• Jos nyt tulis yöllä edes vastattua, niin kai se kommentti vois olla vaikkapa JAA. Yleensä mulle ei ihan pöljät soittele, kun en ole kovin salaperäinen asuinseudullani.

• Vastaan, että niin tietää kaikki muutkin vitun pälli, anna mun nukkua.

• En vastaa yöllä puhelimeen.

• Jatkan uniani.

• Puhelin on öisin aina äänettömällä. Varsinkin viikonloppuisin harhasoittoja tulee jonkin verran, siksi kännykkä pysyy yöt hilljaa.
      En vastaa yöllisiin soittoihin, jatkan unia.

• en vastaa minulle tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin edes päiväsaikaan, joten miksi vaivautuisin yölläkään.

mur

• kundi.kundine

henkilöihmine? aika tiukka paikka.
      jututtais sen aikaa, et ehtis jäljittää ketä soittaja olis ja mist osoitteest se soittais.

;D hähä

• No ei kyl puhelimeen tuu yöllä vastattua, ellei se ole joku läheinen tms.

Mutta jos nyt kuitenkin vastaisin, niin kyllä melkoiset naurut kajahtais. Ja sitten toivottasin hyvää yötä. Niin ja se puhelu päättyis sit.

• 3+20

Kiittäisin tästä tiedosta ja suosittelen vaikka jotain järkevämpää harrastusta, kuten vaikka viiltely lusikalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4071
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      94
      1306
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      62
      1192
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1114
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe