Onneksi tulee kuolema!

Minun mielestä se kuolema on hieno juttu!

Ajattele jos olisit kuin joku "dracula", että täällä maapallolla pitäisi kökkiä joku 1000 vuotta! Kaikki sukulaisesi ja kaverisi kuolisi pois, sinä vain kökkisit täällä elossa yksin? Huh huh! Pitäisi katsoa tätä tylsää p*skaa 1000 vuotta? Tulisi aika kaheliksi!

Meillä ihmisillä on onneksi siunaus, että me kuolemme pois!

Minä olen 37 vuotias mies ja en voi edes kuvitella semmoista onnetonta tilannetta että vielä kökkisin täällä joskus 2060 tai edes 2074?

Ihan sama onko kuoleman jälkeen elämää tai ei, mutta onni on ettei täällä tarvi kökkiä paljon yli 100 vuotta! KIITOS LUONTO!

Tässä kuvassa on minun lapsuuden aikainen maisema, kuolemassa pois!
http://www.knubits.com/imgs/hallstahammar-06.jpg

16

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hero777

      Kuka nyt haluaisi ikuisesti olla "minä"?

      Mielestäni ongelma poistuu kun ihminen unohtaa itsensä. Näinhän meille käy kun tänne synnymme. Olemme "tabula rasa". Tyhjä maalaus, jota alamme vähitellen värittää. Joku sotkee maalauksensa ja joku toinen tekee siitä kauniin.

      Aattele jos sinäkin olet ollut täällä aina? Et vain muista sitä? Miltä tuntuu? Tuntuuko siltä, että olet ensimmäistä kertaa olemassa? Aika jännää tuntea siten, jos oletkin ollut aina olemassa. Silti tuntuu kuin ei olisi koskaan ollutkaan. Taitaa päästä nauru kuolemassa? Olinko todellakin näin tietämätön itsestäni? Nyt kaikki on selvää ja on hyvä olla. Haluatko elää ikuisesti? Ehkä.

      Ei hassumpaa. Mitäs jos koittais elämää vaikka delfiininä? Tai jollain toisella planeetalla kukkana, jolla on tietoisuus?

      Seikkailu ei koskaan lopu! Ehkä seuraavaksi oletkin sankari! Sitähän sinä olet jo nyt! Me kaikki olemme! :)

    • Fyysinen kuolema ei ole pelastus sillä me olemme sitä kuoleman jälkeen mitä olemme ennen kuolemaa
      Jos kuitenkin kuolemme jo täällä ollessamme ns, psykologisen kuoleman niin on aivan eri asia mitä silloin tapahtuu

      Psykologine kuolema on jokapäiväisä kuolemista kaikelle eiliselle
      eli menneisyyden muuttamista eilisen tuhkasi josta syntyy uusi ihminen autuallista elämää ja tuo elämä jatkuu kfysisen kuloleman jälkeenkin
      Ajaton elä jonka osa me olemme ei ole koskaan sytynyt joten se ei myöskään koskaan kuole
      Se mikä on materiasta kehityksen kautta syntynyt ego sielu se saa mennä sillä se on kaiken kärsimyksen ja ristiriidat lähde

      • MunkinHautajaiset

        Itse en ole omalla kohdallani varma siitä että pääseekö ego uudestaan kasvamaan minussa. Olihan se minut jo vallannut kerran enkä edes huomannut mitään ennenkuin autuaallinen luontoni puuttui peliin ja 10kk kärsimyksen jälkeen jollain asteella vapautti minut siitä.

        Itse en ole henkilökohtaisesti missään varmuudessa mitä kuoleman jälkeen tapahtuu...kuten en ole varmuudessa seuraavan hetkenkään tapahtumista.

        Mutta ehkä olen matkallani vasta alkutekijöissä.


    • cssddsdsc

      Kuolema on siunaus tuskaisille olennoille, mutta terveet ja esillä olevat itseriittoiset, muiden huomiota hakevat ja siitä elävät itsekkyydet pitävät poistumistaan näistä kuvioista hirvittävänä, koska eivät enää voi olla "stagella" kaikkien ihasteltavana.
      Tavallaan "kuoleman" voi saavuttaa jo tässä ja nyt henkisellä tasolla kokemuksen ja tiedon kautta, koska elämä on todellisuudessa harhaa ja turhuutta.

      • kokija

        Niin. Saarnaaja turhuuden on ymmärtänyt ja kirjoittanut siitä. Päätyi sellaiseen eri ihmisten kirjoituskokoelmaan kuin raamattu. Saarnaajan kirjoituksia ymmärretään monesti puhtaan pessimistisinä. Sitä ne eivät ole. Optimismi on uudistumisessa mikä tulee kuoleman eli muutoksen kautta. Elämä on uudistuvaa ja sisältää kuoleman muutoksen itseensä. Tämä on äärimmäistä autuutta, tällainen takertumattomuus.

        Takertumattomuus kuvastaa itse Elämää.


      • kokija
        kokija kirjoitti:

        Niin. Saarnaaja turhuuden on ymmärtänyt ja kirjoittanut siitä. Päätyi sellaiseen eri ihmisten kirjoituskokoelmaan kuin raamattu. Saarnaajan kirjoituksia ymmärretään monesti puhtaan pessimistisinä. Sitä ne eivät ole. Optimismi on uudistumisessa mikä tulee kuoleman eli muutoksen kautta. Elämä on uudistuvaa ja sisältää kuoleman muutoksen itseensä. Tämä on äärimmäistä autuutta, tällainen takertumattomuus.

        Takertumattomuus kuvastaa itse Elämää.

        Miksi Saarnaajan turhuus näkyy optimistisena. Eräs vihje löytyy siitä, että turhuuden sana on hebel, joka merkitsee höyryä, henkäystä, absurdiutta, mielettömyyttä.

        Saarnaajalla on ollut tarkoitus elämällä kirjoituksesta päätellen, ja se on Elämä itse. Tyhjyys, joka ilmenee autuutena.

        Ilmennyt elämän muoto, siis muoto, on höyryä tai henkäys. Saarnaajalla, kuka ollutkaan, ei varmaankaan Salomo, on ilmiselvästi ollut oikeata näkemystä. Tätä oikeata näkemystä teroitetaan myös mm. theravada-buddhalaisuudessa.


      • ssddsdv
        kokija kirjoitti:

        Niin. Saarnaaja turhuuden on ymmärtänyt ja kirjoittanut siitä. Päätyi sellaiseen eri ihmisten kirjoituskokoelmaan kuin raamattu. Saarnaajan kirjoituksia ymmärretään monesti puhtaan pessimistisinä. Sitä ne eivät ole. Optimismi on uudistumisessa mikä tulee kuoleman eli muutoksen kautta. Elämä on uudistuvaa ja sisältää kuoleman muutoksen itseensä. Tämä on äärimmäistä autuutta, tällainen takertumattomuus.

        Takertumattomuus kuvastaa itse Elämää.

        Et voi olla enempää oikeassa.


    • Syysinen kuolema ei ole lainkaan kuolema, vaan ruumiin toimntojen päättyminen koska elämä ei voi pitää sitä hengissä

      Sen sijaan, maaelämän aika tapahtuva psykologinen kuolema
      on ainut kuolema jolla on ihmiselle jotain merkitystä
      Psykologisessa kuolemassa päättyy se joka aiheuttaa meissä kärsimystä ja tuskaa, eikä sitä tarvitse viedä rajan tuolle puolen, jossa sen joutuu syyn ja seurauksen lain mukaisesti, ottaamaan kannettavakseen syntyvä persoona, joka on hänen psykologinen perimänsä
      Tuossa ns. psykologisessa kuolemassa päättyy se tuskan ja kärsimyksen aiheuttaja ego joka on luonut ihmisen kaikki ongelmt, ja voimme elää autuaallista elämää jo täällä ollessamme

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa ns. psykologisessa kuolemassa päättyy se tuskan ja kärsimyksen aiheuttaja ego joka on luonut ihmisen kaikki ongelmt, ja voimme elää autuaallista elämää jo täällä ollessamme."

        Vanha blogiteksti tuo esiin mainiosti egon eli olemattoman minuuden:

        https://kelanvihollinen.blogspot.com/2016/03/mina-en-voi-kuolla-koska-mina-en-ole.html?m=0

        !

        Erinomainen kirjoitus. Edistykselliset filosofit kautta aikojen ovat tienneet tuon - minuuden perimmäisen olemattomuuden. Harva sen kuitenkaan sisimmässään hyväksyy. Minuuden lluusio on liian vahva.


    • n,m.klö

      "Pitäisi katsoa tätä tylsää p*skaa 1000 vuotta"

      Tylsyys on korvien välissä.
      Se on seurausta omasta asenteesta eikä ulkoisista olosuhteista.

      • nöpönen

        Totta.

        Minä elän monen mielestä varmaan tosi tylsää ja tasaista elämää, mutta en itse koskaan koe sitä tylsäksi. Aika menee liiankin nopeasti.


    • Himinen

      "Kaikki sukulaisesi ja kaverisi kuolisi pois, sinä vain kökkisit täällä elossa yksin?"

      Jos tuossa ajatusleikissä voisit elää tuhat vuotta, eivätkö silloin myös sukulaiset ja ystävät?

    • hö?

      Epäsosiaalinen vampyyri? Tuhannessa vuodessa varmaan tutustuis muutamaan muuhunkin tyyppiin kuin serkkupoikaan. Ainahan voisi vaikka seurata oman sukuhaaransa leviämistä. Tai ottaa harrastukseen talsia koko pallo ympäri joka kohdasta. Kulttuurin ja teknologian kehityksen seuraaminen olisi jo mielenkiintoista sinänsä. Yksi milleeniumi on jo aika pätevä sijoitushorisontti, jos niin kuin ajattelee vaikka omaisuuden kerryttämistä tai asuntolainen maksamista... Ties vaikka pääsisi joskus avaruuteen tältä pallolta? Odottais vaan niin kauan että lennon Marsiin saa varata kohtuu hinnalta lähimmästä matkatoimistosta. Ties vaikka näkisi ihmiskunnan tuhon ja jonkun toisen lajin nousun. Ainakin olisi aikaa "etsiä itseään"; 100 vuotta hillitöntä elostelua ja siihen päälle 500 vuotta joogaa jossain luostarissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Autuas kui n roope ankka, mutta tyhmempi kuin Kaarlo Kummola

        Onko käsitettävissä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe