Harkitsen tässä vuorotteluvapaata. Jaksoittaista, jotta jotenkin pärjäisi rahallisesti. Mutta miten on... nyt olen 100% työssä, ja jos vuorotteluvapaajaksojen välillä ahluan tehdä töitä vaan esim 78% (osittaisen hoitovapaan tuntimäärä...) niin onko seuraavan jakson päiväraha liitolta sitten vähemmän? tai siis voiko edes olla töissä vähempää kuin mitä ennen vuorotteluvapaan alkua? eli lasketaanko korvaus joka jaksolle uudestaan?
Jaksottainen vuorotteluvapaa...
4
653
Vastaukset
- nou hätä
http://www.tem.fi/index.phtml?105033_m=103870&s=4760
jo tiedotteesta voinee päätellä, että ensimnäisen jakson ajalta maksettava korvaus on voimassa koko vuorotteluvapaan ja sen eri jaksojen ajan. Myös maksavan työttömyyskassan ja niiden kattojärjestön (tyj.fi) luulisi tietävän- Saara36
Kiitos vastauksesta. Onko siis myös niin, että voin työssaoloajan (1 ja 2 vuorotteluvapaajaksojen) välillä tehdä vaikka vaan 50% työtä... en itse löydä siihen vastausta ja oli taas vaieka tänään virka-aikana selvittää asiaa...
- nou hätä
Työajan järjestely yleensä, samoin kuin ei-lakisääteisten eli sopimusperusteisten vapaiden, jollainen vuorotteluvapaakin on, vaatii sopimuksen eli myös työnantajan suostumuksen.
Vuorottelusta ei ole edes pakko palata (samaan) työhön, toisaalta vuorottelijalla ole esim. erityistä irtisanomissuojaa, jollainen on tietyissä perhevapaissa, joihin työnantajan suostumustakaan ei aina vaadita.- Saara 36
hyvää asiaa kirjoitat, ja työnantaja tukee kyllä työaikahaaveitani... mietinnässä siis edelleen tuo, että voiko tehdä näin:
nyt 100% työ
pian 3-4kk vuorotteluvapaata
sen jälk 78% työ
sitten taas vuorotteluvapaa
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522614504Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään913399Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka242596Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv582285Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?962169TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain881442Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään281309- 411296
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli701229Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10808