Uskovaiset alistuvat jumalan tahtoon ja uskovat, että kaikki mitä jumala heidän eteensä tuo, on oikein, hyvää ja tarpeellista.
Onko teillä omia ajatuksia ollenkaan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Euthyfronin_dilemma
Jumala ja hänen tekonsako hyviä?
5
<50
Vastaukset
- EL.a . K:IM
think!
Tota taidettiin kysyä jo aikaisemmin.
Ajatukseni ovat omia.
Johan sen todistaa se, että olen ollut useasti väärässä. - Upeata kerrassaan
En ole varsinaisesti uskovainen, mutta pidän kyllä Jumalaa hyvänä. Jos minulta kysyttäisiin, niin kuin aina leikkimielisissä jutuissa Kenet haluaisit tavata? Vastaisin: Kristuksen. EHDOTTOMASTI. Ihmisistä on jo alkanut saada tässä vaiheessa tarpeekseen.
Onneksi ihminen lopulta kuolee pois ja näkee Jumalan. Niin, miten se näkyisi, jos Jumala tekisi jotain hyvä tekoja? Aika lailla täällä maailmassa tapahtuu kaikkea pahaa, joista näkee, ettei ainkaan Jumala ei auta asioissa. Se ei tietenkään ole mikään ihme, koska Raamatussakin Jumala on lähinnä raakalainen.
[ Niin, miten se näkyisi, jos Jumala tekisi jotain hyvä tekoja? Aika lailla täällä maailmassa tapahtuu kaikkea pahaa, joista näkee, ettei ainkaan Jumala ei auta asioissa. Se ei tietenkään ole mikään ihme, koska Raamatussakin Jumala on lähinnä raakalainen ]
Jumalan hyvyys näkyy kaikkialla. Ilman Jumalaa sinua ei olisi olemassa. Sinä, kuten jokainen ihminen, on saanut elämän pelkästä Jumalan armosta lahjaksi, ilman mitään omia ansioita. Jumala ravitsee tänäkin päivänä 7 miljardia ihmistä maapallolla eläimet ja kasvit.
Hän on luonut maapallon ihmistä varten ja asettanut sen juuri oikealle etäisyydelle auringosta, niin että elämänolosuhteet olisivat ihmiselle mahdollisimman suotuisat Hän on luonut ihmistä varten luonnonlait, jotka pitävät elämää yllä jne.
Kaikki paha mikä maapallolla on, on seurausta ensimmäisten ihmisten syntiinlankeemuksesta ja siitä että nykyiset ihmiset ovat kääntäneet selkänsä Jumalalle, tehneet syntiä tai yrittäneet omin päin ratkaista itse aiheuttamiaan ongelmia, sen sijaan, että olisivat kääntyneet Jumalan puoleen.
Ajattelen, että Jumalan eteeni antamat asiat ovat oikein, hyviä ja tarpeellisia vaikka asianomaisella hetkellä siltä ei ensimmäisenä tuntuisikaan.
Toki jokainen ihminen, myös kristitty esittää välillä kysymyksiä, epäilee ja haastaa miksi ja mitä varten.
Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Eli käytämme omia aivoja ja ajatuksia. Miksi ottaa vastaan jotain muuta jos parasta on tarjolla?
mono kuoppala
nuorisotyönohjaaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä282693- 911034
- 58901
- 66875
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26847Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6827Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37800Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65794Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75724Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu135708