Mies flirttailee muille

xiuxiu

Ollaan oltu miekkosen kanssa yhdessä melkein kaksi vuotta, ja koko ajan mulla on ollu jotenkin sellainen olo, että en tahtoisi häntä yksin päästää esim. kavereiden kanssa baariin. Tietenkin olen siis päästänyt, mutta tarkkaan olen jälkeenpäin kysynyt missä oltiin, kenen kanssa jne. Mieheni on joskus vähän loukkaantunut, hänestä tuntuu etten luota tarpeeksi.

Nytpä sitten vihdoin tajusin mistä koko homma johtuu. Oltiin kaveriporukalla ulkona, ja ensimmäistä kertaa huomasin tietoisesti että poikaystäväni flirttailee humalassa muille porukan tytöille. Tai ei edes kaikille, vain niille muutamille joiden kanssa tulee parhaiten toimeen. Ennen olen jo siitä motkottanut kun humalassa hän ei tunnu muistavan minun olemassaoloani, vaikka normaalisti on hyvinkin huomaavainen ja ihana poikaystävä. Humalassa vaan muut tuntuu kiinnostavan enemmän. Ei se flirttailu tietenkään kovin suoraa ole, mutta sellaista pientä... Kuiskuttelee vähän muiden korviin, kääntää vartalonsa heitä kohti ja pois minusta, yksityisiä pikku vitsejä jne. Huomasin myös että ainakin yksi kaverini oli hieman kiusaantunut tästä.

Mitään sinänsä pahaa poikaystäväni ei ole tehnyt, mutta nyt tiedän miksi on epävarma olo silloin tällöin. Jos muut on niin paljon minua kiehtovampia kun olen paikalla, niin miten sitten kun hän lähtee ilman minua jonnekin? Työporukalla on paljon baari-iltoja ja siellä fiksuja ja nättejä sinkkunaisia, millaista mahtaa olla käytös kun en ole paikalla...

Mitäköhän tässä nyt pitäisi tehdä. Kovin suoraan en voi asiasta sanoa kun olen jo useasti pyytänyt että hän huomioisi minua enemmän kun ollaan isossa porukassa liikkeellä, ja hän oli sitä mieltä että kontrolloin liikaa. Onko tosiaan näin, vai onko oikeasti syytä huoleen? Selvin päin miekkonen on kaikin puolin ihana ja luotettava, mutta humalassa jokin vain muuttuu... En haluaisi olla mustasukkainen ja vahdata hänen menojaan, mutta jokin epäilyksen siemen on jäänyt itämään. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

22

8083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjoo...............

No ei se ainakaan sopivaa ole kuiskutella toisten naisten korviin jne. kun oma on paikalla eikä se siltikään sopivaa ole vaikkei oma olisikaan paikalla.

Exäni oli aika lailla samankaltainen, flirttaili muille naisille, tuijotteli naispuolisen kaverinsa runsaita rintoja ja tietty tämä kaveri oli mielissään. Minut mies aina unohti ja kun yritin jotain puhua, hän keskeytti minut omilla jutuillaan ja ikäänkuin sulki minut pois porukasta. Eikä hän juuri koskaan huomannut, jos lähdin vain pois, sanoin heippa taikka en. Hän valehteli jopa siitä, kenen kanssa lähti illanviettoon jos ei minua huolinut mukaan, poikien iltoja mukamas ja jälkeenpäin kuulin, että mukana oli jätkien lisäksi naisia, useimmiten muiden jätkien naisia.

Sitten jos juomisensa karkasi käsistä, hän syytti minua kun en pyytänyt mukaan lähtiessäni kotiin.
      Aina kysyin lähtiessäni, että lähteekö kanssani kotiin, ei lähtenyt kun halusi vielä parit ottaa.

• Esmeraldara

Eihän tommoisesta mitään tule, tuohan ihan selkkää kunnioituksen puutetta omaa kumppaniaan kohtaan, kun käyttäytyy noin sinun läsnäollessasi, vaikka ei noin tosin pitäisi käyttäytyä edes yksin ollessa. Jos tuommoista käytöstä on jo nyt vain 2 vuoden jälkeen, niin tuskimpa se paremmaksi siitä muuttuu. Ja mieti jaksatko elää koko ajan epäillen ja ollen varpaillaan, koskakohan se pommi tipahtaa? Ei se elämää, sanon sen kokeneena. Mieluummin itse poistuisin takavasemmalle ja jättäisin koko ukon. Kunnioitus ja sen toisen pitäminen tarpeeksi arvokkaana itselle on se kaiken ydin, josta voi kummuta se kaikki muu...

• Crying baby

Mieheni on myös hyvin flirtti.. kuten minäkin. Olemme molemmat myös mustasukkaisia. Vielä vuodenkaan jälkeen en ole muodostanut lopullista käsitystä siitä, kuinka suotavaa mieheni käytös on.
      Hän näkyvästi "kiusaa" minua muilla naisilla, onneksi minun kaverini eivät lähde tähän mukaan. Nöyryyttävää se silti on, vaikka puoliksi leikillään tekeekin.
      Lisäksi mieheni ritarillisuus ulottuu useimmiten muihin naisiin, ei omaan. Esim. Jos nainen on surullinen oman miehensä toilailuista, saattaa minun mieheni olla naisen puolella ja haukkua miestä (omaa kaveriaan), vaikka itse käyttäytyisi minua kohtaan täysin samalla tavalla. Lisäksi itkevä nainen saa mieheltäni aina sympatiat.. minua lukuunottamatta siis.

• Että näin

Tässä tapauksessa ei pitäisi valittaa toisen käytöstä, jos itse toimii samoin. Parisuhde ei ole kilpailu ja tuollainen käytös on vain lapsellista käytöstä, että halutaan tehdä toisen mustasukkaiseksi.

Kunnioituksen puute tulee aina vaan laajenemaan ja lopulta ero onkin edessä.

• xiuxiu

Kunnioituksen puutteelta tuo nimenomaan tuntuu. Onpa hankala tilanne, tuntuu kurjalta ajatukselta jättää mies pelkän humalakäyttäytymisen takia, kun selvin päin ei tuollaista kuitenkaan tee... Mutta eipä noita loukkauksia ikuisesti jaksa ottaa vastaan :(

-aloittaja

• mies 38v_

Minun naiseni oli ihan samanlainen juurikin kännissä. En ikimaailmassa ottaisi omaan elämääni sellaista ihmistä. Luottamus ja toisen kunnioitus on kaiken A ja O.

Ja tämä piirre ei tule ikinä muuttumaan miehessäsi.

Ikävä sanoa, mutta oma etusi olisi jättää miehesi ja etsiä tilalle kunnollinen kaveri. Niitäkin on vapaina yllin kyllin. Itselläni kesti vuosia päästä ohi vastaavanlaisesta suhteesta. Nyt minulla on ihana nainen ja ensi viikonloppuna menemme kihloihin! Ensimmäistä kertaa elämässäni olen aidoisti ONNELLINEN parisuhteessa!

• Kimven

Teoriassa tuohon on varsin helppo ratkaisu, en tiedä kykenisinkö käytännössä toteuttamaan itsekään.
      Eli selvinpäin juttelette mikä sinua mättää hänen käyttäytymisessään. Ja hän joko lopettaa juomisen koska ei osaa käyttäytyä tai sitten sinä jätä hänet. (Ja se oli siis se vaikea osuus toteuttaa.) Sillä mitä siitä muka tulee, että jatkuvasti kärsit, olet huolissasi ja ihan aiheesta mustasukkainen.
      Yritä jutella, jos hän rakastaa sinua, hän lopettaa juomisen, jos ei, niin hän ei rakasta sinua tarpeeksi eikä ole sinun arvoisesi.
      Voimia!

• Exäni oli tuollainen selvinpäinkin ja kalasteli aina naisia katseellaan. Tuntui tosi kurjalta. Myöhemmin selvisi, että oli sitten pettänyt lukuisia kertoja. Erohan siitä tuli.

Jos oikeasti toisesta välittää ei käyttäänny kun m**kku.

• ---

Kannattaa mun mielestä sanoa, mistä epäluottamus johtuu, eihän toinen sitä voi oikein muuten muuttaa. Jos kumppanisi tietää alkoholikäyttäytymisensä aiheuttavan sinulle epäluottamusta, mutta silti valitsee juomisen, niin tilanne on varmaan aika huolestuttava.

• juupas juu

EIköhän tuo ole ihan fiksua ja soveliasta käytöstä mieheltäsi. Itse kunkin tekee mieli aina vierasta, ja pienessä hiprakassa sitten tulee rohkeammin asioihin lähdettyä mukaan. Rohkaise miestäsi toteuttamaan itseään myös selvinpäin, ja voit kertoa ystävättärellesi, että olet sinut asian kanssa jotteivat turhaan pelkää lähteä mukaan miehesi tarpeisiin.

• niin kerta!

Sarkasmi on tuttua?

Ole sinä hyvä vaan ja tee noin ja hanki sellainen nainen, joka hyväksyy syrjähyppys muttei kaikki miehet ole kusipäitä kuten sinä.

Ei todellakaan ole soveliasta saati fiksua. Jos oikeasti rakastaa kumppaniaan ja kumppani on tärkeä, ei tuollaista tee.

• asdg

Jätä se..! Maailma on puolillaan parempia miehiä..
      Exä oli kans tuollanen ja myös pettikin.. Itse onneksi älysin lähtee..

• samassa sopassa

Koko teksti voisi olla kuin suoraan mun suustani. Tosin omassa tapauksessani se on sellaista, että saattaa olla välittämättä musta ollenkaan ja tanssii muiden naisten kanssa tai sitten muuten vaan on kiinnostuneempi muista naisista. Tätä onneksi ei todellakaan tapahdu aina kun on kännissä, todella harvoin ja silloinkin saa aika paljon olla alkoholia alla mutta totta kai se loukkaa ja tosissaankin pistää miettimään että minkälainen hän on sitten kun mä en ole paikalla ja yleensä juuri silloin se juominen vasta käsistä lähteekin.

Asiaa vaikeuttaa vielä sekin että mieheni ei ole juurikaan mustasukkainen.

• xiuxiu

Mun mies ei myöskään ole mustasukkainen! Olen joskus ihan ääneen sitä ihmetelly ja hän sanoo että luottaa minuun niin vankasti. Vai olisiko kyse sittenkin siitä ettei välitä........ Saisin ihan rauhassa mennä vaikka eksän luo yöksi jos haluaisin. Hyvähän se on ettei mies hulluna vahtaa, mut olis sekin kiva tietää että se edes hiukan tavallaan pelkää että joku parempi mies tulee ja vie.

Muuten tää olisi niin selvä tapaus, että pitää erota, mutta kun selvin päin siitä ei tuollaista piirrettä ole ollenkaan näkyvissä... En tosin aio jäädä pelkäämään sitä että se oikeasti pettää... Tai jos ei petäkään niin nöyryyttävää tuollanen on silti

-aloittaja

• epäkunnioittavaa

Miehesi ei ole sinun arvoinen. haluatko elää eläämääsi epävarmuudessa? Jos yhteisen elämän alkutaipaleella on jo noin vaikeaa niin teille tulee ero ennen pitkää. Kaikkea tarvi sietää ja humala on huono tekosyy huonoon käyttäytymiseen. Voit olal varma, että jos miehesi ylenkatsoo sinua toisten nähden, niin hän ei kunnioita sinua ja varmasti pettää tilaisuuden tullen. Neuvoni on: Jätä mies. Tiedän, tiedän ettei se niin helppoa ole. Mutta olen samassa tilanteessa ollut ja kun erosin miehestä, en päivääkään ole katunut. Fiksujakin miehiä nimittäin löytyy - niitä on Suomi täynnä.

• mirjami

Minun mieheni on samanlainen, mutta silti menin hänen kanssaan naimisiin. Meillä ongelmat alkoi selkiytyä sitten, kun sisäistin, että ongelma on alun perinkin ollut se, että olen saanut seurustelun alkuaikoina väärän kuvan tästä ihmisestä. En tiennyt, että hän on flirtti. Nyt tiedän, ja olen opetellut elämään sen kanssa.

Alkuun hän oli vähän pahempikin, ja asiasta tuli riitoja, mutta jotenkin asiaa on vuosien aikana saatu puhumallakin paremmaksi. Mies on saanut minut 5,5 vuotisen suhteemme aikana vakuuttuneeksi siitä, että flirttiä pidemmälle asia ei ikinä menisi. Ja minä olen saanut hänet ymmärtämään, että kun olemme yhdessä liikkeellä, niin haluan vähintään saman määrän huomiota kuin muut, mutta yksin tai kavereiden kanssa liikkuessa pieni flirtti ei haittaa.

Pari tuttua on niin ikään kertonut mieheni osoittaman tämäntyyppisen käytöksen heitä kohtaan hieman vaivaavan, mutta olen ajatellut sitä kahdelta kantilta. Toisaalta niin, että mies itse siinä tekee itsestään nolon, jos ei tajua lopettaa kun toinen vaivautuu, ja toisaalta kohdehenkilö voisi ihan suoraan miehelle sanoa vaivaantuvansa. Tältä suunnalta tuleva huomautus asiaan olisi muutenkin tehokkaampi tapa kertoa, että käytös ei aina ole kaikkia kohtaan ookoo, kuin se, että itse "jäkätän" asiasta.. Mies ei muuten juo, joten yleensä tällanen flirttaileva käytös tapahtuu ihan selvin päin.

Kaikkein loukkaavinta on meillä ollut tällaset interaktiiviset viestittelyt toisten kanssa, joihin en sitten tiedäkään, onko parannusta tullut, koska olen lopettanut stalkkaamisen, heh. Asia oli siis niin, että minä luin ilman lupaa hänen sähköpostejaan/tekstareitaan/chattiviestejään ja löysin sieltä tekstiä mistä en pitänyt: toisten ulkonäön kehumista "miss u so much, hugs, xx" viestittelyä vaihtari"kaverille" (jota en tiennyt olemassakaan ennen kuin vasta pari vuotta vaihdosta tulemisen jälkeen.. vaihdon aikana siis seurustelimme jo) ja salapuheluja tämän naikkosen kanssa, treffisopimista eksän kanssa jne. naisnäkökulmasta aika rankkaa kamaa.. Mutta kun tankkasin päähäni, että näistä monista asioista oli jo monta vuotta, ja tämä on nyt vaan sitä flirttiä eikä muuta, ja kyseinen vaihtarikaverikin kumminkin asuu yli tuhannen kilometrin päässä ja tällä hetkellä itsekin seurustelee, niin asiat hänen osaltaan on ihan näistä realistisista syistä anteeksi annettu.

En sitten tiedä olenko vain tyhmä, ja mestari huijaamaan itseäni, vai olenko tavallaan vaan ihan rento tyyppi (tätä ei mieheni kyllä allekirjoittaisi :D), mutta olen järjestelmällisesti vaan yrittäny opetella elämään tämän asian kanssa. Olen jopa itsekin vähän opetellut flirttailemaan, mutta se ei oikein vielä toimi, kun menen aina paniikkiin jos joku lähtee leikkiin mukaan :D

Eli jos nyt ei ihan teineistä ihmisistä tässä ole kyse, niin minä kehottaisin ainakin yrittämään sitä, että opettelette molemmat elämään tämän asian kanssa. Sinä miehen flirttailun ja mies sinun huomionkipeytesi (ei se välttämättä mustasukkaisuutta ole). Alottakaa vaikka ihan normaalilla keskustelulla asiasta. Kehota miestä siihen, että sinua pitää huomioida myös kodin ulkopuolella. Ensin voi vaikka jättää sanan flirtti pois ja puhua yleisesti siitä, että kun paikalla on muita ihmisiä, niin jäät liian vähälle huomiolle, ja että miehen käytös ylipäänsä kotioloihin verrattuna muuttuu. Meillä keskustelu on toiminut.

Tai sitten voisit sanoa jollekin tutulle, kelle tiedät että tämä mies heittää tätä juttuansa, että esittää vaivaantuvansa, ja sanoo siitä miehelle. Ja tietenkin niin, että saat vannotettua, ettei se vuoda, että sinä olet häntä pyytänyt näin tekemään. Huijaaminen on tässä kohtaa mielestäni siksi sallittua, että monet miehet on siitä ikäviä, että ne alkaa jossain vaiheessa suhtautua kumppaninsa antamaan kritiikkiin niin kuin sen antaja olisikin oma äiti: asiaa ei edes kuunnella vaan sitä pelkästä periaatteessa vastustetaan. Kun asian sanoo joku "ei-äiti", niin sitä saatetaan jopa ajatellakin :P

Itse en siis heittäisi kirvestä kaivoon, ennen kuin asiaa on yritetty parantaa. Meillä siihen taisi mennä nyt se joku 3-4 vuotta, eli ihan nopeasta muutoksesta ei ole ollut kyse.

Sinnikkyyttä. :)

• xiuxiu

Kiitos ajatuksia herättävästä vastauksesta! En oo aiemmin millekään palstoille kirjoitellut ja oon kauheen positiivisesti yllättynyt että niin moni haluaa auttaa :)

Ihan teinejä ei olla, mutta kuitenkin molemmat alle 25-vuotiaita. Ja mulla ei kauheasti ole vakavasta seurustelusta kokemusta joten siksikin tuntuu vaikealta edetä asiassa. Mutta kyllä nyt täytyy asiasta vakavasti miehen kanssa puhua. Tosin tänään se jo ihan oma-aloitteisesti sanoi että juominen on hänellä viime aikoina mennyt vähän överiksi... Mahtaisko sittenkin toivoa siis olla...

Toisaalta mies on kyllä suhteen aikana valehdellutkin usein, mm. väittänyt olevansa ylitöissä mutta käynytkin tapaamassa eksää. Tiedän heidän olevan vain kavereita mutta valehdella ei silti saisi. Täytyy kai katsoa miten se tuleva vakava keskustelu otetaan vastaan ja päättää sitten jatkosta... Asioiden on kuitenkin jollain tapaa muututtava. Kun vaan uskaltaisi ottaa asian puheeksi...

-aloittaja

• 20 vuotta aviossa

Olimme mieheni kanssa kävelyllä. Edellämme käveli nainen tiukoissa housuissa ja korkkareissa. Mieheni kysyi monta pistettä? Menin sanattomaksi jälleen kerran.

• pikku kosto

Hassulta tuntuu kyllä, että miehesi puhuu sinulle kuin kaverilleen. Seuraavan kerran kun olette jossain ja näät jonkun herkun miehen, niin kysyt sitten mieheltäsi, että montako pistettä. Tarpeeksi toistoa niin "vanha koirakin" oppii.

• ex-miesten mies

hei me miehet olemme tollaisia. ei välttämättä mitään pahaa sun kanssa voi jutella aina ja kavereiden ja tuttujen kanssa harvemmin tai sitten mies yrittää herätellä sinua että sinä huomioisit häntä enemmän

• 20 vuotta aviossa

En usko et se on hellyyden ja huomion puutetta. Tää aika on netin tarjonnan mukaan muuttunut aivan toiseksi. Ei ennen ihmiset loukannut toisiaan tällä tapaa.

• Miehet ei tajuu!

Nytpä pyydät jonkun kamuistasi jolle miehesi flirttailee palauttamaan miehen maan pinnalle. Eli nainen voisi sanoa miehellesi että huomioisi sinua koska mies on niin onnellisessa asemassa siksi että hänellä on olemassa jo joku jotaa SAA huomioida. Kaikilla miehillä ei ole omaa kultaa jota voisi huomioida mutta sinun miehellispä on! Voi kun hän tajuaisi sen. Huono esileikki on huomioida muita naisia ja odottaa sitten että illalla oma olisi kuumana..höh
      Miksi miehet ei tajua tätä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe