Tummennetut takalasit

IhmeBuumi

Mistähän johtunee, että (varsinkin) kaikki nuoret autoilijat tummentavat takalasinsa? Ehkä yhden nuoremman olen kotikaupungissani nähnyt, jolla ei olisi näitä ollut. Miksi kaikilla? Ei ne edes ole hienonnäköisiä niinkuin varmaan kuvittelevat. Voihan ne suojata auringolta, mutta kun yleensä ajavat vain pimeään aikaan

28

1710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraan hanurista

      Se on yhtä hianoo kuin teinien nykyist valotuuningit.

    • IhmeBuumi

      Niinpä.. on se outoa. Eikö kelpaa ikkunat sellaisenaan hehheh

    • Suojaa katseilta..

      Irvailijat eivät ilmeisesti koskaan ole harrastaneet kiihkeää teiniseksiä autossa. Siksi.

    • jenkkipeli

      Ei helevati sentään, on sulla päänsärky, vakiona on nuo tummennukset.

      • aloittaja...

        Eipä muuten ole, nuissakaan vanhoissa autoissa millä ajavat, esimerkiksi!


      • varmaanvituttaaa
        aloittaja... kirjoitti:

        Eipä muuten ole, nuissakaan vanhoissa autoissa millä ajavat, esimerkiksi!

        Aloitajalle tiedoksi, minun autossani vakiona, siis tummennetut ikkunat. Siis tummennetut ikkunat. Niitänän ei kaikkiin ritsoihin edes saa, niinkuin sinun romuun. Harmittaako, haaahhhaaaaahhaaaaahhaaaaajhhaaaaa. Haahhhhahhahahahahhhahhahaahahahahahhahahhahhahhahahhahahhahahahahhahahahahhhahahahahahahahahahhhhaaaaaahahhhhhahahahahhahaaaaaaaaaaa


      • aloittaja,,,,
        varmaanvituttaaa kirjoitti:

        Aloitajalle tiedoksi, minun autossani vakiona, siis tummennetut ikkunat. Siis tummennetut ikkunat. Niitänän ei kaikkiin ritsoihin edes saa, niinkuin sinun romuun. Harmittaako, haaahhhaaaaahhaaaaahhaaaaajhhaaaaa. Haahhhhahhahahahahhhahhahaahahahahahhahahhahhahhahahhahahhahahahahhahahahahhhahahahahahahahahahhhhaaaaaahahhhhhahahahahhahaaaaaaaaaaa

        Vai romuun :) tervetuloa meille katsomaan..."romua". Saattaisi naama sinullakin venähtää, vaikka tuskin olet edes ajokortti-ikäinen? Sinulla saattaa olla vakiona, edelliseltä omistajalta! Tai sitten autosi oli uusi, jossa ne olivat. monessa vain ei ole!


    • VLP

      Niissä autoissa ei yleensä ole ilmastointia, takalasit tummennettuna viilentävät koko autoa, ihan oikeasti. Ja miksikäs niitä ei tummentaisi, omasta mielestä ainakin mukavampi kun ei ihan joka suunnasta kaikki näe sisälle autoon. Mielipidekysymys tuo ulkonäkö, eihän ne ainakaan rumemmaksi sitä tee. Ja miten niin yleensä ajavat vain pimeän aikaan? Nuoret käyvät koulua tai töissä ihan niin kuin muutkin.

      • kba-95

        Onks pakko juttuu yhteen sanaan? ;O


    • Söpiskundi Vantaalta

      Hih hih mikä kateellinen tyyppi. Mulla on Audi A3, on tummennukset myös etusivulaseissa, madallusjouset, lastuviri moottorissa, näyttävät aluvanteet yms. mukavaa mm. kunnon poppivehkeet. Edestä olen poistanut rekkarin, niin ei haittaa kameratolppien välähdykset.
      Keljuttaako einaria?

      • aloittaja.....

        Minuakun ei voisi mitkään Audit sun muut vähempää kiinnostaa. Ajelen sentään vähän eri sarjan autolla, mutten nyt viitti sillä enempää leveilemään. Kuitenkin, ihmetyttää vain kun kaikilla on nuo tummennetut ikkunat, että miksi? ei meillä vanhemmilla/aikuisilla pahemmin ole näkynyt.


      • audit naurattaa
        aloittaja..... kirjoitti:

        Minuakun ei voisi mitkään Audit sun muut vähempää kiinnostaa. Ajelen sentään vähän eri sarjan autolla, mutten nyt viitti sillä enempää leveilemään. Kuitenkin, ihmetyttää vain kun kaikilla on nuo tummennetut ikkunat, että miksi? ei meillä vanhemmilla/aikuisilla pahemmin ole näkynyt.

        Koska olen nuohooja niin klasit on umpimustat aina, sisältä ja ulkoa. Repikää siitä, ammattitauti. Kjiehhh, kjiehhh, viitun audikuskit jäitte hopeelle, kjiehh, kjiehh.


      • ihan totta
        aloittaja..... kirjoitti:

        Minuakun ei voisi mitkään Audit sun muut vähempää kiinnostaa. Ajelen sentään vähän eri sarjan autolla, mutten nyt viitti sillä enempää leveilemään. Kuitenkin, ihmetyttää vain kun kaikilla on nuo tummennetut ikkunat, että miksi? ei meillä vanhemmilla/aikuisilla pahemmin ole näkynyt.

        "Ajelen sentään vähän eri sarjan autolla"

        Sitä se kuppanen corolla tosiaan on.


      • gfdgd

        Mullakin oli 18 vuotiiana tuollainen amis peli.


      • aloittaja,,,,,
        ihan totta kirjoitti:

        "Ajelen sentään vähän eri sarjan autolla"

        Sitä se kuppanen corolla tosiaan on.

        Väärään suuntaan lähdit. Kaarani hinnalla olisi saanut vaikka 20 Corollaa jos olisi halunnut.


      • Mopar for life!

        Kunhan ei olisi poliisii poistattanut kilpiä kokonaan? Nimenomaan ajettuasi sataa kahtakymppiä kameraan 80km/h alueella. Tuskin nuilla kovempaakaan pääsee. Ainakin minä voitin ystäväni pienessä kilpa-ajossa, hänellä Audi A3 ja minulla diesel mallia oleva Chrysler 300C.


      • voi!hemmetti!
        Mopar for life! kirjoitti:

        Kunhan ei olisi poliisii poistattanut kilpiä kokonaan? Nimenomaan ajettuasi sataa kahtakymppiä kameraan 80km/h alueella. Tuskin nuilla kovempaakaan pääsee. Ainakin minä voitin ystäväni pienessä kilpa-ajossa, hänellä Audi A3 ja minulla diesel mallia oleva Chrysler 300C.

        Perhana! Kolmesatanen! Ne kulkee! :D En ite viittis yrittään lähteen hippasille sen kaa!


      • ei tummentanut nuori
        aloittaja..... kirjoitti:

        Minuakun ei voisi mitkään Audit sun muut vähempää kiinnostaa. Ajelen sentään vähän eri sarjan autolla, mutten nyt viitti sillä enempää leveilemään. Kuitenkin, ihmetyttää vain kun kaikilla on nuo tummennetut ikkunat, että miksi? ei meillä vanhemmilla/aikuisilla pahemmin ole näkynyt.

        Eikö vaii... Katoha mm.Volvo V70 taikka mersun sekä bemarin maastureita,niissä on useasti tummenetut lasit.


    • VLP

      On varmasti hienosti raiskattu audi, montako euroa maksoit siitä itse? Luulen ettet yhtään.

      On siihen vielä yksi syy noiden lisäksi mitä jo kerroin. Sillä erottuu hieman joukosta, eli siis on tehty edes pieni muutos siihen ankeaan vanhaan autoon.

      Itse vaihdoin syksyllä autoa ja aion keväällä tummentaa lasit niin on koirien parempi olla kesällä autossa.

    • kalvot kunniaan!

      Nooh nooh, aloittaja!

      Olen töissä yrityksessä jossa tummennetaan laseja ja voin sanoa että ainakin meidän paikkakunnalla suurin osa tummennusten laitattajista on ihan varttuneempaa väkeä. Iso osa asiakkaista on lapsiperheellisiä / koiranomistajia / myyntiedustajia jne.

      Koska tummennuksilla saa pois uv/lämpösäteet on autossa viileämpää kesäsin ja jos kuljettaa arvokkaampaa tavaraa niin yleensä sitä ei haluta koko kunnalle ilmottaa...

      ps. tosin ei trollit näitä lue/ymmärrä...

    • grfds

      Makuasioita, mutta mun mielestä tummennukset parantaa auton ulkonäköä. Ja kyllähän se tuo jonkinlaista yksityisyyttä siihen autoiluun, että voi kaivaa vaikka nenää, ilman että kaikki näkee :)

      Eipä ne näkyvyyttä häiritse oikeastaan ollenkaan. Peruutankin hyvin pitkälti sivupeilien avulla. Ja monissa autoissahan ei edes ole takaikkunoita, esim. pakettiautot.

      Myös pimeällä perässä ajavan valot ei häikäise ikävästi taustapeilin kautta.. vaikka mukamas joku himmennin siinä peilissä no...

      • yksitoinen-.--.

        Ajatko takapenkiltä jos voit kaivaa nenääsi niitten tummennuksien takaa? Ei minunkaan mielestäni nyt se tee autoa näyttämään mitenkään ihmeellisemmältä, varsinkin kun kaikilla ne on. Minunkin kotikaupungissani kaikki nuorehkot kuskit niitä pitävät, eivät vanhemmat niinkään.


    • private

      Voin jättää huolettomammin vaikka kassin takapenkille tai takaosan jalkatilaan kauppareissun ajaksi. Eipä rosmot nää sisään. Ja antaa ne tummennukset tosiaan vähän yksityisyyttä takaviistosta ja takaapäin. Etusivulaseissahan ei sitä tummennusta Suomessa saa olla.

    • ksdkgskgkgsddsgg

      Mukavampi harrastaa seksiä kun ei koko maailma näe

    • KAIKISSA FARMARI-

      PASSATEISSA on tummat takalasit ja on syytä ollakin.Sinne on hyvä piiloutua kun koko ajan tekee älyttömiä ohituksia.

    • woiejg0934gj0i3rioe

      V *ituttaa parkkipaikoilla tuollaiset tummennetut autot kun lasien läpi ei näe parkkipaikalla liikkuvaa liikennettä.
      Itsellä ei ollut nuorenakaan mitään tummennuksia laseissa vaikkei ilmastointia ollutkaan.

    • sjjcjfsfd

      miks kaupunkilaisilla on sälekaihtimet ikkunoissa? minulla on täysi oikeus nähdä mitä asunnoissanne tapahtuu! ilmeisesti jotain sellaista mikä ei kestä päivän valoa..:D
      ettei vain irstasta anaaliseksiä tai hampun kasvatusta?

    • tyttö...

      Kesällä voi käydä vaihtaa biksut päälle takapenkil :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe