Työvoimatoimiston sivustosta (mol.fi) on tullut yritysten avoin markkinointi paikka. Markkinoidaan yritystä avoimien työpaikkojen avulla. Todellisia työpaikkoja ei ole, mutta "haetaan" työntekiöitä. Yrityksessä ei ole työtä, mutta "haetaan" työntekijää tai jopa useampaa ja samalla vähennetään lomautuksilla ja irtisanomisilla työntekijöiden määrää.
Esim. suunnittelu- ja insinööritoimistot mainostavat ja markkinoivat itseään avoimien työpaikkojen avulla. Useassa tapauksessa työpaikkailmoitus on yrityksen mainos, näin jopa sivustolla mol.fi.
Mainossivusto mol.fi
18
503
Vastaukset
- Ja muuta lisätietoa
Samoin Oikotie.fi on täynnä vuokratyöfirmojen ilmoja ja semmoisia yleisilmoja, millä on tarkoitus vaan mainostaa. Harvoin siellä törmää mihinkään oikeaan työpaikkaan. Vuokratyöfirmat usein mainostavat paikkoja enemmän kuin mitä heillä on, ja ottavat porukkaa listoilleen vaikkei ole tarkoituskaan tarjota töitä. Lisäksi ne kaikesta lain säätämisestä huolimatta alentavat palkkoja, heikentävät työehtoja ja ovat luoneet pätkätyöputken, ja kasan tekijöitä, joista osa haluaakin tietty tehdä pätkiä, mutta joilta suurimmalta osalta tällaisen "vuokrailun" avulla se mahdollisuus on viety. Sitten he mainostavat itseään Oikotiellä muka avoimilla paikoilla. Työnantajalle se on mukavaa, kun on helppo irtisanoa ja aina voidaan vaihtaa toimenkuvan nimeä, jos tarvitsee saada alempi palkka eli vähemmän työkokemusta.
Mol:ssa ilmoitetaan juurikin näin ja sisäisesti jo sovittuja töitä. Osa töistä ei siis ole oikeasti haussa, vaan oikeasti jo sovittuja.
Lisäksi mol, eli TE-keskus ei tarkista kuin y-tunnuksen. MM. tämä mallitoimiston raiskaaja haki vuosia mollin sivuilta "malleja" ja yritti järjestää "työhaastatteluja" hostelleissa. Tästä on tehty useampikin valitus te-keskukselle, mutta sieltä tiukka vastaus on, että kyllä he katsoo, että firmat on oikeita... No, pahimmillaan se johtaa raiskattavien välitykseen.
Se ei ole ainoa huijaus, mitä siellä sivuilla on. Jopa ulkomaille asti (mm. espanjaan) on huijattu ihmisiä tekemään 14 tuntisia päiviä ilman paluulippua.
Eli älkää todellakaan luottako virallisiinkaan tahoihin, vaan olkaa todella huolellisia. Katsokaa ja tutkikaa taustat, katsokaa mihin työhaastattelu tehdään ja kuka asioita hoitaa. Miettikää onko teillä itsellänne se paluulippu. Ja työhakemuksien määrää voitte karsia, kun soitatte ensin ja kyselette vähän, tai tsekkaatte enemmän. Nykyään kaikki voi olla kusetusta.
Ja jos kukaan ei anna palautetta, pidä meteliä ja oikeasti tee valituksia, asiat eivät muutu. Joten. Te-keskukselle palautetta, sosiaaliasiamiehelle palautetta, virallisille tahoille palautetta tai asiat eivät muutu. Ne muutenkin muuttuu hitaasti jne. mutta ihan oikeasti, työttömät ovat hemmetin iso, tuhansien ihmisten ryhmä, ja jos jokainen alkaa toimia asianmukaisesti ja antamaan palautetta sinne, minne se kuuluu, niin saattaa jonain päivänä muuttuakin. Monen sadan tuhannen ihmisen ääni todellakin painaa jotain!!! - haamutyötä tarjolla
Näitä haamupaikkoja riittää mollissa!
Pitäisi olla pakollinen vuokranvälittäjän ilmoittaa se toimeksiantajan nimi.
Missä työpaikka sijaitsee, mikä on työaika ja mikä on palkka.
Onko työn kesto vakituinen vai osa-aikainen, määräaikainen, pelkkä vuokratyö.
Milloin hakemus on jätetty, milloin hakuaika loppuu ja tärkeintä, hakuajan loputtua PAKKO ilmoittaa, montako hakemusta saapui, montako haastateltiin ja montako valittiin.
Samoin, hakeeko yritys monettako kertaa työntekijää minkä aikavälin ajalla!
Näin ne haamupaikat, joissa "hakuaika" päättyy ja taas viikon päästä sama ilmoitus roikkuu esillä, jäisivät tarkemmin kiinni.
Itse ole ilmoittanut TE-keskukselle parista vastaavasta huijauksesta, mutta eivät kuulemma voi poistaa ilmoituksia, kun työnantajan sana painaa.
Ilmoittelu maksulliseksi ratkaisu?
Tai vastataan ilmoituksiin "haamuhakemuksilla?"- ja vielä tämä
Ottakaa huomioon myös tämä:
Kun sama työnantaja hakee koko ajan työntekijöitä siinä taustalla usein on myös se, ettei se saa pidettyä entisiä. Tai edes sopimuksia tehtyä. Minulle on tarjottu muun muassa urakkana tehtävää työtä tuntipalkalla, koska kuulemma "ohjelma laskee ne, mutta ei se heti vähennä palkkaa jos menee yli" eli siis täysin laitonta: ylitöistä ei enää nykyään joka alalla makseta palkkaa, vaan sitä vähennetään. Urakat on laskettu lähes poikkeuksetta niin tiukoilla, ettei niitä saa ajoissa ainakaan lain määräämät tauot pitäessään valmiiksi. Saat sinä toki tauot pitää... Siivousala.
Sitten ihmetellään miksei ole työntekijöitä: tekemässä kovilla urakoilla minimituntipalkkaista työtä millä ei tule toimeen.
Toinen on nämä etupäässä nuorille/opiskelijoille/sivu-&lisätuloja hakeville tarkoitetut osa-aika työt, missä pahimmillaan työnantaja määrää kaiken, jopa alaan liittymättömistä tekijän oikeuksista, tarkentamatta työvaatteista (miettikääpä kaksi kertaa), ja että jos tuntilaput ovat minuutinkin myöhässä, heidän ei käytännössä tarvitse maksaa palkkaa jne. jne. työ on yleensä myös huonosti palkattua, tulosvelvoite on usein suuri ja sitä rataa, kun lyödään vielä mahdoton työsopimus eteen, niin eihän niitä työntekijöitä kovin helppoa ole saada. Sitten haetaan työntekijöitä koko ajan, koska ihmiset saa heti tarpeekseen, tai eivät tee edes koko sopimusta samantien kun tajuavat mikä se on.
Puhumattakaan puhelinmyyntifirmoista, jotka valehtelevat työn olevan helppoa: laman aikaan on lähes mahdotonta myydä mitään, ja se pohjapalkka saattaa olla 4 euroa tunnilta, siihen että pääset edes minimitoimeentuloon, saattaa mennä kuukausia aikaa...
Myös semmoisia työnantajia tiedän, jotka hakevat koko ajan uutta työvoimaa, koska ovat niin -piip- ettei kukaan halua heille työskennellä. Työntekijät lähtevät litomaan heti kun mahdollista, koska eivät halua uhrata mielenterveyttään. Ottakaa siis itsekin selvää ja olkaa itsekin hereillä haastattelussa: millainen ihminen haastattelee, miten ja mitä se lupaa. Jos koko ajan haetaan uutta ja uutta, vaikkei firma laajene eikä kasva (mikään firma ei kasva niin vauhdilla) niin vika on siinä firmassa. Työnantaja ei ole ainoa, minkä kannattaa katsoa vähän kenet ottaa, vaan myös työntekijän, etenkin nykyään.
Nykyään ei todellakaan päde mikään reilu meininki ja ne sopimukset kannattaa lukea tarkkaan. Kun 15 vuotta sitten pystyi työsopimukseen laittamaan nimen alle lukematta ja silmät kiinni, kannattaa nykyään joka kohta katsoa läpi, lukea se, ja oikeasti myös tarkentaa tarpeen vaatiessa.
Moni työnantaja pitää itseään jumalan lahjana ja unohtaa, että jos hänellä on tarve palkata, tarvitsee hän yhtä paljon työntekijää kuin työntekijä häntä.
PS. Se miksi välitystoimistot eivät ilmoita kuka hakee, on ettei ihmiset hakisi itse sinne suoraan. Hehän jäisivät palkkiotta, jos ihmiset hakisivat paikkoihin itse, ja sama toisinpäin. He eivät ilmoita hakijoita ketä he ovat työnantajalle, ettei tämä pääse palkkaamaan suoraan.
Tiedot saat kyllä selville, kun olet aktiivinen ja soitat itse sen paikan vastaaviin paikkoihin ja kysyt voitko laittaa hakemusta. Osalle voi ja osalle ei. Vuokratyöntekijöistä on helppo päästä eroon, heihin ei tarvitse sitoutua, heistä ei tarvitse huolehtia.
- tyhjentävä tieto
Todellisia helmiä palstalla on vaikea löytää!.
Siksi tämä nosto ylös ketjussa - MuumiJaMamma
Työkkärin mummut ja muut mammat eivät tiedä asiasta ihan varmasti yhtään mitään.
- Ei tiedä ei...
Työkkärin mummut, mammat ja sedät ovat suurin osa määräaikaisia ja kaikenmaailman työllistämistuilla (oikeasti!) työllistettyjä, muutamaa vakituista lukuunottamatta. Heillä ei ole oikeaa perehdytystä työhönsä eikä aikaa siihen perehtyä, heillä ei myöskään ole mitään oikeita vaatimuksia, esim. koulutus tai työelämätietous. Siis säkällä sinua palvelee työkkärissä työllistämistuella määräaikaiseksi palkattu kahden vuoden amiksen käynyt merkonomi, joka osaa tietokonetta käyttää, mutta ei tiedä mistään mitään eikä juuri edes välitä.
Ottakaapa huomioon, että suurin etujen hyväksikäyttäjä, tev, työharjoittelu ja työllistämistukiasioissa, määräaikaisissa puhumattakaan on kaupunki ja kunta. Kaunpungit ja kunnat hyötyvät rahallisesti "työttömyydestä" eli siis määräaikaisista työharjoittelijoihin. Joissain kaupungeissa kokonaisia taloprojekteja rakennetaan työharjoittelijoitten voimalla, samalla kun raksaäijiä on työttöminä.
Myös sosiaalitoimi ja sairaanhoito pyörii määräaikaisilla. Joilla ei tietenkään ole oikeuksia siinä, missä vakituisilla, jopa kesälomastaan voi joutua tappelemaan. Työttömistä siis hyötyy erittäin iso osa, samoin kaikenmaailman tukitoimenpiteistä. Ilmaista ja puoli-ilmaista työvoimaa on koko ajan, eikä tarvitse edes perehdyttää niiitä! Ai miten kivaa. Tietty paitsi työvoimavirkailijoille, jotka joutuvat sitten ottamaan oman ammattitaidottomuutensa takia vastaan veeduilua, asiakkaille, joita palvellaan huonosti, ja sosiaalitoimen tilannetta en halua edes kuvitella. Ne laitkin ovat jo niin perseestä, että köyhyyttää oikeasti jopa aiheutetaan: lain mukaisesti, ja sen myöntää myös sossun virkailijat... Joten ottakaapa selvää, niin huomaatte, että ei se virkailija aina mahda mitään vaikka tietäisikin.
Perehdytys on siellä (tvt) perseestä, eli siis tokihan, jos olisi tarkoitus saada työllisyys oikeasti lisääntymään ja työttömät työllistymään, aktivoitumaan ja motivoitumaan, heitä palvelisi henkilökunta, joka olisi työstään itse motivoitunut. Siis heitä koulutettaisiin, opetettaisiin ja perehdytettäisiin erilaisiin asioihin, vaihtoehtoihin ja siihen todellisuuteen mikä vallitsee, ja se myös kiinnostaisi heitä. Mutta kuten sanottu, siellä on pari vakituista ja se siitä... Kaupunki ei paljon kurssita eikä kouluta. Siis olisihan se kaikkien etu, mutta niin olisi riittävä terveyden huoltokin ja kunnolla järjestetty vanhusten hoito, ja riittävästi työntekijöitä kunnollisella palkalla, mutta ei kuulu nyky-Suomen kaupunkien ja kuntien suunnitelmiin.
Osaa vaan ei oikeasti kiinnosta. He ovat pakkotyössä paikassa, mikä heitä ei kiinnosta ja missä olemisensa he itse tekevät tympeällä asenteellaan vielä pahemmaksi, kun työttömät ovat jo valmiiksi turhautuneita usein. Työtöntä se tietenkään ei auta. Työttömän on itse autettava itseään.
Työkkärin mummut, mammat, muumit ja muut eivät siis todellakaan tiedä välttämättä. Siksi olisikin erittäin tärkeää, että työtön itse tietää! Nimittäin se joka saa karenssit ja maksaa virheistä, on työtön itse. Virkailija ei ole koskaan vastuussa eikä maksa virheistä, näin se on. Joten jos työtön haluaa oikeusturvaa, hänen pitää itse tietää, kuinka sitä hankkia ja tietää paljon enemmän kuin yksikään työvoimatoimiston virkailija. Ainakin yhtä paljon! Pitäkää huolta siis siitä, että oikeasti tiedätte ja mahdollisesti saatte aina mustaa valkoisella. Muistakaa myös että suunnitelmat ym. pitää tehdä YHTEISTYÖSSÄ ja te sanotte viimeisen sanan, mitä sinne tulee, se on oikeutenne, kuten saada nähdä muutokset ja saada myös paperille tietonne.
Pitäkäähän huolta oikeuksistanne! - gdgdfgdf
Ei tiedä ei... kirjoitti:
Työkkärin mummut, mammat ja sedät ovat suurin osa määräaikaisia ja kaikenmaailman työllistämistuilla (oikeasti!) työllistettyjä, muutamaa vakituista lukuunottamatta. Heillä ei ole oikeaa perehdytystä työhönsä eikä aikaa siihen perehtyä, heillä ei myöskään ole mitään oikeita vaatimuksia, esim. koulutus tai työelämätietous. Siis säkällä sinua palvelee työkkärissä työllistämistuella määräaikaiseksi palkattu kahden vuoden amiksen käynyt merkonomi, joka osaa tietokonetta käyttää, mutta ei tiedä mistään mitään eikä juuri edes välitä.
Ottakaapa huomioon, että suurin etujen hyväksikäyttäjä, tev, työharjoittelu ja työllistämistukiasioissa, määräaikaisissa puhumattakaan on kaupunki ja kunta. Kaunpungit ja kunnat hyötyvät rahallisesti "työttömyydestä" eli siis määräaikaisista työharjoittelijoihin. Joissain kaupungeissa kokonaisia taloprojekteja rakennetaan työharjoittelijoitten voimalla, samalla kun raksaäijiä on työttöminä.
Myös sosiaalitoimi ja sairaanhoito pyörii määräaikaisilla. Joilla ei tietenkään ole oikeuksia siinä, missä vakituisilla, jopa kesälomastaan voi joutua tappelemaan. Työttömistä siis hyötyy erittäin iso osa, samoin kaikenmaailman tukitoimenpiteistä. Ilmaista ja puoli-ilmaista työvoimaa on koko ajan, eikä tarvitse edes perehdyttää niiitä! Ai miten kivaa. Tietty paitsi työvoimavirkailijoille, jotka joutuvat sitten ottamaan oman ammattitaidottomuutensa takia vastaan veeduilua, asiakkaille, joita palvellaan huonosti, ja sosiaalitoimen tilannetta en halua edes kuvitella. Ne laitkin ovat jo niin perseestä, että köyhyyttää oikeasti jopa aiheutetaan: lain mukaisesti, ja sen myöntää myös sossun virkailijat... Joten ottakaapa selvää, niin huomaatte, että ei se virkailija aina mahda mitään vaikka tietäisikin.
Perehdytys on siellä (tvt) perseestä, eli siis tokihan, jos olisi tarkoitus saada työllisyys oikeasti lisääntymään ja työttömät työllistymään, aktivoitumaan ja motivoitumaan, heitä palvelisi henkilökunta, joka olisi työstään itse motivoitunut. Siis heitä koulutettaisiin, opetettaisiin ja perehdytettäisiin erilaisiin asioihin, vaihtoehtoihin ja siihen todellisuuteen mikä vallitsee, ja se myös kiinnostaisi heitä. Mutta kuten sanottu, siellä on pari vakituista ja se siitä... Kaupunki ei paljon kurssita eikä kouluta. Siis olisihan se kaikkien etu, mutta niin olisi riittävä terveyden huoltokin ja kunnolla järjestetty vanhusten hoito, ja riittävästi työntekijöitä kunnollisella palkalla, mutta ei kuulu nyky-Suomen kaupunkien ja kuntien suunnitelmiin.
Osaa vaan ei oikeasti kiinnosta. He ovat pakkotyössä paikassa, mikä heitä ei kiinnosta ja missä olemisensa he itse tekevät tympeällä asenteellaan vielä pahemmaksi, kun työttömät ovat jo valmiiksi turhautuneita usein. Työtöntä se tietenkään ei auta. Työttömän on itse autettava itseään.
Työkkärin mummut, mammat, muumit ja muut eivät siis todellakaan tiedä välttämättä. Siksi olisikin erittäin tärkeää, että työtön itse tietää! Nimittäin se joka saa karenssit ja maksaa virheistä, on työtön itse. Virkailija ei ole koskaan vastuussa eikä maksa virheistä, näin se on. Joten jos työtön haluaa oikeusturvaa, hänen pitää itse tietää, kuinka sitä hankkia ja tietää paljon enemmän kuin yksikään työvoimatoimiston virkailija. Ainakin yhtä paljon! Pitäkää huolta siis siitä, että oikeasti tiedätte ja mahdollisesti saatte aina mustaa valkoisella. Muistakaa myös että suunnitelmat ym. pitää tehdä YHTEISTYÖSSÄ ja te sanotte viimeisen sanan, mitä sinne tulee, se on oikeutenne, kuten saada nähdä muutokset ja saada myös paperille tietonne.
Pitäkäähän huolta oikeuksistanne!Tosiasiassa se on niin päin, että osa työllistetyistä on paremmin selvillä asioista kuin vakimammat, koska ovat itsekin työttömänä olleet. Itse olin siellä 10 v sitten toimistossa töissä ja perehdytin 18-vuotiaana työkkärissä aloittaneita mm. nykyajan lakeihin, kun osa oli niistä ihan pihalla.
- työtöntä kusetetaan
No taas esim Turun Sanomissa Fonecta mainostaa isolla ilmoituksella numeropalveluaan ja hakee työntkeijöitä.
Jännää, kun sama ilmoitus roikkuu ympäri vuoden mollin suvuilla.
Eikö muka tosiaan haloo-yhdistän-työhön löydy millään ilvellä työntekijöitä?
AI JUU - se olikin vain mainos :D
Työtöntä vedetään taas kun pässiä narussa ja kusetetaan!
Ja juoksutetaan näissä muodikkaissa ryhmähaastatteluissa.
Pitäisi olla todellakin PAKKO julkistaa hakijamäärä, montako haastateltiin ja montako oikeasti palkattiin jne tiedot AINA!- iyo89
Fonectalla ja muilla vastaavilla puhelinpalvelualoilla tehdään etupäässä vain määräaikaisia sopimuksia. Siis he voivat hakeakin lähes ympäri vuoden tekijöitä. Puhelimessa ei olla törkeitä pelkästään puhelin myyjille, vaan myös numerotiedostelussa saa aika lailla kuraa niskaan. Se on raskasta työtä. Työ on myös kellotettua: tietokone kertoo koska saat nousta kahville ja syömään, muun ajan sinä istut koneella. Se on aika armotonta työtä ja taitaa maksimipalkka olla noin 11 euron tuntipalkan tienoilla, eli pitkällä työkokemuksella jne. jne.
Vaihtuvuus on siis todella suuri ja harva uusii enää soppariaan, koska ei jaksa. Sitten on muutamia, sitkeimpiä ja niitä kenelle työ oikeasti sopii kaikesta huolimatta. Muutamia kenellä ei ole vaihtoehtoja joten sen työn on sovittava. Ja loput sitten kiertää ja on korkeintaan sen vuoden. Määräaikaisuudet myös jatkuvat ja jatkuvat, eli osa saa myös niistä tarpeekseen: sinä saat kyllä sitoutua työnantajaan, mutta hän ei sitoudu sinuun. Määräaikaisuuksista on tehty nykyään normi.
Haloo-yhdistän työ on erittäin haastavaa asiakaspalveluaa jatkuvalla kyttäämisellä. Ei siis mikään helppo homma. Siihen otetaan mielellään vanhempia ihmisiä, joilla olisi kokemusta kaikesta, ja monipuolisesti, sinne esim. nämä yli 50-vuotiaat jotka väittävät etteivät mitään töitä saa, olisivat etenkin kielitaitoisina (suomi, ruotsi, englanti) ylivetoja ja todella haluttua porukkaa. Jos jaksavat. Se työ ei ole ketä tahansa varten, siellä pitää olla lehmän hermot.
Puhelinmyynti samoin haastattelut ovat aika raskaita, etenkin myynti. Palkka saattaa olla pohjalla jopa 4 euroa tunti... Tai ei mitään. Joten siihen päälle kun tulee muutama päivä nollaa, ja törkeyksiä, niin alkaa olla hermo kovilla monella. Moni osaa ottaa lunkisti, osaa myydä, ei ota henkilökohtaisesti jne. mutta itse en ainakaan jaksaisi. Olen molempia tehnyt kun on ollut pakko sen 2 viikkoa ja ei, en vaan jaksa. Ei minua kiinnosta, vaikken henkilökohtaisesti muuten ottaisikaan, mutta kyllä teki mieli kysyä, että kuule veeduilija, haluatko maksaa verorahoissasi minun elantoni vai antaa minun tehdä palkkatyötä sen eteen... Niin, moni törkeilijä haukkuu puhelintyöntekijät, ja sitten inisee, kun mennään työttömiksi ja sossun luukulle eikä "kaikki työ kelpaa"... Niinpä niin.
Mutta että siksi Fonectat yms. hakee jatkuvasti työntekijöitä, heillä vaihtuvuus on niin suuri. - faktaa läheltä
iyo89 kirjoitti:
Fonectalla ja muilla vastaavilla puhelinpalvelualoilla tehdään etupäässä vain määräaikaisia sopimuksia. Siis he voivat hakeakin lähes ympäri vuoden tekijöitä. Puhelimessa ei olla törkeitä pelkästään puhelin myyjille, vaan myös numerotiedostelussa saa aika lailla kuraa niskaan. Se on raskasta työtä. Työ on myös kellotettua: tietokone kertoo koska saat nousta kahville ja syömään, muun ajan sinä istut koneella. Se on aika armotonta työtä ja taitaa maksimipalkka olla noin 11 euron tuntipalkan tienoilla, eli pitkällä työkokemuksella jne. jne.
Vaihtuvuus on siis todella suuri ja harva uusii enää soppariaan, koska ei jaksa. Sitten on muutamia, sitkeimpiä ja niitä kenelle työ oikeasti sopii kaikesta huolimatta. Muutamia kenellä ei ole vaihtoehtoja joten sen työn on sovittava. Ja loput sitten kiertää ja on korkeintaan sen vuoden. Määräaikaisuudet myös jatkuvat ja jatkuvat, eli osa saa myös niistä tarpeekseen: sinä saat kyllä sitoutua työnantajaan, mutta hän ei sitoudu sinuun. Määräaikaisuuksista on tehty nykyään normi.
Haloo-yhdistän työ on erittäin haastavaa asiakaspalveluaa jatkuvalla kyttäämisellä. Ei siis mikään helppo homma. Siihen otetaan mielellään vanhempia ihmisiä, joilla olisi kokemusta kaikesta, ja monipuolisesti, sinne esim. nämä yli 50-vuotiaat jotka väittävät etteivät mitään töitä saa, olisivat etenkin kielitaitoisina (suomi, ruotsi, englanti) ylivetoja ja todella haluttua porukkaa. Jos jaksavat. Se työ ei ole ketä tahansa varten, siellä pitää olla lehmän hermot.
Puhelinmyynti samoin haastattelut ovat aika raskaita, etenkin myynti. Palkka saattaa olla pohjalla jopa 4 euroa tunti... Tai ei mitään. Joten siihen päälle kun tulee muutama päivä nollaa, ja törkeyksiä, niin alkaa olla hermo kovilla monella. Moni osaa ottaa lunkisti, osaa myydä, ei ota henkilökohtaisesti jne. mutta itse en ainakaan jaksaisi. Olen molempia tehnyt kun on ollut pakko sen 2 viikkoa ja ei, en vaan jaksa. Ei minua kiinnosta, vaikken henkilökohtaisesti muuten ottaisikaan, mutta kyllä teki mieli kysyä, että kuule veeduilija, haluatko maksaa verorahoissasi minun elantoni vai antaa minun tehdä palkkatyötä sen eteen... Niin, moni törkeilijä haukkuu puhelintyöntekijät, ja sitten inisee, kun mennään työttömiksi ja sossun luukulle eikä "kaikki työ kelpaa"... Niinpä niin.
Mutta että siksi Fonectat yms. hakee jatkuvasti työntekijöitä, heillä vaihtuvuus on niin suuri.No pointti tuossa yllä oli juuri se, että Fonecta ei oikeasti edes halua sitä pysyvää työvoimaa, eikä monella tyhjällä mainoskiertueella edes palkkaa ketään.
Itsellä on lähipiiristä tietoa, miten rekryt tylsistyneenä pitävät ryhmähaastatteluja viikko toisensa perään.
Ja lisätieto, ne fonectankin kaikki työpaikat menee vuokratyön kautta (kuten 90% työpaikoista esim mollin sivuilla), joten työnantajalle se ei ole mikään riski.
Riittää, että sanoo, ei tarvii tulla huomenna, piste.
Tilanne oikeastaan kiteyttää nykysuomen tilanteen, ne ovat täysin työnantajan markkinat.
Lisää kun tulee niitä 40-60v Salolaisia työttömiä Nokian tehtaalta, mutta kummasti eivät tule kelpaamaan yhteenkään työpaikkaan, kuten Fonecta.
Elämä on, nuorien vuokratyöyrittäjien.
- Hae työpaikka
Työttömyyskorvauksen tarkoitus on alun perin ollut ainoastaan hetkellinen apu työnhaun ajaksi. Nyt tavaksi on tullut, että ollaan työttömänä ja eletään työttömyyskorvauksen ja muiden avustuksien varassa pysyvästi. Useimmilla työttömillä ei ole aikomustakaan mennä koskaan työhön. Elämää suunnitellaan avustuksien varaan ja joku voi vielä lisätä tulojaan tekemällä pimeästi työtä tai pienimuotoista tavarakauppaa. Se tietenkin on veropetos jne. eli rikos, mutta harva on siitä kiinnostunut.
Korvauksien maksusta on tullut toisia kansalaisia sortavaa ja tasa-arvolain vastaista toimintaa ja pahimmillaan rikkoo ihmisoikeuksia. Ei voi olla mitenkään oikein, että työssäkäyvä, joka maksaa tuloillaan myös työttömän elämisen, on niin eriarvoinen ihminen, ettei ole oikeutettu samanlaiseen ”kansalaispalkkaan” kuin naapurissa loikoileva työtä tekemätön tukiaisilla elävä henkilö tai perhe. Aiheettomasti maksettu etu saa erilaiset mittasuhteet, kun katsotaan esim. 10 vuoden aika. Siinä ajassa tukiaisilla elävä työtä tekemätön eliitti saa valtiolta (eli työssäkäyvien verorahoista) helposti yhden asunnon hinnan. He saavat sen lahjaksi työssäkäyviltä.
Työssäkäyvää kansaa sorretaan surutta ja ajetaan koko ajan heikompaan asemaan. Tämä ihmisoikeuksia rikkova korvauksien maksu on lopetettava kokonaan.- näsis vastaus
Minä vaihtaisin ilomielin tämän loputtoman työnhaun ja hakemusten kirjoittleun siihen TYÖPAIKKAAN! taidat unohtaa innoissasi, että nykyään töitä noin vaan saa, tai esim siivoaamaan tai varastoon "mennä"!
Olen itse 49v ja kahden akateemisen tutkinnon omaava. Kun näin kattavasti pidät työttömyyskorvausta epätasa-arvona, kerroppa miten meille kaikille sitten löytyy se palkkatyö, jolla elättää itsensä ja perheensä!
ja viimeksi eilen soitin ja laitoin hakemusen siivousfirmaan, en pääse edes haastatteluun. Paikat menee maahanmuuttajille ja nuorille koululaisille tai opiskelijoille.
Joten työnhaussa jos missä ihmisiä sorretaan! Sorretaan iän mukaan (40 ei pääse edes haastatteluun enää), koulutuksen mukaan, alueellisen tasa-arvon mukaan. - Rupea tyttömäksi
Se on täysin totta, työttömyyden piti olla myös tilapäistä. 90-luvun lama muutti kaiken, silloin tuli 500 000 työtöntä, puoli miljoonaa ihmistä ilman töitä. Konkursseja ja ties mitä. Fakta on se, ettei koskaan, ei tähän päivään mennessä ole syntynyt puolta miljoonaa uutta työpaikkaa, mistä ihminen saisi täysipäiväisen työn ja millä hän pystyisi elättämään itsensä. Meillä on nytkin satojatuhansia työttömiä, mutta tosiasiassa kukaan ei tiedä, paljonko työttömiä on: kursseilla, eläkeputkessa jne. Meillä ei ole satojatuhansia työpaikkoja eikä niitä ole tulossakaan. Yrityksetkin ovat jo kaikki pörssiyhtiöitä ja ne tuottavat voittoja, eivät työpaikkoja. Kuten ehkä sinäkin olet jo huomannut. Meillä ei ole töitä, on kyllä tiettyjä osa-aika ja halpatyöpaikkoja, mihin ei koskaan riitä tekijöitä, mutta se on ymmärrettävää, koska osa-aikatyöllä ei elä ja työstä kuuluu maksaa palkka. Jos olet eri mieltä, lahjoita palkkasi pois tai palkkaa omalla palkallasi joku toinen. Sinähän teet työtä kutsumuksesta. Not.
Useimmilla työttömillä on aikomus mennä töihin. On propagandaa ja valehtelua sekä työttömien syyllistämistä edelleen jatkaan tuon virren laulamista. Sitä alettiin laulaa jo 90-luvulla, vaikka yhteenlaskun vaikeustaso on 1 1 ja 2-2.
Eli kun töitä ei ole, niitä on tehty kannattamattomiksi jne. ei ole töitä mihin mennä.
Esimerkkejä:
Jos olet työtön ja saat 3 kk pätkätyön se voi katkaista ansiopäivärahasi laskujakson. Saat ansiosidonnaisia 1000 euroa kuussa. Palkkasi työssäsi on paljon pienempi kuin edellisessä. Jolloin siis ansiosidonnaisesi lasketaan uudelleen, tulosi pienenevät 150 euroa ja sinä siis: saat 850 euroa kuussa työttömänä, koska otit vastaan 3 kk:n pätkätyön. Odotat uutta päätöstä noin 8 viikkoa tulottomana, eli 3 kuukaudessa sinun pitää myös säästää 2 kk tulot, koska et saa rahaa. Lisäksi siihen sisältyy omavastuu.
Kokeile!
Jos otat kahden päivän keikkatyön vastaan, lasketaan sinulle soviteltu päiväraha. Maksat liitolle jäsenmaksun muuten myös niistä kahdesta päivästä. Mieti siis kannattaako ammattiliittoon kuulua ollenkaan. Ne eivät pidä pätkätyöläisten eivätkä tilapäiskeikkojen tekijöitten puolia ollenkaan. Liittoja kiinnostaa vakituiset ylläpitäjät ja lystin maksajat, liitoissa on korkeat palkat ja ne maksaa vakkarityöntekijät. Ammattiliittojen ote löystyy koko ajan, koska siellä on poliitikkoja ja oman edun suhareita. No mutta!
Sinä maksat siis liitolle prosentit, soviteltu lasketaan ja sinä olet tehnyt noin 60 km työmatkalla (yht. 120 km) 8 tunnin päivät 10 euron tuntiliksalla. Arvaapa paljonko sinulle jää käteen, jos syöt töissä? Noin 10-20 euroa. Kahden päivän työstä. Saat siis noin 5-10 euroa per päivä jos teet laillisesti keikkatöitä, siis pahimmillaan.
Työtätekemätön "eliitti" ei pysty säästämään ainakaan Kelan rahoista mitään. Noin 570 euroa kuussa ei riitä edes elämiseen, kuten ehkä osaatkin (?) laskea. Sossun ja asumistuen yhteenlaskettu summa on noin touhutonni. Siitä ei saa helposti säästettyä mitään asuntojen hintoja kylläkään. Ansiosidonnaiset ovat tietenkin eri juttu, miehillä ne ovat yleensä korkeamman palkan takia jopa 400 euroa korkeamman kuussa. Raksamies saa siis noin 1600 euroa käteen, se onkin oiva leporaha kyllä. Määräaikainen 500 päivää jonka jälkeen tippuu kelan rahoille. Joten 10 vuodessa hän ei saa hänkään taloa säästettyä.
Kyllä sinä olet oikeutettu siihen ihan samaan, jokainen myös työssäkäyvä on. Jos tuntuu, että saisit paremman elintason ja elämän olemalla työtön, niin saat oikein luvan ja kannustan sinua ryhtymään siihen. Ehdottomasti sanot itsesi irti, siis sinun mukaasihan töitä varmaan löytyy kun ottaa vaan, ja hakee, joten mitään riskiä tähän ei sisälly: saat vain luksuslomaa pari vuotta.
Tai kymmenen, mielestäni sinun kannattaisi ehdottomasti säästää se oma asunto, tai sitten vaikka sijoitusasunto.
Siis. Säästä 3 kk tulot. Sano itsesi irti. (Saat 3 kk karenssin)
Sitten vaan olet työttömänä. Saat 500 päivää ansiosidonnaista mikäli täytät ehdot ja olet ammattiliiton tai ytk:n jäsen ja saat sen jälkeen Kelan rahaa. Mikäli tulosi ovat riittävän pienet (ainakin alle 1200 euroa kuussa) saat asumistukea ja mikäli siitäkin pienemmän saat hieman toimeentulotukeakin. Kertoisin sinulle takaisinperinnästä, päätösten kumoamisesta ja muusta, mutta eliitissä oltuasi jonkun aikaa, huomaat kyllä itsekin.
Sinä OLET tasa-arvoinen, OIKEUTETTU, joten toteuta oikeuksiasi, ja jätä työsi, säästä itsellesi asunto ja lakkaa kadehtimasta työttömiä. Sinä voit saada lahjoja ihan yhtä paljon työssäkäyviltä ja päästä eliitin joukkoon aivan helposti. Lopeta kateutesi ja turha marinasi, ja ala elää kuten haluat, rupea siis työttömäksi. Sinulla ei ole yhtään syytä olla tekemättä niin!
Parempaakin tekemistä sinulta varmaan löytyy kun olla työnantajasi orja ja uhrata elämäsi leikkiessäsi marttyyria. Ota itseäsi niskasta kiinni ja hanki parempi elämä. - gdasgdfgdsg
Useimmat työttömät haluavat töitä. Minä olen nyt töissä ja meitä entisiä työttömiä on töissä satojatuhansia. elä sen kanssa, harhaluulinen. Sinun itsetuntosi ei sitä kestä, koska se on heikko, ja siksi haluat kieltää asian. Mutta se on fakta ja vaikka uskottelet itsellesi mitä, niin työttöminä on moni ollut, vaan ei ole enää. Ei kaikki edes sitä korvausta saa.
- kannattaa ilmoittaa
kannattaa ilmoittaa työkkäriin näistä epäilyttävistä ilmoituksista. Jotka on ns mainostusta tms myös kannattaa tarkastaa sen työpaikan osoite täsmääkö se edes ilmoitukseen ja ettei kyseessä ole joku peitenimellä oleva firma joka hakee toisen nimiseen firmaan työntekijöitä. Nimittäin tuollaiset ilmoitukset työkkäri kyllä poistaa ja sekös meitä naurattaa kun loispummiyrittäjän työpaikkailmoitus poistetaankin kun on sääntöjen vastainen
- Ja herätkää muuten
Ikävä kyllä epäilyttävistä ilmoituksista ilmoittaminen ei johda mihinkään. Olen ilmoittanut ja ilmoitin joskus aikaa sitten myös esimerkiksi tästä mallitoimistoraiskaajasta. Ilmoitin jopa ne tiedot, mitkä olivat väärin, silloisessa ilmoituksessa hänellä mm. oli ilmoitettuna toimipaikka Helsinkiin, mitä ei ollut olemassa. Siis kyseisessä osoitteessa ei ollut mitään.
Työvoimatoimisto reagoi tapaansa yllimielisesti ja tymppeästi inttäen, että minä olen väärässä, ja että kyllä he aina tarkistavat. Työvoimatoimiston mukaan heidän sivuillaan ilmoittaa vain oikeat firmat.
He eivät edes tutkineen asiaa. Y-tunnuksen nyt saa kuka vaan ja mikään muu heitä ei kiinnosta.
Mutta! Kannattaa ilmoittaa, asiallisesti, antaa palautetta, kertoa kaikki, koska jos sitä palautetta ei anna, asiat eivät koskaan muutu. Kun kaikki alkaa kertomaan miten asiat on ja opettelee kertomaan sen niin että siinä on joku uskottavuuskin, niin saattaa alkaa toimimaan. Mikään "vi**u kku mulei o töitä ja sit nä kus*päät viä on ihan per*esta" ei varmasti toimi missään. Jos palautetta antaa kuin idiootti tai raivon puuskassa, siihen suhtaudutaan kuin typeryyteen tai tunnekuohuun = se ohitetaan. Muistakaa tämä aina palutetta antaessanne. Vaikka teillä olisi oikeus suuttua, ja vaikka tilanne olisi mikä, on virkailija aina ensisijaisesti vahvoilla ja oikeassa, älkää vaan siis tehkö sitä virhettä, että olette liian inhimillinen. Aina asiakieltä.
NUORILLA YRITETÄÄN LASKEA MINIMIPALKKAA!!!
Tosiasia on, että tessiä ei ole noudatettu koskaan täysin ja että alle tessin minimituntipalkkojen on jo palkattu ihmisiä. Nyt siitä yritetään saada laki, mitä työttömillä on jahdattukin.
"laskemme pienituloisten ja keskituloisten palkkoja työllistämisen parantamiseksi..."
Eli:
- nyt he vetoavat nuoriin, että nuoret saa töitä paremmin kun heille ei makseta edes tessin minimiä, mikä on joillain aloilla n. 5€/h
- seuraavaksi he alkavat vääntää samaa yli 55-vuotiaisiin vaikeasti työllistyviin
- koeajalle eli 4 kk:ksi, milloin alkaa tulla määräaikaisia orjhatyöntekijöitä aikuisistakin noin 4 €/h
- Ja sitä rataa, sen jälkeen töihin pääsemikseksi on aina oltava ensin ilmaiseksi työharjoittelussa.
- Tällä ajetaan pörssiyhtiöille lisäää tuottavuutta, katsokaa USA:n mallia. Siellä minimipalkka aikuisilla on nykyään jopa 5 $/h ja pahimmillaan jollain on 3 eri työtä tullakseen toimeen.
Siellä rikkaat rikastuvat ja "trumpit" omaavat valltaa ja saavat rahat, kuten meillä Wahlroos, Lillius ja kumppanit ajaa läpi. He ovat osittain tämän takana, siksi Wahlroos nyt aukoo päätään koko ajan. Hänelllä on siihen rahaa: hän itse sanoo irti ihmisiä tuottavasti Nordeasta, nostaa 15 miljoonaa optioita ja sen jälkeen syyllistää köyhiä pummeiksi ja työttömiä laiskoiksi. Muistakaa, että jos te ette pidä puolianne, niin teidän myös leimataan, rikkaimman mukaan.
- tarkoitus on luoda luokkaerot. On köyhien ryhmä, joka tekee paskatyöt niin pienellä palkalla että heidän lapsensakaan eivät koskaan pääse sieltä pois. On tarkoituskin että yritykset eivät pelkästään tuota voittoa, vaan tuottavat sitä sikana.
Jos köyhät, työttömät, pieni- ja keskituloiset eivät ala pitää puoliaan vaan syyttelevät toisiaan, he ajautuvat kaikki kuseen ja orjiksi. Se on ihan sama miten paljon työttömiä ja köyhiä syyllistetään, kun yksi ahmii kaiken, muille ei jää mitään. Tosiasia on, että meillä rikkaat saavat tukia, kaikenmaailman palkkioina ja eläkkeinä, ottakaa selvää. SE tulee kalliiksi, mutta kukaan ei syö heitä.
Jos ette ala oikeasti puhua ääneen, teidät jyrätään ja hukataan. Teistä tulee amerikan malliin köyhälistö. Uutisissa näkyy hollywood-tähdet ja jauhetaan unelmasta, mikä on vain muutamalla prosentilla mahdollista saavuttaa. Rikkaat porskuttaa siitä lähtien ilman omaain ansiotaan. Rikas saa olla, mutta nyt tätä systeemiä ajetaan ökyilyyn ja siihen, että rikas on muiden hyväksikäyttäjä, muka-hyväntekijä, riistäjä jne. jne.
Herätkää!!! - kalervo kullanuppu
Ja herätkää muuten kirjoitti:
Ikävä kyllä epäilyttävistä ilmoituksista ilmoittaminen ei johda mihinkään. Olen ilmoittanut ja ilmoitin joskus aikaa sitten myös esimerkiksi tästä mallitoimistoraiskaajasta. Ilmoitin jopa ne tiedot, mitkä olivat väärin, silloisessa ilmoituksessa hänellä mm. oli ilmoitettuna toimipaikka Helsinkiin, mitä ei ollut olemassa. Siis kyseisessä osoitteessa ei ollut mitään.
Työvoimatoimisto reagoi tapaansa yllimielisesti ja tymppeästi inttäen, että minä olen väärässä, ja että kyllä he aina tarkistavat. Työvoimatoimiston mukaan heidän sivuillaan ilmoittaa vain oikeat firmat.
He eivät edes tutkineen asiaa. Y-tunnuksen nyt saa kuka vaan ja mikään muu heitä ei kiinnosta.
Mutta! Kannattaa ilmoittaa, asiallisesti, antaa palautetta, kertoa kaikki, koska jos sitä palautetta ei anna, asiat eivät koskaan muutu. Kun kaikki alkaa kertomaan miten asiat on ja opettelee kertomaan sen niin että siinä on joku uskottavuuskin, niin saattaa alkaa toimimaan. Mikään "vi**u kku mulei o töitä ja sit nä kus*päät viä on ihan per*esta" ei varmasti toimi missään. Jos palautetta antaa kuin idiootti tai raivon puuskassa, siihen suhtaudutaan kuin typeryyteen tai tunnekuohuun = se ohitetaan. Muistakaa tämä aina palutetta antaessanne. Vaikka teillä olisi oikeus suuttua, ja vaikka tilanne olisi mikä, on virkailija aina ensisijaisesti vahvoilla ja oikeassa, älkää vaan siis tehkö sitä virhettä, että olette liian inhimillinen. Aina asiakieltä.
NUORILLA YRITETÄÄN LASKEA MINIMIPALKKAA!!!
Tosiasia on, että tessiä ei ole noudatettu koskaan täysin ja että alle tessin minimituntipalkkojen on jo palkattu ihmisiä. Nyt siitä yritetään saada laki, mitä työttömillä on jahdattukin.
"laskemme pienituloisten ja keskituloisten palkkoja työllistämisen parantamiseksi..."
Eli:
- nyt he vetoavat nuoriin, että nuoret saa töitä paremmin kun heille ei makseta edes tessin minimiä, mikä on joillain aloilla n. 5€/h
- seuraavaksi he alkavat vääntää samaa yli 55-vuotiaisiin vaikeasti työllistyviin
- koeajalle eli 4 kk:ksi, milloin alkaa tulla määräaikaisia orjhatyöntekijöitä aikuisistakin noin 4 €/h
- Ja sitä rataa, sen jälkeen töihin pääsemikseksi on aina oltava ensin ilmaiseksi työharjoittelussa.
- Tällä ajetaan pörssiyhtiöille lisäää tuottavuutta, katsokaa USA:n mallia. Siellä minimipalkka aikuisilla on nykyään jopa 5 $/h ja pahimmillaan jollain on 3 eri työtä tullakseen toimeen.
Siellä rikkaat rikastuvat ja "trumpit" omaavat valltaa ja saavat rahat, kuten meillä Wahlroos, Lillius ja kumppanit ajaa läpi. He ovat osittain tämän takana, siksi Wahlroos nyt aukoo päätään koko ajan. Hänelllä on siihen rahaa: hän itse sanoo irti ihmisiä tuottavasti Nordeasta, nostaa 15 miljoonaa optioita ja sen jälkeen syyllistää köyhiä pummeiksi ja työttömiä laiskoiksi. Muistakaa, että jos te ette pidä puolianne, niin teidän myös leimataan, rikkaimman mukaan.
- tarkoitus on luoda luokkaerot. On köyhien ryhmä, joka tekee paskatyöt niin pienellä palkalla että heidän lapsensakaan eivät koskaan pääse sieltä pois. On tarkoituskin että yritykset eivät pelkästään tuota voittoa, vaan tuottavat sitä sikana.
Jos köyhät, työttömät, pieni- ja keskituloiset eivät ala pitää puoliaan vaan syyttelevät toisiaan, he ajautuvat kaikki kuseen ja orjiksi. Se on ihan sama miten paljon työttömiä ja köyhiä syyllistetään, kun yksi ahmii kaiken, muille ei jää mitään. Tosiasia on, että meillä rikkaat saavat tukia, kaikenmaailman palkkioina ja eläkkeinä, ottakaa selvää. SE tulee kalliiksi, mutta kukaan ei syö heitä.
Jos ette ala oikeasti puhua ääneen, teidät jyrätään ja hukataan. Teistä tulee amerikan malliin köyhälistö. Uutisissa näkyy hollywood-tähdet ja jauhetaan unelmasta, mikä on vain muutamalla prosentilla mahdollista saavuttaa. Rikkaat porskuttaa siitä lähtien ilman omaain ansiotaan. Rikas saa olla, mutta nyt tätä systeemiä ajetaan ökyilyyn ja siihen, että rikas on muiden hyväksikäyttäjä, muka-hyväntekijä, riistäjä jne. jne.
Herätkää!!!Kirjoituksesi on hyvää!. Harvinaista herkkua!.
- up vaan edelleen
kalervo kullanuppu kirjoitti:
Kirjoituksesi on hyvää!. Harvinaista herkkua!.
Eikä ole edes päästy sinne saakka vielä, miksi bensan hinta on huipussaan, kunnat yhdistetään ja palvelut sekä siis ihmiset ajetaan lähiöihin ja keskustaan, ja kuka saa ne työt, paikat, maat ja mannut, kun maaseutu tyhjennetään niiden muuttuessa palveluttomiksi, ja autoilun ollessa niin kallista ettei tavallinen Maa Jussi enää paljon ajele.
Kuka oikeasti syö työpaikat. Aiheuttaako työttömyyttä hyvä työttömyysturva vai ihmisten irtisanominen. Jep, jep, kaikki ei ole ihan ajantasalla, jotkut sitten on...
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891027
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546- 31469
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48468- 34447
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41429Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14421Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418