Sairaaladieetti

Tonnikeiju93

SAIRAALADIEETTI

1. ja 8. päivä
Aamupala: 1 kuppi kahvia ja 1 sokeripala
Lounas: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, runsaasti keitettyä pinaattia (pakaste käy), 1 tomaatti
Päivällinen: 1 teflonpannulla paistettu tai grillattu iso pihvi, vihreää salaattia (pelkkää lehtisalaattia tms.), hieman öljyä ja sitruunanmehua

2. ja 9. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala
L: 1 iso pihvi, vihreää salaattia ja tuore hedelmä (omena, päärynä, appelsiini tai mandariini)
P: 1 paksu viipale kinkkua, 1,5dl maustamatonta jogurttia

3. ja 10. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
L: runsaasti keitettyä pinaattia, 1 tomaatti, 1 tuore hedelmä
P: 1 paksu viipale kinkkua, 2 keitettyä kananmunaa, runsaasti vihreää salaattia öljy-sitruunamehukastiketta, 1 tuore hedelmä

4. ja 11. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
L: purkki raejuustoa, 1 iso raastettu porkkana, 1 kovaksi keitetty kananmuna
P: 1,5dl maustamatonta jogurttia, 1 purkki hedelmäsalaattia hedelmäliemessä (ei sokeriliemessä) sekä banaani

5. ja 12. päivä
A: 1 iso raastettu porkkana, sitruunamehua
L: runsaasti vähärasvaista kalaa (seiti, turska, hauki, ahven, kuha, kampela) vähässä rasvassa paistettuna, sitruunaa, pieni pala leipää, hieman voita tai margariinia
P: 1 iso pihvi vähässä rasvassa paistettuna, keitettyä parsakaalia, vihreää salaattia sitruunamehulla

6. ja 13. päivä
A: 1 kuppi kahvia, 1 sokeripala, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
L: grillattua broileria ilman nahkaa, vihreää salaattia öljy-sitruunamehukastikkeella
P: 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, 1 suuri raastettu porkkana

7.päivä
A: 1 kuppi teetä
L: grillattua tai uunissa foliossa valmistettua lihaa, esim. porsasta tai lammasta, nautakin käy
P: ei mitään syötävää, ainoastaan paljon vettä

HUOM!
Kuurin aikana tulee syödä vain ja ainoastaan määrättyjä ruokia eikä ruokamääriä saa ylittää eikä alittaa. Lihaa saa maustaa vähällä suolalla ja pippurilla sekä yrttimausteilla. Aterioiden väleissä saa juoda vain vettä ja sitä tulee juoda päivän aikana vähintään 2 litraa. "Paksu viipale kinkkua" tarkoittaa vähintään 50 grammaa. "Iso pihvi" tarkoittaa vähintään 250 grammaa ja "runsaasti vähärasvaista kalaa" vähintään 300 grammaa. "Runsaasti keitettyä pinaattia" tarkoittaa pakastepussin verran.

Aloitin siis eilen tämän sairaaladieetin, joka on tuossa yllä. Minulla olisi kuitenkin pari kysymystä dieetin jälkeisestä elämästä. Olisin kiitollinen jos joku pystyisi vastaamaan! Kerron ensin vähän tunnelmistani.

Join eilen kaksi litraa vettä, mutta litran jälkeen jo alkoi tökkimään toden teolla tuo veden juonti. Tuntuu vain etten saa vettä menemään alas niin paljon, kun en ole tottunut juomaan niin paljoa päivässä muulloinkaan. Aamuisin en syö mitään, joten aamupalan puuttuminen ei tuottanut ongelmia eilen eikä tänään. Söin eilen lounaan kahdentoista aikaan ja päivällisen viiden aikaan. Illalla oli armoton nälkä, koska olen tottunut syömään iltapalan ja yleensä valvonkin aika myöhään. Söin juuri äsken tuon toisen päivän lounaan ja ilta vähän pelottaa, kun eilenkin oli niin kauhea nälkä ja sortuminen oli kyllä lähellä! Olen juonut tänään vasta puoli litraa vettä, mutta kaksi aion juoda (: !

Olen korvannut pinaatin herneillä, koska en voi sietää pinaattia ja pihvin korvasin tänään 250 grammalla jauhelihaa ja sekoitin sen salaattiin.

Kerron täällä dieetin kulusta ja miten on mennyt (:

Minulla olisi kuitenkin pari kysymystä. Olen tällä dieetillä siksi, koska haluan laihtua muutaman kilon, että mahtuisin penkkariasuuni taas. Olen vähän lihonut joulun alla/aikaan. Ongelmani kuitenkin on se, että penkkareihin on vielä kolme viikkoa ja kolme päivää ja dieetti kestää vain kaksi viikkoa. Tulevatko kilot takaisin (nesteitähän tässä vain lähtee?!) tuon yden ja puolen viikon aikana?

Lopetan dieetin 3.2 2012 ja synttärini ovat 4.2, joten tulevatko kilot takaisin jos syön tuona päivänä kakkua ja muita herkkuja ja juon alkoholia? Tarkoitus olisi tämän jälkeen sitten aloittaa terveellinen ruokavalio ja lopettaa mässäily (poikkeuksena nuo synttärit, penkkarit ja abiristeily). Liikuntaa harrastan muutenkin paljon! Mutta olenko turhaan dieetillä, kun on nuita juhlia tulossa nyt kolmet parin viikon sisällä ja juon todennäköisesti alkoholia ja syön hyvin nuina päivinä..? KIITOS jos joku osaa vastata!

1

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonnikeiju93

      Kolmas päivä menossa... Eilen illalla oli taas kauhea nälkä, mutta hyvin kestin. Joinkin eilen loppujen lopuksi kolme litraa vettä :D Tänään olen juonut kaksi ja puoli tähän mennessä. Nälkä on ollut tänään vain ennen lounasta ja päivällistä ja nyt illalla ei ole ollut ollenkaan (ainakaan vielä). Olen positiivisesti yllättynyt, kun nälkä ei ole ollut koko ajan vaan vain puoli tuntia ennen ruokia (: En tiedä olenko laihtunut yhtään, koska minulla ei ole puntaria, mutta maanantaina mittasin vyötärön- ja rinnanympäryksen ja nyt, kun mittasin niin samat lukemat oli vieläkin :( En silti lannistu! Aion jatkaa loppuun asti!

      Toivoisin, että joku joka on ollut tällä dieetillä voisi vastat nuihin mun kysymyksiin. Eli jos joku sellainen ihminen lukee tätä niin pliis help! (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe