Chevy Van kysymyksiä...

13+20

Aloitteleva Chevy Vanisti kyselee. Elikkä jos sais vastauksia näihin kysymyksiin:
-Kuinka paljon on kulutus tuolla 6.2l diesel ja automaatti vanilla?
-Kuinka paljon verot vuodessa?
-Saako näihin kulutusosia suomesta?
Tekeekö esim tälläsellä mitään? http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van-g20/4378649

31

13032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • El Pollo del Muerta

      - Kulutus jossain 15 - 20 l/100 km hujakoilla, riippuu monesta asiasta
      - Verot riippuu siitä onko ha, pa vai ka, sekä kokonaismassasta
      - Kaikkia kulutusosia, ja muitakin, saa Suomesta. Esim. Southwest Trade Oy
      - Nämä on tarkoitettu ihmisten ja / tai tavaran kuljettamiseen. Tekeekö näillä jotain, riippuu siitä, mitä haluat tehdä.

    • 10+1

      Paljonko kulutus on maantiellä, esim. 90km/h ajaessa? Eikös suurin osa ainakin diesel vaneista ole rekistöröity pakuiksi ja 80km/h lätkällä? Paljon sellaisessa on verot? Osaatko arvioida paljonko tuossa linkittämässäni vanissa on verot vuodessa käyttövoimavero ajoneuvovero? Kiitokset vastauksista.

    • G20 -90

      Omien kokemusten perusteella kulutus on pyörinyt 10.5-17 litraa sataselle. Nopeuden nostaminen esim. 80->90 km/h nostaa kulutusta yli litralla. Kaupungissa yli 14.
      Verot lienevät noin 500 euroa vuodessa. Nousi 10-11 vuodenvaihteessa noihin lukemiin.
      Kaikkia osia löytyy Suomesta, eivätkä ole kalliita.

      Linkin Vani saattaa olla teknisesti hyvässäkin kunnossa, mutta kori ei ole. Omani oli paljon paremman näköinen päälle päin, silti siinä riitti hitsaamista. Itse etsisin selvästi parempikuntoisen, niitäkin löytyy. Lisäksi mitä vähemmän lisäikkunoita, korotuksia ja levityksiä, sen parempi. Niitten ympärykset ja alukset ovat yleensä ihan paskana.

    • 7+19

      Siis mitäs mitäs, diesel paku ja verot 500e vuodessa? Eikös käyttövoimavero ollutkaan pakuissa huomattavasti alhaisempi kun diesel henkilöautoissa? Olin ymmärtänyt että diesel pakujen käyttövoimavero oli luokkaa 80-120e :S Siihen sitten vielä päälle se vuotunen ajoneuvovero joka n. 140e?.

      Onkos muuten Chevrolet Starcraft G30 melkeenpä sama peli kuin Chevy Van G20? Mitä eroa?

      • juujah

        Pakujen verot nousi henkilöautojen tasalle.Eli alle 2001 rekisteröidyt painon mukaan ja sen jälkeen päästöjen mukaan.Eli toi 500e ei kaikkine kuluineen riitä edes.
        Jos rekisteröity kevyt kuormuriksi niin dieselvero jotain 120-170 paikkeilla eikä muita maksuja siihen tule.Toki ei saa sit ajaakaan kuin 80km/h ku pakulla saa mennä satasta.
        Kulutus noissa on nätissä maantieajossa 13-16l 80km/h ja kaupungissa 15-20l ja riippuen kaasujalan painosta soppaa saa menemään pitkälti yli 20 litraakin.

        Puhun meinaan kokemuksesta koska tälläkin hetkellä vani alla joka on jo neljäs tosin vaan 6.5 koneella.Ovat tarkkoja huolloistakin meinaan olen yhdestä saanut 2 laatikkoa paskaksi ja yhdestä koko koneen jolla ajettu vaan 160tkm.Kömpelöitä autoja varsinkin kaupungissa ja talvella ei niin ihmeellisiä etenijöitä mutta hyviä maantieajoon ja kärryn vetoon.Mutta luulen että kun tämä nykyinen vm 2002 tulee tiensä päähän niin oma vani taival päättyy siihen.Chevrolet vaan koukuttaa mutta ei näissä mitään käytännön järkeä ole:)


      • ringo 321

        G30 on kuorma-autoksi rekisteröitävä malli.


    • El Pollo del Muerta

      Chevy Van G20:ssa on pienempi kantavuus ja kokonaispaino kuin G30:ssa.
      Tästä johtuen jarruissa ja akseleissa eroavaisuuksia.
      Perusmoottoriversiona G20:ssa 4.3 V6, jota ei raskaampiin versioihin saanut. Valmistettiin myös 5.0 ja 5.7 V8 moottoreilla.
      Starcraft on yksi lukuisista koripajoista, joka tekee GM-pohjaisiin vaneihin omat sisustukset ja usein myös ulkoisia muutoksia.

      • Chevy - ei hyvä

        Kalliita kilometreja, ajattele paljonko maksaisi matka esim Helsingistä Utsjoelle kalaan ja takaisin? Jyrnyttäisit 80km/h vanhalla V8 prutkulla ja kaikki muut autoilijat ajaisivat ohitsesi 100km/h. Halvemmaksi tulisi mennä lentokoneella. Samalla bensamäärän hinnalla lentäisit myös vaikkapa New Yorkiin. Järkevyyttä pitäisi olla kulutuksessakin.


      • Fueleconomysucks
        Chevy - ei hyvä kirjoitti:

        Kalliita kilometreja, ajattele paljonko maksaisi matka esim Helsingistä Utsjoelle kalaan ja takaisin? Jyrnyttäisit 80km/h vanhalla V8 prutkulla ja kaikki muut autoilijat ajaisivat ohitsesi 100km/h. Halvemmaksi tulisi mennä lentokoneella. Samalla bensamäärän hinnalla lentäisit myös vaikkapa New Yorkiin. Järkevyyttä pitäisi olla kulutuksessakin.

        Lähdit kuitenkin sitte jenkkiautopalstalle jakamaan tietämystäsi :D


      • rtyu3
        Chevy - ei hyvä kirjoitti:

        Kalliita kilometreja, ajattele paljonko maksaisi matka esim Helsingistä Utsjoelle kalaan ja takaisin? Jyrnyttäisit 80km/h vanhalla V8 prutkulla ja kaikki muut autoilijat ajaisivat ohitsesi 100km/h. Halvemmaksi tulisi mennä lentokoneella. Samalla bensamäärän hinnalla lentäisit myös vaikkapa New Yorkiin. Järkevyyttä pitäisi olla kulutuksessakin.

        onneksi asiantuntija paikalla,huolet ohi


    • numeroita

      Riippuu ihan siitä mitä noista hakee, oikealla pidolla pitkäikäinen varma kulkija, maantiellä menee 90km/h 11l ja keskikulutus 15 pintaan, hevosiahan ei koneessa ole paljon kokoonsa nähden mutta ne on amerikan hevosia joita kahdeksan pyttyä takoo menemään joten kestää ottaa lastiakin mukaan ilman että alkaa yskiä mäessäkään. Varmaan pääsisin ajot jollain muullakin mutta itse ainakin tykkään vanilla ajella..

    • vanivani700

      Joopajoo

      Chevy van G20 6.2 diesel (paku) nopeusrajoitus 80km/h niinkuin aina näissä malleissa .(ei koskaan 100km/h).Ja kyseinen kippo tolla 6.2dieselillä on kyllä sellainen että polttoaineen kulutus ei normaalisti mene yli 10litraa/100km ajettaessa sallitulla maksiminopeudella.

      Dieselvero satasen luokkaa ja painoperusteisen veron määrä auton kokonaismassan ollessa 2990kg on 361,35e vuodessa, eli jää alle viidensadan yhteesä.

      Suomessa liikkuvissa G20 vaneissa on tavallisimmin 5.0-litrainen bensa ja 6.2-litrainen diesel . 4.3-litrainen V6 on yleisin astrossa.

      • GM .

        Näissä vaneissa on vetoakselit kulutustavaraa, kun pyöränlaakeri kuluu, se alkaa syömään akselin pintaa ja joudut uusimaan laakerin sekä akselin. Sitä GM-laatua - kertakäyttöistä.


      • Che wy
        GM . kirjoitti:

        Näissä vaneissa on vetoakselit kulutustavaraa, kun pyöränlaakeri kuluu, se alkaa syömään akselin pintaa ja joudut uusimaan laakerin sekä akselin. Sitä GM-laatua - kertakäyttöistä.

        Empä sanoisi äkkipäätä...83-nen vani 305-pensakoneella 160 000 km ajettu..mitään ei ole tarvinnut uusia kuin jarruosia...auto ollut meillä 24...vuotta :)


    • aijaaaa....

      No voi hitsi...ompa paskaa.....

      Taas yksi tuhannesta ja mallivika........

      • GM..

        Ei mikään yksi tuhannesta. Monessa GM autossa on sama ongelma, itsellä Camarossa laakeri meni vaihtoon 16 käyttövuoden jälkeen, silloin US-Partsissa sanoivat että vaneihin näitä uusitaan harvase viikko kun ovat raskaassa ajossa työkaluina. Camarossa laakeri on huomattavasti kevyemmässä käytössä. Camaroon ei saanut vetoakselia heti, olisi pitänyt tilata, mutta myivät korjauslaakerin. Vaneihin näitä vetoakseleita pidetään varastossa suuremman kysynnän vuoksi.


      • oljyyyyyyperk....
        GM.. kirjoitti:

        Ei mikään yksi tuhannesta. Monessa GM autossa on sama ongelma, itsellä Camarossa laakeri meni vaihtoon 16 käyttövuoden jälkeen, silloin US-Partsissa sanoivat että vaneihin näitä uusitaan harvase viikko kun ovat raskaassa ajossa työkaluina. Camarossa laakeri on huomattavasti kevyemmässä käytössä. Camaroon ei saanut vetoakselia heti, olisi pitänyt tilata, mutta myivät korjauslaakerin. Vaneihin näitä vetoakseleita pidetään varastossa suuremman kysynnän vuoksi.

        vaihdetaan niitä peräöljyjä...!!!


    • juujjujuuu

      Perämurikka on yksi niistä osista takapotku autossa jolle ei valitettavasti tehdä välillä mitää ennekuin kuuluu ääniä tai hajoaa....kyllä oikea huolto kuuluu asiaan sinekkin,eikä vaan ihmettely kun hajos lopulta !! Ja ne sanat että kyllähän se toimi ilman huoltojakin...ei se mitään oireillu... Perä ei oireile ennenkuin laakerit/rattaat on oikeastin loppussa.....

      • tuota,tuota ja taas

        mitenkään moittimatta,niin silti monessa 16-vuotiaassa etuvetoisissa autoissakin takapyöränlaakerit on jouduttu uusimaan jo alle 100.000km kohdalla ,joten banjoperässäkin pyränlaakeri kannattaa vaihtaa ajoissa enekuin laakerin sisäkooli eli tässä tapauksessa vetoakselin pinta menee huonoksi...Tottahan se tietty on että mukavempi vaan ajaa kuin korjata pelkän sanan takia.... : ) Ja vaikka vetoakseleissakin olisi irroitettavat sisäkoolit niin moni jättäisi ne kuitenkin vaihtamata siitäkin syystä että moni inhoaa lämpö/prässisovitteiden irroittamista..Ja kyllähän kaikki remontit on paskoja loppupelissä..ajaminen kuitekin on se pääasia : ) Hyvää kesää kaikille ....


    • jtossu

      tuolta löytyy paljo tietoo chevyn vaneista http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/foorumi/phpBB2/index.php. mulla chevy van 6,2d ja pääsee kyllä matka-ajossa 9 l 100 km kaupungissa voi mennä 15 litraan . mulla ollu 8 kpl vania ja vain positiivisia kokemuksia. laakereita ei oo tarvinnu vaihtaa yhestäkään. ainoastaan kardaanin ristikoita jotka helpppo vaihtaa. huollot, oljynvaihdot, nippojen rasvaukset kannattaa tehdä säännöllisesti niin kestää. tuossa kuvia nyk vanistani http://www.minunauto.com/auto/27329

      • jtossu

        nii ja jos on matailuauto niin vakuutus halpa ilman bonuksia n 300 euroo vuosi


      • puahahah
        jtossu kirjoitti:

        nii ja jos on matailuauto niin vakuutus halpa ilman bonuksia n 300 euroo vuosi

        no entäs korkeiluautossa?

        Hahahaha


    • makechevy

      g20 6,2 saa pumpunsäädöillä menemään alle 10 litraa satasen g30 vie jonkin verran enemmän ainakin ilman turboa g30verot noin 80e ja g20 106 420-570evuosi itsellä ollut 9kpl vaneja 76vm g30 5,0 b 82vm g20 ex 5,0b vaih 5,7d 86vmg20 6,2 d 88vm g20 6,2 d 90vm g20 6,2d 90vm g20 5,7b 91vm g20 d 92vm g206,2 d 96vm g30 6,5d ei pahempia moittimisia ristiniveliä saa vaihdella ohjaussimpukka ja muuta pientä laitettavaa autoillani ajettu 300-800 tkm eli todella vähän vikoja 96 on huonot sähköt jonkin verran sähkövikaa ja sinkitys korissa huonompi. ps älä sorru 5,7 dieseliin yleensä itsetehtyjä eivätkä kestä usein venttili vikoja dx vähän vahvempi

      • makechevy

        noi g20 verot meni väärin ei oo noin paljon sekoitin johonkin


    • Andre1

      osaattekos sanoo kuinka suuri painoista jarrullista perävaunua saa ajaa?
      malli: chevy van starcraft, 6.2l koneella ja vuosi mallia 1990.

      olisin kiitollinen jos osaisitet vastata
      Kiitos!!

    • Kelpo Mies

      Sallittu vetopaino riippuu monesta seikasta, tärkeimpinä veturin kokonaispainoluokka ja vetokoukun sijoitus. Koska voimanlähteesi on 6,2 D, oletan että autosi on G 30 van.
      Tälle automallille suurin sallittu vetopaino on 6500 lbs, pyöreästi 3000 kg. Tämä luku tarkoittaa auton sisällä olevia matkustajia, kuormaa vanissa sekä vaunun omapainoa ja siinä olevaa kuormaa.
      Tällöin vetokoukun tulee olla puskurin alle, runkoaisoihin kiinnitettävää mallia (weight distributing hitch) ja autossa tulee olla varustepaketti Z82 (special trailering package)
      Tarkempia tietoja asiasta löydät tämän linkin takaa löytyvästä teknisestä tiedostosta, jossa on ko. vuosimallin Chevy Van / GMC Vandura -mallien tekniset speksit:
      http://www.gmheritagecenter.com/docs/gm-heritage-archive/vehicle-information-kits/G-Van/1990-Chevrolet-G-Van.pdf

    • Andre1

      autoni on chevy g20, että osaatko sanoo siitä paljonko sillä saa vetää. ja puhun nyt asuntovaunusta kun olen aatellut ostaa ja se painaa n.2200kg.

      mutta KIITOS nykyisistä vastauksista.

    • Kelpo Mies

      Vastaus edelleen sama, katso oheisesta tiedostosta. Sallittuun vetopainoon vaikuttaa niin monta muuttujaa, joita ei kauko-ohjauksena voi tietää.

    • Aika luovuttaa.

      Cevy siverado 6.2 diesel vm 85 ja ovat kehuneet melko siistiksi peliksi ja ei ole öljyn tiputuksia koneesta eikä lootasta th 700 aut ylivaihteella. Siis nätti peli. Mutta ikä ajaa ohitse, minusta siis. Auto eiku paranee ja kait voisi vaikka museorekisteriinkin pikku laitoin? Myydä ajattelin ja katsella vaikkapa 60 lukuista Triumph Heraldia sitten tilalle koska se näin wanhenevana ukkelina voisi sopia styleen paremminkin kuin crising reki. Asiantuntija lausuntoa kysyisin että mitäpä saisi hintaa pyytää? Rahaa siis on palanut jonkun verran pirssiin, ehkäpä jopa 6 tonnia kaikkinensa osto ja remontointi kuluineen. Toki harrastus maksaa, tiedetään. Mutta kiitos jos vastauksen saan.

      • ei saatna

        Pyydät sen verran kuin hyvältä tuntuu esim. 6 tonnia. Usein näitä myydään halvemmalla eivätkä kuitenkaan kelpaa kellekkään ja nykyinen taloustilanne tuskin lisää kysyntää joten itse ehkä pitäisin auton jos se on kunnostettu ja toimiva.
        Pieni vinkki että älä helvetissä sekaannu brittivehkeisiin, menee hermot ja maksa on kovilla ja muutenkin ihan paskoja.


    • Kelpo Mies

      Mikäs niistä brittiautoista niin paskoja mielestäsi tekee ? Saarella on autoja valmistettu niiden syntymästä asti, välillä paremmin, välillä heikommin onnistuen.
      Vaan eipä se aina putkeen ole muillakaan mennyt.
      Saarella on oma meininkinsä ja brittiauto, siis 1980-luvulta taaksepäin, on rakennettu omanlaisellaan filosofialla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe