Kuinka pitkä karenssi?

irtisanoudun itse?

Vakituinen työpaikkani siirtyy kauas toiseen kaupunkiin. Pitäisi vaihtaa maisemaa, jotta työpaikka säilyisi. Miten on karenssin kanssa, jos itseni irtisanon? Onko se jopa 3 kk?Onko lieventävä asia, että työpaikka siirtyy niin kauas ja työssäkäynti ei ole mahdollista kotipaikkakunnalta päivittäin liian pitkän työmatkan vuoksi. En haluaisi muuttaa työn perässä.

7

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pendelöijä

Miten kauas ne työt oikein lähtee? Eikö tt voi irtisanoa, jos työ siirtyy useamman sadan kilometrin päähän? Eikös sulta nyt työt ole loppumassa taloudellisista/tuotannollisista/uudelleenjärjestely syistä. Vai muuttuuko työn suorittamispaikka muuten vaan?

Oletko alalla, jossa onnistuisi edes osittainen etätyö?

Toisaalta, mitä näitä miettimään, jos sinulla on mahdollisuus löytää helposti uusi työ nykyiseltä asuinpaikkakunnaltasi tai sen läheisyydestä.

• 3 kk

Nii, ja en tiedä onko karenssi ton 3 kk vai vaikuttaako siihen alentavasti esim. toi työssäkäyntialue -määritelmä (80 km).

• Luulisin näin..
        3 kk kirjoitti:

Nii, ja en tiedä onko karenssi ton 3 kk vai vaikuttaako siihen alentavasti esim. toi työssäkäyntialue -määritelmä (80 km).

t""yössäkäyntialue -määritelmä (80 km""

Tuo on se mikä TE-toimisto määrittelee maksimi pituudeksi jolloin ei tarvitse ottaa työpaikkaa vastaan. Mikäli uusi sijainti on pidemmällä niin selviäät luultavasti ilman karenssia. = työnantaja lopettaa toimintansa työssäkäynti alueellasi.

• irtisanoudun itse?
        Luulisin näin.. kirjoitti:

t""yössäkäyntialue -määritelmä (80 km""

Tuo on se mikä TE-toimisto määrittelee maksimi pituudeksi jolloin ei tarvitse ottaa työpaikkaa vastaan. Mikäli uusi sijainti on pidemmällä niin selviäät luultavasti ilman karenssia. = työnantaja lopettaa toimintansa työssäkäynti alueellasi.

Työpaikka siirtyy n. 160 km päähän, eikä yrityksellä ole toimintaa omalla työnhakualueellani. Toki olen sinne tervetullut jatkamaan töitäni, mutta on liian kaukana kuitenkin. Omistusasunto minulla on, joten senkään vuoksi en haluaisi muuttaa muualle työnperässä.

• ...

Älä irtisanoudu; hanki itsellesi jollain konstilla potkut; näin et saa karenssia ollenkaan.

• gk098787

Minusta sinun täytyy tuossa tapauksessa muuttaa työn mukana .katsovat että kieltäydyt töistä Kyllä sinulle tulee 90 vrk karenssi jos et muuta työn mukana . Tai sanot työantajallesi että sanoo sinut irti byrokratian vuoksi :)) tuskin tekee jos olet hyvä työntekijä :))))))))))DDDDDDDDDDDDD

• Ei voi pakottaa

Mielestäni ei voida pakottaa ketään muuttamaan. Tulee liikaa käytännön ongelmia.

Jos tämä olisi käytäntö niin kunkin työttömän työnhakualue (80 km säteellä) voitaisiin muuttaa koko Suomea koskevaksi. Pakotetaan työtön muuttamaan sinne missä on töitä. Jos ei suostu muuttamaan, niin eikun karenssia 3 kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      69
      1265
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      356
      744
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      690
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      673
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56