Olen tässä ruvennyt parantamaan hampaiden kunnossapitoa ja tähän sisältyy ruokailutottumuksien muuttaminen. Sen takia kyselenkin, että onko perunalastut ynnä muut sipsit haitallisia hampaille vai meneekö ne samaan kastiin muiden syötävien kanssa?
Lähinnä kyselen sen vuoksi, että täytyykö nämäkin herkut jättää kokonaan pois vai riittääkö, että hoitaa hampaat hyvin napostelun jälkeen (ja jättää napostelut vaan tietyille ajoille, ettei syö pitkin päivää).
Sipsit haitallisia hampaille?
2
1193
Vastaukset
- jozzucca
sipsistä liiskautuu hampaan pintaan loistavaa ravintoa bakteereille, joten siinä mielessä sipsit ovat haitallisia. viinietikalla maústetut sipsit ovat myös happamia ja vahingoittavat sillä tavoin hampaan kiillettä. Mutta pääasiassa sipsit ovat yhtä haitallisia hampaille, kuin mitkä tahansa muutkin naposteltavat ruoat. mielellään voisi puhdistaa hammasvälit hamamstikulla sipsin syömisen jälkeen, niin viedään bakteereilta ruokavasrastot pois..
- shg
Periaatteessa kaikki ruoka, mikä sisältää hiilihydraatteja on "haitallista" hampaille ja aiheuttaa happohyökkäyksen. Tämän takia tuleekin ruokailla vain 4-6 kertaa päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta673464Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1473305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463292- 532739
- 312003
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271900- 481666
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401605Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881589- 391370