Säälistä parisuhteessa

petollinen

Olen rakastunut toiseen naiseen, josta heti tiesin että hän on se oikea. Mutta vaikka tunteet ovat laimeat avokkiani kohtaan, välitän hänestä jollakin tasolla tosi paljon, enkä ole pystynyt jättämään häntä. En haluaisi satuttaa häntä ja sen vuoksi tässä kärsii nyt aika moni ihminen. En ole kertonut hänelle että olen pettänyt häntä jo pidemmän aikaa, olen valmistanut melkoisen pommin joka vaan kasvaa ja kasvaa ja sen pudottaminen hyvän kaverin niskaan tuntuu päivä päivältä vaikeammalta. Tiedän että pettäminen ja jättäminen murskaisi hänet täysin. Ahdistaa enkä pääse eteen enkä taakse tästä tilanteesta.

Kyselen että miten te muut, jäittekö säälistä rakkaudettomaan parisuhteeseen? Mulle saattaa käydä näin, kun rakkaani kohta väsyy odottamaan.

256

9732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI pettämiselle

      Asut siis yhdessä avokkisi kanssa? Miten kuvittelet, ettei hän ole huomannut muutosta käytöksessäsi tai tunteissasi? Olehan nyt mies ja ole toiselle rehellinen. Eiköhän se oikea tapa käsitellä asia löydy itsesi sisältä, kun rohkaiset mielesi ja toimit.

      • ap

        Kiitos kommentista, mutta onko teidän ei-pettäjien ja ei-petettyjen pakko partioida tätä palstaa? Tästä tunteiden helvetistä pitää tietää ennen kuin voi neuvoa.


      • EI pettämiselle
        ap kirjoitti:

        Kiitos kommentista, mutta onko teidän ei-pettäjien ja ei-petettyjen pakko partioida tätä palstaa? Tästä tunteiden helvetistä pitää tietää ennen kuin voi neuvoa.

        Otit hieman liian negatiivisesti kommenttini. Petetyksi olen tullut muutamankin kerran joten tiedän miltä se tuntuu. Eniten kuitenkin harmittaa se, että mikäli olisivat olleet heti rehellisiä niin heistä olisi kaiken jälkeen jäänyt kuitenkin kaunis muisto elämääni, jonka luulisin jokaisen tahtovan toiselle jättää, jos ero eteen tulee.


      • puunkarahka
        EI pettämiselle kirjoitti:

        Otit hieman liian negatiivisesti kommenttini. Petetyksi olen tullut muutamankin kerran joten tiedän miltä se tuntuu. Eniten kuitenkin harmittaa se, että mikäli olisivat olleet heti rehellisiä niin heistä olisi kaiken jälkeen jäänyt kuitenkin kaunis muisto elämääni, jonka luulisin jokaisen tahtovan toiselle jättää, jos ero eteen tulee.

        Aloittajalle:

        No koska olet pettäjä, vaikuttaa siltä, ettei sinulla ole ihan aidosti ja oikeasti hajuakaan mistään muusta kuin omista haluistasi - jos olisi, et olisi pettänyt alunperinkään.

        Että noin reilua kohtelua sinulta saa. Käsittämätöntä, miten joku toinen nainen viitsii alentua odottamaan noin epäluotettavaa miestä, miten hän voi katsoa tuota läpi sormien ja luottaa siihen, ettet jonain päivänä tekisi sopivan himonpuuskan tullen hänelle samoin - alkaisit näytellä teatteria kotona samalla kun toisaalla ramppaat muna ojossa naapurissa.

        Olet ollut ahne ja malttamaton ja eikö mitä, kaipailet täällä jotakin olalletaputteluja? Ihan oikeasti. Jestas mikä vellihousu. Joo et kaipaa tuomitsemista, se on selvä. Ei se mitään auttaisikaan. Se, mitä kaipaisit, on vanha kunnon tolkku ja terästä kik-keliin, sillä jos joku toimisi sinua kohtaan kuten sinä toimit nyt kumppaniasi kohtaan, olisit aivan hajalla ja rikki. Tai sitten ei tuntuisi missään. Eipä kävisi kateeksi sellainenkaan tunne-elämä.

        Toisaalta, ehkäpä tämä toinen nainen on samanlainen selkärangaton kermaperse kuin sinä. Niin se vakka kantensa löytää.

        Älä jaksa yllättyä, jos jonakin vastuunkannon päivänä metsä vastaa kuten olet sinne huutanut.

        Joissain asioissa ei nimittäin saa kuin yhden mahdollisuuden.


      • wedrftgyhjklö
        ap kirjoitti:

        Kiitos kommentista, mutta onko teidän ei-pettäjien ja ei-petettyjen pakko partioida tätä palstaa? Tästä tunteiden helvetistä pitää tietää ennen kuin voi neuvoa.

        Ei sinun tunnemyrskysi ole tämän palstan vastuulla. Minkä teit, sen selvität.Älä rutise.


      • pelleeeeeeeeeeeeee
        puunkarahka kirjoitti:

        Aloittajalle:

        No koska olet pettäjä, vaikuttaa siltä, ettei sinulla ole ihan aidosti ja oikeasti hajuakaan mistään muusta kuin omista haluistasi - jos olisi, et olisi pettänyt alunperinkään.

        Että noin reilua kohtelua sinulta saa. Käsittämätöntä, miten joku toinen nainen viitsii alentua odottamaan noin epäluotettavaa miestä, miten hän voi katsoa tuota läpi sormien ja luottaa siihen, ettet jonain päivänä tekisi sopivan himonpuuskan tullen hänelle samoin - alkaisit näytellä teatteria kotona samalla kun toisaalla ramppaat muna ojossa naapurissa.

        Olet ollut ahne ja malttamaton ja eikö mitä, kaipailet täällä jotakin olalletaputteluja? Ihan oikeasti. Jestas mikä vellihousu. Joo et kaipaa tuomitsemista, se on selvä. Ei se mitään auttaisikaan. Se, mitä kaipaisit, on vanha kunnon tolkku ja terästä kik-keliin, sillä jos joku toimisi sinua kohtaan kuten sinä toimit nyt kumppaniasi kohtaan, olisit aivan hajalla ja rikki. Tai sitten ei tuntuisi missään. Eipä kävisi kateeksi sellainenkaan tunne-elämä.

        Toisaalta, ehkäpä tämä toinen nainen on samanlainen selkärangaton kermaperse kuin sinä. Niin se vakka kantensa löytää.

        Älä jaksa yllättyä, jos jonakin vastuunkannon päivänä metsä vastaa kuten olet sinne huutanut.

        Joissain asioissa ei nimittäin saa kuin yhden mahdollisuuden.

        Täysin samaa mieltä vittu tollanen vitun runkkari ansaitsis saada molemmilt muijilta turpaan!


      • treatorss
        puunkarahka kirjoitti:

        Aloittajalle:

        No koska olet pettäjä, vaikuttaa siltä, ettei sinulla ole ihan aidosti ja oikeasti hajuakaan mistään muusta kuin omista haluistasi - jos olisi, et olisi pettänyt alunperinkään.

        Että noin reilua kohtelua sinulta saa. Käsittämätöntä, miten joku toinen nainen viitsii alentua odottamaan noin epäluotettavaa miestä, miten hän voi katsoa tuota läpi sormien ja luottaa siihen, ettet jonain päivänä tekisi sopivan himonpuuskan tullen hänelle samoin - alkaisit näytellä teatteria kotona samalla kun toisaalla ramppaat muna ojossa naapurissa.

        Olet ollut ahne ja malttamaton ja eikö mitä, kaipailet täällä jotakin olalletaputteluja? Ihan oikeasti. Jestas mikä vellihousu. Joo et kaipaa tuomitsemista, se on selvä. Ei se mitään auttaisikaan. Se, mitä kaipaisit, on vanha kunnon tolkku ja terästä kik-keliin, sillä jos joku toimisi sinua kohtaan kuten sinä toimit nyt kumppaniasi kohtaan, olisit aivan hajalla ja rikki. Tai sitten ei tuntuisi missään. Eipä kävisi kateeksi sellainenkaan tunne-elämä.

        Toisaalta, ehkäpä tämä toinen nainen on samanlainen selkärangaton kermaperse kuin sinä. Niin se vakka kantensa löytää.

        Älä jaksa yllättyä, jos jonakin vastuunkannon päivänä metsä vastaa kuten olet sinne huutanut.

        Joissain asioissa ei nimittäin saa kuin yhden mahdollisuuden.

        Oon kuullu sanonnan se mikä pettäen tulee pettäen menee. Ja uskon siihen.


      • viriilimiäs
        pelleeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä vittu tollanen vitun runkkari ansaitsis saada molemmilt muijilta turpaan!

        hei mutta tällaisia ajatuksia niillä teidän sivusuhteilevilla ukkokullilla on, ettekö ukso? Ja te vaan jaksatte kamppailla ukosta? Vai luuletteko että ukkonne on kumin kanssa rakastellut, ja ollut kiltti? Ei kuulkaa, himosta kalu pystyssä se on jo töistä kiilto silmissä ajanut toisen naisen luokse, siinä ei ole tullut vaimo mieleen muuta kuin vitutuksena parkuvan tenavan kanssa kotona odottamassa. SItten kun on saanut helpotusta, ja ehkä ei vaan seksiä, vaan monelle miehelle päivän parhaat hetket naisen kanssa jota rakastaa, jaksaa mennä kotiin jossa vaimo jota ei vaan rakasta,odottaa. Luullen, että kaikki on hyvin.
        Olen sitä mieltä, että vaimot jotka eivät aisti eivätkä huomaa miehestään näitä merkkejä, ovat liian etäisiä ja kylmettyneitä, siinä ovat sitten itse myös syypää kun mies lähtee toisen naisen luokse. Näin minulle kertoi minun ukkomieskulta. Vaimo on todella aistimaton, huomaamaton, ajattelee itseään. Ja mies oli niin ihanan tunteellinen, aistikas, herkkä, viisas, ihana keskustelukumppani, hulluttelija niinkuin minä, vaimo niin järkipää että miestä suorasaan oksetti vaimon järkevyys,,,,raha-asiosta harrastuksiin saakka. No, voi vain sitten kuvitella miten sängyssä menee,,,,sekin ei todella tyydyttänyt miestä, ja nyt ei ollut kyse että mies ei olisi ollut hyvä rakastelemaan. Joskus vaan eivät kemiat enää pelaa, ja silloin mies alkaa himota toista, sitten kun huomaa miten ihana toinen nainen voi olla on se menoa. Tie miehen sydämeen ei käy vatsan kautta, vaan hieman alempaa....rakkaat vaimot. Se seksikin voi olla toisen kanssa nautinnollisempaa, niinkuin on miehissäkin eroja. Ja kun siihen yhdistyy tunteet, on se menoa. Sinä et vaimona ollut tarpeeksi, etkä tule sitä enää olemaan niin kauan kuin mies on viriili.


      • petettyyä pettyy
        ap kirjoitti:

        Kiitos kommentista, mutta onko teidän ei-pettäjien ja ei-petettyjen pakko partioida tätä palstaa? Tästä tunteiden helvetistä pitää tietää ennen kuin voi neuvoa.

        kuule olis parempi että lopetat pettäjän kanssa suhteen,ei se sua pidä kun panona,niin kävi mullekki kaksivuotta kuherreltiin ja kuksittiin.kun kysyin että muutettasko yhteen se sanoi että onhan näitä panoja mukava vanhain kodissa muistella.suhde lopui siihen kun ei suostunut muuttaa yhteen.onneksi oli avokki joka suostu jatkaa meidän vanhaa suhdetta.mene ja vedä käteen kun vierasta panoa tekee mieli niin järki kyllä sullekkin löytyy päähä.


      • pettäjät tiedetään 1
        viriilimiäs kirjoitti:

        hei mutta tällaisia ajatuksia niillä teidän sivusuhteilevilla ukkokullilla on, ettekö ukso? Ja te vaan jaksatte kamppailla ukosta? Vai luuletteko että ukkonne on kumin kanssa rakastellut, ja ollut kiltti? Ei kuulkaa, himosta kalu pystyssä se on jo töistä kiilto silmissä ajanut toisen naisen luokse, siinä ei ole tullut vaimo mieleen muuta kuin vitutuksena parkuvan tenavan kanssa kotona odottamassa. SItten kun on saanut helpotusta, ja ehkä ei vaan seksiä, vaan monelle miehelle päivän parhaat hetket naisen kanssa jota rakastaa, jaksaa mennä kotiin jossa vaimo jota ei vaan rakasta,odottaa. Luullen, että kaikki on hyvin.
        Olen sitä mieltä, että vaimot jotka eivät aisti eivätkä huomaa miehestään näitä merkkejä, ovat liian etäisiä ja kylmettyneitä, siinä ovat sitten itse myös syypää kun mies lähtee toisen naisen luokse. Näin minulle kertoi minun ukkomieskulta. Vaimo on todella aistimaton, huomaamaton, ajattelee itseään. Ja mies oli niin ihanan tunteellinen, aistikas, herkkä, viisas, ihana keskustelukumppani, hulluttelija niinkuin minä, vaimo niin järkipää että miestä suorasaan oksetti vaimon järkevyys,,,,raha-asiosta harrastuksiin saakka. No, voi vain sitten kuvitella miten sängyssä menee,,,,sekin ei todella tyydyttänyt miestä, ja nyt ei ollut kyse että mies ei olisi ollut hyvä rakastelemaan. Joskus vaan eivät kemiat enää pelaa, ja silloin mies alkaa himota toista, sitten kun huomaa miten ihana toinen nainen voi olla on se menoa. Tie miehen sydämeen ei käy vatsan kautta, vaan hieman alempaa....rakkaat vaimot. Se seksikin voi olla toisen kanssa nautinnollisempaa, niinkuin on miehissäkin eroja. Ja kun siihen yhdistyy tunteet, on se menoa. Sinä et vaimona ollut tarpeeksi, etkä tule sitä enää olemaan niin kauan kuin mies on viriili.

        ohhoh, sielä se kotona illalla vaimo rakastelee sun rakkaas kanssa... tulee sitte kahta akkaa viilattua linssiin yhtä aikaa ja jannu nauraa partaansa...


      • S+M=forewer
        viriilimiäs kirjoitti:

        hei mutta tällaisia ajatuksia niillä teidän sivusuhteilevilla ukkokullilla on, ettekö ukso? Ja te vaan jaksatte kamppailla ukosta? Vai luuletteko että ukkonne on kumin kanssa rakastellut, ja ollut kiltti? Ei kuulkaa, himosta kalu pystyssä se on jo töistä kiilto silmissä ajanut toisen naisen luokse, siinä ei ole tullut vaimo mieleen muuta kuin vitutuksena parkuvan tenavan kanssa kotona odottamassa. SItten kun on saanut helpotusta, ja ehkä ei vaan seksiä, vaan monelle miehelle päivän parhaat hetket naisen kanssa jota rakastaa, jaksaa mennä kotiin jossa vaimo jota ei vaan rakasta,odottaa. Luullen, että kaikki on hyvin.
        Olen sitä mieltä, että vaimot jotka eivät aisti eivätkä huomaa miehestään näitä merkkejä, ovat liian etäisiä ja kylmettyneitä, siinä ovat sitten itse myös syypää kun mies lähtee toisen naisen luokse. Näin minulle kertoi minun ukkomieskulta. Vaimo on todella aistimaton, huomaamaton, ajattelee itseään. Ja mies oli niin ihanan tunteellinen, aistikas, herkkä, viisas, ihana keskustelukumppani, hulluttelija niinkuin minä, vaimo niin järkipää että miestä suorasaan oksetti vaimon järkevyys,,,,raha-asiosta harrastuksiin saakka. No, voi vain sitten kuvitella miten sängyssä menee,,,,sekin ei todella tyydyttänyt miestä, ja nyt ei ollut kyse että mies ei olisi ollut hyvä rakastelemaan. Joskus vaan eivät kemiat enää pelaa, ja silloin mies alkaa himota toista, sitten kun huomaa miten ihana toinen nainen voi olla on se menoa. Tie miehen sydämeen ei käy vatsan kautta, vaan hieman alempaa....rakkaat vaimot. Se seksikin voi olla toisen kanssa nautinnollisempaa, niinkuin on miehissäkin eroja. Ja kun siihen yhdistyy tunteet, on se menoa. Sinä et vaimona ollut tarpeeksi, etkä tule sitä enää olemaan niin kauan kuin mies on viriili.

        Lissu jatkaa ja jatkaa... Voi mikä lehmä!!!


    • Been there

      Ja jonkun vuoden päästä kohtaat taas sen oikean...

      • ap

        Eihän sitä tiedä, mutta sen vuoksiko pitäisi jäädä tähän rakkaudettomaan parisuhteeseen?


      • Been there
        ap kirjoitti:

        Eihän sitä tiedä, mutta sen vuoksiko pitäisi jäädä tähän rakkaudettomaan parisuhteeseen?

        Rakkaudettomaan parisuhteeseen ei pidä jäädä, mutta pitäisikö katsoa peiliin? Mikä siitä parisuhteesta sen rakkauden hävitti vai oliko sitä alunperinkään? Muuten käy helposti niin, että olet jonkun vuoden päästä taas samassa tilanteessa parkumassa, kun olet niin säälittävässä rakkaudettomassa parisuhteessa.


      • seli seli itelles
        ap kirjoitti:

        Eihän sitä tiedä, mutta sen vuoksiko pitäisi jäädä tähän rakkaudettomaan parisuhteeseen?

        Katos kun EI tarvi jäädä mihinkään suhteeseen, ei se eroaminen niin vaikeaa ole, paitsi sinulle itsellesi. Et malta päästää vapaalle avokkiasi, ja silti haluat pitää sen toisen myös, tämähän on perimmäinen totuus eikö totta?

        Sallisin sinun itsesi tulla petetyksi ja kokevan joskus miltä se oikein tuntuu...ei miltään niinkö?
        Älä luule itsestäsi liikoja että murskaisit ketään, aika iso ego sulla.
        Avokkisi voi hetken olla tolaltaan mutta löytää tasapainonsa nopeammin kuin uskotkaan, koska sellaisia me naiset olemme.


      • avokki myös
        ap kirjoitti:

        Eihän sitä tiedä, mutta sen vuoksiko pitäisi jäädä tähän rakkaudettomaan parisuhteeseen?

        Ei rakkaudettomanta parisuhdetta pidä jatkaa,mutta ennen kuin teet ratkaisusi mieti mikä sen suhteenne on muuttanut,sillä uskon että olet ollut myös kerran rakastunut avokkiisi,onko siinä vielä mahdollista korjata jotain,jos ei tee ratkaisusi sillä kaksoiselämä vie teiltä kaikilta hermot,ehkä avokkisi on myös vaistonut pettämisesi muttei ole niistä halunut vielä puhua, ehkä hänkin miettii omalta osaltaan ratkaisua ,joka ei ole varmastikaan kellekään helppo.Ei pidä kuitenkaan tuhota teidän kaikkien elämää elämällä suhteessa josta puuttuu kaikkein tärkein eli rakkaus.


      • Susse-70
        ap kirjoitti:

        Eihän sitä tiedä, mutta sen vuoksiko pitäisi jäädä tähän rakkaudettomaan parisuhteeseen?

        Ei kannata jäädä,koska se "syö" ja kalvaa sinut sisältä...suosittelen jättämään avokin!!!Se on loppupeleissä molemmille parhaaksi!!Tsemppii sulle!!!


    • hh

      Tekisit virheen jäädessäsi vanhaan suhteeseen. Se olisi väärin myös nykyistä kumppaniasi kohtaan. Ei hän haluaisi, että olisit hänen kanssaan vain säälistä, ei kukaan haluaisi. Olisitte molemmat vuosien päästä vanhoina vain katkeria. Päästä avokkisi menemään, jotta hänkin voi ajan saatossa löytää uuden, sopivamman kumppanin. Kyllä hän toipuu erosta, vaikka se tulee olemaankin vaikeaa. Onko sinun kerrottava hänelle että olet jo pettänyt häntä? Suhteenne päättyessä sillä ei olisi enää merkitystä.

      • ap

        Joo, ehkei pettämisestä tarvitsisi kertoa. Mutta miten selitän, ettei parisuhdeterapiat sun muut auta pelastamaan liittoamme, koska olen rakastunut toiseen? En halua edes neuvotella, hän taitaa aavistaa siitä, että on tullut petetyksi. Paskamainen homma, ei tällaista voi ennustaa tapahtuvaksi omalle kohdalleen.


      • sweet-girl30
        ap kirjoitti:

        Joo, ehkei pettämisestä tarvitsisi kertoa. Mutta miten selitän, ettei parisuhdeterapiat sun muut auta pelastamaan liittoamme, koska olen rakastunut toiseen? En halua edes neuvotella, hän taitaa aavistaa siitä, että on tullut petetyksi. Paskamainen homma, ei tällaista voi ennustaa tapahtuvaksi omalle kohdalleen.

        hehe ei voi ennustaa omalle kohdalleen?? no ei kai sua kukaan väkisi raiskannut tai pakottanut pettämään ase ohimolla, eiköhän se ollu sun oma valintas. Me aikuiset ihmiset jotka erottaa oikeat ja väärät teot nyt ollaan vastuussa itse teoistamme, turhan yrittää löytää syntipukkia tai syyttää rakkaudetonta liittoa.Kaiken voi hoitaa oikeasti fiksusti ja siististi eikä heiluttaa niitä kikuleitaan ennenkun vanha suhde on loppuun eletty ja hoidettu. Sinä elät petturileima otsassas lopun elämäsi... jokainen tuleva kumppanisi toivoo tietävänsä millaisen ihmisen kanssa on.
        oot oikea petturi ja et tiedä rakkaudesta mitään, en ymmärrä miten epätoivoinen se sun uus on kun se sut huolii, jonkun toisen naisen jämät ennenku suhde edes päättynyt niin hän jo ottamassa sua vastaan! Itse olet soppasi keittänyt eli nyt vaan ole mies ja käytä hiukan selkärankaas, jos yhtään ole jäljellä.
        Itse tulin petetyksi 3 vuoden ajan kokoajan..
        En hyväksy missään tapauksessa ja kyllä mä haluisin tietää millaisen ihmisen kanssa oikein elin ne vuodet, se autto minut löytämään tien parempaan onneen koska jokainen ihminen on sen arvoinen. Koska kukaan petturi ei oikeasti ansaitse oikeaa onnea. he tarvii ammattiapua ennenku edes voisi ajatella mitään uusia parisuhteita. Terve ihminen ei petä! Jos on tarve siihen,pönkittää heikkoa itsetuntoaan, niin kaikki ei ole silloin hyvin parisuhteessa, korvienvälissä tai kommuunikoinissa teidän välillä!
        Totuus vapauttaa sinut!
        Toivottavasti exäsi löytää paremman miehen itselleen, sitten kun on valmis taas luottamaan toiseen ihmiseen! Anna hänen mennä ja mahdollisuus siihen, et ole ansainnut häntä! Hän itkee hetken kunnes tajuaa ettet ollut oikea mies!


      • vanha leskirouva.
        ap kirjoitti:

        Joo, ehkei pettämisestä tarvitsisi kertoa. Mutta miten selitän, ettei parisuhdeterapiat sun muut auta pelastamaan liittoamme, koska olen rakastunut toiseen? En halua edes neuvotella, hän taitaa aavistaa siitä, että on tullut petetyksi. Paskamainen homma, ei tällaista voi ennustaa tapahtuvaksi omalle kohdalleen.

        Jätä kertomatta pettäminen ja jätä kertomatta toinen nainen. Suhteenne on vain tullut tiensä päähän mutta tietysti jos hän kysyy toisesta naisesta niin ole siinä kohtaa Mies ja tunnusta toisen naisen olemassaolo.
        Onnea!


    • qwerty

      Sinun vain täytyy kertoa avopuolisollesi, ei ole muuta vaihtoehtoa. Ajattele asiaa näin, puolisosi on päättänyt elää elämänsä ihmisen kanssa joka on uskollinen, rakastaa ja suojelee häntä, ainakin kuvittelisin että suurin osa meistä naisista haluaa tätä mieheltään, ja jo siksi sinun täytyy kertoa, ettei hän ns. tuhlaa elmäänsä sellaisen ihmisen kanssa joka ei ole sitä mitä hän on luullut.

      Asian voi kertoa asiallisesti ja pitää mielessä se että puolisollasi on täysi oikeus hermostua ja kysyä mitä tahansa. Kenekään ihmisen kanssa ei pidä olla säälistä, se ei ole oikein hänelle eikä sinullekaan. Voit esim pitää huolen että sinulla on asunto valmiina minne menet jos hän haluaa että menet heti pois hänen silmistään.

      • ap

        Tuo on totta, minustakin tuntuu että avokki ansaitsee löytää sen oikean, mutta hän asuu omistamassani talossa, hän on se jonka pitäisi lähteä kylmään yöhön. Pommin pudottaminen olisi helpompaa jos hän yhtään aavistaisi ettei suhteemme ole kunnossa, hän ei ole ollut kiinnostunut seksistä pitkään aikaan ja elää arkea talossani onnellisena kuin kämppis.

        Tätä vaan nyt lykkää ja lykkää kun hänellä ei ole hajuakaan ongelmistamme, eikä valmiina paikkaa minne mennä kokoamaan itsensä.


      • Ota härkää sarvista
        ap kirjoitti:

        Tuo on totta, minustakin tuntuu että avokki ansaitsee löytää sen oikean, mutta hän asuu omistamassani talossa, hän on se jonka pitäisi lähteä kylmään yöhön. Pommin pudottaminen olisi helpompaa jos hän yhtään aavistaisi ettei suhteemme ole kunnossa, hän ei ole ollut kiinnostunut seksistä pitkään aikaan ja elää arkea talossani onnellisena kuin kämppis.

        Tätä vaan nyt lykkää ja lykkää kun hänellä ei ole hajuakaan ongelmistamme, eikä valmiina paikkaa minne mennä kokoamaan itsensä.

        Nuo taloudelliset seikat ovat kuitenkin vain järjestelykysymyksiä, ei syitä jäädä rakkaudettomaan liittoon. Ei kai tuossa vaiheessa enää olla varsinaisesti hevosen selässä, eli ei kai hänen tarvitsisikaan lähteä samalta seisomalta kun saat asiasi kerrottua? Ole tukena ja auta asunnon hankinnassa, ja ole myös ystävänä hänelle kunnes pääsee jaloilleen. En usko, että se uusi rakastamasi nainen ei sitä ymmärtäisi. Eikä kai nykyinen avokkikaan mikään holhottava ole?


      • ap
        Ota härkää sarvista kirjoitti:

        Nuo taloudelliset seikat ovat kuitenkin vain järjestelykysymyksiä, ei syitä jäädä rakkaudettomaan liittoon. Ei kai tuossa vaiheessa enää olla varsinaisesti hevosen selässä, eli ei kai hänen tarvitsisikaan lähteä samalta seisomalta kun saat asiasi kerrottua? Ole tukena ja auta asunnon hankinnassa, ja ole myös ystävänä hänelle kunnes pääsee jaloilleen. En usko, että se uusi rakastamasi nainen ei sitä ymmärtäisi. Eikä kai nykyinen avokkikaan mikään holhottava ole?

        Joo, mun pitää vaan kestää ne tunnemyrskyt ja raivo saman katon alla. Mutta se on ihan oikein. Rakkaani on ymmärtäväinen ja antanut aikaa, eikä edes mustasukkainen, mikä osaltaan sai minut lykkäämään välttämätöntä. En nyt syyllistä häntä, mutta ollaan aika pehmoja molemmat.


      • Ota härkää sarvista
        ap kirjoitti:

        Joo, mun pitää vaan kestää ne tunnemyrskyt ja raivo saman katon alla. Mutta se on ihan oikein. Rakkaani on ymmärtäväinen ja antanut aikaa, eikä edes mustasukkainen, mikä osaltaan sai minut lykkäämään välttämätöntä. En nyt syyllistä häntä, mutta ollaan aika pehmoja molemmat.

        Älä kuitenkaan odotuta rakastasi liian pitkään, sillä jos häneltä katoaa usko, jotain tunteestanne voi särkyä... Ei ole arvokkaampaa kuin vaalia rakkautta.


      • Olet sokea
        ap kirjoitti:

        Joo, mun pitää vaan kestää ne tunnemyrskyt ja raivo saman katon alla. Mutta se on ihan oikein. Rakkaani on ymmärtäväinen ja antanut aikaa, eikä edes mustasukkainen, mikä osaltaan sai minut lykkäämään välttämätöntä. En nyt syyllistä häntä, mutta ollaan aika pehmoja molemmat.

        Rakkaallasi on toinen mies.


      • puunkarahka
        Ota härkää sarvista kirjoitti:

        Älä kuitenkaan odotuta rakastasi liian pitkään, sillä jos häneltä katoaa usko, jotain tunteestanne voi särkyä... Ei ole arvokkaampaa kuin vaalia rakkautta.

        Olen aivan äimistynyt tästä hyysäämisen ja jeesustelun määrästä.

        Siis mies pettää avokkiaan sen minkä kerkiää uuden kumppaniehdokkaan kanssa, ja miehen suunnilleen suurin ongelma on se tuska, että pitäisi ihan oikeasti ehkä puhua tottakin välillä ihmiselle, kuka asuu samassa kodissa ja kuka ilmeisesti luulee miestä vielä kumppanikseen.

        Ei h-vetti. Mitä enemmän tätä ketjua lukee, sitä enemmän näyttää siltä, että tämä nykyinen nuorten aikuisten sukupolvi on varsinaista pilalle lellittyjen nirppanokkien sukupolvi, keille on aivan ylivoimaista puhua totta ja ottaa vastuuta teoistaan.

        Näinkö hiton tavallinen pikkujuttu pettäminen tosiaan on? Eikö rehellisyys ja luotettavuus enää oikein paina missään? Sitä vaan jeesustellaan siitä, miten rakkaus ei katso rajoja tmv.

        Kun aikuinen ihminen menee toheloimaan, tietoisesti ja tahallaan, niin eikö mitä. Johan on kaikenlaiset kukkahattutädit silittämässä päätä. Jumaliste. Ja sitten ihmetellään, miksi sinkkuja on niin paljon?!


      • kaikkea sitä on
        puunkarahka kirjoitti:

        Olen aivan äimistynyt tästä hyysäämisen ja jeesustelun määrästä.

        Siis mies pettää avokkiaan sen minkä kerkiää uuden kumppaniehdokkaan kanssa, ja miehen suunnilleen suurin ongelma on se tuska, että pitäisi ihan oikeasti ehkä puhua tottakin välillä ihmiselle, kuka asuu samassa kodissa ja kuka ilmeisesti luulee miestä vielä kumppanikseen.

        Ei h-vetti. Mitä enemmän tätä ketjua lukee, sitä enemmän näyttää siltä, että tämä nykyinen nuorten aikuisten sukupolvi on varsinaista pilalle lellittyjen nirppanokkien sukupolvi, keille on aivan ylivoimaista puhua totta ja ottaa vastuuta teoistaan.

        Näinkö hiton tavallinen pikkujuttu pettäminen tosiaan on? Eikö rehellisyys ja luotettavuus enää oikein paina missään? Sitä vaan jeesustellaan siitä, miten rakkaus ei katso rajoja tmv.

        Kun aikuinen ihminen menee toheloimaan, tietoisesti ja tahallaan, niin eikö mitä. Johan on kaikenlaiset kukkahattutädit silittämässä päätä. Jumaliste. Ja sitten ihmetellään, miksi sinkkuja on niin paljon?!

        Niinpä! Mutta on nuo tavat vanhemmatkin sukupolvet oppineet. Taidetaan katsella sen verran paljon Kauniita ja Rohkeita, että ei enää osata erottaa tarua totuudesta ja tehdäänkin tarusta totta.


      • puunkarahka
        kaikkea sitä on kirjoitti:

        Niinpä! Mutta on nuo tavat vanhemmatkin sukupolvet oppineet. Taidetaan katsella sen verran paljon Kauniita ja Rohkeita, että ei enää osata erottaa tarua totuudesta ja tehdäänkin tarusta totta.

        On varmasti vanhemmissakin sukupolvissa tuota. Minusta ainakin vaan tuntuu ja näyttää siltä, että nykyaikana, kun tuota yksilöllisyyttä ja nautintoja on korostettu niin paljon, liikaa, niin siitä on seurannut mm. että
        - naisten alkoholinkäyttö on lisääntynyt ed. vuosikymmeninä selvästi, samoin kuin tupakointi
        - yksinhuoltajien määrä on kasvanut vuodesta 1990 kolmanneksen
        - pettämisen yleisyys lienee molemmilla sukupuolilla siinä 30% luokkaa

        Kyllä jotakin liikehdintää on täytynyt tapahtua myös siinä, minkälaisen arvostelukyvyn josko minkäänlaisen saattelemina ihmiset toimivat tänä päivänä. Olen täällä jo muutamaan kertaan ihmetellyt sitä, että täällä Suomi24:ssä todella monilla miehillä lukee ihannenaisen kriteereissä "alkoholinkäyttö - kyllä, joskus". On siis ihanteellista, että nainen juo alkoholia.

        Ei kyllä mikään ihme, jos tämä päihtynyt kansa törttöilee ja perseilee. Siitä sitten seuraa, että pettäminen yms. pelaaminen ja keinottelu yleistyy, jolloin taas siitä, että se on niin yleistä, muodostuu yksi lisäinnoke toimia niin.

        Vaikuttaa siltä, että ennen seuranhakuilmoituksissakin korostettiin luotettavuutta ja rehellisyyttä. Nyt ne ovat lähinnä täytesanoja. Nyt haetaan biletysseuraa, muodollisuuksia (tittelit, tilipussin koko, seksikumppanien lukumäärä), pelkkiä nautintoja joista ei haluta kuitenkaan ottaa vastuuta ja draamaa.


      • puunkarahka
        puunkarahka kirjoitti:

        On varmasti vanhemmissakin sukupolvissa tuota. Minusta ainakin vaan tuntuu ja näyttää siltä, että nykyaikana, kun tuota yksilöllisyyttä ja nautintoja on korostettu niin paljon, liikaa, niin siitä on seurannut mm. että
        - naisten alkoholinkäyttö on lisääntynyt ed. vuosikymmeninä selvästi, samoin kuin tupakointi
        - yksinhuoltajien määrä on kasvanut vuodesta 1990 kolmanneksen
        - pettämisen yleisyys lienee molemmilla sukupuolilla siinä 30% luokkaa

        Kyllä jotakin liikehdintää on täytynyt tapahtua myös siinä, minkälaisen arvostelukyvyn josko minkäänlaisen saattelemina ihmiset toimivat tänä päivänä. Olen täällä jo muutamaan kertaan ihmetellyt sitä, että täällä Suomi24:ssä todella monilla miehillä lukee ihannenaisen kriteereissä "alkoholinkäyttö - kyllä, joskus". On siis ihanteellista, että nainen juo alkoholia.

        Ei kyllä mikään ihme, jos tämä päihtynyt kansa törttöilee ja perseilee. Siitä sitten seuraa, että pettäminen yms. pelaaminen ja keinottelu yleistyy, jolloin taas siitä, että se on niin yleistä, muodostuu yksi lisäinnoke toimia niin.

        Vaikuttaa siltä, että ennen seuranhakuilmoituksissakin korostettiin luotettavuutta ja rehellisyyttä. Nyt ne ovat lähinnä täytesanoja. Nyt haetaan biletysseuraa, muodollisuuksia (tittelit, tilipussin koko, seksikumppanien lukumäärä), pelkkiä nautintoja joista ei haluta kuitenkaan ottaa vastuuta ja draamaa.

        Jos ajattelee, että puolet liitoista hajoaa, yksinhuoltajien määrä kasvaa, alkoholisairaudet ovat työikäisten miesten ykköskuolemansyy, alkoholinkäyttö ja tupaoinnin yleisyys kasvaa naisilla, niin uskaltaisin sanoa, että kyllä jossakin luulisi olevan parantamisen varaa.

        Ovatko nämä asiat sellaisia, joita todella halutaan?

        Enkä todellakaan tarkoita sitä, ettei elämästä saisi nauttia. Jo se, että olisi selkärankaa edes maksaa niistä ja ottaa vastuu valinnoistaan, olisi ihan hiton iso asia. Mutta ei. Kuten tämänkin ketjun aloittaja: on jo hypännyt seuraavaan suhteeseen luopumatta sitä ennen yhtään mistään, ja nyt on ihan hirveät pähkäilyt, kun EI TIEDÄ, pitäisikö vaihteeksi vaikka "vähän" luopuakin jostakin ja ottaa vastuuta. Sitten vielä kysyy, että pitäisikö jäädä säälistä suhteeseen.

        Niin munaton sälli, että oksat pois. Mutta näitä tarinoitahan näkee täällä lähes viikottain.

        Tyypillinen esimerkki ahneudesta. Halutaan kaikki ja sitten kun tulee maksupäivä, tullaan tänne ruikuttamaan ja kaiken muun pahan päälle vieläpä saadaan kaikenlaisia päähänsilittelyjä.


      • Dirlandaa....
        Olet sokea kirjoitti:

        Rakkaallasi on toinen mies.

        Niin se minunkin mieheni kuvittelee, etten minä tiedä että hän edelleen jatkaa pikkusutturansa kanssa peliään... Hah, tiedän kyllä, mutta mieheni ei tiedäkään, että minulla on ihan oma pikkumussukka lohduttamassa petettyä vaimoa. Ja pikkukakkosen on ihan turha odottaa eroa, tilannehan on minulle mitä parhain: seksiä omalta salamussukalta ja tietysti myös siltä omalta mieheltä.


    • qwerty

      Ja jo senkin takia kannattaa kertoa ajoissa (en tosin tiedä minkä ikäisiä olette) jos hän jonain päivänä haaveilee lapsien hankkimisesta niin siihen on naisilla vain rajallinen aika, toisin kuin miehillä. Hän on voinnut kuvitella että on jo löytänyt sen kenen kanssa ne hankkii ja nyt joutuu ns. aloittamaan etsinnän alusta. On hyvä että ajoissa tietää millainen mies on ja onko mies sellainen minkä haluaa lapsilleen isäksi.

    • mietiskelevä mies

      Olin samanlaisessa tilanteessa. Rakastin toista jo ennen avovaimoani mutta tulin torjutuksi. Otin avovaimoni ns. laastariksi. Uskoin että oppisin rakastamaan häntä koska hän rakastaa minua. Nyt tuntuu siltä että tein virheen. Ei rakkaus tule odottamalla tai käskemällä.

      • ap

        Minä en uskonut enää rakkauteen niin otin naisen jonka kanssa oli ihan mukava olla, hän rakastaa minua, mutta omat tunteet on jotain kiintymyksen ja kaveruuden tasoa . Rakastuminen toiseen oli viedä tajun kun se iski niin kovaa. Tuntuu pahalta että nyt aivan varmasti avokki tulee tuntemaan itsensä arvottomaksi ja huonoksi, ei hän sitä ole, minä en vain ole hänelle se oikea.


      • qwerty
        ap kirjoitti:

        Minä en uskonut enää rakkauteen niin otin naisen jonka kanssa oli ihan mukava olla, hän rakastaa minua, mutta omat tunteet on jotain kiintymyksen ja kaveruuden tasoa . Rakastuminen toiseen oli viedä tajun kun se iski niin kovaa. Tuntuu pahalta että nyt aivan varmasti avokki tulee tuntemaan itsensä arvottomaksi ja huonoksi, ei hän sitä ole, minä en vain ole hänelle se oikea.

        puolisosi ei pakolta tunne itseään arvottomaksi tai huonoksi jos kerrot asian hienotunteisesti, etkä kerro että olet säälistä ollut hänen kanssaan. Kerro asia totuuden mukaisesti, mutta älä kerro asiaa niin että hän saisi sellaisen kuvan että ei olisi hyvä ihminen. Voit kertoa että hän ansaitsee miehen joka on hänen arvoisensa, kuinka et ole osannut omasta mielestäsi olla sellainen mies ja tuottaisit hänelle pettymyksen jos jatkaisitte yhdessä.

        Mieti sanat valmiiksi, ja vaikka hän hermostuisi ja haukkuisi sinua, älä missään nimessä hermostu takaisin, syytä kaikesta vain itseäsi (kuulostaa kamalalta, tiedän) sillä uskon että myöhemmin kun hän sitten asiaa ajattelee, hän ajattelee että vaikka hän jätti minut ja teki väärin, niin hän ei ikinä sanonut minusta mitään pahaa.


      • asdrtyikm

        Juuri kuten minä. Paitsi että kysymyksessä ovat vielä pari työkaveriani, ja minut torjuttiin yli 20 v sitten.
        Minulla on nyt pari aikuista lasta mutta työkaverini vaivaa ajatuksiani vieläkin, vaikka hän on toisen työkaverin kanssa naimisissa. Ja tuo nainen on jonkin verran alkanut kiinnostua minustakin nyt pitkän ajan jälkeen. Hän on kuitenkin kilttiä laatua (luullakseni). Nykyinen ja ainut vaimoni on melko ilkeäluonteinen. En ole häntä koskaan rakastanut, mutta halusin lapsia aikanaan.


      • pian..
        ap kirjoitti:

        Minä en uskonut enää rakkauteen niin otin naisen jonka kanssa oli ihan mukava olla, hän rakastaa minua, mutta omat tunteet on jotain kiintymyksen ja kaveruuden tasoa . Rakastuminen toiseen oli viedä tajun kun se iski niin kovaa. Tuntuu pahalta että nyt aivan varmasti avokki tulee tuntemaan itsensä arvottomaksi ja huonoksi, ei hän sitä ole, minä en vain ole hänelle se oikea.

        Avokkisi löytää paremman, kerro vain ajoissa että et ollut tarpeeksi hyvä hänelle !


      • anspa
        qwerty kirjoitti:

        puolisosi ei pakolta tunne itseään arvottomaksi tai huonoksi jos kerrot asian hienotunteisesti, etkä kerro että olet säälistä ollut hänen kanssaan. Kerro asia totuuden mukaisesti, mutta älä kerro asiaa niin että hän saisi sellaisen kuvan että ei olisi hyvä ihminen. Voit kertoa että hän ansaitsee miehen joka on hänen arvoisensa, kuinka et ole osannut omasta mielestäsi olla sellainen mies ja tuottaisit hänelle pettymyksen jos jatkaisitte yhdessä.

        Mieti sanat valmiiksi, ja vaikka hän hermostuisi ja haukkuisi sinua, älä missään nimessä hermostu takaisin, syytä kaikesta vain itseäsi (kuulostaa kamalalta, tiedän) sillä uskon että myöhemmin kun hän sitten asiaa ajattelee, hän ajattelee että vaikka hän jätti minut ja teki väärin, niin hän ei ikinä sanonut minusta mitään pahaa.

        Erittäin hyvin sanottu, qwerty !! Ja ap, jos rakastat kaveritasolla avokkiasi, tee hänen itsetunnolleen se palvelus että syytät itseäsi.. En usko että se vaikuttaa suhun niin paljon, kun häneen. Ja kerro että rakastat häntä, mutta et ole rakasTUNUT.


      • sanonpahan vain...
        ap kirjoitti:

        Minä en uskonut enää rakkauteen niin otin naisen jonka kanssa oli ihan mukava olla, hän rakastaa minua, mutta omat tunteet on jotain kiintymyksen ja kaveruuden tasoa . Rakastuminen toiseen oli viedä tajun kun se iski niin kovaa. Tuntuu pahalta että nyt aivan varmasti avokki tulee tuntemaan itsensä arvottomaksi ja huonoksi, ei hän sitä ole, minä en vain ole hänelle se oikea.

        Rakastuminen on väliaikainen tila eikä se aina johda rakastamiseen. Oletko varma että uusi nainen todella on se, jonka vierellä pysyt aina, sittenkin kun rakastumisen tunne jää taakse ja elämästä tulee arkisempaa?

        Tulitko muuten ajatelleeksi sitä, että pettäminen ei myöskään ole todellakaan se kaunein ja luottamusta herättävin aloitus uudelle parisuhteelle? Sitten kun alkaa uudessa suhteessa tulla huonoja hetkiä (ja usko kuule niitä tulee, ei me missään elokuvissa eletä missä kaikki päättyy aina onnellisesti), niin mikä estää sinua taas etsimästä "parempaa"?

        Mutta soppasi olet jo keittänyt kun menit pettämään. En voi sanoa kauheasti kunnioittavani ihmisiä, jotka eivät kykene rehellisesti lopettamaan parisuhdetta rakastuessaan toiseen, vaan sen sijaan pettävät ja sitten pudottavat pommin, kuten sanoit. Lähipiirissäni olen seurannut erästä tätä ikuista kaavaa toteuttavaa ihmistä ja välillä vähän säälittää, kun aina sama kuvio... Aina kun tulee ongelmia, "rakastutaan", petetään, sitten parin vuoden päästä tajutaan, "ups, tää on ihan yhtä kuraa kuin aina kaikki muutkin, etsinpäs paremman..." Ja loput voikin arvata.

        Ja se vielä, että pelkäät "murskaavasi" hänet, pah. Oikeasti pelkäät omaa pahaa mieltä ja oloasi ja niiden sietämistä kertomisen jälkeen, koska olet itsekeskeinen ihminen. Ei sinua oikeasti tässä vaiheessa edes liikuta avopuolisosi tunteet, haluat vaan uuden akan kuvioihin ja vanhan äkkiä pois tieltä.

        Mutta siinä olet oikeassa, että sinun pitää päästää nykyinen avopuolisosi menemään ja löytämään ihminen, joka häntä oikeasti rakastaa. Ole mies ja kerro.


      • juuri niin
        sanonpahan vain... kirjoitti:

        Rakastuminen on väliaikainen tila eikä se aina johda rakastamiseen. Oletko varma että uusi nainen todella on se, jonka vierellä pysyt aina, sittenkin kun rakastumisen tunne jää taakse ja elämästä tulee arkisempaa?

        Tulitko muuten ajatelleeksi sitä, että pettäminen ei myöskään ole todellakaan se kaunein ja luottamusta herättävin aloitus uudelle parisuhteelle? Sitten kun alkaa uudessa suhteessa tulla huonoja hetkiä (ja usko kuule niitä tulee, ei me missään elokuvissa eletä missä kaikki päättyy aina onnellisesti), niin mikä estää sinua taas etsimästä "parempaa"?

        Mutta soppasi olet jo keittänyt kun menit pettämään. En voi sanoa kauheasti kunnioittavani ihmisiä, jotka eivät kykene rehellisesti lopettamaan parisuhdetta rakastuessaan toiseen, vaan sen sijaan pettävät ja sitten pudottavat pommin, kuten sanoit. Lähipiirissäni olen seurannut erästä tätä ikuista kaavaa toteuttavaa ihmistä ja välillä vähän säälittää, kun aina sama kuvio... Aina kun tulee ongelmia, "rakastutaan", petetään, sitten parin vuoden päästä tajutaan, "ups, tää on ihan yhtä kuraa kuin aina kaikki muutkin, etsinpäs paremman..." Ja loput voikin arvata.

        Ja se vielä, että pelkäät "murskaavasi" hänet, pah. Oikeasti pelkäät omaa pahaa mieltä ja oloasi ja niiden sietämistä kertomisen jälkeen, koska olet itsekeskeinen ihminen. Ei sinua oikeasti tässä vaiheessa edes liikuta avopuolisosi tunteet, haluat vaan uuden akan kuvioihin ja vanhan äkkiä pois tieltä.

        Mutta siinä olet oikeassa, että sinun pitää päästää nykyinen avopuolisosi menemään ja löytämään ihminen, joka häntä oikeasti rakastaa. Ole mies ja kerro.

        Olipa hyvin sanottu! Juuri noin asia on. Pettäjää ei todellakaan liikuta puolison tunteet, muutenhan hän ei pettäisi ollenkaan! Salasuhteessa eläminen on jännittävää ja piristävää, mutta arki astuu kuvioihin siinä vaiheessa kun suhteesta tuleekin todellista. Naisen halukkuus on useimmiten kytköksissä parisuhteen toimivuuteen ja onnellisuuteen. Turha kuvitella että nykyinen avokkisi elää onnellisena suhteessanne. Miehet kuvittelevat hyvin usein että naiset eivät seksistä välitä. Totuus on kuitenkin että avokkisi ei välitä seksistä sinun kanssasi ja siihen on syynä suhteenne toimimattomuus eikä se ole yksin kumppanisi vika. Kannattaa jo tässä vaiheessa katsoa peiliin ja tutkiskella myös omia vikoja, koska todennäköisesti kannat ne mukanasi myös seuraavaan parisuhteeseen. On aika naiivia kuvitella että tämä uusi nainen on se elämäsi rakkaus ennen kuin olet päivääkään elänyt arkea hänen kanssaan. Juhla ja arki ovat niin kaksi eri asiaa, ja se todellinen rakkaus mitataan vasta arjen keskellä kaikkine elämän taakkoineen. Tuntuu siltä että et tiedä edes mitä rakkaus oikeasti on. Ei se ole sama asia kuin ihastuminen. Ihastua voi hyvin helposti ja hyvin moniin ihmisiin ja ihastusta pitävät yllä satunnaiset tapaamiset ja satunnainen seksi. Ihastumisvaiheeseen kuuluu toisen "palvominen", puolin ja toisin. Mitäs sitten kun arjen astuessa kuvioihin uusi kumppanisi ei olekaan täydellinen? Palaat jälleen vanhoihin tapoihisi ja alat elää parisuhteessa samalla tavalla kuin tälläkin hetkellä. Ja hetken kuluttua sinulla on jälleen haluton kumppani kotona...


      • äimänkäkenä

        Teit todella enemmän kuin väärin ottaessasi avovaimosi vain laastariksi,ajattelit vain itseäsi ja tuhosit teidän molempien elämän,ja nyt sinusta tuntuu että teit virheen, yritäpä asettua sen toisen ihmisen asemaan, miltä tuntuu jos joku ottaa sinut vain laastariksi.Ehkä joudut sen kerran vielä kohtaamaakin.


      • toinen mahdollisuus

        Jos tunnet tulleesi torjutuksi, yritä uudelleen. Kaikki riskit kannattaa ottaa.
        Olen nainen, joka väärinkäsityksen takia toimi typerästi ja rakkaallani on nyt toinen nainen, joka taitaa olla laastari.
        Jos saisin toisen tilaisuuden.....


      • Pappatunturi
        toinen mahdollisuus kirjoitti:

        Jos tunnet tulleesi torjutuksi, yritä uudelleen. Kaikki riskit kannattaa ottaa.
        Olen nainen, joka väärinkäsityksen takia toimi typerästi ja rakkaallani on nyt toinen nainen, joka taitaa olla laastari.
        Jos saisin toisen tilaisuuden.....

        Mieheni otti ns. riskin. Enkä ole laastari. Menimme viime kuussa avioliittoon, molemminpuolinen rehellisyys ja luottamus toiseen kannattaa aina. Olkaa onnellisia te joilla on se toista kunnioittava avoio/avo-puoliso !!! Elämä voi olla myös ihanaa.


    • Karitapio___

      Pettäminen on väärin mutta joskus käy niin että se oikea löytyy vasta kun on jo suhteessa. Jos oikeasti rakastat tätä toista, älä jätä häntä odottamaan liian pitkäksi aikaa! Vaikka rakkaasi olisi kuinka kärsivällinen, hän voi alkaa jossain kohtaan miettimään mikset pääse avokistasi eroon jos kerran sanot tätä toista rakastavasi. Tekee omat johto päätöksensä eikä haluakkaan olla kanssasi. Ole siis mies äläkä lammas! Sovi rakkaasi kanssa miten aiot toimia ja toimi sovitun mukaisesti. Reiluinta kaikille.

      Säälistä tai velvollisuuden tunnosta ei pidä kenenkään jäädä suhteeseen.

      • Mieki haluun 2 tai 3

        Kyllä se toinen nainen odottaa, kun kerran rakastaa. Mikäs kiire sitä ratkaisua on tehdä, jollei ole aivan varma. Vaimo ei tiedä ja rakkaasi kyllä odottaa. Otat vaan rusinat ja pullat, onnen poika.


      • rusinat ja pulla
        Mieki haluun 2 tai 3 kirjoitti:

        Kyllä se toinen nainen odottaa, kun kerran rakastaa. Mikäs kiire sitä ratkaisua on tehdä, jollei ole aivan varma. Vaimo ei tiedä ja rakkaasi kyllä odottaa. Otat vaan rusinat ja pullat, onnen poika.

        Ai rakas toinen nainen odottaa? Kukaan itseään kunnioittava nainen tai mies ei suostu olemaan määräämättömän kauan varalla! Kynnysmatot ovat asia erikseen. Ja vaikka rakas sanoisikin että odottaa eikä haittaa, loukkaat häntä silti jos odotutat liian pitkään. Nainen alkaa miettimään, etkö rakastakkaan häntä riittävästi kun velvollisuudesta roikut vanhassa suhteessa. Kohta menetät molemmat.


      • loveis alll!!!!!!!!!
        rusinat ja pulla kirjoitti:

        Ai rakas toinen nainen odottaa? Kukaan itseään kunnioittava nainen tai mies ei suostu olemaan määräämättömän kauan varalla! Kynnysmatot ovat asia erikseen. Ja vaikka rakas sanoisikin että odottaa eikä haittaa, loukkaat häntä silti jos odotutat liian pitkään. Nainen alkaa miettimään, etkö rakastakkaan häntä riittävästi kun velvollisuudesta roikut vanhassa suhteessa. Kohta menetät molemmat.

        RUSINAT JA PULLAT: noin se menee, ensnnäkin oli kamalaa myöntää itselleen rakastuneensa varattuun mieheen, mutta vielä enemmän rakastui varattu mies minuun....enkä ollut edes kyllä ensimmäinen salasuhde miehelle. Älkää hzvä ihm,e ihmiset jääkö avioliittoon, josta puuttuu MOLEMMINPUOLINEN rakkaus. On totta, että lasten vuoksi moni yrittää, mutta se on v i t t tumainen olotila kun sydän on toisaalla, moni mies muuten kärsii näin, ja sitten ottavat salasuhteen itselleen.

        Vaimot: päästäkää ja käskekää mzsö salasuhteessa oleva mies pois, koska ei hän sua rakasta. TUhlaat vaan aikaasi miehen kanssa, ja ole varma että voisit saada enemmän paremman sinua rakastavan aikanaan.
        Jokaiselle on oikeus rakastaa, oikein niin että sydäntä särkee.
        Ja toisena naisena oleminen kun rakastaa toista on todella tappavan kiduttavaa, ei kannata jos oplet järkevä nainen odotttaa pitkään, laita mies valitsemaan, sillä tällahän testataan tunteiden aitous. Oikea mies kyllä eroaa,,,,,kertarysäys on parempi kuin tissutella eteenpäin ja valehdella. Jos mies ei ole kuin narsistinen omia tarpeitaan ajatteleva tapapettäjä, hän auliisti taas ottaa vaimon anteeksiannon vastaan ja jatkaa....ja kohta jatkuu sama salameno jonkun toisen kanssa. Tiedän tapauksen tällaisen.


      • katkeralissu
        loveis alll!!!!!!!!! kirjoitti:

        RUSINAT JA PULLAT: noin se menee, ensnnäkin oli kamalaa myöntää itselleen rakastuneensa varattuun mieheen, mutta vielä enemmän rakastui varattu mies minuun....enkä ollut edes kyllä ensimmäinen salasuhde miehelle. Älkää hzvä ihm,e ihmiset jääkö avioliittoon, josta puuttuu MOLEMMINPUOLINEN rakkaus. On totta, että lasten vuoksi moni yrittää, mutta se on v i t t tumainen olotila kun sydän on toisaalla, moni mies muuten kärsii näin, ja sitten ottavat salasuhteen itselleen.

        Vaimot: päästäkää ja käskekää mzsö salasuhteessa oleva mies pois, koska ei hän sua rakasta. TUhlaat vaan aikaasi miehen kanssa, ja ole varma että voisit saada enemmän paremman sinua rakastavan aikanaan.
        Jokaiselle on oikeus rakastaa, oikein niin että sydäntä särkee.
        Ja toisena naisena oleminen kun rakastaa toista on todella tappavan kiduttavaa, ei kannata jos oplet järkevä nainen odotttaa pitkään, laita mies valitsemaan, sillä tällahän testataan tunteiden aitous. Oikea mies kyllä eroaa,,,,,kertarysäys on parempi kuin tissutella eteenpäin ja valehdella. Jos mies ei ole kuin narsistinen omia tarpeitaan ajatteleva tapapettäjä, hän auliisti taas ottaa vaimon anteeksiannon vastaan ja jatkaa....ja kohta jatkuu sama salameno jonkun toisen kanssa. Tiedän tapauksen tällaisen.

        Lissu lissu, tuhlaat aikaasi. Ei sua jaksa..


      • been there...
        Mieki haluun 2 tai 3 kirjoitti:

        Kyllä se toinen nainen odottaa, kun kerran rakastaa. Mikäs kiire sitä ratkaisua on tehdä, jollei ole aivan varma. Vaimo ei tiedä ja rakkaasi kyllä odottaa. Otat vaan rusinat ja pullat, onnen poika.

        Ei se kuule välttämättä odota vaikka kuinka rakastaisi. Olin itse vuoden verran kakkosena miehelle, joka muutti täysin elämäni suunnan. Erosin 16-vuotisesta suhteesta vaikka oli talo, lapsia jne. Mies vaan vetkutti ja vetkutti eroamista vaimostaan vaikka kuinka näin, miten paljon hän minua rakasti. En vaan jaksanut enää elää hänen avioliittonsa kanssa, joten lopetin sen suhteen. Meni kuukauden verran, jonka jälkeen mies tuli luokseni ja sanoi laittaneensa eron vireille. Eli älä laske sen varaan, että rakastunut kakkonen ikuisuutta odottaa.

        Ja mitä tunteisiin tulee, niin ne eivät järkeilemällä ja pakottamalla häviä minnekään. Tämä nykyinen mieheni sanoi yrittäneensä sitä sen kuukauden verran minun lähdettyäni, mutta joutui myöntämään, ettei voi jäädä rakkaudettomaan liittoon, varsinkaan kun kaikki hänen tunteensa ja ajatuksena olivat koko ajan minun luonani.

        Kuuntele sydäntäsi ja toimi sen mukaan. Jos et luota tunteisiisi kun kyse on parisuhteesta, niin missä asiassa sitten luottaisit?!


      • in it
        been there... kirjoitti:

        Ei se kuule välttämättä odota vaikka kuinka rakastaisi. Olin itse vuoden verran kakkosena miehelle, joka muutti täysin elämäni suunnan. Erosin 16-vuotisesta suhteesta vaikka oli talo, lapsia jne. Mies vaan vetkutti ja vetkutti eroamista vaimostaan vaikka kuinka näin, miten paljon hän minua rakasti. En vaan jaksanut enää elää hänen avioliittonsa kanssa, joten lopetin sen suhteen. Meni kuukauden verran, jonka jälkeen mies tuli luokseni ja sanoi laittaneensa eron vireille. Eli älä laske sen varaan, että rakastunut kakkonen ikuisuutta odottaa.

        Ja mitä tunteisiin tulee, niin ne eivät järkeilemällä ja pakottamalla häviä minnekään. Tämä nykyinen mieheni sanoi yrittäneensä sitä sen kuukauden verran minun lähdettyäni, mutta joutui myöntämään, ettei voi jäädä rakkaudettomaan liittoon, varsinkaan kun kaikki hänen tunteensa ja ajatuksena olivat koko ajan minun luonani.

        Kuuntele sydäntäsi ja toimi sen mukaan. Jos et luota tunteisiisi kun kyse on parisuhteesta, niin missä asiassa sitten luottaisit?!

        Ihana kuulla tuollainen tarina! Toivoni heräsi, että viikko sitten jättämäni ukkomies pian tajuaa mitä menetti kieltämällä itseltään rakkauden.


      • dmoore
        in it kirjoitti:

        Ihana kuulla tuollainen tarina! Toivoni heräsi, että viikko sitten jättämäni ukkomies pian tajuaa mitä menetti kieltämällä itseltään rakkauden.

        Minä jätin miehen joka pyristeli itsarilla uhkailevassa exvaimossaan, meni muutama vuosi ja mies otti yhteyden,puhuttiin vuorokausia asiat selviksi,nyt kaik ok. Ja yhdessä.


      • Iso poika jo
        rusinat ja pulla kirjoitti:

        Ai rakas toinen nainen odottaa? Kukaan itseään kunnioittava nainen tai mies ei suostu olemaan määräämättömän kauan varalla! Kynnysmatot ovat asia erikseen. Ja vaikka rakas sanoisikin että odottaa eikä haittaa, loukkaat häntä silti jos odotutat liian pitkään. Nainen alkaa miettimään, etkö rakastakkaan häntä riittävästi kun velvollisuudesta roikut vanhassa suhteessa. Kohta menetät molemmat.

        Minun salarakkaani on ainakin sanonut, että hän odottaa minua ikuisesti.


      • yuyiayfiyaffha
        dmoore kirjoitti:

        Minä jätin miehen joka pyristeli itsarilla uhkailevassa exvaimossaan, meni muutama vuosi ja mies otti yhteyden,puhuttiin vuorokausia asiat selviksi,nyt kaik ok. Ja yhdessä.

        Meillä myös lopulta kaikki hyvin. Meni aikaa mutta kannatti.


    • 16+12

      Ap:lle
      Eiköhän nyt järkesi sano mitä sinun tulee tehdä. Ilmoitat välittömästi asiasta etkä vedätä enää.

    • mietiskelevä mies

      Meidänkin suhdettamme ylläpitää puolisoni rakkaus minuun. Olen kiintynyt häneen mutta en siten kuin tähän toiseen. Tuntuu julmalta jos kerron totuuden mutta nyt tämä on valheessa elämistä.

      • Toinen mahdollisuus

        Sulle mietiskelevä mies:
        Kokeile vielä ottaa yhteyttättä tuohon toiseen.
        Kaikki riskit kannattaa ottaa rakkauden takia.


    • Huhilda

      Nyt roikut itse ja roikotat siippaasi löysässä hirressä. Suosittelen että et vaihtaisi ihan lennossa sihen toiseen vaan annat siipallesi mahdollisuuden etsiä asunto ja sinä lädet jonnekkin sukulaisiin siksi aikaa. Sovi rakkaasi kanssa että hän odottaa ja sinäkin ainakin puoli vuotta ennen kuin alatte yhdessä olemaan. Paras olisi että ette edes näkisi toisianne sinä aikana. Näin selvität omankin pääsi erosta ja tiedät varmati onko tuo toinen sitten se oikea. On avokillesi myös vähemmän katkeroittavaa jos et vaihda vain häntä toiseen. Kerro avokillesi että haluat eron mutta älä sitä että rakastuit toiseen. Sinun on pysyttävä päätöksessäsi. Järjestä nyt ensimmäisenä itsellesi jokin paikka minne menet. Anna avokillesi aikaa tehdä omat järjestelyt ja kerro jollekkin hänen ystävälleen tai läheiselleen että antaa tukea avokillesi.

      • löysää on

        ..MUTTA KUN NÄITÄ LÖYSÄSSÄ HIRRESSÄ ROIKOTETTAVIA VAIMOJA LÖYTYY IHMEEN PALJON:::TÄÄLLÄ HILLUVAT MIESTÄ PUOLUSTAEN:


      • nih..
        löysää on kirjoitti:

        ..MUTTA KUN NÄITÄ LÖYSÄSSÄ HIRRESSÄ ROIKOTETTAVIA VAIMOJA LÖYTYY IHMEEN PALJON:::TÄÄLLÄ HILLUVAT MIESTÄ PUOLUSTAEN:

        ei se joka puolustaa tai luottaa kai väärin tee kuin eniten ehkä itseään kohtaan mutta se joka pettää ja valehtelee satuttaa myös tietoisesti vaikka ei kai tarkoituksellisesti aina muita


      • järjetön ehdotus

        Et kai tosissasi usko että joku onnistuisi toimimaan noin. Mieshän kulkee vaaleanpunaiset lasit päässä ja seksin perässä!


    • aune*

      Sääli on sairautta. Toki parisuhteessa ollaan varmaan enemmän säälistä kuin rakkaudesta. Totuus on kuitenkin se, ettei sinulla ole lopulta muuta vaihtoehtoa kuin erota, vaikka "se oikea" ei sinun eroa jaksaisikaan jäädä odottelemaan.

      Voit edetä niinkin, ettet puhu toisesta mitään. Sanot vain haluavasi eroa. Tai pdemmän kaavan mukaan, alat systemaattisesti valmistelemaan kumppaniasi eroon esim. keskustelemalla suhteestanne. Usein kyllä ihmiset suhtautuvat lopulta paremmin siihen, että heille ollaan rehellisiä. Voi olla sinun kuvittelua (johtuen ahdistuksesta) että nykyinen kumppanisi "murskaantuisi" totuudesta. Mutta saatat olla myös oikeassa. Siksi on tarkoin mietittivä miten kertoo ja mitä.

      Itse en jäänyt rakkaudettomaan ja ahdistavaan parisuhteeseen. Sekoilin vuoden päivät, päätin erota. Ero oli varsin vaikea, mutta välttämätön.

    • rikul.

      Tuntuu tuo sinun tarina niin tutulta, itse olen kamppaillut saman asian kanssa jo pitkän aikaan... aina mietin että huomenna teen sen mutta ei vaan pysty.

      • arpi jää pettämisest

        BE A MAN , älä alistu valehtelemaan ja olemaan luuseri, särkyneestä sydämestä hän aina selviää, mutta valehteleminen ja pettäminen jättää parantumattomat arvet!


      • pakkasmuori55
        arpi jää pettämisest kirjoitti:

        BE A MAN , älä alistu valehtelemaan ja olemaan luuseri, särkyneestä sydämestä hän aina selviää, mutta valehteleminen ja pettäminen jättää parantumattomat arvet!

        Niimpä,miksi valehdella,valheella on lyhyet jäljet sanotaan.


    • .-,---,-n,.

      Minulla kävi alkuksi samoin kuin sinulla. Rakastuin palavasti toiseen mieheen. Silloinen ex-suhteeni oli kuollut pystyyn jo vuosia sitten. Haudoin eroa, mutten uskaltanut toteuttaa sitä, jo lastenkin takia. Tiesin, että ex mies alkaisi rettelöidä heistäkin kaiken muun lisäksi. Sitä en olisi jaksanut.

      Kun tapasin tuon toisen, tein suunnitelman eroa varten. Kaiken piti hoitua vuodessa, mutta vasta kahden vuoden päästä olin vapaa. En alunperinkään eronnut tuon toisen miehen takia, vaan sen takia, että vakisuhteeni oli kuollut. Mielenkiintoisinta oli, että eron jälkeen aloin nähdä tuon toinen miehen täysin eri valossa. Eli hänessä oli sellaisia samanlaisia piirteitä, joita en exässäkään hyväksynyt. Kuten täysi siivoustaidottumuus, järjestelykyvyn puute ja holtiton rahankäyttö. Huomasin, ettei pelkkä rakkaus kanna parisuhdetta eteenpäin. Siinä kävi niin, että puolen vuoden päästä avioerostani erosin myös toisesta miehestä.

      Rakkaasi voi väsyä odottamaan. Tai ehkä sinäkin avioeron jälkeen huomaat, ettei kyse ollutkaan "siitä oikeasta". Ihminen tuppaa rakastumaan vakisuhteessa toiseen vain silloin kun rakkautta ei vakisuhteessa ole ja olisi halukas rakastamaan. Siksi kannattaa erota eikä jäädä epätyydyttävään suhteeseen. Elämä on lyhyt.

    • ei vihreäpää ruohoa

      Useinhan sitä luulee tavanneensa sen oikean, mutta arki ja todellisuus näyttävätkin, että kyse olikin vain omasta haavekuvasta ja unelmista. Kun ihastuminen häviää ja silmät aukeavat tajuaa, että toinen olikin aivan toisenlainen ihminen, jossa hyvien puolien lisäksi myös huonoja puolia.Kukaan ei ole täydellinen, eikä mitkään rakkauden tunteet kestä ikuisesti. Joskus tunteet haalenevat, mutta saattavat syttyä uudelleen, kun yhteistuumin panostetaan suhteeseen ja yhdessäoloon. Kannattaa siis tutustua ensin kunnolla ja tutkailla niitä omia tunteita. Se mikä palaa isolla liekillä, palaa useimmiten myös nopeasti loppuun.

    • oma napa oma napa

      Kun niin kovasti tekee mieli pois siitä rakkaudettomasta liitosta, niin ota ja lähde kävelemään.
      Ai niin, sinä olet hiiri, etkä mies millään tavalla.

    • ossoo seurata sivust

      Morjes,toihan on ihan kuin minun exsäni,avokkini,puhuis tässä,olen huomannut kaiken käytöksen,ja olemuksen,joka hänessä on muuttunut,tiedän kaiken,mitä selkäni takana on puuhasteltu,en ole tyhmä,odotan vaan,että hän itse sanoo,että soron noo,,,,,,

    • kasvaha mieheks

      Pelle ja pelkuri olet, kun noin toista huijaat.

    • nuorisopoliisi

      Haista vit tu luuseri. Miehellä ei ole selkärankaa. Montako naista aiot käyttää hyväksi? Oletko sinä joku maailman napa?

    • haluaisin tietää

      Toivottavasti et ole minun avokkini!!! Mitä pidemmällä asian antaa paisua, sen pahempi pommi on edessä. Rehellisyys ja nopea sivallus kunniaan!! Älä hyvän tähden mies!

    • Anna Palaa

      Töttöröö!!!! Kyllähän nyt yks mies voi aina paria mimmiä pyörittää ja pitääkin. Anna palaa!!!

    • Häivy paska....

      Ei tommosta junttia kukaan jää kaipaamaan, senkun menet ja äkkiä. Itse en tahtois olla tommosen kusipään kanssa päivääkään ja on oikeudenmukaista kertoa että toinen pääsee sinusta eroon. En usko että jää kaipaamaan.

    • ??????

      Mieti nyt. Elämä on liian lyhyt elettäväksi toisten halujen mukaan. Ihan oikeasti, kyllä ne sanoo ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolen, mutta miksi jatkaa jos ei itse ole onnellinen ?

    • nykyään onnellinen

      Otahan nyt härkää sarvista - et halua satuttaa avovaimoasi, mutta se että elätte suhteessa jossa ette molemmat ole onnellisia satuttaa häntä varmaan enemmän kuin valehtelu. Kerro avokillesi totuus. Ole myös rehellinen itseäsi kohtaan; älä jää suhteeseen jossa et ole onnellinen.

      • nykyään onnellinen-

        Vielä lisätäkseni omaan kommenttiini: Itse olin aiemmin samassa tilanteessa. Tosin omalla kohdallani asiat räjähti käsiin. Mutta nykyään olen onnellisesti suhteessa elämäni rakkauden kanssa. Joten toimi nyt, ennenkuin on liian myöhäistä.


    • paskaaniskaan

      Kuvotus,nyky maailma pullollaan ihmisiä jolla on avo-' aviopuoliso ja silti pettää..hyi vittu,häpeä! jätä se naikkonen niin olis ees reilua häntä kohtaan... !

    • Mikä urpo.........

      Josko antaisit avopuolisollesi myös mahdollisuuden löytää onnen, kun olet jo tehnyt sen pahimman hänelle, eli mennyt rakastumaan ja pettämään toisen naisen kanssa. Jos olisit vähääkään kihlattuasi kunnioittanut, olisit loipettanut suhteen, ennen kun alat uuden naisen kanssa häsäämään. Kihlattusi ei ole ansainnut noin itsekästä ja välinpitämätöntä miestä.

    • Mustikka/mansikka

      Tämä ei ole herjausviesti! Lopeta touhuilusi!

    • NiTa

      Tee niin kuin oma sydämesi sanoo. Itse sain kuulla, että ex-avomieheni oli viimeisen vuoden ollut kanssani säälistä ja se satutti enemmän kuin jättäminen. Kukaan ei halua, että toinen pysyy suhteessa vain säälistä. Jättäminen ehkä murskaa mutta ei tapa. Paha olo kestää hetkensä, siitä pääsee yli. Niin minäkin pääsin vaikka ensin tuntui, että koko maailma romahtaa. Ehkä toipumista auttoi pieni viha sitä säälistä jäämistä kohtaan. Mene ja ota se aito onni. Elämä on liian lyhyt, että se kannattaisi tuhlata rakkaudettomaan suhteeseen mikä lopulta tekee onnettomaksi teidät kummatkin.Tiedän, että jonain päivänä minäkin löydän sen aidon onnen vielä.

    • Ent.toinen-nainen

      Minä kyllästyin oottamaan jo...joten mies pitäkööt vanhan heilansa.
      :)

    • Taidat ite vaan olla niin säälittävä pelkuri ettet uskalla kertoa totuutta avovaimolles!!!

    • JokujääLehdelsoittaa

      Aloittaja,et ole ainut...Minä tässä vartoon koska kultsini jättää tämän akkansa...Akka ruikuttaa,kun mies yrittää sanoa ett homma loppu...
      Akka on niin että hän kuolee ja hajoo jos mies jättää hänet.
      Voi voi ja voi,mut ku mies ei rakasta tuota muijaa,vaan mua...
      Mutta mies taitaa olla pullahiiri kun ei osaa valita.
      Minä en aio kauan odotella enää.mulla on muuallekkin säätöjä;)

    • idiootti!!!!!!!!!!!!!! olet rakastunut............. muka....ota se uus emäntä ja kokeile.......varmaan parempi :)

    • Rehellinen pitäs olla, on valinta sitten mikä hyvänsä.
      Ainakin pitkästä yhdessä olosta on vaikea lähteä, vaikka kuinka haaveilis tulevasta onnesta.

    • Heidi.-.

      OIkein nauttisin, kun se uusi tekisi saman tempun sulle. Siinäpähän olisit nalli kalliolla.

    • Mummon neuvo

      ...ilman muuta otat sen jolla jo sydämesikin on!

      Ethän ole edes avioliitossa, joten kerrot vain rehellisesti, että miten on käynyt. Jos olisit rakastanut kumppaniasi, niin silloin ei kukaan olisi päässyt väliin. Oletko ollut sekunvain suhteessa ja odottanut sitä oikeaa?

      Tiedät sydämessäsi varmasti sen, että kummanko todella haluat, tee ratkaisu pian, että ei jää "puuveitsi"jakajan käteen. Parempi kerta rääkäisy, kuin jatkuva kitinä ja kituuttaminen rakkaudettomassa suhteessa. Jos nyt jäät, menetät elämäsi naisen! Katkeroidut, eikä sinusta ei ole iloa kenellekään.

      • Totta joka sana.....

        Viisaita neuvoja mummolta. Usko häntä!


    • tee niinkuin oikein kuuluu. jätä avokkisi, teet kolmea ihmistä kohtaan väärin tuossa tilanteessa, itseäsi, avokkiasia, sekä tätä toista naista. ja vaikka kuinka tuntuu inhottavalta jättää avokki, niin pidemmän päälle se on parempi niin.

    • ååkåå

      Jokaisella on oikeus onneen, ehkä se uus avas silmät siihen todellisuuteen että vanhan kanssa ei enää ole syviä tunteita... anna palaa vaan, ei kannata miettiä tulevaisuutta vaan elää sitä päivää mitä elät, tuskin kukaan miettii että koska se ero tuleekaan!! Sitä ei voi tietää että onko 1 vai 40 vuotta yhdessä niin ero voi tulla silti. Onhan se toista kohti väärin että on jo uusi ja ehkä sen uuden kanssa ei onnistu mikään jos on vuosia ollut toisen kanssa ja tuskin kukaan täysin tunteettomassa liitossa kenenkään kanssa pelkästään säälistä on... pitäisi kyllä saada entinen suhde pakettiin ja sitte vasta uutta putkeen!!! Mutta jokainen päättää ihan itse omasta elämästään ja josku kuitenkin loukkaa toista osapuolta..

    • onnee vaa..

      "Pakene" vielä kun pystyt! Why so serious?

    • keski-ikäinen nainen

      toivottavasti kukaan ei ole pelkästä säälistä liitossa... Ei sun avokkiskaan tule olemaan onnellinen, etkä sinä, jos liitosta puuttuu oikea rakkaus. Aika parantaa haavat. Mut jos alkuvaiheessa jo pahasti mättää, ni viimeistää 40-.50 v iässä tulee riitaisa avioero.
      Mut sen pettämisen kertomisessa voi käyttää hienotunteisesti valkoisia valheita, jotka eivät satuta avokkiasi ihan niin paljon. Fiksuna mietit valmiiksi ne sanat, mitä aiot hänelle kertoa....

    • Davina

      Sillehän ei voi mitään, jos rakastuu toiseen. Kyse on siitä, miten tilanteen hoitaa. Jos on munaton kusi'pää, menee ja pettää eikä kerro puolisolleen. Jos on fiksu ja oikeasti välittää puolisostaan, kerrotaan asian oikea laita rehellisiä.

      Olen itsekin rakastunut toiseen, vaikka olin avoliitossa. Jätin avomieheni ja kerroin rehellisesti miten asiat ovat. Mielestäni hän ansaitsi tietää totuuden, vaikka hän olikin pettänyt mua suhteemme aikana useampaan otteeseen. Mielestäni pettäminen on AINA tuomittavaa ja väärin, eikä sitä voi puolustella. Aina on toinen vaihtoehto, ketään ei ole pakko pettää.

    • StiinaEleonoora

      Jätä avovaimosi heti jotta hän saa uuden ja paremman elämän ilman sinua!!!!!

    • Älä jätä. Muuten kohta jätät taas rakkautesi kohteen. Puhumme kevyesti rakastumisesta ja rakkaudesta. Yleensä se on ihastumista, himoa ja halua. Yritä löytää ne nykyisestä puolisostasi, hän on sen ansainnut. Oikea rakkaus muodostuu vasta ajan kanssa, se ei ole hetken aivohäiriö.

    • Tiedän mistä puhut!

      Elät vain yhden elämän, tämän elämän. Sun on pakko ottaa vastuu tilanteesta ja tehdä se selväksi. Teet samalla palveluksen avokillesi, vaikka nyt satutatkin häntä. Rehellisyys on ainoa tie mennä eteenpäin. Ole vahva ja katso totuutta silmiin. Jos et tee ratkaisua, kadut sitä ehkä loppuelämäsi ja jossain vaiheessa ero tulee sittenkin... Mieti, tee asia mahdollisimman hellävaraisesti ja mene eteen päin! Sinulla ei ole muuta mahdollisuutta. Muista, Sinun on katsottava peiliin joka päivä. Mitä näet?

    • valo

      Sinun täytyy nyt vain kertoa totuus. Mitä kauemmin petät, sitä enemmän satutat avopuolisoasi. Hänellä on oikeus kuulla totuus tunteistasi. Rehellisyys maan perii!

    • sonior

      Vain elämää ei sen enempää, on kaikki tää koita ymmärtää. Tunteitaan ei voi valita. Täytyy mennä sen mukaan mitä sydän sanoo. Suru muuttuu iloksi myöhemmin. Tahtoisitko itse olla naisen kanssa, joka rakastaakin toista? Et?
      Omat vanhempani olivat yhdessä 25 vuotta, kokien paljon surua ja pettymyksiä. Sitkeästi äitini oli isän kanssa, mutta lopulta, 50 vuoden iässä tajusi kuinka elämätön elämä isän takia hänellä oli, ja tahtoi vielä kokea jotain mukavaa ennen kuin kuolema korjaa.. Kannattaa ajoissa toimia, nyt kun vielä on aikaa. Avovaimosi varmasti pärjää myös omillaan, kunhan elpyy. Ihminen on sitekämpi kuin kuvitteleekaan. Rakastat varmasti molempia, mutta kenet tahdot elämän kumppaniksesi? Kenen kanssa teillä Kummallakin on hyvä olla ja tunnette olonne onnelliseksi? Kenen luota useimmin löydät itsesi,? kenen luokse eniten kaipaat? Kenen kanssa tunnet eläväsi ja olevasi voimissasi? kenestä saat voimaa?

    • tottuus

      Jokainen on viimekädessä vastuussa vain omasta elämästään. Minäkin olen sen petetyn roolissa ymmärtänyt. Toista ei voi omistaa ja jos toinen on mitä on níin olkoon. Mä olen sitä mietlä että nää venymiset on vain tapa ja tottumus. Mullakin on mahdollissuus löytää vielä kumppani joka ajattelee parisuhteesta samaan tapaan kuin minä.

    • Ihan vaan Julle

      Jokainen tavallaan toki hoitaa asioitaan, mutta jätä avokki;
      Jos jätä nykyisen ja jatkat avokilla, niin pian kuitenkin olet samasaa tilanteessa.
      Ja mitä sinuun tulee? Sitä en tiedä, mutta sinä tiedät.

    • Anne

      Älä jää säälistä,älä missään tapauksessa! Itse olen jo viettänyt säälistä melkein 25 vuotta, kun tiedän et toinen rakastaa äärettömästi mut jossain vaiheessa tulee tarve toteuttaa omaa unelmaa ja intohimoista rakkautta....Mulle kävi niin ja vielä senkin jälkeen palasin säälistä suhteeseen..tuntuu että ei tämä toimi...tässä pettää itseään ja toista ....Eikä kumpikaan ole enää onnellinen!
      Kerro ja ota se riski,muuten et voi olla onnellinen loppuikänäsi!

      • bbbbbbbbbbbbbbbb

        .
        Eroa reilusti, ja ota uusi jorma käyttöösi, Hanki elämä, jos pystyt,

        Haet varmaan uutta kotia ensin, ennen ei voi erota, jäisit tyhjän päälle.

        Ei se uusi rakkaus löydy pettämällä, ja paneskelemalla.

        Olet säälittävä jakorasia !!!!!!!!!!


    • Mun mielipide on että kerrot vaan rohkeesti asiasta. Niinku moni tääl sanonu...kerran se vaan kirpasee, molempii. Mun exä osas olla reilu molempii kohtaan ja kertoi lähestulkoon heti, kun rakastui toiseen naiseen. Toki se satutti, mut mieluummin kuulin siitä heti, ku vaikka vuoden päästä. Jos oisin kuullu vaiks vuoden päästä tästä toisesta, nii se valheessa eläminen ois satuttanu viel enemmän. Ja tosiasiahan on, että liitossa on aina kaksi osapuolta..joku mättää jos katellaan ja ihastutaan muihin. En voi yksin exääni syyttää...eikä sen toisen naisen vika suinkaan oo että exäni häneen rakastu. Väittäisimpä jopa, et meilläkin ku oli pitkä suhde takana, oltiin toisillemme itsestäänselvyyksiä. Ja sen seurauksena kipinä väliltämme sammui. Näin jälkeenpäin ku mietin viimesii yhteisiä vuosia, tajuan, et mä en vaan myöntäny itelleni, ettei syytä yhteiselämään enää oo. En halunnu antaa pois unelmaa. Tänäpäivänä ollaan exän kanssa, jos ei nyt parhaimpii kavereita, niin hyviä ystäviä. Ja voin rehellisesti sanoo että siihen kyllä vaikutti exän rehellisyys mua kohtaan, ja tunne että ajatteli munkin tunteita. Saattaa kuulostaa naivilta..mut näin vaan on :) Ja eihän kaikki rakkaustarinat pääty onnellisesti...ja erota voi sopuisasti....kun muistaa käyttäytyy aikuismaisesti ja rehdisti:)

    • Hyvin menee mutta me

      moi, mulla on molemmat. Kun ite on rehellinen ja kertoo sen kaikille osapuolille myös mahdollisille lapsille . niin ei tuu tuommosia SUOLI24 ongelmia . Elämää se vaan on PaskaSUOLI24

    • sirkku_

      Ehkä pidät itseäsi nyt hiukan liian ihanana. Nainen toipuu kyllä, varsinkin jos mies on osoittautunut pitkänlinjan paskiaiseksi. Muuten, kun tapasit nykyisen avokkisi, tuntuiko susta silloinkin heti että tää on se sun elämäs oikea nainen?

      Jokainen uusi "rakkaus" vavisuttaa ja huohotuttaa ensimmäiset kuukaudet ja ihminen on ihan uupumukseen asti rakastamisen tunteensa lumoissa. Arki tulee jokaiseen suhteeseen.

      Oma puolisoni lähti sellaisen naisen matkaan jolle tärkeintä on se huuma minkä
      tuottaa toisen naisen miehen vieminen. Hänkään ei olisi jaksanut odottaa millään.
      Nyt entinen mieheni on ollut jo kauan yksin ja takertuu minuun, vaikka olen jo uudessa liitossa enkä kaipaa aikoja hänen kanssaan. Itse asiassa ihmettelen mitä hänessä näin, kun totuus on että hän on itserakas ja johdateltava hölmö!

      Unohtaminen ei oikeastaan ollut vaikeaa ja olen iloinen siitä että hän löysi toisen, sillä muuten en olisi koskaan tavannut miestäni.

    • Pettynyt_74

      Eiköhän olisi aika kertoa totuus avokillesi. Tuskin se toinen nainen kovinkaan kauaan sinnuu jaksoo oottaa. Ja jos tilanteessa ei ole lapsia mukana niin mikä estää????? Ja ei ne lapset ainakaan ole syy olla yhdessä. Itse kokenut sen että lasten takia ei yhdessä kannata olla. Jossakin vaiheessa tulloo kyllä eteen se karu totuus, että se vaikuttaa lapsiin enemmän kuin uskottekaan. Meillä lapset muuttui eron myötä taas niiksi iloisiksi tytöiksi kuin ennen riitoja olivat.

    • Maria.

      Itse olen melkeimpä samanlaisessa tilanteessa, mutta tilanne on mennyt jo sen verran pitkälle että erosta ollaan keskusteltu.
      Tapasin ihmisen, jonka kanssa haluan kokeilla toimiiko se sillä tunteet häntä kohtaan ovat sellaisia joita en ole koskaan tuntenut.

      Koskaan en ole pettänyt, siinä menee raja minulla.
      Haluan kuitenkin olla rehellinen puolisolleni sekä kertoa hänelle jos tuntuu siltä että tämä vaan ei toimi, vaikka se vaikeaa olikin.
      Kannattaa puhua avovaimosi kanssa, ja kysyä miltä hänestä tuntuu jos eroaisitte, tai että onko hän itse sitä miettinyt ja että onko hän onnellinen suhteessa.

      Itse olen ainakin sitä mieltä, että jos tulee henkilö vastaan jonka kanssa oikeasti synkkaa ja tuntee hänet HYVIN niin kannattaa miettiä pari kertaa, haluatko kokeilla toimiiko teidän juttunne tai toinen vaihtoehto on pysyä nykyisessä sekä kärsiä ehkä joskus siitä että kadut sitä ettet laittanut kaikkia kortteja peliin.

      Mutta jos olet tuntenut tämän "oikean" vain vähän aikaa vasta, niin kannattaa miettiä onko se pelkästään alkuhuumaa ja ihastusta, kuten se yleensä onkin varsinkin kun puhutaan siitä jos on pitkään jo seurustellut nii voi tuntua siltä että haluaa jotain vaihtelua, joka on virhe jossain tilanteissa, koska myöhemmin tajuaa että se olikin vain pelkkä laastari.

      Pettämisestäsi, en heti lähtisi kertomaan.. Koska jo tuosta erosta puhuminen voi säikäyttää jos ei ole itse sitä miettinyt lainkaan.

    • Ripley's

      Mulla oli poikakaveri 2 vuotta ja sitten se petti mua ja sitten mä sitä. Sitten erottiin hiljalleen. Ja sitten taas tavattiin ja se petti mun kanssa silloista avokkiaan. Ja sitten ei nähty pitkään aikaan ja sitten taas oltiin, mut se palasikin (myöhemmän) exän luo. Ja sitten se naukui takas mun luo.
      Kuka arvaa mitä sitten tapahtui?

      • voi sun...

        On off suhteet, pirullisia kaikille muille paitti ittellenne :)


    • xmsklaksowi48606

      Mikä se semmoinen AVOVAIMO on.?
      Ja mikä se semmoinen AVOLIITTO on?
      Miten voi olla yhtäaikaa AVO ja kuitenkin samalla on olevinaan LIITTO?
      Kumpi on vahvempi? AVO vai LIITTO?
      Voiko paremmin käydä esim. vieraissa, jos on AVO?
      Vai onko leikisti perhe, jos on LIITTO?

      Ja voinko jättää AVOPUOLISON vai onko se sittenkin YSTÄVÄ vai ASUINKUMPPANI vai SUSIPARIN PUOLIKAS?

      On Teillä huolet?????

    • Muusa34

      Ihan uskomatonta että ihmisiä niin paljon elää näissä kolmiodraamoissa. On kokemusta nuoruudesta. Mutta enää ei terveys kestäis. Eikä pää, puolin ei toisin jos joutuis sellaiseen. Kun ihmiset yrittäis kohdella toisiaan parhaalla mahdollisella tavalla, kerran se kirpaisee kun kertoo totuuden. Jos jättää asiat roikkumaan niin siitä voi seurata isojakin seurauksia, itse roikuin toimimattomassa suhteessa jossa kyllä yritin kaikkeni, liikaakin, miehellä oli ilmeisesti (kaikkien oireiden perusteella) sivusuhde. Sairastuin lopulta syöpään. Olisin mielummin saanut tietää jotain totta ajoissa jotta olisin saanut aloittaa oman elämäni. Se olisi oma ratkaisu joka perustuisi tosiasioihin. Kun kielletään kaikki menettää myös uskon itseen ja omaan arviontikykyyn... Mutta en päivääkään vaihtaisi uudesta elämästäni vanhaan!! Eli reippaasti puhumaan. Oleelliset asiat riittää, toista ei tarvitse turhia satuttaa.

      • gingop33

        Muusa, olet ihan oikeassa siinä, ettäö turha kipu on turhaa.Mikä ihmisiä vaivaa, kun ei voi ottaa vastuuta typerästä toiminnastaan? Onhan toki olemassa sellaisia haavoja, jotka pakottavat roikkumaan, mutta lopulta se on vain kaikille osapuolille tuhoisaa.. Että jos te nuoret voisitte tajuta elämän olevan kiinni Rakkaudesta,ei himosta:/


    • qiehrglh

      Säälittävä paska joka ei tiedä mitä haluaa, eikä tule koskaan tietämään.

      • dfgh

        Hyvä että joku täällä sentään säälii kyseistä henkilöä. Minä en. Mieluummin haistatan paskan hänelle.


    • 17

      like operation.... just cut it. no ifs... no buts. älä kunnetele ne akojen neuvoja

    • Nella

      Ihastuin ja rakastuin avioliiton aikana. Salasuhdetta kesti vuosi, mutta tämä toinen mies lopetti sen, koska ajatteli, etten koskan jätä miestäni. Niin itsekin kai ajattelin. Nyt, kolme vuotta myöhemmin on avioero menossa. Tuo vanha salasuhde ei liity tähän eroon mitenkään, mutta mietin kuitenkin: entä jos olisin luovuttanut loppuun tuomitun avioliiton jo kolme vuotta sitten? Paljonko aikaa ja vaivaa olisi säästynyt? Olisinko saanut hänet, jota tänään ajattelen haikaudella?

      • kokemus*

        tai sitten jahkailisit toisinpäin.ehkä asioilla on oma aikansa


    • hippiäinen

      Ei ole väärin jättää jotakuta, jos ei ole enää tunteita. On oikein sanoa se jos ei enää halua toista.

      Mutta, on Erittäin väärin aloittaa toinen juttu ennen edellisen lopetusta, ja pettää. Kaikkihan te tiedätte sen, joten en ala siitä saarnaamaan.

      Aloittaja näköjään pystyy pettämään ja valehtelemaan avokilleen pitkän aikaa, mutta avokin jättäminen on niin iso pala, koska ei halua satuttaa kyseistä henkilöä?? Jos oikeasti pelkäisit niin paljon avokkisi satuttamista, et myöskään pettäisi häntä. Se on melko julma teko toista kohtaan.

      En ole myöskään ikinä ymmärtänyt näitä ihmisiä, jotka suostuvat "toiseksi rakkaaksi". Itse en pystyisi luottamaan ihmiseen, joka pettää nykyistään minun kanssani, sillä olisin varma että tälläinen henkilö tulisi pettämään myös minua tulevaisuudessa.

      Petetyksi tulemisen julmuuden ymmärtää vasta, kun sen kokee. Tästä ovat varmasti yhtä mieltä kaikki jotka ovat joskus tulleet petetyksi.

      • Nella

        Ei ihminen petä vain siksi, että on pettäjä luonteeltaan. Ihminen voi toisessa parisuhteessa pettää ja toisessa ei pettäminen tulisi mieleenkään. Ja kun koskaan ei tiedä toisten suhteista kaikkia tekijöitä, ei kannattaisi arvostella niin kauheasti. Miten voit olla varma, että et samassa tilanteessa voisi tehdä jotain vastaavaa?

        Itse ajattelen, että minua saa pettämisestä arvostella ihmiset, joilla on vähintään kymmenen vuoden parisuhde takana ja joilla tuo suhde on ollut sellainen, jossa puolison tarve seksiin on ollut paljon pienempi kuin itsellä. Jos et ole kokenut parisuhteessa jatkuvaa torjutuksi tulemista milloin työstressin ja milloin harrastusten vuoksi, et ole mikään arvostelemaan minua.

        Jos puolisolla on tarve pettää, ei se toinenkaan puoliso kovinkaan monessa tapauksessa voi täysin syytön olla. Pulaa on joko fyysisesti tai psyykkisesti. En usko, että kovin moni vain pettämisen ilosta haluaa pettää.


      • Rakentavuus*
        Nella kirjoitti:

        Ei ihminen petä vain siksi, että on pettäjä luonteeltaan. Ihminen voi toisessa parisuhteessa pettää ja toisessa ei pettäminen tulisi mieleenkään. Ja kun koskaan ei tiedä toisten suhteista kaikkia tekijöitä, ei kannattaisi arvostella niin kauheasti. Miten voit olla varma, että et samassa tilanteessa voisi tehdä jotain vastaavaa?

        Itse ajattelen, että minua saa pettämisestä arvostella ihmiset, joilla on vähintään kymmenen vuoden parisuhde takana ja joilla tuo suhde on ollut sellainen, jossa puolison tarve seksiin on ollut paljon pienempi kuin itsellä. Jos et ole kokenut parisuhteessa jatkuvaa torjutuksi tulemista milloin työstressin ja milloin harrastusten vuoksi, et ole mikään arvostelemaan minua.

        Jos puolisolla on tarve pettää, ei se toinenkaan puoliso kovinkaan monessa tapauksessa voi täysin syytön olla. Pulaa on joko fyysisesti tai psyykkisesti. En usko, että kovin moni vain pettämisen ilosta haluaa pettää.

        Pettämiseen on syynä vain pettäjä. Pettämiselle on aina muita, rakentavia vaihtoehtoja!


      • Järkeä*
        Nella kirjoitti:

        Ei ihminen petä vain siksi, että on pettäjä luonteeltaan. Ihminen voi toisessa parisuhteessa pettää ja toisessa ei pettäminen tulisi mieleenkään. Ja kun koskaan ei tiedä toisten suhteista kaikkia tekijöitä, ei kannattaisi arvostella niin kauheasti. Miten voit olla varma, että et samassa tilanteessa voisi tehdä jotain vastaavaa?

        Itse ajattelen, että minua saa pettämisestä arvostella ihmiset, joilla on vähintään kymmenen vuoden parisuhde takana ja joilla tuo suhde on ollut sellainen, jossa puolison tarve seksiin on ollut paljon pienempi kuin itsellä. Jos et ole kokenut parisuhteessa jatkuvaa torjutuksi tulemista milloin työstressin ja milloin harrastusten vuoksi, et ole mikään arvostelemaan minua.

        Jos puolisolla on tarve pettää, ei se toinenkaan puoliso kovinkaan monessa tapauksessa voi täysin syytön olla. Pulaa on joko fyysisesti tai psyykkisesti. En usko, että kovin moni vain pettämisen ilosta haluaa pettää.

        Totta kai pettäminen kertoo pettäjän persoonallisuuden piirteistä. Juuri teoissamme ilmaisemme persoonallisuuttamme. Sinä olet päätynyt pettämään, mutta persoonallisuudeltaan erilaiset tekevät erilaisia ratkaisuja. Kaikki eivät petä. Vastuutakin voimme kantaa vain omasta käytöksestämme: siksi petetty on syytön pettämiseen. Hän ei ole siinä millään lailla osallisena. Katso siis peiliin ja lopeta muiden syyttely!


      • Nella
        Järkeä* kirjoitti:

        Totta kai pettäminen kertoo pettäjän persoonallisuuden piirteistä. Juuri teoissamme ilmaisemme persoonallisuuttamme. Sinä olet päätynyt pettämään, mutta persoonallisuudeltaan erilaiset tekevät erilaisia ratkaisuja. Kaikki eivät petä. Vastuutakin voimme kantaa vain omasta käytöksestämme: siksi petetty on syytön pettämiseen. Hän ei ole siinä millään lailla osallisena. Katso siis peiliin ja lopeta muiden syyttely!

        Ei, kaikki eivät petä. Joko heillä on niin mainio suhde, ettei tarvitse, he eivät pidä seksistä tai he eivät saa ketään, kenen kanssa pettäisi. Siinä esimerkiksi joitakin syitä.
        Ja kukaan ei tiedä, mitä puolia tilanteet ja elämä itsestä vielä tuo esiin.


      • Vastuu*
        Nella kirjoitti:

        Ei, kaikki eivät petä. Joko heillä on niin mainio suhde, ettei tarvitse, he eivät pidä seksistä tai he eivät saa ketään, kenen kanssa pettäisi. Siinä esimerkiksi joitakin syitä.
        Ja kukaan ei tiedä, mitä puolia tilanteet ja elämä itsestä vielä tuo esiin.

        Ihmisellä on aina vapaus valita, miten toimia. Rehelliset ja empaattiset ihmiset, jotka osaavat kantaa vastuunsa, eivät petä. Jos kokee parisuhteensa huonoksi, on paras katsoa peiliin ja muuttaa omaa käytöstään. Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta. Jos asioita ei osaa itse muuttaa, voi hakea apua parisuhdeterapiasta. Vain sinä itse olet vastuussa omasta käytöksestäsi ja halusit tai et, käytöksesi kertoo juuri sinun persoonallisuudestasi ja arvoistasi.


      • N
        Vastuu* kirjoitti:

        Ihmisellä on aina vapaus valita, miten toimia. Rehelliset ja empaattiset ihmiset, jotka osaavat kantaa vastuunsa, eivät petä. Jos kokee parisuhteensa huonoksi, on paras katsoa peiliin ja muuttaa omaa käytöstään. Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta. Jos asioita ei osaa itse muuttaa, voi hakea apua parisuhdeterapiasta. Vain sinä itse olet vastuussa omasta käytöksestäsi ja halusit tai et, käytöksesi kertoo juuri sinun persoonallisuudestasi ja arvoistasi.

        Niinpä, parisuhteessa on kaksi ihmistä.

        Ja täytyy sanoa, että pettämistä en kadu. Parisuhteen jatkamista niin pitkään kadun. Kerroin myöhemmin miehelleni vieraissa käymisestä ja hän ymmärsi asian, eikä erotessa ole kaivanut sitä asiaa yhtään. Olemme ystäviä ja kummankin toivomus on, että eron jälkeenkin voisimme jatkaa kuulumisten vaihtoa.


      • Tunne*
        N kirjoitti:

        Niinpä, parisuhteessa on kaksi ihmistä.

        Ja täytyy sanoa, että pettämistä en kadu. Parisuhteen jatkamista niin pitkään kadun. Kerroin myöhemmin miehelleni vieraissa käymisestä ja hän ymmärsi asian, eikä erotessa ole kaivanut sitä asiaa yhtään. Olemme ystäviä ja kummankin toivomus on, että eron jälkeenkin voisimme jatkaa kuulumisten vaihtoa.

        Teidän suhteenne ei kuulosta sellaiselta, jossa toinen on emotionaalisella tasolla tärkeä ja suhteseen ollaan sitouduttu. Jos ihmisellä on puolisoonsa normaali tunne- ja luottamussuhde, pettäminen satuttaa syvältä.


      • toispuoleista
        Tunne* kirjoitti:

        Teidän suhteenne ei kuulosta sellaiselta, jossa toinen on emotionaalisella tasolla tärkeä ja suhteseen ollaan sitouduttu. Jos ihmisellä on puolisoonsa normaali tunne- ja luottamussuhde, pettäminen satuttaa syvältä.

        Jos pariskunnall aon normaali tunne- ja luottamussuhde, ei kumpikaan petä. Eikä toinen osapuoli katsele pettämistä kuin kerran. Toinen kerta on jo läheisriippuvuutta, puhumattakaan kolmannesta.


    • jaa a

      Vaikee tilanne mutta varmaan yks jos toinenkin on tossa tilanteessa ollut vaikka kivaltahan se ei tunnu mut kuten joku sanoi ylempänä, tuntuu hirveeltä jos toinen on kanssa vain säälistä mut siinäkin meissä on eroja kuten näkyy et toiset jopa kaikessa säälittävyydessään ja rakkaudenpuuskissaan uhkailee itsareilla, hylkääminen voi olla joillekin vaikeeta. Kunnioita ja kuuntele puolisoasi älä hylkää kuin vanhaa rättiä;pääsette molemmat helpommalla mut miten teet sitä ei voi kukaan meistä sulle sanoa; kai sä oman puolisosi tunnet paremmin et miten just teillä toi homma menis?

    • 1+1Näinkin käy.

      Mulla samanlinen tilanne..Tämä on vaikea tehdä päätös..Rakastan molempia..Molemmat on ihania,En asu yhdessä.Mutta tapailen molempia kun vain aika riittää..

    • pkljetgiortu

      Bullshit...

    • Tiettykin

      Molemmat

    • nainen 24vvv

      KUSIPÄÄ KUSIPÄÄ KUSIPÄÄ. Muuta vastausta ei ole. EROA! olet jo pilannut naisesi elämän. päästä hänet sinkuksi että saa hommattua uuden miehen ennen kun on liian vanha.! vauhtia kusipppppppppppppääää

    • 71g0l0

      Luettuani läpi koko naurettavan viestiketjun, on todettava, että ihminen, joka kyselee tällaista julkisilla palstoilla, on jotenkin v...n vajaa. Eikö ymmärrys riitä tajuamaan, että pettäminen alunalkajaan oli väärin? Kertominen avolle välittömästi olisi ollut oikein, jotta nainen olisi voinut tehdä omat ratkaisunsa. Nyt sinä, Parahin Aloittaja, kidutat toista hänen tietämättään, siitä huolimatta, miten lämmin tai kylmä suhteenne on. Toistaen muiden kirjoituksia: Muuta muualle, kunnes avosi saa oman asunnon ja kerro hänelle, että useimmat ovat hänen puolellaan! Olen itse pettänyt väkivaltaista aviomiestäni epätoivoni vimmassa, mutten koskaan olisi niin tehnyt, jollei minulle olisi tehty niin paljon pahaa. Sehän saa ihmisen halveksumaan itseään, eikö niin? Ettei sitten kuitenkaan lopulta ollut selkärankaa. Kettumaistahan se toki on tulla sen totuuden eteen, että olet marjanpoimija, eikö? Kasva nyt vähän ja tajua: Olet lapseton, vapaa mies, joka ei jaksanut taistella parisuhteensa vuoksi, vaan valitsi sen näennäisesti helpomman tien. Niinhän me ihmiset teemme..

    • RAUKKIS

      Mikä sä ooot??? Et mies,et edes marjan poimija...Kerro toiselle rehellinen mielipiteesi...älä ole NÖSSÖ!!!..?????????

    • N75

      Noh, mielipiteeni,ihmisenä avopuolisona, en haluaisi että mieheni eläisi kaksoiselämää, rakastan häntä yli kaiken ja särkyisin täysin jos hänet menettäisin. Jos hänellä on on toinen haluaisin sen kuulla sen, särkyisin, mutta voisin koota itseni, kamalampaa olisi jos eläisin koko pienen loppu elämäni valheessa, jos ehkä jäisin siinä vaiheessa yksin kun mahdollisuus löytää jotain suurempaa olisi mahdotonta....elämä on jossittelua, mutta loppukädessä, jos on mahdollisuus antaa toiselle mahdollisuus.anna se vaikka se hetken sattuisikin! terv. N 37 v.

    • Ronan100

      Ole vihdoin mies ja eroa (nykyinen kumppanisi ansaitsee paremman) mutta ala mistaan pettamisesta mitaan mainitse, silla et saa silla aikaan mitaan positiivista.

      Toivottavasti olet varma valinnastasi, minullakin ollut paljon "ihastuksia" pitkan suhteen aikana mutta en ole ikina vienyt yhtaan pidemmalle. Tuntuisi vaikealta elaa omatuntonsa kanssa.

      En kylla tieda minkalainen nainen haluaisi "monipettajan" ja valehtelijan (silla sitahan sina olet tehnyt jo pidemman aikaa) itselleen, joten jos olet sellaisen loytanyt niin pida siita kiinni.

      Vaikken ole moraalistasi vakuuttunut niin toivon sinulle kuitenkin hyvaa uudessa suhteessasi.

    • kokemusta on

      unohda kaikki muut ohjeet elä elämääsi niitä on vain yksi.

      mieti siis tarkaan.

    • eriö

      Mun exällä oli työpaikkaromanssi. 2 vuotta tiesin siitä ja pakkasin jätkän kamat muutamaan otteeseen jätesäkkiin ja sanoin, että nyt häivyt. Aina tuli takas, kunnes sanoin, että oon ottanut oikeusavustajaan yhteyttä ja että tää on nyt tässä, muuta pois. No sen se teki. Velkaisen talon jakamisessa oli hiukan ongelmia, koska oltiin avoliitossa. Muutti sen uuden kanssa heti yhteen asumaan, joten teini-ikäisillä tyttärillä ei ollut mitään halua isä-viikonloppuihin, poika vierailee, siis VIERAILEE isänsä luona joka toinen viikonloppu.

      Mulle ei henkilökohtaisesti tuo suhde merkinnyt mitään, olen aina ollut sitä mieltä, että mun kanssa ei ole kenenkään pakko olla, jos vieraisiin haluaa mennä niin menköön, tyyppi ei sitten yksinkertaisesti ole mun tasoa. Pikku juttu mulle, ehkä lapsille isompi, mutta ei ne mitenkään pahasti oireile isäkaipuutaan, tytöt ei ehdottomasti sitä halua nähdä, koska se oli aika agressiivinen aikoinaan. Mikä oli, se meni. Ei muuta

    • joopa joo

      Itse olin vastaavassa tilanteessa ja jätin rakkaani, no se uusi ei ollutkaan sitä mitä odotin, niinpä palasin takaisin entisen luo (ihme että otti takaisin). hänen kanssaan se entinenkään ei ollut enää samaa ja erosimme lopulta hänen tahdosta. nyt haluaisin taas sen "salarakkaan" takaisin, mut eipä onnistu, hän on nyt onnellisesti suhteessa. eli mitä opimme tästä: oma rakas ois taas ollut se paras vaihtoehto, enkä olisi ikään muihin sekaantunut jos olisi ollut tämä järki päässä...

    • vanhaviisas

      Älä vaan kerro missään nimessä, että olet pettänyt. Se sinun on kannettava ihan itse, eikä kuormitettava toista. Mutta tosiaan meillä on vaan tämä yksi elämä, joten...

      • Vaihtelu virkistää..

        Miksi useimmilla ihmisillä parisuhteessa on tarve "omistaa" toinen ihminen?
        Keneltä se on pois, jos joskus tapailee muitakin?


    • hütt

      Ehkä sun avokkis on sun kanssa vain säälistä, ainakin sellaisen kuvan tästä jutusta saa! Miks muuten tuollaista nössöä kukaan viitsis katsella, nimimerkillä kokemusta pettävistä miehistä on!

    • pettäjä
    • Kiitti moi

      Mies jäi kiinni pettämisestä ja oli kuulemma rakastunut. No, hyvä niin mutta itse olin ollut kyllästänyt suhteeseen jo kauan. Ajattelinpas kuitenkin, että pitää sitä tehdä juttunsa eteen jotain, kun on näitä lupauksiakin tullu tehtyä. Jospa ois kertonu aiemmin, ei olisi tarvinnu tuhlata aikaa turhiin yrityksiin.

    • Muuta pois

      Ehkä olisi parempi kun sanoisit vain että olet alkanut miettiä ettei tämä parisuhde-elämä ole ihan sitä mitä haluat ja valmistelet avovaimosi siihen että muutat pois yhteisestä asunnostanne. Tietenkin hän suree ja voi olla vihainenkin, mutta se että säälitä häntä, on pahinta mitä voisi kuvitella. Sääliin sekoittuu myös halveksuntaa ja olet kyllä aikamoinen ellet pysty selvittämään asiaa avovaimollesi että et viihdy siinä parisuhteessa. Satutat häntä paljon enemmän olemalla säälistä suhteessa, jota et halua elää. Herää mielikuvistasi.
      Kerro asia heti. Toisesta naisesta ei ole pakko kertoa. Kun olet muuttanut omaan kämppääsi, olet vapaa tekemään mitä haluat. Ja entinen avovaimosi myös.

      Kuulostaa pahalta kun sanot häntä avokiksi. Jo se kertoo suhteesi laadun.

    • solsken19

      Kuule... mieti tarkkaan, voi olla että menetät elämäsi rakkauden lähtemällä tuon toisen naisen perään. Kun hän on saanut sinut, niin hänen kiinnostuksensa sinuun saattaa lopahtaa. Huonolla itsetunnolla olevia naisia on paljon ja he saavat kiksejä siitä kun saavat yrittää toisen naisen miestä. Lopputuloksena voi olla että sinulle ei jää käteen yhtään mitään. Aikoinaan minulle kävi niin ja ajelehdin vuosia heitteillä todella epämääräisessä seurassa, kunnes tämän uuden suuren rakkauden löysin :)

    • punainenpipom

      En ole mikään asiantuntija ja tiedän, että tällaisissa asioissa on hankala tehdä oikein vaikka teoriassa tietäisi mitä se "oikein" olisi. Mutta se on totuus, että ainakaan valheessa et voi loputtomiin elää, ellet sitten itse ole kova pokerinaama ja puolisosi täysi typerys.
      Ja se tarkoittaa, että joskus valhe paljastuu. Mitä pikemmin, sen vähemmän tuskaa kaikille. Johtaa se sitten eroon tai anteeksiantoon, se on teistä kiinni, mutta valheessa ei kannata elää yhtään pidempään kuin on pakko.

      En tiedä sitten kannattaako jonkun kanssa olla vain siksi, että hän on sopiva ja mukava. Tai onko niitä oikeita edes olemassa.. En osaa sanoa siihen mitään. Mutta sen osaan ainakin sanoa, ettv tämä nainen, jonka kanssa petät, tuskin on sen kummemmin se tosirakkaus kuin tämä nykyinenkään! Seksi on hyvää ja sitä ihastuu, mutta ei se silti tarkota mitään tosirakkautta, joka kestäisi läpi elämän. Jos jättäisit nykyisesi ja pävtyisit seurustelemaan tämän toisen kanssa, voisin ennustaa, että muutaman vuoden sisään päätyisit pettämään häntäkin jonkun "suuren rakkauden" kanssa.

      Itse rakastun aina kun näen kauniita ja mukavia naisia, mutta ymmärrän, että kaikki naiset ovat joskus kauniita ja mukavia ainakin joillekin. Vastaavasti ne kauneimmatkin ovat joskus rumia ja inhottavia joillekin. Kauneus on katoavaista. Luonteenpiirteet voi muuttua, mutta sitä ei kannata jäädä odottamaan. Lisäksi ihastuminen kestää korkeintaan pari vuotta, sen jälkeen SAATTAA alkaa rakkaus. Yritän tällä sanoa, että vaikka nainen vaikuttaisi olevan vaikka miten täydellinen, ja ehkä silloin onkin, niin eri juttu on sitten 10 vuoden päästä jos ei kyse ole tosiaan rakkaudesta. Ja tasa-arvon vuoksi, sama pätee tietysti miehiin. Usein vielä pätee se, mitä komeampi, sitä enemmän kuraa sisällä.

      Tosin itse en ole komea, en pettäjä, en narsisti, mutta silti hankala ihminen. Täytyy muistaa, että ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, kaikki on epätäydellisiä 99,99%.

      • punainenpipom

        Niin ja jatkan:

        kumpikin osapuoli toki muuttuu ja vaikkei mitään varsinaista vikaa kummassakaan olisi, niin joskus se yhteys silti vaan menetetään.


    • Useankanssa

      Pidä molemmat, jos et muuta keksi, niin et loukkaa kuin omaa tuntoasi, jos sellainen on, muuten anna palaa vaan. Kokemusta löytyy neljän rakaan naisen kanssa, mutta se vaatii jo suunnitelmia.

    • Sir Uusimies

      Pistä avokkisi kanssa poikki, olin itse vastaavaassa tilanteessa. Olin yhdessä kuusi vuotta avovaimon kanssa, mukavaa oli mutta se intohimo puuttui. Ero oli parasta mitä mulle on tälle vuosikymmenelle tapahtunut, nyt olen onnellinen mies.

      Voisin tähän todeta että olisi sillon 3v sitten pitänyt pistää poikki kun siltä tuntui. Loppujen lopuksi oltiin enemmänkin kuin kämppiksiä jolla oli seksiä "säännöllisesti".

    • Petetty/pettänyt

      Aloittajalle;
      Tuosta on hyvä jatkaa: Muistathan ; Se kenen kanssa petät, on helppo pettää !

      Hyvältä vaikuttaa jatkosikin.

      Turhaan jäät paikallesi muka säälistä. Itsesääliä ja ryhdittömyyttä tuo on.

    • akka vaan

      perusta kolhoosi ja pidä molemmat.

    • faktari

      Joo petän nykyistä kumppaniani ja eroan kohta. tulevaa kumppaniani en sitt petä ikinä..joojoo ja lehmät lentää...se vaa on niin paljon helpompi pettää uudestaa..

    • ie

      SINÄ OLET ITE SÄÄLITTÄVÄN SÄÄLITTÄVÄ.

    • Toinen nainen

      Voin kertoa kokemuksesta että väsyy odottamaan. Itse elin vastaavasssa tilanteessa kymmenen vuotta sitten sinä toisena naisena ja kuuntelin joka päivä selityksiä miksi ei voi jättää avopuolisoa. Lopulta (muutaman kuukuden jälkeen) väsyin selittelyyn ja odotteluun. Kyseessähän ei ollut muuta kuin pelko mukavuudentunteen menettämisestä ja pelko taloudellisesta menetyksestä. Kannattaa miettiä OIKEITA syitä olla siinä parisuhteessa, eikä ajatella miltä se ero tuntuisi. Pari on edelleen yhdessä ja menneet naimisiin. Mies pettää vaimoaan milloin kenenkin kanssa. Että sellasta.

      • etgfdvx

        Onneksi väsyit odottamaan, koska selvästi mies ei olisi koskaan jättänyt avopuolisoaan eikä tainnut olla edes tarkoitus. Kunhan vaan juoksee vieraissa, säälittävä jätkä.


    • Petturin vaimo...

      Voi helkutti tätä nykyistä "parisuhdemaailmaa"..
      Olin naimisissa miehen kanssa jolle nykyinen liitto on jo kolmas.
      Ensioimmäisessä liitossa!!!!!
      Rakkaus kukoisti heillä ja hän tutustui minuun, kertoi miten huonosti kotona meni ja surkutteli elämäänsä.
      Minä uskoin että heidän avioliittonsa oli jo ohi, enkä minä ollut se joka sen hajoitti, koska asuivat jo usein erillään.
      Meillä alkoi yhteiselo ja välillä riideltiin ja annettiin anteeksi niinkuin muissakin liitoissa. En koskaan halunnut / suunnitellut että eroan vaikka välillä olikin vaikeaa.
      Sitten miehen harrastus vei hänet mukanaan ja löytyikin sieltä mukava harrastuskaveri "nainen".
      Huomasin miehen käytöksessä että joku oli muuttunut ja kyselinkin monta kertaa että onko "puhtaat jauhot" pussissa.
      Kaikki hyvin, he ovat vain kavereita.
      Mies varmisti että nainen halusi myös hänet elämäänsä ennenkuin päätti lähteä minun luotani, samalla tavalla hän teki kun mekin tavattiin.
      Varmisti itselleen uuden naisen ennenkuin kylmästi eräänä päivänä ilmoitti... tuosta vain haluan erota.
      Siihen "pommiin" päättyi minun elämäni ja helkutin vaikeaa oli sen myönnän.
      Mietin monasti oman elämän lopettamista ennenkuin tajusin että minulla on vielä jotain kalliimpaa minkä vuoksi elää....
      Nyt toivon vain koko sydämestäni että tälläiset petturit saavat maistaa oman käden lääkettään.... että heidätkin hylätään ja heitä petetään.
      Minun elämäni on kunnossa ja olen nyt ONNELLINEN.

    • hiljattainjätetty

      Älä kasaa pommia enää yhtään, vaan aloita keskustelu avokkisi kanssa HETI!

      Seurustelin exäni kanssa yli 10 vuotta. Olin onnellisempi kuin koskaan. Suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta, kotia, lapsia jne. tai niin minä luulin. Eräänä aamuna avomieheni pudotti "pommin" ja kertoi, että haluaa erota. Hän sanoi, etten minä enää riitä hänelle. Kuulemma toista naista ei ollut, mutta mitä minä siitä tietämään. Yhden aamun aikana hän murskasi kaiken, mikä oli mulle tärkeää. Se sattuu, usko pois. Mä putosin keskelle parisuhdehelvettiä ja jouduin pahoihin taloudellisiin vaikeuksiin. Ei silti ole oikein jatkaa suhdetta, jos molemmat eivät ole onnellisia. Ei sinun tarvitse kertoa hänelle kaikista pettämisistä, mutta kerro hänelle missä mennään ja mitä tunnet. Mä olen pommin vastaanottaneena ollut lähinnä vihainen siitä, ettei puolisoni jättänyt minua aikaisemmin, jos tilanne oli tämä... Teeskentely on kamalaa... siitä tulee hyväksikäytetty olo.

    • ....

      Hyi mikä huoripukki, häpeä.

    • fundeeraaM

      Ovatko asuntolaina ja raha-asiat riittävä syy pysyä yhdessä jos tunnetta ei ole? Riittääkö kiintymys ja kumppanuus jos vaihtoehtona on rakkaus ja intohimo? Kuinka kauan mikään näistä tunteista säilyy? Muuttuuko ihminen katkeraksi jos jättää kokematta todellisen rakkauden?

    • Ramagupta

      Mistä tiedät, ettei uusi naisesi vain etsi sinun, varatun miehen viekoittelusta kicksejä, kuten tuossa aiemmin joku kirjoittikin?

      Omistat talonne, olette siis jo aikuisia ettekä kakskyt-risaisia nuoria? Älä missään nimessä muuta pois omasta talostasi! Avokkisi saattaa raivonpuuskassaan tehdä sinulle remontin. Jos hänellä ei ole ketään kenen luokse mennä, anna rahat parin kuukauden vuokraan. ÄLÄ mene omissa nimissäsi vuokraamaan hänelle välipaikkaa, sillä sopimusosapuoli eli sinä vastaat asunnon kunnosta.

      Olipa kyse mistä hyvänsä, älä valehtele avokillesi. Kaikkea ei tarvitse kertoa, mutta älä valehtele. Jos hän kysyy pettämisestä, myönnä. Ellei kysy, älä kerro.

      Valkoisen heteromiehen taakka on ottaa syyt niskoilleen. Jos avokkisi haukkuu sinut tai syyttää asioista, olitpa syyllinen tai et, älä vastusta, siitä hän saa vain lisää pontta raivoonsa ja syyttelyynsä. Tarkkaile hänen reaktioitaan: jos hän menettää itsehillintänsä ja alentuu haukumiseen ja syyttelyyn, ei hän ole alunperinkään ollut sinun tasoisesi, ansaitset todellakin paremman. Mutta älä kerro sitä hänelle. Sinun on asetuttava oikealle paikallesi, hänen yläpuolelleen.

      Viimeiseksi, anna näiden palstanoitien vaahdota ja kiehua omassa vaahdossaan. Heikko itsetunto, kiltteyden kaapuun puettu marttyyrius, ja epärealistiset odotukset elämältä (= tv:n ja median "roolimallien" ottaminen ihanteiksi) ajavat monen naisen katkeroitumaan elämälleen ja omille valinnoilleen ja syyttelemään kaikesta miestään.

      Tyhjennä mielesi, ja oikeat valinnat löytyvät. Tarvitset ehkä viikon, kaksi yksinäisyyttä - kirjaimellisesti! Otat jostain lomamökin tai menet hotelliin. Keskity mieluisiin harrastuksiin, lukemiseen, käden taitoihin. Mieli avautuu kun kädet tekevät työtä. Intuitio, aivot, alitajunta, ongelmanratkaisu (you name it!) toimii parhaiten stressivapaassa ympäristössä, silloin kun aivoja ei tarkoituksella rasita.

      • Kunnioitus*

        Luulenpa, että pettäjä on omalla käytöksellään asettanut itsensä puolisonsa alapuolelle. Kunnioittavaa käytöstä voi odottaa, jos itse kohtelee toisia kunnioittavasti!


    • 30v mies

      Jos et rakasta avo-vaimoasi miksi olet hänen kanssaan vielä yhdessä?minun mielestä olet täys paska.joka suhteessa tulee arki vastaan.se että sinun suhteessa omaan AVO-VAIMOON on jo näin käynnyt.ei ole ratkaisu etsiä uutta naista vaan yrittää parantaa suhdetta omaan rakkaanseen vaimoon.tai sitten vaan erota vaikka se satuttaa.toivottovasti se sinun uusi "rakas" tekee sinulle samoin.saisit omaa lääkettä.

    • jj

      jää rakkaudesta parisuhteeseen

    • mietippä tätä

      Sinuna miettisin oletko valmis siihen, että tämä toinen nainen ei jaksa odottaa ja löytää uuden. Silloin joudut lopun elmäsi miettimään mitä menetitkään jäämällä siihen ystävyyssuhteeseen. Onko elämäsi onnellista? Mietit aina millaista teillä olisi ollut ja etsit sitä samaa tunnetta löytämättä sitä koskaan enää uudelleen. Silloin on noidankehä valmis ja ajaudut melkoisella varmuudella pettämään tätä nykyistä kumppaniasi yhä uudestaan ja uudestaan. Ihminen kun ei omia tunteitaan pakoon pääse tiedän sen omasta kokemuksestani. Eläminen sen jälkeen on joka päivä ahdistavaa ja ongelmia alkaa kasaantumaan monella muullakin saralla kuin vain siinä parisuhteessa. Oletko todellakin siihen valmis.

      • Hellurei mun heiluvi

        Aina löytyy uusia naisia, ja jos nainen oikeasti rakastaa niin kyllä se odottaa.


      • mieti vähän
        Hellurei mun heiluvi kirjoitti:

        Aina löytyy uusia naisia, ja jos nainen oikeasti rakastaa niin kyllä se odottaa.

        Tähän voisi vastavuoroisesti sanoa, että jos se mies todella rakastaa, ei se pysty tilannetta pitkittämään vaan tietää mikä on oikea ratkaisu. Pitäisikö naisen odottaa loppuelämänsä, että mahtaako se toinen joskus erota vai ei?


      • mieti vähän
        mieti vähän kirjoitti:

        Tähän voisi vastavuoroisesti sanoa, että jos se mies todella rakastaa, ei se pysty tilannetta pitkittämään vaan tietää mikä on oikea ratkaisu. Pitäisikö naisen odottaa loppuelämänsä, että mahtaako se toinen joskus erota vai ei?

        Eli yhtälailla sen naisenkin pitäisi sitten ajatella "aina löytyy uusia miehiä", vaikka aidosti rakastaisikin, kuten ohjeen annoit miehelle, joka aidosti rakastaa. Ei siis oikein logiikka toimi?


      • mieti vähän
        mieti vähän kirjoitti:

        Eli yhtälailla sen naisenkin pitäisi sitten ajatella "aina löytyy uusia miehiä", vaikka aidosti rakastaisikin, kuten ohjeen annoit miehelle, joka aidosti rakastaa. Ei siis oikein logiikka toimi?

        Ja tämän piti siis olla vastaus nimimerkille "Hellurei mun heiluvi"...


      • Hellurei mun heiluvi
        mieti vähän kirjoitti:

        Tähän voisi vastavuoroisesti sanoa, että jos se mies todella rakastaa, ei se pysty tilannetta pitkittämään vaan tietää mikä on oikea ratkaisu. Pitäisikö naisen odottaa loppuelämänsä, että mahtaako se toinen joskus erota vai ei?

        No miksi pitää aina erota? Kai sitä voi pitää hauskaa muutenkin?


    • risua kintuille

      Avokkisi ei ole ansainnut tuollaista valheellista elämää.Sitähän se on,kun et kerro,että vehtaat toisen naisen kanssa.Jos OIKEASTI välität hänestä,kerro totuus.Parempi kun kerrot heti.Jos minun mieheni olisi toiminut noin,olisin paljon vihaisempi ja katkerampi salailusta kuin pettämisestä.Älä anna avokin enää luulla asioiden olevan kohdallaan.Ja jos se toinen nainen ei enää odota,olet kyllä sen ansainnut.Häpeä julma petturi.

    • Kisu

      Mä olin vuosia pariuhteessa ja kihloissakin erään miehen kanssa. Viimeiset neljä vuotta opiskelin toisella paikkakunnalla ja loppuvaiheessa aloin viihtymään yhä enemmän uudella opiskelupaikkakunnallani. Tunteet exääni kohtaan laimenivat, mutta en saanut päästettyä irti huonosta suhtesta, jossa minua häiritsi aika moni asia....Kunnes vuosi siten keväällä sain tehtyä päätöksen ja kerroin tunteisani exälleni. Hän oli tuntenut samoin ja päätimme erota. Nyt olen onnellinen. Olen loppuvuodesta alkanut treffailla uusia miehiä ja nautin sinkkulämästäni.. Olen tapaillut monia miehiä viime kuukausien aikana ja nautinut homiosta... En halua sitoutua vielä, vaan nautin tästä elämänvaiheesta.. Vaikka päätös on vaikea, tee niin kuin sydämesi sanoo. Raskas taakka, jonka vuoksi olin joskus vudattanut kyyneleitäkin, oli tiputettu harteilta.. Pääti, etä miesten tkia en enää itke. Olen vahva, itsenäinen nainen....

      Kerran täällä vaan eletään ja koska tahansa voi tapahtua mitä paha tahansa. Aikan jolloin terrori-iskut tulee yhä lähemmäs, laivoja uppoaa, humalaiset ja päälle, lentokoneet putoaa...

      Minä aion nauttia elämästäni ja elää sitä itseäni varten... Ja yksi hyvä ystäväni, joka oli 7 vuotta naimisissa, kuunteli juuri loppuvuodesta omaa sydämensä ääntä ja erosi miehensä kanssa.. Nyt hänkin on onnellinen..

    • Kokemuksella

      Jätä avokki, ei ne tunteet ainakaan paremmiksi häntä kohtaan muutu.
      On väärin pitää häntä ns. varalla.
      Säälikin on sairautta.

    • Dillerszsz

      Lopeta se huorailu ja rakastat miestä.

    • Shamanita

      Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa, tosin sillä erolla, että olen nainen, olimme naimisissa ja meillä oli kaksi lasta. Samoin mies, johon olin rakastunut, oli naimisissa ja perheellinen. Suhteemme kesti yli vuoden, ennenkuin kumpikin oli kerännyt riittävästi rohkeutta kertoa asiasta silloisille puolisoillemme. Tottakai se oli heille järkytys, minun aviomieheni ja exäni vaimo uhkasivat tappaa itsensä yms. mutta kun olimme muuttaneet yhteen, niin ylläri, puolessa vuodessa exillämme oli jo uudet kumppanit! Ellen olisi uskaltanut ottaa tuota vaikeaa askelta elämässäni, olisin edelleen epätyydyttävässä suhteessa ja luultavasti katkeroitunut koska olen pilannut elämäni.
      Tee niinkuin sydämesi sanoo. Kyse on SINUN elämästäsi etkä voi elää sitä ketään muuta varten. Ette ole edes naimsissa eikä teillä käsittääkseni ole lapsiakaan. Mutta tietysti voit miettiä, onko pakko kertoa että olet ollut hänelle uskoton jo pitkään -se musertaa itsetuntoa, ja mitä hän sillä tiedolla tekee...?
      Niin, vielä meistä... olemme nyt naimisissa yhdeksättä vuotta, meillä on kiva uusperhe, mieheni lapset aiemmasta liitosta tapaavat isäänsä säännöllisesti, omat isommat lapseni asuvat meillä ja meillä on lisäksi kaksi yhteistä lasta. Ja olen onnellinen.
      Go fot it!

    • saariston mies

      Tuttu asia. Itse olen ajatellut ratkaista tuollaiset naisiin liittyvät ongelmat siten että muutan jossain vaiheessa yksin etelään lämpimään ja tällä hetkellä olen naisia karussa ulkosaaristossa. Naiset ovat hieman pelottavia ja yleensä heillä on jotain taka-ajatuksia. Eniten pelkään että saan jonkun vahingossa raskaaksi ja sitä en todellakaan halua enkä ikinä aio perustaa mitään perhettä. En myöskään perusta koskaan mitään pysyvää parisuhdetta kanenkään kanssa koska naiset ovat kateellisia toisilleen ja tekevät vaikka mitä että saisi toisen pois. Joten en halua olla mikään kiertopalkinto joten koetan olla mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman kauan täällä keskellä Suomenlahtea. Haluan viettää elämääni mieluummin yksikseni luonnon keskellä ja katsella merta. Kun tulen joskus vanhaksi niin en aio muuttaa mantereelle vaan muutan jonnekin missä kasvaa palmuja... Että siinä ratkaisu naisongelmiin.

      • Kaarina F.

        Saariston miehelle: Olen nainen ja tekstisi kosketti minua. Ajattelen samoin kuin sinä, mutta siinä kohdassa, missä sinä puhut naisista, minä puhun miehistä. Suhteellisuusteorian mukaan ja kaikella todennäköisyydellä Suomestakin näköjään löytyy samoin ajattelijoita, vaikka näin ajattelevat tulevatkin hyvin harvoin esiin koloistaan.
        Oli mukava huomata, että sukulaissieluja löytyy!


    • adfhoiy5jio

      jos ei lapsia niin anna palaa vaan - pahin on näet jo tapahtunut (ei se nykyinen suhde tule enää näet korjaantumaan jos olet jo päässyt persikkaa puraisemaan. Jos pieniä lapsia niin sitten vielä mietinnän paikka. Kyllähän nykyinen avokkisikin ansaitsee miehen joka rakastaa häntä eikä toista naista.(mikäli semmoinen sattuu löytymään - no kerranhan se kirpaisee...)

    • mies8z

      Olen itse hieman samassa asemassa, tosin oikeissa naimisissa ja lapsiakin on. Olen vastuussa perheestäni enkä halua joutua eroon lapsistani, joten olen ratkaissut ongelman siten, että en jätä perhettäni, mutta en myöskään tyydy vain vaimooni, vaan pidän yllä suhdetta toiseen naiseen. Hänelle olen myös tehnyt selväksi pelisäännöt, eli vaikka rakastan häntä ja toisissa olosuhteissa voisimme olla pariskunta, en kuitenkaan jätä vaimoani hänen vuokseen.

      • hmm.

        Suosittelen sinullekin että kerrot vaimolle mihin olet ajautunut ja otatte yhteishuoltajuuden. Voithan asua sen verran lähellä että näet lapsia helpommin. On todella raastavaa kaikille osapuolille tuollainen tilanne, ja varsinkin sille toiselle naiselle. Vaimosi täytyy ottaa huomioon lasten kehitys ja isän tärkeys. Et voi pitää piinassa muita ihmisiä loputtomiin.. Joku selkäranka täytyisi olla. Vaimon elämä ei saa mennä hukkaan, eikä toisen naisen.. hekin ovat ihmisiä.

        Mikäli et aiokaan kertoa, se on omalla tavallaan moniavioisuutta. Ja hyvin itsekästä, koska naisten elämä menee pilalle. Myös lima vaihtaa omistajaa, jos tiedät mitä tarkoitan, ja se on ällöttävää. Joku heistä joutuu kuitenkin pettymään (ennemmin tai myöhemmin) ja mielestäni vaimo on vahvimmassa asemassa.. vaikka kertoisit. Hän sitten ruikuttaa jäämään tai sanoo että erotaan, mutta tietää ainakin tilanteen. Toinen nainen on koko ajan kärsimässä, mikäli rakastaa.


      • hmm.
        hmm. kirjoitti:

        Suosittelen sinullekin että kerrot vaimolle mihin olet ajautunut ja otatte yhteishuoltajuuden. Voithan asua sen verran lähellä että näet lapsia helpommin. On todella raastavaa kaikille osapuolille tuollainen tilanne, ja varsinkin sille toiselle naiselle. Vaimosi täytyy ottaa huomioon lasten kehitys ja isän tärkeys. Et voi pitää piinassa muita ihmisiä loputtomiin.. Joku selkäranka täytyisi olla. Vaimon elämä ei saa mennä hukkaan, eikä toisen naisen.. hekin ovat ihmisiä.

        Mikäli et aiokaan kertoa, se on omalla tavallaan moniavioisuutta. Ja hyvin itsekästä, koska naisten elämä menee pilalle. Myös lima vaihtaa omistajaa, jos tiedät mitä tarkoitan, ja se on ällöttävää. Joku heistä joutuu kuitenkin pettymään (ennemmin tai myöhemmin) ja mielestäni vaimo on vahvimmassa asemassa.. vaikka kertoisit. Hän sitten ruikuttaa jäämään tai sanoo että erotaan, mutta tietää ainakin tilanteen. Toinen nainen on koko ajan kärsimässä, mikäli rakastaa.

        Toki voit tehdä miten haluat mutta se kakkonen kärsii ja vaimon kanssa ajatuksesi ovat ehkä muualla.


    • Mieti sitä

      Olet pilaamassa kolmen ihmisen elämää: omasi, avovaimosi ja rakastajattaresi.

    • kurmoottaja

      "jäittekö säälistä rakkaudettomaan parisuhteeseen"

      Kysymyksenasettelusi kertoo kypsymättömyydestäsi.

      Sen sijaan että rajaisit kysymykselläsi vain ne vaihtoehdot, joiden perusteella olet ennakkoon perustellut itsellesi oikeuden uskottomuuteesi, sinun pitäisi miettiä mitä rakkaus on. Viestistäsi nimittäin näkyy, että podet lähinnä jotakin tenavahenkistä fantasiaa, jonka nyt vain satut kohdentamaan tuohon henkilöön, jonka määrittelet siksi Oikeaksi.

      "Olen rakastunut"

      Niin juuri. Et siis rakasta; et nykyistäsi, et haavekuviesi tulevaakaan. Sitten kun jälleen tunteesi olivat laimentuneet, saisit huomata miten jälleen kohdistaisit kaikki haaveesi ja toiveesi johonkin ulkopuoliseen, olisit rakastunut ylintä finniäsi myöten.

      Jospa siis ottaisit vakavasti ne kommentit joissa sinua kehotetaan kasvamaan mieheksi. Nykyinen käytöksesi lähinnä kielii miten olet kasvanut pellossa etkä osaa kunnioittaa lähimmäistäsi, vaan minä itte ja mitä sitte ovat tapasi jäsentää kaikki kohdallesi osuva tasan sen mukaan miten sinua itseäsi huvittaa.

      Räkänokka ei tietenkään kiitä ojennuksesta, mutta katsotaanpa mitä lajia edustat.

      • Kiitos tästä

        Ehkä paras kommentti koskaan tällä ääliöiden palstalla.


      • issa

        En tajua, miten tuo kysymys kertoo kypsymättömyydestä. Tiedän moniakin ihmisiä, jotka ovat säälistä tai sen tapaisesta jääneet suhteeseen. On säälitty puolisoa, jolla on muutenkin ollut vaikea tilanne elämässään (sairaus), ja vaikka erosta oli jo sovittu ennen sairauden paljastumista, eroaja perui, koska huolehti kuitenkin toisesta. Säälistä, ei rakkaudesta.

        Useat ovat pysyneet yhdessä monia vuosia, jopa vuosikymmenen, koska on säälitty pieniä lapsia. Odotettu, että lapset kasvavat.


    • nainen.

      Minusta sinun täytyy kertoa se asia. Totuus pitää olla esillä. Pitäisi olla rehellinen alusta asti, eikä selän takana tapailla monia.

    • jessus sentään

      mene hirteen. jää yksi naispari.

    • tosi on.

      Luettuani läpi koko naurettavan viestiketjun, on todettava, että ihminen, joka kyselee tällaista julkisilla palstoilla, on jotenkin v...n vajaa.

      • Doris D.

        Tosi on- nimimerkille: Sen tähden mies täällä kyselee, koska harvalla miehellä on miesystäviä, joille uskoutua. Miehillä on yleensä vain yksi todellinen ystävä ja se on oma puoliso tai tyttöystävä. Naisilla on yleensä paljon muitakin ystäviä kuin oma puoliso. Niin se vain on!


    • liipalaapa

      HEI, MIKSI TE MIEHET AINA LUULETTE, ETTÄ MEIDÄN NAISTEN MAAILMA ROMAHTAA LOPULLISESTI JOS MEIDÄT JÄTÄTTE ja siksi ette kerro, että haluatte erota!?!?!?!
      Minä elin avoliitossa ja olin maailman onnellisin ja niiiiiiiin rakastunut ja mieheni jätti minut yllättäin! En aavistanut mitään ja luulin, että kaikki oli hyvin. Se oli todella kova järkytys... ja olin surullinen kauan - tottakai!!! MUTTA siitä pääsee yli ja unohtaa!! Ette te meidän koko elämäämme pilaa erolla!!! Se kestää hetken kun kasaa itseään, mutta parempi se on kuin vuosia valehtelu ja säälistä olo!!!! Tee palvelus naisellesi ja kerro!!! Hän pystyy kyllä jatkamaan elämäänsä!!! Ette te miehet niin korvaamattomia ole! Minäkin löysin paremman ja voin sanoa nyt - käsi sydämmellä - että onneksi otti ja lähti!!!!!! :)
      KERRO!!!!!!!!!! Itseäs tässä vaan säälit etkä naistas!!! Kasvata munat ja kerro!!

    • Aito Rakkaus

      Kiva tapa sulla toimia! Ekaksi petetään ja sitten vasta mietit, että mitenkä tässä pitäisi toimia. Mitä jos olisit jo ihastumis vaiheessa kertonut asiasta avovaimollesi? Se olisi ollut reilua ja oikeudenmukaista häntä kohtaan. Olet ilmeisesti halunnut vain pelata oman tilanteesi varman päälle eli rakentaa uutta suhdettasi riittävän pitkälle, jotta uskallat jättää entisen. Taidat pelätä tyhjän päälle jäämistä ehkä vieläkin, mutta esität asian niin, että pelkäät avokkisi puolesta.

      Olet rakastunut toiseen ja tiesit heti, että hän on se oikea. Oletko aivan varma asiasta? Mitä jos tämä onkin vain seksuaalista hekumaa, jolla ei ole mitään todellista pohjaa kestävälle suhteelle? Tunnetko oikeasti tämän uuden naisen muutenkin kuin petipuuhien kautta?

    • Pommin pudottajalle

      Minulla on aina ollut sellainen käsitys, että avoliitossa olevat ovat juuri siksi avoliitossa, että he pelaavat vain aikaa ja odottelevat sitä oikeaa... Eivät kuitenkaan tiedä mitä haluavat, eivät halua sitoutua mitenkään, eivät halua vastata mistään kenellekään, mutta haluavat silti ikäänkuin varmistaa itselleen pysyvän seksisuhteen -toistaiseksi.

      Nytkö sinä mies olet mielestäsi tarpeeksi kypsä uuteen suhteeseen, jossa mielestäsi olet tavannut sen oikean? Kaikessa rauhassa valmistelet "pommia", jonka äkillisesti pudotat avopuolisosi niskaan! Siinä käy niin, että avopuolisosi ei välttämättä toivu siitä koskaan vaan se tulee vaikuttamaan hänellä seuraaviin miessuhteisiinsa. Hänelle jää vaikutelma, että kuka mies vaan ja milloin vaan voi äkillisesti ilmoittaa vaikka päivällispöydässä, että nyt lähdetään eri suuntiin. Ota huomioon, että myös avopuolisosi tarvitsee aikaa ja sulattelua erotakseen sinusta. Sinun tulee pikkuhiljaa selvittää hänelle syyt, mitkä johtivat hänen jättämiseen. Syiden selvittäminen on erittäin tärkeää aina ennen eroa, että se mahdollistaisi uuden terveen suhteen muodostamisen jatkossa avovaimollesi. Sinähän itse oletkin jo valmis eroon, koska olet sitä pitkään valmistellut.

      • Kysyn vaan...

        Keskustelun aloittaja sanoo tavanneensa sen oikean ja on ollut uskoton pitkään avopuolisolleen. Kysyn vaan, mitä rakkautta se sellainen on, että olet uskoton
        myös sille oikealle uudelle naiselle, jonka kanssa olet ollut salaa avovaimoltasi.
        Siis olet uskoton kummallekin naiselle samaan aikaan!!!
        En haluaisi olla kummankaan naisen asemassa ja sääliksi käy heitä.
        Koeta nyt pikkuhiljaa kypsyä mieheksi sinäkin!


      • Uusiotermit
        Kysyn vaan... kirjoitti:

        Keskustelun aloittaja sanoo tavanneensa sen oikean ja on ollut uskoton pitkään avopuolisolleen. Kysyn vaan, mitä rakkautta se sellainen on, että olet uskoton
        myös sille oikealle uudelle naiselle, jonka kanssa olet ollut salaa avovaimoltasi.
        Siis olet uskoton kummallekin naiselle samaan aikaan!!!
        En haluaisi olla kummankaan naisen asemassa ja sääliksi käy heitä.
        Koeta nyt pikkuhiljaa kypsyä mieheksi sinäkin!

        Uusiosanat ja - termit:

        Tässä käsiteselvennyksiä niille, joita nykyiset suhdekiemurat ja niistä käytetyt termit hämmentävät

        Avokki= avokumppani

        Avekki= seuralainen, nykyisen avokin kilpailija , mahdollinen tuleva avokki, joskus voi olla myös tuleva anoppi

        Avikki= viallinen, hylätty avokki, ns. vikatikki, jolle on luvassa vain lähestymiskieltoa

        Anokki= avokiksi anova, ns. koeajalla oleva avokki


      • uusiotermit
        Uusiotermit kirjoitti:

        Uusiosanat ja - termit:

        Tässä käsiteselvennyksiä niille, joita nykyiset suhdekiemurat ja niistä käytetyt termit hämmentävät

        Avokki= avokumppani

        Avekki= seuralainen, nykyisen avokin kilpailija , mahdollinen tuleva avokki, joskus voi olla myös tuleva anoppi

        Avikki= viallinen, hylätty avokki, ns. vikatikki, jolle on luvassa vain lähestymiskieltoa

        Anokki= avokiksi anova, ns. koeajalla oleva avokki

        Hei me hoidetaan

        Nykypäivänä varsinkin nuoriso keskustelee keskenään esimerkiksi eroottisista suhteistaan sanamuodossa: "hoito."
        Tässä ohessa julkaisen siis hieman uusittua hoitosanastoa.

        AVOHOITO = Julkinen tai vapaamielinen seksisuhde, ei sitoumuksia.
        HOITOVAPAALLA = Olla selibaatissa.
        KERTAHOITO = Tuskin pääsee toistumaan.
        KOTIHOITO = Tuoda hoito kotiin.
        PSYKIATRINEN HOITO = Seksiä sekopään kanssa.
        HOITOPAIKKA = Sillä hetkellä saatavilla oleva käytetty tila
        TEHOHOITO = Varmasti tyydyttävä seksisuhde.
        HOITOTAKUU = irtoaa varmasti!
        SHOKKIHOITO = Illalla se näytti vielä hyvältä!
        PÄIVÄHOITO = Ei aina tarvitse pimeää
        VIERIHOITO = Vierekkäin.
        HOITOVIRHE = Tekevälle sattuu....
        http://akunpunainenlanka.blogspot.com/


    • 0001111

      kenenkään ei pitäisi olla suhteessa vain säälistä, siinä pitää olla aitoja tunteita. on väärin että elättelet hänelle toiveita onnistuneesta parisuhteesta.

    • olet hyväksikäyttäjä

      Ja mistähän vtusta luulet tietäväsi että ko horatsu on muka "se oikea"??? muutaman kuukauden päästä se sun oikea onkin taas joku toinen pesäteline!

      • Sade

        Oikeahan on se kenen uskoo olevan oikea. Tunteita tulee ja menee..aika moni vakisuhteessa oleva ihastuu joskus toiseen, mutta se tekeekö asialle jotain..antaako tunteen viedä mukanaan riippuu itsestä.
        Tunteitahan ei tietty voi pakottaa, jos et koskaan ole rakastanutkaan avopuolisoasi niin on aivan käsittämätöntä että turvallisuuden tai jonkun yksinolon pelon vuoksi olet alkanut hänen kanssaan olemaan. Toisaalta luulisi hänenkin tämän tietävän, vai oletko vannonut hänelle rakkautta, jota ei koskaan ole ollutkaan..?
        Olen itse tullut petetyksi suhteessa ja jälkensä se jättää..aavistin kyllä, mutta lopullinen pommi tuntui silti tosi pahalta. Sitä selittelee itselleen kaikki parhain päin eikä halua uskoa sitä minkä kaikki muut jo ehkä tietävät ja näkevät..
        Teet palveluksen puolisollesi ja itsellesi kun lähdet suhteesta, jos ei siinä rakkautta ole koskaan ollutkaan, on todella väärin jatkaa valheessa..mikäli ei usko järkiliittoihin.


    • Google löytää

      Missä se rehellisyys?
      Arvostan sellasia miehiä jotka puhuvat suoraan ja jos jostain kenkä puristaa se selvitetään kun puhutaan paksua valhetta..!
      Ei millään pahalla mutta olet luuseri!
      Erot on aina ikäviä juttuja mut ei se maailma siihen kaadu vaikka kirpaseehan se..
      Et sä mikään maailman hienoin mies ole tuolla käytöksellä.. Sä suojelet vaan ittees..

    • Harha-askeltaja

      Sanoisin, että ota etäisyyttä molempiin naisiin, myös salarakkaaseesi toistaiseksi. Reiluinta olisi jättää avopuoliso melko pian, mutta ei asettaa mitään erityisiä määräaikoja esim. poismuuton suhteen vaan odottaa, että hän saa asiansa järjestettyä. Älä anna rakastajattaresi sekaantua sinun ja avopuolisosi asioihin esim. hoputtamalla vaan ota etäisyyttä häneen. Jos siirtyy vain sylistä syliin, ei ehkä ehdi riittävästi käsitellä omia tunteitaan. Entisestä avopuolisosta tuntuu myös paremmalta, jos et heti ala julkisesti seurustella salarakkaasi kanssa. Lähde vaikka pitkälle lomalle, jos se on mahdollista.

      P.S. Millainen nainen alkaa seurustella varatun miehen kanssa? Onko ideaalinaisesi noin löyhämoraalinen, jos tämä salarakkaasi kerran on "elämäsi nainen"?

      • nolove no

        Joka tapauksessa on reiluinta ja MIESMÄISTÄ erota mahdollisimman pian, älä tuhlaa puolisos aikaa ja elämää. Vaikka teillä kuinka on lapsia, sopikaa heidän huollosta yhdessä, mutta älä hyvä mies vedätä vaimoa äläkä toista naista.
        Ja jos xvaimosi saa tietää että vedätit häntä, ja olit yhdessä vain säälistä, se sattuu. Ja sinulla on oikeus olla toisen naisen kanssa, mutta tee se pikkuhiljaa. Itse sain toisena naisena jota mies rakasti oikeesti vaimolta nenänedessä muka opetuksen: vaimo tiesi että mies oli rakastunut minuun syvästi, se koski, siksi humalassa ravintolassa alkoi pussata miestä minun edessäni vetäen miesraukan kädestä itteensä kiinni. Tilanne oli kuin jostakin Salatuista elämistä! Tarkoitus oli muka näyttää minulle että vaimo ei luovuta miestä ja muka rakastaa sitä. Miestä hävetti koko tapaus aiva kamalasti, oli vajua maan koloon. Itseäni ja ystäviäni jotka olivat vieressäni nauratti koko tapaus ja tunsimme syvää sääliä usein etettyä vaimoa kohtaan. Mutta: oikea mies ei ikinä olisi alentanut itseään moiseen! Edellisenä iltana oli mies vielä soittanut minulle, ja tuosta eteenpäinkin olimme puhelinyhteydessä. Jossakin vaiheessa aloin vain tajuta, että vaimo kiristi (mies kertoi) niin julmilla keinoilla, että parempi vetäytyä kuvioista, koska liitto on niin sairas kuin vain voi kuvitella.
        Siis jos toinen nainen tekisi samoin vaimon edessä, olisi se luuserhommaa, ja tarkoitus olisi näyttää että ähäkutti minä sain miehen, mutta harva alistuu tuollaiseen.

        Ole mies, ja eroa, ei rakkaudettomassa liitoss ole mitään järkeä, itse olin aikanaan rakkausliitossa, en ikinä voisi kuvitella olevani yhdessä ihmisen kanssa jonka tietäisin ei oikeasti rakastavan minua.


      • wwwwwwwww:))

        Millainen nainen alkaa seurustella varatun miehen kanssa


        = rakkaus on sellainen ovela juttu,sillä on taskussa avain ja lukko....

        Rakkautta ei ohjata järjellä, kun kahden ihmisen karma ja kemia täysin kohtaa, ja ihminen huomaa jotakin mitä häneltä on puuttunut, siinä ei järkipuheet auta. Tarkoitan että avioliitto on ollut jo ennen tätä jotenkin huono ja kylmä, ei toinen ihminen ole siihen eroon syypää, vaan keino rohkaista eroamaan suhteesta jossa ei ole onnellinen. Usein vaan ihminen tyytyy vaan tyytyväisyyteen, eikä uskalla lähteä parempaan mitä olisi saatavana.
        Elämä on onnellisuutta, kokeilua, rakastamista varten. Kun kaksi ihmistä löytää toisensa, on se on ihana asia, rohkeutta peliin.


      • ....
        nolove no kirjoitti:

        Joka tapauksessa on reiluinta ja MIESMÄISTÄ erota mahdollisimman pian, älä tuhlaa puolisos aikaa ja elämää. Vaikka teillä kuinka on lapsia, sopikaa heidän huollosta yhdessä, mutta älä hyvä mies vedätä vaimoa äläkä toista naista.
        Ja jos xvaimosi saa tietää että vedätit häntä, ja olit yhdessä vain säälistä, se sattuu. Ja sinulla on oikeus olla toisen naisen kanssa, mutta tee se pikkuhiljaa. Itse sain toisena naisena jota mies rakasti oikeesti vaimolta nenänedessä muka opetuksen: vaimo tiesi että mies oli rakastunut minuun syvästi, se koski, siksi humalassa ravintolassa alkoi pussata miestä minun edessäni vetäen miesraukan kädestä itteensä kiinni. Tilanne oli kuin jostakin Salatuista elämistä! Tarkoitus oli muka näyttää minulle että vaimo ei luovuta miestä ja muka rakastaa sitä. Miestä hävetti koko tapaus aiva kamalasti, oli vajua maan koloon. Itseäni ja ystäviäni jotka olivat vieressäni nauratti koko tapaus ja tunsimme syvää sääliä usein etettyä vaimoa kohtaan. Mutta: oikea mies ei ikinä olisi alentanut itseään moiseen! Edellisenä iltana oli mies vielä soittanut minulle, ja tuosta eteenpäinkin olimme puhelinyhteydessä. Jossakin vaiheessa aloin vain tajuta, että vaimo kiristi (mies kertoi) niin julmilla keinoilla, että parempi vetäytyä kuvioista, koska liitto on niin sairas kuin vain voi kuvitella.
        Siis jos toinen nainen tekisi samoin vaimon edessä, olisi se luuserhommaa, ja tarkoitus olisi näyttää että ähäkutti minä sain miehen, mutta harva alistuu tuollaiseen.

        Ole mies, ja eroa, ei rakkaudettomassa liitoss ole mitään järkeä, itse olin aikanaan rakkausliitossa, en ikinä voisi kuvitella olevani yhdessä ihmisen kanssa jonka tietäisin ei oikeasti rakastavan minua.

        Lissu, Lissu... sä olet niin sairas. Sä olet varmaan vuoden vaahdonnut tota samaa kitiniää.


      • me
        .... kirjoitti:

        Lissu, Lissu... sä olet niin sairas. Sä olet varmaan vuoden vaahdonnut tota samaa kitiniää.

        No Sari, etkö hellitä? Terv.naiset jotka nauraa sulle.


      • korkokengät kopsaa
        me kirjoitti:

        No Sari, etkö hellitä? Terv.naiset jotka nauraa sulle.

        Kovasti petraat ulkonäköön, ei auta.Sydäntä ei sillä paranneta.


      • haloo!!!<3
        wwwwwwwww:)) kirjoitti:

        Millainen nainen alkaa seurustella varatun miehen kanssa


        = rakkaus on sellainen ovela juttu,sillä on taskussa avain ja lukko....

        Rakkautta ei ohjata järjellä, kun kahden ihmisen karma ja kemia täysin kohtaa, ja ihminen huomaa jotakin mitä häneltä on puuttunut, siinä ei järkipuheet auta. Tarkoitan että avioliitto on ollut jo ennen tätä jotenkin huono ja kylmä, ei toinen ihminen ole siihen eroon syypää, vaan keino rohkaista eroamaan suhteesta jossa ei ole onnellinen. Usein vaan ihminen tyytyy vaan tyytyväisyyteen, eikä uskalla lähteä parempaan mitä olisi saatavana.
        Elämä on onnellisuutta, kokeilua, rakastamista varten. Kun kaksi ihmistä löytää toisensa, on se on ihana asia, rohkeutta peliin.

        sanopa se näille naisille jotka oikeastio vehtaa varattujen miesten kanssa häpeilemättä. käy jopa kotona selän takana nussimassa sillä aikaa kun akka töissä . että turhaan akat täällä valitatte pettämisestä olette jokainen samanlaisia ja uskotte kaiken mitä miehet teille syöttää ja tuhoatte perheen mielellänne ja lässytellään että mut ku mut ku mut ku mää rakastan. Säälittäviä valittajia joka akka. menette joka ilta baarireissun jälkeen nussimaan varattuja yms ja kiehnäätte varatuissa kuppiloissa. valittakaa muualle


      • uskollinen*
        haloo!!!<3 kirjoitti:

        sanopa se näille naisille jotka oikeastio vehtaa varattujen miesten kanssa häpeilemättä. käy jopa kotona selän takana nussimassa sillä aikaa kun akka töissä . että turhaan akat täällä valitatte pettämisestä olette jokainen samanlaisia ja uskotte kaiken mitä miehet teille syöttää ja tuhoatte perheen mielellänne ja lässytellään että mut ku mut ku mut ku mää rakastan. Säälittäviä valittajia joka akka. menette joka ilta baarireissun jälkeen nussimaan varattuja yms ja kiehnäätte varatuissa kuppiloissa. valittakaa muualle

        "haloo!!!


      • ...
        wwwwwwwww:)) kirjoitti:

        Millainen nainen alkaa seurustella varatun miehen kanssa


        = rakkaus on sellainen ovela juttu,sillä on taskussa avain ja lukko....

        Rakkautta ei ohjata järjellä, kun kahden ihmisen karma ja kemia täysin kohtaa, ja ihminen huomaa jotakin mitä häneltä on puuttunut, siinä ei järkipuheet auta. Tarkoitan että avioliitto on ollut jo ennen tätä jotenkin huono ja kylmä, ei toinen ihminen ole siihen eroon syypää, vaan keino rohkaista eroamaan suhteesta jossa ei ole onnellinen. Usein vaan ihminen tyytyy vaan tyytyväisyyteen, eikä uskalla lähteä parempaan mitä olisi saatavana.
        Elämä on onnellisuutta, kokeilua, rakastamista varten. Kun kaksi ihmistä löytää toisensa, on se on ihana asia, rohkeutta peliin.

        Rakkaus on myös siitä ovela juttu, että ihan lailla se sen kakkosenkin kanssa hyytyy. Valitettavasti.


      • ...
        korkokengät kopsaa kirjoitti:

        Kovasti petraat ulkonäköön, ei auta.Sydäntä ei sillä paranneta.

        Kateellisen panettelua, hah.


      • Mietiskelevä mies
        ... kirjoitti:

        Rakkaus on myös siitä ovela juttu, että ihan lailla se sen kakkosenkin kanssa hyytyy. Valitettavasti.

        Rakastuin kakkoseeni jo jotain 5 vuotta sitten, mutta erinäisistä syistä johtuen hän aina piti minut etäällä. Sitten 2, 5 vuotta sitten otin laastarin, kiinnyin toki tänän naiseen mutta en ole koskaan rakastanut. Yhteiselostamme puuttui rakkaus, kiinnostavuus ja intohimo jota kakkonen minussa herätti ja herättää yhä. Välimme katkesivat mutta joudumme yhä kohtaamaan silloin tällöin toisemme. Jos hän näyttäisi vihreää valoa, ottaisin hänet heti. Nyt tuntuu että joudun teeskentelemään rakkautta nykyiselleni. Elämä ei tunnu oikealta. Olen menettänyt elämäni rakkauden. Ei tosi rakkaus hyydy, valitettavasti.


      • höppänätaas
        ... kirjoitti:

        Kateellisen panettelua, hah.

        Voi ei, luuleko tuossa joku vaimo että siitä kalun päässä riipuvasta jätkästä joka pettää voisi joku olla kateellinen? Ei todella. Ihan todella, todella säälittää vaimot, jotka muka ovat voittajia kun se pettävä luuseri ei uskaltanutkaan erota. Uskokaa vain, että miehen meno jatkuu. Kateellinen on vaimo, kun toinen nainen on sinkku eikä tarvitse pettävää ukkoa kattella eikä sietää...hölmöt .


      • AMORE VINCI OMNIA
        Mietiskelevä mies kirjoitti:

        Rakastuin kakkoseeni jo jotain 5 vuotta sitten, mutta erinäisistä syistä johtuen hän aina piti minut etäällä. Sitten 2, 5 vuotta sitten otin laastarin, kiinnyin toki tänän naiseen mutta en ole koskaan rakastanut. Yhteiselostamme puuttui rakkaus, kiinnostavuus ja intohimo jota kakkonen minussa herätti ja herättää yhä. Välimme katkesivat mutta joudumme yhä kohtaamaan silloin tällöin toisemme. Jos hän näyttäisi vihreää valoa, ottaisin hänet heti. Nyt tuntuu että joudun teeskentelemään rakkautta nykyiselleni. Elämä ei tunnu oikealta. Olen menettänyt elämäni rakkauden. Ei tosi rakkaus hyydy, valitettavasti.

        Siinäpä teille roikkuvat vaimot tekstiä yllä: nyt porukalla selittämään ja miinustamaam, että ei voi olla. Hehehehehehheheheh.


      • p.m.
        AMORE VINCI OMNIA kirjoitti:

        Siinäpä teille roikkuvat vaimot tekstiä yllä: nyt porukalla selittämään ja miinustamaam, että ei voi olla. Hehehehehehheheheh.

        Tuo mietiskelevän miehen kommentti on ajoituksellisesti kuin omasta elämästäni, mutta itse löysin täydellisen kumppanin, johon rakastuin tutustumisen kautta. Oma kakkoseni ei koskaan pystynyt tarjoamaan minulle niitä asioita, joita oikeasti kaipasin. Olen siis löytänyt puuttuvan palaseni, ja toivon samaa muillekin, jotka joskus ovat taistelleet löytääkseen haluamansa.


      • Nuhmu
        Mietiskelevä mies kirjoitti:

        Rakastuin kakkoseeni jo jotain 5 vuotta sitten, mutta erinäisistä syistä johtuen hän aina piti minut etäällä. Sitten 2, 5 vuotta sitten otin laastarin, kiinnyin toki tänän naiseen mutta en ole koskaan rakastanut. Yhteiselostamme puuttui rakkaus, kiinnostavuus ja intohimo jota kakkonen minussa herätti ja herättää yhä. Välimme katkesivat mutta joudumme yhä kohtaamaan silloin tällöin toisemme. Jos hän näyttäisi vihreää valoa, ottaisin hänet heti. Nyt tuntuu että joudun teeskentelemään rakkautta nykyiselleni. Elämä ei tunnu oikealta. Olen menettänyt elämäni rakkauden. Ei tosi rakkaus hyydy, valitettavasti.

        Toteutumattomat rakkaudet ovat aina makeampia.


      • ...
        Nuhmu kirjoitti:

        Toteutumattomat rakkaudet ovat aina makeampia.

        Niinpä!


    • gggggggggd

      Meillä on tapana vetää tollasia luusereita porukalla turpaan

    • nopain.....

      jos rakastat, jätä avovaimosi. Täällä eletään vain kerran. Hän varmasti leppyy eron jälkeen jotta voitte olla vielä yhteydessä. Hän ei varmaan odota pitkään, ole varma päätöksestäsi. Älä lähde toisen naisen mukaan vain tekemään samaa virhettä uudestaan. Sinun on myös lopetetava pettäminen ja arvostaa enemmän tulevaa naistasi. Jostain syystä arvostuksesi on kadonnut nykyiseen kun petit, muista arvostaa tulevaa naistasi enemmän. säästä avovaimo tuskalta äläkä turhaan kerro petihommistasi. Syynä on ettei ole ilmeisesti enää tunteita. Turhaan lisäät taakkaa hänelle ja masennusta ja hän saa petetyn naisen leiman. Se tuntuu varmasti pahalta naisestasi. jos lähdet niin syynähän on vain rakkauden häviäminen. olet tavannut tulevan naisesi vaikka erosi jälkeen. jos sulla on paha olla älä lisää sitä eteenpäin vaan kävele pois ja säästä avovaimosi tuskalta.

    • hh=)

      Elämä eletään vaan kerran, kuuntele sydäntäsi. Rakkauden asioissa, elä tunteella ja jätä järki sikseen =).....Tuttu tilanne...tosin toiselta kantilta.

      • Maija31

        Oletteko tämän Oikean kanssa tekemisissä jatkuvasti? Voiko tilanteeseen tulla muutos?-->Oletko varma=) ja edellisen kommentoijan kommentti täyttä totta. Jokaisella yksi elämä....velvollisuudesta ei kuulu elää, vaikka kuinka välittäisi


    • Nainen*

      "petollinen"...säälistä ei kannata suhteeseen jäädä. Jossain vaiheessa salasuhteesi paljastuu ja se on vielä kovempi isku kuin se että jätät avokkisi heti. Kun sitten joskus paljastut niin tilanne tuntuu paljon pahemmalta petokselta. Avovaimollasi on sitäpaitsi myös oikeus onneen sellaisen ihmisen kanssa joka oikeesti häntä rakastaa. Anna hänen jatkaa elämäänsä ja etsiä oikea onnensa muualta.
      Kerro että et ole hänelle se oikea ja parempi kertoa suoraan että olet rakastunut toiseen. Jos yhtään väilität avovaimostasi niin arvosta häntä niin paljon että kerrot totuuden.

    • kerran petturi

      Kerron sulle oman tarinani, ehkä se auttaa sinua tekemään päätöksen; koska kahden naisen välissä on vaikea olla. Eikä se ole oikein kenellekään, jossain vaiheessa vaimosi sen huomaa.

      Minulla oli pitkä suhde ollut exän, joka oli ollut myrkyinen alusta asti, olin aina vain ajatellut että aika parantaa haavat ja valinta kerran on tehty, niin sen pitää myös pitää. Meni vuosia ja asioita kasaantui joita ei koskaan saatu purettua; rakkaus hävisi ja suhteemme muuttui yhä enemmän vain kaverisuhteeksi. Jossain vaiheessa huomasin ettei meillä ollut enää mitään muuta yhteistä kuin yhteiset yöt. Tämä johtikin siihen, että lähdin pettämisen kierteeseen, koska kaipasin enemmän läheisyyttä ja toisen ihmisen huomioimista. Sanotaan, että kerran kun pettää, niin pettää aina. Minäkin uskoin aina siihen asti tuohon kunnes löysin todellisen rakkauden, joka vei jalkani alta. Kolme kertaa petin exääni ja joka kerta jäin kiinni valheesta. Joka kerta lupasin parantaa tapani, mutta kolmas kerta oli liikaa hänelle. Ymmärrän sen täysin hyvin ja kissa kun oli nostettu pöydälle, niin samalta istumalta päätimme erota. Totesimme, että me emme kuulu yhteen. Asunto oli molempien nimissä, joten teimme yhteisen päätöksen, että minä lähden heti kun uusi asunto löytyy, siihen asti nukuimme eri huoneissa. Asunto löytyi minulle pian, joten tyhjän päälle en jäänyt. Pelkäsin, että tulen hylätyksi eikä kukaan minua enää huoli; mutta toisin kävi. Nyt olen onnellisessa suhteessa. Pettäminen jäi taakse, samalla kun löytyi uusi rakkaus rinnalle, joka todellakin rakastaa ja välittää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä.

      Niinpä annan neuvon sinulle, että mieti mihin rakastuit avopuolisoosi ja voiko sitä mitenkään parantaa. Jos ei voi, niin silloin parempi laittaa lusikat jakoon ja katsoa elämää eteenpäin uusin silmin. Niin sinä kuin vaimosi on ansainnut paremman puolison itselleen, jos ei rakkautta ole parisuhteessa.

    • Opi kunnioittamaan

      Pelkäät omaa kurjaa oloasi, joka seuraisi vastuun kantamisesta. Anna vihdoin toiselle ihmisarvo ja joko jätä tai kerro ja jätä.

    • jk

      vain iin

    • Sarah

      Ihmettelen niitä ihmisiä, joiden mielestä heidän oma säälinsä on petettävälle puolisolle tärkeämpää ja arvokkaampaa kuin jonkun muun rakkaus. On aivan naurettavaa kuvitella, että säälistä yhdessä pysyminen on jonkinlainen lahja kumppanille. Päin vastoin. Jos kerrot kumppanillesi rehellisesti, ettet rakasta häntä, niin hänellä on mahdollisuus löytää joku itselleen paremmin sopiva. Luulevatko ihmiset ihan tosissaan, että he ovat jotenkin rakastettavia kaiken pettämisen ja kaksinaamaisuuden jälkeen? On aika itseriittoista kuvitella, että kumppanin maailma pirstoutuu, koska hän menettää pettävän siippansa. Sillä todellisuudessahan ihmisen on menettänyt jo silloin, kun on joutunut petetyksi. Kestävä rakkaus perustuu siihen, että arvostaa toista ja kunnioittaa tätä. Ei kukaan pysty pidemmän päälle kunnioittamaan ja arvostamaan pettävää puolisoaan. Petetty rakastaa illuusiota hyvästä kumppanista.

    • xl

      Justiinsa joo..Luulenpa,että elämä on varannut nykyiselle avokillesi jotain vielä parempaa..jotenkin en usko,että toisen lähteminen murskaa ketään..elämässä kun on oikeasti tärkeitä asioita..rakkaus tulee ja menee..muistot jää..mukavat ja vähemmän mukavat..terkuin yksi "murskattu"

    • kotkotkoo

      jos eroat suhteestasi, mennäksesi uuteen... muista miltä pohjalta uusi suhteenne alkaa. te kumpikin olette epäluotettavia. sinä olet pettänyt ja uusi kaverisi on hyväksynyt sinun käytöksesi. sitten joskus aikaan tulette ehkä epäileen toisianne, sillä miksi pettäminen ei voisi jatkua kun suurin huuma on ohi ?

      ei kannata säälistä olla yhdessä, mutta miksi vetää suhde niin pitkälle kuin olet tehnyt ? oisit eronnut puhtaalla omalla tunnolla.
      jos tiedät avokkisi reaktion. miksi olet tehnyt hänelle näin pahasti ? missä on kunnioitus häntä kohtaan ? onko hän ansainnut tämän ? miltä tuntuisi olla hänen kengissä ?

    • toiminäin

      Pitkitä valintaasi, saat panna kahta naista pitempään ja loppulta valitsen sen joka on parempi nussimaan, mutta tietenkin jatkat edelleen paremman panopuun metsästystä

    • narsismiako?

      tuskimpa sinusta ero murskaa häntä, päinvastoin, sillä valehtelijan kanssa elämä kyllä muuten murskaantuisi, ei siksi et sinusta pääsee eroon..

    • Aito rakkaus

      "välitän hänestä jollakin tasolla tosi paljon"
      Tuo on aitoa rakkautta, et ole todellakaan säälistä nykyisessä suhteessasi.
      Se mitä tunnet toista kohtaan on raamatullisesti sanottuna "lihan himoa". Se menee aikanaan ohi jokaisessa suhteessa, ja olet olet jälleen alkupisteessä. Sen perusteelle ei voi parisuhdetta rakentaa.

      • rakkaus on muuta

        Välittäminen ei ole rakastamista. Välittää voi kotieläimestä tai naapurista tai työkaverista. Rakastaminen ei ole mitään lihan himoa vaan henkistä. Et ole ilmeisesti koskaan rakastanut jos sotket rakkauden lihan himoon.


    • Säälittävää....

      Etköhän sä tekisi palveluksen avokillesi jättämällä hänet. Nyt tuhlaat molempien aikaa ja mitä pidempään pitkität sen enemmän tuhlaat molempien aikaa. Tuskin olet niin ihmeellinen etteikö avokkisi selviytyisi erostanne. Taatusti löytää paremman tilallesi. Eikö hänelläkin ole oikeus onneen, ei sääliin!!!!?? Haluaisitko itse että kanssasi ollaan säälistä. Nyt olet avokillesi vähintään sen velkaa että annat rauhassa etsiä itselleen asunnon ja aikaa kasata itsensä. Miten haluisit itse tulla kohdelluksi vastaavassa tilanteessa....

    • nnnnnnnnn

      Ole mies ja kerro asia suoraan. Raukkamaista vedättää puolisoa tuolla tavalla. Onko hän sinulle varalla jos uuden suhteen viehätys katoaa? Kumppanisi kärsii jo teoistasi.

      Viestin perusteella olet surkea tyyppi, etkä tajua oikeasta rakkaudesta mitään. Jos uusi "rakkaasi" väsyy odottamaan ja puolisosi on odottanut näinkin kauan, niin kumpi sinua on todella rakastanut? Taitaa olla ihan sama, koska et ansaitse kumpaakaan.

      Valitettavasti vastaavia munattomia ääliöitä riittää maailmassa. Olisi varmaan ihan liikaa vaadittu, että olisit rehellinen?

    • rep9up58i

      Tietysti pitää ajatella asioita perin pohjin ennen kuin tekee ratkaisunsa. Mutta jos olet varma että rakastat tuota toista etkä avopuolisoasi niin ratkaisu on harvinaisen selvä. Ei kukaan ihminen odota ikuisuuksiin että toinen tekisi päätöksensä. Esitä asia avopuolisollesi hienovaraisesti pettämisestä kertomatta.

      • power of love

        Olen itse toinen nainen. Rakastuin ja samoin kävi miehelle vaikka hän on (onnettomassa) avoliitossa. Itse olen nuori leski. Aika näyttää miten käy. Sen vain sanon että rakkaudella ja järjellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tunteita ei voi määrätä.


      • Eno_
        power of love kirjoitti:

        Olen itse toinen nainen. Rakastuin ja samoin kävi miehelle vaikka hän on (onnettomassa) avoliitossa. Itse olen nuori leski. Aika näyttää miten käy. Sen vain sanon että rakkaudella ja järjellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tunteita ei voi määrätä.

        Niinpä. Täällä on neuvomassa ihmiset, jotka ei oo koskaan RAKASTUNEET tai ylipäätään asuneet kenenkään kanssa puolta vuotta kauampaa.


      • eulaalia
        power of love kirjoitti:

        Olen itse toinen nainen. Rakastuin ja samoin kävi miehelle vaikka hän on (onnettomassa) avoliitossa. Itse olen nuori leski. Aika näyttää miten käy. Sen vain sanon että rakkaudella ja järjellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tunteita ei voi määrätä.

        Tunteita ei voi määrätä. Muutaman kerran rakastuneena sanon kuitenkin, ettei parisuhteeseen riitä pelkkä rakkaus. Siksi suhteessa kuin suhteessa olisi tarpeentullen otettava järkikin käyttöön. Muuten tulee pahoja ongelmia - sekä itselle että kumppanille.


    • eulaalia

      Sinua ahdistaa entistä enemmän, ellet mene eteenpäin tuosta tilanteesta. Pakeneminen ei auta koskaan. Vaikka olisi kuinka kurjaa ja ikävää jättää kumppani, niin se vain täytyy tehdä, jos siltä tuntuu. Yleensä ihmiset liioittelevat oikein olan takaa, kun kuvittelevat miltä esim. pettäminen ja jättäminen kumppanista tuntuisi: "se murskaisi hänet täysin". Tämä puolestaan johtuu omista syyllisyydentunteistasi. Tässä(kin) tapauksessa syyllisyys johdattaa sinua tekemään ratkaisun siitä miten ja kuinka paljon aiot kertoa. Voit joko pelkästään sanoa haluavasi eroa tai kertoa myös toisesta naisesta. Usein on järkevää kertoa tosiasiat. Toisinaan taas ei. Pallo on sinulla.

      Muistuttaisin vielä, ettei parisuhteessa ole pakko olla. Siitä voi erota, jos tuntee rakkauden vaihtuneen pelkäksi sääliksi. Ilman toista suhdettakin voi erota :o! Mikäli puolestaan toinen rakkaasi väsyy odottamaan, niin se voi olla loppupeleissä hyvä teille molemmille.

    • rixye

      En usko tippaakaan tuohon että muka säälistä ollaan jonkun kanssa, luulen että tämä jänis ei vaan osaa päättää asiaansa, joko tai ei. Jos olisit todella rakastanut sitä toista niin varmana olisit eronnut. Mutta kun et rakasta, olet vaan saamassa hänen luonaan väliaikaista lohtua ja sitten taas on hyvä olla siinä sääli suhteessa ja sinä näytät rakastavan sitä jota muka säälit, joten lopeta ne juoksuilemiset ja ala ottamaan vastuuta suhteesta jossa olet "säälistä" tai eroa ja ota se joka odottaa kieli pitkällä.

    • irpeutper

      Oman eron pitkittämiseen voi olla syynä myös se ettei ole varma saisiko tuon kolmannen todella jos eroaisi omasta liitostaan. Näin minulla. Lopulta tajusin etten olisi tuota kolmatta edes saanut ja jäin nykyiseen suhteeseeni.

    • 4564

      Kerro heti, muuten menetät tuon naisen jota rakastat, mieti sitä!
      Et ehkä koskaan enää tule tuntemaan tuota tunnetta ajattele mitä voit menettää. Se että mietit vielä on tietenkin ymmärrettävää myös, ajattelet nyt että sinun "pitää" vielä yrittää kun olet kerran ne lusikat samaan laatikkoon laittanut. Mutta kuuntele sydäntäsi jos et saa naista mielestäsi päiväksikään siinä sinulle on vastaus ja lusikat jakoon. Säälistä ei kannata jäädä mihinkään suhteeseen siinä loukkaat toista tosi pahasti. Mikään ei ole niin loukkaavaa kun saada tietää että mies on ollut suhteessa säälistä, taloudellisten syiden tai sairauden takia. Rakkaus on arvokas ja ihana tunne vaali sitä ja anna sen viedä. Elämä on lyhyt.

    • P

      Avovaimoni murtui kun kuuli että olen jälleen pettänyt häntä pitkäaikaisen sivusuhteeni kanssa. En vain voi itselleni mitään, rakastan tuota toista. Koska hän ei minua huoli ja säälin puolisoani joka rakastaa minua, jatkan hänen kanssaan. Olen törppöillyt pahasti molempien kanssa mutta puolisoni antaa anteeksi. Tuo toinen ei.

      • S

        Miehellä oli avovaimonsa kainalossa tuohon aikaan illalla, aika vaikea kirjoitella nettiin samalla. :)


      • P

        Tänään melkein soitin tälle toiselle. Istuin puhelin kädessäni ja tajusin ettei ole mitään mitä olisin voinut sanoa. Anteeksi olen jo pyytänyt. En olisi löytänyt sanoja. Ei ole enää mitään mitä voisin sanoa tai tehdä. Liikaa aikaakin on jo kulunut. Aloittajalle haluaisin sanoa että toivottavasti ei tee kuten minä tein koska voi joutua katumaan koko loppuelämänsä ajan ja sen mitä teet, tee ajoissa, älä odota.


    • T

      Taas näitä jotka kuvittelevat olevansa sankareita joka tarinass. Voi Lissu, onko lääkkeet ottamatta? Nostaako vainoharhaisuus päätä?

      • S

        Joo, on. :) Ja mitä vainoharhaisuutta, tuohan nyt oli vain kommentti, että jollain miehellä oli avovaimonsa kainalossa ja silloin harvemmin samalla tulee näpyteltyä nettiin. :D


      • T
        S kirjoitti:

        Joo, on. :) Ja mitä vainoharhaisuutta, tuohan nyt oli vain kommentti, että jollain miehellä oli avovaimonsa kainalossa ja silloin harvemmin samalla tulee näpyteltyä nettiin. :D

        Älä Lissu taas jaksa. Tässä AP kysyi jättääkö nykyinen avopuoliso/jatkaako salasuhteensa kanssa. Ketään ei kiinnosta sinun asiasi vaikka sitä haluat kaikkialle tyrkyttää. Miten kommenttisi liittyi siihen mitenkään muuta kuin että haluat nähdä itsesi kaikkialla ja jokaisessa kirjoituksessa?


      • S
        T kirjoitti:

        Älä Lissu taas jaksa. Tässä AP kysyi jättääkö nykyinen avopuoliso/jatkaako salasuhteensa kanssa. Ketään ei kiinnosta sinun asiasi vaikka sitä haluat kaikkialle tyrkyttää. Miten kommenttisi liittyi siihen mitenkään muuta kuin että haluat nähdä itsesi kaikkialla ja jokaisessa kirjoituksessa?

        Okei, no kirjoitetaan sitten asiaakin.

        Jotenkin voisin kuvitella, että tässäkin ketjussa kirjoittaneet ihmiset olisivat jo ihan aikuisia, ainakin iältään. Heillä monilla on mitä todennäköisemmin pitkiäkin suhteita takana, toisilla ehkä useampia lyhyitä. Kokemusta siis on varmasti jo kaikenlaista ja sitä kautta myöskin ymmärrystä omiin tunteisiin ja tietoisuutta siitä mitä haluaa.
        Mutta... sitten kuitenkin ihmetellään.

        Jos kerran rakastaa oikeasti toista, niin silloin on vain erottava. Niin yksinkertaista se on. On puolison aliarvioimista kuvitella, että hän murtuisi tai romahtaisi kokonaan. Varmasti hänen maailmansa järkkyy, mutta usein kovien koettelemusten jälkeen nousee entistä vahvempi ihminen uuteen ja usein parempaan elämään.

        Sitten voi olla tilanteita, joissa ihan oikeasti rakastaa kahta ihmistä. Näistä voi muodostua, kaikkien osapuolten sen hyväksyessä, polyamorisia suhteita. Jos kaikki eivät kuviota hyväksy, niin silloin on tehtävä valintoja. Nämä valinnat ovat jokaisen henkilökohtaisia ratkaisuja, joita itsensä kanssa tasapainossa olevat ja itsetunnoltaan terveet ihmiset kunnioittavat.

        Suhteet ovat kiemuraisia asioita ja hyvin harvoin voi sanoa jotain selkeää, yksiviivaista tapaa toimia "oikein". Silloin, kun kanssakäyminen jonkun/joidenkin ihmisen/ihmisten kanssa riittävän monella tasolla toimii ja tuottaa hyvää oloa ja iloa elämään enemmän kuin negatiivisia asioita, ollaan mielestäni hyvin lähellä toimivan suhteen mallia. Kukaan ulkopuolinen ei voi sitä mallia määritellä, jokaisessa suhteessa sen tekee ne ihmiset ketkä siinä ovat mukana.


      • asiaa???
        S kirjoitti:

        Okei, no kirjoitetaan sitten asiaakin.

        Jotenkin voisin kuvitella, että tässäkin ketjussa kirjoittaneet ihmiset olisivat jo ihan aikuisia, ainakin iältään. Heillä monilla on mitä todennäköisemmin pitkiäkin suhteita takana, toisilla ehkä useampia lyhyitä. Kokemusta siis on varmasti jo kaikenlaista ja sitä kautta myöskin ymmärrystä omiin tunteisiin ja tietoisuutta siitä mitä haluaa.
        Mutta... sitten kuitenkin ihmetellään.

        Jos kerran rakastaa oikeasti toista, niin silloin on vain erottava. Niin yksinkertaista se on. On puolison aliarvioimista kuvitella, että hän murtuisi tai romahtaisi kokonaan. Varmasti hänen maailmansa järkkyy, mutta usein kovien koettelemusten jälkeen nousee entistä vahvempi ihminen uuteen ja usein parempaan elämään.

        Sitten voi olla tilanteita, joissa ihan oikeasti rakastaa kahta ihmistä. Näistä voi muodostua, kaikkien osapuolten sen hyväksyessä, polyamorisia suhteita. Jos kaikki eivät kuviota hyväksy, niin silloin on tehtävä valintoja. Nämä valinnat ovat jokaisen henkilökohtaisia ratkaisuja, joita itsensä kanssa tasapainossa olevat ja itsetunnoltaan terveet ihmiset kunnioittavat.

        Suhteet ovat kiemuraisia asioita ja hyvin harvoin voi sanoa jotain selkeää, yksiviivaista tapaa toimia "oikein". Silloin, kun kanssakäyminen jonkun/joidenkin ihmisen/ihmisten kanssa riittävän monella tasolla toimii ja tuottaa hyvää oloa ja iloa elämään enemmän kuin negatiivisia asioita, ollaan mielestäni hyvin lähellä toimivan suhteen mallia. Kukaan ulkopuolinen ei voi sitä mallia määritellä, jokaisessa suhteessa sen tekee ne ihmiset ketkä siinä ovat mukana.

        Tuossa ei ollut mitään uutta tai asiaa "suhteet ovat kiemuraisia" hei haloo ääliö, kirjoitatko tosissasi tuota skeidaa. Sinulle varmaan jotain uusia juttuja ja luulet miettineesi jotain mutta fiksu ei kukaan tuollaisia yksinkertaistuksia viitsis edes kirjoitella!!!


      • S
        asiaa??? kirjoitti:

        Tuossa ei ollut mitään uutta tai asiaa "suhteet ovat kiemuraisia" hei haloo ääliö, kirjoitatko tosissasi tuota skeidaa. Sinulle varmaan jotain uusia juttuja ja luulet miettineesi jotain mutta fiksu ei kukaan tuollaisia yksinkertaistuksia viitsis edes kirjoitella!!!

        Niin... mikä on asiaa kenellekin. Joillekin sitä on haukkumiset ja solvaamiset, toisille jokin ihan muu. Olisiko sinulla ollut asiaan joku oma mielipiteesi? Kenties uusi näkökanta jo esitettyihin ajatuksiin?


      • autolla puuhun
        T kirjoitti:

        Älä Lissu taas jaksa. Tässä AP kysyi jättääkö nykyinen avopuoliso/jatkaako salasuhteensa kanssa. Ketään ei kiinnosta sinun asiasi vaikka sitä haluat kaikkialle tyrkyttää. Miten kommenttisi liittyi siihen mitenkään muuta kuin että haluat nähdä itsesi kaikkialla ja jokaisessa kirjoituksessa?

        Olet ihan sekaisin! Poistakaa ja ilmoittakaa tuon T.:kommentit, nainen on sekaisin, kaikkia epäilee LISSUKSI..taisi ottaa koville silloin tietää että mies rakastui toiseen naiseen ja pahasti? Säälistä kanssasi ollaan.


    • eräSavo

      Niinpä. Aina kun minäkin luen täällä että joku mies rakastaa sivusuhdettaan tulen vainoharhaiseksi että kyseessä on oma mieheni. Niiin pahasti hän minua satutti. Ei varmaan pitäisi lainkaan lukea näitä :( Oliko joku näistä minunkin mieheni?

    • M

      Kyllä voi olla säälistä. Puolisoni on ainoa joka luottaa minuun ja rakastaa minua. Viis omista tunteistani. En osaa neuvoa AP:tä kun olen ollut itse samassa tilanteessa. Soudin ja huopasin ja kakkonen otti moottoriveneen ja lähti. Häntä rakastin.

      • veikei

        Harmittaa lukea näitä juttuja joissa olette menettäneet noin paljon! Tiedän miltä se tuntuu koska melkein menetin mutta onneksi vielä löysin tien tuon rakkauden luo se oli paras päätös tähänastisessa elämässä.


    • nanoihj

      EräSavo:
      Samassa veneessä sinun kanssa...samoja mietin kun sinä...

    • Tipu

      Olen itse nainen, joka odotti varattua miestä liian kauan, enkä samaa virhettä enää tee. Jos mies on tosissaan, hän ei ala miettiä vaan eroaa, ettei menetä molempia naisiaan miettimisen vuoksi. Ne, jotka "tuntevat suuria tunteita" vaimoja ja avokkejaan kohtaan siitä huolimatta, että kourivat jo vieraita, luokitellaan luokkaan SUURET LUUSERIT, JOTKA PELKÄÄVÄT MENETTÄVÄNSÄ TÄYSIHOITOLAPALVELUT.

    • Anonyymi

      Luin samanlaisen kommentin verkossa Los Angelesissa toimivalta toimittajalta paljastaa kuinka hän löytää poikaystävän, 2 kuukautta sen jälkeen kun hänen entinen poikaystävänsä hajosi.
      Lähetän sähköpostiviestin yhteyttä samaan Oduduwaan, koska minulla on tämä voimakas aikomus siitä, että asiat toimivat minulle, uskoin todistusten olevan tosielämän todisteita. Tajusin, että tämä olisi hyvä jakaa täällä, koska tiedän, että se inspiroi myös muita.
      onneksi minulle löysin oduduwa sähköpostitse yhteyshenkilö blogin. Todistan tänään maailmalle ilosta ja onnellisuudesta ... tämä on yksi elämäni iloisimmista hetkistä. Oduduwa Suuri rakkausloitsu, lounasti loitsun puolestani palauttaakseni entisen aviomieheni taika- ja rakkausloitsuillaan.
      Olen naimisissa yli 6 vuotta ja se oli niin kauheaa, koska aviomieheni huijasi minua todella ja haki avioeroa. Erotimme ennen kolme kuukautta sitten ja palasimme takaisin takaisin niin paljon kerjäämisen jälkeen mukavilla rakkauden lahjoilla.
      Rakastan mieheni niin paljon. En olisi voinut tehdä mitään vahingoittaakseen häntä tai saadakseen hänet tuntemaan olonsa huonoksi..halusin vain hänen takaisin rakastavan minua ikuisesti. tänään elämme molemmat onnellisina yhdessä. Rakastan häntä niin paljon.
      Olen kiitollinen ja upea tälle hienolle miehelle. Pelkäsin aluksi epäilystä, mutta yritän sen ja se toimii minun hyväni. Olen varma, että tämä toimii myös sinulle, 100% varma.
      ota yhteyttä hänen henkilökohtaisen viestinsä kautta ([email protected])
      hänellä on valtuudet ratkaista seuraavat suhteita koskevat kysymykset -
      * Rakkausloitsut Win-Back Ex-rakastaja
      * Menestys ja mainonta taikuus
      * Perinteiset yrtit ja juuret parantamaan syöpää, HIV / aids parantavat
      * Maaginen loitsu rintojen suurenemiseen ja rinnan suurentamiseen tarkoitettuihin yrtteihin
      * Maaginen lumous paranna Stop Nightmare -tapahtumaa,
      * henkinen puhdistus
      * hedelmällisyysmaagia - NAISEN hedelmät
      * taikuutta, SPELL LOTTERY & WIN-PELIT SPELL
      Olen tänään erittäin onnellinen, koska löydäen nopean ratkaisun rakkaussuhteen kriisiin. Internet auttaa todella paljon tarjoamalla nopeita ja kiireellisiä ratkaisuja elämän ongelmiin. Kun sinulla on luotettavia tietoja entisen rakkauden kumppanin palauttamiseksi, ota yhteyttä Oduduwan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen. ([email protected])

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe