Olen todella turhautunut tilanteeseeni..laitan deodoranttia puhtaisiin kainaloihin joka päivä, mutta hikoiluni on voimakasta ja se alkaa haisemaan.. Olen yrittänyt laittaa paitoja kainalon kohdista likoon jos tiedän että minulla ei ole täyttä konetta pestä heti estääkseni hien tarttuvan paitoihini. Se ei ole kuitenkaan auttanut ja olen huomannut että mun ei tarvitse kuin vähän hikoilla ja se vanha hiki haiskahtaa heti paidastani läpi. Tuntuu hullulta, että muuten hyvä paita pitäisi heittää roskiin koska siinä on ikäänkuin pinttynyt vanhan hien haju heti kun hikoilen siihen uudestaan.
Olen yrittänyt kokeilla apteekista ostamaanki liikahikoilun estäjää, mutta saan sillä monesti ihoni rikki ja liian vähän laittaessa se ei aua minua ollenkaan.
Olisiko jollakin suositella jotain hyvää deodoranttia/tuoksua joka voisi auttaa tilanteeseeni. Kiitos!
Hiki
4
236
Vastaukset
- hikikainalo
Niin ja lisätäkseni vielä, että olen nuori nainen..
- Hikoilun estäjiä
ei tosiaan kannata käyttää liikaa, koska niissä olevat kemikaalit voi olla haitallisia varsinkin jos iho rikkoutuu. Alumiini esim. yhdistetään ainakin dementiaan ja ehkä rintasyöpäänkin. Eli dödöjä ja varsinkin niitä tehokkaimpia laitetaan vain ehjälle ja vahvalle iholle, ei mielellään edes vastasheivatulle.
Vaatteista hienhajun saa supertehokkaasti pois, kun ennen pesua liottaa etikalla terästetyssä vedessä (ja huuhtaisee etikkaa vähän pois ennen varsinaista pesua).
Kainaloiden raikastamiseksi niitä voi ehkä hikoilun jälkeen pyyhkiä pienellä kostealla pesulapulla ja käsisaippualla. Tavarataloissa kasvojenpesuun käytettäviä lappuja löytynee sieltä pinsettien ja meikkisienten lähettyviltä.
- Hiottaa
Itselläni sama juttu,ja tuntuu että jännittäessä ongelma tietysti kasvaa.Harmittaa kun hyvät paidat menee parissa käytössä pilalle ja kaikki ei kestä kuumallakaan pesua,koska hiki ei lähde 40asteen pesulla.Joskus olen yrittänyt käyttää talkkia,en tiedä auttaako sen ihmeemmin.
- Sama vaiva
Käyttäkää parempien paitojen alla aluspaitoja (esim t-paita, ohut pitkähihainen) joka imee hien itseensä ja vaihtakaa aluspaita päivittäin. Aluspaitojen ei tarvitse olla niitä kalliimpia ja itse ainakin surutta pesen niitä kovemmissakin asteissa koska niitten nuhjuisuus ei päällepäin näy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän502612Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h702201Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on31611En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa491066On mullakin
Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi49927Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.278911- 66786
- 14764
Sekaisin ihastuksesta
Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m54721Ikävä edelleen sinua
Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja19719