Mallitoimisto Clamos Studio

clamos

Onko teillä tietoa näistä Suomen mallitoimistoista? Onko esim. Clamos luotettava? Olen nimittäin aina halunnut malliksi ja nyt pääsisin clamosin listoille niin kannattaako mun mennä? Jos teillä on muutenkin vinkkejä joistain hyvistä mallitoimistoista niin kertokaa kiitos.

http://www.clamos.com/index.htm

13

2361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammatikseen kuvaava

      Mene ihmeessö jos listoille pääset ! Clamos on OK !

      • Ammatikseen kuvaava

        ...ja vielä. Miesmalleja tarvittais lisää muutenkin. Uudet kasvot kehiin !


      • Huolestunut

        Heyy olin clamos studiolla tekemässä kansiota mutta sieltä ei ole kuullu mitään jtn 3kk


    • Krte

      Itse olen kohta 17 vuotta täyttävä poika ja olen tehnyt mallin hommia aktiivisesti viimeiset 3 vuotta. Olen myös nyt siirtynyt lavalta lavan taakse ja organisoinut kokonaisia muoti tapahtumia. Kokemusta on useammilta mallitoimistoilta ja nyt olen keskittänyt itseni vain yhteen toimistoon, jolla on mahdollisuus työllistää minut jopa ulkomailla. Glamous on yksi niistä toimistoista, jotka nyhtävät vain rahaa malli urasta haaveilivilta...

      • rNdomi

        Eli onko se mallibura sitten sellaista että pitää maksaa sille mallitoimistolle? Vai saako itse rahaa?


      • krtt
        rNdomi kirjoitti:

        Eli onko se mallibura sitten sellaista että pitää maksaa sille mallitoimistolle? Vai saako itse rahaa?

        Mallitoimistoja on kahdenlaisia. Tyyppi 1, Toimisto, joka hakee vain tietynlaisia kasvoja jotta ne työllistyvät eivätkä kelpuuta ket vain. Tyyppi 2 taasen on sellainen joka kelpuuttaa listoilleen melkein kenet vaan ja pyytävät esimerkiksi ensiksi mallikursille joka kustantaa n. 500€ mallilta ja takausta keikeiolle ei ole tai esimerkiksi koe kuvauksien hinta n. 300€ , näillä tuloilla pienimmät toimistot pyörittävät firmaansa ja malli urasta haaveilevat eivät saa rahoilleen vastikettä. Ja saavat lisää potkua haaveelleen, joka ei koskaan välttämättä tule toteutumaan. Suosittelen ottaaan yhteyttä kunnon toimistoihin ja ns. Arvioittamaan itsesi oletko juuri TÄLLÄ hetkellä alan henkeen sopiva. Eli jos tunnet olevasi OIKEA malli, etkä vain sellainen joka haluaa kehuskella "malli" nimellä, niin hae oikeisiin toimistoihin.


      • Ammatikseen kuvaava
        krtt kirjoitti:

        Mallitoimistoja on kahdenlaisia. Tyyppi 1, Toimisto, joka hakee vain tietynlaisia kasvoja jotta ne työllistyvät eivätkä kelpuuta ket vain. Tyyppi 2 taasen on sellainen joka kelpuuttaa listoilleen melkein kenet vaan ja pyytävät esimerkiksi ensiksi mallikursille joka kustantaa n. 500€ mallilta ja takausta keikeiolle ei ole tai esimerkiksi koe kuvauksien hinta n. 300€ , näillä tuloilla pienimmät toimistot pyörittävät firmaansa ja malli urasta haaveilevat eivät saa rahoilleen vastikettä. Ja saavat lisää potkua haaveelleen, joka ei koskaan välttämättä tule toteutumaan. Suosittelen ottaaan yhteyttä kunnon toimistoihin ja ns. Arvioittamaan itsesi oletko juuri TÄLLÄ hetkellä alan henkeen sopiva. Eli jos tunnet olevasi OIKEA malli, etkä vain sellainen joka haluaa kehuskella "malli" nimellä, niin hae oikeisiin toimistoihin.

        Totta: krtt puhuu asiaa! Esim. kuvaukset toimiston puolesta ovat melko hinnakkaita.
        Kannaataakin vertailla kuvaushintoja.Hyvät ja tyylikkäät kansiokuvat saa edullisemminkin.Kuvillahan malli itseään myy. Itsekin olen noita mallikanditaatteja kuvannut. Osa on pärjännyt ,osa ei. Mutta jos todella haluaa malliksi kannattaa todellakin antaa ammattilaisen tehdä arvio siitä onko itsestä malliksi.
        Eikä ammattilaisenkaan kritiikistä kannata ottaa "hernettä nenään" ,jos se on negatiivista....Uutta yritystä kehiin vaan,jos hinku malliksi on kova.Malleja tarvitaan aina,mutta huippumalliksi ei niin vaan heti pääsekään.Monen huippumallinkiin ura on lähtenyt liikkeelle jostain pienimuotoisemmasta proggiksesta.


      • 175 cm / "Classic"

        Itse en maksanut Clamosille mitään, että pääsin listalle. Heidän toimistopalkkionsa on 15 %, joka menee keikkapalkkioistani eli jos ei tule keikkaa, ei toimistolle tarvitse maksaa mitään. Mielestäni tämä on kohtuullinen korvaus heille, ei varsinaista rahastusta...


    • miesmalllllliks

      Pystyykö tekemään töitä miesmallina jos on vain 178 cm pitkä

      • ammatikseen kuvaava

        Kyllä pystyy . esim. mainosmallilla pituus ei oo mikään este.


    • lyhytttt

      Mitä mainosmalli pystyy tekemään ja miten se eroaa ammattimallista

      • ammatikseen kuvaava

        Ammattimallilla on tietyt kokokriteerit. Mainosmalliksi esim katalogeihin,tvmainoksiin yms käy hyvin lyhempikin. Ja onneksi nykyään käytetään "normaalin suomalisen"henkilöitä esim vaatemainoksissa. Vaatevalmistajat on ONNEKSI huomioineet ettei kaikilla ole "missirunkoa" ja vaatteita on suunniteltu "normaalikokoisille" käyttäjille. Siksi näitä "normikokoisia" mallejakin tarvitaan. Malliohan mainostaa tuotetta,ei itseään.Ja persoonallinen malli saa
        lisää mallitöitä,kun kasvot tulee tutuks,jostainhan se on aloitettava jos mallinhommia aikoo tehdä.Nyt vaan rohkeesti teettämään mallikansiota. Jotkut paikalliset kuvaajat tekee kansiokuvia edullisemmin kuin toimistot....Ja sitten vaan kuvien kanssa mallitoimistoon itseään tyrkyttämään.


    • varoitan

      Clamos rahastaa mallikursseillaan :-( ! Kurssiesite lupaa tosi paljon enemmän; nuorisomallikurssilaiset ja lapsimallikurssilaiset olivat samalla kurssilla ja leikiksi ja riehumiseksi homma meni. Vain murto-osa esitteessä olevista asioista tuli käytyä läpi ja nekin pintapuolisesti. En laita nuorempia tyttäriäni enää Clamoksen kurssille; huono maku jäi !!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe