Moi! Olen nyt tässä pitkän aikaa koittanut tutkiskella tuota Kelan maksaman peruspäivärahan verotusta.
Elikkä oletuksenahan peruspäivärahasta/työmarkkinatuesta menee 20% veroa. Kelalle voi toimittaa oman verokortin.
Esimerkiksi: Jos olet koko vuoden työttömänä ja maksat vaikka tuosta peruspäivärahasta 8% veroa (niin saa tienata 15 000e/vuodessa). Peruspäivärahasta ei kuitenkaan kerry edes puolta tuosta (ainakaan ilman mitään korotusosaa tms..)
Joten tuskin tulee mätkyjä, jos kelalle toimittaa esimerkiksi 7-10% verokortinkin?
Netistä tuntuu löytyvän niin ristiriitaista tietoa, osa sanoo että tuolla 20% kortillakin ovat muka joutuneet maksamaan mätkyjä, ja toinen sanoo että saa takaisin monta sataa.. Ota nyt nuista kaikista sitten selvää.
Oletuksena tässä kuitenkin nyt se että on työtön koko vuoden, niin eikös se kannata tuo pienempi verokortti viedä ennemmin Kelalle?
Sitten kun töihin pääsee, niin käydä hakemassa isompi verokortti..
Peruspäiväraha/työmarkkinatuki veroprosentti.
4
470
Vastaukset
- Bittiavaruuteen vael
Tällä käyttäjällä ei ole Minä-profiilia tai se on poistettu.
Eikö kellään ole tietoa?
Verokortissa on huomioitava, että työttömyyskorvauksesta ei saa verotuksessa samoja helpotuksia kuin palkasta, esim. tulonhankkimisvähennystä.
Riippuu myöskin asuinkunnan veroprosentista.
Katsoin uudesta verokortista, että veroista 2/3 menee kunnallisveroihin ja 1/3 valtionveroihin.
Esimerkki:
Tulot vuodessa 12.000
Kunnallisvero% 17,75 kirkkovero 1%
Palkkana: Vero% 4
Etuuksina: Vero% 18,5
Tulot 6000
Palkka: 1%
Etuus: 13%
Ainakaan en kannata liian pientä vero% antaa Kelalle, kammottavaa maksaa mätkyjä joulukuussa... Paljon kivempi saada silloin rahaa joulukuluihin.- 28
nosto ylös
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2185227Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy465030Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2062797Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171352368- 652002
- 671804
- 2081694
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1841333Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.3081136Talokauppoja
Mikä tuo huutokaupassa Ahventiellä olevan talon historia on kun ei näytä tarjouksia tulevan ? Jo toisen kerran tarjollaj8936