tätä totuutta

Bodarit eivät usko

http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2012013015140917_lh.shtml

Jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen tajuaa, että laihtumista tapahtuu kun kalorit ovat miinuksella ihan sama mitä syöt.

Eli dieetillä saa syödä roskaruokaa, jäätelöä, karkkia, rasvaisia pihvejä, kanankoipia, lihapullia jne jos kuluttaa sen mitä on syönyt.

Tosiasiassa tietenkään noita ruokia ei korkean kalorinäärän takia kannata dieetillä paljoa syödä, mutta välillä voi aivan hyvin ottaa pieniä herkkupaloja.

Dieetti ei todellakaan kaadu yhteen marsjäätelöön tai megahampurilaiseen tai fazerin siniseen tai kaljatuoppiin.

Itse kidutin itseäni 13 viikkoa ilman mitään herkkuja, vain bodysafkaa kalorit miinuksella. Eilen söin irtokarkkeja ja pari mehevää carrolsin hampparia enkä todellakaan ole lihonut mihinkään.

10

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hormonit vaikuttaa

      Joo, mutta, kehonkoostumukseen roskakalorien vetäminen vaikuttaa. Katsos kun kroppa reagoi ruokiin vähän momipuolisemmin kuin vain kaloreina. Ns.nopeat hiilihydraatit saa insuliinin erityksen pomppaamaan. Paljon insuliinia pitkin päivää = paljon rasvakertymää. Ihmisen elimistö on monipuolisemmin kuin monet käsittää.

      Yksi jäätelö kerran viikkoon ei dieettiä kaada tietenkään.

      • ...mies

        Itse asiassa sinullakin on aika yksisilmäinen näkemys tuosta ravinnosta. Insuliinit nousee lähes aina, kun syödään jotain. Sama kalorimäärä kananmunista saa insuliinit nousemaan samalla tavalla kuin vaalea pasta. Joten ei sillä ole merkitystä juurikaan syötkö hiilihydraatteja vai et.

        Lisäksi rasva varastoituu myös ASP:n kautta, joka joidenkin tutkimusten mukaan on vielä voimakkaammin varastoiva kuin insuliini, mutta vähintään yhtä tehokas.

        Kaikista pahin on fruktoosi, koska maksa käsittelee sen ensimmäisenä.

        Mikäli proteiinin tarve tyydyttyy, ei pitkällä aikavälillä muulla ravinnon jakaumalla ole juurikaan merkitystä, noin siis periaatteessa. Tietenkin, jos hiilihydraatteja ei saa tarpeeksi, niin kovien salitreenien tekeminen on lähes mahdotonta ja sitä kautta se vaikuttaa kehon koostumukseen.

        Mutta joo, muuten siis tuo iltapäivälehden juttu on täysin totta.


      • Iyesxöitfhloyfv
        ...mies kirjoitti:

        Itse asiassa sinullakin on aika yksisilmäinen näkemys tuosta ravinnosta. Insuliinit nousee lähes aina, kun syödään jotain. Sama kalorimäärä kananmunista saa insuliinit nousemaan samalla tavalla kuin vaalea pasta. Joten ei sillä ole merkitystä juurikaan syötkö hiilihydraatteja vai et.

        Lisäksi rasva varastoituu myös ASP:n kautta, joka joidenkin tutkimusten mukaan on vielä voimakkaammin varastoiva kuin insuliini, mutta vähintään yhtä tehokas.

        Kaikista pahin on fruktoosi, koska maksa käsittelee sen ensimmäisenä.

        Mikäli proteiinin tarve tyydyttyy, ei pitkällä aikavälillä muulla ravinnon jakaumalla ole juurikaan merkitystä, noin siis periaatteessa. Tietenkin, jos hiilihydraatteja ei saa tarpeeksi, niin kovien salitreenien tekeminen on lähes mahdotonta ja sitä kautta se vaikuttaa kehon koostumukseen.

        Mutta joo, muuten siis tuo iltapäivälehden juttu on täysin totta.

        Tutkijatkin kiistelevät näistä eikä faktatietoa ole joten et todellakaan voi sanpa että juttu on faktaa. Oman mielipiteesi toki voit kertoa silti, mutta se tuskin hirveästi kenelläkään informaationa painaa.


      • ...mies
        Iyesxöitfhloyfv kirjoitti:

        Tutkijatkin kiistelevät näistä eikä faktatietoa ole joten et todellakaan voi sanpa että juttu on faktaa. Oman mielipiteesi toki voit kertoa silti, mutta se tuskin hirveästi kenelläkään informaationa painaa.

        Mitäh? Missä joku vakavasti otettava tutkija on väittänyt kaloriteoriaa vastaan? Ei yksikään tutkija ole kieltänyt kaloriteoriaa. Jos se olisi kumottavissa, se olisi tehty jo. Sillä kaloriteorian kumoaja saisi varmasti mainetta, kunniaa ja mirhamia. Ja sitä on yritetty kumota, useita kertoja.

        Tämä ei suinkaan ole mikään pilottitutkimus aiheesta, vaan vahvistaa aikaisempia tutkimuksia. Joten kyseessä ei ole mikään mielipide.

        Lähinnä asiasta kiistelee karppaajahihhulit ja tieteellinen tieto. Mitään karppaajien pseudotieteellistä hihhulointia ei voi pitää tutkijoiden kiistelynä. Ja suurin osa karppaajistakin tunnustaa nykyään kaloriteorian pitävyyden.


      • Body

        AAMEN!


    • - jaska 135kg -

      "tse kidutin itseäni 13 viikkoa ilman mitään herkkuja, vain bodysafkaa kalorit miinuksella. Eilen söin irtokarkkeja ja pari mehevää carrolsin hampparia enkä todellakaan ole lihonut mihinkään. "


      Eli näytät kukkakepiltä jolla on pikkulihakset. kannattiko? prööt prööt?

      • timovilpo

        minulla on iso pää


    • vimotilpo

      niin minullakin, miten sinulla?

      • fiat tipo

        keskikokoinen eli 50cm


      • keu keu
        fiat tipo kirjoitti:

        keskikokoinen eli 50cm

        Päätöntä menoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe