http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2012013015140917_lh.shtml
Jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen tajuaa, että laihtumista tapahtuu kun kalorit ovat miinuksella ihan sama mitä syöt.
Eli dieetillä saa syödä roskaruokaa, jäätelöä, karkkia, rasvaisia pihvejä, kanankoipia, lihapullia jne jos kuluttaa sen mitä on syönyt.
Tosiasiassa tietenkään noita ruokia ei korkean kalorinäärän takia kannata dieetillä paljoa syödä, mutta välillä voi aivan hyvin ottaa pieniä herkkupaloja.
Dieetti ei todellakaan kaadu yhteen marsjäätelöön tai megahampurilaiseen tai fazerin siniseen tai kaljatuoppiin.
Itse kidutin itseäni 13 viikkoa ilman mitään herkkuja, vain bodysafkaa kalorit miinuksella. Eilen söin irtokarkkeja ja pari mehevää carrolsin hampparia enkä todellakaan ole lihonut mihinkään.
tätä totuutta
10
166
Vastaukset
- Hormonit vaikuttaa
Joo, mutta, kehonkoostumukseen roskakalorien vetäminen vaikuttaa. Katsos kun kroppa reagoi ruokiin vähän momipuolisemmin kuin vain kaloreina. Ns.nopeat hiilihydraatit saa insuliinin erityksen pomppaamaan. Paljon insuliinia pitkin päivää = paljon rasvakertymää. Ihmisen elimistö on monipuolisemmin kuin monet käsittää.
Yksi jäätelö kerran viikkoon ei dieettiä kaada tietenkään.- ...mies
Itse asiassa sinullakin on aika yksisilmäinen näkemys tuosta ravinnosta. Insuliinit nousee lähes aina, kun syödään jotain. Sama kalorimäärä kananmunista saa insuliinit nousemaan samalla tavalla kuin vaalea pasta. Joten ei sillä ole merkitystä juurikaan syötkö hiilihydraatteja vai et.
Lisäksi rasva varastoituu myös ASP:n kautta, joka joidenkin tutkimusten mukaan on vielä voimakkaammin varastoiva kuin insuliini, mutta vähintään yhtä tehokas.
Kaikista pahin on fruktoosi, koska maksa käsittelee sen ensimmäisenä.
Mikäli proteiinin tarve tyydyttyy, ei pitkällä aikavälillä muulla ravinnon jakaumalla ole juurikaan merkitystä, noin siis periaatteessa. Tietenkin, jos hiilihydraatteja ei saa tarpeeksi, niin kovien salitreenien tekeminen on lähes mahdotonta ja sitä kautta se vaikuttaa kehon koostumukseen.
Mutta joo, muuten siis tuo iltapäivälehden juttu on täysin totta. - Iyesxöitfhloyfv
...mies kirjoitti:
Itse asiassa sinullakin on aika yksisilmäinen näkemys tuosta ravinnosta. Insuliinit nousee lähes aina, kun syödään jotain. Sama kalorimäärä kananmunista saa insuliinit nousemaan samalla tavalla kuin vaalea pasta. Joten ei sillä ole merkitystä juurikaan syötkö hiilihydraatteja vai et.
Lisäksi rasva varastoituu myös ASP:n kautta, joka joidenkin tutkimusten mukaan on vielä voimakkaammin varastoiva kuin insuliini, mutta vähintään yhtä tehokas.
Kaikista pahin on fruktoosi, koska maksa käsittelee sen ensimmäisenä.
Mikäli proteiinin tarve tyydyttyy, ei pitkällä aikavälillä muulla ravinnon jakaumalla ole juurikaan merkitystä, noin siis periaatteessa. Tietenkin, jos hiilihydraatteja ei saa tarpeeksi, niin kovien salitreenien tekeminen on lähes mahdotonta ja sitä kautta se vaikuttaa kehon koostumukseen.
Mutta joo, muuten siis tuo iltapäivälehden juttu on täysin totta.Tutkijatkin kiistelevät näistä eikä faktatietoa ole joten et todellakaan voi sanpa että juttu on faktaa. Oman mielipiteesi toki voit kertoa silti, mutta se tuskin hirveästi kenelläkään informaationa painaa.
- ...mies
Iyesxöitfhloyfv kirjoitti:
Tutkijatkin kiistelevät näistä eikä faktatietoa ole joten et todellakaan voi sanpa että juttu on faktaa. Oman mielipiteesi toki voit kertoa silti, mutta se tuskin hirveästi kenelläkään informaationa painaa.
Mitäh? Missä joku vakavasti otettava tutkija on väittänyt kaloriteoriaa vastaan? Ei yksikään tutkija ole kieltänyt kaloriteoriaa. Jos se olisi kumottavissa, se olisi tehty jo. Sillä kaloriteorian kumoaja saisi varmasti mainetta, kunniaa ja mirhamia. Ja sitä on yritetty kumota, useita kertoja.
Tämä ei suinkaan ole mikään pilottitutkimus aiheesta, vaan vahvistaa aikaisempia tutkimuksia. Joten kyseessä ei ole mikään mielipide.
Lähinnä asiasta kiistelee karppaajahihhulit ja tieteellinen tieto. Mitään karppaajien pseudotieteellistä hihhulointia ei voi pitää tutkijoiden kiistelynä. Ja suurin osa karppaajistakin tunnustaa nykyään kaloriteorian pitävyyden. - Body
AAMEN!
- - jaska 135kg -
"tse kidutin itseäni 13 viikkoa ilman mitään herkkuja, vain bodysafkaa kalorit miinuksella. Eilen söin irtokarkkeja ja pari mehevää carrolsin hampparia enkä todellakaan ole lihonut mihinkään. "
Eli näytät kukkakepiltä jolla on pikkulihakset. kannattiko? prööt prööt?- timovilpo
minulla on iso pää
- vimotilpo
niin minullakin, miten sinulla?
- fiat tipo
keskikokoinen eli 50cm
- keu keu
fiat tipo kirjoitti:
keskikokoinen eli 50cm
Päätöntä menoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511