identiteetti kriisi

hukassa tammikuussa

Seurustelen itseäni 30v. vanhemman miehen kanssa. Olen siis mennyt ihastumaan ja jo rakastumaankin. Tunteilleni en ole voinut enää mitään. En pysty itse tajuamaan tätä että seukkailen näin vanhan miehen kanssa. Ja pelkään kulkea julkisesti hänen kanssaan koska pelkään ulkopuolisten tuomitsemista. Olen sitä jo kuullutkin että mitä sinä noin vanhan kanssa ym ym. Ja veljeni ei pidä asiasta laisinkaan. Vanhemmat ovat hyväksyneet asian helposti. Mutta veljeni on täysin vastaan, Hän on kyllä kaikkea muutakin vastaan mitä ikinä teenkin. No ei tässä auta muu kuin vain olla tässä tilanteessa koska kuitenkin tykkään tuosta miehestä ja minun elämä on muuttunt kun olen ollut hänen kanssaa parempaan suuntaan. Olen ollut aika raju itselleni ja epävakaa persoona. Koen myös paljon ahdistusta monista asioista. En oikein usko aina että elämä kantaa. Mutta tämä mies on saanut minut jotenkin uskomaan parempaan elämään. Ja sitten aina välillä tuntuu että jos olenkin vain läheisriippuvainen hänestä.Hän on puhunut sormuksista ja en tiedä onko hän tosissaan vai vain testaa. Innostuin kerran häiden järjestämisestäkin.Ja olin haltioissani mutta ajattelin että morsian on mutta sulhanen puuttuu. Ja mitään ei tapahtunut. Entiset heilat ovat oudosti ottaneet yhteyttä minuun ja kyselleet vakavissaan minua uudelleen ja muutama yllätys mieskin kyseli minua mutta en ollut kiinnostunut ja vanhoihinhan ei palata enää. Juna meni jo. Eteenpäin siis ei taaksepäin.

Niin tässä suhteen edetessä olen huomannut että en osaa mitään. En edes osaa kokata. Väännän säälittäviä ruokia. Ja ahdistun kun en voi tehdä mitään. Minulla ei ole edes ammattia jota haluan toteuttaa. Etsin ammattia tai paremminkin identiteettiäni.Pelkään myös että en kelpaa kellekään miehelle kun olen tälläisessä elämäntilanteessa. Olen ollut kyllä jo varmasti 4vuotta. Menetin kerran oamisuuteni ja melkein tapoinitseni sen takia.Mutta tässä ollaan vielä.
Sitten ura ja opinnot ovat hakusessa. En tiedä kuka olen. Ahdistaa. Kaikki on niin hukassa. Ja sitten haluaisin kovasti lasta. Olen jo sen ikäinen että lapsi on tehtävä jos meinaa, aika pian.

Mies näyttää olevan näköjään tosissaan mutta minä otin nyt kaveri asetelman hänen kanssaan. Koska mietin että olisiko parempi sittenkin etsiä nuorempi mies. Entä kun hän on tosi vanha???? Toisaalta haluaisin matkustaa jonnekin etäs tästä paikasta ja olla yksin. Kun sitoutumis kammo iski. Toisaalta taas olen perhekeskeinen ja tottakai haluan miehen elämääni. Ja perheen. Mutta nyt kun se on tässä niin alkaakin ahdistaa. Ja olen erittäin epävarma itsestäni. Ihan kuin se itsetunto mikä oli niin onkin kadonnut jonnekin. Mitä minulle on tapahtunut???

4

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.,

Tuolla asenteella sanoisin,että kannattaa olla sitoutumatta vielä mihinkään,naimisiin mennään eliniäksi,sinä et ole siihen vielä valmis.Ota ensin selvää mitä elämältä haluat,ja kuka itse olet ,ennenkuin sitoudut vakavasti,lapsia tehdään vielä 40 vuotiaanakin,ei ole kiirettä mihinkään.

• ksooaooos

Pitäisikö kuitenkin elää tässä hetkessä, Sanoit että jos mies on sitten tosi vanha, siis tulevaisuudessa.. ne olisi sen ajan murheita.

Huomaan että sinulla on oma elämäsi hakusessa, et oikein tiedä mitä teet. Mies on saanut sinuun vakautta ja uskoa tulevaisuuteen. etten sanoisi, osaa käsitella sinua

Jos olet onnellinen miehen kanssa, miksi et jatkaisi sitä onnellisuutta :))))

• minä

Kiitos näistä viesteistä. Niin miksi en jatkaisi. Olen onnellinen hänen kanssaan. Ja asiat ovat menneet parempaan suuntaan. Mutta koen huonoaomaa tuntoa siitä että hän on joutunut kestämään kaikka minun hurjat jutut ja teot. Kun vaadin itseltäni täydellisyyttä uralla, ulkonäössä ym ym ja sain burn outin muutamaksi vuodkesi ja identi teetti on mennyt ihan uusiksi.....Mut hän kai sit osaa just käsitellä minua ; ) Ihan kiva. Ja sit on ilmeisesti hyväksynyt minun vajavaisuuteni. En tiedä onko avioliitto nyt ikuista. Kyllä ihmiset eroaa ja erilaisista hyvinkin painavista syistä. Esim toinen on seonnut, juoppo tai väkivaltainen ym.
        Niin pitäisi vaan jatkaa tätä onnellisuutta. AInut että monesti palaan siihen vanhaan kurjuuteeni ja yksinäisyyteeni ja luulen että siinä pitää olla. Ja en tiedä mitä ammatillisesti haluan. Mutta jonkinlainen suunta on olemassa milessä että sitä kohti. Mutta kyllä tämä ahdistaa minua ja tarvitsen tukea siihen ihan hirveesti vielä...

• biiigiboksi

Älä ajattele, että kaikki asiat pitäisi ratkaista nyt heti. Ratkaise asioita yksi kerrallaan. Ajatusten selkiyttämiseksi kannattaisi vaikka kirjata ylös niitä asioita, joihin haluaa muutosta ja lähteä yhteen asiaan kerralla etsimään ratkaisua.

Ihminen on aina vähän keskeneräinen. Olet jo oppinutkin, että täydellisyyttä ei kannata tavoitella, koska me kaikki ihmiset ollaan keskeneräisiä ja vajavaisia omine puutteinemme. Kannattaa vahvistaa entisestään niitä hyviä puolia ja tehdä töitä huonojen puolien eteen.

Sinä olet pitkälti sitä, mitä haluat olla. Kannattaa rauhoittua välillä, rentoutua ja miettiä, että mistä asioista tulee hyvä mieli. Rentoutus ja elämän pienten ilojen kokeminen auttaa jaksamaan. Liikunta on myös hyvä lääke ahdistusta ja stressiä vastaan.

Ammatillisissa kysymyksissä voi vaikka olla yhteydessä työvoimatoimistoon ja hakeutua työpsykologin vastaanotolle, jotta saisi kartoitettua, että mille alalle lahjasi viittaavat. Aina voi aloittaa vähän vaatimamttomammin ja lähteä opiskelemaan alaa lisää, jos intoa riittää. Esimerkiksi oppisopimuskoulutus voisi olla sinulle hyvä ratkaisu, koska saisit palkkaa ja opiskelun yhtä aikaa.

Siihen ei voi ulkopuolinen ottaa kantaa, että onko tuo 30-v vanhempi mies sinulle oikea tai että pitäisikö sinun hankkia lapsi. Usein sinun kaltainen hankkii lapsen, koska ei tiedä, mitä ammatillisesti haluaisi. Lapsen kannalta olisi parempi, että hankit ENSIKSI koulutuksen ja työn, jonka jälkeen on hyvä hetki yrittää raskautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe