Ystävä vaihtoi kaveriporukkaa

hipuhpiuh

Viime syksynä aloitin opiskelut amk:ssa ja ystävystyin heti yhden tytön kanssa. Olimme tosi paljon yhdessä, hänestä tuli ihan paras kaveri mulle ja samaa hän sanoi minustakin.

Nyt puolen vuoden jälkeen hän on vaihtanut porukkaa. Mitään meidän välillä ei ole tapahtunut, hän on vain yllättäen alkanut hengailemaan toisten kanssa, mennyt tunnilla istumaan heidän viereensä ja vapaa-ajallakaan ei olla pidetty enää mitään yhteyttä. Tietyillä tunneilla tuo kaveriporukka ei ole mukana ja silloin ystäväni tulee istumaan viereeni ja juttelee ihan niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Mulla itelläni on aika varakaveri olo tässä ja en tiedä mitä tekisin. Sen verran ollaan tästä puhuttu, että mitään ei ole sattunut meidän välillä enkä minä ole tehnyt mitään väärää, hän nyt vain haluaa hengata muiden kanssa. Ja totta kai hän saa niin tehdäkin, ei mun kanssa ole pakko kaveerata. Jotenkin oon vain niin pettynyt ystävän käytökseen, että tekisi mieli sanoa suoraan, että en halua olla hänen kaverinsa vain silloin, kun hänelle sopii ja välillä tekisi oikeastaan mieli katkaista välit kokonaan. Miten kannattaisi toimia?

9

1894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julma totuus

Olet tylsä

''Mitään meidän välillä ei ole tapahtunut'' luultavasti syy onkin juuri se että olet vain liian tylsä ihminen. Tämä sun kaveri on huomannu että susta ei vaan ole tarpeeksi kiinnostavaa seuraa joten ei hän viihaa suo ei vaa jaksa olla sun kanssa. Kanttais alottaa harrastuksia tehä asioita kaikkea kiinnostaa että löytyy puheen aihetta jne tehä kaikenlaisia asioita jotka kiinnostaa muita

'' kun hänelle sopii ja välillä tekisi oikeastaan mieli katkaista välit kokonaan.'' Luulenpa että ei hänät vois pätkääkän kiinnostaa ihan julma totuus, jos se on muutenki sunkaa vaa sillonku ei oo muita. jos se on sun viiminen ystävä nii jos senki jätät susta tulee semmonen joka nyhjöttää jossain nurkassa.

'' tehnyt mitään väärää'' No sehä se tässä just on ku et tee yhtään mitään nii sehän se ongelma just on. Ihmeset (suurin osa) sattuu vaan pitämään kiinnostavista ihmistä joiden kanssa on hauskaa.

Sille en voi sitte mitään jos on luonnostaan suvussa huono huumorin taju tai jotain sen tapasta? (pahoittelen jos sulla on jokin sairaus tai jotain?) (En halua ny pahasti mollata mutta sanoin ny tän julman totuuden, Itelläkin on loppujen lopuksi vähän sama tilanne kun vaan niin perkeleen huono huumorin taju että yritänki pysyä porukassa ja vältellä kahe keskesiä tilanteita ku ei vaan tuu mitään sanottavaa mieleen vaikka ois mite tuttu)

Et kertonu tarpeeks infoa, Että vähän yli saattoi mennä.
      Mutta olenko oikeassa? Jos olen nii sun pitäis vaa alkaa tehä asioita harrastukset jne.

• Lisäys julma totuus

Lisäys: Näin taisi käydä?
        1) tää sun kaveri ei varmaankaan tuntetu muita kovin paljoa tullessaan niin tietinkin halutaan saada kavereita. -> tää tutustu suhun näytit ihan kivalta henkilöltä jne.
        2) Aika kuluu pikku hiljaa tää sun kaveri tutustu myö muihinkin koulu oppilaisiin ja löysi henkilöitä jotka oli enemmän samalla aaltopituudella hauskempia jne.
        3) Alkaa pikku hiljaa kyllästyä suhun kun on näitä muita kivempiä henkilöitä jne.
        4) Jos sinä et pysty tutusta/saada kavereita näistä sun kaverin uusista kavereista jäät väistämättä porukan ulkopuolle
        5) jos saat näistä kaverin uusista kavereista ystäviä-> kaikki ok
        6) on toi sultaki kyllä vähä törkeää ajatella että tolla sun ystävällä ei sais olla muita kavereita, Olet kateellinen surkimus (Sori oli pakko sanoa, niin tiedätpä toduuden)

• fdfdfdf

Aika ilkeää puhetta Julmalta totuudelta. Et loppupeleissä voi tietää, onko tuo väittämäsi totuus tässä asiassa vai ei, joten älä jakele täällä kellekään "totuuksina" yhtään mitään. Jos tuo pätee sinun tilanteessasi ja on totta sinun elämässäsi kuten mainitsit, ei se tarkoita sitä, että kaikilla olisi samoin.

Itse spekuloin, että luultavasti kaverisi haluaa vain tutustua muihinkin ihmisiin ja välillä jutella ja hengata näiden muidenkin kaverien kanssa ja siinä ei ole mitään väärää. Eli kyseessä ei ole minkäänlainen dissaus sinua kohtaan, ainoastaan halu olla välillä muidenkin kanssa.

Mikäli olisitte jatkuvasti liimaantuneina toisiinne, ette tulisi tutustuneeksi ollenkaan muihin ja tällaisessa tiiviissä ripustautumissuhteessa on todellisena vaarana lopullinen ja täydellinen kyllästyminen toiseen. Eli ole vain iloinen siitä, että ystäväsi välillä "tuulettautuu" muiden seurassa, silloin hänestä on taas mukavaa viettää aikaa sinun kanssasi myöhemmin. Ole huoleti ja koita sinäkin löytää lisää kavereita, koulussasi voi olla muitakin huipputyyppejä, joihin on ilo tutustua!

• ap

Ihan totta, että olen tylsä ihminen. Sen olen tiennyt jo pitkäänkin, koska teen töitä liikaa, käyn todella harvoin juhlimassa, viihdyn kotona ja silloin kun vapaa-aikaa on, niin käytän sen treenaamiseen. Vaikka olen tylsä, niin olen silti aito. Ystäväni on puolestaan ihan erilainen, on ulkona joka viikonloppu ja hänellä on seuraa koko ajan, mutta silti ihan alusta lähtien me ollaan tultu hyvin juttuun. Hän on sanonutkin, ettei kenellekään muulle ole ollut yhtä helppoa jutella ja olla oma itsensä.

Ajattelin kokonaan jättää aloitusviestistä yhden faktan pois, mutta koska sain mielestäni vähän kyseenalaisen vastauksen heti ensimmäiseksi, niin lisään nyt sitten tämän: olen mies ja ystäväni siis nainen. Välimme on ollut kaverilliset heti alusta lähtien, vaikka osa kaveriporukastamme on kertonut mulle, että ystäväni olisi ihastunut minuun. Olen vain ajatellut, että he ovat saaneet sellaisen käsityksen, koska olemme tosiaan olleet niin hyviä ystäviä, mutta missään vaiheessa ystäväni ei siis ole antanut olettaa, että hänelle olisi tunteita mua kohtaan, joten olen antanut asian olla.

Ja tämä kaikki on tapahtunut ihan viikon parin sisällä. Viime yönä kumminkin tuli ystävältäni tekstari, että voisinko tulla baariin. Saa nähdä, mikä on tilanne huomenna koulussa... naiset.

• ffffffdfddd

"Vaikka olen tylsä, niin olen silti aito. Ystäväni on puolestaan ihan erilainen, on ulkona joka viikonloppu ja hänellä on seuraa koko ajan, "

Siinä se sitten tuli. En minäkään viihdy ihmisten kanssa, jotka ovat aivan eri maailmoista ja miksi pitäisikään? Kuluttaa nyt hyvää elämää olemalla päivät jonkun kanssa tekohymy naamalla ja esittää, että on kivaa. Sinun kanssasi samallaisia ihmisiä on varmasti. Minäkin olen tylsä selvinpäin. Siksi minulla onkin kavereita vain viikonloppuisin, eikä yhtään hyvää ystävää. Mutta viihdyn hyvin kirjojen ja pururatojen kanssa

• ergqqq

Mitä hittoa? Mulla on todella erilaisia ystäviä ja kyllä ne siitä erilaisuudesta huolimatta pysyy ystävinä. Se, että meistä osa on sinkkuja ja osa suhteessa, osa viettää rauhallista ja "tylsää" perhe-elämää ja osa juhlii joka viikonloppu, osa harrastaa lukemista ja osa laskuvarjohyppyä, ei tee meistä millään tavalla toisillemme soveltumattomia. Ei ystävien tarvitse olla samanlaisia.

Huomaa, että jotkut on ystävien hylkäämisestä katkeroituneet, kun antavat noin negatiivisia ja mustavalkoisia vastauksia. Se, että jollekin on käynyt niin, ei tarkoita, että kaikille kävisi niin.

• fdfdfdf

Joo mulla on kans täysin eri maailmasta olevia ystäviä, mutta hyvin tullaan juttuun silti, ja ystävien kautta on mielenkiintoista päästä "kurkistamaan" eri maailmoihin. :)

Mutta sitten jos on liian eri maailmoista ts. ihan eri aallonpituuksilta, niin silloin ei kovin läheiseksi voi tulla, ainakin ystävyys kariutuu jos liian paljon on näiden kanssa tekemisissä kun ei vaan kestä eikä jaksa enää.

Voi se frendis olla ihastunutkin, muttei uskalla näyttää pelätessään sen pilaavan teidän ystävyyden tai saavansa pakit. Silloin onkin pakko ottaa vähän etäisyyttä, erityisesti jos ihastus on liian "kuumottava".
      Ehkä se harkitsee etenemistä ja odottaa sopivaa tilaisuutta, tarkkailee sua ja tilannetta. Tai sitten ei ole kyse mistään tällaisesta kuten itse uumoilit. Mahdoton sanoa täältä kun ei tunne tilannetta ja tyyppiä.

• Anonyymi

Mullakin oli paras kaveri ENNEN. Nykyään se hengaa vaa sen luokkalaisten kaa (ollaan siis eri kouluissa). Se menee kaikkiin paikkoihin ilman mua. Kyl me silti ollaan yhteyksissä mut jotenki vaa tuntuu siltä et se välttelis mua. Asioita mitä on tapahtunu tän aikana: se ei vastaa nykyään niin paljoa mun viesteihin, jos lähetän ääniviestin vahingossa ja hän on toisen kaverinsa kanssa niin he nauravat viestilleni ja hän vai nauraa jos minulle käy jotain. Niin tosi kiva kaveri!!

• Anonyymi

Miksi et alottaisi jotain harrastusta koulun ulkopuolella. Aivan mitä vain joka kiinnostaa sinua. Siellä tapaat muita ihmisiä kerran, pari viikossa. Saat muuta ajateltavaa plus harrastukset AINA lisäävät aivokapasiteettia.

Saat huomata että ystäviä voi olla eritasoita ja erilaisia. Kaikkien kanssa ei tarvitse olla sydänystävä mutta ei tarvitse myoskään jäädä yksin!!!!!!!!!!

Mielipaha tuosta ystävästäsi joka nyt laajentaa kaveripiiriä, osottautuu sitten täysin tarpeettomaksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe