Seurustelu ulkomaalaisen miehen kanssa?

Denize.

Mitä ajattelette ulkomaalaisista miehistä? Tiedän, että on hyvin laaja käsite mutta voisitko itse seurustella ulkomaalaisen miehen kanssa? Mitkä ovat sellaiset kansallisuudet, joiden kanssa et ikinä voisi kuvitella olevasi vai onko sellaisia? Itseäni mietityttää, kun esim. joillakin kavereistani on melko kielteinen kuva lähes kaikkia ulkomaalaisia miehiä kohtaan ja osalla taas neutraali ja/tai myönteinen. Oma huomioni on sellainen, että ne jotka suhtautuvat kielteisesti ulkomaalaisiin miehiin ovat yleensä myös sellaisia hieman "takapajuisia" ihmisiä jotka eivät ole matkustelleet paljoakaan ja eivät tunne ainuttakaan eri kulttuurista tulevaa ihmistä.

Olen tavannut erään mukavan ulkomaalaisen miehen, mutta itseäni mietityttää hieman hänen kansallisuutensa ja muiden ihmisten ennakkoluulot. Tiedän, että ei pitäisi ajatella muiden ihmisten mielipiteitä. Mutta ehkä itseänikin hieman mietityttää mahdolliset kulttuurierot jne...mies on kyllä hyvin fiksun oloinen ja on tullut opiskelemaan Suomeen. Haluaisin siis kuulla kaikenlaisia kommentteja asiaan liittyen varsinkin niiltä jotka seurustelevat ulkomaalaisen miehen kanssa. Oletteko kohdanneet ennakkoluuloja jne..?

23

2868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda koko juttu

      Vastaan ihan rehellisesti:
      -jos alat seurustella ulkomaalaisen kanssa, voit varautua siihen että joudut luopumaan ystävistäsi, sosiaalisesta asemasta, miesten kunnioituksesta ja myös sukusi saattaa karsastaa. Aluksihan sitä sanotaan tietysti että hieno juttu, koska ei kukaan halua leimautua rasistiksi. Vähitellen sinua ei vaan kutsuta muiden mukana rientoihin
      -syrjäydyt ulkomaalaisesi kanssa, ja alat vähitellen löytää muut syrjäytyneet ulkomaalaiset. Olet pian ns. yksi heistä, ja alat omaksua heidän tapaansa ajatella
      -vähitellen joudut naimisiin ja teet sen oleskelulupalapsen
      -sen jälkeen ukkosi alkaa pettää ja sinä istut kotona kirjoittamassa tänne, että miten tässä nyt näin kävi?

    • juuuups

      on ulkomaalaiset parempii ku jotku vitun suomalaiset jotka ei osaa kommunikoida,ei osaa olla sosiaalisia ja on masentuneita 24 7, ei mul muuta!

      • Tässä taas

        oikein briljantti esimerkki suomalaisesta 'kommunikointikyvystä'!

        Miksi ylipäätään pitää aina olla tekemässä vastakainasetteluita tyyliin suomalaiset-ulkomaalaiset? Ihmisiähän me kaikki olemme, omilla henkilökohtaisilla ominaisuuksillamme varustettuina.

        Ja sitten 'Unohda koko jutulle': Ihan turha lyödä syrjätymisleimaa kaikkiin ulkomaalaisiin, tai kuvitella että muutkaan yleistyksesi pätisivät kaikkiin Suomessa asuviin maahanmuuttajiin.

        Ap:lle sen verran: Jos sinun edes tarvitsee pohtia tuollaisia asioita, niin et todennäköisesti ole kypsä yhtään minkäänlaiseen suhteeseen. Jos et kykene kohtamaan ihmisiä ihmisinä, sellaisina kuin he ovat, katsomatta rotuun uskontoon, tai kansalaisuuteen, on parempi jättää moiset ihmissuhdekokeilut väliin. Ja tämän sanon ihan kaikella ystävällisyydellä, en ilkeilläkseni.


      • paljon petetään

        Suomalaiset on hulluja ulkomaalaisiin miehiin. Nää ulkomaalaiset miehet antaa huomiota ja kehuskelee vanhoja ämmiäkiä ja nää uskoo. Ulkomaalaiset miehet sitten takanapäin nauravat. Jopa tekoitkujen kanssa.


      • Kaveri sekosi
        paljon petetään kirjoitti:

        Suomalaiset on hulluja ulkomaalaisiin miehiin. Nää ulkomaalaiset miehet antaa huomiota ja kehuskelee vanhoja ämmiäkiä ja nää uskoo. Ulkomaalaiset miehet sitten takanapäin nauravat. Jopa tekoitkujen kanssa.

        Mä olen nähnyt ne tekstiviestit jotka yksi ulkomainen lähetti kaverilleni.
        Naurettiin niille yhdessä, mutta niin vain kävi ,että se lepertely jota oli ihan varmasti käytetty jo miljoona kertaa kaikkiin vastaantuleviin naisiin, tepsi ja kaveri retkahti.
        Ulkkis kosi jo toisena päivänä ja oleskelulupahan sillä oli hakusassa.
        On ne yhdessä vieläkin, mutta en mä sitä silti ymmärrä.

        Vaihtaakohan ne keskenään niitä lauseita joilla naisia yrittävät jymäyttää.


      • 8+12
        Tässä taas kirjoitti:

        oikein briljantti esimerkki suomalaisesta 'kommunikointikyvystä'!

        Miksi ylipäätään pitää aina olla tekemässä vastakainasetteluita tyyliin suomalaiset-ulkomaalaiset? Ihmisiähän me kaikki olemme, omilla henkilökohtaisilla ominaisuuksillamme varustettuina.

        Ja sitten 'Unohda koko jutulle': Ihan turha lyödä syrjätymisleimaa kaikkiin ulkomaalaisiin, tai kuvitella että muutkaan yleistyksesi pätisivät kaikkiin Suomessa asuviin maahanmuuttajiin.

        Ap:lle sen verran: Jos sinun edes tarvitsee pohtia tuollaisia asioita, niin et todennäköisesti ole kypsä yhtään minkäänlaiseen suhteeseen. Jos et kykene kohtamaan ihmisiä ihmisinä, sellaisina kuin he ovat, katsomatta rotuun uskontoon, tai kansalaisuuteen, on parempi jättää moiset ihmissuhdekokeilut väliin. Ja tämän sanon ihan kaikella ystävällisyydellä, en ilkeilläkseni.

        Tuo oli hyvä kommentti. Etenkin viimeisessä kappaleessa mainitsemasi asia. Jos ihastuu tai rakastuu, niin p*skanko väliä muiden mielipiteillä?!? Itsehän siinä suhteessa on, ei ne muut!

        Oma mieheni on ulkomaalainen, mutta minä ihmettelen joidenkin suomalaisten ystävieni valintoja ihan suomalaisten miestensä suhteen. Miksi tyytyä mieheen, joka ottaa kuppia monta kertaa viikossa, tai mieheen joka ei halua tehdä mitään yhteistä kanssasi (erään kaverini mies sanoo "ei" kaikkeen mitä kaverini ehdottaa, oli kyse sit ulkomaanmatkasta, sukulaisreissusta, piknikistä tai aidan maalaamisesta), tai mieheen joka on mieluummin duunissa 12 tuntia päivässä, kuin kotona kanssasi, tai mieheen joka laittaa harrastuksensa ja/tai kaverinsa sinun edellesi. Todellakin lähipiirissäni on paljon näitä kahden suomalaisen liittoja, jotka on kaukana toimivista, mutta naiset on jotenkin niin vähään tyytyviä, pelokkaita tai laiskoja etsiäkseen kumppanin jonka kanssa olisi OIKEASTI hyvä olla.

        Minä väitän, että oma parisuhteeni on sellainen jota moni näistä suomalaismiesten kanssa olevista kadehtii. Ei sen takia että mieheni on ulkomaalainen, vaan sen takia, että minä olen ainoa joka ei valita miehestään, koska valittamisen aihetta ei ole.


    • jeppjep

      just toisinpäin,unohda epäsosiaaliset suomalaiset,ulkomaalaiset vie!

    • ''on ulkomaalaiset parempii ku jotku ***** suomalaiset jotka ei osaa kommunikoida,ei osaa olla sosiaalisia ja on masentuneita 24 7, ei mul muuta! ''
      ''just toisinpäin,unohda epäsosiaaliset suomalaiset,ulkomaalaiset vie! ''

      Olette te kyllä säälittäviä. Huh huh...

    • ulkomaalaisen vaimo

      Unohda koko ulkomaalaisuus ja tutustu häneen kuin ihmiseen yleensä tutustutaan. Ei mitään erikoiskohtelua, vaan ole oma itsesi.

      Muut ihmiset ovat muita ihmisiä ja he eivät elä sinun elämääsi. Jokainen tekee ratkaisut oman elämänsä kohdalla itse. Hyvät ystävät tukevat, eivät hauku. Huonoilla ystävillä taas ei tee mitään. Loppujen lopuksi voi yllättyä, miten suvaitsevaisia muut ihmiset ovatkaan.

      Tutustu ihmiseen kaikessa rauhassa. Jos juttu toimii ja omaatte samat arvot, kansallisuudella ei ole mitään väliä. Kulttuurierot eivät ole ongelma, jos arvomaailmat kummallakin ovat samat.

      Onnistuneeseen suhteeseen pätee aivan samat säännot kuin suomalais-suomalais-pareihin. Asioista pitää pystyä puhumaan. On kyettävä puhumaan tunteista, lapsuudesta, aiemmista suhteista, perheestä, uskonnosta jne.

      Onnea!

    • 321312

      On kyllä synkän epä-älyllistä / epäkypsää rakennella vertailuita tai vastakkainasetteluja suomalaiset vs. muu maailma. Mitä kukaan terveellä järjenjuoksulla ja tunne-elämällä varustettu ihminen voi ajatella ulkomaalaista miehistä yleensä? No ei mitään! Jos joku suhtautuu lähtökohtaisen negatiivisesti tai positiivisesti johonkin niin valtavan suureen ja heterogeeniseen ihmisryhmään, niin eihän siinä ole päätä eikä häntää. Sellainen ennakkoasenne ei kerro mitään, siis ei mitään, asenteen kohteesta. Ainoastaan asenteen lähteestä. Eikä mitään imartelevaa hänestäkään.

    • hyväkin

      Ihminen se on ulkomaalainenkin mies.

      • elämä ainutkertainen

        Ja se vasta toope onkin, joka haluaa pilata oman elämänsä elintasopakolaiseksi havittelevan kanssa.


      • Niin&näin

        Hyvä tai paha, sitä ei voi ulkomaisuudesta / kotimaisuudesta päätellä. Helppoa olisi elämä, jos voisi.


    • Olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa.Ihminen ihmisenä,jokainen on oma persoona ja itse voi vaikuttaa antaako jonkun alistaa vai löytyykö omaa tahtoa.Puhumalla asioista selviää elämässä eteenpäin.Itse olen tyytyväinen mieheeni ja kulttuuri erotkaan ei meitä erota,enemmänkin yhdistää ja se on rikkaus.Toivon onnea kaikille jotka ovat aviossa,seurustelee ulkomaalaisen miehen kanssa.:)

    • Pauliina-70

      Nimimerkki "unohda koko juttu" on järkyttävän oikeassa. Serkkutytölleni ja myös vanhalle työkaverilleni kävi juuri niin.

      Pidä nyt järki päässäsi.

    • fdsfsdfsdfsd

      "Oma huomioni on sellainen, että ne jotka suhtautuvat kielteisesti ulkomaalaisiin miehiin ovat yleensä myös sellaisia hieman "takapajuisia" ihmisiä jotka eivät ole matkustelleet paljoakaan ja eivät tunne ainuttakaan eri kulttuurista tulevaa ihmistä."

      Pillu on suomalaisen naisen kansainvälisin ruumiinosa.

    • nainen23v.

      itse viihdyn näin yleistettynä paremmin ulkomaalaisten (miesten ja naisten) kanssa, kuin suomalaisten. lähes kaikki parhaat kaverini ovat joko osittain ulkomaalaisia tai sitten he ovat asuneet ulkomailla nuoruudessaan.

      tykkään sosiaalisista ja avoimista ihmisistä, jotka ovat positiivisia myös ilman alkoholia.

      olen seurustellut aiemmin parin muslimin kanssa, mutta olen tullut siihen tulokseen, että muslimit ovat liian kontrolloivia minulle. siispä kyllä voisin seurustella ulkomaalaisen miehen kanssa, kunhan hän on mielellään edes papereilla kristitty. en tunne vetoa afrikkalaisiin enkä aasialaisiin miehiin. pidän tummatukkaisista miehistä enemmän kuin vaaleahiuksisista, muttei hiusväri ole mikään absoluuttinen kriteeri parinvalinnassani.

    • ulkkiksen vaimo

      Onko tämä mies mistä kotoisin? Onko minkä ikäinen? Kuten joku jo kirjoittikin, unohda ulkomaalaisuus ja keskity mieheen ihmisenä! Kannattaa ehdottomasti ainakin tutustua mieheen ennen kun päätöksiä tekee.

    • Zhn

      Kulttuurieroja tulee väistämättä, ihan sama onko mies Aasiasta, Afrikasta vai etelä-Euroopasta. Itse en ajattele miestäni ulkomaalaisena, vaan ihan vaan miehenä. Kulttuurierotkin on sellaisia asioita, joiden kanssa oppii elämään, ihan kumpikin. Huomaamattaan joustaa ja huomaa sen toisenkin joustavan. Jos yhdessäolo on tärkeämpää kuin periaatteet tai uskomukset, niin kaikki lutviutuu kyllä. Mun lähipiristä ei ole kuin 1-2 ihmistä ihmetellyt miksi olen "mokkiksen" kanssa, muut ovat olleet uteliaita lähinnä tutustumaan itse tuohon ulkomaalaiseen kummajaiseen ennen kuin muodostavat mielipiteensä. Vanhempani, sisarukseni ja heidän puolisonsa eivät edes ajattele että yksi porukassa ei ole syntyjään suomalainen. Mieheni on kotoutunut tänne niin hyvin kuin parhaimmillaan voi, osaa suomea lähes täydellisesti ja työskentelee suomalaiselle työnantajalle suomalaisessa firmassa. Ihan sama kuin suomalaistenkin kanssa, persoona ratkaisee, ei kansallisuus. Oma mieheni on Irakista.

    • gatita

      Olen seurustellut pari vuotta miehen kanssa, joka on kotoisin Etelä-Amerikasta. Kulttuurieroja tietysti on, ja monista asioista saa keskustella oikein juurta jaksain, jotta yhteisymmärrystä löytyy, mutta mielestäni se tarjoaa uutta näkökulmaa maailmaan. Eihän sitä ihmisenä kehity, jos pysyy aina niinsanotusti mukavuusalueella.

      Itse uskon, että kovin negatiivisesti ulkomaalaistaustaisiin suhtautuvilla ei ole paljon kokemusta erilaisista kulttuureista, kuten itsekin sanot ystäväpiirissäsi olevan. Joillakin saattaa olla myös omia huonoja kokemuksia, jotka he sitten yleistävät koskemaan kaikkia maahanmuuttajia. Usein kyse on varmasti tuntemattoman pelosta ja ennakkoluuloista, he kokevat itsensä suomalaisina uhatuiksi, tyyliin "ne vievät naiset ja työpaikat"? En tiedä. Jotain voi päätellä tämänkin jutun kommenteista tai hommafoorumin kirjoitteluista...

      Mutta ennakkoluuloja ja negatiivista suhtautumista todellakin esiintyy ja melko paljonkin. Ikäväähän se on, koska useimmat tuntemani maahanmuuttajat ovat kaikin puolin kelvollisia kansalaisia, jotka eivät mitenkään provosoi sellaista käytöstä, jota saavat vastaansa.

      Omassakin tuttavapiirissä reaktioita on ollut yllättäviäkin esim. sukulaisilta; joku on kehottanut etsimään suomalaisen miehen. Ystävät ovat kuitenkin enimmäkseen sivistyneitä ja maailmaa ymmärtäviä ihmisiä, jotka ovat olleet iloisia onnestamme. Joskus kuitenkin huomaa ennakko-oletuksia esimerkiksi macho-kulttuurista heidänkin kommenteistaan, vaikkeivat he kyseisistä kulttuureista juuri mitään tiedäkään. Esimerkiksi baarissa tapaa myös aivan käsittämättömiä idiootteja, kännissä on suomalaisenkin helppo tulla avautumaan näkemyksistään.

      Lupa-asioihin en ota paljoa kantaa, koska omassa suhteessani ne eivät ole olleet esillä, miehelläni kun oleskelulupa jo löytyy. Ärsyttää kuitenkin tuollainen turha ja typerä kansallismielisyys, jolla noita lupia pihistellään. Minähän voisin koska tahansa muuttaa Etelä-Amerikkaan ja tulla hyväksytyksi, päästä helposti kiinni yhteiskuntaan jne. Niinhän ne espanjalaisetkin muuttavat nyt sinne, kun on oma talous kaatunut niskaan. Sen me eurooppalaiset helposti unohdamme vartioitujen rajojemme sisällä; me voimme kyllä asettua minne tykkäämme, mutta auta armias jos joku haluaa tänne.

      Onnea sinulle aloittaja, älä välitä liikaa muiden mielipiteistä niin saatat löytää hyvinkin mielenkiintoisen uuden maailman. ;) Ja muista, että vaikka ihminen on kulttuuriolento, joka on kasvatettu tietyn maan tapoihin, olemme kuitenkin ennen kaikkea yksilöitä. Tuskin sinäkään näet itseäsi ENNEN KAIKKEA suomalaisena?

    • Anonyymi

      Olen tavannut tinderissä yhden miehen joka on saksalainen mutta me ollaan kommunikoitu englannin kielellä. Koin jo tutustumisvaiheessa väsymystä kun piti kääntää oma kieli englanniksi. me ollaan keskusteltu yhden päivä vasta... minä en ole jatkanut tutustumista kun tämä erikielisyysongelma alkoi rasittamaan..

      miten te jotka olette olleet kauan suhteessa ulkomaalaiseen mieheen olette sopeutuneet?

      • Anonyymi

        No mulle englanti on likipitäen toinen äidinkieli, jolla operoin ihan joka päivä puhuen ja kirjoittaen. Näinnoli jo ennen kuin mieheeni tutustuin. Englanti ei siis tuota mitään ongelmaa, mutta olisi kiva pystyä kommunikoimaan toisen äidinkielelläkin, jota nyt opiskelen (ja opiskelee suomea). Harmi vaan, kun molemmilla meillä on suht vaikea äidinkieli. 😀


    • Kohta maailma loppu jos sota jatku ja maailma on nälkää ja tällä ihmiset mietti rakasta Suomalaiset vai ulkomalaiset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe