Oon 23v ja mulla on ollu nyt vajaa 3 viikkoa kohtauksittain aaltoilevaa ylävatsakipua (välillä ns. kouristelee), etova olo ja verenpaineet nousee. Myös vatsasta nousee nesteet/ruoka (ei ole kovin happamia) kurkkuun, muttei aina tule suuhun asti.. Se tuntuu siltä kuin tulisi röyhtäys, mutta ei tule kuitenkaan. Toki "oikeita" röyhtäilyjäkin tulee välillä.
Lääkärissä kävin 2vkoa sitten ja totesi vatsakatarrin.. Sain Somac 40mg. Hieman on helpottanut, mutta nyt tänään taas noita "kohtauksia". Tuntemukset siis tuntuvat ihan tossa vatsalaukun kohdalla/navan yläpuolella. Myös sydämessä tuntuu vähän "pahalta" ja se hakkailee..
Olen nyt syönyt säännöllisesti ja terveellisesti. Aion kyllä mennä uudestaan lääkäriin, mutta kyselen nyt täältä muiden kokemuksia että voiko tosiaan olla ihan vaan vatsakatarria? Kestää näin kauan Somacista huolimatta?
Todella ahdistavaa!!
ylävatsakipu, etova olo, verenpaine nousee..
5
2058
Vastaukset 5
- neeeexium
Mulla on ollu sama homma kohta 2 vuotta ja ei tosiaan ole muuta löytynyt kuin tuo vatsakatarri. Kuulostaa refluksitaudin oireilta nuo röyhtäilyt ym... Oot varmaan tähystyksessä käynyt kun on tuo katarri todettu?
- soooomac
Itseasiassa en oo päässy tähystykseen. Lääkäri totesi ihan vaan oireiden ja painelun perusteella.. Tätä on nyt siis jatkunu 5 viikkoa, enää ei niin pahoja vatsakouristuksia/kipuja, mutta kuitenkin etovaa oloa ja verenpaineet heittele, tosin ei enää niin paljon kuin aiemmin.
Olen ollut yhteydessä terveyskeskukseen useasti ja päivystyksessä käynyt, mutta mitään kokeita ei edes ole otettu! Kilpirauhaskoe tosin otettiin kun piti siihen mennä jo tammikuussa, arvot oli 10.7 nyt ja lääkitystä alotellaan uudestaan.
Nyt tullut lisää vain oireita.. esim. nielemisvaikeuksia, päänsärkyä, kylmät jalat/kädet, henkeä ahdistaa, kurkkua kuristaa, kieli ns. turpoaa välillä johon auttaa rintakehän hierominen... Voisiko lihasjumit aiheuttaa vatsakipuja?
Olen kertonut oireista, mutta en ole silti päässyt lääkäriin tai edes hoitajalle! Pari hoitajaa epäilleet vaan stressiä tai ahdistuneisuutta...hohhoijaa! Kyllä niitäkin on ja kokoajan ahistaa enemmän ku vaivat jatkuu...- kohalo toveri
Hei kohtalotoveri. Minulla on samanlaisia vaivoja kun sinulla. Odottelen lääkärille pääsyä. En käy terveyskeskuksessa kun siellä aina vähätellään. Toivottavasti joku kertoo meille, mikä meitä vaivaa. Parempaa oloa sinulle!
- vatsavaivat
kohalo toveri kirjoitti:
Hei kohtalotoveri. Minulla on samanlaisia vaivoja kun sinulla. Odottelen lääkärille pääsyä. En käy terveyskeskuksessa kun siellä aina vähätellään. Toivottavasti joku kertoo meille, mikä meitä vaivaa. Parempaa oloa sinulle!
Alkuperäinen, kysyisin mitä verenpainelääkettä syöt Minulla verenpainelääke aiheuttaa vatsavaivoja.
- sooomac
Minulla on tällä hetkellä Emconcor 5mg. Ollut nyt viime kesästä lähtien kun sydän tuppaa hakkaamaan, tosin nyt viime aikoina syke ollut hitaampi ilman lääkettäkin :(
Kokoajan tuntuu, että sydän hakkaa epätasaisesti ja värähtelee mutta kun kokeilee niin suht normaalilta tuntuu. Välillä lyö voimakkaampia lyöntejä.
Ahdistaa nämä tuntemukset niiiiin paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa781839Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341192Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 60615
- 35571
- 63561
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398