sain toteuttaa suuren haaveeni

kävelin pitkin montiveon katuja, kunnes erään risteyksen kohdalla sivuuni tuli pariskunta joiden kieli tuntu niin tutulta ja rakkaalta, SUOMALAISIA MONTEVIDEOSSA totta kai aloin heidän kanssaan jutella ku niin harvoin voi puhua sitä kieltä mitä parhaiten osaa.

21

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mittää

.

Monte videossa??????????????

.

• JUU TUL PIEN KIRJOITUSVIRHE.
        eikä jalkapöydätkään ole enää turvoksissa, verisuonet pullisteleen kuten normaalistikin.

• Siwa Lpr

eläintarhassa kuvattu :-)

• monte24 kirjoitti:

JUU TUL PIEN KIRJOITUSVIRHE.
        eikä jalkapöydätkään ole enää turvoksissa, verisuonet pullisteleen kuten normaalistikin.

Hyvä juttu, että turvotus on poissa.
        Naisillahan tuota turvotuksen vaihtelua tulee myös hormonikierron mukaan.
        Kai teillä miehilläkin jotain hormoneja on ;) ?

• xena-183 kirjoitti:

Hyvä juttu, että turvotus on poissa.
        Naisillahan tuota turvotuksen vaihtelua tulee myös hormonikierron mukaan.
        Kai teillä miehilläkin jotain hormoneja on ;) ?

poistu vaan jaloista, naama turvoitus on ja pysyy.
        luultavasti munuaisissani jotainb häikkää.
        jo 80-luvulla kokeissa todettiin et valkuaista hirveesti virtsassa vai oliko se proteniinia :)
        proteniini saa turvoituksia aikaan jos munuaiset ei pelaa kuin pitäis nyt täällä oon syönyt paljon lihaa.

• monte24 kirjoitti:

poistu vaan jaloista, naama turvoitus on ja pysyy.
        luultavasti munuaisissani jotainb häikkää.
        jo 80-luvulla kokeissa todettiin et valkuaista hirveesti virtsassa vai oliko se proteniinia :)
        proteniini saa turvoituksia aikaan jos munuaiset ei pelaa kuin pitäis nyt täällä oon syönyt paljon lihaa.

Sekin on hyvä, että paikallistit mahdollisen syyn. - Etkös vaihtaisi ruokavalioosi lisää kalaa tai meren eläviä ? Kenties kasviksia :) Mitä siellä muuten paikalliset syövät muuta kuin lihaa ?

• xena-183 kirjoitti:

Sekin on hyvä, että paikallistit mahdollisen syyn. - Etkös vaihtaisi ruokavalioosi lisää kalaa tai meren eläviä ? Kenties kasviksia :) Mitä siellä muuten paikalliset syövät muuta kuin lihaa ?

kaloissakin on proteiineja, en mie ala elintapojani muuttamaan, hauskaa tänne ollaan tultu pitämään eikä tarkkailemaan mitä syö.
        siin voin kyl joustaa etten syö öisin kuten tapani on ollut

• Joko kotiuduit?

Noin muuten asian tiimoilta tuli mieleen, kun käytiin Rouva Ratikan kanssa New Yorkissa. Ostettiin metrolippuja Grand Central Stationilta ja paikallinen vartija kysyi RR:ltä, että oletteko Suomesta? Paksulla jenkkienglannilla eikä edes minulta vaan vaimolta. Onko se jo niin suomettunut? ;-)

• se on suomettut pahoin :)

• Anzykkakuski

Keksitty juttu eikä kovin hyvä

• Anzykkakuski kirjoitti:

hhhm, no olkoot sit niin

• Anzykkakuski kirjoitti:

Hullu-Anselmi ei vain ymmärrä suomalaisen ärrän tunnistettavuutta. Ei se tosin ymmärrä mitään muutakaan, joten ei mitään uutta taivaan alla. Paha olo on koko ajan, kun ei elänyt elämäänsä niin kuin olisi halunnut. Lopputulos on helposti ennustettavissa. ;-)

• Ratikkakuski kirjoitti:

Hullu-Anselmi ei vain ymmärrä suomalaisen ärrän tunnistettavuutta. Ei se tosin ymmärrä mitään muutakaan, joten ei mitään uutta taivaan alla. Paha olo on koko ajan, kun ei elänyt elämäänsä niin kuin olisi halunnut. Lopputulos on helposti ennustettavissa. ;-)

"Perrkeleen, perrkele,..."

"Excuse me, miss. Are you from Finland?"

• Richartti kirjoitti:

"Perrkeleen, perrkele,..."

"Excuse me, miss. Are you from Finland?"

no ei se ihan noin ihan mennyt, mut toki ois voinut

• Hauska kuulla :)

Kaksi työkaveriani, toinen alunperin Malesiasta ja toinen briteistä olivat yhdessä työmatkalla Etelä-Amerikassa ja puhuivat hotellin hississä sattumalta keskenään suomea. - Samaan hissiin tuli eräs, muutakin kuin kansalaisluottamusta nauttinut suomalaismies ja hetken hiljaa kuunneltuaan totesi: "kyllä nyt on maailma mallillaan, kun kiinalaisetkin jo puhuvat suomea" ;)

No, ei työkaverini tosiaan ihan Kiinasta ollut, mutta toki itämaiset piirteet hänellä on.

Mahtoi siellä suomea kanssasi puhunut pariskunta olla iloisen yllättynyt :) !

• puhumisen hoiti se nainen, mies suht hiljaa pällisteli ku tumma jätkä puhuu suomea niin hyvin:)

• Palstan väki

Paljonko Monte kello on siellä nyt? millainen on sää?

• vveavvery

Lappeenrannassa on sama aika ku muuallakin Suomessa.

• vveavvery kirjoitti:

Lappeenrannassa on sama aika ku muuallakin Suomessa.

Taisin jo kertoakin jokunen vuosi sitten, että ensimmäinen kaverini Lontoossa aikoinaan oli Montevideolainen asianajaja. Oikein viehättävä nainen, tosin minua vuosikymmenen vanhempi ja palasi kotimaahansa kahden viikon jälkeen, kun minä olin sinne mennyt. Harmi. :-(

Mitähän sillekin mahtaa nykyisin kuulua? Pitäisiköhän verkostua netissä?

• neljätuntia teiä aikaa perässä

• vveavvery
        Ratikkakuski kirjoitti:

Taisin jo kertoakin jokunen vuosi sitten, että ensimmäinen kaverini Lontoossa aikoinaan oli Montevideolainen asianajaja. Oikein viehättävä nainen, tosin minua vuosikymmenen vanhempi ja palasi kotimaahansa kahden viikon jälkeen, kun minä olin sinne mennyt. Harmi. :-(

Mitähän sillekin mahtaa nykyisin kuulua? Pitäisiköhän verkostua netissä?

Ketäpä tuokaan kiinnostaisi?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      163
      3532
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18